Laat de meerderheid bepalen dan zou ik zeggen. En in een land als Rusland of India heeft de meerderheid van het volk bepaald dat ze dat niet willen. Net als in Nederland, de meerderheid heeft bepaald van wel.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zei ik al toen je naar bewijzen vroeg, ik vroeg naar jouw moraliteit
Die vergelijking van jou slaat echt totaal nergens op. Diefstal is iemand kwaad berokkenen, en dus iets doen dat de ander pijn doet waar hij of zij ongewild bij betrokken is geraakt op persoonlijk vlak.quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 21:20 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Omdat je eenieders mening moet respecteren, door het globaal toe te staan, dwing je de mensen die daar geen gewetenslast van willen hebben, ertoe in een samenleving te wonen die hun moraliteit niet weergeeft.
mij best maar ik hoef het niet met de uiteindelijke beslissing eens te zijnquote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Laat de meerderheid bepalen dan zou ik zeggen. En in een land als Rusland of India heeft de meerderheid van het volk bepaald dat ze dat niet willen. Net als in Nederland, de meerderheid heeft bepaald van wel.
jij verwijst steeds naar je moraliteit alsof het een argument is ofzoquote:En mijn eigen opvatting van moraliteit doet in deze niet toe, ik zou je beleefd verzoeken, dat niet terzake te brengen.
Ah, vandaar dat je jouw morele opvattingen ten aanzien van homo's al tot huilens toe hebt geëtaleerd.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:26 schreef De_uitblinker het volgende:
En mijn eigen opvatting van moraliteit doet in deze niet toe,
Misschien heeft 'ie iets geleerd van de discussie.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat je jouw morele opvattingen ten aanzien van homo's al tot huilens toe hebt geëtaleerd.
Zou daar niet op rekenenquote:Op donderdag 12 december 2013 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie iets geleerd van de discussie.
Wat ik al zei, je bent te dom om te poepen. Dat je dit niet begrijpt! Lees nog eens jouw eigen teksten door, dan zul je het gifje begrijpen. Jij zegt daar iets totaal tegenstrijdig.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:22 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Dit gaat nergens meer over. :/
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registrerenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:21 schreef De_uitblinker het volgende:
Jullie snappen toch wel, dat als jullie deze conversatie op een Russische chat in het Russisch zouden voeren, dat jullie zonder pardon aan het kortste eind zouden trekken?
Sta daar eens bij stil in gedachte.
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragenquote:En kom dan terug op je idee van gelijk/ongelijk hebben bij zo'n onderwerp.
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:21 schreef De_uitblinker het volgende:
Jullie snappen toch wel, dat als jullie deze conversatie op een Russische chat in het Russisch zouden voeren, dat jullie zonder pardon aan het kortste eind zouden trekken?
Sta daar eens bij stil in gedachte.
En kom dan terug op je idee van gelijk/ongelijk hebben bij zo'n onderwerp.
Dan posten mensen gewoon Poetin op een beer en dan is alles weer goed in de chat.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?
Ik geef het op, geloof maar wat je zelf wilt, maar ga niet mij vertellen wat juist is of niet, of wat de Russen dan wel Indiers wel of niet moeten doen, want dat bepalen wij wel zelf, waar wij in geloven.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef sp3c het volgende:
het gaat idd helemaal nergens over
lees je posts 1 of 2 keer na voor je op invoeren drukt want er is bij tijd en wijlen geen touw aan vast te knopen
[..]
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registreren
wat heeft dat nu weer ergens mee te maken
[..]
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragen
Ik ga slapen, ik denk niet dat jij veel over Poetin weet, maar fijne nachtrustquote:Op donderdag 12 december 2013 22:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan posten mensen gewoon Poetin op een beer en dan is alles weer goed in de chat.
Nee, want Nederlanders zijn niet geïndoctrineerdquote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus jij vind de gemiddelde Rus die ook nog eens geïndoctrineerd is het ultieme voorbeeld van beschaving?
IK VERTEL JOUW HELEMAAL NIET WAT JUIST IS OF NIET, IK VRAAG JOU WAAROM JIJ VIND DAT HET WEL OF NIET JUIST IS!quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik geef het op, geloof maar wat je zelf wilt, maar ga niet mij vertellen wat juist is of niet, of wat de Russen dan wel Indiers wel of niet moeten doen, want dat bepalen wij wel zelf, waar wij in geloven.
Het lijkt me dat men hier niet met andersoortige meningen om kan gaan, en noemt alle interactie vervolgens een discussie. Het is niks anders dan een opstapeling van meningen, ik kan het geenszins een discussie noemen.
Fijne nacht nog,
Dat heeft alles ermee te maken! Hier in het topic is eigenlijk als enige argument genoemd (ik weet niet door wie) dat homoseksualiteit niemand anders tot last is en dat het daarom niet verboden zou moeten zijn. Prima, maar dat is een humanistisch (en individualistisch) argument waar men het in andere stromingen om verschillende redenen niet mee eens zal zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik spreek dan ook geen Russisch ... ik zal al falen bij het registreren
wat heeft dat nu weer ergens mee te maken
In dit geval wil ik wel een link naar wat cijfers geven: http://www.pewglobal.org/(...)ce-of-homosexuality/quote:[..]
ik heb geen gelijk/ongelijk, ik heb een mening daar kun je het mee eens/oneens zijn maar meer ook niet, dat de Russen het daar vaker mee oneens zullen zijn zal ik maar van je aannemen ... zal niet om cijfertjes vragen
Als je iets wil doen aan discriminatie in de zou ik niet als eerste naar Nederland kijken.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:50 schreef De_uitblinker het volgende:
Des te meer zo dan de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt in Nederland?
Cocaïnebezit in Nederland is niet iets waar je een zware straf mee gaat krijgen.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:55 schreef De_uitblinker het volgende:
Waarom is cocaine verboden in Nederland? Waar heb jij last van als ik high wordt?
In Nederland heeft een dier behoorlijk veel status als je het met andere landen vergelijkt.quote:Waarom is dierenseks verboden in Nederland? Ieder moet toch zelf weten wat hij met zn piemel doet?
Iemand wel/niet aannemen vanwege een kleur is onjuist en onacceptabel voor de meeste Nederlanders.quote:Waar heb jij last van nare ervaringen als een neger aangenomen wordt?
Zegt de man die huilend het topic verlaat als mensen het niet met hem eens zijn.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef De_uitblinker het volgende:
Het lijkt me dat men hier niet met andersoortige meningen om kan gaan
1 ding is zeker, uit deze statistieken komt in ieder geval naar voren dat het vooral onderontwikkelde landen zijn die tegen homoseksualiteit zijn. Hier krijgt mijn/onze mening wel extra kracht dat wij het onbeschaafd vinden niet je medemens te accepteren zoals hij/zij is. Maar goed helaas kiezen de homohaters er zelf voor om zichzelf onbeschaafd en achterhaald op te stellen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat heeft alles ermee te maken! Hier in het topic is eigenlijk als enige argument genoemd (ik weet niet door wie) dat homoseksualiteit niemand anders tot last is en dat het daarom niet verboden zou moeten zijn. Prima, maar dat is een humanistisch (en individualistisch) argument waar men het in andere stromingen om verschillende redenen niet mee eens zal zijn.
Afgezien van je persoonlijke mening over het goed of fout zijn van homoseksualiteit, heb je dus nog een extra argument nodig als je vindt dat jouw mening over een bepaald land belangrijker is dan de mening van de mensen daar zelf.
[..]
In dit geval wil ik wel een link naar wat cijfers geven: http://www.pewglobal.org/(...)ce-of-homosexuality/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |