abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133736188

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:03:15 #2
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133736228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:58 schreef Klokov het volgende:

[..]

Kan je wel gewoon zonder gewicht in een diepe squat zitten? Probeer eens te kijken indien je ATG kan squatten met hoeveel gewicht je ATG kan squatten. Mocht de balans echt een punt zijn dan kan je kijken hoeveel je ATG kan frontsquatten.
dat kan ik wel ja. ik zal ff testen met hoeveel dat kan.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:02:58 #3
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133739019
Kan op mobiel niet via youtube app kijken wegens de muziekrechten. Bij mobiele browser heeft de inhoudseigenaar het niet beschikbaar gesteld op mobiele apparaten :')
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:11:50 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133739233
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:02 schreef Verbosity het volgende:
Kan op mobiel niet via youtube app kijken wegens de muziekrechten. Bij mobiele browser heeft de inhoudseigenaar het niet beschikbaar gesteld op mobiele apparaten :')
waar kan ik dat vrijgeven? Die instelling zocht ik ook al
godvr dommme krijg je hoge bloeddruk van van dat youtube tegenwoordig

ja wacht ff... De gene waar dat liedje van is, die heeft de muziekrechten niet op mobiele browser beschikbaar gesteld.
Dat is niet iets wat ik kan aanpassen volgens mij.
Dat doen ze omdat je op de mobiele site minder/geen reclame hebt...

ik denk als je naar de desktopsite switched dat het wel werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 29-11-2013 12:35:18 ]
pi_133739726
Ik zag dat je deadlift setup je heel diep squat... maar als je dan vervolgens pullt schiet je heup/ass omhoog en begint dan pas de initiële lift, je hoeft dus niet zo diep te zinken met je ass.

dat zou al een hoop schelen, want nu ga je heel overdreven met je benen squatten.. en hierdoor activeren die eerst voordat je je glutes/heupen/rug kunt activeren.. daardoor eindig je al bijna met stiff legs.

En squats zijn te hoog, zelfs voor lowbar, veel te hoog :P Lijkt net of die korte adidas broek je bewegingsvrijheid tegenhoud? is dat wel stretch?
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:39:19 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133739883
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:34 schreef dreamerbulk het volgende:
Ik zag dat je deadlift setup je heel diep squat... maar als je dan vervolgens pullt schiet je heup/ass omhoog en begint dan pas de initiële lift, je hoeft dus niet zo diep te zinken met je ass.
oke. ik probeer altijd te focussen op de lift uit m'n benen...

Maar ik vind dat stukje zitten zo voor de lift uit op e.o.a. manier prettig 8)7 soort neurotisch.
maar het wordt een probleem vanaf 200kg zegmaar dat ik dan met m'n heup/ass om hoog schiet. Teveel omhoog t.o.v. dat m'n bovenlichaam rechtop blijft bedoel ik :{

ik lees het wel meer dat mensen met relatief lange benen dit hebben, en ook dat het helemaal niet zo erg is zolang je rug maar 1 plank is.
en die krijg je gewoon niet krom. faalt eerder nog op benen dan dat m'n rug gaat toegeven lol.
pi_133739918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:39 schreef RaymondK het volgende:

[..]

oke. ik probeer altijd te focussen op de lift uit m'n benen...

Maar ik vind dat stukje zitten zo voor de lift uit op e.o.a. manier prettig 8)7 soort neurotisch.
maar het wordt een probleem vanaf 200kg zegmaar dat ik dan met m'n heup/ass om hoog schiet. Teveel omhoog t.o.v. dat m'n bovenlichaam recht blijft :{

ik lees het wel meer dat mensen dit hebben, en ook dat het helemaal niet zo erg is zolang je rug maar 1 plank is.
en die krijg je gewoon niet krom. faalt eerder nog op benen dan dat m'n rug gaat toegeven lol.
Ja maar je versterkt zo alleen maar je legdrive als je zo diep zinkt, terwijl je dat niet persee nodig hebt. Bij de lichtere setjes schiet je ass ook omhoog

Uiteindelijk moet de deadlift simultaan met benen en heup lockout zijn, maar dat is jaren training en leren :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:41:32 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133739947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:34 schreef dreamerbulk het volgende:

En squats zijn te hoog, zelfs voor lowbar, veel te hoog :P Lijkt net of die korte adidas broek je bewegingsvrijheid tegenhoud? is dat wel stretch?
lol
ja dieper moet die he.
ik ga komende weken gewoon ff ATG squats doen en ATG front squats om dieper te kunnen oefenen.
kijken wat dat opleverd.
broek is geen strech nee lol, maar dat is het niet
pi_133739958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol
ja dieper moet die he.
ik ga komende weken gewoon ff ATG squats doen en ATG front squats om dieper te kunnen oefenen.
kijken wat dat opleverd.
broek is geen strech nee lol, maar dat is het niet
Ik zou lowbar squats doen, alleen dan met een pause van 3 sec onderin. Dat gaat namelijk meteen je probleem van naar voren vallen oplossen, je wordt dan gedwongen je lats ook te activeren. Maar doe ze dan wel op de propere lowbar diepte(lowbar kan niet ATG)
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:43:15 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133739981
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:41 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ik zou lowbar squats doen, alleen dan met een pause van 3 sec onderin. Dat gaat namelijk meteen je probleem van naar voren vallen oplossen, je wordt dan gedwongen je lats ook te activeren.
ik ga dat eens proberen dan
thanx man
pi_133739994
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik ga dat eens proberen dan
thanx man
zo fixte ik mijn "voorover kukel" syndroom ook :P

lange benen, korter torso, lange armen hier

soort van aap lol , maar ook problemen met squat en deads gehad
pi_133740073
2 oefeningen voor rear delts +1

strong presses btw :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:50:35 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133740163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:47 schreef dreamerbulk het volgende:

lol
ja, ik doe ze altijd achter elkaar. en elke keer denk ik, ik doe er twee lol
Maar toch voelen ze anders, en allebei gewoon rete goed. Als je ze maar niet uit je triceps gaat halen, maar echt uit je rear delts.
Eigenlijk moet je je armen gestrekt hebben, maar met die 10kg platen trek je dat moment niet meer op je delts lol

soort van aap lol. idd. ja zo zie ik mezelf ook. _O-

kijkt nu naar rechts en liggen nog 6 bananen waar er vanmorgen om 7:00 nog 10 lagen

ps:
shjouder presses zat ik met dumbles echt maaaaanden vast op 34kg en nu in pak hem beet 2 maanden naar 40 toegetrokken :P deels in een cut ook nog 8)7
pi_133740194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:50 schreef RaymondK het volgende:

[..]

lol
ja, ik doe ze altijd achter elkaar. en elke keer denk ik, ik doe er twee lol
Maar toch voelen ze anders, en allebei gewoon rete goed. Als je ze maar niet uit je triceps gaat halen, maar echt uit je rear delts.
Eigenlijk moet je je armen gestrekt hebben, maar met die 10kg platen trek je dat moment niet meer op je delts lol

soort van aap lol. idd. ja zo zie ik mezelf ook. _O-

kijkt nu naar rechts en liggen nog 6 bananen waar er vanmorgen om 7:00 nog 10 lagen
rear delts kunnen idd niet genoeg werk krijgen, pak ze zelf 3x per week haha, zijn ook echt onderschatte stabilizers.

mmm bananen

40kg doe je goed!
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:52:23 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133740204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

rear delts kunnen idd niet genoeg werk krijgen, pak ze zelf 3x per week haha, zijn ook echt onderschatte stabilizers.

mmm bananen

40kg doe je goed!
nom nom nonomnomnom
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:54:27 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133740258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:47 schreef dreamerbulk het volgende:

als je in een shirt staat en van de zijkant ziet, dan doen die rears ook gewoon dik mee in size ...

plus idd. met benchen enzo. Absolute must anders vliegen de impingements je om de oren.
pi_133740272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

als je in een shirt staat en van de zijkant ziet, dan doen die rears ook gewoon dik mee in size ...

plus idd. met benchen enzo. Absolute must anders vliegen de impingements je om de oren.
Klopt, dat dere 3d effect

ja zeker, bij deadlifts en squats helpen ze ook goed mee.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:13:45 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_133742184
40 kg db shoulder press :o

Beest, dat haalde ik nog niet met db bench press :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:20:33 #19
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133742389
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:13 schreef fathank het volgende:
40 kg db shoulder press :o

Beest, dat haalde ik nog niet met db bench press :')
ja wel joh. ;) Als iemand er ff bij gaat zitten bij je hoofd wel. :9
Waar doe je nu je werksetjes op?

Een andere jongen in de gym hier bleef ook elke keer op 32 of zo hangen met dumb bench, en toen gewoon een keer 36's in z'n handen gedauwd en gaan :D ook al heb je dan "veel" hulp nodig gewoon een keer een setje veel zwaarder dan je eigenlijk kunt doen (wel oppassen uiteraard)
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:01:40 #20
157922 fathank
pi_133743499
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja wel joh. ;) Als iemand er ff bij gaat zitten bij je hoofd wel. :9
Waar doe je nu je werksetjes op?

Een andere jongen in de gym hier bleef ook elke keer op 32 of zo hangen met dumb bench, en toen gewoon een keer 36's in z'n handen gedauwd en gaan :D ook al heb je dan "veel" hulp nodig gewoon een keer een setje veel zwaarder dan je eigenlijk kunt doen (wel oppassen uiteraard)
Op dit moment niks, maar schommelde tussen 34 en 36. Een keer 38's in mn handen gehad maar dat was 1,5 rep ofzo :'). Maar mooi goal om in t nieuwe jaar naar toe te werken. 50 kg db bench press :9
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:02:16 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133743521
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Op dit moment niks, maar schommelde tussen 34 en 36. Een keer 38's in mn handen gehad maar dat was 1,5 rep ofzo :'). Maar mooi goal om in t nieuwe jaar naar toe te werken. 50 kg db bench press :9
^O^
pi_133743559
Kan iemand hier mij uitleggen hoe erg het is om te trainen met -erge- spierpijn? Ik begrijp er niks van.

Op internet staan dingen aangegeven in termen die ik niet begrijp :')
Ik ben dus afgelopen dinsdag weer begonnen waar ik geëindigd was, een tijdje geleden. Wou toen gisteren weer gaan, maar alles deed teveel pijn dus ben vandaag gegaan. Maar tijdens alles wat ik deed deed alles pijn :') Is dit nou echt slecht of valt het wel mee als je niet extra zwaar gaat trainen?
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:04:16 #23
157922 fathank
pi_133743590
Kom net uit ziekenhuis vanochtend. Operatie is niet nodig *O*. Alles hersteld zoals het hoort. Nog een week of 6 en dan moet alles weer kunnen :)

Als het gewoon spierpijn is gewoon lekker trainen. Evt een wat uitgebreidere warming up om de boel ff goed los te maken en de stijfheid uit de spieren te krijgen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:05:26 #24
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133743623
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:04 schreef fathank het volgende:
Kom net uit ziekenhuis vanochtend. Operatie is niet nodig *O*. Alles hersteld zoals het hoort. Nog een week of 6 en dan moet alles weer kunnen :)
oh dat was voor met je schouder van die val idd.
beter gek. >:)
pi_133743936
quote:

