Niet "DE islam", maar uitwassen daarvan..quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
dat is niet zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
Bedoel je niet "net" ipv "niet"?quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is niet zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"
jipquote:Op vrijdag 29 november 2013 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedoel je niet "net" ipv "niet"?
Wat is precies juist IPA?quote:
Langdradige discussies...quote:
En dat zeg je op het moment dat bijna iedereen (terecht) slaapt?quote:
De uitwassen in Syrië (zgn. ontopic) doen je gruwelen, begrijpelijk. Maar ik wil graag weten of hun praktijken met de islam te maken hebben, of niet. Als blijkt dat zij hun inspiratie uit de Koran halen, dan kun je hen wel als uitwassen bestempelen, maar zij baseren zich tenminste op bepaalde Koran-verzen en ahadith om hun gedrag goed te praten. Daarom wil ik islamitisch beargumenteerd zien waarom zij het niet bij het juiste eind hebben.quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet "DE islam", maar uitwassen daarvan..
Ik heb zelf niets tegen "de islam" in het algemeen en al helemaal niet tegen individuele islamieten. Maar de extremistische uitwassen doen me gruwelen... Net als alle andere extremistische uitwassen...
Dit is wel de enige manier waarmee je de Taliban en co kunt overtuigen van hun ongelijk, door met islamitische argumenten te komen, gebaseerd op de Koran en Soennah.quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:40 schreef Slayage het volgende:
dat is net zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"
Ja ik moest nog wat doen. Een stuk schrijven over juridische nonsens. Gelukkig heb ik het nu zo goed als af. Dat laatste paragraafje doe ik morgen welquote:Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat zeg je op het moment dat bijna iedereen (terecht) slaapt?
Je kan de Koran, zowel als de Bijbel (OT en NT) als de heilige boeken van de Joden interpreteren zoals je wil... Totaal NIET moeilijk om er anti-"mijn geloofsstroming wat die ook is" van te maken en me te vermoorden uit naam van JAHWEH, God, of Allah.. Die overigens 1 god zijn..quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De uitwassen in Syrië (zgn. ontopic) doen je gruwelen, begrijpelijk. Maar ik wil graag weten of hun praktijken met de islam te maken hebben, of niet. Als blijkt dat zij hun inspiratie uit de Koran halen, dan kun je hen wel als uitwassen bestempelen, maar zij baseren zich tenminste op bepaalde Koran-verzen en ahadith om hun gedrag goed te praten. Daarom wil ik islamitisch beargumenteerd zien waarom zij het niet bij het juiste eind hebben.
[..]
Dit is wel de enige manier waarmee je de Taliban en co kunt overtuigen van hun ongelijk, door met islamitische argumenten te komen, gebaseerd op de Koran en Soennah.
je hoeft helemaal niemand te overtuigen van je gelijk, je doet wat goed is, simple as that!quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Charismatisch het volgende:
Dit is wel de enige manier waarmee je de Taliban en co kunt overtuigen van hun ongelijk, door met islamitische argumenten te komen, gebaseerd op de Koran en Soennah.
Klopt, er zijn verschillende interpretaties mogelijk, daarom zijn er ook verschillende islamitische stromingen. Maar in het vorige topic hadden we het dus over onthoofdingen in Syrië. Ik denk dat ik al weet hoe de onthoofders hun onthoofding goedpraten, door te zeggen: de profeet deed het. Daarom ben ik ook benieuwd naar wat de tegenargumenten zijn. Als een moslim zegt: ik veroordeel onthoofdingen. Veroordeelt hij dan ook de profeet? Of zegt deze moslim: de profeet deed het niet, en degenen die zeggen dat hij het deed liegen. In dat laatste geval is er geen sprake van verschillende interpretaties van dezelfde islamitische bron, maar verwerp je eerder bepaalde islamitische bronnen, net zoals sjiieten hun eigen ahadith hebben die verschillen van de soennieten.quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je kan de Koran, zowel als de Bijbel (OT en NT) als de heilige boeken van de Joden interpreteren zoals je wil...
Maar wat is goed, wie bepaalt de definitie van wat goed of slecht is. Wat volgens jou goed is, is misschien slecht voor mij.quote:Op vrijdag 29 november 2013 03:21 schreef Slayage het volgende:
je hoeft helemaal niemand te overtuigen van je gelijk, je doet wat goed is, simple as that!
