abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 november 2013 @ 12:30:40 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133706870



Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en
en een technische uitleg:

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?

Thuisbezord.nl neemt sinds kort Bitcoins aan.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 28 november 2013 @ 12:33:06 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133706943
28-11-2013

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133707099
Hoe word het verschil verklaard tussen de koersen van een bitcoin op mtgox en bit-e. Want op mtgox is het 1146 dollar en op Bit-e 925.

Dus inkopen op Bit-e en swappen naar mtgox en daar verkopen? met een verschil van 200 dollar lijkt me dat wel rendabel worden toch?
  donderdag 28 november 2013 @ 12:39:44 #4
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133707117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:39 schreef Martinoss het volgende:
Hoe word het verschil verklaard tussen de koersen van een bitcoin op mtgox en bit-e. Want op mtgox is het 1146 dollar en op Bit-e 925.

Dus inkopen op Bit-e en swappen naar mtgox en daar verkopen? met een verschil van 200 dollar lijkt me dat wel rendabel worden toch?
Daar zit de crux. Dat lukt niet, of duurt 8 weken ofz.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133707145
Gvd ik wou die litecoins vorige week op 12 dollar inkopen, maar mijn wallet is nog steeds niet upgedate. Wat duurt dat lang..
pi_133707195
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:39 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Daar zit de crux. Dat lukt niet, of duurt 8 weken ofz.
Voor een hypermodern betaalmiddel vind ik dat wel bizar lang. Ik dacht dat het allemaal razendsnel zou gaan maar inderdaad, al dat gewacht op verificatie... Lijkt me toch een groot probleem. Geld overmaken via een normale bank gaat vooralsnog een heel stuk sneller
pi_133707270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:42 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Voor een hypermodern betaalmiddel vind ik dat wel bizar lang. Ik dacht dat het allemaal razendsnel zou gaan maar inderdaad, al dat gewacht op verificatie... Lijkt me toch een groot probleem. Geld overmaken via een normale bank gaat vooralsnog een heel stuk sneller
Laat het probleem nou niet aan BTC liggen maar aan MtGox ;)
  donderdag 28 november 2013 @ 12:47:35 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133707364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:42 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Voor een hypermodern betaalmiddel vind ik dat wel bizar lang. Ik dacht dat het allemaal razendsnel zou gaan maar inderdaad, al dat gewacht op verificatie...
Dat ligt niet aan BTC.

quote:
Lijkt me toch een groot probleem. Geld overmaken via een normale bank gaat vooralsnog een heel stuk sneller
Nee. BTC overmaken van 1 exchange naar een ander gaat 10x zo snel als jij geld overmaakt van bank A naar bank B.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133707412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:42 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Voor een hypermodern betaalmiddel vind ik dat wel bizar lang. Ik dacht dat het allemaal razendsnel zou gaan maar inderdaad, al dat gewacht op verificatie... Lijkt me toch een groot probleem. Geld overmaken via een normale bank gaat vooralsnog een heel stuk sneller
BTC overboeken gaat gewoon snel, alleen duurt het overboeken per bank sowieso al een dag of 3 (in het weekend nog langer), en bij MtGox hebben ze betalingsproblemen.
Als je via btc-e.com handelt gaat het gewoon snel.
pi_133707443
quote:
4s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan BTC.

[..]

Nee. BTC overmaken van 1 exchange naar een ander gaat 10x zo snel als jij geld overmaakt van bank A naar bank B.
Ik hoor net dat het 8 weken duurt?

Ik ben toch wel benieuwd, kan je bitcoins direct van bit-e naar mtgox overmaken of moet je ze eerst van bit-e naar je wallet halen en van je wallet naar mtgox?
en hoelang zou een stap duren?
een bitcoin kopen en op bit-e zetten koste mij gister een half uurtje ofzo.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:51:47 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133707470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:50 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Ik hoor net dat het 8 weken duurt?
Dat is alleen op MtGox, niet op 1 van de andere 3258253 exchanges.

quote:
Ik ben toch wel benieuwd, kan je bitcoins direct van bit-e naar mtgox overmaken of moet je ze eerst van bit-e naar je wallet halen en van je wallet naar mtgox?
en hoelang zou een stap duren?
een bitcoin kopen en op bit-e zetten koste mij gister een half uurtje ofzo.
Voor iemand die bitcoins koopt heb je er nog maar weinig verstand van. Btc-e en MtGox accounts zijn niks anders dan virtuele wallets. Van Wallet naar wallet is een eitje en duurt niet langer dan 2 confirmaties.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133707518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:50 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Ik hoor net dat het 8 weken duurt?

Ik ben toch wel benieuwd, kan je bitcoins direct van bit-e naar mtgox overmaken of moet je ze eerst van bit-e naar je wallet halen en van je wallet naar mtgox?
en hoelang zou een stap duren?
een bitcoin kopen en op bit-e zetten koste mij gister een half uurtje ofzo.
Lees voor de grap eens een paar topics terug, dit is al enorm vaak besproken.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_133707558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:50 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Ik hoor net dat het 8 weken duurt?

Ik ben toch wel benieuwd, kan je bitcoins direct van bit-e naar mtgox overmaken of moet je ze eerst van bit-e naar je wallet halen en van je wallet naar mtgox?
en hoelang zou een stap duren?
een bitcoin kopen en op bit-e zetten koste mij gister een half uurtje ofzo.
Het duurt 8 weken om het geld van MtGox op je bankrekening te krijgen omdat MtGox te maken heeft met de limieten van de huidige banken, heeft dus niets met bitcoin te maken.

Een transactie tussen 2 bitcoin-adressen duurt een paar seconden. Echter willen exchanges ook de confirmaties afwachten van die transactie om 100% zekerheid te hebben i.p.v. de 99,999% zekerheid van de initiële transactie. Hoeveel confirmaties verschilt per exchange. De meesten wachten tussen de 3 en 6 bevestigingen.
pi_133707716
Wil ik een beetje BTC laten uitbetalen via bitonic.nl staat er dat het aantal voldaan is maar daaronder staat:

Nog te ontvangen 0.00010000 (de miners-fee natuurlijk)

Zie ik bij tips staan:

•Gebruik altijd een miners-fee van minstens 0.0001 Bitcoin. Zonder fee is de kans groter dat uw bitcoins te laat bij ons aankomen en geretourneerd worden of langzaam bevestigd worden en de uitbetaling vertraagd wordt.

Uhm, niet zo handig en nu? Sturen ze de BTC terug of verwerken ze het alsnog?
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 13:04:36 #15
230491 Zith
pls tip
pi_133707802
Sell wall van 1000 BTC op $1000 bij bitstamp :)

EDIT: 1 minuut later 650 BTC.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133707936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:04 schreef Zith het volgende:
Sell wall van 1000 BTC op $1000 bij bitstamp :)

EDIT: 1 minuut later 650 BTC.
Wow, dat is inderdaad een flinke wall.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 13:12:36 #17
230491 Zith
pls tip
pi_133707995
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wow, dat is inderdaad een flinke wall.
Nu nog maar 112 BTC :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
....ok... nu is hij weg en op 1015$ :)

Mensen die buy orders doen van honderden BTCs op 1000 $ >:O
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133708016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Nu nog maar 112 BTC :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
....ok... nu is hij weg en op 1015$ :)
Dat ging echt heel snel.

De vorige walls hielden echt veel langer aan en waren volgens mij niet echt kleiner van omvang.
pi_133708297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:49 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

BTC overboeken gaat gewoon snel, alleen duurt het overboeken per bank sowieso al een dag of 3 (in het weekend nog langer), en bij MtGox hebben ze betalingsproblemen.
Als je via btc-e.com handelt gaat het gewoon snel.
Dat is gewoon echt de grootst mogelijke onzin. Als ik een overboeking doe vanuit Engeland naar Nederland staat het binnen enkele uren op de rekening. Gewoon dezelfde dag dus en dat is van GBP naar EUR. Van GBP naar GBP is direct (dus hooguit een paar seconden) :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708329
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt de grootst mogelijke onzin. Als ik een overboeking doe vanuit Engeland naar Nederland staat het binnen enkele uren op de rekening. Gewoon dezelfde dag dus en dat is van GBP naar EUR. Van GBP naar GBP is direct (dus hooguit een paar seconden) :Y
Betalingen in Nederland van bank A naar bank B duren al uren of > 1 dag hoor.
pi_133708332
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat is gewoon echt de grootst mogelijke onzin. Als ik een overboeking doe vanuit Engeland naar Nederland staat het binnen enkele uren op de rekening. Gewoon dezelfde dag dus en dat is van GBP naar EUR. Van GBP naar GBP is direct (dus hooguit een paar seconden) :Y
Sorry, laat maar, ik let niet goed op :') :@
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:24 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Betalingen in Nederland van bank A naar bank B duren al uren of > 1 dag hoor.
Ik heb gisteren geld overgemaakt van Santander (GBP) naar ABN (EUR) en dat was er binnen 3 uur!
Ook van Santander naar HSBC en dat was er direct. Geen idee hoe slecht Nederlandse banken onderling zijn maar dat is niet nodig :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708371
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:25 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb gisteren geld overgemaakt van Santander (GBP) naar ABN (EUR) en dat was er binnen 3 uur!
Ook van Santander naar HSBC en dat was er direct. Geen idee hoe slecht Nederlandse banken onderling zijn maar dat is niet nodig :N
Dan heb jij geluk of ik doe wat fout. :P
pi_133708434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:26 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan heb jij geluk of ik doe wat fout. :P
Hier maken de banken gebruik van 'faster payment' (gratis). Dat werkt tot £100,000. Komt wellicht ook naar NL :?

Er staat 'een paar uur' maar het is er gewoon altijd direct :Y
Vond overigens mijn betaling naar NL erg snel (een paar uur). Dat gezegd hebbende, het kost ook £15 tot £25 die internationale 'service' :')

http://en.wikipedia.org/wiki/Faster_Payments_Service
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708530
Ik wil trouwens wel een Bitcoin kopen maar niet op dit niveau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het net als vorige week weer zou halveren :P :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708587
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef Stuart het volgende:
Ik wil trouwens wel een Bitcoin kopen maar niet op dit niveau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het net als vorige week weer zou halveren :P :D
Koop dan wat mBTC, die staan nog lekker laag! ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133708590
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef Stuart het volgende:
Ik wil trouwens wel een Bitcoin kopen maar niet op dit niveau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het net als vorige week weer zou halveren :P :D
Dat moment komt wel weer :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133708712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Koop dan wat mBTC, die staan nog lekker laag! ^O^
Jezelf zo voor de gek houden is geen kunst natuurlijk :D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat moment komt wel weer :)
Ik hoop het :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708754
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef Stuart het volgende:
Jezelf zo voor de gek houden is geen kunst natuurlijk :D
Jezelf voor de gek houden is precies wat je doet als je denkt dat 1 BTC zo duur is ;)

$1000 voor een 21miljoenste van het complete potentiële online betalingsverkeer wereldwijd, da's echt een schijntje.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133708813
Kan die vraag over koersverschillen van de beursen en hierop winst maken niet in de OP komen? komt erg vaak terug, ik heb hem vast ook zelf ooit gesteld.
pi_133708816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Jezelf voor de gek houden is precies wat je doet als je denkt dat 1 BTC zo duur is ;)

$1000 voor een 21miljoenste van het complete potentiële online betalingsverkeer wereldwijd, da's echt een schijntje.
Mits jij en straks vele anderen er in geloven natuurlijk ;)!
pi_133708820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat moment komt wel weer :)
Mensen zouden je graag geloven maar dit slaat natuurlijk nergens op
pi_133708826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Jezelf voor de gek houden is precies wat je doet als je denkt dat 1 BTC zo duur is ;)

$1000 voor een 21miljoenste van het complete potentiële online betalingsverkeer wereldwijd, da's echt een schijntje.
Dan ga je ervan uit dat er nooit een tweede digitale munt geaccepteerd zal worden :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133708842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Jezelf voor de gek houden is precies wat je doet als je denkt dat 1 BTC zo duur is ;)

$1000 voor een 21miljoenste van het complete potentiële online betalingsverkeer wereldwijd, da's echt een schijntje.
Denk je serieus dat het in de toekomst het complete online betalingsverkeer via BTC gaat verlopen? Of iig een substantieel gedeelte? In dat geval is $21 miljard enorm weinig ja, maar die aanname vind ik wel erg extreem. Ik verwacht dat de meeste mensen gewoon in euro's/dollars/ponden/etc online en offline blijven betalen.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 13:44:29 #35
230491 Zith
pls tip
pi_133708849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:42 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Mensen zouden je graag geloven maar dit slaat natuurlijk nergens op
Bij elke "crash" daalde hij tot een punt die hoger was dan voor de piek begon, en binnen 2 dagen hogen de piek. Behalve in April, zo'n 7 maanden geleden..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133708868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Jezelf voor de gek houden is precies wat je doet als je denkt dat 1 BTC zo duur is ;)

$1000 voor een 21miljoenste van het complete potentiële online betalingsverkeer wereldwijd, da's echt een schijntje.
Maar het zal nooit het complete online betalingsverkeer gaan worden. Klein voorbeeldje over foutjes etc. met BTC, volgens mij is het aantal verloren BTC in verhouding met het totaal veel meer dan het aantal verloren euro's in verhouding met alle euro's.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 13:50:29 #37
230491 Zith
pls tip
pi_133709007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Denk je serieus dat het in de toekomst het complete online betalingsverkeer via BTC gaat verlopen? Of iig een substantieel gedeelte? In dat geval is $21 miljard enorm weinig ja, maar die aanname vind ik wel erg extreem. Ik verwacht dat de meeste mensen gewoon in euro's/dollars/ponden/etc online en offline blijven betalen.
Ik denk dat in B2B er enorm veel vraag is naar iets dat niet de creditcard of bank transfer is. Ook in heel veel B2C marketen met lage winstmarges.

Bijv:

Creditcard fee is 2.9/3%.Winstmarges van supermarkten en tankstations (en veel online shops) zijn meestal onder de 3%. Als men in plaats van CC met bitcoin zou betalen zou de winst op hun betalingen verdubbelen, en geen gedoe met chargebacks. Misschien wat minder relevant in NL dan bijv. Frankrijk of USA waar het normaal is om boodschappen te doen met de CC... maar ook hier zitten we met iDeal (75c per transactie) die bespaart kan worden).

Als ik op een businesstrip met de bedrijfscreditcard het hotel moet betalen gaat er geld van het hotel naar MasterCard, en geld van het bedrijf naar MasterCard (jaarlijkse kosten), dat is allemaal overbodig.

Binnen B2B zouden ook internationale betalingen een hoop kunnen winnen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133709031
Post hier even jullie gedachten over de opzet die je wil hebben omtrent bitcoins. Zie ik wel wat ik er verder mee kan gaan doen.

AEX / Bitcoin, ideeën topic..... wat willen jullie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133709155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Denk je serieus dat het in de toekomst het complete online betalingsverkeer via BTC gaat verlopen? Of iig een substantieel gedeelte?
Nou en of. Met 'het complete verkeer' druk ik het natuurlijk extreem uit, maar een substantieel gedeelte zeker ja. Als je de potentie van Bitcoin even in gedachten neemt, qua technologische revolutie die het teweeg kan brengen (de technologie achter Bitcoin kan veel meer dan alleen maar geldtransacties). En dan de huidige market cap even vergelijken met bijvoorbeeld alleen al Paypal (en dan begin ik nog niet eens over credit cards, die doen nog eens een enorm veelvoud daarvan). Als maar een fractie van dat volume overstapt op Bitcoin, betekent dat echt al een gigantische groei.

Het staat nog amper in de kinderschoenen, mensen hebben geen flauw benul hoe groot dit kan worden.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133709209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:55 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Nou en of. Met 'het complete verkeer' druk ik het natuurlijk extreem uit, maar een substantieel gedeelte zeker ja. Als je de potentie van Bitcoin even in gedachten neemt, qua technologische revolutie die het teweeg kan brengen (de technologie achter Bitcoin kan veel meer dan alleen maar geldtransacties). En dan de huidige market cap even vergelijken met bijvoorbeeld alleen al Paypal (en dan begin ik nog niet eens over credit cards, die doen nog eens een enorm veelvoud daarvan). Als maar een fractie van dat volume overstapt op Bitcoin, betekent dat echt al een gigantische groei.

Het staat nog amper in de kinderschoenen, mensen hebben geen flauw benul hoe groot dit kan worden.
Dat zal de waarde van de Bitcoin toch eerst stabieler moeten worden dan dat het nu is :X
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133709900
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef Stuart het volgende:
Ik wil trouwens wel een Bitcoin kopen maar niet op dit niveau. Ik had eigenlijk gehoopt dat het net als vorige week weer zou halveren :P :D
En over een jaar denk je, "had ik maar…"
pi_133709959
Zouden jullie zelfs het kopen van een 0,01 BTC aanraden? Als die zo blijft stijgen zal d'r vast nog wel een mooi bedrag uit rollen ooit natuurlijk.. Maar ik twijfel nog.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_133709991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:26 schreef Kerol het volgende:
Zouden jullie zelfs het kopen van een 0,01 BTC aanraden? Als die zo blijft stijgen zal d'r vast nog wel een mooi bedrag uit rollen ooit natuurlijk.. Maar ik twijfel nog.
10 dollar? ik zou de gok zeker wagen ja
pi_133710069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:26 schreef Kerol het volgende:
Zouden jullie zelfs het kopen van een 0,01 BTC aanraden? Als die zo blijft stijgen zal d'r vast nog wel een mooi bedrag uit rollen ooit natuurlijk.. Maar ik twijfel nog.
Ik heb zelf twee weken 0.05 BTC gekocht, meer voor de hobby. Het is zeker leuk om bij te houden en zelfs dan kan je nog winst maken :). Of eens een keer iets kopen op thuisbezorgd.nl zonder 1 euro ideal kosten.
pi_133710076
Ja, twijfel tussen 0,01 maar ook 0,1 kriebelt wel. Hoor van zoveel mensen dat er behoorlijke potentie in zit, maar kan t geld niet missen. Wikken en wegen.. Wat nou als je het niet doet en je bent straks veel geld misgelopen? ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:31 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Ik heb zelf twee weken 0.05 BTC gekocht, meer voor de hobby. Het is zeker leuk om bij te houden en zelfs dan kan je nog winst maken :). Of eens een keer iets kopen op thuisbezorgd.nl zonder 1 euro ideal kosten.
Miljonair zul je dan vast niet worden zeker maar een leuk bedrag is best mogelijk toch :)?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_133710225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:32 schreef Kerol het volgende:
Ja, twijfel tussen 0,01 maar ook 0,1 kriebelt wel. Hoor van zoveel mensen dat er behoorlijke potentie in zit, maar kan t geld niet missen. Wikken en wegen.. Wat nou als je het niet doet en je bent straks veel geld misgelopen? ;)

[..]

Miljonair zul je dan vast niet worden zeker maar een leuk bedrag is best mogelijk toch :)?
Simpel, als je het geld niet kunt missen zou ik het NIET doen. Iets met resultaten behaald in het verleden etc. ect.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 14:43:07 #47
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133710366
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:32 schreef Kerol het volgende:
Ja, twijfel tussen 0,01 maar ook 0,1 kriebelt wel. Hoor van zoveel mensen dat er behoorlijke potentie in zit, maar kan t geld niet missen. Wikken en wegen.. Wat nou als je het niet doet en je bent straks veel geld misgelopen? ;)

[..]

Miljonair zul je dan vast niet worden zeker maar een leuk bedrag is best mogelijk toch :)?
Gouden regel. Alleen geld dat je kan missen erin steken. Het kan net zo hard weer inklappen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133710485
Mt. Gox nieuws:

quote:

Dear MtGox Customers,

Thank you for your patience during an incredible year for Bitcoin and MtGox. We’ve not been able to communicate as we may have wanted, but we’ve been working tirelessly in the background and we’re looking forward to even more progress in the coming weeks, which we’ll be announcing soon.

We have four developments that we are proud to announce today:


• Introduction of the MtGox OTP Card
• Increased limit for SEPA withdrawals from Poland
• A modified ­trading interface
• Trade with no fees from Bitcoin Black Friday through Cyber Monday


1) Introducing the MtGox OTP (One-Time Password) Card:

With Bitcoin prices at record highs you can never be too careful with maintaining account security. Malicious parties can compromise your login information if you aren’t careful, but by using a one-time password (OTP) you can prevent anyone from being able to use that information to access your account.

To have secure OTP on all devices, we have now released the MtGox OTP Card, a physical one-time password solution that can be used for your MtGox account, and is shipping immediately. Used on its own, or combined with other solutions such as the MtGox Yubikey, you can rest assured that MtGox provides you with the most secure account protection in the Bitcoin world.

To find out more, click here : OTP Card User Guide

2) Increased SEPA withdrawal limits

You’ve been asking for it, and now we’ve managed to negotiate with our bank in Poland to better facilitate SEPA withdrawals. In fact, they’ve doubled our limit. This is great news, and we’re trying to get more all the time to increase the speed of withdrawals.

3) Modified trading interface released

While not exactly a site overhaul, we’ve changed the MtGox experience by making the trading interface cleaner and easier to use. This includes color-coding based on trading activity, a new confirmation step before trade finalization, and a display highlighting applicable fees for the trade so you know exactly how much you’re spending per transaction.

4) Bitcoin Black Friday through Cyber Monday – Trade with Zero Fees!

To celebrate Bitcoin Black Friday and encourage adoption of Bitcoin by merchants and consumers, MtGox is cutting trading fees to 0% for four full days starting Friday morning through midnight on Cyber Monday (Tokyo Time). Since your trading is free, get out there and support merchants that accept Bitcoin!

Additional Points:

1) To increase the speed of Bitcoin transactions, we will now require all Bitcoin transfers to pay the standard 0.001 BTC network fee. The fee will be charged separately from your balance.

2) We’ve recently released the launch version of bitcoins.com, an information site for all things Bitcoin. The site is not centered on MtGox specifically and we've tried to keep it as neutral as possible in order to promote Bitcoin. Please visit and share with anyone who needs an introduction to the economic future we’re building together.

Thank you again for your support,
Regards
Mt.Gox Co. Ltd Team.

Mt.Gox Contact press@mtgox.com
Bron: https://www.mtgox.com/press_release_20131120.html
pi_133710773
Wat is de snelste manier om geld op btc-e te krijgen?
-géén blogabet, bvd-
pi_133710864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:58 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wat is de snelste manier om geld op btc-e te krijgen?
Geld uitgeven bij bitonic.nl -> btc's over laten sturen naar btc-e.com -> btc's verkopen voor usd
pi_133710881
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:58 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wat is de snelste manier om geld op btc-e te krijgen?
Erheen depositen. Voor iedere soort geld behalve fiat staat het er binnen een half uurtje op.

Voor fiat: eerst ander geld erheen en dan verkopen voor euro's of dollars.

Als je per se fiat rechtstreeks naar btc-e wilt doen, moet je aan de gang met banktransacties. Dat gaat minstens dagen duren en belachelijke fees kosten.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133710910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:02 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Erheen depositen. Voor iedere soort geld behalve fiat staat het er binnen een half uurtje op.

Voor fiat: eerst ander geld erheen en dan verkopen voor euro's of dollars.

Als je per se fiat rechtstreeks naar btc-e wilt doen, moet je aan de gang met banktransacties. Dat gaat minstens dagen duren en belachelijke fees kosten.
En een minimum van 2000$ storten
  donderdag 28 november 2013 @ 15:21:16 #53
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133711313
Ik had dus wat 0.14 bitcoins gekocht die zijn inmiddels een stuk meer waard als toen ik ze kocht. Nou heb ik laatst toen ze rond de 700 zaten 0.01 BTC overgemaakt naar Mt.Gox en daar verkocht in een halfslachtige poging uit te zoeken hoe daytrading werkt.

Ik heb nu dus 7 dollar in USD staan bij Mt.Gox en het minumum BTC dat je kunt kopen daar is geloof ik 0.01. Dat gaat momenteel dus niet lukken. Is er iets anders dat ik kan doen met het geld? Bijvoorbeeld een goedkopere cryptopcurrencie kopen?
  donderdag 28 november 2013 @ 15:26:11 #54
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_133711419
Oeh, een flinke drop op LTC zojuist. Maar heb er verder wel vertrouwen in dat het weer oppakt.

Hoe zit het met de belastingdienst trouwens? De belastingdienst zelf kon me weinig vertellen:

This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_133711485
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef TimKuik het volgende:
Oeh, een flinke drop op LTC zojuist. Maar heb er verder wel vertrouwen in dat het weer oppakt.

Hoe zit het met de belastingdienst trouwens? De belastingdienst zelf kon me weinig vertellen:

[ afbeelding ]
Bitches _O- _O-

http://phedny.wordpress.com/2012/09/05/bitcoin-en-belastingen/

tl;dr: als particulier je vermogen in BTC op 1 januari omrekenen in Euro's en dat opgeven in Box 3.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:30:08 #56
353115 strbo
1Pa6Sas8WfyjGuiMZvKxsE6R2bQBB1
pi_133711530
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef TimKuik het volgende:
Oeh, een flinke drop op LTC zojuist. Maar heb er verder wel vertrouwen in dat het weer oppakt.

Hoe zit het met de belastingdienst trouwens? De belastingdienst zelf kon me weinig vertellen:

[ afbeelding ]
Zou de drop iets te maken hebben gehad met het MtGox nieuws? Allemaal mooie dingen aangekondigd, maar LTC ho maar.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:31:29 #57
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_133711583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

http://phedny.wordpress.com/2012/09/05/bitcoin-en-belastingen/

tl;dr: als particulier je vermogen in BTC op 1 januari omrekenen in Euro's en dat opgeven in Box 3.
En hoe kunnen ze dan controleren op de hoeveelheid bitcoins die je hebt? :P?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 15:31:54 #58
230491 Zith
pls tip
pi_133711602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:31 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

En hoe kunnen ze dan controleren op de hoeveelheid bitcoins die je hebt? :P?
Hoe kunnen ze controleren hoeveel goud je hebt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 28 november 2013 @ 15:33:29 #59
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133711650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze controleren hoeveel goud je hebt?
Hoe kunnen ze controleren hoeveel wc rollen je hebt?
pi_133711655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:31 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

En hoe kunnen ze dan controleren op de hoeveelheid bitcoins die je hebt? :P?
Niet. Totdat je op een gegeven moment een significant bedrag gaat omzeten in euro's, dan heb je iets uit te leggen hoe je aan dat geld komt dat je eerder niet als vermogen hebt opgegeven.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:34:32 #61
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133711674
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:33 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet. Totdat je op een gegeven moment een significant bedrag gaat omzeten in euro's, dan heb je iets uit te leggen hoe je aan dat geld komt en je hebt het eerder niet opgegeven.
Zeg je toch gewoon dat je het hebt gekregen van een Nigeriaanse prins?
  donderdag 28 november 2013 @ 15:35:07 #62
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_133711690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:34 schreef borbit het volgende:

[..]

Zeg je toch gewoon dat je het hebt gekregen van een Nigeriaanse prins?
_O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_133711708
Ik wil iedereen bedanken voor de lage Litcoin prijs van net.
Ingekocht op 26, helft weer verkocht op huidig.
  donderdag 28 november 2013 @ 15:35:54 #64
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133711714
Maar ik heb dus 7 USD op Mt.Gox wat kan ik hiermee? BTC kopen lukt niet.
pi_133711727
Ten eerste moeten ze dan nog het bedrag ontdekken en ten tweede wees dan slim en koop iets met de BTC of neem het in kleine delen op. Met BTC overmaken naar een (betrouwbare) exchange en dan omzetten in USD kan natuurlijk ook.

Ik zag net dat wanneer je op Bitstamp geld omzet in BTC en de BTC dan naar je wallet overmaakt om daarna te verkopen een winst van ongeveer ¤15 tot ¤20 per BTC is :D
pi_133711877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:36 schreef WebBeestje het volgende:
Ten eerste moeten ze dan nog het bedrag ontdekken en ten tweede wees dan slim en koop iets met de BTC of neem het in kleine delen op. Met BTC overmaken naar een (betrouwbare) exchange en dan omzetten in USD kan natuurlijk ook.
Daarom schreef ik ook een "significant bedrag". ;) Een paar honderd euro zal niet opvallen, maar als je in 1 keer je complete hypotheek wil aflossen..... Als je belastingontduiking wil doen, ben je in ieder geval bewust van eventuele gevolgen, dus niet huilen als je ooit ook nadelen daarvan ondervindt. ;)
pi_133711989
Als je trouwens per toeval een kilo goud in je tuin vindt, hoe zit dat belastingtechnisch?

Want in dat geval heb ik bij het aanmaken van een nieuw adres in mijn wallet, per toeval de private key van Satoshi gegenereerd.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133712053
Volgens mij als je de BTC in hetzelfde jaar omzet naar bijvoorbeeld het aflossen van de hypotheek is er weinig aan de hand. BTC valt toch onder vermogen en dan kijken ze naar het verschil op waardepeildatum 1 januari en waardepeildatum 31 december.
pi_133712198
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:45 schreef Jace_TBL het volgende:
Als je trouwens per toeval een kilo goud in je tuin vindt, hoe zit dat belastingtechnisch?

Want in dat geval heb ik bij het aanmaken van een nieuw adres in mijn wallet, per toeval de private key van Satoshi gegenereerd.
Dus je hebt net zoveel BTC als Satoshi? Bén je Satoshi? :o :P

Volgens mij maakt het de belastingdienst niet zoveel uit hoe je aan je vermogen komt, zolang je het maar opgeeft voor de vermogensrendementheffing.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:47 schreef WebBeestje het volgende:
Volgens mij als je de BTC in hetzelfde jaar omzet naar bijvoorbeeld het aflossen van de hypotheek is er weinig aan de hand. BTC valt toch onder vermogen en dan kijken ze naar het verschil op waardepeildatum 1 januari en waardepeildatum 31 december.
Goeie, heb eigenlijk geen idee hoe ze daar mee omgaan. Misschien iemand anders daar ervaring mee uit de gouden beurstijden in de jaren '90 toen er ook in korte tijd megawinsten werden behaald?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 28-11-2013 15:59:28 ]
pi_133712287
Verkeerde topic... ;(
pi_133712595
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:24 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En over een jaar denk je, "had ik maar…"
Waarschijnlijk wel ja :)
Maar goed, ik hou het nu iets meer bij en gok op een daling alvorens het verder doorstijgt. Ik denk dat er niet echt een heel zinnig woord over te zeggen is gezien het verleden :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133712741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
Dus je hebt net zoveel BTC als Satoshi? Bén je Satoshi? :o :P
Was 't maar waar :)

quote:
Volgens mij maakt het de belastingdienst niet zoveel uit hoe je aan je vermogen komt, zolang je het maar opgeeft voor de vermogensrendementheffing.
Nou wel als het inkomen is natuurlijk. Salaris voor arbeid of diensten ofzo, dan valt 't onder inkomstenbelasting.

quote:
Goeie, heb eigenlijk geen idee hoe ze daar mee omgaan. Misschien iemand anders daar ervaring mee uit de gouden beurstijden in de jaren '90 toen er ook in korte tijd megawinsten werden behaald?
Voor vermogensbelasting telt je vermogen op 1 januari.

Dus voor 31 december a.s. even je winst er doorheen jassen (hypotheek aflossen e.d.) en dan is er niks aan de hand.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  donderdag 28 november 2013 @ 16:18:24 #73
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_133712960
Volgens mij is een kilo goud op dit moment maar 40 BTC hoor :P
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_133712977
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Was 't maar waar :)

[..]

Nou wel als het inkomen is natuurlijk. Salaris voor arbeid of diensten ofzo, dan valt 't onder inkomstenbelasting.

[..]

Voor vermogensbelasting telt je vermogen op 1 januari.
Ja als je je laat uitbetalen in BTC valt het uiteraard onder inkomstenbelasting in box 1, maar niet als je winst hebt door koersstijging, of als je toevallig Satoshi's wallet vind. Als je bedrijfmatig iets met BTC doet is het omzetbelasting.

quote:
Dus voor 31 december a.s. even je winst er doorheen jassen (hypotheek aflossen e.d.) en dan is er niks aan de hand.
Dat hoop ik ook, maar is dat zeker?
pi_133713447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja als je je laat uitbetalen in BTC valt het uiteraard onder inkomstenbelasting in box 1, maar niet als je winst hebt door koersstijging, of als je toevallig Satoshi's wallet vind. Als je bedrijfmatig iets met BTC doet is het omzetbelasting.

[..]

Dat hoop ik ook, maar is dat zeker?
Yep
pi_133714064
$1210 op Mt. Gox atm
pi_133714185
Gisteren doorbrak hij toch pas de $1000 of niet? wat een stijging weer haha.
٩๏̯͡๏)۶
pi_133714331
Kan ik bij iemand Litecoins kopen?
  donderdag 28 november 2013 @ 17:22:19 #79
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133714590
Ik vraag me 1 ding af, je kan zonder te hoeven minen de Bitcoins instappen en eigenlijk profiteren van een ander die heeft zitten minen en daarbij kosten gemaakt heeft. Oftewel, je kan nu beter gaan handelen dan gaan minen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_133714978
quote:
3s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:22 schreef Woods het volgende:
Ik vraag me 1 ding af, je kan zonder te hoeven minen de Bitcoins instappen en eigenlijk profiteren van een ander die heeft zitten minen en daarbij kosten gemaakt heeft. Oftewel, je kan nu beter gaan handelen dan gaan minen?
Daar betaal je natuurlijk voor he.
pi_133715003
Bitcoins verkopen aan mij is trouwens ook goed ipv Litecoins.
pi_133715041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:39 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Daar betaal je natuurlijk voor he.
Maar als het een paar procent meer stijgt dan is het altijd nog gunstiger dan een spaarrekening.
  donderdag 28 november 2013 @ 17:56:18 #83
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133715408
Is er een manier om iets te doen met 7 euro die op MtǴox staan? Ik kan er geen bitcoin voor kopen. Kan ik er op de een of andere manier bijvoorbeeld mBTC of een andere cryptocurrencie?
pi_133715467
Zojuist praatten ze een tijdje over Bitcoin bij RTL Z :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133715690
Wat een gekkenhuis mensen. Het blijft ook maar doorgaan 8)7
Snel maar eens wat overuren in BTC stoppen. Ik krijg het er bij vrouwlief niet in om het spaargeld om te zetten in BTC ;(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 28-11-2013 18:17:58 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 18:14:48 #86
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133715849
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133715931
Jezus fuck ik had 5x meer kunnen hebben als ik nu uitgestapt was.Achja
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_133715979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:17 schreef tofastTG het volgende:
Jezus fuck ik had 5x meer kunnen hebben als ik nu uitgestapt was.Achja
Achteraf gelul ;)

Als ik in april bij een koers van 100 euro mijn spaargeld erin had gestoken en nu was uitgestapt had ik mijn hypotheek afbetaald kunnen hebben.

Gvd. Daar moet je ook heel niet bij nadenken :P
pi_133716014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef borbit het volgende:
Is er een manier om iets te doen met 7 euro die op MtǴox staan? Ik kan er geen bitcoin voor kopen. Kan ik er op de een of andere manier bijvoorbeeld mBTC of een andere cryptocurrencie?
Je kan er 0.007 BTC voor kopen
  donderdag 28 november 2013 @ 18:22:57 #90
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133716086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:20 schreef Dynd het volgende:

[..]

Je kan er 0.007 BTC voor kopen
Nee dat kan dus niet. Je moet minimaal 0.01 BTC kopen.
pi_133716160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Nee dat kan dus niet. Je moet minimaal 0.01 BTC kopen.
Wachten op een crash dan, of extra dollars overmaken naar MtGox. :P
pi_133716209
Jezus wat een crime om die dingen te kopen op dit moment.
pi_133716211
Over 400 Retailers Are Offering Deals On New “Bitcoin Black Friday” Website



http://techcrunch.com/201(...)lack-friday-website/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 28 november 2013 @ 18:38:34 #95
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133716579
quote:
Straks blokeert de pin omdat je op zaterdag avond 50 euro opneemt en er mogelijk coke van gaat scoren.
pi_133716581
quote:
Bizar, klacht bij de AFM indienen ofzo? Ze bepalen voor jou hoe je je geld moet besteden. Mag je straks ook niet meer pinnen in achterbuurten omdat je er wellicht drugs of wapens van gaat kopen?
pi_133716613
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Bizar, klacht bij de AFM indienen ofzo?
Heb je het stuk wel gelezen?
pi_133716627
quote:
Boeiend, wie heeft er straks nog een bank nodig :P
En daar is de Rabobank natuurlijk ook bang voor, dat ze hun monopoliepositie verliezen en gaan ze er alles aan doen om BTC zwart te maken. Witwassen, kinderporno, criminelen blablabla. De grootste criminelen zijn de bankiers zelf, ze hebben alleen een pak aan en spreken beschaafd Nederlands.
pi_133716741
quote:
De Rabobank moet niet meewerken aan het faciliteren van Bitcoin-betalingen. Dat vindt de commissie Ethiek van de Rabobank. Daarmee is nog niet gezegd dat betalingen aan Bitcoin-exchanges door de bank worden geblokkeerd.

Het oordeel van de commissie, dat van eerder deze maand dateert, luidt dat er bezwaren kleven aan Bitcoins en andere digitale valuta, omdat er geen toezicht van de overheid is en de virtuele munteenheden dus zouden kunnen worden gebruikt voor criminele activiteiten als witwassen, handel in kinderporno en drugssmokkel. Dat blijkt uit een document dat Tweakers via klokkenluiderssite Publeaks in handen heeft gekregen. In het document staat ook dat klanten die in Bitcoins handelen een 'hoger risicoprofiel' moeten krijgen, maar wat daarmee wordt bedoeld, is niet duidelijk.

Volgens woordvoerster Marie-Christine Reusken staat het oordeel los van een 'storing' vorige week, waardoor geen betalingen aan de Nederlandse Bitcoin-exchange Bitonic mogelijk waren. Destijds kregen klanten al te horen dat de wijziging werd doorgevoerd na het oordeel van de ethische commissie, maar dat ontkent Reusken. Overigens ontkende de Rabobank vorige week ook het bestaan van het oordeel van de ethische commissie; pas na te zijn geconfronteerd met de Publeaks-melding, gaf de bank toe.

Toch betekent het oordeel niet dat de bank betalingen naar Bitcoin-exchanges zal gaan belemmeren; volgens Reusken is het oordeel van de ethische commissie niet bindend. Hoe de kwestie zich zal gaan ontwikkelen is nog niet te zeggen. "Soms wordt het beleid aangescherpt", aldus Reusken. "Maar je kunt hier niet uit afleiden wat de Rabobank met Bitcoins gaat doen", zegt ze ook. "Zelfs de minister van Financiën weet niet wat hij met Bitcoins aan moet", zegt zij.

Toch kan de beslissing 'op termijn leiden tot beleid', erkent de Rabobank-woordvoerster. Eerder oordeelde de commissie ethiek dat er bedrijven die banden hebben met de wapenindustrie onder de loep genomen moeten worden, voordat ze klant mogen worden. Inmiddels is dat beleid geworden bij de bank.

Daarnaast zouden individuele Rabobank-vestigingen die met Bitcoins te maken hebben, volgens Reusken hun eigen conclusies uit het oordeel van de ethische commissie kunnen trekken, al is niet duidelijk op welke manier de vestigingen daarmee te maken zouden kunnen krijgen. De Nederlandsche Bank voert momenteel een onderzoek uit naar de gevaren van Bitcoin, aldus het ANP.

http://tweakers.net/nieuw(...)coin-betalingen.html
Edit: Oh, al gepost, ach.
pi_133716810
quote:
Blij dat ik onlangs bij de Rabobank ben weggegaan. Bevestigd alleen maar dat dit de juiste keuze was.
pi_133716813
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Heb je het stuk wel gelezen?
Ja, waarom niet?
pi_133716854
Maar als de Bitcoin instort en veel mensen geld verliezen moeten er natuurlijk wel weer kamervragen komen waarom de banken niet hebben ingegrepen en hebben gefaciliteerd in het financieren van deze bubbel. Als je wint heb je vrienden nietwaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 18:47:26 ]
pi_133716869
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Blij dat ik onlangs bij de Rabobank ben weggegaan. Bevestigd alleen maar dat dit de juiste keuze was.

Mja, ik vrees dat er meer banken zullen volgen als BTC in deze sneltreinvaart blijft groeien.
pi_133716880
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Je gaat een klacht indienen omdat de etische commisie een voorstel heeft gedaan?

Apart.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:48:33 #105
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133716891
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Heb je het stuk wel gelezen?
Nee natuurlijk niet.
pi_133716971
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:48 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je gaat een klacht indienen omdat de etische commisie een voorstel heeft gedaan?

Apart.
Wat tot beleid kan leiden. Goed, nu wat vroeg, maar met name dat ze labeltjes willen gaan plakken op klanten die iets met BTC willen betalen of doen staat me erg tegen.

Totaal ongefundeerd en generaliserend 'waar rook is, is vuur' gedrag.
pi_133716988
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Totaal ongefundeerd en generaliserend 'waar rook is, is vuur' gedrag.
Ach daar hebben wel meer posters last van.

Grootmoedig van je.
pi_133717047
Aangezien ik vroeger helaas al mijn bitcoins (8,7) heb verkocht op de eerste piek, toen de bitcoins over de honderd euro gingen, vroeg ik me af of het slim is om in litecoins te gaan inversteren. Heeft iemand hier misschien een beargumenteerde mening over?
Je maintiendrai
pi_133717155
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:54 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Aangezien ik vroeger helaas al mijn bitcoins (8,7) heb verkocht op de eerste piek, toen de bitcoins over de honderd euro gingen, vroeg ik me af of het slim is om in litecoins te gaan inversteren. Heeft iemand hier misschien een beargumenteerde mening over?
Vorige week zou ik 'ja' hebben gezegd, ik heb het een collega aangeraden, hij heeft ingekocht op 3 euro. De munt is in mijn ogen ongeveer 10% van de bitcoins waard, maar bitcoin zal in mijn ogen leidend blijven. Ik weet niet of er ten opzichte van dit punt nog veel groei zal zitten.
Ik verwacht wel dat het ongeveer gelijk mee zal groeien met Bitcoin, maar deze kan ook nog een crash tegemoet zien, de laatste maand is hij meer dan verdubbeld, dat voelt niet stabiel.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133717168
Op RTL Z werd gesteld dat BTC geen goede currency zal zijn omdat er een limiet op het aantal coins is, dus wat je dan krijgt is deflatie. Zoals met de goud standaard maar dan zelfs nog erger.
De gedachte hierachter is dat er meer en meer vraag naar bitcoins komt en deze oneindig lang in prijs zal stijgen. Vervolgens krijg je dus deflatie in de zin dat je een brood beter morgen kan kopen dan vandaag, aangezien het je minder bitcoins zal kosten omdat de waarde van 1 bitcoin weer gestegen is.

Ik snap het voordeel van geen centrale bank hebben die "illegaal" inflatie creëert, maar is deze deflatie niet veel gevaarlijker?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133717222
CoinMap: Bitcoin-Accepting Merchants Increased 81% in November

The number of physical locations that accept bitcoin has rocketed, according to statistics from Coinmap.org’s crowdsourced map.

At the start of November, the number of entries on CoinMap stood at 552. This has nearly doubled to just over 1,000 current entries. The graph below, based on statistics collected by CoinMap contributor Rene-Lee Sylvain, shows the number of CoinMap entries from the end of October to 27th November.



Artikel gaat hier verder:

http://www.coindesk.com/s(...)s-accepting-bitcoin/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133717293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Op RTL Z werd gesteld dat BTC geen goede currency zal zijn omdat er een limiet op het aantal coins is, dus wat je dan krijgt is deflatie. Zoals met de goud standaard maar dan zelfs nog erger.
De gedachte hierachter is dat er meer en meer vraag naar bitcoins komt en deze oneindig lang in prijs zal stijgen. Vervolgens krijg je dus deflatie in de zin dat je een brood beter morgen kan kopen dan vandaag, aangezien het je minder bitcoins zal kosten omdat de waarde van 1 bitcoin weer gestegen is.

Ik snap het voordeel van geen centrale bank hebben die "illegaal" inflatie creëert, maar is deze deflatie niet veel gevaarlijker?
Waarom zou de waarde blijven stijgen als niemand ze meer gebruikt?
pi_133717311
World’s First Payroll Software to Pay in Bitcoins



http://www.prweb.com/releases/2013/11/prweb11314797.htm
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133717338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Op RTL Z werd gesteld dat BTC geen goede currency zal zijn omdat er een limiet op het aantal coins is, dus wat je dan krijgt is deflatie. Zoals met de goud standaard maar dan zelfs nog erger.
De gedachte hierachter is dat er meer en meer vraag naar bitcoins komt en deze oneindig lang in prijs zal stijgen. Vervolgens krijg je dus deflatie in de zin dat je een brood beter morgen kan kopen dan vandaag, aangezien het je minder bitcoins zal kosten omdat de waarde van 1 bitcoin weer gestegen is.

Ik snap het voordeel van geen centrale bank hebben die "illegaal" inflatie creëert, maar is deze deflatie niet veel gevaarlijker?
Als Bitcoin de enige currency zou zijn wel, zolang je je brood nog met euro's en dollars kan afrekenen zal het wel meevallen lijkt me.
pi_133717354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Op RTL Z werd gesteld dat BTC geen goede currency zal zijn omdat er een limiet op het aantal coins is, dus wat je dan krijgt is deflatie. Zoals met de goud standaard maar dan zelfs nog erger.
De gedachte hierachter is dat er meer en meer vraag naar bitcoins komt en deze oneindig lang in prijs zal stijgen. Vervolgens krijg je dus deflatie in de zin dat je een brood beter morgen kan kopen dan vandaag, aangezien het je minder bitcoins zal kosten omdat de waarde van 1 bitcoin weer gestegen is.

Ik snap het voordeel van geen centrale bank hebben die "illegaal" inflatie creëert, maar is deze deflatie niet veel gevaarlijker?
Ik ben het met je eens maar het tegenargument zal zijn dat je Bitcoin in bijna oneindige kleine fracties kan verhandelen. Maar daar heeft de bakker niets aan als de mensen een dag later een keer zoveel voor een brood moeten betalen. Denk ook niet dat de analoge markt, winkels e.d. , ooit zullen overstappen op digitale crypto valuta.
pi_133717497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens maar het tegenargument zal zijn dat je Bitcoin in bijna oneindige kleine fracties kan verhandelen. Maar daar heeft de bakker niets aan als de mensen een dag later een keer zoveel voor een brood moeten betalen. Denk ook niet dat de analoge markt, winkels e.d. , ooit zullen overstappen op digitale crypto valuta.
Maar uiteindelijk is bitcoin dan toch alleen geschikt als pyramide spel? Je kan het niet als betaalmiddel gebruiken. Of is het dan weer wel geschikt als "bank" om je geld te stallen waarvan je met zekerheid van kunt zeggen dat de waarde gelijk zal blijven of zal stijgen? (mits iedereen de currency accepteert en het niet ineens in elkaar klapt etc)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133717603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:58 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Vorige week zou ik 'ja' hebben gezegd, ik heb het een collega aangeraden, hij heeft ingekocht op 3 euro. De munt is in mijn ogen ongeveer 10% van de bitcoins waard, maar bitcoin zal in mijn ogen leidend blijven. Ik weet niet of er ten opzichte van dit punt nog veel groei zal zitten.
Ik verwacht wel dat het ongeveer gelijk mee zal groeien met Bitcoin, maar deze kan ook nog een crash tegemoet zien, de laatste maand is hij meer dan verdubbeld, dat voelt niet stabiel.
Oke dankjewel voor die reactie!

Het is natuurlijk wel zo dat de btc ook een tijd heeft gehad dat deze per week in waarde verdubbelde, ik denk dat ik er een paar ga kopen.
Je maintiendrai
pi_133717649
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
CoinMap: Bitcoin-Accepting Merchants Increased 81% in November

The number of physical locations that accept bitcoin has rocketed, according to statistics from Coinmap.org’s crowdsourced map.

At the start of November, the number of entries on CoinMap stood at 552. This has nearly doubled to just over 1,000 current entries. The graph below, based on statistics collected by CoinMap contributor Rene-Lee Sylvain, shows the number of CoinMap entries from the end of October to 27th November.

[ afbeelding ]

Artikel gaat hier verder:

http://www.coindesk.com/s(...)s-accepting-bitcoin/
Inflatie is leuk omdat de bestaande schulden daarmee steeds minder waard worden, het spoort aan om schulden te nemen, vind je dat een beter iets?
Deflatie speelt sparen in de hand, op die manier geef je alleen uit wat je daadwerkelijk uit moet geven. Het kan de economie onderuit halen, maar ik ben persoonlijk wel voorstander van 'consu-minderen'. Maar daar zit in mijn geval een hele ideologie achter waar ik een hele pagina kan vullen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133717714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:06 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk is bitcoin dan toch alleen geschikt als pyramide spel? Je kan het niet als betaalmiddel gebruiken. Of is het dan weer wel geschikt als "bank" om je geld te stallen waarvan je met zekerheid van kunt zeggen dat de waarde gelijk zal blijven of zal stijgen? (mits iedereen de currency accepteert en het niet ineens in elkaar klapt etc)
Bitcoin is een betaalsysteem, een protocol waarop nieuwe ideeen gebouwd kunnen worden en een valuta. Hoe meer de eerste twee een succes worden, hoe meer Bitcoin als valuta gezien wordt door mensen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133717720
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:01 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Waarom zou de waarde blijven stijgen als niemand ze meer gebruikt?
Omdat men ziet dat ze waarde hebben, stijging daarvan is deflatie en dan kan je beter houden dan gebruiken. Goud ging 5 jaar geleden ook van 300 naar1900 terwijl al het goud in kluizen blijft liggen, niemand betaalt met gouden munten, die wissel je om in geld en dan koop je, zo zal het ook gaan met bitcoin.
pi_133717734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:11 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Inflatie is leuk omdat de bestaande schulden daarmee steeds minder waard worden, het spoort aan om schulden te nemen, vind je dat een beter iets?
Deflatie speelt sparen in de hand, op die manier geef je alleen uit wat je daadwerkelijk uit moet geven. Het kan de economie onderuit halen, maar ik ben persoonlijk wel voorstander van 'consu-minderen'. Maar daar zit in mijn geval een hele ideologie achter waar ik een hele pagina kan vullen.
Volgens mij quote je de verkeerde :P
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133717850
Dus zoals ik zeg dan is btc eig alleen leuk als "bank" - mits het stabiel is en door heel veel mensen geaccepteerd - waarbij je dus moet betalen met andere valuta.

Kan je dan niet ook net zo goed je geld investeren in een index tracker? Die stijgt ook altijd, iig op de lange termijn.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133717879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Volgens mij quote je de verkeerde :P
dat klopt :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133717895
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:12 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Omdat men ziet dat ze waarde hebben, stijging daarvan is deflatie en dan kan je beter houden dan gebruiken. Goud ging 5 jaar geleden ook van 300 naar1900 terwijl al het goud in kluizen blijft liggen, niemand betaalt met gouden munten, die wissel je om in geld en dan koop je, zo zal het ook gaan met bitcoin.
Ik snap de vergelijking wel maar indien bitcoins een stabiele koers zou hebben zie ik het zeker wel als betaalmiddel gebruikt worden.

Daarom heb ik het ook in het begin gekocht, om mee te betalen.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_133717930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens maar het tegenargument zal zijn dat je Bitcoin in bijna oneindige kleine fracties kan verhandelen. Maar daar heeft de bakker niets aan als de mensen een dag later een keer zoveel voor een brood moeten betalen. Denk ook niet dat de analoge markt, winkels e.d. , ooit zullen overstappen op digitale crypto valuta.
Er zijn verschillende theorieën over deflatie (er werden pas wat linkjes hier gepost die ik helaas niet meer kan terugvinden), maar het hoeft niet altijd negatief uit te pakken. Ik vind het zelf best moeilijk om me zo'n economie voor te stellen, maar het kan ook zijn dat er op een gegeven moment een balans gevonden kan worden waar mensen wél gaan uitgeven omdat je toch een bepaald welstandsniveau wilt hebben. Hoe lang kan je het aanschaffen van eten, huisraad en electronica uitstellen? De kunst is die balans te vinden, een grote uitdaging is bijvoorbeeld de werkloosheid die dan waarschijnlijk gaat stijgen. Daar zullen oplossingen voor moeten worden gezocht. Tevens denk ik dat we een lichte deflatie ook best kunnen gebruiken in het kader van consuminderen, duurzaamheid en uiteindelijk het behoud van deze planeet.
pi_133718559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Er zijn verschillende theorieën over deflatie (er werden pas wat linkjes hier gepost die ik helaas niet meer kan terugvinden), maar het hoeft niet altijd negatief uit te pakken. Ik vind het zelf best moeilijk om me zo'n economie voor te stellen, maar het kan ook zijn dat er op een gegeven moment een balans gevonden kan worden waar mensen wél gaan uitgeven omdat je toch een bepaald welstandsniveau wilt hebben. Hoe lang kan je het aanschaffen van eten, huisraad en electronica uitstellen? De kunst is die balans te vinden, een grote uitdaging is bijvoorbeeld de werkloosheid die dan waarschijnlijk gaat stijgen. Daar zullen oplossingen voor moeten worden gezocht. Tevens denk ik dat we een lichte deflatie ook best kunnen gebruiken in het kader van consuminderen, duurzaamheid en uiteindelijk het behoud van deze planeet.
We zullen toch binnen 10 tot 20 jaar naar een ander systeem moeten gaan (godzijdank):

NWS / De geautomatiseerde maatschappij #3
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 28 november 2013 @ 19:43:56 #127
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133718905
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133718909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Er zijn verschillende theorieën over deflatie (er werden pas wat linkjes hier gepost die ik helaas niet meer kan terugvinden), maar het hoeft niet altijd negatief uit te pakken. Ik vind het zelf best moeilijk om me zo'n economie voor te stellen, maar het kan ook zijn dat er op een gegeven moment een balans gevonden kan worden waar mensen wél gaan uitgeven omdat je toch een bepaald welstandsniveau wilt hebben. Hoe lang kan je het aanschaffen van eten, huisraad en electronica uitstellen? De kunst is die balans te vinden, een grote uitdaging is bijvoorbeeld de werkloosheid die dan waarschijnlijk gaat stijgen. Daar zullen oplossingen voor moeten worden gezocht. Tevens denk ik dat we een lichte deflatie ook best kunnen gebruiken in het kader van consuminderen, duurzaamheid en uiteindelijk het behoud van deze planeet.
Probleem met een dergelijk systeem is dat een fractie van de mensheid zal profiteren en de massa eronder moet lijden. Zie bijvoorbeeld de beurskrach in de jaren 30. Handige jongens maken winst, maar de massa zit in armoede.

Het is ook precies de reden dat het huidige banksysteem met garanties bestaat. Het is misschien niet ideaal maar het voorkomt wel te hevige economische schommelingen.

Ik zie ook geen ander gebruik voor Bitcoins e.d. dan voor speculatie en handel die het daglicht niet kan verdragen.

Daarom vind ik het ook wel goed dat b.v. de Rabobank een standpunt inneemt. Het is luchthandel en de Rabo doet precies wat er tegenwoordig verwacht wordt van banken door de samenleving. Waarschuwen en niet faciliteren. Dat geldt niet enkel voor Bitcoin maar allerhande zaken die ethisch niet door de beugel kunnen. Prostitutie b.v.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 19:44:46 ]
pi_133719155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:43 schreef gelly het volgende:

Ik zie ook geen ander gebruik voor Bitcoins e.d. dan voor speculatie en handel die het daglicht niet kan verdragen.
Jezus zeg, nu kom je al een tijdje in dit topic en nog snap je niet dat Bitcoin als betaalsysteem duidelijke voordelen heeft tov andere bestaande systemen.

Amazon moet per jaar honderden miljoenen betalen aan de creditcardmaatschappijen. Wanneer iedereen overstapt naar Bitcoin betalen ze een fractie van dat bedrag aan kosten. Bitcoin als betaalsysteem heeft heel veel potentie als we alleen al kijken naar kostenbesparingen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133719252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jezus zeg, nu kom je al een tijdje in dit topic en nog snap je niet dat Bitcoin als betaalsysteem duidelijke voordelen heeft tov andere bestaande systemen.

Amazon moet per jaar honderden miljoenen betalen aan de creditcardmaatschappijen. Wanneer iedereen overstapt naar Bitcoin betalen ze een fractie van dat bedrag aan kosten. Bitcoin als betaalsysteem heeft heel veel potentie als we alleen al kijken naar kostenbesparingen.
Ja maar als betaalsysteem werkt het dus alleen online, en ook alleen wanneer je continu de prijzen aanpast met de koers van de bitcoin.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133719419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jezus zeg, nu kom je al een tijdje in dit topic en nog snap je niet dat Bitcoin als betaalsysteem duidelijke voordelen heeft tov andere bestaande systemen.
Ja, en het grootste voordeel is dat het nauwelijks traceerbaar is.
quote:
Amazon moet per jaar honderden miljoenen betalen aan de creditcardmaatschappijen. Wanneer iedereen overstapt naar Bitcoin betalen ze een fractie van dat bedrag aan kosten. Bitcoin als betaalsysteem heeft heel veel potentie als we alleen al kijken naar kostenbesparingen.
Maar die kostenbesparing valt in het niet bij de heftige fluctuatie van de waarde. Bovendien zal niet iedereen overstappen, nog geen fractie van het totaal aantal klanten. De economie is voornamelijk gebaseerd op vetrouwen, dat is er niet bij Bitcoins en dat zal er niet zijn. Simpelweg omdat er geen controle op is.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:56:55 #132
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_133719422
Waar koop je litecoins? litecoins.nl is dicht.
pi_133719644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en het grootste voordeel is dat het nauwelijks traceerbaar is.

[..]

Maar die kostenbesparing valt in het niet bij de heftige fluctuatie van de waarde. Bovendien zal niet iedereen overstappen, nog geen fractie van het totaal aantal klanten. De economie is voornamelijk gebaseerd op vetrouwen, dat is er niet bij Bitcoins en dat zal er niet zijn. Simpelweg omdat er geen controle op is.
Neeheeh! Met de Bitpay software module kunnen bedrijven het geld in dollars, euro's, kronen, franken enz. op hun rekening ontvangen.

Waarom weten zo weinig mensen dit? ;(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133719839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Neeheeh! Met de Bitpay software module kunnen bedrijven het geld in dollars, euro's, kronen, franken enz. op hun rekening ontvangen.

Waarom weten zo weinig mensen dit? ;(
En de waarde van de Bitcoin op moment van omwisselen is gebaseerd op .... ?
pi_133719854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:08 schreef gelly het volgende:

[..]

En de waarde van de Bitcoin op moment van omwisselen is gebaseerd op .... ?
Vraag en aanbod.

En misschien dat je er beter eerst in kunt verdiepen:

https://bitpay.com/bitcoin-exchange-rates

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 20:09:08 ]
pi_133719890
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vraag en aanbod.
Ja. Dus ik zie even niet waar de reactie van Probably_on_pcp ergens een antwoord op is.
pi_133719982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja. Dus ik zie even niet waar de reactie van Probably_on_pcp ergens een antwoord op is.
Over de fluctuatie. Dat het niet per se uitmaakt omdat je met bitpay zo terug kan gaan naar reguliere valuta.

Verder kan er denk ik best vertrouwen zijn zonder controle. Ik ben niet ervan overtuigd dat Bitcoin het eindstation wordt voor digitale valuta. Dit door de deflatie. Maar dingen als PPCoin hebben bijvoorbeeld een ingebouwde inflatie wat dus het deflatie-probleem oplost.

Kortom: je moet het vooral zien als een leuk experiment. En crypto-currencies zullen gewoon kunnen evolueren aan de hand van nieuwe opgedane economische kennis. :)
  donderdag 28 november 2013 @ 20:48:31 #138
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133721707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:56 schreef gelly het volgende:
De economie is voornamelijk gebaseerd op vetrouwen, dat is er niet bij Bitcoins en dat zal er niet zijn. Simpelweg omdat er geen controle op is.
Ik heb zelf meer vertrouwen op iets wat ik zelf kan controleren (zowel de software want open source, als de transacties) dan dat ik vertrouwen heb dat alle landen de komende 20 jaar de waarde van hun munten kunnen blijven onderbouwen.

Als je vertrouwd op het goud wat achter dollars/euro's zou moeten zitten zou je ook nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 20:49:19 #140
230491 Zith
pls tip
pi_133721743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja. Dus ik zie even niet waar de reactie van Probably_on_pcp ergens een antwoord op is.
Als een product 10 EUR kost.

Dan kan ik een verkoper 0.012 BTC betalen.

En hij krijgt precies 10 EUR op zijn rekening.

Geen risico qua fluctuatie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 28 november 2013 @ 20:52:18 #141
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_133721889
Excuus zat niet op te letten
pi_133721932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:52 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Waar gaan jullie de nacht straks mee in? Ik zit te denken aan LTC, NMC en een paar FTC
AEX / [SC] Cryptocurrencies #11 - LTC rulezzzz
PSN: Duuc-nl
pi_133721965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:48 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik heb zelf meer vertrouwen op iets wat ik zelf kan controleren (zowel de software want open source, als de transacties) dan dat ik vertrouwen heb dat alle landen de komende 20 jaar de waarde van hun munten kunnen blijven onderbouwen.

Als je vertrouwd op het goud wat achter dollars/euro's zou moeten zitten zou je ook nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Het punt is een beetje dat (anonieme) partijen de markt kunnen beinvloeden door enorme voorraden bitcoins te dumpen of te kopen. In de huidige economische wereld is redelijk duidelijk waar het geld is, waar het heen gaat en waar het vandaan komt. Economie is ook politiek natuurlijk.

De basis van de Bitcoin is ook gewoon het huidige monetaire systeem, los daarvan kan het ook niet bestaan. Het is hetgeen Bitcoin waarde geeft. Nou ja, het zou wel kunnen bestaan, maar dan is het wel heel lastig er waarde aan toe te kennen.
pi_133722017
U gelly?
pi_133722049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef Zith het volgende:

[..]

Als een product 10 EUR kost.

Dan kan ik een verkoper 0.012 BTC betalen.

En hij krijgt precies 10 EUR op zijn rekening.

Geen risico qua fluctuatie.
Dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat je daar je bedrijfsvoering niet op kan baseren. Het zal denk ik altijd een gimmick zijn qua betaling. De enige markt waar het geen gimmick is is de zwarte markt.
pi_133722092
Vraagje trouwens.. Waar haalt MultiBit (wallet) de koerswaarde vandaan ? Die verschilt nogal met b.v. http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
pi_133722265
Straks voor LTC een belangrijke uitzending: https://twitter.com/maxkeiser/status/406128290986864640
Is dit positief zien we vannacht nog de 50 dollar voor LTC
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 21:00:14 #148
230491 Zith
pls tip
pi_133722284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat je daar je bedrijfsvoering niet op kan baseren. Het zal denk ik altijd een gimmick zijn qua betaling. De enige markt waar het geen gimmick is is de zwarte markt.
Het werkt op deze manier niet anders dan PayPal of Creditcard, alleen dan -3% kosten en -chargebacks.

Let op, veel branches werken met een 3% of minder winstmarge! Verwijdering van 3% paypal/ccreditcard kosten betekent een winstmarge verdubbeling.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133722320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat je daar je bedrijfsvoering niet op kan baseren. Het zal denk ik altijd een gimmick zijn qua betaling. De enige markt waar het geen gimmick is is de zwarte markt.
Nou ja, burgers worden er steess meer van bewust dat hun privacy op grote schaal wordt verzonden.

Het anoniem betalen is niet alleen handig voor de zwarte markt, maar ook handig voor als je vindt dat bedrijven en/of overheden niets van je transacties hoeven te weten. Dus voor de privacybewuste burger.
pi_133722339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Het werkt op deze manier niet anders dan PayPal of Creditcard, alleen dan -3% kosten en -chargebacks.

Let op, veel branches werken met een 3% of minder winstmarge! Verwijdering van 3% paypal/ccreditcard kosten betekent een winstmarge verdubbeling.
En dit!
pi_133722451
Maar goed, ik vind het leuk om te speculeren maar er zijn nergens Bitcoins te koop ? BTC-e zie ik nog als optie, die zijn redelijk betrouwbaar volgens mij. Hebben die wel voorraad ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 21:04:13 ]
pi_133722548
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou ja, burgers worden er steess meer van bewust dat hun privacy op grote schaal wordt verzonden.

Het anoniem betalen is niet alleen handig voor de zwarte markt, maar ook handig voor als je vindt dat bedrijven en/of overheden niets van je transacties hoeven te weten. Dus voor de privacybewuste burger.
Lees, de belastingen of politie ontwijken
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 21:06:08 #153
230491 Zith
pls tip
pi_133722570
Op BTC-E bied je op de bitcoins van mensen die ze willen verkopen. Zolang mensen bitcoins willen verkopen zijn ze op voorraad. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133722590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:04 schreef gelly het volgende:
Maar goed, ik vind het leuk om te speculeren maar er zijn nergens Bitcoins te koop ? BTC-e zie ik nog als optie, die zijn redelijk betrouwbaar volgens mij. Hebben die wel voorraad ?
Probeer anders happycoins.nl

Bitonic kan ook, maar die hebben nauwelijks voorraad. Daar moet je mazzel mee hebben.

BTC-E is betrouwbaar. Echter moet je minimaal 2000$ storten of iets dergelijks en ik denk dat die speculatie iets te veel voor je is. ;) Daarnaast moet je je identiteitskaart scannen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 21:09:11 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 21:06:44 #155
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133722598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Het punt is een beetje dat (anonieme) partijen de markt kunnen beinvloeden door enorme voorraden bitcoins te dumpen of te kopen. In de huidige economische wereld is redelijk duidelijk waar het geld is, waar het heen gaat en waar het vandaan komt. Economie is ook politiek natuurlijk.

De basis van de Bitcoin is ook gewoon het huidige monetaire systeem, los daarvan kan het ook niet bestaan. Het is hetgeen Bitcoin waarde geeft. Nou ja, het zou wel kunnen bestaan, maar dan is het wel heel lastig er waarde aan toe te kennen.
Partijen kunnen nu ook andere munten beïnvloeden, alleen hebben ze daar iets meer geld voor nodig. Zelfde bij Bitcoin, alleen is de marketcap en dus de kosten hiervoor (nog) lager.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat je daar je bedrijfsvoering niet op kan baseren. Het zal denk ik altijd een gimmick zijn qua betaling. De enige markt waar het geen gimmick is is de zwarte markt.
Waarom zou je hier geen bedrijfsvoering op kunnen baseren? Jij wil voor je product ¤10, en die krijg je van je payment processor, alleen dan met een lagere fee als bij een CC of iDEAL transactie. Mooi toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:56 schreef gelly het volgende:
Vraagje trouwens.. Waar haalt MultiBit (wallet) de koerswaarde vandaan ? Die verschilt nogal met b.v. http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
Kun je instellen, staat gewoon in de FAQ
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133722720
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Probeer anders happycoins.nl

Bitonic kan ook, maar die hebben nauwelijks voorraad. Daar moet je mazzel mee hebben.

BTC-E is betrouwbaar. Echter moet je minimaal 2000$ storten of iets dergelijks en ik denk dat die speculatie iets te veel voor je is. ;)
2k valt wel mee, maar omdat nu te boeken naar een site die ik niet ken.. Wat is de reden dan b.v. Nederlandse sites geen Bitcoins hebben ?
pi_133722794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:06 schreef Maxbet het volgende:

Waarom zou je hier geen bedrijfsvoering op kunnen baseren? Jij wil voor je product ¤10, en die krijg je van je payment processor, alleen dan met een lagere fee als bij een CC of iDEAL transactie. Mooi toch?

Als je je bedrijfsvoering moet baseren op klanten die wachten met kopen tot het moment dat een munt gunstig staat .. Dan komt je continuitieit in gevaar.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:11:01 #158
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133722814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

2k valt wel mee, maar omdat nu te boeken naar een site die ik niet ken.. Wat is de reden dan b.v. Nederlandse sites geen Bitcoins hebben ?
Ironisch genoeg krijgen ze hun Euro's niet snel genoeg naar de exchanges om nieuwe bitcoins te kopen. De bitcoins zijn sneller gekocht en weer verkocht dan dat ze nieuw fiat geld op de exchange krijgen gezet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133722821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

2k valt wel mee, maar omdat nu te boeken naar een site die ik niet ken.. Wat is de reden dan b.v. Nederlandse sites geen Bitcoins hebben ?
Het verschil is dat Bitonic koopt bij andere exchanges en ze dan doorverkoopt. Ze moeten dus eerst een voorraadje inslaan en die verkopen ze vervolgens. Tegenwoordig doet Bitonic puur alles zelf op vraag/aanbod. Dus als iemand ze Bitcoins verkoopt, dan vult dat hun aanbod bij.

Nu Bitcoin zo populair is worden er veel meer verkocht dan dat ze aangeboden worden aan Bitonic.

HappyCoins is eigenlijk gewoon een iDeal-brug tussen de exchanges. Zij werken niet met voorraden volgens mij, maar plaatsen pas een order als jij ze hebt betaald. Als je via hen koopt, zorg dan dat je dat doet met de Bitstamp-link. MtGox is veel duurder namelijk.

2K vind ik behoorlijk wat trouwens. Ik heb ¤50 besteed en dat is rond de ¤70 geworden. :+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 21:12:44 ]
pi_133722878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je je bedrijfsvoering moet baseren op klanten die wachten met kopen tot het moment dat een munt gunstig staat .. Dan komt je continuitieit in gevaar.
Als je aan de kant van de consument en het bedrijf een payment processor hebt dan is dat niet zo relevant meer.
pi_133722897
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Probeer anders happycoins.nl

Bitonic kan ook, maar die hebben nauwelijks voorraad. Daar moet je mazzel mee hebben.

BTC-E is betrouwbaar. Echter moet je minimaal 2000$ storten of iets dergelijks en ik denk dat die speculatie iets te veel voor je is. ;) Daarnaast moet je je identiteitskaart scannen.
Happycoins is geen optie, vaak duur en de eerste week kan je max 100 euro besteden :')
pi_133722910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Happycoins is geen optie, vaak duur en de eerste week kan je max 100 euro besteden :')
Dat klopt. Als je een Nederlandse site zoekt met voorraad is dat helaas wel een van de weinige opties.
pi_133722946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:11 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ironisch genoeg krijgen ze hun Euro's niet snel genoeg naar de exchanges om nieuwe bitcoins te kopen. De bitcoins zijn sneller gekocht en weer verkocht dan dat ze nieuw fiat geld op de exchange krijgen gezet.
Dit is inderdaad de reden.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:15:29 #164
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133723049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je je bedrijfsvoering moet baseren op klanten die wachten met kopen tot het moment dat een munt gunstig staat .. Dan komt je continuitieit in gevaar.
Als iemand iets niet met bitcoins wil kopen omdat hij/zij denkt dat de munt hoger komt te staan de komende tijd zal diegene ook niet met Euro's kopen. Dan zal hij/zij niks kopen behalve bitcoins. Beetje non argument dit.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133723154
quote:
"Before Christmas". Jaja. :')
pi_133723188
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:15 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Als iemand iets niet met bitcoins wil kopen omdat hij/zij denkt dat de munt hoger komt te staan de komende tijd zal diegene ook niet met Euro's kopen. Dan zal hij/zij niks kopen behalve bitcoins. Beetje non argument dit.
Het verschil is natuurlijk dat de Euro b.v. t.o.v. de Dollar niet in 1 dag 20% daalt of stijgt.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:21:44 #167
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133723341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat de Euro b.v. t.o.v. de Dollar niet in 1 dag 20% daalt of stijgt.
Zeg even dat jij iets verkoopt, sokken ofzo, weet ik veel. En jij neemt bitcoins aan als betaling.
Net op het moment dat ik wil bestellen denk ik, heej wacht eens even, ik kan die bitcoins beter nog een paar dagen houden en dan 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu verkoop je nog steeds sokken, maar neem je geen bitcoin aan. Ik wil nog steeds sokken kopen, maar denk bij mezelf: heej wacht eens even als ik nu bitcoins koop in plaats van sokken kan ik over een paar dagen 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu duidelijk wat ik probeer te zeggen?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133723432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:21 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Zeg even dat jij iets verkoopt, sokken ofzo, weet ik veel. En jij neemt bitcoins aan als betaling.
Net op het moment dat ik wil bestellen denk ik, heej wacht eens even, ik kan die bitcoins beter nog een paar dagen houden en dan 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu verkoop je nog steeds sokken, maar neem je geen bitcoin aan. Ik wil nog steeds sokken kopen, maar denk bij mezelf: heej wacht eens even als ik nu bitcoins koop in plaats van sokken kan ik over een paar dagen 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu duidelijk wat ik probeer te zeggen?
Eerlijk gezegd snap ik er geen bal van :') :D
pi_133723543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:24 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik er geen bal van :') :D
Nou, heel simpel.

Henk wil sokken kopen met zijn Bitcoins, maar denkt: "Shit, over een paar dagen is die misschien meer waard" en koopt daarom zijn sokken niet.

Als hij het in euro's koopt kan hij echter ook denken: "Shit, als ik hier nu Bitcoins van koop of iets anders wat in waarde stijgt, dan kan ik mijn sokken-aankoop beter uitstellen."

Je hebt het dus ook met fiatgeld.
pi_133723647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:21 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Zeg even dat jij iets verkoopt, sokken ofzo, weet ik veel. En jij neemt bitcoins aan als betaling.
Net op het moment dat ik wil bestellen denk ik, heej wacht eens even, ik kan die bitcoins beter nog een paar dagen houden en dan 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu verkoop je nog steeds sokken, maar neem je geen bitcoin aan. Ik wil nog steeds sokken kopen, maar denk bij mezelf: heej wacht eens even als ik nu bitcoins koop in plaats van sokken kan ik over een paar dagen 2 keer zoveel sokken kopen.

Nu duidelijk wat ik probeer te zeggen?
Ik begrijp het prima, maak je daar maar geen zorgen over. De meeste mensen kunnen prima sokken kopen en daarnaast BitCoins. Kun je dat niet dan moet je sowieso geen BitCoins kopen. Mensen kopen die sokken omdat ze weten dat ze morgen waarschijnlijk net zoveel kosten. Als je enkel in Bitcoins kunt afrekenen gaan mensen wachten, want dan kun je inderdaad misschien morgen 2 paar kopen. Maar waarschijnlijk niet, omdat de winkel ook niet gek is en hun prijzen moet aanpassen. Dat heet deflatie.

Als iets niet gezond is voor je bedrijfsvoering dan is het onzekerheid over je inkomsten. Die hebben de meeste bedrijven al, jezelf afhankelijk maken van een nieuwe munteenheid die niet stabiel is is dan helemaal een slecht idee. Bedrijfskunde deel 1 volgens mij.
pi_133723764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik begrijp het prima, maak je daar maar geen zorgen over. De meeste mensen kunnen prima sokken kopen en daarnaast BitCoins. Kun je dat niet dan moet je sowieso geen BitCoins kopen. Mensen kopen die sokken omdat ze weten dat ze morgen waarschijnlijk net zoveel kosten. Als je enkel in Bitcoins kunt afrekenen gaan mensen wachten, want dan kun je inderdaad misschien morgen 2 paar kopen. Maar waarschijnlijk niet, omdat de winkel ook niet gek is en hun prijzen moet aanpassen. Dat heet deflatie.

Als iets niet gezond is voor je bedrijfsvoering dan is het onzekerheid over je inkomsten. Die hebben de meeste bedrijven al, jezelf afhankelijk maken van een nieuwe munteenheid die niet stabiel is is dan helemaal een slecht idee. Bedrijfskunde deel 1 volgens mij.
Maar wat is het probleem als Bitcoin gewoon naast fiatgeld bestaat dan? En als dit dan met BitPay wordt geconverteerd. Dat mensen geen hypotheek afsluiten in BTC wegens de deflatie lijkt me duidelijk.

Daarnaast heb je dus PPCoin die wel een ingebouwde inflatie van 2% of iets dergelijks heeft.

Hier is trouwens wel wat interessants over geschreven op de Bitcoin-wiki:

https://en.bitcoin.it/wiki/Deflationary_spiral
pi_133723920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat neemt niet weg dat je daar je bedrijfsvoering niet op kan baseren. Het zal denk ik altijd een gimmick zijn qua betaling. De enige markt waar het geen gimmick is is de zwarte markt.
Een gimmick die bedrijven dus grote sommen geld kan besparen. Prima "gimmick" dus.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133723955
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem als Bitcoin gewoon naast fiatgeld bestaat dan?
Er is geen probleem. De hele discussie is ontstaan door iemand die beweerde dat Bitcoins een prima alternatief zijn voor winkels i.p.v. de Euro of Dollar als betaalmiddel. Ik gaf enkel aan dat je niet je bedrijfsvoering kunt baseren op de Bitcoin.
pi_133723961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een gimmick die bedrijven dus grote sommen geld kan besparen. Prima "gimmick" dus.
En in het meest gunstige geval worden die kostenbesparingen doorgerekend in de prijzen van producten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133724035
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een gimmick die bedrijven dus grote sommen geld kan besparen. Prima "gimmick" dus.
Bij Bitcoin is het wel : betaald = geld weg. Ik weet niet of dat altijd in het voordeel van de klant is, wat denk jij ?
pi_133724042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Er is geen probleem. De hele discussie is ontstaan door iemand die beweerde dat Bitcoins een prima alternatief zijn voor winkels i.p.v. de Euro of Dollar als betaalmiddel. Ik gaf enkel aan dat je niet je bedrijfsvoering kunt baseren op de Bitcoin.
Nou, je kunt de Bitcoins met BitPay direct omzetten naar euro's. Dus zelfs als je enkel Bitcoin accepteert, kun je dat direct omzetten naar fiat. Je bent niet verplicht om de Bitcoins voor jezelf te houden.
pi_133724067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Bij Bitcoin is het wel : betaald = geld weg. Ik weet niet of dat altijd in het voordeel van de klant is, wat denk jij ?
Ach, een bevestigingsmail van Amazon zou net zo goed als garantiebewijs kunnen dienen bijvoorbeeld.
pi_133724160
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach, een bevestigingsmail van Amazon zou net zo goed als garantiebewijs kunnen dienen bijvoorbeeld.
Dus je baseert iets basaals als betaling op cryptografie maar garantie op iets als email ?
pi_133724212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Bij Bitcoin is het wel : betaald = geld weg. Ik weet niet of dat altijd in het voordeel van de klant is, wat denk jij ?
Voor bedrijven is het fijn dat ze geen chargebacks hebben maar voor klanten is het zo dat ze goed moet opletten wat ze doen. En uit ervaring (bedrijf waar ik werk) zijn er genoeg mensen die dus niet opletten en die ook zeker niet slim genoeg zijn om op dit moment te gaan betalen met Bitcoin.

Bitcoin is nog lang niet gebruiksvriendelijk genoeg, daar moet nog hard aan gewerkt worden. Maar vergelijk de eerste pc's en software met de stand van zaken nu. Zelfde met het internet, dat is ook geëvolueerd en Bitcoin zal ook nog moeten evolueren voordat het door grote getalen mensen gebruiksvriendelijk gebruikt kan worden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133724307
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je baseert iets basaals als betaling op cryptografie maar garantie op iets als email ?
Het was maar een voorbeeld. Je kunt op genoeg manieren een betalingsbevestiging of simpelweg een papiertje laten uitprinten als bewijs dat je het hebt gekocht. Dat kan als garantiebewijs dienen.

Nu gebruik je toch ook vaak gewoon het kassabonnetje als garantiebewijs? Of kijkt de winkel echt in logbestanden of jij het wel echt bent die de transactie heeft gedaan? Je kunt simpelweg confirmaties met unieke ID's genereren en als jouw ID overeenkomt met VerkoopID is dat een bewijs dat jij het product hebt gekocht.
pi_133724782
quote:
Bitcoin zal niet lang onder ons blijven
''Zolang er niet meer inzicht en duidelijkheid is over de transparantie, zal de bitcoin niet lang onder ons blijven'', aluds Olaf van den Heuvel van Aegon. ''De hype die het nu is, betekent over het algemeen dat het ook weer snel kan inzakken. Het is leuk om een ritje omhoog te maken in bitcoins en het is ook leuk om te winnen in het casino''.
pi_133725042
quote:
AFM en DNB letten scherp op virtuele munt Bitcoin

De grillige koers en stijgende populariteit van de virtuele munt Bitcoin trekken de aandacht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). 'We houden Bitcoin scherp in de gaten', aldus een woordvoerder van de toezichthouder. Ook bij de Nederlandsche Bank (DNB) is de munt 'onderwerp van onderzoek'.


Bitcoin heeft vandaag een waarde bereikt van $1200. Een week geleden maakte de munt nog een duikvlucht. Bitcoin noteerde toen slechts rond de $530, aldus persbureau Bloomberg.

Toezicht Volgens de AFM valt nu munt officieel niet onder haar toezicht. 'Het is geen financieel product in de zin van de Wet op het financieel toezicht', licht de woordvoerder toe. 'Een team van de AFM houdt de berichten over en de ontwikkelingen rond Bitcoin echter wel in de gaten.' Dat doet de toezichthouder omdat de risico's groot zijn. 'Dit soort initiatieven trekt altijd mensen aan die er een slaatje uit willen slaan.' De AFM houdt verder goed in de gaten of de Bitcoin wordt gebruikt om beleggingsfondsen of derivatenproducten te starten. 'Die vallen wel onder ons toezicht.' Witwassen DNB let vooral op de witwasrisico's van Bitcoins. 'Verder kijken we of de munt een risico vormt voor de financiële stabiliteit', aldus een woordvoerder. ‘Consumenten moeten wel goed opletten waar ze in stappen.’ Ondanks de sterk schommelende koers zijn er steeds meer partijen die de virtuele munt als wettig betaalmiddel accepteren. In de afgelopen weken liep de koers sterk op door vraag uit China. Daar accepteert Baidu, het Chinese Google, de munt. In de Amerikaanse Senaat werd een bijeenkomst belegd over het thema 'digitale valuta'. In Nederland accepteert onder meer Thuisbezorgd.nl het betaalmiddel.
pi_133725196
Dat gezeik altijd, "we moeten onze burgers beschermen"... Net als dat gelul op de pakjes peuken: "Roken is dodelijk".

Alsof we kinderen zijn van de staat
pi_133725404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Lol.

Juist Bitcoin is heel transparant, broncode is openbaar, alle transacties zijn openbaar.
Bij mijn bank heb ik nog nooit binnen mogen kijken om te zien wat ze met m'n geld doen.

Banken beginnen hun anti-Bitcoin campagnes langzaam aan te zwengelen.

Oud geld vs nieuw geld = Kodak vs Canon EOS 5D mk3
pi_133725649
Grappig hoe al die "experts" ineens opstaan die wel weten dat Bitcoin "niet lang meer onder ons zal blijven".

Lol, alsof ze het kunnen stoppen :')
pi_133725892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
Grappig hoe al die "experts" ineens opstaan die wel weten dat Bitcoin "niet lang meer onder ons zal blijven".

Lol, alsof ze het kunnen stoppen :')
En als ze besluiten om bijvoorbeeld exchanges te verbieden, handelen strafbaar te stellen en meer van die ongein? Ik vrees hier wel een beetje voor naarmate bitcoin meer en meer terrein gaat winnen. Overheden en banken raken zo veel macht kwijt, en dat laten ze niet gebeuren lijkt me.
pi_133725940
First Blockchain Incorporated: The World's First Stateless Company Incorporated In And By The Bitcoin Blockchain

http://firstblockchain.com/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133726279
Hoe lang duurt het voordat Happycoins de confirmatie mail stuurt bij een nieuw account ?
pi_133726328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:13 schreef gelly het volgende:
Hoe lang duurt het voordat Happycoins de confirmatie mail stuurt bij een nieuw account ?
Duurde bij mij eventjes. Niet heel lang hoor.

Eerst de ¤1 test doen. Dan weet je zeker of het allemaal lukt. :P
pi_133726425
Bitcoin.de is de laatste dagen vaak slecht bereikbaar, slecht teken..
pi_133726523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Bitcoin.de is de laatste dagen vaak slecht bereikbaar, slecht teken..
Nou ja, dat is eigenlijk een grote zorg. Exchanges zijn kennelijk nogal gevoelig voor DDOS aanvallen, niet berekend op bezoekersaantallen of zitten zonder geld/Bitcoins.
pi_133726802
Zojuist is mijn geld gestort bij Kraken, wat raden jullie aan om te kopen? Namecoins of Litecoins? Ik ben bereid lang te wachten voor een hoog rendement.
pi_133727037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:21 schreef NextTVH het volgende:
Zojuist is mijn geld gestort bij Kraken, wat raden jullie aan om te kopen? Namecoins of Litecoins? Ik ben bereid lang te wachten voor een hoog rendement.
Bitcoins?
pi_133727121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:25 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Bitcoins?
Ben ik daar niet veel te laat mee? Of verwachten jullie vaker een stijging van ¤100 of meer?
  donderdag 28 november 2013 @ 22:36:39 #195
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133727615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:52 schreef Sylv3se het volgende:
Ondanks de sterk schommelende koers zijn er steeds meer partijen die de virtuele munt als wettig betaalmiddel accepteren.
Beetje knullig van het FD!
censuur :O
pi_133727707
Iemand deze wel eens gebruikt? Lees er nooit iets over https://btcdirect.nl

Heb zelf tot nu toe alleen bij bitonic gekocht
٩๏̯͡๏)۶
pi_133727756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef Ronaldsen het volgende:
Iemand deze wel eens gebruikt? Lees er nooit iets over https://btcdirect.nl

Heb zelf tot nu toe alleen bij bitonic gekocht
Top site ze vragen maar 896.66 euro pet btc
PSN: Duuc-nl
pi_133727843
quote:
19s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:39 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

Top site ze vragen maar 896.66 euro pet btc
Ze zijn wel duur hè
٩๏̯͡๏)۶
pi_133727975
Maar ze geven er ook veel voor bij inkoop.
pi_133728042
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ze zijn wel duur hè
Goede kwaliteit kost wat he, de zuiverste Bitcoins die er zijn.
pi_133728199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Goede kwaliteit kost wat he, de zuiverste Bitcoins die er zijn.
8-) 8-)
٩๏̯͡๏)۶
pi_133728335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:43 schreef Waterdrinker het volgende:
Maar ze geven er ook veel voor bij inkoop.
Nu je het zegt, best veel inderdaad. Meer dan bitonic
٩๏̯͡๏)۶
pi_133728426
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:51 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Nu je het zegt, best veel inderdaad. Meer dan bitonic
Je kan bij Bitonic bitcoins kopen en aan die andere site verkopen met 20 euro winst

Vertrouw die site alleen niet echt, dus wil me er niet aan wagen.
pi_133728530
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Je kan bij Bitonic bitcoins kopen en aan die andere site verkopen met 20 euro winst

Vertrouw die site alleen niet echt, dus wil me er niet aan wagen.
Het ziet er wel betrouwbaar uit, maar omdat ik niemand er over hoor heb ik ook wat twijfels

Maar goed ik hou mijn enige 1.0 bitcoin mooi vast
٩๏̯͡๏)۶
pi_133728769
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Het ziet er wel betrouwbaar uit, maar omdat ik niemand er over hoor heb ik ook wat twijfels

Maar goed ik hou mijn enige 1.0 bitcoin mooi vast
1 Bitcoin is best veel op wereldschaal, vooral als je beseft dat er momenteel maar 12 miljoen van zijn.
pi_133729044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1 Bitcoin is best veel op wereldschaal, vooral als je beseft dat er momenteel maar 12 miljoen van zijn.
Ik ga hem ook zeker nog niet verkopen, toch hoop ik nog op een tijdelijke daling naar 900$ ofzoiets en koop dan nog meer.

Maar ik zal niet de enige zijn ;)
٩๏̯͡๏)۶
pi_133729069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1 Bitcoin is best veel op wereldschaal, vooral als je beseft dat er momenteel maar 12 miljoen van zijn.
Wat denk je van deflatie en bitcoin?


Stel, een bakker verkoopt 1 stuk brood voor 1 mBTC.

Je denkt.. aangezien de bitcoins steeds meer waard worden, dan wacht ik nog 1 dag, dan kan ik 2 stukken brood kopen voor 1 mBTC.

Daar schiet de bakker dus niks mee op.

Als er deflatie is, dan houdt iedereen z'n bitcoins vast, waardoor de onderliggende overdrachtsnetwerk niet benut wordt.

Daarom is inflatie een zegen. Dan geeft men z'n geld wel uit.
pi_133729293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:26 schreef NextTVH het volgende:

[..]

Ben ik daar niet veel te laat mee? Of verwachten jullie vaker een stijging van ¤100 of meer?
Typische beginnersfout, na een kleine stijging denken dat je te laat was, toen het terug omhoog naar 500 ging dacht iedereen dat, alleen de beleggers die weten dat je moet meegaan met een trend winnen
Dan zoeken naar een verliezer, de enige die niet stijgt is ook een veel gemaakte fout, want die zal ook niet opeens beter presteren dan een winnaar
  donderdag 28 november 2013 @ 23:13:03 #210
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_133729384
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:39 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Daar betaal je natuurlijk voor he.
Als miner ontvang je de BTC natuurlijk zelf maar dit is momenteel erg laag, stel als ik wat BTC gekocht had enkele weken geleden en nu verkoop maak ik aardige winst en de miners zelf niet veel.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_133729577
Ik ga denk ik BTCDirect.nl even uitproberen. Benieuwd of ik morgen mijn geld heb. Écht niemand hier die daar al iets verkocht heeft? Kan op internet niks negatiefs vinden.
pi_133729801
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:06 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Wat denk je van deflatie en bitcoin?

Stel, een bakker verkoopt 1 stuk brood voor 1 mBTC.

Je denkt.. aangezien de bitcoins steeds meer waard worden, dan wacht ik nog 1 dag, dan kan ik 2 stukken brood kopen voor 1 mBTC.

Daar schiet de bakker dus niks mee op.

Als er deflatie is, dan houdt iedereen z'n bitcoins vast, waardoor de onderliggende overdrachtsnetwerk niet benut wordt.

Daarom is inflatie een zegen. Dan geeft men z'n geld wel uit.

Hoe wil jij dan aan je brood komen?

Stel 1 mBTC is 2 euro waard. Je zou op maandag je brood kunnen kopen voor 1 mBTC of voor 2 euro, natuurlijk kan je voor die 2 euro ook 1mBTC kopen.

Op dinsdag is de waarde verdubbeld, dus kun je twee broden kopen. Jouw redenering is nu dat je beter niet dat brood had kunnen kopen voor 1 mBTC. Echter als je voor je 2 euro op maandag een mBTC had gekocht, ipv een brood, had je voor die 2 euro ook 2 broden kunnen halen.
pi_133730263
Als ik op happycoins wil kopen krijg ik een nieuw tabblad waar je je gegevens kennelijk moet invoeren. Zoals bedrag, account id etc. Ik kan daar echter niets invoeren, de invoervelden werken niet. Wel staat er
quote:
Demand at BITSTAMP exceeds resources Funds are being increased (1-48 hours)
in het rood.

Ik kan dus niets kopen ?
pi_133730571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:31 schreef gelly het volgende:
Als ik op happycoins wil kopen krijg ik een nieuw tabblad waar je je gegevens kennelijk moet invoeren. Zoals bedrag, account id etc. Ik kan daar echter niets invoeren, de invoervelden werken niet. Wel staat er

[..]

in het rood.

Ik kan dus niets kopen ?
Hun geld op Bitstamp is op, je moet dus wachten tot ze bijgeladen hebben of ergens anders kopen.
Bitonic heeft af en toe op voorraad.
pi_133730593
Zo, wat verkocht op BtcDirect, als ik morgen mijn geld niet heb ga ik alvast huilen.
Aangezien ze erg actief zijn op Twitter en er nergens iets negatiefs te vinden valt zal het wel los lopen. Kreeg daar 50 euro meer dan op Bitonic.
pi_133730708
Stukje RTL-Z van 15 april:

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a7-b00f-850e863d6bc7

"Ontworpen door een Japanner, die heeft iets nerderigs gedaan en daar trappen toch veel mensen in." _O-

En wat van de items van RTL-Z vandaag:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/bitcoins#node_554531

[ Bericht 19% gewijzigd door Tourniquet op 28-11-2013 23:49:45 ]
pi_133730756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:38 schreef DarkNoize het volgende:
Zo, wat verkocht op BtcDirect, als ik morgen mijn geld niet heb ga ik alvast huilen.
Aangezien ze erg actief zijn op Twitter en er nergens iets negatiefs te vinden valt zal het wel los lopen. Kreeg daar 50 euro meer dan op Bitonic.
Volgens mij zit dat wel goed hoor, heb ze dacht ik een paar keer gehoord in interviews in de media enzo. Lijkt me geen scam ofzo.
pi_133730759
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:38 schreef DarkNoize het volgende:
Zo, wat verkocht op BtcDirect, als ik morgen mijn geld niet heb ga ik alvast huilen.
Aangezien ze erg actief zijn op Twitter en er nergens iets negatiefs te vinden valt zal het wel los lopen. Kreeg daar 50 euro meer dan op Bitonic.
Hou me op de hoogte. :)
pi_133731087
Ik snap er nog niks van. Wat maakt een online iets dat in april ongeveer 4eu waard was, nu ineens meer dan 1000eu waard? Goederen die altijd je voor een bitcoin verkoopt zijn nu ineens 1k euro waard? :?
pi_133731744
Nieuw : pump twitter ... https://twitter.com/CurrencyPump
pi_133731849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:50 schreef warhamstr het volgende:
Ik snap er nog niks van. Wat maakt een online iets dat in april ongeveer 4eu waard was, nu ineens meer dan 1000eu waard? Goederen die altijd je voor een bitcoin verkoopt zijn nu ineens 1k euro waard? :?
Wegens vertrouwen in de munt. Vertrouwen is ook datgene wat wc-papier en euro-biljetten van elkaar scheidt. Toen geld voor het eerst werd ingevoerd zullen mensen ook wel gedacht hebben dat je wel compleet gestoord moet zijn om een koe of een kip in te ruilen voor wat papiertjes. :P

In potentie wekken cryptocurrencies zelfs meer vertrouwen op dan fysiek geld, omdat laatsgenoemde onbeperkt kan worden bijgedrukt, terwijl cryptocurrencies zichzelf begrenzen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_133731995
Hou het netjes a.u.b!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:50 schreef warhamstr het volgende:
Ik snap er nog niks van. Wat maakt een online iets dat in april ongeveer 4eu waard was, nu ineens meer dan 1000eu waard? Goederen die altijd je voor een bitcoin verkoopt zijn nu ineens 1k euro waard? :?
Zoiets heet een bubble. Men loopt op dit moment niet te beleggen maar het is allemaal speculatie. Iets kan constructief, niet elke dag met 5% stijgen. Bitcoins gaat ook keihard klappen, want het onderliggende verhaal is niet plots 250% meer waard dan een dag geleden.

De vraag is alleen wanneer..

En tot die tijd zie je het mooi keihard om hoog knallen en wil iedereen een graantje meepikken tot er een echte grote speler zegt; "Jongens, het is afgelopen". En dan, ook hier, zullen er een aantal beteuterde gezichten bij zitten. Al dit bitcoin gebeuren op dit moment is puur casino werk. En dat trekt aandacht. Het zal de meesten een worst zijn wat de achterliggende gedachte is. De meeste, niet iedereen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:12 schreef druide het volgende:

[..]

Wegens vertrouwen in de munt. Vertrouwen is ook datgene wat wc-papier en euro-biljetten van elkaar scheidt. Toen geld voor het eerst werd ingevoerd zullen mensen ook wel gedacht hebben dat je wel compleet gestoord moet zijn om een koe of een kip in te ruilen voor wat papiertjes. :P

In potentie wekken cryptocurrencies zelfs meer vertrouwen op dan fysiek geld, omdat laatsgenoemde onbeperkt kan worden bijgedrukt, terwijl cryptocurrencies zichzelf begrenzen.
Als dat zo was, werden bitcoins al wel meer gebruikt.

Oh wait, je wil een currency gebruiken die volatiele swings maakt zoals de prijs van bitcoins? Zie je het voor je? De euro dollar koers die de ene dag 2 euro is, de andere dag 4, en dan weer 1?

Deze hele periode over bitcoins toont aan dat het principe niet werkt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732151
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als dat zo was, werden bitcoins al wel meer gebruikt.

Oh wait, je wil een currency gebruiken die volatiele swings maakt zoals de prijs van bitcoins? Zie je het voor je? De euro dollar koers die de ene dag 2 euro is, de andere dag 4, en dan weer 1?

Deze hele periode over bitcoins toont aan dat het principe niet werkt.
Als het als currency niet zou werken, dan kan het altijd nog gebruikt worden als online betaalmiddel. Mensen zetten hun euro's even om alvorens ze iets willen kopen en plots kunnen ze internationaal heel makkelijk transacties maken.
pi_133732259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Hou het netjes a.u.b!

[..]

Zoiets heet een bubble. Men loopt op dit moment niet te beleggen maar het is allemaal speculatie. Iets kan constructief, niet elke dag met 5% stijgen. Bitcoins gaat ook keihard klappen, want het onderliggende verhaal is niet plots 250% meer waard dan een dag geleden.

De vraag is alleen wanneer..

En tot die tijd zie je het mooi keihard om hoog knallen en wil iedereen een graantje meepikken tot er een echte grote speler zegt; "Jongens, het is afgelopen". En dan, ook hier, zullen er een aantal beteuterde gezichten bij zitten. Al dit bitcoin gebeuren op dit moment is puur casino werk. En dat trekt aandacht. Het zal de meesten een worst zijn wat de achterliggende gedachte is. De meeste, niet iedereen.
Er is maar 1 reden voor de huidige stijging van de Bitcoin en dat is dat steeds meer mensen voor het eerst horen van Bitcoin en ze willen hebben.

Dat is goed, de grote Bitcoinhouders cashen nu namelijk uit en er zijn steeds meer mensen met kleine hoeveelheden Bitcoins.

Dat is goed voor de stabiliteit van de prijs en het vertrouwen omdat de kans steeds kleiner is dat iemand met veel coins ze dumpt.

Verder voer je een verhaal dat Whuzz 2 jaar geleden al voor je gedaan heeft ;)

Als je nu kijkt naar het aantal winkels dat Bitcoin accepteert (82% stijging in 1 maand) en hoeveel mensen er nog zijn die vroeg of laat met Bitcoin in aanraking kunnen komen, dan kan je begrijpen dat we pas aan het begin staan en niet aan de top.

Er kan zeker nog wel een aantal maal een correctie op de prijs komen of wat paniek maar gemiddeld kan je een liniaal over de koersen vanaf 2009 tot nu leggen.
pi_133732302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:28 schreef MaGNeT het volgende:
Verder voer je een verhaal dat Whuzz 2 jaar geleden al voor je gedaan heeft ;)
Leeft die eigenlijk nog? :P
pi_133732341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is maar 1 reden voor de huidige stijging van de Bitcoin en dat is dat steeds meer mensen voor het eerst horen van Bitcoin en ze willen hebben.
En waarom willen ze het hebben?

Lees 5 gemiddelde topics over bitcoins door en het enige wat je leest is greed, greed en greed. Niet dat dat erg is. Dit niks anders dan de stijging die we in zilver hadden een aantal jaar geleden, of de beurscrash in 07/08, of de goud bubble. Het ging allemaal naar beneden, en dit zal ook weer keihard crashen.

Bitcoins zal niet anders zijn. Zo dacht men ook tijdens al die andere bubbles. En ze gingen er allemaal aan. Stuk .. voor .. stuk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732351
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:29 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Leeft die eigenlijk nog? :P
Ja, hij ontdekte een maand of 5 terug dat hij nog 100 Bitcoins had en heeft er 50 teruggegeven aan een vriend waar hij ze van had gewonnen met een weddenschap. Was toen 10,000 Euro waard geloof ik en hij was toch wel erg blij met Bitcoins ineens :P
pi_133732372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En waarom willen ze het hebben?

Lees 5 gemiddelde topics over bitcoins door en het enige wat je leest is greed, greed en greed. Niet dat dat erg is. Dit niks anders dan de stijging die we in zilver hadden een aantal jaar geleden, of de beurscrash in 07/08, of de goud bubble. Het ging allemaal naar beneden, en dit zal ook weer keihard crashen.

Bitcoins zal niet anders zijn. Zo dacht men ook tijdens al die andere bubbles. En ze gingen er allemaal aan. Stuk .. voor .. stuk.
“A bubble is a bull market in which you don’t have a position”
pi_133732418
Of de bitcoin overgewaardeerd is zal de toekomst leren. Als het eenmaal een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt is de huidige prijs veel en veelste laag. Maar als het beperkt blijft tot het Chinese Google, thuisbezorgd.nl en een of andere aanbieder van ruimtereizen, kan de waarde rap dalen. Wat de doorslag geeft is of mensen er vertrouwen in hebben.

Hoeveel bitcoins zijn er momenteel? 12 miljoen. Ze kosten per stuk zo'n 1000 dollar. Dus als ik 12 miljard dollar zou hebben zou ik alle bitcoins kunnen kopen. 12 miljard dollar is lang niet genoeg om alle goederen en diensten op aarde te kopen, maar, als de bitcoin uitgroeit tot een algemeen aanvaard betaalmiddel, zou ik er wel alles mee kunnen kopen wat mijn hartje begeert. De prijs van alle goederen en diensten ter wereld gedeeld door 12 miljard = de mate waarin de bitcoin in potentie ondergewaardeerd is.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:36:28 #231
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133732456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En waarom willen ze het hebben?

Lees 5 gemiddelde topics over bitcoins door en het enige wat je leest is greed, greed en greed. Niet dat dat erg is. Dit niks anders dan de stijging die we in zilver hadden een aantal jaar geleden, of de beurscrash in 07/08, of de goud bubble. Het ging allemaal naar beneden, en dit zal ook weer keihard crashen.

Bitcoins zal niet anders zijn. Zo dacht men ook tijdens al die andere bubbles. En ze gingen er allemaal aan. Stuk .. voor .. stuk.
Ik snap je vete tegen bitcoin niet zo goed, maar ik had eigenlijk wel beter verwacht van een mod.
Tegengeluid is prima, maar je loopt overal een beetje ongefundeerd te roepen dat alles een bubbel is en bitcoin verder geen nut heeft.

Kun je niet gewoon weg gaan of je inlezen en met onderbouwde punten komen?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133732523
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

“A bubble is a bull market in which you don’t have a position”
Oh die heb ik wel hoor. Maar niet in bitcoins.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732545
Misschien aardig om dit filmpje nog eens te posten. Andreas Antonopoulos geeft hier een heel heldere uitleg over wat Bitcoin nu precies is en wat je er allemaal mee kunt:


De vervelende geluiden moet je maar even ignoren, het is opgenomen tijdens een diner. 8)7
pi_133732590
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:36 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik snap je vete tegen bitcoin niet zo goed, maar ik had eigenlijk wel beter verwacht van een mod.
Tegengeluid is prima, maar je loopt overal een beetje ongefundeerd te roepen dat alles een bubbel is en bitcoin verder geen nut heeft.

Kun je niet gewoon weg gaan of je inlezen en met onderbouwde punten komen?
Je snapt de vete niet? Dat zegt toch al voldoende? Ik kan me de verhalen nog wel herinneren; "Nee mevrouw, u kunt gerust dit huis kopen". Of de verhalen over alle IPO's ten tijde van de tech bubble. Blijf nou maar investeren! We staan vandaag op 400! Morgen naar 500! Het probleem in dit topic is juist de mate van weinig kritiek. Elk tegen geluid wordt hier ook keihard weggedrukt. De ervaren users binnen AEX hebben ten tijde van dit soort bubbels een boom van users gezien om ze na de crash allemaal langzamerhand te zien verdwijnen.

Er is niks ter wereld, wat onderliggend qua waarde, plotseling 400% meer waard zou moeten zijn. Ik zeg niet dat je er niet in moet investeren. Je kunt hier godsgruwelijk veel geld mee verdienen. Maar wees dan niet zo hypocriet dat het allemaal komt door het sprookjes verhaal van bitcoin, want waarom zou dat plotseling nu 400% meer waard zijn als 1 maand geleden?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732660
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:34 schreef druide het volgende:
Of de bitcoin overgewaardeerd is zal de toekomst leren. Als het eenmaal een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt is de huidige prijs veel en veelste laag.
Dit klopt wel, maar zou je niet verwachten dat dit al ingeprijst is? In de waarde?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133732800
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt de vete niet? Dat zegt toch al voldoende? Ik kan me de verhalen nog wel herinneren; "Nee mevrouw, u kunt gerust dit huis kopen". Of de verhalen over alle IPO's ten tijde van de tech bubble. Blijf nou maar investeren! We staan vandaag op 400! Morgen naar 500! Het probleem in dit topic is juist de mate van weinig kritiek. Elk tegen geluid wordt hier ook keihard weggedrukt. De ervaren users binnen AEX hebben ten tijde van dit soort bubbels een boom van users gezien om ze na de crash allemaal langzamerhand te zien verdwijnen.

Er is niks ter wereld, wat onderliggend qua waarde, plotseling 400% meer waard zou moeten zijn. Ik zeg niet dat je er niet in moet investeren. Je kunt hier godsgruwelijk veel geld mee verdienen. Maar wees dan niet zo hypocriet dat het allemaal komt door het sprookjes verhaal van bitcoin, want waarom zou dat plotseling nu 400% meer waard zijn als 1 maand geleden?
Ik zou eerder zeggen dat al maanden de koers ver onder de onderliggende waarde lag.
pi_133732835
Jemig, zijn een paar whales spelletjes aan het spelen op Gox. 8)7

pi_133732974
Die infosite die MtGox heeft gemaakt is eigenlijk best wel nice, zit 'm nu voor het eerst te bekijken.

http://www.bitcoins.com
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:19:35 #239
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133732984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt de vete niet? Dat zegt toch al voldoende? Ik kan me de verhalen nog wel herinneren; "Nee mevrouw, u kunt gerust dit huis kopen". Of de verhalen over alle IPO's ten tijde van de tech bubble. Blijf nou maar investeren! We staan vandaag op 400! Morgen naar 500! Het probleem in dit topic is juist de mate van weinig kritiek. Elk tegen geluid wordt hier ook keihard weggedrukt. De ervaren users binnen AEX hebben ten tijde van dit soort bubbels een boom van users gezien om ze na de crash allemaal langzamerhand te zien verdwijnen.

Er is niks ter wereld, wat onderliggend qua waarde, plotseling 400% meer waard zou moeten zijn. Ik zeg niet dat je er niet in moet investeren. Je kunt hier godsgruwelijk veel geld mee verdienen. Maar wees dan niet zo hypocriet dat het allemaal komt door het sprookjes verhaal van bitcoin, want waarom zou dat plotseling nu 400% meer waard zijn als 1 maand geleden?
Dat soort uitspraken zul je van mij niet zien. Ik zeg ook niet dat het geen bubbel is, kan prima. Ik zie mezelf ook niet als bitcoin investeerder, maar eerder als early adopter. Ikzelf denk dat bitcoin in de toekomst nog veel aan waarde gaat winnen, echter loop ik dan niet in ieder topic over bitcoin dat ongefundeerd te roepen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133732986
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:18 schreef Tourniquet het volgende:
Die infosite die MtGox heeft gemaakt is eigenlijk best wel nice, zit 'm nu voor het eerst te bekijken.

http://www.bitcoins.com
Doet Megacoin ook wel goed...
http://www.megacoin.co.nz/

[ Bericht 0% gewijzigd door tralalala op 29-11-2013 01:29:34 ]
pi_133733082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:34 schreef druide het volgende:
Of de bitcoin overgewaardeerd is zal de toekomst leren. Als het eenmaal een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt is de huidige prijs veel en veelste laag. Maar als het beperkt blijft tot het Chinese Google, thuisbezorgd.nl en een of andere aanbieder van ruimtereizen, kan de waarde rap dalen. Wat de doorslag geeft is of mensen er vertrouwen in hebben.

Hoeveel bitcoins zijn er momenteel? 12 miljoen. Ze kosten per stuk zo'n 1000 dollar. Dus als ik 12 miljard dollar zou hebben zou ik alle bitcoins kunnen kopen. 12 miljard dollar is lang niet genoeg om alle goederen en diensten op aarde te kopen, maar, als de bitcoin uitgroeit tot een algemeen aanvaard betaalmiddel, zou ik er wel alles mee kunnen kopen wat mijn hartje begeert. De prijs van alle goederen en diensten ter wereld gedeeld door 12 miljard = de mate waarin de bitcoin in potentie ondergewaardeerd is.
Dit is echt de grootst mogelijke bullshit en een fundamentele fout om hier je toekomstige waardering van de bitcoin op te baseren. Zonder een oordeel te geven over het bestaan van een bubble of niet, hoop ik toch dat mensen hier een stukje verder denken dan. "Alles in de wereld gedeeld door 12 miljoen BTC, met 1 BTC hoor ik bij de 1% - woohoo!"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133733157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt de vete niet? Dat zegt toch al voldoende? Ik kan me de verhalen nog wel herinneren; "Nee mevrouw, u kunt gerust dit huis kopen". Of de verhalen over alle IPO's ten tijde van de tech bubble. Blijf nou maar investeren! We staan vandaag op 400! Morgen naar 500! Het probleem in dit topic is juist de mate van weinig kritiek. Elk tegen geluid wordt hier ook keihard weggedrukt. De ervaren users binnen AEX hebben ten tijde van dit soort bubbels een boom van users gezien om ze na de crash allemaal langzamerhand te zien verdwijnen.

Er is niks ter wereld, wat onderliggend qua waarde, plotseling 400% meer waard zou moeten zijn. Ik zeg niet dat je er niet in moet investeren. Je kunt hier godsgruwelijk veel geld mee verdienen. Maar wees dan niet zo hypocriet dat het allemaal komt door het sprookjes verhaal van bitcoin, want waarom zou dat plotseling nu 400% meer waard zijn als 1 maand geleden?
Ik ben het daar niet helemaal mee eens, iets kan wel degelijk heel snel stijgen, bijvoorbeeld omdat het een ongekend potentieel kan hebben. Wat er nu wel aan de hand is, is dat de BC enorm aan speculatie onderhevig is, en ja, dat leid uiteraard tot winnaars maar ook enorme verliezers. Dat mensen toch denken makkelijk een slaatje er uit te slaan is nu eenmaal inherrent aan mensen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_133733168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit klopt wel, maar zou je niet verwachten dat dit al ingeprijst is? In de waarde?
Je denkt verkeerd, een bitcoin is altijd een bitcoin, een gram goud, is altijd een gram goud, maar wat is een euro? Dat weet je niet, je weet niet wat de tegenliggende waarde is omdat men lekker de persen aanzet wanneer het ze uitkomt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_133733351
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Hou het netjes a.u.b!

[..]

Zoiets heet een bubble. Men loopt op dit moment niet te beleggen maar het is allemaal speculatie. Iets kan constructief, niet elke dag met 5% stijgen. Bitcoins gaat ook keihard klappen, want het onderliggende verhaal is niet plots 250% meer waard dan een dag geleden.

De vraag is alleen wanneer..

En tot die tijd zie je het mooi keihard om hoog knallen en wil iedereen een graantje meepikken tot er een echte grote speler zegt; "Jongens, het is afgelopen". En dan, ook hier, zullen er een aantal beteuterde gezichten bij zitten. Al dit bitcoin gebeuren op dit moment is puur casino werk. En dat trekt aandacht. Het zal de meesten een worst zijn wat de achterliggende gedachte is. De meeste, niet iedereen.
Niet helemaal waar. Er is maar een beperkt aantal bitcoins, dus hoe meer vraag ernaar komt hoe hoger de prijs zal zijn. Met een market cap van 12 miljard staan we in potentie nog aan het begin.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133733372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als dat zo was, werden bitcoins al wel meer gebruikt.

Oh wait, je wil een currency gebruiken die volatiele swings maakt zoals de prijs van bitcoins? Zie je het voor je? De euro dollar koers die de ene dag 2 euro is, de andere dag 4, en dan weer 1?

Deze hele periode over bitcoins toont aan dat het principe niet werkt.
Dan snap je het principe niet. Bitcoin is drie dingen tegelijkertijd:
-een betaalsysteem
-een innovatief software protocol waarop nieuwe systemen gebouwd kunnen worden
-een valuta

Of het echt een volwassen valuta zal worden is maar de vraag. Dat gaat afhangen van hoe succesvol bitcoin gaat worden als betaalsysteem en als protocol en natuurlijk het vertrouwen in fiat geld. Als het vertrouwen in fiat geld afneemt, neemt het vertrouwen in Bitcoin toe.

Of Bitcoin alle belofte waar gaat maken is nog maar de vraag, maar de potentie is er zeker.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133733392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt de vete niet? Dat zegt toch al voldoende? Ik kan me de verhalen nog wel herinneren; "Nee mevrouw, u kunt gerust dit huis kopen". Of de verhalen over alle IPO's ten tijde van de tech bubble. Blijf nou maar investeren! We staan vandaag op 400! Morgen naar 500! Het probleem in dit topic is juist de mate van weinig kritiek. Elk tegen geluid wordt hier ook keihard weggedrukt. De ervaren users binnen AEX hebben ten tijde van dit soort bubbels een boom van users gezien om ze na de crash allemaal langzamerhand te zien verdwijnen.

Er is niks ter wereld, wat onderliggend qua waarde, plotseling 400% meer waard zou moeten zijn. Ik zeg niet dat je er niet in moet investeren. Je kunt hier godsgruwelijk veel geld mee verdienen. Maar wees dan niet zo hypocriet dat het allemaal komt door het sprookjes verhaal van bitcoin, want waarom zou dat plotseling nu 400% meer waard zijn als 1 maand geleden?
Ik hoor de voorstanders van de bitcoin technologie hier constant roepen dat mensen niet te veel geld moeten investeren.

De echte gekte vindt plaats in het cryptocoin daytrade topic. Daar zitten misschien mensen die niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133733418
Ik kan mijn eigen post niet meer terug vinden, maar FTC!
pi_133733431
Nu is het wachten op de eerste die BTC-papier gaat drukken voor gebruik in 't dagelijks leven. Zelf houdt hij 10% in z'n wallet voor mensen die eventueel vragen om hun BTC. Dan nog de BTC-loan shark, BTC-derivatives...

Al draagt een aap een gouden ring. ;) Zodra het gros van de mensheid ermee aan de slag gaat, is dit onvermijdelijk. Mensen willen geen eerlijk systeem, ze willen iets wat ze kunnen manipuleren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133733447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring. ;) Zodra het gros van de mensheid ermee aan de slag gaat, is dit onvermijdelijk. Mensen willen geen eerlijk systeem, ze willen iets wat ze kunnen manipuleren.
Een beperkt aantal mensen wil dat en de rest wordt daar in meegesleept.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133733502
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een beperkt aantal mensen wil dat en de rest wordt daar in meegesleept.
Vrees dat je de mensheid wat dat betreft een beetje overschat.

Dit is de mensheid:
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:18:40 #251
353115 strbo
1Pa6Sas8WfyjGuiMZvKxsE6R2bQBB1
pi_133733507
Bitcoin heeft een revolutie teweeggebracht, daar kan je niet omheen. Niet omdat het nou zo'n fantastisch betaalsysteem is (dat is het wel, maar er zijn zat altcoins die beter zijn), Bitcoin heeft de cryptocurrency uitgevonden. Dit gaat echt ontzettend groot worden, er zijn talloze mogelijkheden.

Maar de BTC ligt hieraan slechts ten grondslag. De telefoon gemaakt door Bell stelt heden ten dage helemaal niets meer voor. Maar de uitvinding van de telefoon? Dat heeft de wereld verandert. Nee, ik geloof niet dat BTC het betaalverkeer gaat overnemen. Maar cryptocurrencies krijgen wel een mooie toekomst!
pi_133733833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Vrees dat je de mensheid wat dat betreft een beetje overschat.

Dit is de mensheid:
Sorry maar je bent nu echt aan t overdrijven. Dit in dit filmpje is niet de mensheid... Ik ken vrij veel mensen maar ik kan me niemand bedenken die ik ken die aan zoiets mee zou doen _O-

Ook ben ik zelf in de VS geweest tijdens Black Friday en wat ik zag is dat het in de grote warenhuizen ontzettend druk was en in de wat kleinere winkels viel het reuze mee. Maar zoiets als in deze filmpjes heb ik niet meegemaakt. Komt er zelfs niet bij in de buurt.

Deze filmpjes zijn waarschijnlijk opgenomen in de armere buurten van Amerika en zijn dan ook nog de excessen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133733976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:17 schreef DarkNoize het volgende:
Ik ga denk ik BTCDirect.nl even uitproberen. Benieuwd of ik morgen mijn geld heb. Écht niemand hier die daar al iets verkocht heeft? Kan op internet niks negatiefs vinden.
Nee man, www.koop-bitcoin.nl veeeel beter
pi_133733979
Die koers man, what the fuck.
If not now, then when.
pi_133733981
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die koers man, what the fuck.
Wat is er mis?
pi_133733982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat is er mis?
Alweer zo hard gestegen i.t.t. een paar uur terug.
If not now, then when.
pi_133733983
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Alweer zo hard gestegen i.t.t. een paar uur terug.
Ja, loopt lekker door die rubs.

Nu nog het filmpje van Max kijken die toenstraks is uitgezonden.
pi_133733985
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja, loopt lekker door die rubs.

Nu nog het filmpje van Max kijken die toenstraks is uitgezonden.
Rubs?
If not now, then when.
pi_133733989
If not now, then when.
pi_133733990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Rubs?
Woeps, ik bedoel rups. (als in koers up and down, up and down, up..)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 04:37:25 ]
pi_133734385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:28 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee man, www.koop-bitcoin.nl veeeel beter
Hou toch eens op met je gespam!
pi_133734399
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 04:28 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee man, www.koop-bitcoin.nl veeeel beter
Bitcoin Ralph....
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 09:14:26 #263
230491 Zith
pls tip
pi_133735325
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als dat zo was, werden bitcoins al wel meer gebruikt.

Oh wait, je wil een currency gebruiken die volatiele swings maakt zoals de prijs van bitcoins? Zie je het voor je? De euro dollar koers die de ene dag 2 euro is, de andere dag 4, en dan weer 1?

Deze hele periode over bitcoins toont aan dat het principe niet werkt.
Hoe zie je bitcoin als vervanger voor diensten als Western Union (die tientallen miljarden de wereld over sturen naar mensen zonder bank en 10% fee vragen)?

Of als 'Proof of ownership', waarbij het bezitten van een bepaalde bitcoin kan dienen als contract / aandeel van de houder van de security key?

Aandelen: Bedrijven kunnen zo aandelen uitgeven die zonder transactiekosten verhandelbaar zijn, waarbij de eigenaar van de aandeel zijn bezit kan bewijzen, vrij opdeelbaar tot 0.00000001ste deel en waarbij de barriere tot stemmen/participatie enorm laag is. Zie bijv. hier.

Contract: Instanties/particulieren kunnen zo hun contracten opstellen en in (een deel van) een bitcoin-chain verwerken. In het stukje wat je dan bezit zit de volledige text verwerkt en je ondertekent hem met je private key. Zie bijv. hier of minder technisch, hier.

[ Bericht 15% gewijzigd door Zith op 29-11-2013 09:31:45 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133736253
Deze column staat vandaag in de Metro

http://www.metronieuws.nl(...)SrZmkC!xlY1Aj3dLzim/

quote:
Bitcoin mania

De Amerikaanse senaat is van plan om de bitcoin – de nieuwe digitale munt – wellicht als wettelijk betaalmiddel in de Verenigde Staten toe te laten. Een maand geleden kon men nog een bitcoin op de beurs Mt. Gox kopen voor minder dan $ 200. Inmiddels is de gemiddelde koers van een bitcoin gestegen naar $ 1.000. Wat is er toch aan de hand met deze digitale munt? Het is duidelijk dat er sprake van een speculatieve bubbel vanwege een groeiende vraag naar bitcoins uit China, waar de grootste bitcoin beurs gevestigd is. De speculanten gokken erop dat de Amerikaanse senaat de bitcoin als wettelijk betaalmiddel zal toelaten en dat vertaalt zich onmiddellijk in een spectaculaire koersstijging. Dat komt zeker ook omdat er steeds meer getwijfeld wordt aan de waardevastheid van de dollar. De Amerikaanse centrale bank, de Fed, heeft zijn balans sinds het begin van de crisis tot het viervoudige opgeblazen.

Maar de wezenlijke vraag is of de bitcoin eigenlijk wel geld is. Geld is ‘geobjectiveerd vertrouwen’. Ik accepteer geld omdat jij het accepteert en andersom. Geld moet altijd voldoen aan drie functies: rekeneenheid, ruilmiddel en vermogenstitel. De bitcoin voldoet op dit moment aan geen van deze drie functies. Het is geen rekeneenheid vanwege de enorme koersfluctuaties, het kan niet fysiek geruild worden en het heeft weinig waarde als vermogenstitel. Dat komt omdat de bitcoin niet gedekt wordt door een centrale bank met daarachter de overheid. Het is waar dat de huidige valuta’s (dollar, euro, pond en yen) ook niet volledig gedekt zijn door de reserves van een centrale bank, maar de centrale banken zullen nooit onbeperkt geld aanmaken.

Er is geen enkele instantie die op internationaal of zelfs nationaal niveau de totale hoeveelheid bitcoins in de hand houdt. Dat betekent dat er een moment zal komen dat degenen die bitcoins kunnen aanmaken, er een belang bij hebben om het aanbod van bitcoins op te blazen om daarmee heel veel echt geld te kunnen verdienen. Daarmee komt er een einde aan de bitcoin. De bitcoin mania is dan de zoveelste les in de lange geschiedenis van speculatieve bubbels.

Sylvester Eijffinger is hoogleraar financiële economie aan de Universiteit van Tilburg en is te volgen op zijn weblog (www.sylvestereijffinger.com) en op Twitter (@SCWEijffinger)
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:25:48 #265
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_133736707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:04 schreef Tourniquet het volgende:
Deze column staat vandaag in de Metro

http://www.metronieuws.nl(...)SrZmkC!xlY1Aj3dLzim/

[..]

Die moet zich wat beter inlezen voor hij zo'n column plaatst...
pi_133736802
Ik heb mij ondertussen al aardig ingelezen en steeds meer begrippen beginnen mij wat te zeggen.

Zit met het volgende, als thuiswerker heb ik genoeg tijd om de koersen overdag in de gaten te houden.
En het lijkt mij best leuk om daar een beetje mee te spelen. (daytrading heet dit geloof ik?)
Eerst met wat kleinere bedragen om te oefenen en als ik het beter door heb dan kan ik het wat gaan verhogen.

Voorbeeld:
11:00 lijkt een gunstig aankoopmoment te zijn, dus ik koop 0.1 BTC.
11:45 lijkt een gunstig verkoopmoment dus wil ik die 0.1 BTC verkopen.
14:15 0.1 BTC inkopen.
16:15 0.1 BTC verkopen
enz.

Wat is nu de beste manier voor snelle in- en verkoop?
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 10:31:29 #267
230491 Zith
pls tip
pi_133736829
quote:
Dat betekent dat er een moment zal komen dat degenen die bitcoins kunnen aanmaken, er een belang bij hebben om het aanbod van bitcoins op te blazen om daarmee heel veel echt geld te kunnen verdienen. Daarmee komt er een einde aan de bitcoin. De bitcoin mania is dan de zoveelste les in de lange geschiedenis van speculatieve bubbels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Sylvester Eijffinger is hoogleraar financiële economie aan de Universiteit van Tilburg
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133736835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:04 schreef Tourniquet het volgende:
Deze column staat vandaag in de Metro

http://www.metronieuws.nl(...)SrZmkC!xlY1Aj3dLzim/

[..]

Ik ben redelijk sceptisch m.b.t. de toekomst van Bitcoin maar dit is wel erg snappy.

Wel is het zo dat het niet erg aannemelijk is dat een grote instantie de bitcoin volledig zal ondersteunen, omdat belangrijke maatregelen om de economie te stimuleren of af te remmen simpelweg ontbreken als je niet in staat bent de voorraad te sturen. Het klinkt wellicht goed voor sommigen maar het maakt zo'n instantie ook enorm kwetsbaar en schommelingen in vraag/aanbod zorgen voor veel grotere afwijkingen in de reeele economie.

Ik blijf er bij dat, mocht het al een langdurig fenomeen zijn, BTC eerder zal gaan dienen in een functie zoals voorheen door goud ingenomen en weer losgelaten. En uiteindelijk kan ook dat met de BTC gebeuren, waardoor je altijd rekening zult moeten houden met enorm schommelende koersen. Tel daarbij op dat de BTC virtueel is en niet tastbaar zoals met goud en je moet je toch wel een beetje afvragen naar welke waarde het dan uiteindelijk zal gaan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 10:37:50 #269
230491 Zith
pls tip
pi_133736958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ben redelijk sceptisch m.b.t. de toekomst van Bitcoin maar dit is wel erg snappy.

Wel is het zo dat het niet erg aannemelijk is dat een grote instantie de bitcoin volledig zal ondersteunen, omdat belangrijke maatregelen om de economie te stimuleren of af te remmen simpelweg ontbreken als je niet in staat bent de voorraad te sturen. Het klinkt wellicht goed voor sommigen maar het maakt zo'n instantie ook enorm kwetsbaar en schommelingen in vraag/aanbod zorgen voor veel grotere afwijkingen in de reeele economie.

Ik blijf er bij dat, mocht het al een langdurig fenomeen zijn, BTC eerder zal gaan dienen in een functie zoals voorheen door goud ingenomen en weer losgelaten. En uiteindelijk kan ook dat met de BTC gebeuren, waardoor je altijd rekening zult moeten houden met enorm schommelende koersen. Tel daarbij op dat de BTC virtueel is en niet tastbaar zoals met goud en je moet je toch wel een beetje afvragen naar welke waarde het dan uiteindelijk zal gaan.
Ik vind dat men veel te grote stappen maakt door over globale currency te spreken. De (positieve) medium-lange termijn is de meeste waarschijnlijke uitkomst dat het Western Union/PayPal (en misschien) CreditCard vervangt als 0-transaction costs/100% trust systeem.

Uiteindelijk (bij positieve uitkomst) zal dit kunnen uitgroeien tot wereldwijde manier van betalen, puur omdat het efficienter, goedkoper en betrouwbaarder is - maar dat is echt nog decennia ver in de toekomst, mocht het al gebeuren..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133737412
Tevens betaal je bij Bitonic vrij fors. Als je een bitcoin bij ze koopt, en weer verkoopt aan ze, moet je bijna 100 euro bijleggen. Volgens Blockchain is m'n voorraad Bitcoins 3000 euro meer waard, dan wat Bitonic mij teruggeeft bij verkoop.

Dus weten jullie eventueel een manier waar ik m'n bitcoins kan omwisselen naar euro's voor op een Nederlandse rekeningnummer?
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 10:58:28 #271
230491 Zith
pls tip
pi_133737434
bitcoin.de / bte-e / bitstamp / happycoins / etc.

Zal wel langer duren. Daarom kan bitonic meer vragen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:59:49 #272
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133737466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef Robuustheid het volgende:
Tevens betaal je bij Bitonic vrij fors. Als je een bitcoin bij ze koopt, en weer verkoopt aan ze, moet je bijna 100 euro bijleggen. Volgens Blockchain is m'n voorraad Bitcoins 3000 euro meer waard, dan wat Bitonic mij teruggeeft bij verkoop.

Dus weten jullie eventueel een manier waar ik m'n bitcoins kan omwisselen naar euro's voor op een Nederlandse rekeningnummer?
Jij bent voornemens uit te stappen?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133737790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef Robuustheid het volgende:
Tevens betaal je bij Bitonic vrij fors. Als je een bitcoin bij ze koopt, en weer verkoopt aan ze, moet je bijna 100 euro bijleggen. Volgens Blockchain is m'n voorraad Bitcoins 3000 euro meer waard, dan wat Bitonic mij teruggeeft bij verkoop.

Dus weten jullie eventueel een manier waar ik m'n bitcoins kan omwisselen naar euro's voor op een Nederlandse rekeningnummer?
Gewoon verkopen op een exchange, Bitstamp dan denk ik de voornaamste? Die doen volgens mij wel de boel omzetten van USD naar EUR voor ze uitbetalen, maar daar gebruiken ze volgens mij gewoon een redelijk gangbare koers voor.

Bij Gox kan je direct in EUR verkopen, maar we weten allemaal hoe het daar zit met uitbetalen.... dat kan eventjes duren
pi_133737795
Bedankt voor je reactie. Blijkbaar boekt Bitstamp dus ook naar Nederlandse rekeningnummers.
pi_133737905
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:14 schreef Robuustheid het volgende:
Bedankt voor je reactie. Blijkbaar boekt Bitstamp dus ook naar Nederlandse rekeningnummers.
Klopt, heb al een paar keer een uitbetaling via Bitstamp gedaan en gaat prima (duurt 2-3 dagen). MtGox claimt nu een betere deal (hogere limieten) met hun Europese bank te hebben dus je zou de gok daar ook kunnen wagen al loop je risico dat je alsnog een aantal weken moet wachten.
pi_133737971
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:14 schreef Robuustheid het volgende:
Bedankt voor je reactie. Blijkbaar boekt Bitstamp dus ook naar Nederlandse rekeningnummers.
Kijk goed naar de wisselkoers die ze hanteren. Gister Kon ik voordeliger bij Bitonic verkopen dan via Bitstamp. Btcdirect bleek later nog goedkoper te zijn, maar ik heb verder geen ervaring met hen.
pi_133737975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Klopt, heb al een paar keer een uitbetaling via Bitstamp gedaan en gaat prima (duurt 2-3 dagen). MtGox claimt nu een betere deal (hogere limieten) met hun Europese bank te hebben dus je zou de gok daar ook kunnen wagen al loop je risico dat je alsnog een aantal weken moet wachten.
Ze waren aan de wachttijd aan het werken stond er in die mail, dus ik gok dat ze bedoelen 'je kan nog steeds 6 weken op je geld wachten, maar je mag nu wel 6 weken wachten op méér geld!'
pi_133738904
Ik probeer elders een beetje duidelijk te maken dat beleggers niet naar BTC moeten kijken als een aandeel o.i.d. zie hier: http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=1093&start=50

Ook even de kosten bekeken voor het verzenden van ¤1000 naar iemand in Australië:

Bitcoin: ¤0,10
Western Union: ¤29,90
PayPal: ¤34,35
pi_133739151
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:58 schreef WebBeestje het volgende:
Ook even de kosten bekeken voor het verzenden van ¤1000 naar iemand in Australië:

Bitcoin: ¤0,10
Waarom zo duur? Een fee van 0.00001 BTC werkt ook al prima, dus ¤0,008 :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133739318
Edit: laat maar denkfout :)
pi_133739354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:07 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Waarom zo duur? Een fee van 0.00001 BTC werkt ook al prima, dus ¤0,008 :)
Waarom zo duur? Als je geen haast hebt werkt een fee van 0.0000000 BTC ook al prima, dus ¤0,000 :)
pi_133739385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:18 schreef Waterdrinker het volgende:
Waarom zo duur? Als je geen haast hebt werkt een fee van 0.0000000 BTC ook al prima, dus ¤0,000 :)
Ja maar dan wordt ie misschien pas dagen later, of nooit, verwerkt. Maar het kan wel inderdaad :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133739469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:19 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja maar dan wordt ie misschien pas dagen later, of nooit, verwerkt. Maar het kan wel inderdaad :)
True that.
pi_133739497
Dat was een puntje dat ik gisteren aanhaalde, op Bitonic vind ik het niet erg duidelijk aangegeven dat je rekening moet houden met een mindersfee van 0,0001 BTC dus die had ik niet overgemaakt. Tot op heden niks gestort gekregen maar de transactie is ook niet terug gedraaid.
pi_133739541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:58 schreef WebBeestje het volgende:
Ik probeer elders een beetje duidelijk te maken dat beleggers niet naar BTC moeten kijken als een aandeel o.i.d. zie hier: http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=1093&start=50

Ook even de kosten bekeken voor het verzenden van ¤1000 naar iemand in Australië:

Bitcoin: ¤0,10
Western Union: ¤29,90
PayPal: ¤34,35
Wat zijn de kosten EUR->BITC en BTC->EUR/AUD? Western Union en Paypal hebben natuurlijk ook een wisselkoers bij het omwisselen naar Australische dollars, maar om bitcoin te gebruiken om euros over te sturen moet je (op het moment) wel 2 keer wisselen. Ik dacht dat er (net zoals bij aandelen) aan en verkoopkosten zijn?
pi_133740157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:30 schreef Impry het volgende:
Ik wil eerst met wat kleinere bedragen oefenen en als ik het beter door heb dan kan ik het wat gaan verhogen.

Voorbeeld:
11:00 lijkt een gunstig aankoopmoment te zijn, dus ik koop 0.1 BTC.
11:45 lijkt een gunstig verkoopmoment dus wil ik die 0.1 BTC verkopen.
13:15 0.1 BTC inkopen.
14:15 0.1 BTC verkopen
enz.

Wat is nu de beste (en goedkoopste) manier voor snelle in- en verkoop?
Iemand hier nog tips voor?

Kraken, Bitstamp?
Of juist een online wallet en met Bitonic in/verkopen?
pi_133740255
Tip is niet doen, zo proberen er meer te verdienen maar dat daytraden laat je vaak snelle stijgingen missen en ben je dus minder goed af door gewoon te houden.
pi_133740604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:50 schreef Impry het volgende:

[..]

Iemand hier nog tips voor?

Kraken, Bitstamp?
Of juist een online wallet en met Bitonic in/verkopen?
Achteraf is mooi wonen. In the heat of the moment is het veel te onvoorspelbaar om er goed op in te kunnen springen. Sommigen doen het heus hoor, en dan is het een beetje 'you win some, you lose some'. Je moet in ieder geval balls of steel hebben, en genoegen nemen met kleine sprongetjes, niet te lang wachten met terugkopen en dan de boot gemist hebben, want dan kan je ze dus weer duurder terugkopen.
pi_133740921
Ja, precies, dus de winstkans is dan veel kleiner doordat je de pieken misloopt.
Dus dan gewoon een bedrag investeren en per dag kijken wat de beste keus is.

En is Bitstamp daar goed voor? Kraken lijkt zo onoverzichtelijk.
pi_133740979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:30 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke bullshit en een fundamentele fout om hier je toekomstige waardering van de bitcoin op te baseren. Zonder een oordeel te geven over het bestaan van een bubble of niet, hoop ik toch dat mensen hier een stukje verder denken dan. "Alles in de wereld gedeeld door 12 miljoen BTC, met 1 BTC hoor ik bij de 1% - woohoo!"
Onderbouwing graag. Eerlijk gezegd klinkt het mij ook te mooi en simpel om waar te zijn, maar ik zie niet welke gevolgtrekking onjuist is.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 14:10:14 #291
230491 Zith
pls tip
pi_133742087
Het is alleen onder de assumptie dat iedereen met bitcoins gaat betalen. Dat is nog al een assumptie :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133743395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:26 schreef druide het volgende:

[..]

Onderbouwing graag. Eerlijk gezegd klinkt het mij ook te mooi en simpel om waar te zijn, maar ik zie niet welke gevolgtrekking onjuist is.
Zoals Zith zegt, dit zou betekenen dat er geen enkele andere manier van betalen meer zou bestaan. Met andere woorden, alle economische activiteit zou vallen onder BTC. Dat gaat nooit en te nimmer daadwerkelijk gebeuren.

Om dit begrijpelijker te maken moet je misschien even kijken naar vergelijkbare 'sterke' betaalmiddelen. Naast goud bijvoorbeeld had je ook zilver en andere metalen. De dollar is waarschijnlijk het meest globaal maar bestrijkt ook niet alle economische activiteit. Ook al bezit je alle dollars die er nu bestaan en kun je waarschijnlijk wel in de meeste plekken terecht, je zult nooit alles tegelijk kunnen opkopen. Daarvoor heb je ook alle euro's, alle RMB, alle Yen, etc. voor nodig. En zelfs dan kom je nog tekort.

Ik snap best dat er nu mensen instappen met de gedachte dat ze een geldpers gekocht hebben. Met een bitcoin van een paar honderd euro nu over 5 tot 10 jaar multimiljonair zijn. Multimiljonair? Interessant. In welke valuta dan? Juist, in de valuta waar je naar terug wilt wisselen. Maar op het moment dat iedereen dat gaat doen stijgt de waarde van de andere valuta vis-a-vis de BTC. Met andere woorden, crash.

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook. Dat wil niet zeggen dat de BTC nu topt, hoor. Hij kan best toppen op 10k of 20k. Dat is het mooie met bubbels, je weet nooit hoe en wanneer ze poppen. Eerlijk gezegd is juist de introductie van Chinees geld een van de redenen dat ik nog wat sceptischer ben geworden. Je kunt wel zeggen dat die constant geprinte dollars die in de BTC gepompt worden een prijsopdrijvend effect hebben maar dat is echt niks vergeleken met de RMB. De bubble in de huizenmarkt hier is echt ziek (echt bizar veel leegstand) en elke vlucht van kapitaal naar andere plekken is echt halve paniek.

Dat China de BTC toestaat moet toch ook wel te denken geven. Dit zijn overheidsorganen die overal een dikke vinger bij in de pap willen houden. Zonder met de 'relevante organen' te spreken, speel je hier amper wat klaar. Er wordt geld rondgepompt als een malle om tussen oververhitten en ineenstorten te blijven hangen. En dan laten ze de BTC zomaar toe op deze manier? Er gaat nog wat gebeuren met de BTC en China de komende tijd, dat is zeker. Grote vraag is hoe dat zal gaan uitpakken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_133744179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat China de BTC toestaat moet toch ook wel te denken geven. Dit zijn overheidsorganen die overal een dikke vinger bij in de pap willen houden. Zonder met de 'relevante organen' te spreken, speel je hier amper wat klaar. Er wordt geld rondgepompt als een malle om tussen oververhitten en ineenstorten te blijven hangen. En dan laten ze de BTC zomaar toe op deze manier? Er gaat nog wat gebeuren met de BTC en China de komende tijd, dat is zeker. Grote vraag is hoe dat zal gaan uitpakken.
Kan jij enkele motieven bedenken waarom de Chinezen dit toelaten?

Er komen meerdere scenario's in mijn hoofd:

- Hoge bureaucraten die er geld aan willen verdienen
- Makkelijke online-transacties voor Chinese webbedrijven, waardoor het in de toekomst misschien handiger wordt voor de Chinezen om internationaal te opereren met hun internetdiensten.
- ??
pi_133744879
Nu weer beschikbaar 289 Bitcoins beschikbaar :9
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:55:59 #295
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_133745075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:49 schreef ZetaOS het volgende:
Nu weer beschikbaar 289 Bitcoins beschikbaar :9
Ohja?

Wegens de zeer grote belangstelling kunnen wij momenteel helaas even geen bitcoins verkopen. Hou de site in de gaten, we verwachten snel weer terug te zijn!
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_133745110
Ik ben maar voor LTC gegaan. Ik zie de BTC, heb er achter de komma nog wel wat, niet zo snel verder stijgen.
pi_133745177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:55 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Ohja?

Wegens de zeer grote belangstelling kunnen wij momenteel helaas even geen bitcoins verkopen. Hou de site in de gaten, we verwachten snel weer terug te zijn!
Nee we hebben nog.
Nu nog 10... ¤ 868,84 per stuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 16:00:28 ]
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 16:01:30 #298
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133745224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:59 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Nee we hebben nog.
Nu nog 10...
Hou eens op met je we. Je verkoopt helemaal niks maar linkt je referral van bitonic door. Gigantisch irritant
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133745246
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 16:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hou eens op met je we. Je verkoopt helemaal niks maar linkt je referral van bitonic door. Gigantisch irritant
Dit dus.
pi_133745298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:12 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Happycoins is geen optie, vaak duur en de eerste week kan je max 100 euro besteden :')
ha ha, je bent gewoon een spammert, met je referral!
happycoins is veel goedkoper man
pi_133745340
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')