Als het gewoon spierpijn is gewoon lekker trainen. Evt een wat uitgebreidere warming up om de boel ff goed los te maken en de stijfheid uit de spieren te krijgen.
Ja volgens mij gewoon spierpijn. Veel erger omdat ik opnieuw begonnen ben maar toch. Dank je wel :)

En succes de komende 6 weken :D fijn dat het goed is. Wat je ook hebt, daar ben ik niet van op de hoogte, maar toch.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:22:20 #26
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133744093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:17 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja volgens mij gewoon spierpijn. Veel erger omdat ik opnieuw begonnen ben maar toch. Dank je wel :)

En succes de komende 6 weken :D fijn dat het goed is. Wat je ook hebt, daar ben ik niet van op de hoogte, maar toch.
Je kan best sporten met spierpijn. Echter kan je naar mijn mening beter rustig aan opbouwen. Kost je misschien 2 weken extra, maar scheelt je behoorlijk wat spierpijn.

Sporten kan ook voordelig zijn voor de spierpijn, maar dan moet het wel op een lichte intensiteit zijn i.p.v. inspannend.
Verbo is terug?
pi_133744409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Je kan best sporten met spierpijn. Echter kan je naar mijn mening beter rustig aan opbouwen. Kost je misschien 2 weken extra, maar scheelt je behoorlijk wat spierpijn.

Sporten kan ook voordelig zijn voor de spierpijn, maar dan moet het wel op een lichte intensiteit zijn i.p.v. inspannend.
Ja :) . Dan doe ik het nu eigenlijk wel goed. Maar ik dacht omdat ik anderhalf uur pijn had toen ik bezig was dacht ik dat het misschien helemaal niet zo goed is als ik hoop maar als ik dit hoor dan kan het best zo :)
pi_133745399
Goed filmpje weer Ray!

quote:
Lekkerrr gozer! Scheelt een boel. ^O^
If not now, then when.
pi_133745646
Hoopte eigenlijk dat die 2XU compression pants ergens met flinke korting te verkrijgen waren (Black Friday).
If not now, then when.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:32:01 #30
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133746087
quote:

Goed nieuws man, hopelijk kan je spoedig de weg naar thickness weer hervatten.
Deathlift or Die.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:56:22 #31
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_133746699
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 november 2013 07:31 schreef RaymondK het volgende:
He bro's

is het m'n flexibiliteit of is het wat anders dat het gewoon niet goed lukt als ik zwaarder ga met squat?
'k heb trouwens een tijdje met een bankje d'r achter gesquat, en dat scheelt wel iets in vertrouwen gewoon. Dat je kan landen als het moet zeg maar...

Voor de echte die hards nog wat bonus footage na de legg shit (8>

Have fun, don't forget to help
Eigenlijk meer een algemene tip, let op je ademhaling. :P Hielp mij echt veel. Verder buffel je wel lekker.
Deathlift or Die.
pi_133747623
quote:
[Bodybuilding] #411 - Every day is legray
legray of legday?
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:34:16 #33
157922 fathank
pi_133747677
Legray natuurlijk

Vrij naar Raymond"Het Beest"K
pi_133749621
AAAH ZOO. Heb natuurlijk weer de laatste pagina neet meegekregen.
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 18:55:26 #35
18653 crew  D.
pi_133749754
Vandaag weer getraind na 8 dagen niets gedaan te hebben (door omstandigheden).
Voelde me toch wel enigszins schuldig.
pi_133750135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:32 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

legray of legday?
Excuses, kleine typo had legday moeten zijn maar DOMS had de overhand en met mn dikke vingers heb ik naast de D getikt. Desalniettemin is het wel een erg toepasselijke TT.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 29 november 2013 @ 19:19:35 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133750559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Eigenlijk meer een algemene tip, let op je ademhaling. :P Hielp mij echt veel. Verder buffel je wel lekker.
Thanks, ja probeer ik idd. Ook. Maar soms zit je toch op je adem te drukken zegmaar :{
pi_133752547
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:08 schreef Klokov het volgende:

[..]

Excuses, kleine typo had legday moeten zijn maar DOMS had de overhand en met mn dikke vingers heb ik naast de D getikt. Desalniettemin is het wel een erg toepasselijke TT.
ok dus.

kost zo'n 'clinic' van elliott nou 497$ per les :| !
http://www.eventbrite.com(...)4-tickets-9543132767

Of zou dat voor 6 lessen zijn, nog steeds reteduur op het eerste gezicht. 80$ voor een 'clinic'. Al weet ik niet wat een 'clinic' dan weer inhoud bij elliott. Zal wel geen lesje zijn van één uur ofzo :p .
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:02:56 #39
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133754926
Als je trouwens op een mobiel apparaat een youtube viewer installeert, dan werkt het wel gewoon.

Je mobiele browser verraad dat je mobiel zit, en daardoor minder/geen adds krijgt. Dat vind zo'n artiest met zn muziekrechten niet leuk, endaar om laten ze het niet weergeven op mobiele browsers.

Zon youtube viewer lijkt daar geenn last van te hebben...
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:57:47 #40
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133757700
Raymundo. Heb de deadlift en squat bekeken. Het goede nieuws; er is ruimte voor verbetering. Het slechte nieuws; de squat is bij lange na niet parallel, laat het mark rippetoe niet zien. Voor je het weet staat hij achter je met een machette.

Misschien klopt niet alles van wat ik zeg, omdat de camera hoek van achteren is en niet alles te zien is.

De deadlift: Dankzij het verre zakken van je heupen moeten de knieen eerst ver naar voren. Gevolg hiervan is dat de schenen naar voren gaan. Wanneer je vervolgens gaat tillen staan je knieen weer hoger en de schenen verder terug met als eind resultaat dat de stang te ver weg ligt.

Daarnaast haal je veel uit je benen om de start door te konen en volgt je rug. Oftewel je kukkelt naar voren.

Probeer in het vervolg alvast klaar te gaan staan in de startpositie i.p.v. de heupen omlaag gooien en daarna snel gebruik maken van de stretch reflex. Want daar gaat het fout bij jou. Dus startpositie aannemen met alvast wat spanning op de benen, rug en de valsafa maneuver beginnen. Van daaruit zo explosief mogelijk omhoog komen. Probeer dit in het begin even op licht gewicht en lagere snelheid om eraan te wennen. En hou de stang dicht bij je.

De squat; De diepte... zal een stuk verder moeten zakken. Zie dat jouw knieen nogal naar voren gaan. Eigenlijk wil je ze naar buiten laten wijzen(exorotatie) om ten eerste ruimte te creeeren voor je romp en ten tweede de adductoren er extra bij te betrekken. Wat kan helpen is de voeten meer naar buiten te draaien en actief de knieen naar buiten duwen. Heb eerlijk gezegd niet naar je voetpositie gekeken, maar let hier zelf even op.

En neem de pause squat van dreamer mee om de bodempositie erin te stampen gezamenlijk met het naar buiten duwen van je knieen. De buik zal meer ruimte krijgen zoals eerder gezegd en zo blijf je beter met de stang boven de midden voet.

Goodluck, en nette gewichten. Alleen de form nog perfectioneren!!
Verbo is terug?
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:59:51 #41
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133757809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef RaymondK het volgende:
Als je trouwens op een mobiel apparaat een youtube viewer installeert, dan werkt het wel gewoon.

Je mobiele browser verraad dat je mobiel zit, en daardoor minder/geen adds krijgt. Dat vind zo'n artiest met zn muziekrechten niet leuk, endaar om laten ze het niet weergeven op mobiele browsers.

Zon youtube viewer lijkt daar geenn last van te hebben...
Heb de desktop versie geopend welke inderdaad wel werkt :D

Wel klote zo'n betoog ↑ schrijven vanaf een mobiel
Verbo is terug?
  zaterdag 30 november 2013 @ 05:05:11 #42
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133768050
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:57 schreef Verbosity het volgende:
Raymundo. Heb de deadlift en squat bekeken. Het goede nieuws; er is ruimte voor verbetering. Het slechte nieuws; de squat is bij lange na niet parallel, laat het mark rippetoe niet zien. Voor je het weet staat hij achter je met een machette.

Misschien klopt niet alles van wat ik zeg, omdat de camera hoek van achteren is en niet alles te zien is.

De deadlift: Dankzij het verre zakken van je heupen moeten de knieen eerst ver naar voren. Gevolg hiervan is dat de schenen naar voren gaan. Wanneer je vervolgens gaat tillen staan je knieen weer hoger en de schenen verder terug met als eind resultaat dat de stang te ver weg ligt.

Daarnaast haal je veel uit je benen om de start door te konen en volgt je rug. Oftewel je kukkelt naar voren.

Probeer in het vervolg alvast klaar te gaan staan in de startpositie i.p.v. de heupen omlaag gooien en daarna snel gebruik maken van de stretch reflex. Want daar gaat het fout bij jou. Dus startpositie aannemen met alvast wat spanning op de benen, rug en de valsafa maneuver beginnen. Van daaruit zo explosief mogelijk omhoog komen. Probeer dit in het begin even op licht gewicht en lagere snelheid om eraan te wennen. En hou de stang dicht bij je.

De squat; De diepte... zal een stuk verder moeten zakken. Zie dat jouw knieen nogal naar voren gaan. Eigenlijk wil je ze naar buiten laten wijzen(exorotatie) om ten eerste ruimte te creeeren voor je romp en ten tweede de adductoren er extra bij te betrekken. Wat kan helpen is de voeten meer naar buiten te draaien en actief de knieen naar buiten duwen. Heb eerlijk gezegd niet naar je voetpositie gekeken, maar let hier zelf even op.

En neem de pause squat van dreamer mee om de bodempositie erin te stampen gezamenlijk met het naar buiten duwen van je knieen. De buik zal meer ruimte krijgen zoals eerder gezegd en zo blijf je beter met de stang boven de midden voet.

Goodluck, en nette gewichten. Alleen de form nog perfectioneren!!
Thanks man. Duidelijk geschreven.
Toch gaan mn knieeen juist niet naarvoren met squat. Dat is iets waar ik,altijd erg voor deed uitkijken. Te erg eigenlijk. Je kan niet voor je kniieen blijven... Maar idd. Wijder staan, dan kun je je benen kwijd
Maar wat men al eerder schreef mn kont veel te ver overdreven naar achter en te vroeg vooral.
Ik heb gisteren weer gesquat en mn knieeen eerder laten komen, en dat werkt al een stuk beter.

Het is ook idd. De view van achter die niet ideaal is. Je kan alleen niet filmen daar van opzij.

Ook atg squats gedaan, en pauze squats, en die gaan een stuk beter en wel redelijk kwa form volgens mij. Even een paar weken oefenen, en dan meld ik me weer voor een review.

Voor wdbt die voetstand heb je wel gelijk denk. Ik dacht altijd al vrij ver als,gijsgans te staan, maar als je een atg doet, dan voel je dat dat nog veel meer moet. Idd.

Deadlift is idd. Precies wat je zegt, ik begin heel diep. Maar het voelt ook alsof ik heel diep moet bukken voor die stang. Zal je tips dr eens inverwerken en kijken.

Over een paar weken meer :)

Bedankt voor je input! :)

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 30-11-2013 05:11:13 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:37:10 #43
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133771361
Heb dat wat raar verwoord. Staat inderdaad dat je knieen naar voren gaan. Maar bedoelde eigenlijk naar voren wijzen.
Verbo is terug?
pi_133772354
En dan ga je even over op 1 x per trainen en zonder op je voeding te letten 3 Kg afgevallen.
Daar gaan mijn gains (8> .

kidding, ben volgens de weegschaal en de spiegel bijna alleen maar in vet gezakt. Dat terwijl ik al redelijk ecto ben. Binnekort weer op bouwen naar een 4x per week push/pull. Eens meer op hypertrophy richten. Alvast een nieuw voedingsschema samenstellen. Minstens een pot pindakaas per week voor de echte gains. ^O^
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:19:41 #45
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133774936
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:16 schreef Opblaaspop077 het volgende:
En dan ga je even over op 1 x per trainen en zonder op je voeding te letten 3 Kg afgevallen.
Daar gaan mijn gains (8> .

kidding, ben volgens de weegschaal en de spiegel bijna alleen maar in vet gezakt. Dat terwijl ik al redelijk ecto ben. Binnekort weer op bouwen naar een 4x per week push/pull. Eens meer op hypertrophy richten. Alvast een nieuw voedingsschema samenstellen. Minstens een pot pindakaas per week voor de echte gains. ^O^
Je valt niet zomaar 3kg af he tenzij je die week helemaal niks gegeten hebt.

Is waarsch. Gewoon poep en off water ;)

Ik zeg minstens een pot pindakaas per dag ^O^

Idd. Gewoon goed je voeding bijhouden. Geeft je i.i.g. al het beste plaseboeffect wat er is, en het beste echte effect (8>
pi_133775311
Voor het eerst echt atg squats gedaan omdat m'n gewone squat steeds slechter werd; buttwink en niet eens meer parallel.
Maar damn ik voel m'n glutes nu echt, had ik eerst niet.
Startgewicht is nu ook 60kg ipv m'n normale squatgewicht.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_133776792
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Idd. Gewoon goed je voeding bijhouden. Geeft je i.i.g. al het beste plaseboeffect wat er is, en het beste echte effect (8>
In iets meer als één maand he. En dan is het denk ik wel een max-min op de weegschaal ja. Wellicht zijn het iets van 2-2,5 Kg ofzo? Nouja boeie. Als de kracht maar niet verloren is. Maar dat heb ik wel eer redelijk vlot opgepakt denk ik.
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 09:01:25 #48
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_133795802
Na een tijdje te zijn weggeweest vanwege een blessure (gekneusde ribben), ben ik weer terug. Tijdens de blessure heb ik nauwelijks borst/schouders kunnen trainen.

Mijn schema van vóór de blessure was een upper body - lower body schema:
SPOILER
SPT / [Bodybuilding] #382 the difference between training and exercising

Nu m'n blessure nagenoeg genezen is, wil ik meer aandacht besteden aan borst/schouders. M'n onderlichaam ligt nu behoorlijk voor op de rest.

Ik dacht er aan om bovenstaand schema aan te passen:
Maandag - Rug/Benen/Biceps (A)
Squat
Standing calf reaise
Stiff-legged deadlift
Lat pulldowns
Dumbbell rows
Barbell curl

Woensdag - Borst/Schouders/Triceps (A)
Bankdrukken
Incline dumbbell press
Flyes
Overhead press
Side raise
Tricep pushdowns

Zaterdag - Rug/Benen/Biceps (B)
Deadlift
Leg press
Standing calf raises
Lat pulldowns (behind the neck)
T-bar row
Dumbbell curl

Maandag - Borst/Schouders/Triceps (B)
Incline bankdrukken
Dumbbell press
Incline flyes
Dumbbell shoulder press
Front raises
Skullcrushers

Eigenlijk dus: minder benen, rug verplaatst naar de benen-dag waardoor er meer ruimte komt voor borst/schouders.

Wat denken jullie?
F.K.A. SuperwormJim
pi_133798978
Biceps en triceps isoleren, moet ik ook weer eens doen :')
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_133799513
Hebben jullie ook een aparte armdag of polsendag?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 1 december 2013 @ 12:52:02 #51
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133799837
Ik heb een aparte dag voor serratus.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 14:35:41 #52
159915 -Menn0-
MNO
pi_133803690

Graad 2 Luxatie in da building ;( Teringtyfuskutzooi!
,,/
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 14:48:26 #53
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_133804260
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:35 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]

Auw ;(

quote:
Het normale genezingsproces duurt een tot drie maanden.
http://www.annatommie.nl/(...)andoening/ac-luxatie

RIP ;(
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 1 december 2013 @ 14:49:22 #54
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_133804300
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Hey heb even je filmpje gecheckt, schouders dumbbell 36kg. netjes ^O^ zit ik ook op. Alleen uitstoten gaat altijd zo lastig dan, gaat ook veel energie in verloren.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 14:53:04 #55
159915 -Menn0-
MNO
pi_133804499
quote:
I know ;( Fuckfuckerdiefuckfuckfuck :'(
,,/
  zondag 1 december 2013 @ 14:57:27 #56
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133804698
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:49 schreef Montelly het volgende:

[..]

Hey heb even je filmpje gecheckt, schouders dumbbell 36kg. netjes ^O^ zit ik ook op. Alleen uitstoten gaat altijd zo lastig dan, gaat ook veel energie in verloren.
Dat laatste setje was 40. Geen vol8 setje nog nee, maar met 38 lukt dat wel
Maar idd. Op krijgen en de eerste rep zijn draining lol

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 01-12-2013 15:15:11 ]
  zondag 1 december 2013 @ 14:59:06 #57
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133804758
quote:
[ afbeelding ]

Hoe heb je dat gekregen?
Seto is zo ene baas he
  zondag 1 december 2013 @ 14:59:17 #58
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_133804768
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat laatste setje was 40
Ja heb ik gezien, goed bezig ouwe
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 1 december 2013 @ 15:00:03 #59
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  zondag 1 december 2013 @ 15:17:24 #60
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133805601
quote:
[ afbeelding ]

Hoe is het gebeurt??
Geen volle breuk begrijp ik?

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 01-12-2013 15:25:03 ]
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 15:30:36 #61
159915 -Menn0-
MNO
pi_133806127
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:59 schreef seto het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gekregen?
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 15:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Hoe is het gebeurt??
Geen volle breuk begrijp ik?
Waarschijnlijk gevolg van schouder uit de kom met Judo 4 maanden geleden.

Kans bestaat dat het een volledige breuk is, maar omdat m'n arm niet hangt denken ze dat niet. Mijn schouder staat juist omhoog, hoewel dat weer compensatie van m'n traps kan zijn hoor ik net.
,,/
pi_133806632
Zat wat rond te neuzen en vond ineens dit: Een oude goude van Panzermaus:

En even Jaco de Bruyn in 2010:

En Jaco de Bruyn in anno 2013(links 2de pic):

En ja dat is hem echt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Atemno op 01-12-2013 15:54:00 ]
  zondag 1 december 2013 @ 15:48:38 #63
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133806939
Myron panzer _O_
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 1 december 2013 @ 16:50:15 #64
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133809613
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/24130904/

weer een studie die aantoont dat een tijdelijke stijging van anabole hormoonspiegels geen reet van invloed is op lange termijn hypertrofie.
Confidence through competence
  zondag 1 december 2013 @ 17:43:34 #65
157922 fathank
pi_133811433
En hoe moet ik zoiets in de praktijk zien?
pi_133818744
quote:
genezing van gescheurde spieren duurt altijd lang en blijft best chronisch aanwezig.
Het kan wel een jaar duren voordat mijn ribspieren weer aangegroeid zijn :') .
Al voel ik de afgelopen weken progressie. Dus ik denk dat het bij mij 'maar' 3-5 maanden zal duren.
Alhoewel een schouder ook een klote, klote, klote kut plaats is.
beterschap iig
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 22:05:13 #67
159915 -Menn0-
MNO
pi_133823522
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:42 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

genezing van gescheurde spieren duurt altijd lang en blijft best chronisch aanwezig.
Het kan wel een jaar duren voordat mijn ribspieren weer aangegroeid zijn :') .
Al voel ik de afgelopen weken progressie. Dus ik denk dat het bij mij 'maar' 3-5 maanden zal duren.
Alhoewel een schouder ook een klote, klote, klote kut plaats is.
beterschap iig
Dit is nog erger, ligamenten zijn een stuk slechter doorbloed...
,,/
  maandag 2 december 2013 @ 00:02:35 #68
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_133829446
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:43 schreef Beach het volgende:
Hebben jullie ook een aparte armdag of polsendag?
Ik heb linker en rechter infraspinatus dag. Jelly?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 2 december 2013 @ 00:03:11 #69
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_133829473
Goeie benen heb je Ray ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_133829645
Komende week na 3 maanden eerste stapjes weer in de gym zetten 8-) Mag heel licht squatten en deadliften, dus zal vooral machine werk worden. Nu ook officieel gestopt met voetbal, ga me focussen of op olympisch gewichtheffen of 100/200 meter sprint.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  maandag 2 december 2013 @ 00:14:41 #71
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133829939
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 17:43 schreef fathank het volgende:
En hoe moet ik zoiets in de praktijk zien?
Mensen die roepen dat 'de squat voor de grootste stijging van je T-spiegels zorgt' en dat je dus 'door de squat veel meer hypertrofie krijgt van de andere oefeningen' hard in het gezicht uitlachen. :P
Confidence through competence
  maandag 2 december 2013 @ 06:22:03 #72
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133832951
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 00:03 schreef star_gazer het volgende:
Goeie benen heb je Ray ^O^
Thanks bro
Binnenkant benen moet eerst nog beter. Ik hoop dat een verbeterde squat form dit nog wat aanpakt ook.

En ik zou het wel aardig vinden als bij het staan m'n kuiten nog wat meer d'r uit kwamen lol

Zijn er nou 2 manieren om je kuiten te doen?? Ik bedoel, je hebt twee delen.
Weet iemand dat? Hoe je die appart kan activeren?

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 02-12-2013 09:46:44 ]
  maandag 2 december 2013 @ 07:34:05 #73
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133833211
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 00:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mensen die roepen dat 'de squat voor de grootste stijging van je T-spiegels zorgt' en dat je dus 'door de squat veel meer hypertrofie krijgt van de andere oefeningen' hard in het gezicht uitlachen. :P
.lol
paar jaar terug was dit toch de regel? (8>

zelfs wel eens filpmpjes van youtubers gezien die zeiden dat je tussen je squats door abs moest doen (serieus bedoelde filmpjes) want dan kreeg je dikke abs door je hoge T op dat moment _O- _O-
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 02-12-2013 08:45:04 ]
pi_133833827
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 00:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mensen die totaal niet squaten moet je pas uitlachen :W .
Als je de backsquat ofzo doet train je wel automatisch een beetje je schouders en misschien borst omdat het zo'n 'grote' oefening is. Net zoals bij de deadlift.
Toch?
  maandag 2 december 2013 @ 09:02:28 #75
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133833881
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 08:58 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Mensen die totaal niet squaten moet je pas uitlachen :W .
Als je de backsquat ofzo doet train je wel automatisch een beetje je schouders en misschien borst omdat het zo'n 'grote' oefening is. Net zoals bij de deadlift.
Toch?
Typisch geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt?
pi_133836074
:o :Y) Of de vork in de emoticon? Telt die ook. *O* .
(totaal nutteloze post)
  maandag 2 december 2013 @ 21:02:18 #77
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133856088
http://www.t-nation.com/t(...)ood-bad-and-the-ugly

rippetoe over crossfit

quote:
even poorly-programmed random flailing-around in the floor for time – causes progress to occur, for a while
:P
Seto is zo ene baas he
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 21:06:49 #78
159915 -Menn0-
MNO
pi_133856349
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 06:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Zijn er nou 2 manieren om je kuiten te doen?? Ik bedoel, je hebt twee delen.
Weet iemand dat? Hoe je die appart kan activeren?

Klopt, je gastrocnemius en je soleus. Gastrocnemius train je staand en soleus met gebogen knie. Dus standing calve raises en sitting calve raises bijvoorbeeld :)

,,/
  maandag 2 december 2013 @ 21:15:01 #79
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_133856754
Kwam foto's tegen van precies een jaar geleden voordat ik begon met liften. Duidelijk verschil te zien met nu, leuk vergelijkingsmateriaal.
Ben in die tijd ook van 75 naar 86 kilo gegaan, vetpercentage gelijk gebleven, ongeveer 20%. Goede motivatie om door te gaan, hou het nu voor mezelf. Binnenkort maar eens beginnen met rustig cutten voor de zomer denk ik :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_133866385
http://www.boredpanda.org(...)th-a-doll-like-face/

(ik heb niet gekeken naar de datum van inzending dus zal wel achterhaald zijn. zoniet, be amazed.)
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:14:13 #81
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133867095
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Klopt, je gastrocnemius en je soleus. Gastrocnemius train je staand en soleus met gebogen knie. Dus standing calve raises en sitting calve raises bijvoorbeeld :)

[ afbeelding ]
oke thanks man
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:15:00 #82
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133867099
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:15 schreef Champy het volgende:
Kwam foto's tegen van precies een jaar geleden voordat ik begon met liften. Duidelijk verschil te zien met nu, leuk vergelijkingsmateriaal.
Ben in die tijd ook van 75 naar 86 kilo gegaan, vetpercentage gelijk gebleven, ongeveer 20%. Goede motivatie om door te gaan, hou het nu voor mezelf. Binnenkort maar eens beginnen met rustig cutten voor de zomer denk ik :)
heel mooi gast.
ik zeg uppen die feuto's

dik 10kg per jaar, lijn vol houden nu ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 03-12-2013 07:54:43 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:25:55 #83
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133867592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:04 schreef Tamabralski het volgende:
http://www.boredpanda.org(...)th-a-doll-like-face/

(ik heb niet gekeken naar de datum van inzending dus zal wel achterhaald zijn. zoniet, be amazed.)
die zou niet misstaan tussen de nimfen in Droomvlucht...
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:56:55 #84
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_133867911
Heb het wel eens eerder gevraagd maar destijds niet veel reacties op gehad dus ik vraag het nog een keer: Zijn jullie het ermee eens dat abs niet getraind hoeven te worden zolang je elke week zwaar squats en deadlifts doet? Ik heb echt een hekel aan abs trainen (buikspierkwartier :') ).
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:03:55 #85
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_133868010
Buikspierkwartier is voor huisvrouwen die denken dat je daar een strak buikje van krijgt.
Ik zelf train wel wat buikspieren 2 of 3 oefeningen 2 keer per week, ook al zie ik er nog niks van. En een sterke core helpt natuurlijk bij andere lifts.
Wat zijn je eigen ervaringen, aangezien je best veel lift?
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:08:34 #86
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133868092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:56 schreef jeurse04 het volgende:
Heb het wel eens eerder gevraagd maar destijds niet veel reacties op gehad dus ik vraag het nog een keer: Zijn jullie het ermee eens dat abs niet getraind hoeven te worden zolang je elke week zwaar squats en deadlifts doet? Ik heb echt een hekel aan abs trainen (buikspierkwartier :') ).
Persoonlijk vind ik dat ze geen extra aandacht verdienen. Mijn core blijft zich nog steeds ontwikkelen en is tot nu toe nog niet de beperkende factor geweest. Het zou voor mij dan ook puur voor de esthetiek zijn als ik mijn core extra aandacht zou geven. En voor mijn zeurende vriendin die meer definitie verlangt terwijl ik zelf puur focus op kracht.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:18:41 #87
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133868266
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gastrocnemius en soleus zijn inderdaad verschil in te maken. Door het buigen van je been bij de knie zorg je er voor dat de gastrocnemius al verkort (aanspant). Hierdoor moet de soleus het harde werk doen bij seated calf raises.

Daarnaast kan je licht onderscheid maken met je laterale en mediale kop (links of rechts) van de gastrocnemius. Door het veranderen van je voet positie kan je minder nadruk leggen op een van de koppen. Het nadeel is dat je beide koppen minder traint, de een minder dan de ander waardoor je dus de linker of rechter kop 'onderscheid'. Simpelweg; voeten paralell houden voor de beste ontwikkeling van beide koppen.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:28:09 #88
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133868423
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:18 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Gastrocnemius en soleus zijn inderdaad verschil in te maken. Door het buigen van je been bij de knie zorg je er voor dat de gastrocnemius al verkort (aanspant). Hierdoor moet de soleus het harde werk doen bij seated calf raises.

Daarnaast kan je licht onderscheid maken met je laterale en mediale kop (links of rechts) van de gastrocnemius. Door het veranderen van je voet positie kan je minder nadruk leggen op een van de koppen. Het nadeel is dat je beide koppen minder traint, de een minder dan de ander waardoor je dus de linker of rechter kop 'onderscheid'. Simpelweg; voeten paralell houden voor de beste ontwikkeling van beide koppen.
ja als je idd je voeten naar buiten of naar binnen draait voel/zie je wel verschil van wat je pakt ja.

Ik ga binnen kort es seated doen met een olybar dan _O_

thanks gasten
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:29:55 #89
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133868458
quote:
Zal niet snel een beperkende factor zijn op je lifts. Naast de compounds je abs trainen is niet perse nodig. Het levert natuurlijk wel kleine voordelen op als je ze wel traint. Een sterkere 'core' is nooit misplaatst.
Verbo is terug?
pi_133868472
quote:
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens, maar ik train mijn core zelden apart aangezien ik er een enorme hekel aan heb. Of het nodig is, is voor iedereen verschillend denk ik.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:32:22 #91
157922 fathank
pi_133868517
Af en toe wat planks, voor de rest eigenlijk niks speciaals
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:36:09 #92
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133868610
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:28 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja als je idd je voeten naar buiten of naar binnen draait voel/zie je wel verschil van wat je pakt ja.

Ik ga binnen kort es seated doen met een olybar dan _O_

thanks gasten
Klopt, vooral op high reps zal je het voelen. Maar beter is om de voeten paralell te houden voor optimale stimulatie van zowel links als rechts.

Bij standing calf raises train je de triceps surae (gastrocnemius en soleus) in zijn geheel. Dus seated is niet nodig, maar kan een toevoeging zijn om de soleus extra te trainen.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:40:01 #93
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_133868714
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:36 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Klopt, vooral op high reps zal je het voelen. Maar beter is om de voeten paralell te houden voor optimale stimulatie van zowel links als rechts.

Bij standing calf raises train je de triceps surae (gastrocnemius en soleus) in zijn geheel. Dus seated is niet nodig, maar kan een toevoeging zijn om de soleus extra te trainen.
'k ga het toch eens seated doen ook, want normaal doe ik calf zo als in m'n filmpje, maar legg press gaat gewoon niet zwaar genoeg daarvoor
anders ga ik ze maar eens met oly bar in nek doen ook, op een plankje

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 03-12-2013 09:50:01 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:53:20 #94
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133868987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

'k ga het toch eens seated doen ook, want normaal doe ik calf zo als in m'n filmpje, maar legg press gaat gewoon niet zwaar genoeg daarvoor
anders ga ik ze maar eens met oly bar in nek doen op een plankje
Zolang je maar niet gaat stuiteren/bouncen uit de bodem. Dat is het enige wat je niet moet doen bij kuit oefeningen geen enkele oefening.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:01:23 #95
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_133870356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:03 schreef Champy het volgende:
Buikspierkwartier is voor huisvrouwen die denken dat je daar een strak buikje van krijgt.
Ik zelf train wel wat buikspieren 2 of 3 oefeningen 2 keer per week, ook al zie ik er nog niks van. En een sterke core helpt natuurlijk bij andere lifts.
Wat zijn je eigen ervaringen, aangezien je best veel lift?
Mijn eigen ervaring is dat ik een hekel heb aan buikspieroefeningen haha. Ik snap dat het je core sterker maakt, maar ik heb het gevoel bij mij zelf dat het niet echt nodig is aangezien ik ook squats en deadlifts doe waarbij ik merk dat m'n core ook flink aangepakt wordt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:08 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat ze geen extra aandacht verdienen. Mijn core blijft zich nog steeds ontwikkelen en is tot nu toe nog niet de beperkende factor geweest. Het zou voor mij dan ook puur voor de esthetiek zijn als ik mijn core extra aandacht zou geven. En voor mijn zeurende vriendin die meer definitie verlangt terwijl ik zelf puur focus op kracht.
Ik doelde eigenlijk ook met mijn vraag op esthetiek. Voor goed zichtbaar ontwikkelde abs, zijn abs isolatie oefeningen dan een must (op een dusdanig vetpercentage dat ze zichtbaar zijn uiteraard), of voldoen squats en deadlifts dan ook?
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zal niet snel een beperkende factor zijn op je lifts. Naast de compounds je abs trainen is niet perse nodig. Het levert natuurlijk wel kleine voordelen op als je ze wel traint. Een sterkere 'core' is nooit misplaatst.
Wat denk jij? Zijn abs isolatie oefeningen een must voor goed ontwikkelde abs (esthetisch dus) of voldoen compounds ook hiervoor?
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:12:58 #96
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_133870596
Zal weinig verschil maken. Aestetisch gezien kan je beter een laag vp aanhouden. Spiermassa van de abdominale spieren is niet veel groter bij isolatie oefeningen. Grootste verschil zal het vp zijn.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:15:46 #97
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133870655
Dat heb ik dus, ik weet dat ze er zitten en dat ik een goed ontwikkelde core heb. Echter, mijn bovenste abs zijn zichtbaar maar die onderste liggen onder een laagje en ik denk niet dat die ooit tevoorschijn zullen komen.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:25:49 #98
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_133870873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:12 schreef Verbosity het volgende:
Zal weinig verschil maken. Aestetisch gezien kan je beter een laag vp aanhouden. Spiermassa van de abdominale spieren is niet veel groter bij isolatie oefeningen. Grootste verschil zal het vp zijn.
Ooh oke :)! Dus zolang ik elke week m'n compounds doe, en van de zomer rond de 8-10% zit, zijn abs isolatie oefeningen eigenlijk overbodig voor zichtbaar ontwikkelde abs?
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:28:18 #99
69994 seto
-|||--------|||-
pi_133870928
Het kan verschillen, heb van sommige mensen gelezen dat het een groot verschil heeft gemaakt toen ze isolatie voor abs erbij begonnen te doen.
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:30:42 #100
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_133870988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:28 schreef seto het volgende:
Het kan verschillen, heb van sommige mensen gelezen dat het een groot verschil heeft gemaakt toen ze isolatie voor abs erbij begonnen te doen.
Voor esthetiek of functionaliteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')