Ben je moslim? Hoe zie jij Allah? En mag ik dat vragen als niet-moslim?quote:Op vrijdag 29 november 2013 03:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Klopt, er zijn verschillende interpretaties mogelijk, daarom zijn er ook verschillende islamitische stromingen. Maar in het vorige topic hadden we het dus over onthoofdingen in Syrië. Ik denk dat ik al weet hoe de onthoofders hun onthoofding goedpraten, door te zeggen: de profeet deed het. Daarom ben ik ook benieuwd naar wat de tegenargumenten zijn. Als een moslim zegt: ik veroordeel onthoofdingen. Veroordeelt hij dan ook de profeet? Of zegt deze moslim: de profeet deed het niet, en degenen die zeggen dat hij het deed liegen. In dat laatste geval is er geen sprake van verschillende interpretaties van dezelfde islamitische bron, maar verwerp je eerder bepaalde islamitische bronnen, net zoals sjiieten hun eigen ahadith hebben die verschillen van de soennieten.
[..]
Maar wat is goed, wie bepaalt de definitie van wat goed of slecht is. Wat volgens jou goed is, is misschien slecht voor mij.
Ja, als de Schepper, de Barmhartige, de Genadevolle, niets en niemand is zoals Allah, de Alhorende, de Alziende. Sluimer, noch de slaap overmannen hem. Allah is niet als ons, Hij behoeft geen slaap, eten noch drinken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben je moslim? Hoe zie jij Allah? En mag ik dat vragen als niet-moslim?
Dat bedoel ik niet, maar slaap lekkerquote:Op vrijdag 29 november 2013 03:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja, als de Schepper, de Barmhartige, de Genadevolle, niets en niemand is zoals Allah, de Alhorende, de Alziende. Sluimer, noch de slaap overmannen hem. Allah is niet als ons, Hij behoeft geen slaap, eten noch drinken.
Ik wel, daarom: welterusten!
wie de defintie van wat dan ook bepaalt is niet relevant, wat belangrijk is wat jij ermee doetquote:Op vrijdag 29 november 2013 03:26 schreef Charismatisch het volgende:
Maar wat is goed, wie bepaalt de definitie van wat goed of slecht is. Wat volgens jou goed is, is misschien slecht voor mij.
waarom zou je dat niet mogen vragen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je moslim? Hoe zie jij Allah? En mag ik dat vragen als niet-moslim?
Ik doe het gewoon, maar ik ken de gebruiken nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 03:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom zou je dat niet mogen vragen?
lekker belangrijk wat de gebruiken zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 03:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon, maar ik ken de gebruiken niet
Lief, dankquote:Op vrijdag 29 november 2013 03:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
lekker belangrijk wat de gebruiken zijn
Vooralsnog heeft niemand het over de Islam veroordelen. We hebben het over een praktijk die wij vandaag de dag zien, en ik vraag naar jouw gevoelens daarbij, en of je die van mij deelt wat walging betreft. Waarom je niet antwoord geeft en niet het achterste van je tong laat zien is apart. Je hebt betreffende verzen al gegeven dus zo onbekend met je in ieder geval niet met wat de Koran erover zegt. Noch met "geschiedenis" zoals jij zelf aanhaalt zoals "honderden joden in de 7e eeuw", en meer.quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende: [..] Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
Lekker boeiend dat jij het veroordeelt. Gaat deze praktijk nu stoppen omdat Aloulou het veroordeelt. Nee. Dus zo makkelijk kom jij er niet weg mee. Als het deel uitmaakt van de islam, dan blijft deze praktijk doorgaan. En dan kun je roepen dat het niks met de islam te maken heeft tot je een ons weegt, verandert niks aan de realiteit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:22 schreef Aloulou het volgende:
Vooralsnog heeft niemand het over de Islam veroordelen. We hebben het over een praktijk die wij vandaag de dag zien, en ik vraag naar jouw gevoelens daarbij, en of je die van mij deelt wat walging betreft. Waarom je niet antwoord geeft en niet het achterste van je tong laat zien is apart. Je hebt betreffende verzen al gegeven dus zo onbekend met je in ieder geval niet met wat de Koran erover zegt. Noch met "geschiedenis" zoals jij zelf aanhaalt zoals "honderden joden in de 7e eeuw", en meer.
Dus nogmaals; ; "Ik heb grotere problemen heb met misstanden die in naam van (mijn) religie worden gedaan.Vooral ziekelijke onthoofdingen. Heb jij als Moslim daar dan ook problemen mee dat die expliciet in naam van de Islam gebeuren?"
Het zou natuurlijk ook kunnen dat jij daar geen problemen mee hebt omdat je meent dat het juist wel Islamitisch is. In dat geval zou het je sieren dat gewoon uit te spreken. Met de kennis die je nu hebt, geen expertise. Daar vraag ik niet naar namelijk.
De religieuze discussie erover wil ik graag voeren maar eerst wil ik je standpunt weten in deze. En dat kost nogal moeite blijkbaar om dat eruit te krijgen. Religieuze discussie kunnen we houden in ander topic wanneer ik weet met wie ik praat. Verwijs je er graag naar.
Zover ik weet staat er nergens in de Koran dat je mensen mag gaan onthoofden is het wel?quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat jij het veroordeelt. Gaat deze praktijk nu stoppen omdat Aloulou het veroordeelt. Nee. Dus zo makkelijk kom jij er niet weg mee. Als het deel uitmaakt van de islam, dan blijft deze praktijk doorgaan. En dan kun je roepen dat het niks met de islam te maken heeft tot je een ons weegt, verandert niks aan de realiteit.
Hoezo is dit een misstand die in de naam van jouw religie wordt begaan, als het onderdeel uitmaakt van de geschiedenis van jouw religie. Zolang je niet met bewijzen komt dat het niks met de islam te maken heeft, dan lijkt het eerder alsof jij in een staat van ontkenning bent.
Ja, ik ken bepaalde verzen en een deel van de geschiedenis. Maar jouw kant van het verhaal ken ik niet. Ik ben niet hier om een religieuze discussie met jou te voeren, maar om eventueel iets nieuws te leren.
onthoofding/ophanging/verbranding zijn manieren van het uitvoeren van een doodsvonnis onthoofding was idd iets wat werd toegepast door de eerste generatie moslims, maakt dit dan iets "typisch" islamitisch? het is maar hoe je het bekijkt denk ik, mijns inziens dient bv een krijgsgevangene onthoofden niet de islamitische/revolutionaire belang, sterker nog het wordt geschaad, de islam als de opstandquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat jij het veroordeelt. Gaat deze praktijk nu stoppen omdat Aloulou het veroordeelt. Nee. Dus zo makkelijk kom jij er niet weg mee. Als het deel uitmaakt van de islam, dan blijft deze praktijk doorgaan. En dan kun je roepen dat het niks met de islam te maken heeft tot je een ons weegt, verandert niks aan de realiteit.
Hoezo is dit een misstand die in de naam van jouw religie wordt begaan, als het onderdeel uitmaakt van de geschiedenis van jouw religie. Zolang je niet met bewijzen komt dat het niks met de islam te maken heeft, dan lijkt het eerder alsof jij in een staat van ontkenning bent.
Ja, ik ken bepaalde verzen en een deel van de geschiedenis. Maar jouw kant van het verhaal ken ik niet. Ik ben niet hier om een religieuze discussie met jou te voeren, maar om eventueel iets nieuws te leren.
En waarom??!!quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je bijna net zo jong bent als Baklava en DUS niets mag zeggen ofzo?
Mijn persoonlijke mening: Baklava wordt soms niet meewarig aangekeken o.g.v. zijn leeftijd, maar o.g.v. zijn uitlatingen.
Ga nu eens in op Dr. Tawfiq al Bouti, zoon van de door de zelfmoordbomaanslag gedode Dr. en geleerde al Bouti, wiens eigen zoon op de video verscheen.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Weet jij het verschil tussen een zelfmoordaanslag waarbij 50 doden vallen en een knalletje waar de tafelpoten breken maar al Bouti vervolgens gewoon weer omhoog komt om aan zijn hoofddeksel te voelen?
50 doden volgens Syrische staatsmedia Veldkampie...dan had die toeschouwer die het "spektakel" vast heeft gelegd echt niet kunnen doorfilmen zoals je nu in het filmpje ziet. Die had in 50 stukjes over de hele Moskee verspreid gelegen.
[..]
Ik ken al-Yaqoubi en Bouti al wat langer dan vanaf het begin van de Syrische revolutie gelukkig.
[..]
Yaqoubi staat kritisch tegenover de Moslimbroeders etc. En dan beginnen we nog niet eens over salafisten die politieke macht nastreven. Het is immers ook een wijs man. Anderzijds is hij ook dapper omdat hij het woord van waarheid ook tegen Assad durfde op te nemen in Damascus...dit terwijl hij daar woonde en wist dat hij waarschijnlijk moest vluchten. Maar hij komt niet voor niets uit een grote familie van imam's en geleerden. Jij als Assad-homeboy vindt het natuurlijk jammer dat je hem niet in de Moslimbroederschap of salafi-hoek kan stoppen.
Je kan verwijzen naar sexy namen als "Geleerden van de Levant". Maar zolang die onder Assad vallen en zelfs door hem worden aangesteld kunnen ze niet in vrijheid predikken. En daarmee moet je hun politieke meningen met een korrel zout nemen. Hetzelfde als je dat doet als Qaradawi weer wat predikt wat politieke raakvlakken heeft, of die mongolen in Saudie Arabie. Allemaal op de loonstrook van hun meesters...vuistdiep in Assad's billetjes, die van de Saud's of de nieuwe zoon die nu over Qatar regeert. Niet voor niets kent de Islam tradities waarin wordt gewaarschuwd ver weg te blijven als geleerden van de paleizen van koningen. Dat tast je onafhankelijkheid aan namelijk, of gaat je op een dag je kop kosten omdat je een mening deelt die hen niet bevalt.
Omdat wij (en vooral de VS) dan weer meer Olie heeft.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap, als buitenstaander, sowieso niet waarom ''wij'' als ''het westen'' de ''oppositie'' zouden moeten steunen. Of eigenlijk snap ik het wel, maar het is bijzonder kansloos.
Waarom zouden wij in vredesnaam een stel jihadisten willen helpen.
De samenstelling van de huidige oppositie is niet meer te vergelijken met de samenstelling van de originele oppositie. Ik vermoed dan ook dat het 'westen' er nu danig mee in de maag zit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap, als buitenstaander, sowieso niet waarom ''wij'' als ''het westen'' de ''oppositie'' zouden moeten steunen. Of eigenlijk snap ik het wel, maar het is bijzonder kansloos.
Zoals Theunderdog al zegt, het draait al about the money en macht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon, wat ik zei: om de dingen die je zegt af en toe..quote:
Ik persoonlijk ben het daar dan ook allerminst mee eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Welnee, ze doen alleen alsof zodat het lijkt alsof ze helemaal niet gaan voor het geld, maar dat echt begaan zijn met de Syrische bevolking.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
De samenstelling van de huidige oppositie is niet meer te vergelijken met de samenstelling van de originele oppositie. Ik vermoed dan ook dat het 'westen' er nu danig mee in de maag zit.
Jawel, want ze hebben een hoop mensen nu eens niet wijs kunnen maken dat ze gelijk hebben (denk aan militair willen ingrijpen). Dat was nieuw voor ze.. Daarbij helpt het niet echt (voor de geloofwaardigheid) dat ze ineens de kant gingen steunen die ze jarenlang bestreden hebbenquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, ze doen alleen alsof zodat het lijkt alsof ze helemaal niet gaan voor het geld, maar dat echt begaan zijn met de Syrische bevolking.
Het westen steunt Assad en zijn troepen niet hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel, want ze hebben een hoop mensen nu eens niet wijs kunnen maken dat ze gelijk hebben (denk aan militair willen ingrijpen). Dat was nieuw voor ze.. Daarbij helpt het niet echt (voor de geloofwaardigheid) dat ze ineens de kant gingen steunen die ze jarenlang bestreden hebben
Kun je een voorbeeld geven. En ik probeer die gasten (namen ga ik niet noemen) gewoon iets wijs te maken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon, wat ik zei: om de dingen die je zegt af en toe..
Volgens mij snap je het niet helemaal.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel, want ze hebben een hoop mensen nu eens niet wijs kunnen maken dat ze gelijk hebben (denk aan militair willen ingrijpen). Dat was nieuw voor ze.. Daarbij helpt het niet echt (voor de geloofwaardigheid) dat ze ineens de kant gingen steunen die ze jarenlang bestreden hebben
Zeker niet! Maar ze willen ook niet geassocieerd worden met Al Qaeda.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het westen steunt Assad en zijn troepen niet hoor.
Je probeert ons wijs te maken dat Hezbollah de backbone van Israël is, weet je nog?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven. En ik probeer die gasten (namen ga ik niet noemen) gewoon iets wijs te maken.
Mwah, zo naief ben ik niet. Geld/Olie/Etc speelt uiteraard een (hoofd)rol. Maar ja, voor welke andere NIET Syrische mogendheid die zich bemoeit met Syrië speelt dat niet?quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, ze doen alleen alsof zodat het lijkt alsof ze helemaal niet gaan voor het geld, maar dat echt begaan zijn met de Syrische bevolking.
Het westen (en vooral de VS) weet dat mensen hen daar ook niet mee gaan associëren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker niet! Maar ze willen ook niet geassocieerd worden met Al Qaeda.
Dat is waar natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, zo naief ben ik niet. Geld/Olie/Etc speelt uiteraard een (hoofd)rol. Maar ja, voor welke andere NIET Syrische mogendheid die zich bemoeit met Syrië speelt dat niet?
Niet alleen de VS.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:15 schreef Peunage het volgende:
'Het westen' is trouwens een te breed begrip. Ik denk dat een land als Duitsland een andere kijk op Syrië heeft dan de VS. De VS heeft nogal een dubieus verleden in het steunen van allerlei terroristische groeperingen en dictaturen.
"de" oppositie bestaat niet. Die is verdeeld, en lang niet alle spelers zijn jihadisten. In het begin speelden jihadisten nog niet zo'n prominente rol als dat ze dat nu doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |