Wat dat betreft is de toornige God van het Oude Testament beter.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef theunderdog het volgende:
Maar de christenen bidden liever voor hulp... hulp van de o zo schattige god..
Nee.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de toornige God van het Oude Testament beter.
Beiden niet goed dus.. Wat wil je nou??quote:
De christenen moeten terug vechten, dat is wat ik wil.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beiden niet goed dus.. Wat wil je nou??
Jezus zegt van niet (andere wang) , en God in het OT zegt van wel (oog om oog). Jezus heeft net het dubbelgebod van de liefde het OT overruled.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De christenen moeten terug vechten, dat is wat ik wil.
Het religieuze is irrelevant in deze.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jezus zegt van niet (andere wabg) , en God in het OT zegt van wel (oog om oog). Jezus heeft net het dubbelgebod van de liefde het OT overruled.
Dus val je terug op het slechts OT, maar dat is Joods, niet christelijk..
Wat heeft Hezbollah zoal gedaan dan? Want de video bij brown moses laat alleen een executie van gevangenen zien.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb het Syrische leger, Hezbollah en andere milities gelieerd aan Assad, heel wat grootschalige misdaden zien plegen gericht tegen krijgsgevangen, rebellen en burgers, maar onthoofding ben ik (nog) niet tegengekomen. Dit is wat meer hun stijl:
http://brown-moses.blogsp(...)yrian-prisoners.html
http://brown-moses.blogsp(...)execution-video.html
En Mexicaanse drugsbendes onthoofden met een kettingzaag. De Iraakse baathisten, fedayeen Saddam, deden ook aan onthoofden.quote:
Weet jij het verschil tussen een zelfmoordaanslag waarbij 50 doden vallen en een knalletje waar de tafelpoten breken maar al Bouti vervolgens gewoon weer omhoog komt om aan zijn hoofddeksel te voelen?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef Veldkamp het volgende:
De nabestaanden, Levant Scholars Union, soennitische meerderheid van Syrië, de grootmoefti, de politie en de scholieren zelf weten wel beter. De gehele moskee werd getroffen. Niet een "tafeltje".
Ik ken al-Yaqoubi en Bouti al wat langer dan vanaf het begin van de Syrische revolutie gelukkig.quote:Bronnen? Geen. Je bent niet geloofwaardig dus.
Yaqoubi staat kritisch tegenover de Moslimbroeders etc. En dan beginnen we nog niet eens over salafisten die politieke macht nastreven. Het is immers ook een wijs man. Anderzijds is hij ook dapper omdat hij het woord van waarheid ook tegen Assad durfde op te nemen in Damascus...dit terwijl hij daar woonde en wist dat hij waarschijnlijk moest vluchten. Maar hij komt niet voor niets uit een grote familie van imam's en geleerden. Jij als Assad-homeboy vindt het natuurlijk jammer dat je hem niet in de Moslimbroederschap of salafi-hoek kan stoppen.quote:1. Al Yaqoubi is niet "politiek neutraal", maar ook geen MB-aanhanger altijd. Hij is een oppositielid.
Dat doen die Mexicanen niet met een letterlijk beroep op het Christendom.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:22 schreef Charismatisch het volgende:
En Mexicaanse drugsbendes onthoofden met een kettingzaag. De Iraakse baathisten, fedayeen Saddam, deden ook aan onthoofden.
IPA35's bewering "Onthoofding doen alleen takfiris" blijft fout.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:36 schreef Aloulou het volgende:
Dat doen die Mexicanen niet met een letterlijk beroep op het Christendom.
Dat doen die Fedayeen of Baathisten niet met een letterlijk beroep op de Islam.
De liefhebbers van onthoofdingen in Syrie of Irak doen dat expliciet met een letterlijk beroep op de Islam...het is volgens hen zelfs een daad van "dichterbij Allah komen".
Dat is dan feitelijk onjuist inderdaad.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:43 schreef Charismatisch het volgende:
IPA35's bewering "Onthoofding doen alleen takfiris" blijft fout.
Ik zie trouwens nu pas dat hij maar een beetje ouder is dan Baklava.
Als onthoofdingen niks met de islam te maken hebben, waarom doet Saoedi-Arabië dan aan onthoofdingen, en de "jihadisten" in Irak, Afghanistan, Tsjetsjenië, Pakistan en in Syrië? Valt op dat de voorgenoemde voorbeelden allemaal naar salafisten te herleiden zijn. Maar het komt dus niet voor bij andere stromingen en heeft niks met de islam te maken volgens jou?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:46 schreef Aloulou het volgende:
Dat is dan feitelijk onjuist inderdaad.
Blijft wel staan dat ik toch echt net iets grotere problemen heb met misstanden die in naam van (mijn) religie worden gedaan. Vooral ziekelijke onthoofdingen. Ik dacht dat jij ook Moslim was, dus neem aan dat jij daar dan ook problemen mee hebt dat die expliciet in naam van de Islam gebeuren?
Nee, "oog om oog en tand om tand" betekent op economisch vlak (binnen het Jodendom) Dat je niet iemand belazerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jezus zegt van niet (andere wang) , en God in het OT zegt van wel (oog om oog). Jezus heeft net het dubbelgebod van de liefde het OT overruled.
Dus val je terug op het slechts OT, maar dat is Joods, niet christelijk..
Volgens de christelijke leer heeft Jezus met het dubbelgebod van de liefde het (barbaarse) OT overruled, Dat de Joden daar anders over denken doet niet zo veel ter zake. Net zo min als dat de islamieten daar anders over denken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nee, "oog om oog en tand om tand" betekent op economisch vlak (binnen het Jodendom) Dat je niet iemand belazerd.
En Jezus heeft helemaal niks veranderd. De Wet van de Torah (OT) = Heb elkaar lief zoals jezelf. Dit is de voornaamste regel binnen de Torah. Lees anders eens de belangrijkste commentaren van de grootste Joodse schrijvers (lang voor Jezus), die allemaal hetzelfde zeggen als Jezus. Sterker nog je kan het gehele evangelie samenstellen op basis van de Tanakh zonder een woord van Jezus te gebruiken.
Gek genoeg zijn er namens het Jodendom geen Heilige oorlogen gevoerd, dit itt Christendomquote:Op vrijdag 29 november 2013 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens de christelijke leer heeft Jezus met het dubbelgebod van de liefde het (barbaarse) OT overruled, Dat de Joden daar anders over denken doet niet zo veel ter zake. Net zo min als dat de islamieten daar anders over denken.
Ik ben de laatste om te ontkennen dat het christendom vreselijke dingen heeft gedaan; van godsdienstoorlogen tot de Inquisitie en nog veel en veel en veel meer dingenquote:Op vrijdag 29 november 2013 00:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn er namens het Jodendom geen Heilige oorlogen gevoerd, dit itt Christendom
Maar je begrijpt mijn punt niet , laat maar
Nou nee, ze horen gewoon met hun poten van ze af te blijven. Gelukkig gebeurt dat op verschillende plekken ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heeft niets met een mening te maken. Wanneer de Jihadisten weer wat christenen hebben afgeslacht lachen ze na afloop eens goed met die domme christenen die zichzelf niet eens verdedigen.
Er een sektarische strijd van maken maakt niemand beter. Voldoe je alleen aan de propaganda van ISIS enzo.quote:Een kerk vernielen? is een moskee naar de grond. Zo hoort de mentaliteit te zijn.
Nou, zoals Higgens onderbouwt is het hoogstwaarschijnlijk Hezbollah die deze krijgsgevangen executeert.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heeft Hezbollah zoal gedaan dan? Want de video bij brown moses laat alleen een executie van gevangenen zien.
Ik bedoelde daar dus mee dat de Syrische regering dat niet doet. Die doden wel mensen maar niet door onthoofding (in het verleden wel).quote:Op donderdag 28 november 2013 23:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
IPA35's bewering "Onthoofding doen alleen takfiris" blijft fout.
Ik zie trouwens nu pas dat hij maar een beetje ouder is dan Baklava.
Je geeft zelf aan dat specifieke voorbeelden in deze allemaal naar salafisten leiden. Voor zeker de jihadi-salafi's in de expliciete manier van nekken doorsnijden zoals ik eerder zei dacht ik taqarrub ilaa Allah, oftewel "dichterbij Allah komen". Een daad met religieuze argumentatie op het juist op die manier te doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:01 schreef Charismatisch het volgende:
Als onthoofdingen niks met de islam te maken hebben, waarom doet Saoedi-Arabië dan aan onthoofdingen, en de "jihadisten" in Irak, Afghanistan, Tsjetsjenië, Pakistan en in Syrië? Valt op dat de voorgenoemde voorbeelden allemaal naar salafisten te herleiden zijn. Maar het komt dus niet voor bij andere stromingen en heeft niks met de islam te maken volgens jou?
Ik kan me nog een video herinneren van een Syriër die levend werd begraven door Assad's mannen. Minder erg dan een onthoofding? Als ze in staat zijn om zulke barbaarse misdaden te plegen, dan sluit ik niet uit dat de Syrische regering aan onthoofdingen doet, of anders de pro-Assad Shabiha militie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:31 schreef IPA35 het volgende:
Ik bedoelde daar dus mee dat de Syrische regering dat niet doet. Die doden wel mensen maar niet door onthoofding (in het verleden wel).
Jouw profiel: IPA35quote:En hoe weet je hoe oud ik ben dan?
Hier kun je lezen dat er over handen en voeten afsnijden wordt gesproken in de Koran.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:37 schreef Aloulou het volgende:
Je geeft zelf aan dat specifieke voorbeelden in deze allemaal naar salafisten leiden. Voor zeker de jihadi-salafi's in de expliciete manier van nekken doorsnijden zoals ik eerder zei dacht ik taqarrub ilaa Allah, oftewel "dichterbij Allah komen". Een daad met religieuze argumentatie op het juist op die manier te doen.
Overigens wordt er nu in volgens mij Afghanistan en Pakistan nauwelijks nekken doorgesneden. Meestal gaat het echt om oorlogssituaties en/of strijd waarbij men steevast deze methode hanteert naar vijanden toe. Zie Irak of Syrie. Of anderzijds gaat het om de staat die het toepast als straf, zie Saudie Arabie. Iran daarentegen gebruikt dit weer niet naar mijn weten, andere interpretatie ook dan de Saudiers.
Blijft mijn vraag naar jou toe open staan, had je nog geen antwoord op gegeven. Ervanuitgaande dat je Moslim bent. Kan het fout hebben natuurlijk.
Er staat "adhrabou", oftewel sla. En vervolgens nogmaals sla maar dan op de vingers. Dit laatste is mij minder bekend dat de nekkenafhakkers ook steevast doen overigens. Als je toch een religieuze plicht meent uit te voeren die je dichterbij Allah brengt zou op de vingers inslaan met je zwaard daar ook bij moeten horen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:00 schreef Charismatisch het volgende:
Hier kun je lezen dat er over handen en voeten afsnijden wordt gesproken in de Koran.
http://www.quranicpath.com/finerpoints/cut_hands_feet.html
En elders zijn er verzen te vinden die het over smite their necks (47/4) hebben.
Ik heb al genoeg beantwoord, als jij mijn eerdere vraag nou eens beantwoord zou dat eerlijker zijn. Vervolgens zal ik je inmiddels derde vraag graag beantwoorden.quote:De vraag die jij dient te beantwoorden is waarom je impliceert dat het niks met de islam te maken heeft..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |