Ik ga je helpenquote:Op woensdag 4 december 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
Baklava. De volgende keer dat je een topic kaapt ga ik je slaan.
Klinkt goedquote:Op woensdag 4 december 2013 23:03 schreef Aloulou het volgende:
Ik zag laatst (paar dagen geleden) een goede van oorsprong (denk ik) Japanse serie die ging over Japanse stammen vroeger, samoerai's etc. Was op MBC action (Arabisch) laat in de avond (herhaling) en kwam hem ook op een Koerdische zender tegen, ingesproken in het Koerdisch.
Was een bazenserie zeg...stammen van vroeger die als nomaden rond gingen, oorlog voerden, in aanraking met andere volkeren kwamen etc. En dan niet in zo'n jaren 80 atmosfeertje opgenomen.
Helaas de naam kwijt
Geen idee. Mag er van mij bij.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef WitteMuur het volgende:
Waarom staat RT niet bij live streams?
Geen idee. Die bagger mag er wat mij betreft uitblijven met Al-Arabiya en Foxquote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef WitteMuur het volgende:
Waarom staat RT niet bij live streams?
Heb hem gevonden ouwe! De naam van deze serie is قلوب لا تعرف الخوف! Check youtubequote:Op woensdag 4 december 2013 23:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klinkt goed
Alleen jammer dat ze er in Syri mee gestopt zijn(productie). Ik zag laatst dat ze zelfs Koreaanse series kopen en in gaan spreken![]()
Het is wat je bagger noemt. Al jazeera wordt bijvoorbeeld betaald door de dictator van Oman.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Geen idee. Die bagger mag er wat mij betreft uitblijven met Al-Arabiya en Fox
Ga je nu nog steeds die anti-christelijke en vandalistische razernij en monumentenvernietiging van jouw wahabitische sektarische buitenlandse terroristen verdedigen en rechtvaardigen?quote:Op woensdag 4 december 2013 18:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Assad is straks ook aan de beurt. Wat ga je dan doen? Huilen naast je mariabeeldje? HahahA
Prachtig die beelden en die muziek, hier kun je tenminste trots op zijn.quote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 00:11 schreef Jan-Slagter het volgende:
[..]
Prachtig die beelden en die muziek, hier kun je tenminste trots op zijn.
Dictator van Qatar.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is wat je bagger noemt. Al jazeera wordt bijvoorbeeld betaald door de dictator van Oman.
quote:Op donderdag 5 december 2013 00:09 schreef Veldkamp het volgende:
Het Syrische Arabische Leger ving een Takfiri-Salafistische Libische Noord-Afrikaanse rat in de stad Homs...
Een SNL-soldaat uit Daraa (stad) poseert in Homs met deze terrorist (of is het een hippie....)
[ afbeelding ]
Nederige excuses.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap dat je enthousiast bent en veel nieuws wil posten, maar MOET dat in 10/12 posts en allemaal achter elkaar? Dat irriteert mensen, en die gaan het als propaganda zien (is het iig deels ook wel denk ik) en negeren.. Doe een beetje kalm aan, of verspreid het over de dag..
achja, het is on topic en het is veldkamps geblaat, laat em lekker, als hij een strakke plasser krijgt van assad plaatjes in uniform, ben ik niet degene die hem dat zou misgunnenquote:Op donderdag 5 december 2013 00:46 schreef theunderdog het volgende:
Veldkamp is dit topic aan het kapen, en niemand die ziet het.
Met dat plaatjes geplak van hem, spammer.
Nee?quote:Op donderdag 5 december 2013 00:46 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op donderdag 5 december 2013 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap dat je enthousiast bent en veel nieuws wil posten, maar MOET dat in 10/12 posts en allemaal achter elkaar? Dat irriteert mensen, en die gaan het als propaganda zien (is het iig deels ook wel denk ik) en negeren.. Doe een beetje kalm aan, of verspreid het over de dag..
Nee, dat is niet on topic, dat is gewoon spammen.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
achja, het is on topic en het is veldkamps geblaat, laat em lekker, als hij een strakke plasser krijgt van assad plaatjes in uniform, ben ik niet degene die hem dat zou misgunnen
idd, ik scrol door elke propaganda post van veldkamp ookquote:Op donderdag 5 december 2013 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heeft iemand er iets van gezegd of niet???quote:Op donderdag 5 december 2013 00:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhmm, hij doet dit al sinds dat er topics over Syri bestaan.
wie zou hij provoceren dan?quote:Op donderdag 5 december 2013 00:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is niet on topic, dat is gewoon spammen.
Puur om te provoceren ook.
Ben te lief denk ik, wilde hem juist "helpen"quote:Op donderdag 5 december 2013 00:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
wie zou hij provoceren dan?
veldkamp is bezig met een kruistocht op zijn manier laat em lekker
Zozo, er heeft iemand iets van gezegd...quote:Op donderdag 5 december 2013 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft iemand er iets van gezegd of niet???
Jij suggereerde van NIET namelijk..
Dat was je punt niet, en doe niet zo korzeligquote:Op donderdag 5 december 2013 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zozo, er heeft iemand iets van gezegd...
Mag ik nu plaatjes posten van allerlei Al Qaida aanhangers? denk het niet h.
Je wil mijn punt gewoon niet begrijpen he.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was je punt niet, en doe niet zo korzelig
Wat IS je punt dan??quote:Op donderdag 5 december 2013 00:46 schreef theunderdog het volgende:
wat je zegt klopt wel, het zou meer impact hebben als hij het zou verspreiden over een dag, want nu is het voor mijn althans gewoon spatie-spatie-spatie, ik doe er niks mee, daarnaast vertegenwoordigt hij het ministerie van propaganda hier op fok en dat doet ie dan weer goedquote:Op donderdag 5 december 2013 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben te lief denk ik, wilde hem juist "helpen"
Nah, niet helemaal waarErgert mij ook, zo'n lap van posts
![]()
Dat hij dat gewoon minstens 80 topic,s over Syri heeft kunnen doen. Ik dacht altijd dat spammen gewoon een ban kon opleveren.quote:
why not?quote:Op donderdag 5 december 2013 00:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zozo, er heeft iemand iets van gezegd...
Mag ik nu plaatjes posten van allerlei Al Qaida aanhangers? denk het niet h.
heb je er een melding van gemaakt?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hij dat gewoon minstens 80 topic,s over Syri heeft kunnen doen. Ik dacht altijd dat spammen gewoon een ban kon opleveren.
Nee, ik ben niet van de NSB.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb je er een melding van gemaakt?
Ok, je ergert je aan hem en je wil dat hij geband wordt??quote:Op donderdag 5 december 2013 01:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hij dat gewoon minstens 80 topic,s over Syri heeft kunnen doen. Ik dacht altijd dat spammen gewoon een ban kon opleveren.
Ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, je erggert je aan hem en je wil dat hij gebant wordt??
Waarom? Zoals Slayage zegt: het is wl on topic.. En zoals ik zeg: het is wl irritant..
Maar is irrtant "genoeg" voor een ban??
En mods zijn niet helderziend. Dus als het je te bar wordt meldt je dat.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet van de NSB.
wat heeft dat met NSB te maken? als jij je soort aan iets en dit volgens jou niet volgens de regels is, dan maak je er een melding van en als zijn gedrag idd niet volgens de regels is, krijgt hij het te horen, anders gaat hij gewoon verder met ons lastig vallen met zijn propagandaquote:Op donderdag 5 december 2013 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet van de NSB.
Dan meld je het bij een mod of via een TR oidquote:Op donderdag 5 december 2013 01:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja.
Plaatjes posten die je maar in onzin.
Helderziend?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En mods zijn niet helderziend. Dus als het je te bar wordt meldt je dat.
En hij (Veldkamp) is overigens wl al vaker gewaarschuwd door mods
dat is wat jij zegt, ik denk dat een mod daarover gaat en niet jijquote:
Het gaat niet om de propaganda, het gaat vooral om die domme plaatjes.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat heeft dat met NSB te maken? als jij je soort aan iets en dit volgens jou niet volgens de regels is, dan maak je er een melding van en als zijn gedrag idd niet volgens de regels is, krijgt hij het te horen, anders gaat hij gewoon verder met ons lastig vallen met zijn propaganda
waarom geef je hem zoveel aandacht? gewoon negeren die shitquote:Op donderdag 5 december 2013 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helderziend?
We hebben het hier over topic nummer 91 !, en veldkamp was er in het begin al bij.
Direct als een hysterische fan van Assad (vergelijkbaar met de tienermeisjes die helemaal gek zijn van one direction) ging hij plaatjes posten.
En dat weten ze, en hij heeft waarschuwingen gehad.. Mods lezen niet de hele tijd alle topics. Als het volgens jou de spuigaten uitloopt meld je dat gewoon. Klaar!!quote:Op donderdag 5 december 2013 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helderziend?
We hebben het hier over topic nummer 91 !, en veldkamp was er in het begin al bij.
Direct als een hysterische fan van Assad (vergelijkbaar met de tienermeisjes die helemaal gek zijn van one direction) ging hij plaatjes posten.
Assad = justin bieber.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom geef je hem zoveel aandacht? gewoon negeren die shit
Je ergert je aan wat Assad-foto's???quote:Op donderdag 5 december 2013 01:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om de propaganda, het gaat vooral om die domme plaatjes.
Propaganda is niet het probleem. Propaganda kan namelijk heel goed inhoudelijk zijn.
zozoquote:Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat weten ze, en hij heeft waarschuwingen gehad.. Mods lezen niet de hele tijd alle topics. Als het volgens jou de spuigaten uitloopt meld je dat gewoon. Klaar!!
Assad post niks, en vraagt het ook heus niet aan Veldkamp hoorquote:
Je vergeet nog een uitroepteken.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je ergert je aan wat Assad-foto's???
Grow up zeg!!
Het zijn de zionisten zeg ik je !quote:Op donderdag 5 december 2013 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Assad post niks, en vraagt het ook heus niet aan Veldkamp hoor
Meldt eea of stel je niet aan. Je gedraagt je als een stampvoetende kleuter!quote:Op donderdag 5 december 2013 01:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergeet nog een uitroepteken.
Dit keer doe je er maar een?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meldt eea of stel je niet aan. Je gedraagt je als een stampvoetende kleuter!
Nee, zo hoort het als je denkt dat er iets verkeerd gaat in een topic.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:18 schreef Slayage het volgende:
ik heb er een melding van gemaakt, ben ik nu een nsb er ?
Omdat het ook pure bagger is. Lees maar eens hoe onprofessioneel en krom ze zijn. En dat is dan bijna puur gericht op Syri, zat andere voorbeelden te noemen. Absolute dieptepunt vond ik wel tijdens de revolutie Libi, toen Tripoli werd ingenomen. Toen stond zo'n tante daar te beweren dat alles rustig was in Tripoli en de bevolking alleen wat feestvuurwerk afstaken,wat die herrie verklaarde. Intussen zonden de rest van de nieuwszenders live uit hoe de bevolking feest vierde met de rebellen op het centrale plein.quote:
Dictator van Qatar it is. Maar ik had niks over AJ gezegd.quote:Al jazeera wordt bijvoorbeeld betaald door de dictator van Oman.
Nou, hij is best wel lelijkquote:Op donderdag 5 december 2013 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je ergert je aan wat Assad-foto's???
Grow up zeg!!
Hij is niet buitengewoon knap nee. Maar "lelijk" is ook wat overdrevenquote:Op donderdag 5 december 2013 01:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat het ook pure bagger is. Lees maar eens hoe onprofessioneel en krom ze zijn. En dat is dan bijna puur gericht op Syri, zat andere voorbeelden te noemen. Absolute dieptepunt vond ik wel tijdens de revolutie Libi, toen Tripoli werd ingenomen. Toen stond zo'n tante daar te beweren dat alles rustig was in Tripoli en de bevolking alleen wat feestvuurwerk afstaken,wat die herrie verklaarde. Intussen zonden de rest van de nieuwszenders live uit hoe de bevolking feest vierde met de rebellen op het centrale plein.
[..]
Dictator van Qatar it is. Maar ik had niks over AJ gezegd.
[..]
Nou, hij is best wel lelijkZal ik eens foto's gaan posten van Sarah Jessica Parker of pittig rooie kapsels de hele dag?
SJP no thanks! maar pittie rooie kapsels, vind ik geen probleem hoor!quote:Op donderdag 5 december 2013 01:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zal ik eens foto's gaan posten van Sarah Jessica Parker of pittig rooie kapsels de hele dag?
Is wel off topicquote:Op donderdag 5 december 2013 01:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
SJP no thanks! maar pittie rooie kapsels, vind ik geen probleem hoor!
Sinds topic #10 om precies te zijn. Zijn allereerste reactie:quote:Op donderdag 5 december 2013 01:07 schreef theunderdog het volgende:
Topic #1:quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:37 schreef Veldkamp het volgende:
Weg met de salafisten.
Democratische verkiezingen in mei 2012 zullen gewoon door de Baath-partij worden gewonnen, want Assad verenigt alle groepen onder hem. De Syrirs steunen het multi-religieuze tolerante en seculiere Baath-regime in meerderheid. Zeker 55 % is voor Assad. 35 % is voor andere democratische partijen zoals de Communisten, Liberale Partij of Koerdische partijen. En 10 % voor de Moslimbroederschap en andere radicalere Salafisten.
Syri is geen Libi. En zeker geen Saoedisch woestijngeitenland. Syrirs zijn vaak vergelijkbaarder met Libanezen.
Consistent salafisten-haat van Veldkamp, en baathisten-haat van mijn kant, we zijn iig geen draaikonten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:37 schreef Charismatisch het volgende:
Assad is een racist die denkt dat Arabieren superieur zijn. Zijn baath partij is een fascistische nationalistische partij. Zolang niet-Arabieren als untermenschen worden behandeld dan mag er wat mij betreft een regime change komen in dat land. Assad is ook nog eens een klootzak die terroristen naar Irak stuurt voor jihad tegen de Amerikanen, terwijl zijn eigen land bezet wordt door Isral. Vuile laffe hypocriet. Laat hem maar Golan bevrijden i.p.v onschuldige vrouwen en kinderen in Irak op te blazen. Kut-baathist.
Zelfde video/concert meerdere malen posten wel?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:24 schreef Specularium het volgende:
Wat Veldkamp doet is niet echt spammen
quote:Op donderdag 5 december 2013 02:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Sinds topic #10 om precies te zijn. Zijn allereerste reactie:
[..]
Topic #1:
[..]
Consistent salafisten-haat van Veldkamp, en baathisten-haat van mijn kant, we zijn iig geen draaikonten.
[..]
Zelfde video/concert meerdere malen posten wel?
NWS / Crisis in Syri # 90: De crisis gaat door.
NWS / Crisis in Syri # 89: De crisis gaat door.
NWS / Crisis in Syri # 88:De crisis gaat door.
NWS / Crisis in Syri # 87:De crisis gaat door.
NWS / Crisis in Syri # 87:De crisis gaat door.
NWS / Crisis in Syri # 86:Crisis gaat door.
Ik zie trouwens dat IPA35 de schuldige is die begon met het posten van die video!
NWS / Crisis in Syri # 83: Koerden als voorlopige winnaars
quote:Op donderdag 5 december 2013 01:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, zo hoort het als je denkt dat er iets verkeerd gaat in een topic.
Wat Veldkamp doet is niet echt spammen maar vooral fucking irritant voor andere users (die zijn visie niet delen). Gewoon negeren lijkt me het beste.
tenzij SJP in een assad rally of jihadisten met pittige roodharige kapselsquote:
Pciesquote:Op donderdag 5 december 2013 02:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
tenzij SJP in een assad rally of jihadisten met pittige roodharige kapsels
damn him!!!quote:Op donderdag 5 december 2013 02:13 schreef Charismatisch het volgende:
Ik zie trouwens dat IPA35 de schuldige is die begon met het posten van die video!
Lool. Veldkamp = jehova getuigequote:
ISIS is al lang niet meer zo sterk meer. Sterker nog, het komt de rebellen ook goed uit. Dank jullie voor het oplossen hahaaquote:Op woensdag 4 december 2013 23:57 schreef Veldkamp het volgende:
De Industrile Stad Sheikh al Nayyar ten noordoosten van Aleppo werd gedeeltelijk verder ingenomen door het Syrische Nationale Leger.
Een vernietigde terreurpost van ISIS-militanten uit o.a. Turkije, Frankrijk, Libanon, Jordani, Saoedi-Arabi, Bahrein, Koeweit en Algerije...
[ afbeelding ]
Ingenomen door het Syrische Arabische Leger en NDF-burgereenheden!
Nee, doe anders plaatjes van de Koninging van Jordaniquote:Op donderdag 5 december 2013 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is niet buitengewoon knap nee. Maar "lelijk" is ook wat overdreven
RT is nog steeds een stuk beter dan CNN, NOS enz. Die propaganda zijn voor de VS.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat het ook pure bagger is. Lees maar eens hoe onprofessioneel en krom ze zijn. En dat is dan bijna puur gericht op Syri, zat andere voorbeelden te noemen. Absolute dieptepunt vond ik wel tijdens de revolutie Libi, toen Tripoli werd ingenomen. Toen stond zo'n tante daar te beweren dat alles rustig was in Tripoli en de bevolking alleen wat feestvuurwerk afstaken,wat die herrie verklaarde. Intussen zonden de rest van de nieuwszenders live uit hoe de bevolking feest vierde met de rebellen op het centrale plein.
[..]
Dictator van Qatar it is. Maar ik had niks over AJ gezegd.
[..]
Nou, hij is best wel lelijkZal ik eens foto's gaan posten van Sarah Jessica Parker of pittig rooie kapsels de hele dag?
quote:Op donderdag 5 december 2013 00:20 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Alle respect voor de staatsleider en president, maar vergeet de echte helden op het veld niet!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jongen die Assad plaatjes zijn er allemaal standaard. Mafkess die je bent.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
Baklava. De volgende keer dat je een topic kaapt ga ik je slaan.
Wel jammer dat je allemaal Assad plaatjes in de OP zet. Assad-aanhanger
Heb je Koerdische zenders thuis.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:03 schreef Aloulou het volgende:
Ik zag laatst (paar dagen geleden) een goede van oorsprong (denk ik) Japanse serie die ging over Japanse stammen vroeger, samoerai's etc. Was op MBC action (Arabisch) laat in de avond (herhaling) en kwam hem ook op een Koerdische zender tegen, ingesproken in het Koerdisch.
Was een bazenserie zeg...stammen van vroeger die als nomaden rond gingen, oorlog voerden, in aanraking met andere volkeren kwamen etc. En dan niet in zo'n jaren 80 atmosfeertje opgenomen.
Helaas de naam kwijt
De VSL-opstandelingen, althans voornamelijk de (niet naar Jabhat al Nusra, ISIS en Ansar al Isma'am overgelopen) voormalige militaire deserteurs, willen zich weer aansluiten bij het Syrische Arabische Nationale Leger (SAA):quote:Op donderdag 5 december 2013 07:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
ISIS is al lang niet meer zo sterk meer. Sterker nog, het komt de rebellen ook goed uit. Dank jullie voor het oplossen hahaa
Nu zal President Assad Jr. niet opstappen dan na democratische presidentsverkiezingen in Syri, maar 'generaal' Idriss van VSL heeft dit maar wel even gezegd...quote:Speaking in Istanbul, General Idris, a former officer in the regime’s army, said he and his associates were dropping the precondition that Bashar al-Assad must leave power before the Geneva meeting takes place. Instead they would be satisfied if his departure were to take place “at the end of the negotiation process” when General Idris will join forces with the remainder of the regime to mount an offensive against the Islamists.
Was maar een grapje mafkees.quote:Op donderdag 5 december 2013 09:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jongen die Assad plaatjes zijn er allemaal standaard. Mafkess die je bent.
Jij bent aanahnger van Assad en van die sjiiet Habibi.
Maak onze 12-jarige nu NIET nog bozer, Peunage!quote:
Ach ya habibi ach ya lehleli, achhhh...quote:
Eerste keer dat ik zoiets lees. Ben benieuwd naar hoe vechtvaardig de Saoedi's zijn. Het leger bedoel ik dan.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:33 schreef Veldkamp het volgende:
Lid Saoedische Koninklijke Garde gedood bij zuivering van de Christelijke stad Deir Attiyeh (Homs), Syri
http://en.alalam.ir/news/1539783
Niet. Het betrof een uitgeschakelde Saoedische terrorist.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik zoiets lees. Ben benieuwd naar hoe vechtvaardig de Saoedi's zijn. Het leger bedoel ik dan.
quote:Russia & Syria Spotlight: Jihad For Export, Part II
On Tuesday, EA posted a translation of the first part of a special report by Russian newspaper Komsomolskaya Pravda (KP), who sent two reporters on what it dubbed the “Jihad trail”, following the paths of Russian-speaking jihadists seeking to fight in Syria.
See Russia & Syria Spotlight: “Jihad for Export” Part I
Syria Spotlight: Insurgent Split — The Dispute Between Abu Umar al-Shishani & His Deputy, Seyfullakh the Chechen
Syria Analysis: The “True” Story of Insurgent Leader Abu Umar al-Shishani — & What It Means
The piece is interesting not just for the information it brings about how Russian-speakers, mostly from the North Caucasus, are making their way to Syria, but also for what it reveals about Russian attitudes to the Syrian conflict in general, the participation of Russian nationals, and Russia’s own fears over the ongoing insurgency in the North Caucasus.
It is notable, for example, how KP conflates the “armed opposition” with extremist groups, particularly the Islamic State of Iraq and ash-Sham and with affiliated groups comprising fighters from the North Caucasus. KP’s entry point into the refugee situation in Turkey is by highlighting concerns that Turkey is “losing sovereignty” over part of its territory along the border, but does not mention the battles between ISIS fighters — including from the North Caucasus — and the PKK along the border. The piece also confronts Russia’s own part in the Syrian Civil War, via Moscow’s ongoing support for Syrian President Bashar al-Assad.
A major concern for KP is what will happen when the Russian-speaking jihadists return to the Russian Federation.
Below is the second part of KP’s special report. (As before, EA does not necessarily agree with the opinions and views of KP.)
It turned out not to be easy to find a legitimate representative of the Syrian opposition in the Turkish border town of Reyhanli. There was a whole chain of negotiations: Skype, phone calls, recommendations, guarantees… For starters, they dispatched a political director of one of the battalions of the Free Syrian Army to meet with the Russian reporters. Abu Khaldun smoked a lot, looked at us with curiosity, and started off by giving us a whole thesis about the history of the three-year conflict in Syria. A bloody regime wanted to put down the people’s social protests, the people took up arms…
“We’ve been your friends for 60 years,” continued the zampolit (political commissar) continued to shoot off cliches. “But now Syrians are very badly disposed toward the Russians, because you’re killing us with Russian weapons. I would advise you not to flaunt your nationality here.”
“Aren’t they badly disposed toward the terrorist groups?”
“The Islamist groups,” Abu Khaldun corrects. “They act in the interests of the regime, who is happy to dub them the opposition. Half the victims of this war are the “servants” of the Assad regime, the other half, are on the conscience of Russia.”
Our conversation is joined by an FSA general named Adib Aleui. At some point, he, a Sunni, was a pilot in the Government airforce. But he felt, as he put it, a second-class citizen among the Alawites. At the start of the war, he didn’t think twice about joining the opposition. “I couldn’t bomb my parent’s house.”
“During the time of Brezhnev and Andropov, we were very friendly,” he puts on the same old record. “I had a
Russian teacher, we all studied together for the progress of Syria, but this knowledge is now being used against the people.”
“Is Russia guilty because of what it taught you?”
“All the weapons were bought from Russia, and now these weapons are being used against the people,” the general stuck to his guns. Let his army fight with some other weapons…
WE CAN’T GUARANTEE YOUR SAFETY
According to the general, the revolutionary army controls 70% of the country. And
the opposition-held territory, there is a poor, but democratic rule with religious pluralism and tolerance. We ask for a permit to take a look at these new sprouts. And to go into the nearby Syrian countryside, which is controled by the FSA.
But our innocuous request is met with a stupor by our acquaintances. The opposition leaders talk amongst themselves for a long time, then ask advice from someone on Skype, and in the end they tell us that they cannot guarantee our safety and people there are very, very badly disposed toward Russians.
But do they worry so very much about our safety?
“Islamist groups often set up posts on the roads,” explains Professor Mukhiadin Bananekh to us in Russian. He is the man responsible for helping refugees. “They could take you for spies, and our guys could be accused of conspiring. That’s no good for anyone.”
The FSA general cannot guarantee the safety of his guests on his own territory! Because on that territory hold sway multinational gangs of Islamist-fanatics.
“Of course, those who come to us, to the war, only prolong it,” opposition Sheikh Yasim Aubad surprisingly agrees (as you guessed, he started out by talking about the Soviet-Syrian friendship). “If Russia wants the war to finish now, it has to say firmly, ‘Bashar, please, goodbye’. One man — and it’s all because of him!”
“And the two armies, who are shooting each other, will make peace?”
“Bashar hasn’t got an army. Saddam in Iraq had an army of a million people. When the US took Baghdad, where did that army go? They changed to civvies and fled.”
HOW BOZIGIT DIED
Our interlocutors are not the highest links in the opposition hierarchy, they’re more like mid-ranking. But they are valuable in understanding the situation — they at least spend time in Syria. And they live very close by its border, and even travel in cars with Syrian plates. Our translator apologizes that her mother forbade her to have anything to do with Russians. And she tells us a long story about the crimes of the regime army, about the victims of airstrikes, about arrests and people being disappeared. And we have no reason not to believe her. But on the other hand, how can you not believe the residents of the Christian regions of Homs, who hug us like we are their relatives? Or refugees from the Christian holy town of Maaloula, who attest to the atrocities of the FSA? Or the video footage with the decapitation of Christian priests?
The war does not have a single truth, which would suit everyone. But death does not choose between the righteous and the sinners. We see the next in the line of the “jihad-hit”: 18-year-old Dagestani Bozigit Abullaev, wounded in the kidney, does slowly and painfully. He tries to mouth a prayer, but pain screws up his face with convulsions. His associates sit nearby, someone shouts in accented Russian, “What the heck, can’t you find a car?” Bozigit’s eyes roll back, he’s not breathing anymore.
He was less lucky than his fellow countryman who escaped the war.
From the interrogation of S.S.Ahmedov (a fighter who returned to Russia from Syria):
“I returned to the base, where I asked the Emir if I could quit the armed opposition and go home because of serious family circumstances. He gave his agreement and said that he was no longer responsible for my life.”
The international jihadi brigades are spread out practically across the entire north and northwest of Syria. Some bands are trying to unite, others are trying to do the opposite and split from the influential groups and set up their Islamic State in some separate, captured village. For 50 kilometers of track from the border to Aleppo, you can meet both staunch adherents of Sharia Law and mercenaries chasing after petrodollars, and professional kidnappers, and — naturally — fighters for Al Qaeda from the Jabhat al Nusra and ISIS, predominantly Arabs.
The problem is that even when you are in Syria, it’s impossible to get a real estimate of the forces. Even more fantastic are the shouts in Geneva offices by the representatives of the opposition about a mythical unified command.
But the FSA with its verbose political officers and generals, who don’t even control the nearest roads, are hardly suitable for this role…
THREE TOURISTS, THREE SAD GUYS
From the Turkey-Syria border, we return to Dagestan. Awaiting us there is a meeting with those for whom the jihad excursion ended in arrest. And with the harsh indictment: “participation in illegal armed formations”.
This journey — there and back again — has been undertaken by hundreds, if not thousands, of Russian citizens from the North Caucasian republics. These lads, born in the mid-1990s, are of various psychological types, but share a common faith. According to “jihad tourist” Shamil Ahmednabayev, he didn’t get to fight. He worked in refugee camps. And in general, he said he “came to Syria to help other Muslims”.
“I saw on the internet how kids and adults were dying and being killed.”
The conversation with the second “fighter” is rich with quotations from the Quran. He was enchanted with the Syrian jihad.
“That wasn’t what I wanted to see there,” said Zhabrail Saligulayev sullenly, glancing at his laceless sneakers. “They called everyone ‘brother’ but in reality it was those who paid who got to climb into politics. Fame at any cost. Did you hear how Banat chopped off the heads of three priests? They told him that day, don’t do that! And they told the priests, don’t be afraid. Abu Banat was like, yeah, yeah. He waited til the evening, when the elders had left, and he chopped off the heads. Fame.”
“He who promises to defend the faithless and kills him, will carry the banner of perfidy on the Day of Judgement,” we remind our interlocutor. “That’s what it says in the Quran?”
Our interlocutor nods sadly. He’s surprised that we know quotations from the Holy Book. But it will be our turn to be amazed when we meet with Omar Ibragimov.
He got to Syria via the standard route: Makhachkala – Istanbul – Hatay – Reyhanli. He wound up in a suburb of Aleppo, where he fell into an “international” brigade of fighters.
“There were lots of people from Europe, from Turkey, the Near East. I wound up in an Uzbek jamaat.”
“A large one?”
“120 people. Various ages. The older ones had all lived in Moscow. They got to Syria on Uzbeki passports. And if they wanted to go to Russia, they traveled about using internal passports. So nobody counted them as tourists.”
At some point in the conversation, Omar got carried away. He proudly related how there was mutual assistance between the jamaats. He bragged about a new order in the territories liberated by the opposition.
“All life there goes on according to the Quran. It’s forbidden to sell cigarettes, women go around completely covered up. If they uncover themselves, they are punished with beatings. Most people are happy with the Sharia Law. They say, “Allah help us.” They ask, where are you from. You say, from Dagestan! They don’t get it, so you explain that it’s next to Chechnya. They hug you, they say, you’re our guests.”
“How do they deal with captives? Do they execute them immediately?”
“Nah, it’s OK, they give them food. If a guy accepts Islam, then they let him go straight away. If he doesn’t, then of course he’s executed.”
P.S. Omar, of course, did not take into account that he would run into such serious problems when he returned home. He thought that it would be quite the opposite. Like the three Davudbegov brothers who returned home from Syria to Khasavyurt (in Dagestan) in October, and immediately started to wage jihad in their motherland. Within weeks, the brothers were eliminated by special forces — in Syria, they simply were not taught conspiracy. But in the domestic Wahhabist underground, there are specialists in that area too, who are prepared to coach any young ‘brothers’ with invaluable fighting experience.
Np one knows how many “tourists” have returned or will return from Syria and join the North Caucasus jamaats. Only those who enter the country via passport control can be counted. But after all, there is an indirect, contraband route between Azerbaijan and Georgia. According to the most modest calculations, there are about 1,000 fighters from the North Caucasus, Tatarstan and Bashkiria in Syria. The jihadists themselves say the “Russian presence” is around 4,000 fighters.
It’s hardly reassuring that this is not just our headache. According to the Western press, there are around 200 Australians, hundreds of Belgians, 50 Germans, 150 French citizens, 80 Dutch, and 40 Norwegians fighting in the Syrian opposition.
Jihad-tourism has hot tour packages all year round.
(Featured image: Omar Ibragimov, who allegedly fought in Syria. Credit Aleksander Kots, Dmitri Steshin, Komsomolskaya Pravda.)
quote:Iraakse journalist gedood in Syri
Syrische rebellen hebben een Iraakse freelancejournalist doodgeschoten in het noordwesten van het land. Dat heeft het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten donderdag bekendgemaakt. Journalisten zonder Grenzen bevestigde de dood van de journalist, maar kon niet zeggen hoe hij omkwam.
Yasser Faysal al-Jumaili werd gisteren doodgeschoten bij een controlepost van de rebellen in de provincie Idlib, aldus het Observatorium. De schutters waren waarschijnlijk lid van de Islamitische Staat in Irak en de Levant, de Iraakse tak van Al-Qaida die inmiddels ook in Syri actief is. 'Ze hielden hem staande bij de controlepost en openden direct het vuur, zonder hem iets te vragen', zei Rami Abdurrahman van het Observatorium.
Al-Jumaili werkte in het verleden onder meer voor Al-Jazeera en Reuters, maar het is onduidelijk voor wie hij werkzaam was in Syri. Zijn lichaam is naar Turkije gebracht en wordt op een later moment overgebracht naar Irak.
Bron: Volkskrant
Ik wist wel dat die Turken de prijs gingen betalen voor het steunen van Al-Qaida tegen de Koerden. En nu vallen ze de Turkmenen zelf aan.quote:Al-Qaeda in Syria targets Turkmen minority
As al-Qaeda-linked fighters push for control over northern Syria, they have singled out a new and vulnerable target: the country’s small Turkmen minority. Over the past two months, the group known as the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) has been menacing a cluster of Turkmen villages wedged between the Turkish province of Hatay and the Mediterranean Sea. The Turkmen call the area "Bayir," which means "cliff" in their native Turkish. On a recent night, I stood with a group of Turkmen fighters on the Turkish side of the border and watched a Syrian army tank positioned on a nearby mountain shell the villages at a slow but steady pace.
"We used to live in peace in our orchards, now we are being attacked from all sides," said Omar Abdullah from the Omar al-Mokhtar brigade. "The regime bombs us with MiGs [Russian-made fighter jets] from the air, with tanks from the land and with ships from the sea, and now we are being attacked by ISIS," he said.
Yet, in a pattern that appears to be repeating itself across the country, relations between ISIS and the Turkmen who are fighting to overthrow Syrian President Bashar al-Assad under the banner of the Free Syrian Army (FSA) were initially cordial. When the ISIS militants first rolled in with their flashy weapons and SUVs they were on their best behavior. But soon they began replacing local schoolteachers and imams and preaching their rigid, unsmiling brand of Islam. "They called us 'Sufis' and 'apostates,'" Abdullah said.
Tensions flared when the militants began demanding that locals give up their daughters in "marriage" and that the Turkmen and fellow FSA fighters from Arab units cede control over the villages and raise the ISIS flag. These came to a head last month when a group of about 50 masked ISIS fighters raided a hospital in the village of Gevere, killing at least four people, including a Turkmen village elder who had come to parley with them. "First they shot them, then they cut off their ears and noses," said Yusuf Baldir, a Turkmen fighter with the Zaher Bibers brigade.
The Turkmen, who are scattered across Syria, face similar pressure from jihadist groups in Raqqa and Aleppo provinces. Baldir described the plight of a Turkmen woman in Aleppo who was gang-raped by ISIS fighters. "She hanged herself with a rope from the ceiling," Baldir said.
According to Oytun Orhan, a Middle East analyst with the Ankara-based ORSAM think tank, the Turkmen may soon become targets for Syria’s Kurds. The Turkmen confirm that their villages in the Bayir region are coveted by the Syrian Kurdish People’s Protection Units, or YPG. For the Kurds, who are locked in a bloody turf war with ISIS, control over the Turkmen villages in Latakia province would ease their ambitions to create an uninterrupted zone of Kurdish influence along the Turkish border. This, in turn, would give them access to the Mediterranean Sea.
The Turkmen’s troubles are hardly new. Descended from Turkic tribes who migrated to latter day Syria during Seljuk rule in the 10th century, the Turkmen claim that their numbers stand at some 3.5 million. Experts reckon there are around 200,000 Turkmen in Syria. Like the Kurds, Turkmen faced harsh repression under Baath rule. Both groups were denied cultural and political freedoms including the right to educate their children in their mother tongue. Their villages were Arabized. Thousands of Turkmen and Kurds were forcibly assimilated.
But, while the Kurds — thought to make up around 10% of Syria’s population — managed to hold the regime at bay by remaining neutral in the conflict, the Turkmen, who are also predominantly Sunni, were dragged in. When the Syrian uprising erupted 2½ years ago Bayir became one of the main transit points for tens of thousands of Syrians seeking refuge in Turkey. Their perceived collusion drew the ire of the Assad regime, which had long accused them of being a Turkish fifth column. "They arrested my two brothers for no reason," said Ibrahim. "When they were set free they were in pieces from all the torture, electro shocks and beatings," he added. As the pressure mounted, egged on by Ankara, the Turkmen joined the armed opposition.
But the bitter divisions that have paralyzed the FSA are mirrored among the various Turkmen brigades. Relations among their political leaders, most of who are based in Istanbul, are similarly fraught. Although the Turkmen are said to hold four of the 60 seats in the Istanbul-based umbrella group known as the National Coalition for Syrian Revolutionary and Opposition Forces, they feel they are underrepresented.
And now, says Baldir, the FSA is denying them their share of weapons sent from the opposition’s sponsors in Saudi Arabia, Qatar and Libya. "They are being hogged by factions close to the Muslim Brotherhood. Let alone guns and bullets, we are running out of food. We need Turkey’s help. Write this," Baldir pleaded.
Serif Cirkin, a lawmaker for Turkey’s far-right Nationalist Action Party, agrees that Turkey must arm the Turkmen immediately. "Unless they are given the means to defend themselves, the Turkmen will be driven out of Syria altogether," he predicted. "The government has left our Turkmen brethren in the lurch."
Matters have not been helped by the participation of Turkmen brigades in a joint FSA and jihadist assault against the Kurdish YPG in the town of Ras al-Ain in July. "Turkey gave us lots of ammunition then," said Amir Sohto, who fought in the battle within the ranks of the Turkmen Yavuz Sultan Selim brigade. "Many of the Kurdish fighters were women," Sohto recalled. "And they had amazing weapons." The YPG eventually prevailed, albeit with heavy casualties and sharpened feelings of enmity toward the Turkmen.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)s.html#ixzz2mdwhWTEb
De alevitische Syrische Turkmenen zijn al eerder voor Jabhat al Nusra en VSL FSA gevlucht naar alevieten in Turkije, Ankara bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat die Turken de prijs gingen betalen voor het steunen van Al-Qaida tegen de Koerden. En nu vallen ze de Turkmenen zelf aan.
Hoe bedoel je te Turks. Ik ben wel een beetje opgelucht dat wij Koerden niet de enige slachtoffers zijn van Al-Qaida.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:21 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De alevitische Syrische Turkmenen zijn al eerder voor Jabhat al Nusra en VSL FSA gevlucht naar alevieten in Turkije, Ankara bijvoorbeeld.
De soennitische Turkmenen zijn te Turks en te gematigd voor de wahabeesten en takfiri-salafisten van ISIS en JAN.....
Koerden zijn nooit de enige slachtoffers geweest. Hoe kom je daarbij.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je te Turks. Ik ben wel een beetje opgelucht dat wij Koerden niet de enige slachtoffers zijn van Al-Qaida.
Hun haat voor de Koerden is abnormaal. Ze worden gegangraped door ISIS, maar ze hebben het alleen over de Koerden, en hebben blijkbaar ook deelgenomen aan eerdere aanvallen tegen de Koerden. Karma is a bitch.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:46 schreef Baklava95 het volgende:
Matters have not been helped by the participation of Turkmen brigades in a joint FSA and jihadist assault against the Kurdish YPG in the town of Ras al-Ain in July. "Turkey gave us lots of ammunition then," said Amir Sohto, who fought in the battle within the ranks of the Turkmen Yavuz Sultan Selim brigade. "Many of the Kurdish fighters were women," Sohto recalled. "And they had amazing weapons." The YPG eventually prevailed, albeit with heavy casualties and sharpened feelings of enmity toward the Turkmen.
Grappig hoe het aantal vlaggetjes gelijk is en zo altijd een vertekend beeld geven van het slachtveld. Toch IPA35 zonder militaire kennis die nog nooit gewerkt heeft, laat staan in een sector dat hier mee te maken heeft?? Je zou eens moeten wetenquote:
Het zegt zeer weinig tot niets.Niet eens post waardig.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:38 schreef IPA35 het volgende:
De vlaggetje geven geen troepensterkte aan.
Vier man dat van te voren aangekondigd naar binnen trekt noem ik geen daadwerkelijke troepenbeweging maar eerder een mediaschouwspel. Wat er daadwerkelijk gebeurd heb je weinig zicht op.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:47 schreef IPA35 het volgende:
Tsja, dat jij denkt dat Damascus omsingeld is of zo... Er zijn hier ook mensen die wel genteresseerd zijn in de daadwerkelijke bewegingen van het front.
Noord-Irak -> Erbil -> Kerkuk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hun haat voor de Koerden is abnormaal. Ze worden gegangraped door ISIS, maar ze hebben het alleen over de Koerden, en hebben blijkbaar ook deelgenomen aan eerdere aanvallen tegen de Koerden. Karma is a bitch.
Ja wat is er daarmee. Ik snap niet dat jullie Turkmenen de Koerden meer haten dan ISIS terwijl ISIS jullie gegangraped. Overigens hebben de Syrische-Koerdische strijders geen vlieg kwaad gedaan tegen de Turkmenen.quote:
2quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vier man dat van te voren aangekondigd naar binnen trekt noem ik geen daadwerkelijke troepenbeweging maar eerder een mediaschouwspel. Wat er daadwerkelijk gebeurd heb je weinig zicht op.
jullie Turkmenenquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja wat is er daarmee. Ik snap niet dat jullie Turkmenen de Koerden meer haten dan ISIS terwijl ISIS jullie gegangraped. Overigens hebben de Syrische-Koerdische strijders geen vlieg kwaad gedaan tegen de Turkmenen.
Jullie hebben wel dergelijk invloed op Syri. Erdogan kan het Turkse leger sturen om de Turkmenen daar te helpen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:21 schreef expans het volgende:
[..]
jullie TurkmenenAlsof ik wat te zeggen heb over het beleid daar.
Ga je eens inlezen over de dingen die 'jullie' peshmerges gedaan hebben in Noord-Irak, roept echt vertrouwen op zeg.
Wat is gegangraped
Dat was gewoon om te laten zien hoeveel ik ze waardeer, hoewel ik het niet altijd 100% achter hun daden sta.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:30 schreef expans het volgende:
Ik begrijp best dat je nationalistische gevoelens hebt, maar wees dan ook oprecht genoeg om die te scheiden van je geloof. Noem ze gewoon pesmerge, of strijders, of weet ik veel, maar ze mujahideen noemen?
Hoeveel jij iemand waardeert is geen maatstaf voor wie een Mujahid is he. Dus dat jij iemand waardeert maakt hem nog geen Mujahid.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat was gewoon om te laten zien hoeveel ik ze waardeer, hoewel ik het niet altijd 100% achter hun daden sta.
En reageer eens op de rest van mijn posts.
Ja hij strijd tegen Assad en Hizbollat die en hij is een van de vertegenwoordigers van de Soennieten in Libanon en hij vecht voor Shariah. Hoewel ik het niet 100% eens met hem ben vind ik hem wel een mujahid vergeleken met die Hizbullat terroristen en Assads-leger.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoeveel jij iemand waardeert is geen maatstaf voor wie een Mujahid is he. Dus dat jij iemand waardeert maakt hem nog geen Mujahid.
Voorbeeld, jij vind Al-Asir waarschijnlijk ook een Mujahid.
Ik wil niet teveel op jouw gelul ingaan omdat het het topic vaak verpest imo maar dit is je reinste onzin.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat was gewoon om te laten zien hoeveel ik ze waardeer, hoewel ik het niet altijd 100% achter hun daden sta.
En veel Turken noemen Turkse soldaten ook mujahideen. Over religie scheiden van nationalisme gesproken.![]()
![]()
Jij post net iets van Al-monitor, dus je zult dit ook wel kunnen waarderen;quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja hij strijd tegen Assad en Hizbollat die en hij is een van de vertegenwoordigers van de Soennieten in Libanon en hij vecht voor Shariah. Hoewel ik het niet 100% eens met hem ben vind ik hem wel een mujahid vergeleken met die Hizbullat terroristen en Assads-leger.
Ik geloof dat de taliban Afghanistan juist gered heeft uit een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:40 schreef expans het volgende:
[..]
Ik wil niet teveel op jouw gelul ingaan omdat het het topic vaak verpest imo maar dit is je reinste onzin.
Waarom zou iemand, wiens familielid, naar het leger gaat om zijn dienstplicht te vervullen, een echt leger dus geen rag-tag militie, hem mucahit noemen?
Een mucahit is iemand die vecht om zijn moslimbroeders te helpen, zonder pion te zijn van anderen (zoals die ISIS gasten waarvan 99% gendoctrineerd lijkt te zijn en niet weet wat ze doen), het simpelste voorbeeld wat in mij opkomt is Afghanistan vs Rusland (voordat het verpest werd door de Taliban), Bosni en Tsjetsjeni.
Jih en Had.quote:
Hij heft zelf aan het Libanese leger gevraagd om er voor te zorgen dat Hizobllah zijn wapens neerlegt. Dat maak ik op uit deze artikelen en andere artikelen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij post net iets van Al-monitor, dus je zult dit ook wel kunnen waarderen;
http://www.al-monitor.com(...)ists-kill-army.html#
Lees maar goed wat ze gedaan hebben en kom dan terug om ze te verdedigen.
Wel eerlijk blijven he en de hele waarheid vermelden. Genoeg soennitische (niet salafi) geleerden in Libanon die sterk tegen Al-Assir zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja hij strijd tegen Assad en Hizbollat die en hij is een van de vertegenwoordigers van de Soennieten salafisten in Libanon...
Israel kan Nasrallah niet eens afknallen...maar Al-Assir en zijn 50 banddieten wel? Hizbullah heeft (terecht) goede eigen veiligheidsapparaat en inlichtingen in Libanon.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:02 schreef Baklava95 het volgende:
Dus hij had eerst om hulp gevraagd voordat hij het leger zelf ging aanvallen. Nadat hij zag dat het leger pro-Hizobllat is viel hij en zijn militanten hen aan (wat volgens mijn mening een verkeerde zet is geweest. Hij kon beter een aanslag plegen tegen Hizbollat leider Nasrallah).
Hizbullah regeert al als machtigste partij in Libanon en kan makkelijk soennieten afmaken als dat hun doel is. Hoeven ze echt niet naar Syrie voor hoor. Jij vergeet even dat Hizbullah het is die gewoon samenwerkt met andere soennieten, zowel in Libanon als erbuiten (Hamas in Palestina bijv).quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:02 schreef Baklava95 het volgende:
En ik heb al 100000000000000000000000000000000x gezegd dat ik geen heel erg grote fan ben van Al-Assir maar ik heb liever hem en zijn salafisten dan Hizbollah die Soennieten gaat onderdrukken en achterstellen als zij aan de macht komen.
Ja en ik ben van soennitische achtergrond en zeg je dit: duizend keer liever Hizbullah dan Al-Assir en zijn 50 bandieten. Zelfs nu Hizbullah heel fout voor ervoor gekozen heeft aan de zijde van Bashar te vechten. Gelukkig is die herrieschopper Libanon uit gevlucht, of zit in ieder geval ondergedoken.quote:En trouwens veel Palestijnen in Libanon steunen hem ook vanwege hun Soennitische achtergrond.
Welke zooitje bedoel je mij.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:30 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik volg het niet meer eerlijk gezegd. Ali Baba had volgens mij 40 rovers en niet 50.
OK serieus. In plaats van mee huilen met de media, weet iemand hoe dit zooitje normaal kan gaan doen?
Het is ook werkelijk waar niet te geloven hoe je altijd alls op jezelf betrekt..quote:
Mijn (niet erg populaire) standpunt: Assad moet winnen, nog een tijdje doorregeren (en land weer opbouwen) zodat het land stabiel wordt en blijft, alle vluchtelingen weer terug kunnen keren (waaronder de minderheden) en veilig in Syri kunnen leven.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:44 schreef JerryWesterby het volgende:
Nou nee ik bedoelde het zooitje in Syrie.
Dit laat wel mooi zien dat lang niet alle rebellen achterlijke Al Qaida terroristen zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:05 schreef Aloulou het volgende:
Groot nieuws! Het gaat goed met de nonnen uit Maaloula! Hier zitten ze dan, veilig samen en onderuit gezakt onder het genot een van kop thee te praten over hoe het gaat en de beschietingen van Bashar's leger...in handen van het Vrije Syrische Leger en onder hun bescherming. Zodoende dat ze in bescherming waren genomen paar dagen. Zoals het hoort, en ondanks de propaganda van Syrische staatstv:
Ze zien er ook goed uit overigens. Goed behandeld daarzo![]()
Goede vooruitgang ook in het zuiden.quote:
Ach houd toch op met je Al Jazeera en Jordaanse tev.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:05 schreef Aloulou het volgende:
Groot nieuws! Het gaat goed met de nonnen uit Maaloula! Hier zitten ze dan, veilig samen en onderuit gezakt onder het genot een van kop thee te praten over hoe het gaat en de beschietingen van Bashar's leger...in handen van het Vrije Syrische Leger en onder hun bescherming. Zodoende dat ze in bescherming waren genomen paar dagen. Zoals het hoort, en ondanks de propaganda van Syrische staatstv:
Ze zien er ook goed uit overigens. Goed behandeld daarzo![]()
Naeveling. Deze Jabhat al Nusra-propaganda komt van Qatar en Koeweit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit laat wel mooi zien dat lang niet alle rebellen achterlijke Al Qaida terroristen zijn.
Naeveling. Dit soort zwart maken komt van de Syrische staats televisie.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:41 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Naeveling. Deze Jabhat al Nusra-propaganda komt van Qatar en Koeweit.
En deze gijzelnemers zijn wel degelijk terroristen, JAN staat op de terreurlijst van de VS zelfs!
Al Assir is een crimineel. Dat vinden ook de meeste Libanese soennitische moslims, maar jij moet vooral meer salafistische propaganda kijken en zoeken....quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij heft zelf aan het Libanese leger gevraagd om er voor te zorgen dat Hizobllah zijn wapens neerlegt. Dat maak ik op uit deze artikelen en andere artikelen.
Hij heeft ook aan het Libanese leger gevraagd om in te grijpen in Sidon tegen Hizbollah omdat ze toen de compund van Al-Assir wouden bestormen.
Huh?quote:Dus hij had eerst om hulp gevraagd voordat hij het leger zelf ging aanvallen. Nadat hij zag dat het leger pro-Hizobllat is viel hij en zijn militanten hen aan (wat volgens mijn mening een verkeerde zet is geweest. Hij kon beter een aanslag plegen tegen Hizbollat leider Nasrallah).
Hezbollah onderdrukt helemaal geen soennieten. Soennitische moslims vormen 22 % van de Libanese bevolking, terwijl 27 % sjiitische moslims zijn (niet alleen Hezbollah, maar ook Amal en andere partijen zoals de seculiere SSNP en Baath-Partij Libanon), 41 % zijn christenen (verdeeld politiek).quote:En ik heb al 100000000000000000000000000000000x gezegd dat ik geen heel erg grote fan ben van Al-Assir maar ik heb liever hem en zijn salafisten dan Hizbollah die Soennieten gaat onderdrukken en achterstellen als zij aan de macht komen.
Onzin. Jij komt uit de Anatolische zandvlakte van Gaziantep, maar van Libanon en Palestina weet jij niets als Turkse Koerd met AKP- en takfiri-affiliatie....quote:En trouwens veel Palestijnen in Libanon steunen hem ook vanwege hun Soennitische achtergrond.
Onzin. Hezbollah heeft enorm veel seculiere, gematigd-soennitische, conservatief-soennitische en andere Arabische islamitische en Christelijke sympathisanten. Jij hebt echt geen enkel idee.... Hezbollah is erg populair in Algerije bijvoorbeeld. 100 % soennitisch bijna.quote:Jij steunt Hizbollah toch ook vanwege je sjiietische achtergrond.
Jij moet minder propaganda lezen en meer wetenschappelijke boeken. En beter Arabisch leren!quote:Jij moet eens beter de artikelen lezen die jij zelf hier posts en ook veel beter mijn posts lezen.
Die gematigde soennitische (ook conservatief) anti-takfiri-geleerden worden door Isralische en Saoedische geheime diensten dan ook geviseerd, omdat zij een belemmering zijn voor uitlokking van een totale sektarische tweede Libanese Burgeroorlog dit jaar en volgend jaar. Gelukkig kon deze tot nog toe worden afgewend...quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven he en de hele waarheid vermelden. Genoeg soennitische (niet salafi) geleerden in Libanon die sterk tegen Al-Assir zijn.
Mee eens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn (niet erg populaire) standpunt: Assad moet winnen, nog een tijdje doorregeren (en land weer opbouwen) zodat het land stabiel wordt en blijft, alle vluchtelingen weer terug kunnen keren (waaronder de minderheden) en veilig in Syri kunnen leven.
Daarna vrije verkiezingen.
VSL zal wel moeten teruggaan, ook de militaire overlopers, omgekochte corrupte politici en gedeserteerde officieren. Er is een amnestie door Assad afgekondigd....quote:Helaas denk ik dat de "rebellen" (kuch!!) sowieso niet zullen opgeven, of iig niet alle groeperingen, en dat er dus aanslagen gepleegd zullen blijven worden.. En dan blijft er weinig over van de veiligheid voor iedereen.. Lastig, lastig..
Inderdaad. Een overwinning van opstandelingen, zelfs van 'gematigde' krachten binnen VSL, zal leiden tot een islamistisch Syri en uiteindelijk sektarische genocides tegen Alawieten, Christenen, Druzen, Syrische Koerden, Koerdische Yezidi's en zelfs Syrische soefi's. Soefiheiligdommen zijn al vernield door de wahabeesten vanuit het buitenland in Syri.....quote:Het alternatief echter - dat n of meer "rebellengroepen" er een streng moslimland van maken waar andersdenkend of andersgelovig zijn verboden is, en iedereen strikt volgens streng islamitische regels zal moeten leven - lijkt me pas cht de hel op aarde voor de Syrische bevolking (die veel meer vrijheid gewend is), en met name voor de minderheden...
In het Ottomaanse Rijk golden de Turkse soldaten ook als moejaheddien. Ook de Koerdische soldaten golden zo, zolang ze voor de sultan streden. Ook de Palestijnse en Arabische Syrische soldaten golden als moedjahedien als zij tegen de Britten vochten in 1917....quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En veel Turken noemen Turkse soldaten ook mujahideen. Over religie scheiden van nationalisme gesproken.![]()
![]()
Dit laat vooral zien dat het Vrije Syrische Leger, of in ieder geval bepaalde onderdelen ervan, het mediaspelletje beginnen te begrijpen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit laat wel mooi zien dat lang niet alle rebellen achterlijke Al Qaida terroristen zijn.
Nee.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit laat vooral zien dat het Vrije Syrische Leger, of in ieder geval bepaalde onderdelen ervan, het mediaspelletje beginnen te begrijpen.
Gast!!quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
In het Ottomaanse Rijk golden de Turkse soldaten ook als moejaheddien. Ook de Koerdische soldaten golden zo, zolang ze voor de sultan streden. Ook de Palestijnse en Arabische Syrische soldaten golden als moedjahedien als zij tegen de Britten vochten in 1917....
De laatste kalief heeft in Constantinopel in 1914 ook tot de jihad (heilige oorlog) tegen de Entente (geallieerde machten) en tegen Rusland opgeroepen.
Die fatwa van de Ottomaanse Turkse kalief voor de soennitische islam (geheel) is door sommige groepen mogelijk 'verlengd' tot op heden.
Ik weet ook niet van moderne takfiri-zelfmoordaanslagen tegen Duitsland, Oostenrijk, Hongarije of tegen Bulgarije. Het Duitse keizerrijk, Oostenrijk-Hongarije, Bulgarije vormden in 1914 samen met het verzwakte Ottomaanse Rijk dan ook de Centrale Machten...![]()
Dit komt natuurlijk slecht uit voor Peunage.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit laat vooral zien dat het Vrije Syrische Leger, of in ieder geval bepaalde onderdelen ervan, het mediaspelletje beginnen te begrijpen.
Misschien moet jij zelf eens begrijpend leren lezen. Vaak heb je al moeite met onze posts, dus niet zo raar dat je er nu zelf niks van snapt gezien het een Engels artikel is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij heft zelf aan het Libanese leger gevraagd om er voor te zorgen dat Hizobllah zijn wapens neerlegt. Dat maak ik op uit deze artikelen en andere artikelen.
Hij heeft ook aan het Libanese leger gevraagd om in te grijpen in Sidon tegen Hizbollah omdat ze toen de compund van Al-Assir wouden bestormen.
Dus hij had eerst om hulp gevraagd voordat hij het leger zelf ging aanvallen. Nadat hij zag dat het leger pro-Hizobllat is viel hij en zijn militanten hen aan (wat volgens mijn mening een verkeerde zet is geweest. Hij kon beter een aanslag plegen tegen Hizbollat leider Nasrallah).
En ik heb al 100000000000000000000000000000000x gezegd dat ik geen heel erg grote fan ben van Al-Assir maar ik heb liever hem en zijn salafisten dan Hizbollah die Soennieten gaat onderdrukken en achterstellen als zij aan de macht komen.
En trouwens veel Palestijnen in Libanon steunen hem ook vanwege hun Soennitische achtergrond.
Jij steunt Hizbollah toch ook vanwege je sjiietische achtergrond.
Jij moet eens beter de artikelen lezen die jij zelf hier posts en ook veel beter mijn posts lezen.
Nee, het komt niet slecht voor mij uit. Ik heb helemaal niks tegen die nonnen verderquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:13 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk slecht uit voor Peunage.
Niet?quote:
Jonge gast waarom heb je altijd een woedende PI als je posts.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, het komt niet slecht voor mij uit. Ik heb helemaal niks tegen die nonnen verder
quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jonge gast waarom heb je altijd een woedende PI als je posts.
Soms lijkt het echt of je echt boos bent op mij.![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook werkelijk waar niet te geloven hoe je altijd alls op jezelf betrekt..![]()
Je hebt niet alleen lange tenen, maar je wurmt ze gewoon moedwillig overal onder en gaat dan boos "au" roepen![]()
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik ook.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jonge gast waarom heb je altijd een woedende PI als je posts.
Soms lijkt het echt of je echt boos bent op mij.![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]Pardon?? Voel je je wel helemaal lekker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owh, wacht.. Je laat weer eens zien hoe volwassen en gesprekwaardig je bent..
En nogmaals: spoilers doen NIETS af aan wat je post.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ah, de lieve mannen die de nonnen alleen maar heel onbaatzuchtig "in veiligheid hebben gebracht"..quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:24 schreef IPA35 het volgende:
Syrian Rebels Demand 1,000-Hostage Swap to Free Kidnapped Nuns
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-rebels-maaloula.htm
Ik heb je dan ook niet tegengesprokenquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:27 schreef Peunage het volgende:
Daarom zei ik ook, het lijkt er op dat bepaalde onderdelen van de FSA het mediaspelletje beginnen te begrijpen.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb je dan ook niet tegengesproken
Misschien stond broeder Veldkamp een 8,5. Broeder.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast!!
Jij hoeft mij geen geschiedenisles te geven. Ik stond namelijk een 8,4 gemiddeld op mijn rapport voor geschiedenis.
Ja ik ben helemaal lekker. Nog steeds gelukkig.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon?? Voel je je wel helemaal lekker?
Owh, wacht.. Je laat weer eens zien hoe volwassen en gesprekwaardig je bent..
En nogmaals: spoilers doen NIETS af aan wat je post..
Ik vind onderstaande quote daar niet echt van getuigen..quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja ik ben helemaal lekker. Nog steeds gelukkig.
Aan de andere kant weet ik wie het zegt natuurlijkquote:En jij moet echt je mond houden wijfje.![]()
![]()
![]()
Niet echt een prestatie op VMBO-KBL.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast!!
Jij hoeft mij geen geschiedenisles te geven. Ik stond namelijk een 8,4 gemiddeld op mijn rapport voor geschiedenis.
Ik had wijfie gezegd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel heel tof dat je gewoon 'wijfje' zegt
Mevrouwtje was ook leuk geweestquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar wijfje is nog iets....denigrerender denk ik.
Hij is weg, ik denk dat hij even die blonde jongen aan het neersteken is die met zijn zusje stond te praten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hey Baklava je broeders steunen je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is weg, ik denk dat hij even die blonde jongen aan het neersteken is die met zijn zusje stond te praten.Sommige spoilers zijn beter dan andereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ik bekenquote:Op donderdag 5 december 2013 02:13 schreef Charismatisch het volgende:
Geen idee. Het zuiden zou een Isralische rompstaat zijn geweest en de rest een soort Salafistan of zo?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:50 schreef Peunage het volgende:
Waar zou Libanon zijn zonder Nasrallah
Een man die zegt wat hij doet, en doet wat hij zegt.
quote:
Heren, heren.. Ik ben blij dat ik inmiddels wat snap van het conflict in Syri, maar ik kan echt niet meepraten over Libanon. Libi, etc.. Vraag nou niet gelijk te veel van mequote:Op vrijdag 6 december 2013 22:50 schreef Peunage het volgende:
Waar zou Libanon zijn zonder Nasrallah
Een man die zegt wat hij doet, en doet wat hij zegt.
Lijkt me niets mis mee.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:44 schreef IPA35 het volgende:
Hij is weg, ik denk dat hij even die blonde jongen aan het neersteken is die met zijn zusje stond te praten.
Mensen gaan ongetwijfeld haten maar ik vind Hassan Nasrallah een respectabele man en Hezbollah een respectabele organisatie.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heren, heren.. Ik ben blij dat ik inmiddels wat snap van het conflict in Syri, maar ik kan echt niet meepraten over Libanon. Libi, etc.. Vraag nou niet gelijk te veel van me
quote:
Gelet op de niveau van de gemiddelde Nederlander is het niet geheel onbegrijpelijk nee.quote:
Ik deed Havo mafkees.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet echt een prestatie op VMBO-KBL.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is weg, ik denk dat hij even die blonde jongen aan het neersteken is die met zijn zusje stond te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat jij denkt dat ik ook zo'n eerwraak gast ben.![]()
![]()
![]()
Sorry, met drie jongere zusjes is dit een gevoelig onderwerp. Liet me in een vlaag van emotie even gaanquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
![]()
Dat valt me van je tegen Aloulou![]()
Ja want Salafist EN Koerdquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik deed Havo mafkees.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat jij denkt dat ik ook zo'n eerwraak gast ben.![]()
![]()
Serefsis ik deed HAVO.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet echt een prestatie op VMBO-KBL.
Wat betekent Serefsis?quote:
Salafisten zijn juist fel gekant tegen eerwraak.Omdat dat een onislamitisch cultureel verschijnsel is.quote:
Net of dat niet te ritselen valt zeg...quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Salafisten zijn juist fel gekant tegen eerwraak.Omdat dat een onislamitisch cultureel verschijnsel is.
Je moet eerst vier getuigen hebben voordat je een vrouw en/of man mag beschuldigen van overspel.
En dan? Die is bijna altijd boos (om niets), dus wat maakt het uitquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:05 schreef Peunage het volgende:
Ik wil heel graag een Koerdengrap maken, maar ik ben bang dat ik Bak-met-lava boos maak
Ja Turken en Koerden gebruiken ook het woord sharafsiz (alleen wel hun eqavuilenten).quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
Serefsis = sharafsiz in het Arabisch, hebben jullie dat ook?
Goh, wat humaan. Terroristen voor 12 nonnen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:24 schreef IPA35 het volgende:
Syrian Rebels Demand 1,000-Hostage Swap to Free Kidnapped Nuns
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-rebels-maaloula.htm
Wat betekent het???quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja Turken en Koerden gebruiken ook het woord sharafsiz (alleen wel hun eqavuilenten).
Doe dan als je durft nasralist dat je bent.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:05 schreef Peunage het volgende:
Ik wil heel graag een Koerdengrap maken, maar ik ben bang dat ik Bak-met-lava boos maak
Zwijg Irakees! Ik weet dat Irakezen graag (belgen)grappen maken over Koerden Noord-Irakezenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:05 schreef Peunage het volgende:
Sen delisin.quote:
Ik ook. Ik had denk ik enkele tiende punten hoger.quote:ik deed HAVO.
Dreig dan correctquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Doe dan als je durft nasralist dat je bent.
Ik kom met mijn Peshmerge en een paar ingehuurde Salafisten jouw halen.
Jij vieze vuile Arabische nationalist dat je bent.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zwijg Irakees! Ik weet dat Irakezen graag (belgen)grappen maken over Koerden Noord-Irakezen
quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:08 schreef Peunage het volgende:
Baklava kent zijn grenzen gewoon niet...
Het wordt saai, maar: vertaling?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Sen delisin.
[..]
Ik ook. Ik had denk ik enkele tiende punten hoger.
Hoe bedoel ik je ik had die bedreiging grappig bedoeld (dus niet serieus).quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:08 schreef Peunage het volgende:
Baklava kent zijn grenzen gewoon niet...
Bergturkquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij vieze vuile Arabische nationalist dat je bent.
Ik kom je ook halen net als die Nasralist Peunage met mijn dappere Peshmerge en Salafistische huurlingen.
Keurig bij de paters Jozefieten op internaat gezeten en een verdraagzaam man. Ook pragmatisch.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen gaan ongetwijfeld haten maar ik vind Hassan Nasrallah een respectabele man en Hezbollah een respectabele organisatie.
ik moest lachenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:09 schreef Baklava95 het volgende:
Jij vieze vuile Arabische nationalist dat je bent.
Peunage zei net "Doeiiiii" volgens mijquote:
En dat is? Of moeten we even naar het andere topic?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:15 schreef IPA35 het volgende:
Aloulou is gewoon zo'n Ikhwan figuur volgens mij.
Gelukkig snap je hem nietquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe bedoel ik je ik had die bedreiging grappig bedoeld (dus niet serieus).
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOo oke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:18 schreef Peunage het volgende:
Je snapt m'n grap niet eens.![]()
Jij bent een Koerd, je kent je grenzen niet.... snap je?
Dan zou ik je halen met mijn Peshmerge's.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:19 schreef Peunage het volgende:
Ja, als ik hem moet uitleggen is het geen goede grap natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij zegt hetquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:19 schreef Peunage het volgende:
Ja, als ik hem moet uitleggen is het geen goede grap natuurlijk
Ga je nu alles uitleggen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:22 schreef Peunage het volgende:
Merga is soep in het Arabisch. Dus kom maar op, ik lust jullie rauw(snap je?).
Je slobbert ze op als gazpacho (rauwe soep)?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:22 schreef Peunage het volgende:
Merga is soep in het Arabisch. Dus kom maar op, ik lust jullie rauw(snap je?).
Ik heb jou door ouwe....jij bent alleen zo pro Assad vanwege die hete vrouwen daar in Syrie/Libanon!quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:20 schreef Veldkamp het volgende:
Wat een leuke Franstalige Syrisch-Palestijnse nieuwslezeres
Dit ontkennenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb jou door ouwe....jij bent alleen zo pro Assad vanwege die hete vrouwen daar in Syrie/Libanon!
En daarom dat je het niet op Israel hebt!
Klopt he, of niet?
Daarom ook die obsessie met Julia...quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb jou door ouwe....jij bent alleen zo pro Assad vanwege die hete vrouwen daar in Syrie/Libanon!
Klopt he, of niet?
Nou, er zijn ook zeer mooie Isralische vrouwen hoorquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt he, of niet?
Eerst nog omdat ik verliefd zou zijn op Dr. Assad?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt he, of niet?
Serieus hoor, ken je grenzenquote:
Julia Boutrosquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daarom ook die obsessie met Julia...
Isralische vrouwen zijn inderdaad lelijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt he, of niet?
Ook heel mooie Isralische mannen weet ik nogquote:
Zei de Koerdquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Isralische vrouwen zijn inderdaad lelijk.
Ze hebben echt lange neuzen. Ja dat hoort bij het Joodse ras he.
Klets niet zo dom Baklavaquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:27 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Isralische vrouwen zijn inderdaad lelijk.
Ze hebben echt lange neuzen. Ja dat hoort bij het Joodse ras he.
Had m'n moeder kunnen we... nee, ouder dan mijn moeder zelfsquote:
Ouwe snoepertAssad's britse poppetje is ook leuk. Ik had jouw vanaf dag 1 al door gozertquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:26 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Eerst nog omdat ik verliefd zou zijn op Dr. Assad?![]()
Je moet psychiater worden....quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ouwe snoepertAssad's britse poppetje is ook leuk. Ik had jouw vanaf dag 1 al door gozert![]()
....it takes one to know one![]()
Goed zo Veldkamp, je houdt het on topicquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:29 schreef Veldkamp het volgende:
Geen warm welkom bij thuiskomst voor de Tsjetsjeense 'moedjahedien' van de islamitische president van de deelrepubliek Tsjetsjeni:![]()
Supervrouw.....quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Had m'n moeder kunnen we... nee, ouder dan mijn moeder zelfs
Ziet er wel goed uit voor haar leeftijd.
Ik had ook je moeder kunnen wezen (weliswaar een erg jonge moeder, maar toch...)quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Had m'n moeder kunnen we... nee, ouder dan mijn moeder zelfs
Ziet er wel goed uit voor haar leeftijd.
Uit de oude doos, deze.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:29 schreef Veldkamp het volgende:
Geen warm welkom bij thuiskomst voor de Tsjetsjeense 'moedjahedien' van de islamitische president van de deelrepubliek Tsjetsjeni:![]()
Wat Koerdische vrouwen zijn wel mooi hoor (hoewel er ook wat lelijke tussen zitten natuurlijk maar dat heb je bij alle ethniciteiten.)quote:
Mwa, niet interessant voor mij. Koerden zijn zo endogaam dat het niet grappig meer is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat Koerdische vrouwen zijn wel mooi hoor (hoewel er ook wat lelijke tussen zitten natuurlijk maar dat heb je bij alle ethniciteiten.)
Isralische vrouwen idem.. Zat schitterende vrouwen gezien hoor..quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat Koerdische vrouwen zijn wel mooi hoor (hoewel er ook wat lelijke tussen zitten natuurlijk maar dat heb je bij alle ethniciteiten.)
Dat deed je inderdaadquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa, niet interessant voor mij. Koerden zijn zo endogaam dat het niet grappig meer is.
Libanese vrouwen zijn een stuk toegankelijker.
Maar ik refereerde naar neuzen.
De training van hun reguliere leger zou bewust laag gehouden worden om er voor te zorgen dat ze niet de Saud familie omver zouden kunnen werpen. Vandaar ook de beter getrainde maar lichter uitgeruste nationale garde daar. Wel hebben ze allemaal moderne speeltjes.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:
Maar even serieus, paar dagen geleden vroeg ik nog naar de vechtvaardigheid van de Saoedi's, en Veldkamp reageerde daar op met 'niet vechtvaardig' of zo.
Maar er moet toch wel iets over bekend zijn? Lijkt mij niet dat die 56 miljard dollar per jaar(8,6% van het BBP) in rook opgaan?
Nee, ging er toen over dat die dode Saoudi geen militair was toch?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:
Maar even serieus, paar dagen geleden vroeg ik nog naar de vechtvaardigheid van de Saoedi's, en Veldkamp reageerde daar op met 'niet vechtvaardig' of zo.
Maar er moet toch wel iets over bekend zijn? Lijkt mij niet dat die 56 miljard dollar per jaar(8,6% van het BBP) in rook opgaan?
Is er bekend door wie de Guarde getraind wordt?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De training van hun reguliere leger zou bewust laag gehouden worden om er voor te zorgen dat ze niet de Saud familie omver zouden kunnen werpen. Vandaar ook de beter getrainde maar lichter uitgeruste nationale garde daar. Wel hebben ze allemaal moderne speeltjes.
Dat zou dus een commandant van de Nationale Guarde zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ging er toen over dat die dode Saoudi geen militair was toch?
De Syrische landbouw ookquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:35 schreef Veldkamp het volgende:
Libanese landbouw lijdt onder de Syrische crisis:
The SANG was restructured with the help of the Vinnell Corporation into a light mechanized force equipped with over a thousand Cadillac Gage Commando armored fighting vehicles (being replaced with LAV‑25s). Its mobile force consisted of three mechanized brigades and five motorized infantry brigades. The militia portion consists of around 24 battalions of fowj, tribal warriors on "retainer".quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is er bekend door wie de Guarde getraind wordt?
Whiskey je was goed bezig afgelopen maand. Maar nu..quote:
Maar er zijn toch geen Saoudische "strijdkrachten" in Syri? De steun was toch financieel en materieel? Of zeg ik nu iets heel doms?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is er bekend door wie de Guarde getraind wordt?
[..]
Dat zou dus een commandant van de Nationale Guarde zijn.
Tisser dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Whiskey je was goed bezig afgelopen maand. Maar nu..
Voor zover bekend. Maar officieel is het een interne Syrische zaak en heeft niemand er ook maar iets mee te makenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar er zijn toch geen Saoudische "strijdkrachten" in Syri? De steun was toch financieel en materieel? Of zeg ik nu iets heel doms?
Hmmm, had er eigenlijk wel meer van verwachtquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
The SANG was restructured with the help of the Vinnell Corporation into a light mechanized force equipped with over a thousand Cadillac Gage Commando armored fighting vehicles (being replaced with LAV‑25s). Its mobile force consisted of three mechanized brigades and five motorized infantry brigades. The militia portion consists of around 24 battalions of fowj, tribal warriors on "retainer".
It has a standing force of 100,000 troops and a tribal militia of 25,000 troops. The SANG acts as the House of Saud's praetorian guard as its personnel are drawn from tribes loyal to the King and royal family. It is always commanded by a high-ranking member of the royal family. The force was extensively reorganized and retrained by the Vinnell Corporation (using over a thousand U.S. Vietnam War veterans) in the 1980s and performed well in the Persian Gulf War/Operation Desert Storm especially in the Battle of Khafji.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabian_National_Guard
Nou ja het is bijna net zo groot als hun reguliere leger blijkbaar.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Voor zover bekend. Maar officieel is het een interne Syrische zaak en heeft niemand er ook maar iets mee te maken
[..]
Hmmm, had er eigenlijk wel meer van verwacht
Er zijn meerdere Saoedische terroristen van Jabhat al Nusra en ISIS opgepakt, die leden van de Saoedische legereenheden bleken. Ook officieren. Zie SANA, met paspoorten enz. enz.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar er zijn toch geen Saoudische "strijdkrachten" in Syri? De steun was toch financieel en materieel? Of zeg ik nu iets heel doms?
Evenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:41 schreef Peunage het volgende:
Haha, nu met Engelse ondertiteling
Voor de noobs. Die niet eens even Arabisch hebben geleerd.
Hoezo? Hoe jong is onze lieveling Peunage dan precies?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik had ook je moeder kunnen wezen (weliswaar een erg jonge moeder, maar toch...)![]()
![]()
Ja, maar zo te lezen hebben ze niet echt coole spullen of zo.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nou ja het is bijna net zo groot als hun reguliere leger blijkbaar.
Nope, het reguliere leger dan weer wel. En hun luchtmacht.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar zo te lezen hebben ze niet echt coole spullen of zo.
quote:Hizballah’s War of Shadows With Saudi Arabia Comes Into the Light
As the sectarian violence of Syria's conflict spills over, the proxy struggles between Lebanon's influential Shi‘ite organization Hizballah and the staunchly Sunni Kingdom of Saudi Arabia have turned into open war
Lebanon's Hezbollah leader Sayyed Hassan Nasrallah addresses his supporters during a religious procession to mark Ashura in Beirut.
Speeches by Hizballah head Hassan Nasrallah are usually predictable affairs. Each time he speaks, be it in front of the podium or from a secure, undisclosed location, the bearded, turbaned and bespectacled leader blends fiery rhetoric, anti-Western exhortations and bombast in a familiar pattern designed to inspire his followers, fire up new recruits and strike fear into enemy Israel. But in an interview with Lebanese TV station OTV late on Tuesday night, he went radically off script, zeroing in on a new target for his rhetorical darts: Saudi Arabia.
Nasrallah rarely mentions Saudi Arabia by name, only referring to the monarchy in vague terms in order to maintain plausible deniability. But that all changed on Tuesday, when he accused Saudi agents of being behind the suicide-bomb attack on the Iranian embassy in Beirut last month that claimed 23 lives. (The assassination of a senior Hizballah commander on Wednesday, though the assailants remain unknown, deepened the group’s sense of embattlement.) In doing so he has openly declared a war that has long been fought in the shadows, first in Lebanon where Hizballah-allied parties are at a political impasse with the Saudi-backed Future Movement of Saad Hariri, and now in Syria, where Hizballah, with Iranian assistance, is fighting on the side of President Bashar Assad against Saudi-backed rebels. “This is the first time I have ever seen such a direct attack [by Nasrallah] against Saudi Arabia,” says Lebanon-based political analyst Talal Atrissi. “This was the formal declaration of a war that has been going on in Syria since Saudi first started supporting the rebels.”
In a wide-ranging interview that lasted more than 2½ hours, Nasrallah defended Hizballah’s role in Syria, claiming that without it Lebanon would have already descended into Iraq-style sectarian violence: “What is the future of Lebanon, should Syria fall into the hands of the armed groups? If we had abandoned our responsibilities … Lebanon’s eastern border with Syria would have been infiltrated by armed groups, and there would be have been hundreds of explosive-rigged vehicles sent to … Lebanon.”
And he crowed about the successful conclusion of initial nuclear negotiations between Iran and the West, saying that it strengthened Iran, and as a result Hizballah. But he returned to the subject of Saudi Arabia multiple times, declaring that it was Saudi that was prolonging the agonizing civil war in Syria, not the Syrians themselves, or even Hizballah. “Saudi Arabia is determined to keep on fighting until the last bullet and last drop of blood.”
The group behind the embassy bombings has not yet been identified, though a Lebanese offshoot of al-Qaeda claimed responsibility. Nasrallah, in the interview, said the group was directly financed by Saudi intelligence, something that the Saudis have vehemently denied. Nasrallah only cited vague intelligence for his claim, but that is immaterial, says analyst Atrissi. By blaming Saudi for Lebanon’s and Syria’s problems, Nasrallah has seized on a moment of Saudi weakness and isolation to deflect growing criticism about Hizballah’s role in Syria. Saudi disgruntlement over the Iranian nuclear negotiations has put it at odds with traditional Gulf allies that were quick to praise the process. Furthermore, the Saudis have been the most recalcitrant about Syrian peace talks slated for Jan. 22 in Geneva. The Saudis say they won’t accept any Iranian role and are skeptical that the talks will bring peace. Instead they insist on continuing to back the rebels in the hopes that the opposition can gain more leverage.
“Saudi Arabia doesn’t have the same influence in the Gulf as it used to,” says Atrissi. “So Hizballah has seized on this weakness to advance its own cause.” In Lebanon the open declaration of war may only manifest in a continuation of tit-for-tat car bombings, he says. But in Syria, it’s about to get a lot more serious. Nasrallah forecast the same thing. “I predict there will be harsh confrontations between now and Jan. 22 on several fronts,” as Saudi-backed rebels do everything they can to gain ground and make the regime look weak and prevent the talks from taking place, he said. Those attempts, he added, will fail. What he didn’t need to say is that Hizballah is likely to be doing the exact same thing for the Syrian regime, guaranteeing a bloody two months to come.
http://world.time.com/201(...)light/#ixzz2mjluFJde
Dat mag hij je zelf vertellenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:43 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hoezo? Hoe jong is onze lieveling Peunage dan precies?
En als je op Julia Boutros lijkt (qua sympathie klikt het al), moeten we nodig een drankje doen...![]()
?
Hoe jong ben jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:41 schreef Peunage het volgende:
Haha, nu met Engelse ondertiteling
Voor de noobs. Die niet eens even Arabisch hebben geleerd.
Wat doe je me aan.....!!!?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat mag hij je zelf vertellen
En ik lijk niet op Julia Boutros, sorry
Kan het ook niet helpen dat ik niet op haar lijk hequote:Op vrijdag 6 december 2013 23:47 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Wat doe je me aan.....!!!?
Alweer een blauwtje gelopen....![]()
![]()
![]()
![]()
23quote:
Is dat een Romeinse groet? Geen idee. Misschien iets Christelijks?quote:En even de mooie concertbeelden analyserend: ik zie erg veel 'Romeinse groeten' van aanhangers van de Syrische Sociale Nationalistische Partij (in Libanon ook in parlement gekozen), of vergis ik mij daarin? SSNP in het publiek bij Julia?![]()
![]()
Het hele concert (zonder Engelse ondertiteling):Mooie liederen, ook over het Libanese Leger...
Je bent wel lief en attent in elk geval, verbaal althans....quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan het ook niet helpen dat ik niet op haar lijk he
Welke groet precies?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
23
[..]
Is dat een Romeinse groet? Geen idee. Misschien iets Christelijks?
Dank je!quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:51 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Je bent wel lief en attent in elk geval, verbaal althans....Dat scheelt..
Dan had Julia Boutros je ma kunnen zijn inderdaad.... Net. Hoewel in Libanon veel vrouwen vroeger een kind krijgen en vroeger trouwen. Maar bij de christenen is er ook veel huwelijksuitstel en -afstel (demografisch erg triest voor Libanon, voor studies wel goed...)quote:
Kijk bij die video met Engelse ondertiteling eens op 5:49. Staat er toch duidelijk een met de 'Hnde zum Himmel', nou ja, met zijn rechterhand naar boven.... En elders ook. Nu is dat in Libanon en andere Arabische staten wel vaker zo (als zweer van trouw en teken van gezworen eed, wel afkomstig uit de Oudheid die ook onder de Fransen en maronitische moderne geschiedschrijvers werd verheerlijkt in Fenicisch Oud Libanon...quote:Is dat een Romeinse groet? Geen idee. Misschien iets Christelijks?
Net?? Ik ben een stuk jonger dan Julia, en ik had Peunages moeder nog kunnen zijn (wel een erg jonge, maar het kan)..quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:53 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dan had Julia Boutros je ma kunnen zijn inderdaad.... Net. Hoewel in Libanon veel vrouwen vroeger een kind krijgen en vroeger trouwen. Maar bij de christenen is er ook veel huwelijksuitstel en -afstel (demografisch erg triest voor Libanon, voor studies wel goed...)
[..]
Kijk bij die video met Engelse ondertiteling eens op 5:49. Staat er toch duidelijk een met de 'Hnde zum Himmel', nou ja, met zijn rechterhand naar boven.... En elders ook. Nu is dat in Libanon en andere Arabische staten wel vaker zo (als zweer van trouw en teken van gezworen eed, wel afkomstig uit de Oudheid die ook onder de Fransen en maronitische moderne geschiedschrijvers werd verheerlijkt in Fenicisch Oud Libanon...)
Volgens mij zit de Katab er ook bij, want vooraan zitten een paar oudjes bewust met gekruiste armen en verveeld voor zich uit te staren rondom dit Hezbollah-lied, waarmee ze het oneens zijn waarschijnlijk.... Haha.... Libanon...
Denk inderdaad dat het iets typisch Arabisch is. Volgens mij zie je het bij Hezbollah ook wel eens, en dan wordt onterecht de nazigroet er altijd bijgehaald...quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:53 schreef Veldkamp het volgende:
Kijk bij die video met Engelse ondertiteling eens op 5:49. Staat er toch duidelijk een met de 'Hnde zum Himmel', nou ja, met zijn rechterhand naar boven.... En elders ook. Nu is dat in Libanon en andere Arabische staten wel vaker zo (als zweer van trouw en teken van gezworen eed, wel afkomstig uit de Oudheid die ook onder de Fransen en maronitische moderne geschiedschrijvers werd verheerlijkt in Fenicisch Oud Libanon...)
Volgens mij zit de Katab er ook bij, want vooraan zitten een paar oudjes bewust met gekruiste armen en verveeld voor zich uit te staren rondom dit Hezbollah-lied, waarmee ze het oneens zijn waarschijnlijk.... Haha.... Libanon...
quote:
Van die eerste foto krijg je als West-Europeaan nare associaties... En de Romeinse groet waar jij op doelt was een slap aftreksel daarvan (al weet ik dat die eerder was) meen ik me te herinneren nav een discussie over een voetballer in een Italiaans team die ook zoiets deed..quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:58 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Hun in 2012 verkozen partijfractie in het Syrische parlement in Damascus heeft in mei 2013 ook Filip De Winter en andere rechts-populistische Europese parlementsleden uitgenodigd voor een bezoek aan de 'andere kant' van het Syrische conflict, in Damascus in de regeringsgebouwen en locaties van zelfmoordaanslagen en gesprek met gearresteerde terroristen...)
Ik noem het ook geen 'nazigroet'. Het is de Romeinse groet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat het iets typisch Arabisch is. Volgens mij zie je het bij Hezbollah ook wel eens, en dan wordt onterecht de nazigroet er altijd bijgehaald...
Als Europeaan doet het mij niets. Ik raak niet snel van streek en ken ik de 'streek' en streken der Arabieren en overige volken van de Levant goed...quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van die eerste foto krijg je als West-Europeaan nare associaties... En de Romeinse groet waar jij op doelt was een slap aftreksel daarvan (al weet ik dat die eerder was) meen ik me te herinneren nav een discussie over een voetballer in een Italiaans team die ook zoiets deed..
Als je dit nu leest:quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:04 schreef Peunage het volgende:
Daar zal het mogelijk ook mee te maken hebben aangezien de basis van de Baath partij ook in Europese Nationalistische bewegingen en partijen zit.
Waar staat de Baath-aprtij voor??quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Als je dit nu leest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Social_Nationalist_Party
En http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Lammens (ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Lammens)
dan kun je mijn positie ongeveer inschatten in de gehele Levant...
De Baath-partij is niet hetzelfde als de SSNP, de Baath-partij is minder seculier, meer socialistisch en Arabisch nationalistisch. De SSNP omvat meerdere etniciteiten binnen Groot-Syri.
Ook is de Baath-beweging anders van structuur en origine. Beide hadden wel zowel islamitische als Grieks-orthodoxe christelijke oprichters.
Interessant, dat Greater Syria. Zie het niet zo snel gebeuren, maar alsnog interessant.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Als je dit nu leest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Social_Nationalist_Party
En http://en.wikipedia.org/wiki/Henri_Lammens (ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Lammens)
dan kun je mijn positie ongeveer inschatten in de gehele Levant...
De Baath-partij is niet hetzelfde als de SSNP, de Baath-partij is minder seculier, meer socialistisch en Arabisch nationalistisch. De SSNP omvat meerdere etniciteiten binnen Groot-Syri.
Ook is de Baath-beweging anders van structuur en origine. Beide hadden wel zowel islamitische als Grieks-orthodoxe christelijke oprichters.
Ba'ath betekent 'Herrijzenis'.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar staat de Baath-aprtij voor??
En is er nog een (signifiant) verschil tussen die uit Syri en die uit Irak?
Wat betekent "Baath" eigenlijk?
---> Algemene vragen, mag iedereen beantwoorden
Eerst maar beginnen met Syri, Libanon en Alexandrettaquote:Op zaterdag 7 december 2013 00:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Interessant, dat Greater Syria. Zie het niet zo snel gebeuren, maar alsnog interessant.
Is ook onmogelijk wellicht, hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Interessant, dat Greater Syria. Zie het niet zo snel gebeuren, maar alsnog interessant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |