Laat de meerderheid bepalen dan zou ik zeggen. En in een land als Rusland of India heeft de meerderheid van het volk bepaald dat ze dat niet willen. Net als in Nederland, de meerderheid heeft bepaald van wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zei ik al toen je naar bewijzen vroeg, ik vroeg naar jouw moraliteit
Die vergelijking van jou slaat echt totaal nergens op. Diefstal is iemand kwaad berokkenen, en dus iets doen dat de ander pijn doet waar hij of zij ongewild bij betrokken is geraakt op persoonlijk vlak.quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Omdat je eenieders mening moet respecteren, door het globaal toe te staan, dwing je de mensen die daar geen gewetenslast van willen hebben, ertoe in een samenleving te wonen die hun moraliteit niet weergeeft.
mij best maar ik hoef het niet met de uiteindelijke beslissing eens te zijnquote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Laat de meerderheid bepalen dan zou ik zeggen. En in een land als Rusland of India heeft de meerderheid van het volk bepaald dat ze dat niet willen. Net als in Nederland, de meerderheid heeft bepaald van wel.
jij verwijst steeds naar je moraliteit alsof het een argument is ofzoquote:En mijn eigen opvatting van moraliteit doet in deze niet toe, ik zou je beleefd verzoeken, dat niet terzake te brengen.
Ah, vandaar dat je jouw morele opvattingen ten aanzien van homo's al tot huilens toe hebt geëtaleerd.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef De_uitblinker het volgende:
En mijn eigen opvatting van moraliteit doet in deze niet toe,
Misschien heeft 'ie iets geleerd van de discussie.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je jouw morele opvattingen ten aanzien van homo's al tot huilens toe hebt geëtaleerd.
Zou daar niet op rekenenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie iets geleerd van de discussie.
Wat ik al zei, je bent te dom om te poepen. Dat je dit niet begrijpt! Lees nog eens jouw eigen teksten door, dan zul je het gifje begrijpen. Jij zegt daar iets totaal tegenstrijdig.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Dit gaat nergens meer over. :/
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registrerenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:21 schreef De_uitblinker het volgende:
Jullie snappen toch wel, dat als jullie deze conversatie op een Russische chat in het Russisch zouden voeren, dat jullie zonder pardon aan het kortste eind zouden trekken?
Sta daar eens bij stil in gedachte.
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragenquote:En kom dan terug op je idee van gelijk/ongelijk hebben bij zo'n onderwerp.
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:21 schreef De_uitblinker het volgende:
Jullie snappen toch wel, dat als jullie deze conversatie op een Russische chat in het Russisch zouden voeren, dat jullie zonder pardon aan het kortste eind zouden trekken?
Sta daar eens bij stil in gedachte.
En kom dan terug op je idee van gelijk/ongelijk hebben bij zo'n onderwerp.
Dan posten mensen gewoon Poetin op een beer en dan is alles weer goed in de chat.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?
Ik geef het op, geloof maar wat je zelf wilt, maar ga niet mij vertellen wat juist is of niet, of wat de Russen dan wel Indiers wel of niet moeten doen, want dat bepalen wij wel zelf, waar wij in geloven.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef sp3c het volgende:
het gaat idd helemaal nergens over
lees je posts 1 of 2 keer na voor je op invoeren drukt want er is bij tijd en wijlen geen touw aan vast te knopen
[..]
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registreren
wat heeft dat nu weer ergens mee te maken
[..]
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragen
Ik ga slapen, ik denk niet dat jij veel over Poetin weet, maar fijne nachtrustquote:Op donderdag 12 december 2013 22:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan posten mensen gewoon Poetin op een beer en dan is alles weer goed in de chat.
Nee, want Nederlanders zijn niet geïndoctrineerdquote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?
IK VERTEL JOUW HELEMAAL NIET WAT JUIST IS OF NIET, IK VRAAG JOU WAAROM JIJ VIND DAT HET WEL OF NIET JUIST IS!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik geef het op, geloof maar wat je zelf wilt, maar ga niet mij vertellen wat juist is of niet, of wat de Russen dan wel Indiers wel of niet moeten doen, want dat bepalen wij wel zelf, waar wij in geloven.
Het lijkt me dat men hier niet met andersoortige meningen om kan gaan, en noemt alle interactie vervolgens een discussie. Het is niks anders dan een opstapeling van meningen, ik kan het geenszins een discussie noemen.
Fijne nacht nog,
Dat heeft alles ermee te maken! Hier in het topic is eigenlijk als enige argument genoemd (ik weet niet door wie) dat homoseksualiteit niemand anders tot last is en dat het daarom niet verboden zou moeten zijn. Prima, maar dat is een humanistisch (en individualistisch) argument waar men het in andere stromingen om verschillende redenen niet mee eens zal zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registreren
wat heeft dat nu weer ergens mee te maken
In dit geval wil ik wel een link naar wat cijfers geven: http://www.pewglobal.org/(...)ce-of-homosexuality/quote:[..]
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragen
Als je iets wil doen aan discriminatie in de zou ik niet als eerste naar Nederland kijken.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:50 schreef De_uitblinker het volgende:
Des te meer zo dan de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt in Nederland?
Cocaïnebezit in Nederland is niet iets waar je een zware straf mee gaat krijgen.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:55 schreef De_uitblinker het volgende:
Waarom is cocaine verboden in Nederland? Waar heb jij last van als ik high wordt?
In Nederland heeft een dier behoorlijk veel status als je het met andere landen vergelijkt.quote:Waarom is dierenseks verboden in Nederland? Ieder moet toch zelf weten wat hij met zn piemel doet?
Iemand wel/niet aannemen vanwege een kleur is onjuist en onacceptabel voor de meeste Nederlanders.quote:Waar heb jij last van nare ervaringen als een neger aangenomen wordt?
Zegt de man die huilend het topic verlaat als mensen het niet met hem eens zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef De_uitblinker het volgende:
Het lijkt me dat men hier niet met andersoortige meningen om kan gaan
1 ding is zeker, uit deze statistieken komt in ieder geval naar voren dat het vooral onderontwikkelde landen zijn die tegen homoseksualiteit zijn. Hier krijgt mijn/onze mening wel extra kracht dat wij het onbeschaafd vinden niet je medemens te accepteren zoals hij/zij is. Maar goed helaas kiezen de homohaters er zelf voor om zichzelf onbeschaafd en achterhaald op te stellen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat heeft alles ermee te maken! Hier in het topic is eigenlijk als enige argument genoemd (ik weet niet door wie) dat homoseksualiteit niemand anders tot last is en dat het daarom niet verboden zou moeten zijn. Prima, maar dat is een humanistisch (en individualistisch) argument waar men het in andere stromingen om verschillende redenen niet mee eens zal zijn.
Afgezien van je persoonlijke mening over het goed of fout zijn van homoseksualiteit, heb je dus nog een extra argument nodig als je vindt dat jouw mening over een bepaald land belangrijker is dan de mening van de mensen daar zelf.
[..]
In dit geval wil ik wel een link naar wat cijfers geven: http://www.pewglobal.org/(...)ce-of-homosexuality/
Inderdaad, valt me altijd op dat mensen die het meest tegen homo's zijn altijd het vaakst over homo's hebben, eigenlijk wel heel gay.quote:Op donderdag 12 december 2013 23:58 schreef Ixnay het volgende:
Uitblinker, jij bent aan de beurt.
Al jou vragen zijn beantwoord en onderbouwd.
Nu mijn vragen:
Wanneer heb jij last van homo's?
Waar heb jij last van homo's?
Hoe heb jij last van homo's?
quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 18:42 schreef De_Ilias het volgende:
Goed gedaan van India, hopelijk gaan er meer landen volgen.
nou en?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat heeft alles ermee te maken! Hier in het topic is eigenlijk als enige argument genoemd (ik weet niet door wie) dat homoseksualiteit niemand anders tot last is en dat het daarom niet verboden zou moeten zijn. Prima, maar dat is een humanistisch (en individualistisch) argument waar men het in andere stromingen om verschillende redenen niet mee eens zal zijn.
maar dat vind ik dan ook nietquote:Afgezien van je persoonlijke mening over het goed of fout zijn van homoseksualiteit, heb je dus nog een extra argument nodig als je vindt dat jouw mening over een bepaald land belangrijker is dan de mening van de mensen daar zelf.
Jij bent echt compleet gestoord. Echt jammer dat gelovigen zoals jij bepaalde bevolkingsgroepen uitsluiten, mensen zoals jij zijn echt een schande voor onze samenleving. Altijd het zelfde liedje, door geloof ontstaat ook altijd weer oorlog. En maar doen alsof "jullie" superieur zijn en de respect volle "mens" zelfe zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 02:47 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik weiger verder met jullie in discussie te gaan die de homoseksualiteit goedpraten, (voorzover het een discussie genoemd kan worden, het is eerder een ophoping van nutteloze meningen), omdat jullie immorele mensen al blijk hebben gegeven van jullie laakbaar gedrag - nb door te schelden en te tierelieren - daarom acht ik het onwenselijk dat ik mij in kringen begeef, of dat nou online zijn of offline, met mensen die tot alles in staat zijn, niet gehinderd worden door enig godsbesef of normen of waarden of concepties over goed of slecht - jullie zijn een schandvlek voor Nederland en een van de redenenen van de teloorgang van een zo ooit prachtige natie, ik zou geen raad meer weten met jullie, moge de Heer genade hebben met jullie zielen, ik kan alleen voor jullie bidden.
Prima, maar zo sla je de discussie wel dood, want je stelling is zo niet meer dan een niet-onderbouwde persoonlijke mening.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
dat men er op een Russisch forum anders tegenaan kijkt dan de meerderheid hier veranderd toch niets aan mijn mening? Het maakt mijn argumenten ook niet beter of slechter, ik krijg daar alleen meer tegengas
het heeft nog steeds nergens iets mee te maken
[..]
maar dat vind ik dan ook niet
de mensen moeten zelf maar weten wat ze doen, mij raakt het verder niet
maar als ze iets achterlijks doen dan noem ik het hier in het Nederlands op mijn Nederlandstalige forum achterlijk, maakt mij echter nog niet direct de baas van Rusland ...
Niet allen homo's, maar ook andere minderheidsgroepen. Het lijkt wel of die mensen helemaal geobsedeerd zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Inderdaad, valt me altijd op dat mensen die het meest tegen homo's zijn altijd het vaakst over homo's hebben, eigenlijk wel heel gay.
Hooggerechtshof. De regering is tegen de wet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 01:59 schreef Zienswijze het volgende:
Achterlijke beslissing van het parlement. Net nu die koloniale wet in 2009 is afgeschaft draaien ze het weer terug
Naar huis met dat kabinet.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 02:47 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik weiger verder met jullie in discussie te gaan die de homoseksualiteit goedpraten, (voorzover het een discussie genoemd kan worden, het is eerder een ophoping van nutteloze meningen), omdat jullie immorele mensen al blijk hebben gegeven van jullie laakbaar gedrag - nb door te schelden en te tierelieren - daarom acht ik het onwenselijk dat ik mij in kringen begeef, of dat nou online zijn of offline, met mensen die tot alles in staat zijn, niet gehinderd worden door enig godsbesef of normen of waarden of concepties over goed of slecht - jullie zijn een schandvlek voor Nederland en een van de redenenen van de teloorgang van een zo ooit prachtige natie, ik zou geen raad meer weten met jullie, moge de Heer genade hebben met jullie zielen, ik kan alleen voor jullie bidden.
Je bent een verliezer. Je hebt geen enkele keer kunnen onderbouwen waarom mensen van hetzelfde geslacht geen relatie mogen hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2013 02:47 schreef De_uitblinker het volgende:
Hoe is het dan eigenlijk daar bij jullie in Portugal? Is het daar een machocultuur? En worden homo's echt geaccepteerd of hebben ze alleen wetgeving op dat vlak omdat ze denken dat het nou eenmaal zo hoort in een beschaafd land?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:03 schreef Alentejana het volgende:
Het lijkt wel, als je kijkt waar de homo acceptatie het minst is, dat het ook is waar de vrouwen als minder gezien worden (met de nodige gevolgen).
Is het dan feitelijk een oppermacho gebeuren, die homo angst?
Ga je wel denken zo.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:03 schreef Alentejana het volgende:
Het lijkt wel, als je kijkt waar de homo acceptatie het minst is, dat het ook is waar de vrouwen als minder gezien worden (met de nodige gevolgen).
Is het dan feitelijk een oppermacho gebeuren, die homo angst?
Uitblinker blinkt inderdaad uit in het uitkramen van bizarre onzin en gaat janken als hij daarop gewezen wordt. Beetje zielig figuur eigenlijk. Desalniettemin zal ik nog niet op hem pissen als ie in de fik staat....quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]Deze is echt briljant!
Het is 2013, er is zoveel kennis en informatie beschikbaar en nog zijn er mensen die ondanks die hele berg kennis hun complete leven ophangen aan 1 boekje van 2000 jaar oud! Geweldig.
Dat soort kinky shit is dan ook moreel onverantwoordquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Desalniettemin zal ik nog niet op hem pissen als ie in de fik staat....
Sws is iedereen die het niet met die idioot eens is moreel onverantwoord.....jeweetz!quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:47 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat soort kinky shit is dan ook moreel onverantwoord
Jij moet serieus eens stoppen met dat sofisme. Het is leuk als je een jaar of 16 bent en weet dat alles om je heen arbitrair is, maar wanneer je richting de 18 jaar gaat moet je toch wel beter weten.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:17 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Moraliteit is een subjectief begrip, en grenst van nature aan twee vlakken: vrijheid enerzijds van het individu, en rechtvaardheid aan de andere. Het is best een interpretatie van rechtvaardigheid.
Het is veel te generaliserend. Maar in de basis ben ik het hier eigenlijk wel mee eens.quote:Op donderdag 12 december 2013 01:31 schreef De_uitblinker het volgende:
Tja Nederlanders weten altijd hoe het moet in een ander land, zorg eens fatsoenlijk voor dat minderheden niet zo zwaar gediscrimineerd worden in eigen land zou ik zeggen. Jij mag overal rond gaan lopen opscheppen over dit en dat, maar zolang Marokkanen-grappen de bovenhand voeren op een openbaar forum, zolang ze niet aan de bak kunnen komen en vervolgens afgerekend worden op hun uitkering, zolang een neger gevolgd wordt zodra hij de AH binnenstapt, zolang een prominente politicus met haatzaaiende opmerkingen in het Parlement straffeloos weg kan komen en een flink aantal zetels behaalt, zolang een populaire artiest (Gordon) een rassengrap over Chinezen kan maken in een nationaal programma, etc etc, - voorbeelden te over - hebben jullie genoeg werk aan de winkel in eigen land.
En kijk alleen al naar de affaire met Rusland. Als bange mietjes het lef niet hebben om Rusland in het gezicht te vertellen dat ze op moeten pleuren, of te dreigen met sancties, of andere strafmaatregelen, nee, in plaats daarvan als een tamme hond met de staart tussen de benen naar de Zeerechttribunaal afdruipen, of een of andere soortgelijke zinloze organisatie die niks voorstelt, en vervolgens steen en been klagen maar geen actie ondernemen - dat is typisch Nederlander gedrag.
En maar te zwijgen over hoe Nederland weinig voorstelt op het wereldtoneel, waar ze steeds van het ene dan wel het andere land de kont moet likken, om iets vooruit te kunnen, nou dat noem ik niet bepaald wegwijs zijn in de wereld.
Jullie moeten je gewoon bemoeien met eigen polder, rijtjeshuis en tuin, dn kerk, beest, boom, en dorp. Rusland moest een goed voorbeeld zijn van wat er gebeurt als je steeds grote, machtige landen in het verkeerd keelgat schiet, dan laten ze een keer het tegen jullie afweten.
Ga maar een rondje heen fietsen, en kom dan terug, en denk je al helderder. En minder van dat hokjesdenken waarom jullie beroemd zijn geworden.
Sorry hoor, maar het moest een keer uit...
Portugal is wel een macho cultuur, maar minder erg dan Spanje bv. De spanjaarden zeggen dat de Portugese mannen geen ballen hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe is het dan eigenlijk daar bij jullie in Portugal? Is het daar een machocultuur? En worden homo's echt geaccepteerd of hebben ze alleen wetgeving op dat vlak omdat ze denken dat het nou eenmaal zo hoort in een beschaafd land?
het schemert er hier en daar ongetwijfeld wel een beetje door maar ik heb mijn persoonlijke mening nog niet echt gegeven, ik heb onze Uitblinker gevraagd om die van hem te onderbouwen, daar lijkt hij niet zo heel veel zin in te hebben en dat slaat de discussie een beetje doodquote:Op vrijdag 13 december 2013 08:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Prima, maar zo sla je de discussie wel dood, want je stelling is zo niet meer dan een niet-onderbouwde persoonlijke mening.
Herstel: Er zijn een aantal acteurs en bekende mensen die er voor uit komen dat ze gay zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:57 schreef Alentejana het volgende:
Maar je ziet geen openlijk gay mensen op TV ofzo...
Welke?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:42 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Herstel: Er zijn een aantal acteurs en bekende mensen die er voor uit komen dat ze gay zijn.
Er is nu ook een telenovela (soap) waarin een homo echtpaar een kind gaat adopteren.
De soap is een aloude manier om taboes te doorbreken en het is nu de beurt aan homos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |