Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik hier iets van ga horen? Het betreft een (grote) verhuurmaatschappij in Eindhoven (vestigingen door heel het land..). Kan dat maanden duren of is dat binnen 2-3 weken wel afgehandeld..?
Hm terug bij EW als Hiker kan niet meer omdat ze alleen Hiker's aannemen met minder dan 2 jaar rijervaring... Als privé chauffeur kan wel, maar hoe zit dat met het werkaanbod overdag? Ik heb in het weekend en 's avonds namelijk vrij weinig de tijd...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Kusje voor jou. Je bent gewoon jaloers dat je niet meer in Groningen woont
Klopt wel ja
quote:
Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Fiorano het volgende: Hm terug bij EW als Hiker kan niet meer omdat ze alleen Hiker's aannemen met minder dan 2 jaar rijervaring... Als privé chauffeur kan wel, maar hoe zit dat met het werkaanbod overdag? Ik heb in het weekend en 's avonds namelijk vrij weinig de tijd...
Pff, maar goed dat ik me destijds niet heb uitgeschreven. Heb geen idee hoe het met prive chauffeurs zit.
Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Fiorano het volgende: Hm terug bij EW als Hiker kan niet meer omdat ze alleen Hiker's aannemen met minder dan 2 jaar rijervaring... Als privé chauffeur kan wel, maar hoe zit dat met het werkaanbod overdag? Ik heb in het weekend en 's avonds namelijk vrij weinig de tijd...
Wat een freaking onzin is dat nou weer dan! Ik mocht gewoon terugkomen, ondanks dat ik ook al meer dan twee jaar rijervaring heb. Enorme b*llshit dus weer!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Leuk dat je weer aan ons denkt! Zoals je misschien hebt vernomen is Easy Way onlangs veranderd van eigenaar.
Omdat de functie hiker een doorgroeifunctie betreft willen we deze functie aanbieden aan studenten, die nog niet langer dan 2 jaar in het bezit zijn van het rijbewijs.
Wel zou je eventueel in aanmerking komen voor de bijbaan als privé- chauffeur. Mocht je daar interesse in hebben verneem ik dit graag van je.
Vervolgens aangegeven dat privé chauffeur mij wel leukt lijkt, mag ik Januari bellen voor een Sollicitatiegesprek . Geen eens antwoord op mijn vraag of het voor die functie geen probleem is dat ik op Vrijdagavond en in het weekend eigenlijk nooit beschikbaar ben.
Misschien toch maar even een mailtje richten AR er uit doen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Haha, bekend probleem ook hier om mij heen. Niet iedereen heeft 40m2 zoals ik helaas
Laat het even weten als je verhuist? Ik zit nu op 18m2 voor 355e. Wel eigen keukentje en een goddelijke douche, maar toch best klein als mijn vriend er ook is. Maar ja, sociale huur is ook nog best duur en we zijn allebei pas 21, dus geen huurtoeslag.
40M2 is wel nice.. Toen ik nog van plan was on in Zwolle te gaan studeren heb ik gekeken naar 1 kamer: 9m2 voor 350,-. Die kamer was echter aanzienlijk kleiner als de 9m2 die ik nu thuis heb.
Mwoh, lukt bij mijn ouders ook nog prima. Alleen jammer dat de huur er te hoog was(350,- en niet eens in het centrum), en je mocht roken in de keuken. Maar goed dat die studie daar het niet werd en ik heb besloten om deeltijd te gaan studeren in Leeuwarden.
Naar aanleiding van je sollicitatie betreffende de functie van chauffeur/hiker, willen wij je het volgende mededelen. Door het grote aantal sollicitaties op onze internetadvertentie zijn wij genoodzaakt om op basis van de gegevens op het sollicitatieformulier en eventuele sollicitatiebrieven een voorselectie te maken. Helaas moeten wij je mededelen dat de keuze niet op jou is gevallen, omdat we in jouw woonplaats geen beschikbare werkzaamheden hebben.
Graag willen wij je bedanken voor de moeite die je hebt genomen en wensen wij je succes met een eventuele volgende sollicitatie.
Met vriendelijke groet,
Jammer. Intussen gaat de 10e week in de wachtrij van EW in.
Vervolgens aangegeven dat privé chauffeur mij wel leukt lijkt, mag ik Januari bellen voor een Sollicitatiegesprek . Geen eens antwoord op mijn vraag of het voor die functie geen probleem is dat ik op Vrijdagavond en in het weekend eigenlijk nooit beschikbaar ben.
Misschien toch maar even een mailtje richten AR er uit doen...
Doorgroeifunctie Daar doen ze dus echt geen zak aan. Ze willen gewoon zo goedkoop mogelijke hikers en zo hoeven ze je niet te ontslaan
Eerste rit gehad vandaag bij EW, goed geweest voor 8 uur. Ipv een Merc Sprinter 316CDI kreeg ik een Iveco Daily 2.3L mee, viel me wat tegen, alhoewel die bus ook nog aardig vlot reed.
Op maandag 2 december 2013 17:36 schreef DukeJan het volgende: Hmm, niet gebeld door AR vandaag. Had toch gehoopt m'n eerste rit te mogen doen morgen. Wellicht dat ze morgen overdag nog bellen
AR belt/mailt doorgaans wat later op de dag. Tussen 16 en 18 uur is 'normaal', maar ik ben ook nog wel is om 20 uur gebeld. Er is nog hoop
Rot dagje vandaag, eerst al dat gekloot met het tanken + wassen wat eigenlijk niet nodig was. Nu ook nog eens mn shell pasje in de auto laten liggen(hoop ik). Verder wel een lekker lang dagje gemaakt, eerst Oisterwijk - Amersfoort in een citroën c5, daarna Amersfoort - A'dam in een nieuwe Peugeot 308. En als laatst nog A'dam - Breda in een VW Passat. Vooral die 308 was mooi, hulde aan die "slimme" cruise control
Weet iemand of je bij een bandenwissel het punt waar de banden gewisseld worden moet zien als een afleveradres? Of is dat gewoon hetzelfde als het ophaaladres?
Op maandag 2 december 2013 18:53 schreef suikerbiet het volgende: Weet iemand of je bij een bandenwissel het punt waar de banden gewisseld worden moet zien als een afleveradres? Of is dat gewoon hetzelfde als het ophaaladres?
Suikerbiet
Beste Suikerbiet,
Ik voer dit als 1 rit in, dus start en eindpunt hetzelfde.
Tot nu toe voor elke beschikbare dag gebeld + spoedjes , gaat dus goed in Groningen Misschien moet je wel bij het superieure EW komen werken, ipv dat waar je nu zit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb zelf 10,45 uur vandaag en 444km. Die drieling van de VW groep (Citigo,Up! en Mii) zijn niet eens zo erg. Vandaag een Citigo met 9000km op de teller, zijn lekker stil op de snelweg maar onder de 60 worden ze redelijk luid. Ook nog Opel Antara gereden, wat zijn die dingen lelijk van binnen zeg
Op maandag 2 december 2013 19:52 schreef Solidberg het volgende: Tot nu toe voor elke beschikbare dag gebeld + spoedjes , gaat dus goed in Groningen Misschien moet je wel bij het superieure EW komen werken, ipv dat waar je nu zit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No thanks, ik hoef nu nooit op schade te controleren en krijg elke week uitbetaald. Grote pluspunten. :p En ik heb woensdag en donderdag ook nog.
Morgen in "de beste auto ter wereld" rijden, althans, volgens Mercedes: de nieuwe S klasse. Ik ben benieuwd
Ik hoop dat hij dat "magic body control" heeft waarbij camera's het wegdek lezen en de vering daar helemaal op instellen. Het schijnt dat dat systeem drempels doet verdwijnen
Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef Sjouveur het volgende: Morgen in "de beste auto ter wereld" rijden, althans, volgens Mercedes: de nieuwe S klasse. Ik ben benieuwd
Ik hoop dat hij dat "magic body control" heeft waarbij camera's het wegdek lezen en de vering daar helemaal op instellen. Het schijnt dat dat systeem drempels doet verdwijnen
Op maandag 2 december 2013 20:59 schreef Amoeba het volgende: Niet dat het effectief zoveel uitmaakt, maar konden ze geen Limburger regelen voor Heerlen - Schiphol?
Ik moet gewoon een uur eerder m'n kranten gaan gooien omdat ik het anders nooit ga halen om op tijd bij mijn middagcollege aan te schuiven.
Op maandag 2 december 2013 20:59 schreef Amoeba het volgende: Niet dat het effectief zoveel uitmaakt, maar konden ze geen Limburger regelen voor Heerlen - Schiphol?
Ik moet gewoon een uur eerder m'n kranten gaan gooien omdat ik het anders nooit ga halen om op tijd bij mijn middagcollege aan te schuiven.
Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef Viezze het volgende: Nou, een beetje positiever en geen schade meer rijden. Dan doen we weer aardig tegen je ok?
Heb ook weer uurtjes gemaakt vandaag. Mooi dat die lui bij de Wismar me nu onderhand wel vertrouwen. Mag zelf de garage deur opendoen en de auto uit z'n plek trekken en uitrijden. In het begin deed meneer dat altijd zelf
Ach, ik moet ze sowieso nog 345,- betalen.. (41 km/u te hard, maar ze weigeren me de brief in het Nederlands te sturen...Die paar tientjes tol per jaar...
Vind trouwens dat ze in NL ook tolwegen in moeten stellen...
Ach, ik moet ze sowieso nog 345,- betalen.. (41 km/u te hard, maar ze weigeren me de brief in het Nederlands te sturen...Die paar tientjes tol per jaar...
Vind trouwens dat ze in NL ook tolwegen in moeten stellen...
We hebben al tolwegen.
Moeten ze de brief in het Nederlands aan je sturen dan?
Moeten ze de brief in het Nederlands aan je sturen dan?
Ja, zijn ze verplicht.
Bokkepoot, helemaal mee eens. Ik ben nu 167,- per kwartaal kwijt(Auto op LPG..) Wil volgens jaar een nieuwere Ibiza kopen. 990KG. Of een Corsa GSI, maar die is 1200KG...
Ah, lees nu net 100 euro. Hoelang is dat vignet dan geldig?
Die Route du Soleil in Frankrijk is echt absurd ja.
De StBernard pas, die slaat pas nergens op: 3 jaar geleden ofzo al 30 euro voor 1 km tunnel. Als we dat hadden geweten waren we over de pas gegaan i.p.v. er doorheen.
Ah, lees nu net 100 euro. Hoelang is dat vignet dan geldig?
Die Route du Soleil in Frankrijk is echt absurd ja.
1 jaar
Die Franse homo's heb ik vorig jaar teruggepakt trouwens, vrolijk al mijn tol betaalt in 10/20 cent muntjes...Lekker kinderachtig maar zo vermaak je je wel
Bokkepoot, helemaal mee eens. Ik ben nu 167,- per kwartaal kwijt(Auto op LPG..) Wil volgens jaar een nieuwere Ibiza kopen. 990KG. Of een Corsa GSI, maar die is 1200KG...
Ik ben een 10tje minder kwijt voor een bezinekreng Volgend jaar ga ik waarschijnlijk dieselen, ben principieel tegen LPG
Hoef je nooit op schade te controleren bij AR? Terwijl daar ongeveer 3/4 van de sollicitatie over ging, zelfs met filmpje..
Ligt eraan voor welke LM/VM je rijdt. Ik moet vrijwel altijd schade controleren, maar waar Sarasi voor rijdt die doet dat niet. Ligt er een beetje aan welke grote klant bij je in de buurt zit.
Die Franse homo's heb ik vorig jaar teruggepakt trouwens, vrolijk al mijn tol betaalt in 10/20 cent muntjes...Lekker kinderachtig maar zo vermaak je je wel
[..]
Ik ben een 10tje minder kwijt voor een bezinekreng Volgend jaar ga ik waarschijnlijk dieselen, ben principieel tegen LPG
Diesel word ook 9 cent pe rliter duurder he...(accijns) Benzine of LPG scheelt 200,- per jaar voor mij in voordeel van LPG. Diesel ben ik minstens 500,- meer kwijt t.o.v. LPG. Easy choise then: Volgende auto word LPG of Benzine. Jammere van LPG is de weinige keus aan occasies...
Ligt eraan voor welke LM/VM je rijdt. Ik moet vrijwel altijd schade controleren, maar waar Sarasi voor rijdt die doet dat niet. Ligt er een beetje aan welke grote klant bij je in de buurt zit.
Ah oke, in de ritinfo voor mijn rit van morgen staat ook niks over schadeformulieren. Hoef je dan ook niet te controleren of alleen niet als er expliciet vermeld staat dat het niet moet?
Diesel word ook 9 cent pe rliter duurder he...(accijns) Benzine of LPG scheelt 200,- per jaar voor mij in voordeel van LPG. Diesel ben ik minstens 500,- meer kwijt t.o.v. LPG. Easy choise then: Volgende auto word LPG of Benzine. Jammere van LPG is de weinige keus aan occasies...
LPG is meestal veel goedkoper... alleen vind ik als WTBer LPG gewoon een schijtbrandstof en wil ik er niet op rijden..
En een goede diesel met een gezond koppel is echt lekker lui te rijden
Ah oke, in de ritinfo voor mijn rit van morgen staat ook niks over schadeformulieren. Hoef je dan ook niet te controleren of alleen niet als er expliciet vermeld staat dat het niet moet?
Nou als er niks vermeld staat kun je (rijd je voor AR?) een standaard Autoreset innameformulier gebruiken. Je hebt 2 formulieren, 1 met schadecontrole en één zonder. Kies gewoon zonder schadecheck dan.
Tenzij je op lokatie een apart formulier meekrijgt, dan mag dat uiteraard niet.
LPG is meestal veel goedkoper... alleen vind ik als WTBer LPG gewoon een schijtbrandstof en wil ik er niet op rijden..
En een goede diesel met een gezond koppel is echt lekker lui te rijden
Tja, Ik ben ICT-er he.. dus centenschraper. Ben niet zo van de diesels, zeker de eco 6-bakken niet, veel te veel schakelwerk. Als het al een diesel word, dan 1 met DSG of soortgelijk.
Op maandag 2 december 2013 21:42 schreef Amoeba het volgende: Trouwens, iemand van jullie al ooit gezeur gehad als je je niet conform de dresscode had gekleed?
Ja ik doe m'n best eigenlijk. Vind het eigenlijk niet zo erg, maar ik moet morgen -> Heerlen -> Schiphol -> Eindhoven Station -> TU/e, dus om dan strak in pak op de TU aan te komen is ook weer zo..
Nou als er niks vermeld staat kun je (rijd je voor AR?) een standaard Autoreset innameformulier gebruiken. Je hebt 2 formulieren, 1 met schadecontrole en één zonder. Kies gewoon zonder schadecheck dan.
Tenzij je op lokatie een apart formulier meekrijgt, dan mag dat uiteraard niet.
Ja rijd voor AR, morgen eerste rit. Maar dat wilde ik even weten, thanks!
Ja ik doe m'n best eigenlijk. Vind het eigenlijk niet zo erg, maar ik moet morgen -> Heerlen -> Schiphol -> Eindhoven Station -> TU/e, dus om dan strak in pak op de TU aan te komen is ook weer zo..
Je kan gerust strak in pak op de TU/e aankomen hoor. Of loopt iedereen op jouw faculteit in een dikke trui en geitenwollensokken?
Op maandag 2 december 2013 21:42 schreef bokkepoot het volgende: DSG is sowieso episch, ooit eens een FR gereden met 200 pk en een DSG. Dat kwam leuk van de plek...
En ik heb sowieso niks met de nieuwe auto's qua motorisch.
True, de nieuwe Ibiza Cupra heeft i.c.m. DSG ook nog eens schakelflippers. Dat lijkt mij helemaal gaaf. (En die nieuwe Ibi Cupra rijd sowieso best prima.. 1 x mee gereden en hij wil best een achterpootje optillen in de bochten.
Volgens mij krijgen die oudjes toch wel vaak dikkere bakken omdat ze rustiger zouden rijden
Denk ook wel dat het zo is. Die mensen heb iets meer verantwoordelijkheidsgevoel, waar ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) denken, het is mijn auto toch niet
Denk ook wel dat het zo is. Die mensen heb iets meer verantwoordelijkheidsgevoel, waar ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) denken, het is mijn auto toch niet
Denk ook wel dat het zo is. Die mensen heb iets meer verantwoordelijkheidsgevoel, waar ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) denken, het is mijn auto toch niet
Ik denk altijd het is wel mijn eigen risico.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 21:56:35 ]
Ah oke, in de ritinfo voor mijn rit van morgen staat ook niks over schadeformulieren. Hoef je dan ook niet te controleren of alleen niet als er expliciet vermeld staat dat het niet moet?
Bij mij stond er tot nu toe altijd vetgedrukt dat dit absoluut niet mocht. Maar altijd voor dezelfde LM gereden.
Op maandag 2 december 2013 22:06 schreef VogeltjeTwiet het volgende: Morgen Oss - Lelystad in een Ford Ka en Naarden - Breda in een A4 sedan 2.0 TDI, ben benieuwd naar die A4!
Zonder Quattro is het net een veredelde Golf qua rijden imho...
Op maandag 2 december 2013 20:59 schreef Amoeba het volgende: Niet dat het effectief zoveel uitmaakt, maar konden ze geen Limburger regelen voor Heerlen - Schiphol?
Ik moet gewoon een uur eerder m'n kranten gaan gooien omdat ik het anders nooit ga halen om op tijd bij mijn middagcollege aan te schuiven.
Nou, inlegkruisje vervangen? Luier verschoond? Man o man, je lijkt wel een wijf in de overgang
Nou als er niks vermeld staat kun je (rijd je voor AR?) een standaard Autoreset innameformulier gebruiken. Je hebt 2 formulieren, 1 met schadecontrole en één zonder. Kies gewoon zonder schadecheck dan.
In jou geval: altijd schadecheck meenemen. Als het er niet op zit, doe je het zelf wel.
quote:
Op maandag 2 december 2013 21:42 schreef Amoeba het volgende: Trouwens, iemand van jullie al ooit gezeur gehad als je je niet conform de dresscode had gekleed?
Het is maar wachten totdat AR dit gaat volgen en je ontslagen wordt
Want? Ik heb gewoon netjes gebeld en gezegd dat ik het verneukt had. Hij vond het zwaar klote, maar wel goed dat ik me er aardig kut over voelde. Er wordt hier nogal overdreven door een paar users.
Op maandag 2 december 2013 21:42 schreef Amoeba het volgende: Trouwens, iemand van jullie al ooit gezeur gehad als je je niet conform de dresscode had gekleed?
Ik...
Iemand van EW wachtte de hikers op bij de LM in Amersfoort. Ik kwam daar in een naar mijn mening nette donkere spijkerbroek maar kreeg daar een opmerking over. Ze zei dat ik een mailtje zou ontvangen maar die heb ik nooit gekregen.
Ik nog nooit, hoewel ik in het begin altijd in spijkerbroek werkte. Nu altijd in een chino en af en heel af en toe een pantalon (meestal als ik naar Raamsdonkveer moet). Ik heb ook nog ergens in mijn kast een hele lelijke bruine broek die je waarschijnlijk heel veel bij wiskundestudenten ziet, die draag ik ook wel eens tijdens het werken (maar alleen als er niks anders meer in de kast ligt natuurlijk).
Op maandag 2 december 2013 22:39 schreef Irritatie100 het volgende: k heb ook nog ergens in mijn kast een hele lelijke bruine broek die je waarschijnlijk heel veel bij wiskundestudenten ziet,
Op maandag 2 december 2013 23:05 schreef joppie_saus het volgende: Overigens vind ik het maar een trieste verschijning, zo'n V40 met extra plastic. Hetzelfde als de Skoda Roomster Scout...
Ik ben in de eerste plaats Skoda liefhebber. In de tweede plaats vind ik de Dacia Lodgy echt een afschuwelijk ding. Doet me beetje denken aan een vadsig wijf wat wel knap wil zijn maar dat nooit voor elkaar gaat krijgen. Sowieso zie ik Dacia een beetje als een kindje met rood haar. Doet zijn best erbij te horen maar wordt door sommigen gedoogd, echter door de meesten in de hoek gezet.
Ik ben in de eerste plaats Skoda liefhebber. In de tweede plaats vind ik de Dacia Lodgy echt een afschuwelijk ding. Doet me beetje denken aan een vadsig wijf wat wel knap wil zijn maar dat nooit voor elkaar gaat krijgen. Sowieso zie ik Dacia een beetje als een kindje met rood haar. Doet zijn best erbij te horen maar wordt door sommigen gedoogd, echter door de meesten in de hoek gezet.
Zijn die bakken van de VW groep sowieso niet allemaal hetzelfde? Behalve het design en afwerking van interieur dan. Vind de nieuwe Skodas er wel mooi uitzien, behalve die Citigo en Fabia dan
Goed... tot zover mijn pogingen jouw autokennis serieus te nemen..
Ik dacht even precies hetzelfde...
quote:
Op maandag 2 december 2013 23:15 schreef joppie_saus het volgende: Ik neem genoegen met een Skoda Superb Combi, 3,6 V6 FSI blok er in, chipje er op en op maat gemaakt open uitlaat systeem en ik ben tevreden.
Dat blok in de hatch, niemand die doorheeft dat je in een snelle bak rondrijdt
Eigenlijk merk ik dat ik die aparte auto's stiekem best vet begin te vinden. Zou het zelf echt nooit kopen, maar zou het straatbeeld wel wat leuker/gevarieerder maken.
Voor welke woonplaats/regio had je gesolliciteerd?
Breda, met een sidenote dat ik veel tussen Breda en Eindhoven reis i.v.m. studie. Heb gevraagd of ze hier rekening mee hielden, maar ze vertelden mij dat er eigenlijk alleen gekeken wordt naar je woonplaats. Dit omdat ze je het liefst volle werkdagen willen laten werken. Niet nog even voor college, of erna. Terwijl ik dan op de EW facebookpagina spoedjes voorbij zie komen die je makkelijk voor of na college zou kunnen doen. Maar ach, we horen het wel.
Breda, met een sidenote dat ik veel tussen Breda en Eindhoven reis i.v.m. studie. Heb gevraagd of ze hier rekening mee hielden, maar ze vertelden mij dat er eigenlijk alleen gekeken wordt naar je woonplaats. Dit omdat ze je het liefst volle werkdagen willen laten werken. Niet nog even voor college, of erna. Terwijl ik dan op de EW facebookpagina spoedjes voorbij zie komen die je makkelijk voor of na college zou kunnen doen. Maar ach, we horen het wel.
Breda/Tilburg represent! Het chillste aan in regio Breda werkzaam zijn is dat je bijna altijd dichtbij eindigt bij "de grote". En dat je je ritbonnen gewoon in de brievenbus kunt gooien, scheelt weer 25 cent
Op maandag 2 december 2013 23:13 schreef Rubenr3 het volgende: Ik heb echt helemaal niks met stations, doe mij maar een fijne sedan of coupé, en als het fout mag een BMW X6.
Enige uitzondering op de stationregel is de Volvo V60, wat een heerlijke bak is dat
X6? You kidding? Dat vind ik zon beetje het grootste gedrocht ooit.
Lolvo's zijn wel prima, rijden ook fijn. Alleen stoppen ze er iets te kleine motoren in als basismodel.
Als ik zelf mocht kiezen, Maserati. En dan Quattroporte vorige generatie of de GT. In mediterraans blauw, dank u zeer.
Breda/Tilburg represent! Het chillste aan in regio Breda werkzaam zijn is dat je bijna altijd dichtbij eindigt bij "de grote". En dat je je ritbonnen gewoon in de brievenbus kunt gooien, scheelt weer 25 cent
Ik heb geruchten gehoord dat je de ritbonnen tegenwoordig digitaal kan opsturen.
Ik normaliter ook niet, maar deze keer wint het gemak toch tov de verandering
Op 30 december 2012 reed ik mijn laatste rit voor EW. Toen was de mogelijkheid er al om digitaal te versturen. Ik heb het nooit gedaan, ik hou van tastbaarheid
Op dinsdag 3 december 2013 10:23 schreef CrosbyStills het volgende: He balen, net AR gebeld of ze nog een last-minute hadden, die hadden ze! Vervolgens 5 min later weer afgebeld..
Ik wacht nog altijd op m'n eerste rit...
Zo weinig ja? Mij plannen ze dubbel in
Gisteren nog. 12 uur een auto dumpen in Leiden, en dan om 1 uur een ophalen in St Michielsgestel, tussen Den Bosch en Eindhoven ligt dat Nou kan ik best veel, maar vliegen niet
Deden gelukkig niet moeilijk toen ik erom belde. Uiteindelijk alsnog de hele dag op weg geweest.
Kwestie van geduld hebben denk ik. Ik had eerst ook weken langs niks, was al bijna vergeten dat ik er gesolliciteerd had, en ineens was ik de hele week ingepland
[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 03-12-2013 10:49:49 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
True, de nieuwe Ibiza Cupra heeft i.c.m. DSG ook nog eens schakelflippers. Dat lijkt mij helemaal gaaf. (En die nieuwe Ibi Cupra rijd sowieso best prima.. 1 x mee gereden en hij wil best een achterpootje optillen in de bochten.
Ja, die had ik van de week van Den Bosch naar Alkmaar, Ibiza Cupra 1.4 met 7 traps DSG én schakelflippers. Mijn god wat een bak Gruwelijk vet. Zit lekker, klinkt lekker, ziet er mooi uit en trekt loeihard op Zou die maar al te graag voor de deur willen hebben
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ja, die had ik van de week van Den Bosch naar Alkmaar, Ibiza Cupra 1.4 met 7 traps DSG én schakelflippers. Mijn god wat een bak Gruwelijk vet. Zit lekker, klinkt lekker, ziet er mooi uit en trekt loeihard op Zou die maar al te graag voor de deur willen hebben
een 1.4 en loeihard optrekken, kan dat tegenwoordig?
Zal wel foutje zijn.. Ik dacht dat er een 1.6 in de Cupra zit met (als ik het goed heb) 150 pk. Op c.a. 1000kg wil dat prima.
Ik heb hem ff opgezocht, en waarschijnlijk is het deze Ibiza: http://www.autoweek.nl/auto/72221/seat-ibiza-sc-14-tsi-cupra En dan kan het best kloppen, 180pk. en van 0-100 in 6.9 seconden. Niet slecht voor een 1.4 motortje, daar wil ik ook nog wel een rondje in rijden.
Ik heb hem ff opgezocht, en waarschijnlijk is het deze Ibiza: http://www.autoweek.nl/auto/72221/seat-ibiza-sc-14-tsi-cupra En dan kan het best kloppen, 180pk. en van 0-100 in 6.9 seconden. Niet slecht voor een 1.4 motortje, daar wil ik ook nog wel een rondje in rijden.
Inderdaad, gewoon een 1.4. Ik heb het ook nog nagezocht omdat ik dacht dat dat 1.6jes waren. Natuurlijk zijn er snellere, maar het is zeker voor een 1.4 een lekker fel blokje. Mooi kut dat het grootste deel van de rit op de A2 Utrecht - Amsterdam was
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
En over 1.4'tjes gesproken, ik heb ook een keer een Poli GTI gehad met datzelfde blok als die Ibiza. Was ook errug leuk.
Hoe vaak ga je dat nog vertellen.. In dit topic al twee keer, vorig topic vier keer. Ik ga de OP wel aanpassen en achter jouw naam zetten: heeft een Leon FR en Polo GTI gereden. Scheelt weer
Hoe vaak ga je dat nog vertellen.. In dit topic al twee keer, vorig topic vier keer. Ik ga de OP wel aanpassen en achter jouw naam zetten: heeft een Leon FR en Polo GTI gereden. Scheelt weer
Ben nu pas voor het eerst bij de 'nieuwe' locatie in breukelen, mag er meteen 2 uur betaald wachten. Moest auto 1 voor 10 uur ophalen en mag auto 2 pas na 14 uur afleveren, terwijl de reistijd maar 2 uur is. Lekker een paar uurtjes betaald wachten dus, had het al zien aankomen.
Op dinsdag 3 december 2013 12:01 schreef S-RS het volgende: Morgen twee ritten. Groningen - Bergen in A5 Cabrio Heerhugowaard - Amersfoort in Kia Sportage
Nice, je hebt wel mooie ritjes. Wil ook weer werken, alleen vallen mn tentamen s op mijn vrije dagen
Op dinsdag 3 december 2013 12:01 schreef S-RS het volgende: Morgen twee ritten. Groningen - Bergen in A5 Cabrio Heerhugowaard - Amersfoort in Kia Sportage
Breda/Tilburg represent! Het chillste aan in regio Breda werkzaam zijn is dat je bijna altijd dichtbij eindigt bij "de grote". En dat je je ritbonnen gewoon in de brievenbus kunt gooien, scheelt weer 25 cent
Pfuh, ik kom dagelijks 2 keer langs het kantoor van EW omdat m'n bus er langs rijdt. Regio Breda mag dan wel chill zijn, maar dan moet ik wel aan het werk kunnen/mogen. Dus voornu, wachten
Ik heb een vraagje over de minimale beschikbaarheid. Verwacht EasyWay eigenlijk dat je minimaal zoveel dagen per maand beschikbaar bent of is het ook goed mogelijk dat je je voor 3 weken achter elkaar niet op aanwezig zet ivm tentamens bijvoorbeeld? En doen ze daar dan niet moeilijk over?
Op dinsdag 3 december 2013 13:24 schreef Cassenzo het volgende: Ik heb een vraagje over de minimale beschikbaarheid. Verwacht EasyWay eigenlijk dat je minimaal zoveel dagen per maand beschikbaar bent of is het ook goed mogelijk dat je je voor 3 weken achter elkaar niet op aanwezig zet ivm tentamens bijvoorbeeld? En doen ze daar dan niet moeilijk over?
Doen ze niet moeilijk over. Gewoon van tevoren aangeven.
Ik deed altijd week dichtgooien, en als het dan bijvoorbeeld dinsdag was, dan zette ik mijn beschikbaarheid voor maandag open. Zo was ik op papier toch elke week minimaal één dag beschikbaar geweest
Op dinsdag 3 december 2013 14:21 schreef joppie_saus het volgende: Ik deed altijd week dichtgooien, en als het dan bijvoorbeeld dinsdag was, dan zette ik mijn beschikbaarheid voor maandag open. Zo was ik op papier toch elke week minimaal één dag beschikbaar geweest
Nooit wat doorgegeven als ik op vakantie ging of om een andere reden een aantal weken achter elkaar niet beschikbaar was en nog nooit wat van gehoord. En dan heb ik niet dat trucje van joppie toegepast
En laat het maar gauw de 15e worden, ik verwacht een leuk bedrag
Wop. Twee ritjes morgen. Wordt wel krap, maar moet lukken. Kwartier speling. Eerst van Groningen naar Breukelen en dan van Harmelen naar Almere. Renault Clio en een Volkswagen Transporter. Clio ben ik geen fan van, die VW ken ik niet. We zien wel! Half tien beginnen, volgens planning half zeven weer thuis.
Hebben andere collega's van EW die wel eens dienst hebben in Nieuwegein ook een vreemd mailtje gehad? Met 3 data, over een 'informatiebijeenkomst', zonder uitleg. Of je je even in wil schrijven..
Stel ik begin om 07:15 op een station bij mij in de buurt, pak een rit van 09:00 ophalen en 11:00 afleveren, maar de 2e rit is om 14:00 ophalen en de reistijd is 1 uur. Na de 2e rit eindig ik op hetzelfde station om 17:15. Krijg ik dan betaald voor de uren tussen 11:00 en 14:00? Dus dat is een dagje van 10 uur om het zo maar te zeggen?
Stel ik begin om 07:15 op een station bij mij in de buurt, pak een rit van 09:00 ophalen en 11:00 afleveren, maar de 2e rit is om 14:00 ophalen en de reistijd is 1 uur. Na de 2e rit eindig ik op hetzelfde station om 17:15. Krijg ik dan betaald voor de uren tussen 11:00 en 14:00? Dus dat is een dagje van 10 uur om het zo maar te zeggen?
Stel ik begin om 07:15 op een station bij mij in de buurt, pak een rit van 09:00 ophalen en 11:00 afleveren, maar de 2e rit is om 14:00 ophalen en de reistijd is 1 uur. Na de 2e rit eindig ik op hetzelfde station om 17:15. Krijg ik dan betaald voor de uren tussen 11:00 en 14:00? Dus dat is een dagje van 10 uur om het zo maar te zeggen?
Op dinsdag 3 december 2013 16:14 schreef Sarasi het volgende: Wop. Twee ritjes morgen. Wordt wel krap, maar moet lukken. Kwartier speling. Eerst van Groningen naar Breukelen en dan van Harmelen naar Almere. Renault Clio en een Volkswagen Transporter. Clio ben ik geen fan van, die VW ken ik niet. We zien wel! Half tien beginnen, volgens planning half zeven weer thuis.
Bekend bij Breukelen? Als je naar de LM moet daar moet je de auto als je het terrein oprijdt rechts van het grote gebouw parkeren in de garage onder de lampen. Daarna moet je even naar de receptie lopen (in het grote gebouw), daar rechts voorbij, deur door, weer rechts en dan de eerste deur rechts is waar je de sleutels en formulieren af moet leveren.
Bekend bij Breukelen? Als je naar de LM moet daar moet je de auto als je het terrein oprijdt rechts van het grote gebouw parkeren in de garage onder de lampen. Daarna moet je even naar de receptie lopen (in het grote gebouw), daar rechts voorbij, deur door, weer rechts en dan de eerste deur rechts is waar je de sleutels en formulieren af moet leveren.
Nee, tnx voor de info. Tot nu toe kom ik steeds overal wel als ik even met mijn wimpers knipper, mijn haar rond mijn vinger draai en het vriendelijk vraag aan de eerste de beste persoon achter een balie. We zien wel. Ik ben in een onverschillige doch goede bui, zal morgen ook nog wel zo zijn.
Overigens... Er staat bij ritinfo dat ik moet controleren op kentekenbewijs, en dat een kopie of groene kaart niet voldoet. Nou kijk ik vanavond bij mijn ouders wel even hoe zoiets eruit ziet, maar waar vind ik dat ding? Gewoon in zo'n mapje of wat? /noob
Overigens... Er staat bij ritinfo dat ik moet controleren op kentekenbewijs, en dat een kopie of groene kaart niet voldoet. Nou kijk ik vanavond bij mijn ouders al even hoe zoiets eruit ziet, maar waar vind ik dat ding?
Let je daar anders niet op? Maar dat ligt meestal in het dashboardkastje of achter de zonneklep.
Hoeft nooit! Ik reed tot nu toe steeds voor dezelfde LM, enige waar ik ooit op heb moeten letten is kmstand en brandstofpijl. Damn, dit voelt alsof ik voor het eerst aan het werk ga.
Op dinsdag 3 december 2013 17:47 schreef Sarasi het volgende: Hoeft nooit! Ik reed tot nu toe steeds voor dezelfde LM, enige waar ik ooit op heb moeten letten is kmstand en brandstofpijl. Damn, dit voelt alsof ik voor het eerst aan het werk ga.
De LM in Breukelen doet nogal moeilijk. Je moet altijd even goed kijken hoe en wat je uitvoert, voordeel is wel dat je niet op schade hoeft te controleren.
Nee, tnx voor de info. Tot nu toe kom ik steeds overal wel als ik even met mijn wimpers knipper, mijn haar rond mijn vinger draai en het vriendelijk vraag aan de eerste de beste persoon achter een balie. We zien wel. Ik ben in een onverschillige doch goede bui, zal morgen ook nog wel zo zijn.
Op dinsdag 3 december 2013 14:21 schreef joppie_saus het volgende: Ik deed altijd week dichtgooien, en als het dan bijvoorbeeld dinsdag was, dan zette ik mijn beschikbaarheid voor maandag open. Zo was ik op papier toch elke week minimaal één dag beschikbaar geweest
Zonde van de moeite. Ik heb een half jaar mijn beschikbaarheid op nee gezet, nooit wat van gehoord
Op dinsdag 3 december 2013 17:47 schreef Sarasi het volgende: Hoeft nooit! Ik reed tot nu toe steeds voor dezelfde LM, enige waar ik ooit op heb moeten letten is kmstand en brandstofpijl. Damn, dit voelt alsof ik voor het eerst aan het werk ga.
Je moet er op letten. Je mag namelijk niet rijden zonder (origineel) rij- en kentekenbewijs. Dus dat moet aanwezig zijn.
Nu is er een grote LM die kopietjes meegeeft, die betalen dan ook fijn de boete als je wordt aangehouden. Maar als er geen kentekenbewijs aanwezig is moet je dat even opsnorren bij de desbetreffende persoon, of Autoreset bellen om dat even door te geven.
Je moet er op letten. Je mag namelijk niet rijden zonder (origineel) rij- en kentekenbewijs. Dus dat moet aanwezig zijn.
Nu is er een grote LM die kopietjes meegeeft, die betalen dan ook fijn de boete als je wordt aangehouden. Maar als er geen kentekenbewijs aanwezig is moet je dat even opsnorren bij de desbetreffende persoon, of Autoreset bellen om dat even door te geven.
Weet ik dat ook weer.
Ik heb telefoonnummers van alle adressen morgen, dus moet goed komen.
Het wordt niet bepaald gewaardeerd als je zelf belt. Als er iets niet in orde is, bel dan altijd Autoreset. Zij bellen wel voor je.
Weet ik, maar ik weet ook dat me dan geadviseerd kan worden zelf even te bellen, en dan is het wel handig die nummers bij de hand te hebben. AR weet ook nooit wat, namelijk.
Weet ik, maar ik weet ook dat me dan geadviseerd kan worden zelf even te bellen, en dan is het wel handig die nummers bij de hand te hebben. AR weet ook nooit wat, namelijk.
Heb ze alleen gebeld i.v.m. een file en een keer tanken (en uiteraard om die schade door te geven..), verder heb ik ze nooit nodig gehad.
En toen zag ik ineens iemand van de verhuurder in Charlois/Sloterdijk voorbij komen op m'n FB. Blijkt een relatie te hebben met iemand waarbij ik op de basisschool in de klas zat
Vandaag mijn eerste rit gehad. Bandenwissel in een 1.3 diesel Corsa. 173 km gereden en ik vind het zeker geen verkeerd bijbaantje, zal vanaf nu dan ook regelmatig posten in dit topic!
Ons werk is grotendeels gebaseerd op luiheid van een ander
Bandenwissels gaan op basis van contract. Dan wordt de hele vloot voor een bepaald bedrag gewisseld, en daar zit ook de service van het ophalen en afleveren bij in. Als het te duur was, dan zou men het niet laten uitvoeren.
Ja ik moest laatst ook vier kilometer rijden, binnen Groningen. Compleet zinloos, maar ach, toch anderhalf uur van weten te maken.
Ik deed eens vier keer op één dag Groningen - Glimmen. Mocht ik vier auto's bij één bedrijf afleveren, en telkens met de bus terug. Toch 6 uur mee bezig geweest
Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef joppie_saus het volgende: Bandenwissels gaan op basis van contract. Dan wordt de hele vloot voor een bepaald bedrag gewisseld, en daar zit ook de service van het ophalen en afleveren bij in. Als het te duur was, dan zou men het niet laten uitvoeren.
Interessant, wist ik nog niet...
Maar vanuit milieu oogpunt is het complete onzin, om 150 km te rijden voor wat een lokale kwikshit ook kan
Nadat ik na mijn 'wachttijd' in Breukelen aankwam bij de klant om de auto af te leveren merkte die op dat ik mooi op tijd was. Toen ik vertelde dat ik al 2 uur in breukelen had zitten wachten zei die 'ooh, had je even moeten bellen ik was toch de hele dag thuis'. Had dat eigenlijk al wel verwacht.
Ik snap wel dat ze daar bij die LM waarde hechten aan afspraken die ze maken met de klant en niet willen dat chauffeurs veel te vroeg of te laat komen, maar toch is het wel zonde. Als die beste man niet thuis was geweest had ik wel gewoon in de auto of ergens in de buurt gewacht.
Maar vanuit milieu oogpunt is het complete onzin, om 150 km te rijden voor wat een lokale kwikshit ook kan
De lokale KwikShit zal het ongetwijfeld kunnen, maar leasemij's hebben vaak afspraken met één bepaalde onderneming. Bovendien zijn die wissels ook niet voor de grote maatschappijen.
Bandenwissels gaan op basis van contract. Dan wordt de hele vloot voor een bepaald bedrag gewisseld, en daar zit ook de service van het ophalen en afleveren bij in. Als het te duur was, dan zou men het niet laten uitvoeren.
Ik mis die bandenwissels in Putten. Dat waren echt de meest avontuurlijke ritten Zandbak crafters ophalen uit gehuchten en die monteurs die er ook helemaal niks van snappen. Vervolgens met z'n allen door de wasstraat, oneindig warme chocolademelk, bandjes eronder en gaan!
En wie van het forum was daar toen die keer bij toen een andere hiker met z'n verlengde Crafter een paal had geraakt? Wat was hij zuur zeg, iedereen kon weer gaan maar hij blijf alleen achter
Ik mis die bandenwissels in Putten. Dat waren echt de meest avontuurlijke ritten Zandbak crafters ophalen uit gehuchten en die monteurs die er ook helemaal niks van snappen. Vervolgens met z'n allen door de wasstraat, oneindig warme chocolademelk, bandjes eronder en gaan!
En wie van het forum was daar toen die keer bij toen een andere hiker met z'n verlengde Crafter een paal had geraakt? Wat was hij zuur zeg, iedereen kon weer gaan maar hij blijf alleen achter
Toen ik er was, was er wel iemand die bij de wasstraat de bocht te krap had genomen.
De lokale KwikShit zal het ongetwijfeld kunnen, maar leasemij's hebben vaak afspraken met één bepaalde onderneming. Bovendien zijn die wissels ook niet voor de grote maatschappijen.
Toen ik er was, was er wel iemand die bij de wasstraat de bocht te krap had genomen.
Er is in Amersfoort ook ooit eens iemand geweest die een dikke amerikaan niet goed in de wasstraat zette en daardoor de wasstraat gemold had ook een EWer
Toen ik er was, was er wel iemand die bij de wasstraat de bocht te krap had genomen.
Dat zullen er velen gedaan hebben! Bij die linker straat had je ook echt wel een krappe bocht, maar die is zeker wel te doen als je hem gewoon goed ruim neemt
Dat zullen er velen gedaan hebben! Bij die linker straat had je ook echt wel een krappe bocht, maar die is zeker wel te doen als je hem gewoon goed ruim neemt
En dan stond er ook nog zo'n raar joch je wat dom aan te kijken nadat hij je auto schoon had gespoten
Ik moest even nadenken, maar ik weet weer welke wasstraat je bedoeld. Kan me niet herinneren dat ik daar met een écht grote auto geweest ben. Wel een keer met een 2'8 liter A4 vanuit Emmercompascuum, een Mitsubishi Lancer uit Veendam en voor de rest slechts Transporters en Trafic's van die keteldinges.
Op dinsdag 3 december 2013 22:36 schreef Viezze het volgende: Mooie tijd was dat, 's avonds en in het weekend werken en nog best wat uren maken
Mooi was dat ja. Lekker rond half 10 's avonds nog eens wegrijden uit Putten. Als je geluk had kreeg je overdag normale ritten en dan mocht je 's avonds nog eens naar Putten. Oh en op zaterdag. Mooi man, heerlijk een afgeragde Caddy SDI de toeren in jagen over die landweggetjes
Destijds had een bepaald (groot) bedrijf besloten, naar aanleiding van de vele ongelukken het jaar ervoor, dat alle busjes winterbanden zouden krijgen Een bedrijf in Putten kon dit blijkbaar het goedkoopst regelen. Die busjes waren allemaal redelijk oud, en de nieuwe busjes hadden de winterbanden al in het contract (dus die konden gewoon naar bijvoorbeeld de kwikfit). Denk dat het nu helemaal niet meer is? Of in ieder geval weinig.
Mooi was dat ja. Lekker rond half 10 's avonds nog eens wegrijden uit Putten. Als je geluk had kreeg je overdag normale ritten en dan mocht je 's avonds nog eens naar Putten. Oh en op zaterdag. Mooi man, heerlijk een afgeragde Caddy SDI de toeren in jagen over die landweggetjes
Ik vond die ritten ook prima te doen. Helemaal als je overdag inderdaad ook gewoon werk kreeg. Ik heb toen veel busjes van een installatiebedrijf heen en weer gereden.
VW Passat vandaag. Ritje van 20 minuten en anderhalf uur in de trein
Wel lekker zo kort. Had absoluut geen zin vandaag, maar ik was te laat met de dag dicht zetten dus we doen hem toch maar even.
Edit: ik word me toch een partij simpel van die leasemaatschappijen die allemaal hun eigen formulier hebben he. Kan ik weer terug omdat ik de verkeerde bij me heb.
[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 04-12-2013 12:18:07 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb als ik ga werken altijd een mapje bij me met een aantal exemplaren van de meestgebruikte formulieren. Dan zit het eigenlijk altijd wel goed, ook als er ineens nog een rit achteraan komt.
Gatsamme. 9292 klopt weer eens niet. Zeggen ze dat er om 38 ook een lijn 102 gaat vanuit Woerden, maar nee hoor. Alleen om 08 over. En natuurlijk staat er een 'lekkere' Woerdense gast naast me die me 'wel effe wil hellepe hoowr!'. Zucht. Lang halfuur wordt dit.
Ja, alleen ben ik dan weer te schijterig om zomaar weg te lopen terwijl hij een heel verhaal tegen me afsteekt. En busje komt al over twintig minuten, dus komt vast wel goed. Maar wat een gezeur over metaalbewerking.
Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef Sarasi het volgende: Ja, alleen ben ik dan weer te schijterig om zomaar weg te lopen terwijl hij een heel verhaal tegen me afsteekt. En busje komt al over twintig minuten, dus komt vast wel goed. Maar wat een gezeur over metaalbewerking.
Haha en ondertussen hele verhalen hier typen... Nog 6 minuten
Best aardige kerel nog uiteindelijk, toen z'n vriend eindelijk weg was. Voor het eerst in m'n leven dat iemand om m'n telefoonnummer vraagt. Lekker warm in de bus nu.
Op woensdag 4 december 2013 13:03 schreef Sarasi het volgende: Best aardige kerel nog uiteindelijk, toen z'n vriend eindelijk weg was. Voor het eerst in m'n leven dat iemand om m'n telefoonnummer vraagt. Lekker warm in de bus nu.
1 vraagje: Moet je ook AR bellen als je op de terugweg vertraging heb? In verband met het doorgeven van je reistijd enz.
Nee, het maakt hun niks uit of je trein vertraging heeft. Zet t met het boeken van je uren wel even bij opmerkingen, dan kunnen ze je niet beschuldigen van fraude.
Op woensdag 4 december 2013 13:03 schreef Sarasi het volgende: Best aardige kerel nog uiteindelijk, toen z'n vriend eindelijk weg was. Voor het eerst in m'n leven dat iemand om m'n telefoonnummer vraagt. Lekker warm in de bus nu.
Heb je 'm ook gegeven is natuurlijk de hamvraag?
Rol nu naar Assen. Echt voorbij Zwolle houdt de beschaving gewoon op.
Op woensdag 4 december 2013 13:49 schreef DrSnuggle het volgende: kunnen zij dat trouwens terug zien of een trein vertraging heeft gehad? Ik zet het er meestal bij dat ik vertraging heb gehad?
Ik zet het er zelfs niet eens altijd bij. Nog nooit problemen mee gehad
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 4 december 2013 13:49 schreef DrSnuggle het volgende: kunnen zij dat trouwens terug zien of een trein vertraging heeft gehad? Ik zet het er meestal bij dat ik vertraging heb gehad?
Vertraging denk ik niet, maar grote storingen lijkt me wel, al is het alleen al via het twitter account van de NS. Vertraging van een kwartier ofzo vermeld ik ook niet, maar als het echt flink langer duurt doordat er bijvoorbeeld iemand voor de trein is gesprongen zet ik het er wel altijd bij.
Toch nog een ritje tepakken voor vandaag, die op FB stond. Caddy, voor die grote langs de snelweg in Amersfoort, maar afleveren bij een tankstation in Nijkerkerveen. Als zij het willen..
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Vertraging denk ik niet, maar grote storingen lijkt me wel, al is het alleen al via het twitter account van de NS. Vertraging van een kwartier ofzo vermeld ik ook niet, maar als het echt flink langer duurt doordat er bijvoorbeeld iemand voor de trein is gesprongen zet ik het er wel altijd bij.