abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:35:58 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733625
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
Niet "DE islam", maar uitwassen daarvan..

Ik heb zelf niets tegen "de islam" in het algemeen en al helemaal niet tegen individuele islamieten. Maar de extremistische uitwassen doen me gruwelen... Net als alle andere extremistische uitwassen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_133733642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
dat is niet zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:41:09 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733649
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is niet zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"
Bedoel je niet "net" ipv "niet"?
pi_133733653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bedoel je niet "net" ipv "niet"?
jip
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_133733670
Juist ja...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:48:58 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733677
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:47 schreef IPA35 het volgende:
Juist ja...
Wat is precies juist IPA?
pi_133733682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is precies juist IPA?
Langdradige discussies...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:51:08 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Langdradige discussies...
En dat zeg je op het moment dat bijna iedereen (terecht) slaapt? _O-
pi_133733695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

Niet "DE islam", maar uitwassen daarvan..

Ik heb zelf niets tegen "de islam" in het algemeen en al helemaal niet tegen individuele islamieten. Maar de extremistische uitwassen doen me gruwelen... Net als alle andere extremistische uitwassen...
De uitwassen in Syrië (zgn. ontopic) doen je gruwelen, begrijpelijk. Maar ik wil graag weten of hun praktijken met de islam te maken hebben, of niet. Als blijkt dat zij hun inspiratie uit de Koran halen, dan kun je hen wel als uitwassen bestempelen, maar zij baseren zich tenminste op bepaalde Koran-verzen en ahadith om hun gedrag goed te praten. Daarom wil ik islamitisch beargumenteerd zien waarom zij het niet bij het juiste eind hebben.

quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:40 schreef Slayage het volgende:
dat is net zoiets als, "bewijs maar dat de bali bombings of de vrouwen onderdrukking in afghanisten of weet ik veel wat niets met de islam te maken heeft"
Dit is wel de enige manier waarmee je de Taliban en co kunt overtuigen van hun ongelijk, door met islamitische argumenten te komen, gebaseerd op de Koran en Soennah.
-
pi_133733732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dat zeg je op het moment dat bijna iedereen (terecht) slaapt? _O-
Ja ik moest nog wat doen. Een stuk schrijven over juridische nonsens. Gelukkig heb ik het nu zo goed als af. Dat laatste paragraafje doe ik morgen wel ;) .
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:59:14 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De uitwassen in Syrië (zgn. ontopic) doen je gruwelen, begrijpelijk. Maar ik wil graag weten of hun praktijken met de islam te maken hebben, of niet. Als blijkt dat zij hun inspiratie uit de Koran halen, dan kun je hen wel als uitwassen bestempelen, maar zij baseren zich tenminste op bepaalde Koran-verzen en ahadith om hun gedrag goed te praten. Daarom wil ik islamitisch beargumenteerd zien waarom zij het niet bij het juiste eind hebben.

[..]

Dit is wel de enige manier waarmee je de Taliban en co kunt overtuigen van hun ongelijk, door met islamitische argumenten te komen, gebaseerd op de Koran en Soennah.
Je kan de Koran, zowel als de Bijbel (OT en NT) als de heilige boeken van de Joden interpreteren zoals je wil... Totaal NIET moeilijk om er anti-"mijn geloofsstroming wat die ook is" van te maken en me te vermoorden uit naam van JAHWEH, God, of Allah.. Die overigens 1 god zijn..

Maar "mijn god" (als ik die al heb) is geen god van onverdraagzaamheid en oorlog en moordpartijen. "Mijn god" is een liefhebbende vader (of moeder) die je aanspreekt op je zonden en je het goede pad weer opstuurt. Niet een god die je laat moorden om andersdenkenden uit te roeien...
pi_133733802
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:51 schreef Charismatisch het volgende:

je hoeft helemaal niemand te overtuigen van je gelijk, je doet wat goed is, simple as that!
-Rabia Al-Basri
pi_133733816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je kan de Koran, zowel als de Bijbel (OT en NT) als de heilige boeken van de Joden interpreteren zoals je wil...
Klopt, er zijn verschillende interpretaties mogelijk, daarom zijn er ook verschillende islamitische stromingen. Maar in het vorige topic hadden we het dus over onthoofdingen in Syrië. Ik denk dat ik al weet hoe de onthoofders hun onthoofding goedpraten, door te zeggen: de profeet deed het. Daarom ben ik ook benieuwd naar wat de tegenargumenten zijn. Als een moslim zegt: ik veroordeel onthoofdingen. Veroordeelt hij dan ook de profeet? Of zegt deze moslim: de profeet deed het niet, en degenen die zeggen dat hij het deed liegen. In dat laatste geval is er geen sprake van verschillende interpretaties van dezelfde islamitische bron, maar verwerp je eerder bepaalde islamitische bronnen, net zoals sjiieten hun eigen ahadith hebben die verschillen van de soennieten.

quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:21 schreef Slayage het volgende:
je hoeft helemaal niemand te overtuigen van je gelijk, je doet wat goed is, simple as that!
Maar wat is goed, wie bepaalt de definitie van wat goed of slecht is. Wat volgens jou goed is, is misschien slecht voor mij.
-
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:28:31 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Klopt, er zijn verschillende interpretaties mogelijk, daarom zijn er ook verschillende islamitische stromingen. Maar in het vorige topic hadden we het dus over onthoofdingen in Syrië. Ik denk dat ik al weet hoe de onthoofders hun onthoofding goedpraten, door te zeggen: de profeet deed het. Daarom ben ik ook benieuwd naar wat de tegenargumenten zijn. Als een moslim zegt: ik veroordeel onthoofdingen. Veroordeelt hij dan ook de profeet? Of zegt deze moslim: de profeet deed het niet, en degenen die zeggen dat hij het deed liegen. In dat laatste geval is er geen sprake van verschillende interpretaties van dezelfde islamitische bron, maar verwerp je eerder bepaalde islamitische bronnen, net zoals sjiieten hun eigen ahadith hebben die verschillen van de soennieten.

[..]

Maar wat is goed, wie bepaalt de definitie van wat goed of slecht is. Wat volgens jou goed is, is misschien slecht voor mij.
Ben je moslim? Hoe zie jij Allah? En mag ik dat vragen als niet-moslim?
pi_133733837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, als de Schepper, de Barmhartige, de Genadevolle, niets en niemand is zoals Allah, de Alhorende, de Alziende. Sluimer, noch de slaap overmannen hem. Allah is niet als ons, Hij behoeft geen slaap, eten noch drinken.
Ik wel, daarom: welterusten!
-
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:37:43 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733843
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja, als de Schepper, de Barmhartige, de Genadevolle, niets en niemand is zoals Allah, de Alhorende, de Alziende. Sluimer, noch de slaap overmannen hem. Allah is niet als ons, Hij behoeft geen slaap, eten noch drinken.
Ik wel, daarom: welterusten!
Dat bedoel ik niet, maar slaap lekker :W
pi_133733851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:26 schreef Charismatisch het volgende:

wie de defintie van wat dan ook bepaalt is niet relevant, wat belangrijk is wat jij ermee doet ;)
-Rabia Al-Basri
pi_133733859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

waarom zou je dat niet mogen vragen?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:43:37 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733860
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom zou je dat niet mogen vragen?
Ik doe het gewoon, maar ik ken de gebruiken niet :)
pi_133733864
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik doe het gewoon, maar ik ken de gebruiken niet :)
lekker belangrijk wat de gebruiken zijn ;)
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:46:20 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133733869
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

lekker belangrijk wat de gebruiken zijn ;)
Lief, dank ^O^
pi_133734902
Eerst moet assad de massamoordenaar weg. Daarna eventueel heel de wereld tegen extremisten. Zo lastig is het niet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133736638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:30 schreef Charismatisch het volgende: [..] Omdat ik de islam niet wil veroordelen. Dus overtuig mij maar dat het niks met de islam te maken heeft.
Vooralsnog heeft niemand het over de Islam veroordelen. We hebben het over een praktijk die wij vandaag de dag zien, en ik vraag naar jouw gevoelens daarbij, en of je die van mij deelt wat walging betreft. Waarom je niet antwoord geeft en niet het achterste van je tong laat zien is apart. Je hebt betreffende verzen al gegeven dus zo onbekend met je in ieder geval niet met wat de Koran erover zegt. Noch met "geschiedenis" zoals jij zelf aanhaalt zoals "honderden joden in de 7e eeuw", en meer.

Dus nogmaals; ; "Ik heb grotere problemen heb met misstanden die in naam van (mijn) religie worden gedaan.Vooral ziekelijke onthoofdingen. Heb jij als Moslim daar dan ook problemen mee dat die expliciet in naam van de Islam gebeuren?"

Het zou natuurlijk ook kunnen dat jij daar geen problemen mee hebt omdat je meent dat het juist wel Islamitisch is. In dat geval zou het je sieren dat gewoon uit te spreken. Met de kennis die je nu hebt, geen expertise. Daar vraag ik niet naar namelijk.

De religieuze discussie erover wil ik graag voeren maar eerst wil ik je standpunt weten in deze. En dat kost nogal moeite blijkbaar om dat eruit te krijgen. Religieuze discussie kunnen we houden in ander topic wanneer ik weet met wie ik praat. Verwijs je er graag naar.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_133736922
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:22 schreef Aloulou het volgende:
Vooralsnog heeft niemand het over de Islam veroordelen. We hebben het over een praktijk die wij vandaag de dag zien, en ik vraag naar jouw gevoelens daarbij, en of je die van mij deelt wat walging betreft. Waarom je niet antwoord geeft en niet het achterste van je tong laat zien is apart. Je hebt betreffende verzen al gegeven dus zo onbekend met je in ieder geval niet met wat de Koran erover zegt. Noch met "geschiedenis" zoals jij zelf aanhaalt zoals "honderden joden in de 7e eeuw", en meer.

Dus nogmaals; ; "Ik heb grotere problemen heb met misstanden die in naam van (mijn) religie worden gedaan.Vooral ziekelijke onthoofdingen. Heb jij als Moslim daar dan ook problemen mee dat die expliciet in naam van de Islam gebeuren?"

Het zou natuurlijk ook kunnen dat jij daar geen problemen mee hebt omdat je meent dat het juist wel Islamitisch is. In dat geval zou het je sieren dat gewoon uit te spreken. Met de kennis die je nu hebt, geen expertise. Daar vraag ik niet naar namelijk.

De religieuze discussie erover wil ik graag voeren maar eerst wil ik je standpunt weten in deze. En dat kost nogal moeite blijkbaar om dat eruit te krijgen. Religieuze discussie kunnen we houden in ander topic wanneer ik weet met wie ik praat. Verwijs je er graag naar.
Lekker boeiend dat jij het veroordeelt. Gaat deze praktijk nu stoppen omdat Aloulou het veroordeelt. Nee. Dus zo makkelijk kom jij er niet weg mee. Als het deel uitmaakt van de islam, dan blijft deze praktijk doorgaan. En dan kun je roepen dat het niks met de islam te maken heeft tot je een ons weegt, verandert niks aan de realiteit.

Hoezo is dit een misstand die in de naam van jouw religie wordt begaan, als het onderdeel uitmaakt van de geschiedenis van jouw religie. Zolang je niet met bewijzen komt dat het niks met de islam te maken heeft, dan lijkt het eerder alsof jij in een staat van ontkenning bent.

Ja, ik ken bepaalde verzen en een deel van de geschiedenis. Maar jouw kant van het verhaal ken ik niet. Ik ben niet hier om een religieuze discussie met jou te voeren, maar om eventueel iets nieuws te leren.
-
pi_133737827
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Lekker boeiend dat jij het veroordeelt. Gaat deze praktijk nu stoppen omdat Aloulou het veroordeelt. Nee. Dus zo makkelijk kom jij er niet weg mee. Als het deel uitmaakt van de islam, dan blijft deze praktijk doorgaan. En dan kun je roepen dat het niks met de islam te maken heeft tot je een ons weegt, verandert niks aan de realiteit.

Hoezo is dit een misstand die in de naam van jouw religie wordt begaan, als het onderdeel uitmaakt van de geschiedenis van jouw religie. Zolang je niet met bewijzen komt dat het niks met de islam te maken heeft, dan lijkt het eerder alsof jij in een staat van ontkenning bent.

Ja, ik ken bepaalde verzen en een deel van de geschiedenis. Maar jouw kant van het verhaal ken ik niet. Ik ben niet hier om een religieuze discussie met jou te voeren, maar om eventueel iets nieuws te leren.
Zover ik weet staat er nergens in de Koran dat je mensen mag gaan onthoofden is het wel?
pi_133741106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

onthoofding/ophanging/verbranding zijn manieren van het uitvoeren van een doodsvonnis onthoofding was idd iets wat werd toegepast door de eerste generatie moslims, maakt dit dan iets "typisch" islamitisch? het is maar hoe je het bekijkt denk ik, mijns inziens dient bv een krijgsgevangene onthoofden niet de islamitische/revolutionaire belang, sterker nog het wordt geschaad, de islam als de opstand
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:48:11 #28
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133743113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat je bijna net zo jong bent als Baklava en DUS niets mag zeggen ofzo? :?

Mijn persoonlijke mening: Baklava wordt soms niet meewarig aangekeken o.g.v. zijn leeftijd, maar o.g.v. zijn uitlatingen.
En waarom??!!
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:38:20 #29
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133744577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Weet jij het verschil tussen een zelfmoordaanslag waarbij 50 doden vallen en een knalletje waar de tafelpoten breken maar al Bouti vervolgens gewoon weer omhoog komt om aan zijn hoofddeksel te voelen?

50 doden volgens Syrische staatsmedia Veldkampie...dan had die toeschouwer die het "spektakel" vast heeft gelegd echt niet kunnen doorfilmen zoals je nu in het filmpje ziet. Die had in 50 stukjes over de hele Moskee verspreid gelegen.

[..]

Ik ken al-Yaqoubi en Bouti al wat langer dan vanaf het begin van de Syrische revolutie gelukkig.

[..]

Yaqoubi staat kritisch tegenover de Moslimbroeders etc. En dan beginnen we nog niet eens over salafisten die politieke macht nastreven. Het is immers ook een wijs man. Anderzijds is hij ook dapper omdat hij het woord van waarheid ook tegen Assad durfde op te nemen in Damascus...dit terwijl hij daar woonde en wist dat hij waarschijnlijk moest vluchten. Maar hij komt niet voor niets uit een grote familie van imam's en geleerden. Jij als Assad-homeboy vindt het natuurlijk jammer dat je hem niet in de Moslimbroederschap of salafi-hoek kan stoppen.

Je kan verwijzen naar sexy namen als "Geleerden van de Levant". Maar zolang die onder Assad vallen en zelfs door hem worden aangesteld kunnen ze niet in vrijheid predikken. En daarmee moet je hun politieke meningen met een korrel zout nemen. Hetzelfde als je dat doet als Qaradawi weer wat predikt wat politieke raakvlakken heeft, of die mongolen in Saudie Arabie. Allemaal op de loonstrook van hun meesters...vuistdiep in Assad's billetjes, die van de Saud's of de nieuwe zoon die nu over Qatar regeert. Niet voor niets kent de Islam tradities waarin wordt gewaarschuwd ver weg te blijven als geleerden van de paleizen van koningen. Dat tast je onafhankelijkheid aan namelijk, of gaat je op een dag je kop kosten omdat je een mening deelt die hen niet bevalt.
Ga nu eens in op Dr. Tawfiq al Bouti, zoon van de door de zelfmoordbomaanslag gedode Dr. en geleerde al Bouti, wiens eigen zoon op de video verscheen.

Die camera stond op een statief. De kleinzoon en grootvader die nog 'even' leefden stierven beide door de enorme bloedingen. De zelfmoordterrorist stond op 7 tot 8 meter afstand en mogelijk ging de hoofdkracht van de bom een andere kant op, waardoor niet alle aanwezigen in stukken werden gereten. Zo konden grootvader en kleinzoon Bouti gezamenlijk ook begraven worden.

Jouw absurde theorie wordt dus door de direct betrokkenen afgewezen.

Ga daar nu eens op in, "alwetende"... :') Ja, sorry, jij reageert niet inhoudelijk maar speelt op mijn persoon.
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:41:42 #30
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133744674
Goed stuk in Elsevier eergisteren over de gruwelijkheden tegen onschuldige Syrische Christelijke burgers door het Vrije Syrisch-Saoedisch-Pakistaans-Tsjetsjeens-Iraaks-Afghaans-Jordaans-Libisch-Tunesisch-Marokkaans-Algerijns-Emiraats Leger (VSL-JAN-ISIS-ALS)

http://mediawerkgroepsyri(...)token-media-zwijgen/

:'(
  Forum Admin vrijdag 29 november 2013 @ 15:49:47 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133744894
Ik snap, als buitenstaander, sowieso niet waarom ''wij'' als ''het westen'' de ''oppositie'' zouden moeten steunen. Of eigenlijk snap ik het wel, maar het is bijzonder kansloos.

Waarom zouden wij in vredesnaam een stel jihadisten willen helpen. :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133746045
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap, als buitenstaander, sowieso niet waarom ''wij'' als ''het westen'' de ''oppositie'' zouden moeten steunen. Of eigenlijk snap ik het wel, maar het is bijzonder kansloos.

Omdat wij (en vooral de VS) dan weer meer Olie heeft.
pi_133746175
quote:

De samenstelling van de huidige oppositie is niet meer te vergelijken met de samenstelling van de originele oppositie. Ik vermoed dan ook dat het 'westen' er nu danig mee in de maag zit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:31:28 #34
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_133747598
Het 'westen' zat er altijd al mee in zijn maag maar had het nog niet door. 'Onze' politici hebben simpelweg niet de juiste kennis. Dat ze verstand hebben van sociale verzekeringen ed. betekent niet dat ze ook verstand hebben van de samenleving en maatschappij van Syrie. In tegendeel, daar hebben ze nog minder verstand van dan de meeste mensen op een forum als dit.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_133748245
quote:

Zoals Theunderdog al zegt, het draait al about the money en macht.

Kwestie Syrïe is geen religieus probleem , dat lijkt zo omdat we niet verder kijken. En het kan ook nooit zo opgelost worden zolang we niet de onderliggende oorzaak aanpakken.

Het kan alleen opgelost worden tussen de verlangens in onze hart, en daar moeten we vrede in vinden.
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:56:51 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133757652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:48 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En waarom??!!
Gewoon, wat ik zei: om de dingen die je zegt af en toe..
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:03:16 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133758029
quote:

Ik persoonlijk ben het daar dan ook allerminst mee eens.
pi_133758971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

De samenstelling van de huidige oppositie is niet meer te vergelijken met de samenstelling van de originele oppositie. Ik vermoed dan ook dat het 'westen' er nu danig mee in de maag zit.
Welnee, ze doen alleen alsof zodat het lijkt alsof ze helemaal niet gaan voor het geld, maar dat echt begaan zijn met de Syrische bevolking.
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:37:03 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133759617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, ze doen alleen alsof zodat het lijkt alsof ze helemaal niet gaan voor het geld, maar dat echt begaan zijn met de Syrische bevolking.
Jawel, want ze hebben een hoop mensen nu eens niet wijs kunnen maken dat ze gelijk hebben (denk aan militair willen ingrijpen). Dat was nieuw voor ze.. Daarbij helpt het niet echt (voor de geloofwaardigheid) dat ze ineens de kant gingen steunen die ze jarenlang bestreden hebben :P
pi_133760184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jawel, want ze hebben een hoop mensen nu eens niet wijs kunnen maken dat ze gelijk hebben (denk aan militair willen ingrijpen). Dat was nieuw voor ze.. Daarbij helpt het niet echt (voor de geloofwaardigheid) dat ze ineens de kant gingen steunen die ze jarenlang bestreden hebben :P
Het westen steunt Assad en zijn troepen niet hoor.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:01:02 #41
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133760631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gewoon, wat ik zei: om de dingen die je zegt af en toe..
Kun je een voorbeeld geven. En ik probeer die gasten (namen ga ik niet noemen) gewoon iets wijs te maken.
pi_133761019
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet helemaal.
pi_133761071
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het westen steunt Assad en zijn troepen niet hoor.
Zeker niet! Maar ze willen ook niet geassocieerd worden met Al Qaeda.
pi_133761138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven. En ik probeer die gasten (namen ga ik niet noemen) gewoon iets wijs te maken.
Je probeert ons wijs te maken dat Hezbollah de backbone van Israël is, weet je nog? :')
pi_133761145
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwah, zo naief ben ik niet. Geld/Olie/Etc speelt uiteraard een (hoofd)rol. Maar ja, voor welke andere NIET Syrische mogendheid die zich bemoeit met Syrië speelt dat niet?
pi_133761152
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeker niet! Maar ze willen ook niet geassocieerd worden met Al Qaeda.
Het westen (en vooral de VS) weet dat mensen hen daar ook niet mee gaan associëren.

Het gemiddelde IQ is immers maar 100. Wij (Nederland) loopt achter de VS aan als een hondje, de bevolking blijft apathisch en Fred Teeven lacht in zijn vuistje.

Het westen ! ^O^ _O_
pi_133761210
'Het westen' is trouwens een te breed begrip. Ik denk dat een land als Duitsland een andere kijk op Syrië heeft dan de VS. De VS heeft nogal een dubieus verleden in het steunen van allerlei terroristische groeperingen en dictaturen.
pi_133761214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, zo naief ben ik niet. Geld/Olie/Etc speelt uiteraard een (hoofd)rol. Maar ja, voor welke andere NIET Syrische mogendheid die zich bemoeit met Syrië speelt dat niet?
Dat is waar natuurlijk.
pi_133761381
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:15 schreef Peunage het volgende:
'Het westen' is trouwens een te breed begrip. Ik denk dat een land als Duitsland een andere kijk op Syrië heeft dan de VS. De VS heeft nogal een dubieus verleden in het steunen van allerlei terroristische groeperingen en dictaturen.
Niet alleen de VS.
pi_133761390
quote:

"de" oppositie bestaat niet. Die is verdeeld, en lang niet alle spelers zijn jihadisten. In het begin speelden jihadisten nog niet zo'n prominente rol als dat ze dat nu doen.

En het afzetten van Assad betekent ook het einde van een belangrijke sponsor van terrorisme. Dus dat gaat niet alleen om de Syriërs, of de redenen waar jij aan denkt, geloof ik. Maar dat brengt wel risico's met zich mee inderdaad.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')