abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133542651
quote:
In Rotterdam heeft een vrouw ongeveer tien jaar dood in haar huis in de Jan Porcellisstraat gelegen. Agenten ontdekten donderdagmiddag haar stoffelijk overschot nadat bouwvakkers, die in de straat aan het werk waren, bij haar geen gehoor hadden gekregen toen ze aanbelden. Ze waarschuwden daarop de politie.

De politie zegt dat de vrouw op 74-jarige leeftijd is overleden. In de tien jaar heeft niemand haar overlijden opgemerkt. Ze is een natuurlijke dood gestorven. Volgens de politie had ze geen familie. De woning van de bejaarde vrouw maakte een 'een verlaten en onbewoonde indruk'. Agenten zagen bij de deur een stapel ongeopende post. Volgens een overbuurvrouw lagen er onder meer tv-gidsen.

De OuderenOmbudsman vreest dat verhalen als deze vaker zullen opduiken en wijt dat aan het kabinetsbeleid. 'Er ontstaat een groep kwetsbare, sterk vereenzaamde ouderen waar niemand meer zicht op heeft. Dat wordt versterkt door onder meer de bezuinigingen in de thuiszorg en de dagbesteding', aldus een woordvoerster.

'Zij was een eenling, ik ben een eenling'
De buren reageerden ontzet op de vondst. Niemand die ooit iets had opgemerkt of zelfs geroken. 'Het blijft een bizar idee', zegt de buurvrouw. 'Er zitten maar twee stenen tussen en daar lagen mijn kinderen al die tijd naast.'

Onderbuurman Hans Poldner (75) had heel af en toe contact met de vrouw. Ze was stil, zegt hij. 'Ik heb haar in totaal een keer of drie gesproken. Toen de euro werd ingevoerd, vroeg ze of ik haar guldens kon omwisselen. De dag ervoor was ze redelijk hard gevallen op straat, ze zag er niet florissant uit.' Korte tijd later zag Poldner de vrouw voor het laatst. 'Ik kwam de hoek van de straat om, toen zij net haar huis binnenging. Verder hadden we niet veel contact. Zij was een eenling en ik ben een eenling.'

'Het is zeer luguber'
De vrouw had een tijdlang de gewoonte om 's ochtends vroeg de duiven te voeren. Poldner werd daardoor elke dag om 6.30 uur wakker van de koerende duiven. 'Ik kon mijn balkondeur niet opendoen, alles werd volgescheten. Ik heb een briefje bij haar in de bus gedaan. Daarna voerde ze de duiven pas om 10 uur.'

Dat ze dood blijkt te zijn, vindt Poldner 'rot genoeg. Het is zeer luguber dat boven je hoofd iemand ligt die gepeigerd is, om het op zijn Amsterdams te zeggen.'

Dat de vrouw al tien jaar dood was, leidt de politie af uit een stapel post op de deurmat. Poldner zag af en toe dat er een envelop uit de brievenbus stak. 'Die duwde ik erin. Ik hoef niet te weten of er veel of weinig post ligt. De deur was ondoorzichtig, er was geen raam, je kon de post niet zien aan de buitenkant.'

'Dit is iets wat je leest in de krant'
Een buurvrouw hoorde in 2004, toen ze in de straat kwam wonen, dat de vrouw er niet meer woonde. Ze heeft haar nooit gezien. 'Dit is iets wat je leest in de krant, maar dat het nu zo dichtbij gebeurt, is onvoorstelbaar.'

Een 24-jarige studente die sinds twee jaar tegenover de gevonden vrouw woont, hoorde van de werklieden die in de straat met de gasleidingen bezig waren dat ze 'vredig op een matrasje lag'. De voordeur ging met moeite open door de stapel post. 'Op één van de tv-gidsen stond Katja Schuurman nog op de cover.'

AD
quote:
Háár moeder lag 10 jaar dood in huis

De vrouw die 10 jaar dood in huis lag, zonder dat één iemand haar miste, blijkt tóch een kind te hebben. De 68-jarige dochter reisde gistermiddag 'met een onwezenlijk gevoel' naar de Jan Porcellisstraat in Rotterdam-West. In een gesprek met het AD vertelt dochter Evelyne dat ze haar moeder 20 jaar geleden voor het laatst sprak. 'Ik was een ongewenst kind en dat liet ze voortdurend blijken.'

Evelyne (68)* herkende op het ochtendjournaal de gordijnen van de woning die ze in betere tijden soms bezocht. Het is het huis van haar moeder, die 10 jaar dood in haar woning in Rotterdam lag.

'Ik heb altijd gedacht dat er een dag zou komen dat er een politieagent voor mijn deur zou staan. Dat hij dan zou komen vertellen dat mijn moeder was overleden. Ik zou niet eens verbaasd zijn dat ze al maanden in huis zou liggen, maar 10 jaar? 10 jaar?'

Geen contact
Na het herkennen van de woning op de televisie reist Evelyne met haar echtgenoot af naar Rotterdam. 'Ik weet niet eens waarom ik hier ben,' bekent ze zachtjes. Ze herhaalt de woorden diverse keren. En nee, de zojuist neergelegde rode roos voor de deur is niet van haar.

De relatie tussen moeder en dochter is nooit liefdevol geweest, vertelt ze aarzelend. Het laatste contact dateert van 20 jaar geleden. De precieze reden van de breuk wil ze niet kwijt. Maar het was niet meer dan een aanleiding, de oorzaak van de verwijdering zat dieper.

'Mijn moeder was behoorlijk gesloten,' vertelt ze. 'Al dacht ik dat ze nog wel contact had met een paar mensen. Wij hadden een moeizame verhouding. Mijn moeder was 16 jaar toen ik werd geboren. Dat was in Nederlands-Indië, ten tijde van de politionele acties. Ik heb mijn vader nooit gekend.'

Oorlogstrauma
De man van Evelyne vertelt dat zijn gestorven schoonmoeder een levensgroot oorlogstrauma met zich meedroeg. Het stond altijd tussen moeder en dochter in. Uit de geschiedenisboeken van de periode van de politionele acties doemen beelden op van honger, uitputting, doodsangst en verkrachting. Maar op welke wijze zijn schoonmoeder heeft geleden onder de ontberingen van de Japanse bezetter? Hij kan er slechts naar gissen. Ze verstarde als hij ernaar vroeg.

Evelyne heeft de politie zelf ingeseind over haar bestaan. Als ze terugkijkt, voelt ze zich niet schuldig. 'Ik heb wel een triest gevoel. Maar wat had ik kunnen doen? Ze wilde mij niet zien.' Haar moeder is nooit uit haar gedachten geweest, vertelt Evelyne. 'Natuurlijk heb ik veel aan haar gedacht, maar voor contact moet er wel tweerichtingsverkeer zijn.'
pi_133542762
'Op één van de tv-gidsen stond Katja Schuurman nog op de cover.'

Das dan wel érg oud. :{
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_133542812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:17 schreef cricket het volgende:

[..]

Ze heeft hier dezelfde juridische mogelijkheden als bij elk ander normaal overlijden. Aanvaarden, beneficiair aanvaarden of verwerpen. Ook zou ze het deels aan kunnen vechten als ze niets zou krijgen.
Ongeacht de optie die ze kiest, dus ook als ze verwerpt, kan ze nog wel door de gemeente worden aangesproken op de kosten van de uitvaart.
Ok, dank voor je uitleg! Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_133542816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:30 schreef richolio het volgende:
'Op één van de tv-gidsen stond Katja Schuurman nog op de cover.'

Das dan wel érg oud. :{
:D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_133542904
als de dochter de erfenis verwerpt en er voor de rest geen nabestaanden zijn dan gaat het geld toch uiteindelijk naar de gemeente?
pi_133543004
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:39 schreef Evertjan het volgende:
als de dochter de erfenis verwerpt en er voor de rest geen nabestaanden zijn dan gaat het geld toch uiteindelijk naar de gemeente?
Onbeheerde nalatenschappen gaan naar Rijksvastgoed- en ontwikkelbedrijf.

http://www.rvob.nl/producten_en_diensten/nalatenschappen
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_133543343
Dus postbodes die al 10 jaar post in die deur gooien hadden nooit zoiets van, wow daar ligt veel post? En 10 jaar, dat gaat stinken enzo, is ze niet al helemaal opgegeten door lieve kleine beestjes? Geloof er vrij weinig van..
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:05:46 #8
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133543347
Dat die dochter nu in de media komt is vreemd maar ze kan toch de media afwimpelen?

Verder kent deze zaak alleen maar verliezers.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_133543370
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef Toekito het volgende:
Dat die dochter nu in de media komt is vreemd maar ze kan toch de media afwimpelen?

Waarom zou ze die moeten afwimpelen?
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:08:41 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133543390
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zou ze die moeten afwimpelen?
Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. En met een gefingeerde naam in de media verschijnen kan maar dan word je o.a. op FOK! en twitter aangevallen. Dus daar moet je dan niet over zeuren.
Sporten voor Sophia
pi_133543455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef MilkTea het volgende:
Dus postbodes die al 10 jaar post in die deur gooien hadden nooit zoiets van, wow daar ligt veel post? En 10 jaar, dat gaat stinken enzo, is ze niet al helemaal opgegeten door lieve kleine beestjes? Geloof er vrij weinig van..
Je had natuurlijk even kunnen lezen hoe dat kan...
pi_133543474
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:08 schreef Toekito het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten.
Ze had al geruime tijd geen contact meer en e.e.a. misschien al afgesloten.

quote:
En met een gefingeerde naam in de media verschijnen kan maar dan word je o.a. op FOK! en twitter aangevallen. Dus daar moet je dan niet over zeuren.
Lekker boeiend dat een paar verzuurde figuren van alles uit hun duim zuigen om zich nog een beetje te kunnen vermaken.
pi_133543588
Iedereen een verplichte enkelband.

Probleem opgelost.
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:21:15 #14
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133543631
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze had al geruime tijd geen contact meer en e.e.a. misschien al afgesloten.
Maar dan is het toch logisch als men denkt dat ze nu om een erfenis komt.

quote:
Lekker boeiend dat een paar verzuurde figuren van alles uit hun duim zuigen om zich nog een beetje te kunnen vermaken.
Tsja dat doet ze echt zelf in mijn ogen. Dus mensen die het nu voor haar opnemen komen bij mij voor niks om genade voor haar.
Sporten voor Sophia
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:23:18 #15
335452 cricket
cricket from space
pi_133543673
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef Toekito het volgende:

Als ze ergens een onderwerp in zien laten diverse media zich niet afwimpelen. Het kan handig zijn om daar preventief alvast iets mee te doen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:27:52 #16
335452 cricket
cricket from space
pi_133543764
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:08 schreef Toekito het volgende:
Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. En met een gefingeerde naam in de media verschijnen kan maar dan word je o.a. op FOK! en twitter aangevallen. Dus daar moet je dan niet over zeuren.
Het komt wel vaker voor dat er geen contact is met (bepaalde) familieleden. En ook dat er eigenlijk geen interesse is in in feit of ze al dan niet nog in leven zijn. Want waarom zou je daar interesse in hebben bij iemand die waar je verder toch niet mee omgaat? Het enige verschil hier is dat het overlijden veel later bekend wordt, maar behalve dat is het niet anders dan talloze andere situaties waarbij er geen contact (meer) is.
pi_133543774
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:21 schreef Toekito het volgende:

[..]

Maar dan is het toch logisch als men denkt dat ze nu om een erfenis komt.
Als je er van uitgaat dat iedereen een inhalige geldwolf is misschien. Maar dat zegt meer over jezelf dan over haar.

quote:
Tsja dat doet ze echt zelf in mijn ogen. Dus mensen die het nu voor haar opnemen komen bij mij voor niks om genade voor haar.
Wat doet ze zelf, mensen verzuren? How?
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:37:31 #18
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133543928
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je er van uitgaat dat iedereen een inhalige geldwolf is misschien. Maar dat zegt meer over jezelf dan over haar.
Ik zeg nergens dat ze geld komt halen toch? Zeg alleen dat mensen die indruk kunnen krijgen.

quote:
Wat doet ze zelf, mensen verzuren? How?
Nee ze veroorzaakt zelf dat mensen een bepaald beeld van haar hebben.
Sporten voor Sophia
pi_133544268
NLse overheid :'(
pi_133544328
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
NLse overheid :'(
?
pi_133544536
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:37 schreef Toekito het volgende:
Ik zeg nergens dat ze geld komt halen toch? Zeg alleen dat mensen die indruk kunnen krijgen.

Nee ze veroorzaakt zelf dat mensen een bepaald beeld van haar hebben.
Wat had ze dan moeten doen? De politie had haar uiteindelijk toch wel gevonden, dus maak het iedereen gemakkelijk en meld jezelf even.

En weten de mensen die denken dat het haar alleen om een eventuele erfenis te doen is ook dat ze het eerder al heeft proberen goed te maken, maar dat er toen (uiteraard, naar nu blijkt) niet voor haar werd open gedaan?
pi_133544678
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:00 schreef skrn het volgende:

[..]

?
Waarom heeft het zo lang geduurd??Inwoners worden sneller vervolgd als ze zichzelf verdedigen tegen inbrekers en dieven. :')
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:18:51 #23
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133544694
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat had ze dan moeten doen? De politie had haar uiteindelijk toch wel gevonden, dus maak het iedereen gemakkelijk en meld jezelf even.

En weten de mensen die denken dat het haar alleen om een eventuele erfenis te doen is ook dat ze het eerder al heeft proberen goed te maken, maar dat er toen (uiteraard, naar nu blijkt) niet voor haar werd open gedaan?
naar de politie gaan is iets anders dan met het AD praten
Sporten voor Sophia
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:27:11 #24
335452 cricket
cricket from space
pi_133544874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarom heeft het zo lang geduurd??Inwoners worden sneller vervolgd als ze zichzelf verdedigen tegen inbrekers en dieven. :')
Waarvoor had deze bejaarde vervolgd moeten worden dan? Voor het dood liggen in een woning? :?
  zaterdag 23 november 2013 @ 14:41:20 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_133545134
Dit is typisch weer zo'n FOK!-topic waar iedereen zijn oordeel klaar heeft :')_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_133545193
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:18 schreef Toekito het volgende:

[..]

Met het AD praten is een poging om een erfenis te krijgen? :?

Sorry, maar ik snap niets van je redenatie.
pi_133545301
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:41 schreef Falco het volgende:
Dit is typisch weer zo'n FOK!-topic waar iedereen zijn oordeel klaar heeft :')_
Bedankt voor de input.
pi_133545347
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:18 schreef Toekito het volgende:

[..]

Het is een schande dat mensen met media praten.
pi_133545390
Lief zijn.
pi_133545421
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:53 schreef Webschip het volgende:
Lief zijn.
Als jij ook niks te melden hebt ga dan naar een of andere SC.
pi_133545511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als jij ook niks te melden hebt ga dan naar een of andere SC.
Bedankt voor de dienstmededeling.

De post was goed en aardig bedoeld: een goede sfeer :)
pi_133545711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:27 schreef cricket het volgende:

[..]

Waarvoor had deze bejaarde vervolgd moeten worden dan? Voor het dood liggen in een woning? :?
Nee niet dat,maar overheid is altijd snel met nutteloze vervolging in plaats van goed onderzoek te doen. :Y
pi_133546161
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-in-Nederland.dhtml

quote:
In Nederland vinden jaarlijks naar schatting 30 eenzame uitvaarten plaats. Het gaat om een deel van de zogeheten gemeentelijke uitvaarten, onder wie ook mensen waarvoor geen geld is om ze te begraven of te cremeren.
Rotterdam, waar donderdag in een woning een vrouw werd gevonden die al 10 jaar dood was, telt jaarlijks zo'n 7 tot 8 eenzame uitvaarten, volgens de Stichting Eenzame Uitvaarten. Deze zijn onderdeel van de ongeveer 125 gemeentelijke uitvaarten. In het kader van de Wet op de lijkbezorging hebben gemeenten de plicht mensen te laten begraven of cremeren als nabestaanden dat om financiële redenen niet kunnen.

Als er een dode wordt gevonden, gaat in eerste instantie de politie kijken of er geen sprake was van een onnatuurlijke dood. Nu daar in de zaak van donderdag geen sprake van is, heeft de politie de zaak aan de gemeente overgedragen.

Welke uitvaart is passend
De ambtenaar die wordt belast met zo'n zaak, belt een uitvaartonderneming om de persoon te begraven of cremeren. 'Die ambtenaar gaat ook in het huis kijken om aan de hand van spullen te bepalen welke geloofsovertuiging de persoon heeft en welke uitvaartvorm daar dan passend bij is', aldus de woordvoerder. Ook wordt er gezocht naar gegevens van eventuele nabestaanden of mensen met wie de overledene contact had.

Als er niemand wordt gevonden, verzorgt de gemeente in samenwerking met de Stichting Eenzame Uitvaart de begrafenis of crematie. 'Daar is dan meestal stadsdichter Rien Vroegindeweij bij. Hij draagt tijdens de dienst een gedicht voor.' De gemeente zorgt ook voor een bloemstuk, 'om het zo iets minder schrijnend te maken'. En soms komt er dan toch nog wel eens een buurvrouw opduiken.

Afhankelijk van wat iemand nog aan geld en spullen heeft, handelt een notaris de materiële zaken af. Als er geld is, worden daar de kosten van de uitvaart van afgetrokken, zo ook de kosten die worden gemaakt om een huis leeg te halen. Ook dat doet de gemeente. Sommige spullen worden verkocht, andere worden vernietigd. Hoe een en ander wordt geregeld bij de vrouw die donderdag dood werd gevonden, is niet bekend.
pi_133546300
Ik verwacht niet dat deze mevrouw nu een eenzame uitvaart krijgt.

[ Bericht 18% gewijzigd door roos85 op 23-11-2013 15:42:51 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:43:51 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133546456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef roos85 het volgende:
Ik verwacht niet dat deze mevrouw nu een eenzame uitvaart krijgt, de buurtjes zullen wel komen.
Haar dochter komt in ieder geval, heeft ze verklaard in het AD.
Ik vraag me af of de dochter nu verantwoordelijk is voor het terugbetalen van 10 jaar AOW.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133546483
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Je had natuurlijk even kunnen lezen hoe dat kan...
10 jaar, dat moet opvallen, "er lagen een paar tv-gidsen" uhu een paar :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_133546485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef livelink het volgende:

[..]

Haar dochter komt in ieder geval, heeft ze verklaard in het AD.
Ik verwacht dat de buurtjes in het kader van "oooh wat errug" en schuldgevoel ook zullen gaan.

quote:
Ik vraag me af of de dochter nu verantwoordelijk is voor het terugbetalen van 10 jaar AOW.
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer ze dit zouden doen, wel. Alleen dan zal dochter de erfenis moeten weigeren.
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:57:55 #38
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133546729
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef roos85 het volgende:
Ik verwacht niet dat deze mevrouw nu een eenzame uitvaart krijgt.
er zullen wel hordes pers en dagjesmensen staan.
Sporten voor Sophia
pi_133547354
Waarom kon de politie de dochter zelf niet vinden? Een gemeentelijke basisadministratie geeft toch toegang tot gegevens over een persoon, de eventuele partner en de kinderen? Haar vader was dan misschien onbekend, maar de overleden mevrouw was toch haar moeder?

Een uittreksel van mijn overleden vader uit het bevolkingsregister gaf een overzicht van ons drie kinderen. Wij hadden het destijds nodig om de bankzaken na zijn overlijden te regelen.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:32:00 #40
335452 cricket
cricket from space
pi_133547445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Nia het volgende:
Waarom kon de politie de dochter zelf niet vinden?
Er is ook geen reden om aan te nemen dat ze haar niet zouden kunnen vinden. Ze zal allicht eerder contact op hebben genomen dan dat dat omgekeerd het geval was.
pi_133547626
Maar zo'n uittreksel opvragen is zo gepiept. Een telefoontje naar de gemeente et voila. Dat is toch een van de eerste zaken die in geval als deze meteen geregeld worden?
De vriendelijke agent die voor de deur van het huis de pers van o.a. SBS6 te woord stond verklaarde dat ze nog geen naaste familieleden hadden kunnen vinden. Ik verwachte niet dat er zo snel al dergelijke uitspraken gedaan werden.
  zaterdag 23 november 2013 @ 16:44:34 #42
335452 cricket
cricket from space
pi_133547733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:40 schreef Nia het volgende:
Maar zo'n uittreksel opvragen is zo gepiept. Een telefoontje naar de gemeente et voila. Dat is toch een van de eerste zaken die in geval als deze meteen geregeld worden?
De vriendelijke agent die voor de deur van het huis de pers van o.a. SBS6 te woord stond verklaarde dat ze nog geen naaste familieleden hadden kunnen vinden. Ik verwachte niet dat er zo snel al dergelijke uitspraken gedaan werden.
Op het moment van die uitspraak van die agent zullen ze ook nog niet hebben gezocht. Immers, eerst willen ze bepalen of er een misdrijf heeft plaatsgevonden. Daarna zullen ze zich richten op identificatie van het lijk. Dat is na een jaar of 10 geen een-tweetje. Dat een lijk in een bepaalde woning ligt wil niet zeggen dat het dus ook de bewoner is.
pi_133548200
Er gaat toch ook meteen een bureauteam van politie/recherche bij de desbetreffende instanties checken op de hoofdbewoner die daar volgens hun administratie zou moeten wonen, en dan kunnen eventuele nabestaanden meteen opgespoord worden terwijl de mensen op het plaats delict met hun taken bezig zijn?
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:22:15 #44
335452 cricket
cricket from space
pi_133548601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:05 schreef Nia het volgende:
Er gaat toch ook meteen een bureauteam van politie/recherche bij de desbetreffende instanties checken op de hoofdbewoner die daar volgens hun administratie zou moeten wonen, en dan kunnen eventuele nabestaanden meteen opgespoord worden terwijl de mensen op het plaats delict met hun taken bezig zijn?
Dat zou kunnen, maar als ze er al overduidelijk zo lang ligt is die haast echt nergens voor nodig. Een paar dagen meer of minder maakt dan echt niet uit.

Zolang er nog sprake is van een mogelijk misdrijf zullen ze sowieso vaak contact met nabestaanden proberen te voorkomen omdat dat mogelijke verdachten kunnen zijn. In een geval als dit zullen ze vaak pas stappen ondernemen richting informeren van de nabestaanden als de identiteit is vastgesteld en/of als ze op het punt zijn waarbij identificatie door de nabestaanden nodig is.
pi_133548715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:22 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar als ze er al overduidelijk zo lang ligt is die haast echt nergens voor nodig. Een paar dagen meer of minder maakt dan echt niet uit.

Zolang er nog sprake is van een mogelijk misdrijf zullen ze sowieso vaak contact met nabestaanden proberen te voorkomen omdat dat mogelijke verdachten kunnen zijn. In een geval als dit zullen ze vaak pas stappen ondernemen richting informeren van de nabestaanden als de identiteit is vastgesteld en/of als ze op het punt zijn waarbij identificatie door de nabestaanden nodig is.
En die info heb je van?
pi_133549097
Meneer de agent had eigenlijk zijn mond moeten houden tegenover SBS6 en de andere nieuwsstations die op de melding waren afgekomen tot het moment waarop een persconferentie was belegd.
pi_133549289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:46 schreef Nia het volgende:
Meneer de agent had eigenlijk zijn mond moeten houden tegenover SBS6 en de andere nieuwsstations die op de melding waren afgekomen tot het moment waarop een persconferentie was belegd.
Waarom?
pi_133550247
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom?
Iemand moet de schuld krijgen.
Gemeente, de postbode, de buurman, de dochter, de agent, gewoon iemand.
pi_133550964
Eens in de tien dagen wordt in Amsterdam en omgeving in een woning een lijk gevonden dat er al meer dan twee weken onopgemerkt heeft gelegen. Het zijn vaak vereenzaamde alleenstaande mannen tussen de 40 en 69 jaar. De overledene wordt pas ontdekt na klachten van buren over stank- of insectenoverlast.

Het percentage onopgemerkte lijken is in Amsterdam zeven maal hoger dan in de omliggende gemeenten.

Dit blijkt uit een onderzoek van de GGD Amsterdam. De Gezondheidsdienst liet uitzoeken hoe vaak het de afgelopen acht jaar in Amsterdam, Waterland, Diemen en de Zaanstreek is voorgevallen dat een lijk langer dan 24 uur ongemerkt in een woning lag. Dat is om de dag het geval. In totaal gaat het om 1.577 personen.

Gemiddeld eens in de zeven weken wordt een lijk aangetroffen dat zelfs al langer dan vijf weken dood in huis lag zonder dat iemand de overleden had gemist. Het komt vijf keer per jaar voor dat het lijk al twee of meer maanden oud is. Bijna 90 procent van de 'woninglijken' van minimaal twee weken zijn in Amsterdam gevonden. Bij ruim een kwart was de woning ernstig vervuild of verwaarloosd. Buurtgenoten merkten de kluizenaars wel op maar durfden niet met hen in contact te treden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ng-onopgemerkt.dhtml

Waarom wordt er niks aan gedaan? Vinden we het met z'n allen fijn dat de huisdieren van deze personen een afschuwelijke hongerdood tegemoet gaan?
pi_133551215
wat wil je eraan doen dan :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133551285
Misschien is er een apparaat dat vanaf de straat kan 'ruiken' of er ergens een dood persoon is.
Hoe dan ook, oplossingen moeten er komen.
Ik heb ook al geopperd dat er misschien een alarm ontwikkeld kan worden dat mensen die vereenzaamd zijn en huisdieren hebben, kunnen dragen of in huis kunnen hebben, een alarm dat afgaat wanneer die persoon overlijdt. Dat lijkt luguber maar mensen met huisdieren zullen het idee verschrikkelijk vinden dat ze opeens overlijden en hun huisdieren aan hun lot worden overgelaten.
pi_133551353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is er een apparaat dat vanaf de straat kan 'ruiken' of er ergens een dood persoon is.
Ik heb ook al geopperd dat er misschien een alarm ontwikkeld kan worden dat mensen die vereenzaamd zijn en huisdieren hebben, kunnen dragen of in huis kunnen hebben, een alarm dat afgaat wanneer die persoon overlijdt. Dat lijkt luguber maar mensen met huisdieren zullen het idee verschrikkelijk vinden dat ze opeens overlijden en hun huisdieren aan hun lot worden overgelaten.
:')

flikker toch op: als mensen alleen willen leven en alleen willen sterven dan moeten ze dat vooral lekker doen ^O^
pi_133551423
Ik heb het niet tegen jou, maar tegen mensen met een bepaald niveau van beschaving.
pi_133551616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het niet tegen jou, maar tegen mensen met een bepaald niveau van beschaving.
Niet zo gaan doen met je huisdieren.
pi_133554974
Betaalde ze dan alles automatisch, dus de huur of de hypotheek? En andere zaken dan?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_133555010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:57 schreef Samson het volgende:
Betaalde ze dan alles automatisch, dus de huur of de hypotheek? En andere zaken dan?
nee alles nog met acceptgiro's

pi_133555345
Toch verbazingwekkend dat er in die 10 jaren geen enkele acceptgiro tussen haar post beland is.
Als mantelzorger van mijn vader heb ik zoveel mogelijk al zijn rekeningen middels automatische incasso laten betalen, maar dat lukte me echt niet altijd.

10 jaar geleden waren acceptgiro's nog heel normaal. Nu steeds meer bankfilialen gesloten worden en de bedrijven willen bezuinigen op het versturen van papieren rekeningen wordt automatische incasso steeds meer standaard.
pi_133556082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nee alles nog met acceptgiro's

Grappig hoor, maar je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel. Hoe kun je in godsnaam 10 jaar verder zijn zonder dat er ooit iemand ivm rekeningen of iets anders aan de deur is gekomen? Dat lijkt me echt onmogelijk.
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 21:40:26 #59
43556 miss_dynastie
pi_133556709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:24 schreef Samson het volgende:

[..]

Grappig hoor, maar je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel. Hoe kun je in godsnaam 10 jaar verder zijn zonder dat er ooit iemand ivm rekeningen of iets anders aan de deur is gekomen? Dat lijkt me echt onmogelijk.
Alles van oudsher via automatische incasso laten lopen? Eenmaal geregeld en voldoende saldo op de rekening= blijvend geregeld.

Ik heb zelf alles zoveel mogelijk op 'zelf betalen' staan, maar als je dat niet wil kan je alle vaste lasten automatiseren.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:26:18 #60
335452 cricket
cricket from space
pi_133558291
quote:
Voor iets wat geen probleem is, is ook geen oplossing nodig. Dat ze niet meteen gevonden worden nadat ze doodgaan is geen probleem. Het enige verschil tussen iemand die na een periode in huis wordt gevonden iemand die bijvoorbeeld in een tehuis doodgaat is de termijn waarop ze worden gevonden.
Het punt zit mogelijk in de periode die daaraan vooraf gaat. Maar ook dan hoeft er geen eenzaamheid te zijn, alleen zijn staat niet gelijk aan eenzaam. En andersom geldt het ook, dat ze nog genoeg contacten hebben om binnen een dag te worden gevonden wil niet zeggen dat ze niet eenzaam zijn. Hoeveel hoor je wel niet over ouderen die wel goed verzorgd worden, maar toch ontzettend eenzaam zijn?
Als ze dood zijn zijn ze dood. Daar hebben ze zelf geen last van. Mensen die geen contact (meer) met ze hebben ook niet, want ze missen die persoon niet in hun omgeving. Daarom maakt het niet uit of het lijk binnen een dag, na een paar maanden of pas na 10 jaar wordt gevonden. Die periode zegt helemaal niets over een potentieel probleem.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:28:57 #61
335452 cricket
cricket from space
pi_133558383
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:07 schreef Nia het volgende:
Toch verbazingwekkend dat er in die 10 jaren geen enkele acceptgiro tussen haar post beland is.
Als mantelzorger van mijn vader heb ik zoveel mogelijk al zijn rekeningen middels automatische incasso laten betalen, maar dat lukte me echt niet altijd.
Ik krijg alleen nog een acceptgiro als ik daar specifiek om vraag, of heel soms bij een losse bestelling ergens. Dat was 10 jaar geleden ook al zo. De categorie losse bestellingen was voor haar de afgelopen 10 jaar sowieso niet van toepassing, en zelfs al zijn er wel acceptgiro's geweest, dan is het nog de vraag of dat had gezorgd voor ontdekking.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:31:41 #62
335452 cricket
cricket from space
pi_133558467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:24 schreef Samson het volgende:
Als je geen nieuwe dingen afsluit, dan krijg je ook geen nieuwe rekeningen. Het oude loopt wel gewoon door. En misschien moest er eens iets verlengd worden, de veelbesproken tv-gids met Katja erop bijvoorbeeld. Goede kans dat dat vooraf moet en dat hij gewoon niet meer gestuurd is nadat betaling uitbleef. Ook kunnen ze wel een incassobureau hebben ingeschakeld die het heeft opgegeven omdat het bedrag het niet waard was. En zelfs kan het zijn dat er beslag op haar rekening is gelegd en het is verrekend. Nog steeds kunnen dat soort dingen gebeuren zonder enig contact met degene met de schuld. Gewoonlijk wordt dat gedaan door mensen die schulden ontkennen en gewoon niet komen opdagen, maar zoals hier kan het ook zo verlopen.
pi_133558509
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Alles van oudsher via automatische incasso laten lopen? Eenmaal geregeld en voldoende saldo op de rekening= blijvend geregeld.

Ik heb zelf alles zoveel mogelijk op 'zelf betalen' staan, maar als je dat niet wil kan je alle vaste lasten automatiseren.
Dus die vrouw werkt 10 jaar niet, alle betalingen lopen door en dat geeft 10 jaar lang geen enkel probleem? Bij mij kloppen ze na een jaar al aan schat ik in. Ik begrijp echt niet dat dit kan.
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 22:40:24 #64
43556 miss_dynastie
pi_133558780
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Dus die vrouw werkt 10 jaar niet, alle betalingen lopen door en dat geeft 10 jaar lang geen enkel probleem? Bij mij kloppen ze na een jaar al aan schat ik in. Ik begrijp echt niet dat dit kan.
Als jij een AOW-uitkering krijgt kom je ook vrij ver, elke maand verse toevoer van geld ;) De beste vrouw was 74.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:45:28 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133558945
En alle lasten automatisch laten afschrijven.... dan gaat het prima.

Maar als je dan bedenkt dat de zorgverzekering pas in 2006 de oude ziekenfondsverzekering heeft vervangen, ze waarschijnlijk geen geldig ID meer had en er dus nooit een meteropname is geweest door de nutsbedrijven dan is het allemaal op z'n minst apart.

Oh, en kennelijk had ze al 10 jaar geen aangifte inkomstenbelasting gedaan, terwijl haar vermogen in die 10 jaar toch ook wel boven de VRH moet zijn uitgekomen, en toch stond de BD ook niet op de stoep.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 22:51:18 #66
43556 miss_dynastie
pi_133559129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:45 schreef Leandra het volgende:

Maar als je dan bedenkt dat de zorgverzekering pas in 2006 de oude ziekenfondsverzekering heeft vervangen, ze waarschijnlijk geen geldig ID meer had en er dus nooit een meteropname is geweest door de nutsbedrijven dan is het allemaal op z'n minst apart.
Mijn zorgverzekeraar stuurde gewoon een nieuw voorstel, ondernam je geen actie om op te zeggen, dan behield je gewoon die verzekering. Die ID's zullen ze geen melding van krijgen en dat moet iemand bij toeval ontdekken en die meterstandentoestand is gewoon dom en slordig van Eneco, maar ook dat heb ik vaker gehoord.... het is natuurlijk een stapeling van toevalligheden, meestal wordt zoiets wel eerder ontdekt, het is niet voor niets groot nieuws.
pi_133559738
quote:

Oh, en kennelijk had ze al 10 jaar geen aangifte inkomstenbelasting gedaan, terwijl haar vermogen in die 10 jaar toch ook wel boven de VRH moet zijn uitgekomen, en toch stond de BD ook niet op de stoep.
Wat jij zegt, er rammelt echt van alles aan dit verhaal. Als het in het buitenland was gebeurd zou ik het een broodje aap verhaal genoemd hebben...
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:44:10 #68
335452 cricket
cricket from space
pi_133560796
quote:

Als je indertijd geen actie ondernam bij de zorgverzekeraar, dan ging je gewoon over op basis van hun voorstel. En als ze bij een zorgverzekeraar zat waar dat niet van toepassing was, dan kan ze een van de onverzekerden zijn geweest. Dan word je meerdere malen aangeschreven maar op een gegeven moment houdt dat ook wel op. Enige actie die dan volgt is dat ze er zelf een voor je uitzoeken met een 'speciaal tarief'.

Het bezit van een ID-kaart is niet verplicht, wel meer ouderen hebben er geen. Bijvoorbeeld omdat ze niet meer in staat zijn om hem op te komen halen. Sommige gemeenten lossen dat op door er voor langs te komen, maar niet allemaal. Bovendien moet je dat dan zelf wel aangeven.

Dat er geen meteropname is geweest is niet zo raar. Eens in de paar jaar wil de meteropnemer bij mij ook langskomen, en dat vind ik verder prima, maar het kost over het algemeen wel enige moeite om dat voor elkaar te krijgen, en soms lukt het dan ook niet. Dit jaar kreeg ik begin augustus een brief dat ze voor 1 oktober langs wilden komen en dat een afspraak maken niet mogelijk is. Als ze dan daarna geen contact opnemen houdt het wel een beetje op.

Aangezien de betalingen blijkbaar nog gewoon van de rekening afgingen zal het wel meevallen met het vermogen. Er blijft allicht genoeg over per maand, maar ook in 10 jaar kun je best onder die grens blijven. Als de belastingdienst het idee heeft dat je jaarinkomen niet anders is dan het vorige jaar hoef je soms ook geen aangifte te doen.

Kortom: voor vrijwel alle dingen geldt dat als je gewoon niets van je laat horen je daar gewoon mee wegkomt zolang er genoeg op de rekening staat. Voor alle instanties en bedrijven geldt dat ze ook een afweging gaan maken tussen kosten van een procedure en wat dat kan opleveren. Juist de dingen die wel kunnen escaleren zijn losse, incidentele dingen die ze immers niet meer deed.
  zondag 24 november 2013 @ 00:40:24 #69
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_133562661
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Wat voor een bemoeiziek persoon moet je zijn om bejaarden zo'n alarm op te dringen. Als bejaarden een ding irritant vinden dan is het wel de zieligheidsbehandeling. Ze het recht zelf keuzes te maken over hoeveel contact ze moeten hebben met andere mensen is pas een gebrek aan beschaving.
pi_133562753
quote:
Oh ik dacht even dat je je bekommerde om vereenzaamde mensen, maar het gaat je alleen om hun dieren. :X
pi_133563147
quote:
15s.gif Op zondag 24 november 2013 00:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh ik dacht even dat je je bekommerde om vereenzaamde mensen, maar het gaat je alleen om hun dieren. :X
_O-

Die huisdieren waren wel een interessante toevoeging aan dit topic.
pi_133563389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:44 schreef cricket het volgende:

[..]

Aangezien de betalingen blijkbaar nog gewoon van de rekening afgingen zal het wel meevallen met het vermogen. Er blijft allicht genoeg over per maand, maar ook in 10 jaar kun je best onder die grens blijven. Als de belastingdienst het idee heeft dat je jaarinkomen niet anders is dan het vorige jaar hoef je soms ook geen aangifte te doen.

Even rekenen dan maar. In geld van nu weliswaar, mar het geeft een beeld
AOW +1000
Huur -300
Zorgverzekering -100
Gas, water, licht -200
Telefoon en abonnementen -50
Blijft er nog 350 per maand over. Per jaar is dat ruim 4000 euro.
Zelfs als de mevrouw platzak was op moment van overlijden dan is er nu dus 40k.
Dus al een aantal jaren rijp voor betalen van belasting over spaargeld.
-
pi_133565060
quote:
Ik begrijp je volkomen
pi_133565154
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef quo_ het volgende:
Even rekenen dan maar.
Je vergeet diverse posten. Denk aan gemeentelijke belastingen, waterschapslasten, drinkwater, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, etc. Ik weet ook niet waar je de hoogte van haar huur e.d. vandaan hebt.

Daarbij is het volgens mij zo dat de grens waarboven je met vermogensrendementsheffing te maken krijgt niet absoluut is. Als je geen, of een heel laag inkomen hebt, is de situatie anders. Vroeger betaalde je alleen vermogensbelasting als je ook inkomstenbelasting betaalde. Ook is er zoiets als een ouderentoeslag. Ik weet de details niet hoor, ik ben zelf niet bejaard dus het boeit me nog niet zo. :P
pi_133565527
Door het bericht van TS
Heb ik mij opgegeven,bij het ouderenfonds.
Geer en Goor,hebben daar zeker toen bijgedragen
pi_133565969
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef quo_ het volgende:

[..]

Even rekenen dan maar. In geld van nu weliswaar, mar het geeft een beeld
AOW +1000
Huur -300
Zorgverzekering -100
Gas, water, licht -200
Telefoon en abonnementen -50
Blijft er nog 350 per maand over. Per jaar is dat ruim 4000 euro.
Zelfs als de mevrouw platzak was op moment van overlijden dan is er nu dus 40k.
Dus al een aantal jaren rijp voor betalen van belasting over spaargeld.
Gas, water licht is niet 200 euro als je niets gebruikt.
Bovendien gebeurt het wel vaker dat mensen met 50K vermogen nooit vermogensbelasting hoeven te betalen, ik ken zelfs mensen die dat zijn overkomen.
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 02:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Je vergeet diverse posten. Denk aan gemeentelijke belastingen, waterschapslasten, drinkwater, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, etc. Ik weet ook niet waar je de hoogte van haar huur e.d. vandaan hebt.
Als je een huis huurt heb je met al deze kosten niet altijd iets te maken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 24 november 2013 @ 04:15:59 #77
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_133566178
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 03:44 schreef Shreyas het volgende:
Gas, water licht is niet 200 euro als je niets gebruikt.
Zal dat niet altijd geld zijn blijven kosten omdat er niemand was om de meterstand op te nemen waardoor de energiebedrijven van een schatting uitgaan?
Ik ga naar huis.
pi_133566183
quote:
5s.gif Op zondag 24 november 2013 04:15 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zal dat niet altijd geld zijn blijven kosten omdat er niemand was om de meterstand op te nemen waardoor de energiebedrijven van een schatting uitgaan?
Dat denk ik wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 november 2013 @ 07:30:26 #79
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_133566688
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

flikker toch op: als mensen alleen willen leven en alleen willen sterven dan moeten ze dat vooral lekker doen ^O^
Ben jij een mens of ben jij een hufter?
pi_133567260
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 07:30 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

In mijn familie is ook iemand die alle contact heeft verbroken met alle familieleden. Ze reageert niet meer op mail, telefoon, als je langsgaat maakt ze niet open enz. Ze heeft alleen nog een bericht gestuurd dat we haar wens moeten respecteren.
Wat moet je dan?

De huisarts is op de hoogte van de situatie en we blijven kaartjes sturen met verjaardagen en mails sturen om haar toch uit te nodigen voor uitjes van de familie enzo. Maar als iemand niet wilt, dan houdt het op.
Het is ieders vrije wil het contact te verbreken met zijn familie. Er zijn hier op fok hele topics over.
pi_133568389
Wat zou je bank doen als je nooit je nieuwe bankpasje komt afhalen, geen geld meer pint, geen ander woonadres hebt doorgegeven en je bent een dametje op leeftijd zonder familie die wel goed bekend is bij het bankpersoneel in de wijk? Een ietwat bezorgde bankmedewerker die haar regelmatig hielp zou haar gebeld kunnen hebben toch? Natuurlijk is ook dit wel weer dicht te timmeren met "ze respecteren naar privacy".

Het betreft een bejaarde dame die tot een kwetsbare groep behoort. Als ik zo'n bankmedewerker van haar filiaal was geweest en had gezien dat alle oproepen aan het adres van mevrouw onbeantwoord waren gebleven, dan had ik misschien toch wel op de een of andere manier polshoogte genomen. Hetzij door zelf eens door haar staat rijden, hetzij door de gemeente eens te bellen, hetzij door haar verhuurder te bellen etc. Gewoon, omdat het je niet lekker zit en omdat je zelf een dochter bent.
  zondag 24 november 2013 @ 11:49:54 #82
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_133568779
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:28 schreef Nia het volgende:
Wat zou je bank doen als je nooit je nieuwe bankpasje komt afhalen, geen geld meer pint, geen ander woonadres hebt doorgegeven en je bent een dametje op leeftijd zonder familie die wel goed bekend is bij het bankpersoneel in de wijk? Een ietwat bezorgde bankmedewerker die haar regelmatig hielp zou haar gebeld kunnen hebben toch? Natuurlijk is ook dit wel weer dicht te timmeren met "ze respecteren naar privacy".

Het betreft een bejaarde dame die tot een kwetsbare groep behoort. Als ik zo'n bankmedewerker van haar filiaal was geweest en had gezien dat alle oproepen aan het adres van mevrouw onbeantwoord waren gebleven, dan had ik misschien toch wel op de een of andere manier polshoogte genomen. Hetzij door zelf eens door haar staat rijden, hetzij door de gemeente eens te bellen, hetzij door haar verhuurder te bellen etc. Gewoon, omdat het je niet lekker zit en omdat je zelf een dochter bent.
Jeetje Nia, leef jij in een utopie of zo? Ik vind je nogal wereldvreemd overkomen.

Als jij bijvoorbeeld in een of andere winkel zou werken en een bepaalde klant zou ineens niet meer komen (wat dus heel vaak gebeurt, dus het is niet slechts één klant die niet meer komt), dan zou je werkelijk hemel en aarde bewegen om op zoek te gaan naar die klant(en)?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_133568816
Ja, dan maar wereldvreemd.
pi_133568843
Ik heb zelf jaren in de thuiszorg gewerkt. Misschien komt het ook wel daardoor.
pi_133568865
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 03:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

-knip-
Bovendien gebeurt het wel vaker dat mensen met 50K vermogen nooit vermogensbelasting hoeven te betalen, ik ken zelfs mensen die dat zijn overkomen.

[..]
-knip-
Weet wanneer te bluffen en bluf geloofwaardig
  zondag 24 november 2013 @ 11:56:40 #86
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133568922
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:51 schreef Nia het volgende:
Ja, dan maar wereldvreemd.
Tja, maar ik zou het ronduit vervelend vinden als ik ineens niet meer bij een bepaalde winkel kom, en een van de winkelmedewerkers staat bij mij voor de deur om te vragen of alles wel goed met me gaat. _O- :')

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Nia het volgende:
O.k., maar als een client van je die jij verzorgt ineens niet meer opendoet, is dat wel heel wat anders dan iemand die ineens niet meer naar een bepaalde bank/winkel komt.
pi_133568981
Einde discussie Joi....... ok?
  zondag 24 november 2013 @ 11:59:55 #88
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_133568995
Nia _O_
Sporten voor Sophia
  zondag 24 november 2013 @ 12:04:00 #89
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133569090
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:59 schreef Nia het volgende:
Einde discussie Joi....... ok?
Waarom?
pi_133569136
Gewoon geen behoefte aan.
  zondag 24 november 2013 @ 12:16:01 #91
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133569346
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:06 schreef Nia het volgende:
Gewoon geen behoefte aan.
Dan moet je niet op een discussieforum posten.
pi_133569384
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Nia het volgende:
Nee hoor, daar heb ik ook gewerkt, en ik heb toch niet dezelfde wereldvreemde ideeeen.
Misschien als je een winkeltje hebt in een klein dorp waar iedereen elkaar kent, maar we hebben het hier over Rotterdam.
pi_133569409
Ik werkte in een woonplaats met 36000 inwoners waar mensen ook op zichzelf zijn. Daarvoor hoef je echt niet in een grote stad te wonen.
pi_133569432
Die dochter heeft gewoon een helder verhaal, er zijn wel meer mensen die al 20 jaar geen contact meer hebben met hun moeder. Haar valt niks te verwijten zo op het eerste gezicht.

Van de buren vind ik het wel apart, dat je na zo'n lange tijd je niet eens afvraagt of er nog iemand woont naast je. Maar goed, misschien dachten ze dat het al jaren leeg stond. Ook die mensen kun je eigenlijk niks verwijten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_133569436
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heb ik ook gewerkt, en ik heb toch niet dezelfde wereldvreemde ideeeen.
Misschien als je een winkeltje hebt in een klein dorp waar iedereen elkaar kent, maar we hebben het hier over Rotterdam.
Ik snap ook niet waarom je niets aan het toeval over zou willen laten. Alsof het een vloek is dat je nog relatief ongestoord een eigen leven kunt leiden. Dat moet niet kunnen, meer controle, meer bemoeizucht, meer regels!
pi_133569461
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Die dochter heeft gewoon een helder verhaal, er zijn wel meer mensen die al 20 jaar geen contact meer hebben met hun moeder. Haar valt niks te verwijten zo op het eerste gezicht.

Van de buren vind ik het wel apart, dat je na zo'n lange tijd je niet eens afvraagt of er nog iemand woont naast je. Maar goed, misschien dachten ze dat het al jaren leeg stond. Maar ook die mensen kun je eigenlijk niks verwijten.
Er valt niemand iets te verwijten inderdaad, maar kennelijk zijn er mensen die graag een schuldige in dit verhaal aan willen wijzen.
pi_133569507
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 12:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er valt niemand iets te verwijten inderdaad, maar kennelijk zijn er mensen die graag een schuldige in dit verhaal aan willen wijzen.
Inderdaad, er zijn ook mensen die het raar vinden dat die dochter naar de begrafenis gaat. Ik vind dat juist goed en respectvol, het lijkt me niet niks om je hele leven een ongewenst kind te zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_133569551
De overleden mevrouw had anderen verteld dat ze bij die dochter in was getrokken. Dat hadden de buren toch via via over haar vernomen? Maar de dochter zegt in het interview dat ze niet gewenst was en dat haar moeder haar niet wilde zien.
pi_133569613
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef Nia het volgende:
De overleden mevrouw had anderen verteld dat ze bij die dochter in was getrokken. Dat hadden de buren toch via via over haar vernomen? Maar de dochter zegt in het interview dat ze niet gewenst was en dat haar moeder haar niet wilde zien.
Blijkbaar had mevrouw niet zo'n behoefte aan contact met anderen of is e.e.a. (onbewust) verdraaid en hebben de buren via via iets anders vernomen dan ze in eerste instantie had verteld.
pi_133569621
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn ook mensen die het raar vinden dat die dochter naar de begrafenis gaat.
Really? :') _O-
  zondag 24 november 2013 @ 12:50:26 #101
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133570084
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Inderdaad, er zijn ook mensen die het raar vinden dat die dochter naar de begrafenis gaat.
Ik vind dat niet raar. Gratis cake = gratis cake.
  zondag 24 november 2013 @ 13:27:41 #102
335452 cricket
cricket from space
pi_133571173
quote:
Dat je iemand goed kent wil niet zeggen dat je weet wie ze zijn. Die bankmedewerker die haar helpt is regelmatig een andere. Hij ziet heel veel klanten op een dag, zelfs al zou het iedere keer dezelfde medewerker zijn, en zelfs al zou hem opvallen dat ze niet meer komt, dan is het nog steeds niet gezegd dat hij precies weet welke klant het was, en wat haar gegevens zijn. Opzoeken gaat niet, want hij weet haar naam niet. Pas als hij het heeft opgezocht kan hij achterhalen dat het adres ongewijzigd is. Maar waarom zou hij haar gegevens opzoeken, ook al weet hij wel naam en adres of rekeningnummer? Er zijn zoveel mensen die verhuizen of naar een tehuis gaan, het opeens niet meer langskomen is echt geen reden tot bezorgdheid.

quote:
Dat ze bejaard is wil niet zeggen dat ze tot een kwetsbare groep behoort. Bovendien zal geen enkele bankmedewerker zien dat alle oproepen onbeantwoord blijven. Gelukkig maar, anders werd fraude nog een stuk gemakkelijker.
pi_133571219
quote:
3s.gif Op zondag 24 november 2013 12:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

In vind dat niet raar. Blijkbaar wilde dochter contact met haar moeder toen ze voor de deur stond met bloemen. Dat ze toen al dood was tja...
pi_133571277
quote:

denk jij dat een bankmedewerker nog contact heeft met klanten?? Zeker bij de grote 3 banken ben je niks anders als een nummer
  zondag 24 november 2013 @ 13:32:34 #105
335452 cricket
cricket from space
pi_133571307
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Van de buren vind ik het wel apart, dat je na zo'n lange tijd je niet eens afvraagt of er nog iemand woont naast je.
En dan vraag je het je af, en dan? Je hebt toen je er kwam wonen misschien eens aangebeld om kennis te maken, maar er werd niet opengedaan. Je ziet ook nooit iemand naar binnen of naar buiten gaan. Dan ben je wel zo'n beetje klaar. Dan staat het of leeg, of je hebt een dermate ander ritme dat je elkaar nooit treft.
pi_133571481
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef Nia het volgende:
Het klinkt heel erg treurig. Moeder uit Indonesie, oorlogsverleden, zwanger op haar 16de, vader onbekend...
Je weet niet wat die vrouw heeft moeten meemaken en voor die dochter is het waarschijnlijk ook heel moeilijk geweest allemaal.
pi_133571536
quote:
3s.gif Op zondag 24 november 2013 12:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

_O-
  zondag 24 november 2013 @ 14:38:01 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133573633
quote:

Ik weet niet wat voor bank jij hebt, maar ik ben vorige week uit Schubbekutteveen op de Veluwe verhuisd (5000 inwoners, incl. buitengebied), en zelfs daar is het Rabobankfiliaal al gesloten, en dan was de Rabobank nog een van de banken die relatief veel filialen had, bij een schijtbank als de ING ben je sowieso sinds de samenvoeging van de Giro en de NMB nooit meer dan een nummer geweest.

Dus have fun in je Utopia, maar je bent behoorlijk naïef als je denkt dat men van de bank wel even langsgaat bij mevrouw omdat ze haar al even niet gezien hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133578476
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Weet wanneer te bluffen en bluf geloofwaardig
Ik heb het niet over mezelf en ik beweer ook niet dat het me vrienden zijn pipo
  zondag 24 november 2013 @ 17:13:55 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133578695
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mezelf en ik beweer ook niet dat het me vrienden zijn pipo
Dan zullen ze wel tegen jou hebben lopen bluffen, of het was gezamenlijk en er stonden nog wat schulden tegenover.
Of het zat in het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133578715
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel tegen jou hebben lopen bluffen, of het was gezamenlijk en er stonden nog wat schulden tegenover.
Ja dat zal het zijn, ga nu maar snel koken, het is bijna zes uur.
  zondag 24 november 2013 @ 17:16:36 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133578793
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn, ga nu maar snel koken, het is bijna zes uur.

Ik bestel zometeen wel wat in de brasserie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133583693
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 07:30 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

altijd een mens,
meestal realistisch,
soms een hufter

^O^

maar ik wil andere mensen geen ongemakken opdwingen voor een niet bestaand probleem :N
pi_133599548
Lama

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 06:07:24 ]
pi_133599763
wanneer is de begrafenis?
pi_133608352
quote:
15s.gif Op zondag 24 november 2013 00:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind het erg als iemand dagenlang, wekenlang, jarenlang dood in huis ligt. Ik vind het vooral erg als iemand misschien hulp nodig had of is gevallen en geen alarm had of daar niet bij kon komen. Maar het is ook erg dat dieren van honger en dorst omkomen.
Ik begrijp niet dat hier niet meer commotie over is. Ik moet er niet aan denken dat ik plotseling zou overlijden en mijn twee poezen geen eten en drinken meer krijgen.
Het is zeer waarschijnlijk dat er op dit moment ergens in Amsterdam huisdieren in die situatie zitten.
  maandag 25 november 2013 @ 14:28:58 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133608607
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind het erg als iemand dagenlang, wekenlang, jarenlang dood in huis ligt. Ik vind het vooral erg als iemand misschien hulp nodig had of is gevallen en geen alarm had of daar niet bij kon komen. Maar het is ook erg dat dieren van honger en dorst omkomen.
Ik begrijp niet dat hier niet meer commotie over is. Ik moet er niet aan denken dat ik plotseling zou overlijden en mijn twee poezen geen eten en drinken meer krijgen.
Het is zeer waarschijnlijk dat er op dit moment ergens in Amsterdam huisdieren in die situatie zitten.
Voor jouzelf kun je daar natuurlijk wel maatregelen voor treffen.

En verder lijkt me dat als je je op die manier druk maakt over 'wat nou als' er nog een heleboel meer zal zijn dat jij op je schouders meetorst. Dus veel sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133612021
Vandaag in de Telegraaf:

ma 25 nov 2013, 14:47
Hond eet lijk baasje op

SOIGNIES -
Een Belgische man die al een maand dood in zijn woning lag, blijkt gedeeltelijk te zijn aangevreten door zijn hond.

De 56-jarige Patrick Doom werd afgelopen vrijdag gevonden in zijn appartement in Soignies. Zijn buren hadden de man al een maand niet gezien, maar pas toen er een nare geur uit zijn flat kwam en de hond vreemde geluiden begon te maken, kregen ze argwaan, schrijft La Province.

Politieagenten gingen via het balkon naar binnen en ontdekten het gruwelijke tafereel. Het lichaam van de man was in verre staat van ontbinding. De helft van zijn gezicht en borstkas was opgegeten door zijn hond.

Doom zou aan kanker hebben geleden en stierf een natuurlijke dood. Hij leefde een teruggetrokken bestaan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijk_baasje_op__.html

Hoe kun je hier onverschillig onder blijven? Verschrikkelijk voor de man maar ook verschrikkelijk voor de hond die van zijn baasje heeft gehouden.

Alleen maar geklaag in de media, ik lees niets over oplossingen. En dan zou Nederland zo'n innovatief land zijn, ik merk het niet.
pi_133612678
quote:

[..]

Dan vreten ze jou toch lekker op. Kunnen ze wel even vooruit.
  maandag 25 november 2013 @ 16:31:47 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133612806
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:10 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf:

Hond eet lijk baasje op

SOIGNIES -
Een Belgische man die al een maand dood in zijn woning lag, blijkt gedeeltelijk te zijn aangevreten door zijn hond.

De 56-jarige Patrick Doom werd afgelopen vrijdag gevonden in zijn appartement in Soignies. Zijn buren hadden de man al een maand niet gezien, maar pas toen er een nare geur uit zijn flat kwam en de hond vreemde geluiden begon te maken, kregen ze argwaan, schrijft La Province.

Politieagenten gingen via het balkon naar binnen en ontdekten het gruwelijke tafereel. Het lichaam van de man was in verre staat van ontbinding. De helft van zijn gezicht en borstkas was opgegeten door zijn hond.

Doom zou aan kanker hebben geleden en stierf een natuurlijke dood. Hij leefde een teruggetrokken bestaan.

Hoe kun je hier onverschillig onder blijven? Verschrikkelijk voor de man maar ook verschrikkelijk voor de hond die van zijn baasje heeft gehouden.

Alleen maar geklaag in de media, ik lees niets over oplossingen. En dan zou Nederland zo'n innovatief land zijn, ik merk het niet.
Dan moet je je eens verdiepen in de participatiesamenleving. Kom maar op met je burgerinitiatief. En niet meer verwachten dat de overheid het oplost.
pi_133612986
quote:
Vandaag in de Telegraaf:

[knip]

Gelukkig draag jij in dit topic wel oplossingen aan voor je zelfgecreëerde probleem. Of vind je het geval in R'dam alleen zielig voor die arme duiven die nu 10 jaar lang (! DAT DIT KAN IN NEDERLAND !) geen voer kregen van die mevrouw.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 25 november 2013 @ 16:39:52 #122
225540 Pugg
Friends forever
pi_133613151
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 07:25 schreef Evertjan het volgende:
wanneer is de begrafenis?
  maandag 25 november 2013 @ 17:17:39 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_133614507
quote:
Vandaag in de Telegraaf:

Hond eet lijk baasje op

SOIGNIES -

Welke oplossing heb jij?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_133615149
quote:
Waardig afscheid voor vrouw die 10 jaar dood in huis lag
BEWAAR
ARTIKEL
17 REACTIES
Door: Daan Hakkenberg
25-11-13 - 08:01 bron: Algemeen Dagblad
Bep de Bruin zal niet in anonimiteit worden begraven
De voordeur van het huis (R) in de Porcellisstraat in Rotterdam, waar een vrouw ongeveer 10 jaar dood heeft gelegen in haar woning op de eerste verdieping. © anp.
Rotterdam overlegt met dochter 'vergeten' vrouw over uitvaart
Bep de Bruin, de Rotterdamse vrouw die 10 jaar lang onopgemerkt dood in huis lag, wordt niet in anonimiteit begraven. De gemeente is in overleg met de 68-jarige dochter van de vrouw over de begrafenis. 'We kijken hoe deze vrouw een waardig afscheid kan krijgen.'

© anp.

© anp.

© anp.
Het gemeentebestuur van Rotterdam gaat vandaag opnieuw met de dochter in gesprek over de begrafenis van Bep de Bruin. De wensen van de dochter, Beps enige kind met wie ze al 20 jaar geen contact meer had, zullen leidend zijn bij de uitvaart, zegt een woordvoerder van het gemeentebestuur. 'Waar de gemeente kan helpen, zullen we dat doen. We kijken hoe de vrouw een waardig afscheid kan krijgen.'

Wanneer de vrouw wordt begraven, is nog onduidelijk. Wel staat vast dat geen media bij de begrafenis wordt toegelaten.

In gesprek met buurtbewoners Delfshaven
Carlos Gonçalves, voorzitter van de deelgemeente Delfshaven waar de vrouw woonde, geeft aan bij de afscheidsbijeenkomst te willen zijn om haar de laatste eer te bewijzen. 'De vrouw en haar dochter hebben elkaar 20 jaar niet gesproken. Ook voor anderen bleef haar dood 10 jaar lang onopgemerkt. Dan kan ik me voorstellen dat er niet veel familie en vrienden zullen zijn. Ik wil er graag bij aanwezig zijn, tenzij haar dochter anders aangeeft.'

Volgens Gonçalves wordt deze week een bijeenkomst gepland voor buurtbewoners. 'Daar zal ook de vraag aan de orde komen wie van hen naar de uitvaart wil. Wellicht dat er toch wat mensen uit de buurt naartoe willen.'

Bouwvakkers
De vrouw werd afgelopen donderdag in haar woning in Rotterdam-West gevonden toen bouwvakkers een nieuwe gasaansluiting wilden installeren. Zij leefde voor haar dood een teruggetrokken bestaan en bleek een natuurlijke dood te zijn gestorven.

Zij werd door de buren niet gemist. Een enkeling dacht dat zij was verhuisd. Ook instanties als de woningcorporatie of energieleverancier Stedin hebben niet eerder alarm geslagen.

De dochter vernam het nieuws dat haar moeder was overleden via de televisie. Ze ging poolshoogte nemen bij de woning en heeft zichzelf daarna bij de politie gemeld.

Onderzoek: Heeft niemand haar gemist?
De gemeente onderzoekt momenteel welke instanties wanneer en op welke manier met de vrouw contact hebben gezocht. 'Heel Rotterdam vraagt zich af: heeft niemand haar gemist? We zijn niet op zoek naar een schuldige, maar willen wel alles op een rijtje zetten. Mogelijk vallen daar lessen uit te trekken,' laat de woordvoerder van het gemeentebestuur weten.

De uitkeringsinstantie SVB (Sociale Verzekeringsbank) buigt zich over de financiële situatie van Bep de Bruin. De vrouw die op 74-jarige leeftijd overleed, heeft 10 jaar lang een AOW-uitkering gekregen, die nooit is stopgezet. 'Wij krijgen alle wijzigingen in een mensenleven te horen. Op basis van de Gemeentelijke Basisadministratie horen wij of er kinderen geboren worden of er mensen overlijden. In dit geval hebben wij nooit iets gehoord,' zo zegt een woordvoerder van de SVB.

Bep ontving ook na overlijden 1000 euro per maand
De Rotterdamse ontving in de jaren na haar overlijden ongeveer 1000 euro per maand, in totaal een bedrag van ongeveer 120.000 euro. Afhankelijk van de erfenis zal het bedrag of een deel daarvan waarschijnlijk moeten worden terugbetaald, laat de SVB-woordvoerder weten.

'Het komt heel zelden voor, maar in principe vorderen wij altijd terug. We kijken nu wat de financiële situatie is en wat haalbaar is, want dit is een uniek geval.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)od-in-huis-lag.dhtml
pi_133615588
Goh. We hebben een naam.
  maandag 25 november 2013 @ 18:45:01 #126
335452 cricket
cricket from space
pi_133616948
quote:
Voor huisdieren valt wellicht iets te zeggen, maar als het om min of meer zelfredzame dieren gaat en dus geen goudvissen geldt dat ze op een gegeven moment genoeg kabaal gaan maken om gevonden te worden. Het zou niet voor het eerst zijn dat op die manier een lijk wordt gevonden. Desnoods beginnen ze eerst te knabbelen aan het lijk.

Dat iemand wekenlang of langer dood in een huis ligt is NIETS ergs aan. Dood is dood, daar merken ze helemaal niets van. Dat ze niet worden gevonden zegt ook niets over eenzaamheid. Genoeg bejaarden die in een tehuis zitten die net zo goed eenzaam zijn, en ook genoeg mensen die misschien wel alleen zijn, maar niet eenzaam. Het enige verschil tussen de twee is hoe snel ze worden gevonden, maar daar hebben ze helemaal niets aan.

Het hulp nodig hebben en door uitblijven daarvan overlijden is spijtig, maar ook dat heeft niets met deze situatie te maken. Dat kan iedereen overkomen, als jij vanavond van de trap flikkert en gewond raakt, dan kan dat er ook heel goed voor zorgen dat jij dat niet overleeft.
  maandag 25 november 2013 @ 18:47:34 #127
335452 cricket
cricket from space
pi_133617051
quote:
Waarom zou je daar niet onverschillig onder blijven? Mensen gaan nu eenmaal een keer dood en een hond moet ook eten. Zo werkt het leven nu eenmaal, het is een keer afgelopen. Voor die man was het ongetwijfeld geen pretje om ziek te zijn, dus je hebt ook kans dat hij er naar uitkeek om dood te gaan.
pi_133617429
Heel veel hondjes zullen niet aan hun baasje knabbelen en niet gehoord worden. Heel veel katten hebben sowieso geen schijn van kans.
pi_133619086
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze gaan zo goed als zeker terugvorderen:
NWS / Vrouw ligt tien jaar dood in huis Rotterdam #2
  maandag 25 november 2013 @ 19:45:52 #130
335452 cricket
cricket from space
pi_133619255
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:57 schreef Loekie1 het volgende:
Heel veel hondjes zullen niet aan hun baasje knabbelen en niet gehoord worden. Heel veel katten hebben sowieso geen schijn van kans.
Dieren gaan net als mensen een keer dood. Dat is niet minder erg maar ook niet erger. Soms is de oorzaak te verwachten, zoals ouderdom of ziekte. Soms ook niet. Het kan zijn dat ze geen eten meer krijgen omdat er een lijk ligt, maar het kan net zo goed gebeuren dat ze op een onbewaakt moment de benen nemen en de straat oprennen er vervolgens plat zijn. Kinderen rennen ook wel eens de weg op en worden platgereden.
pi_133619273
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:57 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat een hond of kat als ie uitgehongerd is echt wel aan zijn dode baasje gaat knabbelen en geen moreel heeft zoals een mens ofzo.
  maandag 25 november 2013 @ 21:14:56 #132
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133623240
quote:
Vandaag in de Telegraaf:

Hond eet lijk baasje op

SOIGNIES -

Is dus niet zielig voor de hond, want die had genoeg te eten.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk eigenlijk dat een hond of kat als ie uitgehongerd is echt wel aan zijn dode baasje gaat knabbelen en geen moreel heeft zoals een mens ofzo.
Ik weet het wel zeker. Vlees = vlees. Zelfs mensen doen dit. Als ze door omstandigheden uitgehongerd zijn, door een ramp of zo, en er liggen nog wel lijken van mensen, oftewel vlees.
pi_133625443
Het lijkt me sowieso verschrikkelijk voor huisdieren om te merken dat hun baasje dood is. En te weten dat ze geen eten en drinken meer krijgen. En dan door hun honger hun baasje gaan aanvreten.
Horror.
We zien het niet en we willen het niet weten, maar het gebeurt wel en het gebeurt best vaak.
Mensen die alleen wonen, ziekelijk zijn en huisdieren hebben, willen het misschien ook niet weten. Maar als er een oplossing zou zijn, zouden de meesten er wel voor in zijn. Bijvoorbeeld die brievenbussen waarbij, als ze niet leeggehaald worden, contact wordt gezocht met de eigenaar. Dit blijkt dus te bestaan, maar wie weet dat?
  maandag 25 november 2013 @ 22:22:06 #134
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133626438
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:01 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt me sowieso verschrikkelijk voor huisdieren om te merken dat hun baasje dood is. En te weten dat ze geen eten en drinken meer krijgen. En dan door hun honger hun baasje gaan aanvreten.
Horror.
Jij dicht de dieren te veel menselijke eigenschappen toe. Dieren hebben wat dat betreft een heel stuk minder gevoel, en denken in zo'n situatie voornamelijk: :9 Ha jummie, vlees! :9~
pi_133635203
De overheid wil ¤120.000 terugvorderen aan teveel betaalde AOW...
http://www.volkskrant.nl/(...)teruggevorderd.dhtml
pi_133635364
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:00 schreef poemojn het volgende:
Ook mooi:
quote:
De instantie stuurt een brief over de terugvordering naar het adres van de overleden vrouw. De brief komt dan terecht bij degene die de zaken van de overledene verder afwikkelt en eventueel ook andere schuldeisers moet betalen. 'Dan wordt het afwachten wat het voor ons oplevert.
Ja, gooi maar op de stapel. Eerst even de post van de afgelopen 10 jaar afhandelen.

Wel begrijpelijk dat ze het proberen, maar er zijn natuurlijk ook zaken van betaald, zoals huur en nuts, dus die ¤ 120.000 staat me dunkt niet nog helemaal op de rekening van mevrouw.
pi_133635624
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ook mooi:

[..]

Ja, gooi maar op de stapel. Eerst even de post van de afgelopen 10 jaar afhandelen.

Wel begrijpelijk dat ze het proberen, maar er zijn natuurlijk ook zaken van betaald, zoals huur en nuts, dus die ¤ 120.000 staat me dunkt niet nog helemaal op de rekening van mevrouw.
Klopt, maar gewoon uit de boedel betalen natuurlijk. Weet niet of het een koopwoning was, maar dan kan die ook verkocht worden om daarvan een deel te storten op de rekening van de overheid.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_133635657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:19 schreef H.FR het volgende:

Klopt, maar gewoon uit de boedel betalen natuurlijk. Weet niet of het een koopwoning was, maar dan kan die ook verkocht worden om daarvan een deel te storten op de rekening van de overheid.
Nee, was huurwoning. Waar overigens dus al 10 jaar (!) niks aan onderhoud gedaan is door verhuurder.
pi_133635697
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, was huurwoning. Waar overigens dus al 10 jaar (!) niks aan onderhoud gedaan is door verhuurder.
Oh.
Inderdaad apart dat de verhuurder dan niks heeft gemerkt :o
Zo nu en dan heb je toch contact met je huurders, zou je zeggen :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_133635710
De gemeentebegrafenis zal er hopelijk voor die dochter ook uit betaald worden.
Wat een ongelooflijk triest verhaal allemaal. :(
pi_133635791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:22 schreef H.FR het volgende:
Oh.
Inderdaad apart dat de verhuurder dan niks heeft gemerkt :o
Zo nu en dan heb je toch contact met je huurders, zou je zeggen :')
Ik heb zelf gehuurd bij één van de grote corporaties in R'dam en ik kan je vertellen dat er naast de jaarlijkse brief met huurverhoging en geen contact is vanuit de corporatie. Ervan uitgaande dat je huur altijd automatisch wordt overgeschreven hebben ze daar ook niet echt reden voor. Kost alleen maar.
pi_133635876
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik heb zelf gehuurd bij één van de grote corporaties in R'dam en ik kan je vertellen dat er naast de jaarlijkse brief met huurverhoging en geen contact is vanuit de corporatie. Ervan uitgaande dat je huur altijd automatisch wordt overgeschreven hebben ze daar ook niet echt reden voor. Kost alleen maar.
Maar als het goed is, heeft ze de verhogingen van de huur niet betaald.
Tenzij hij automatisch incasseerde (mag dat?)
pi_133635903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:30 schreef H.FR het volgende:
Maar als het goed is, heeft ze de verhogingen van de huur niet betaald.
Tenzij hij incasseerde (mag dat?)
Ja, als je akkoord bent gegaan met automatische incasso wordt de verhoging ook automatisch afgeschreven.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:34:01 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133635956
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:00 schreef poemojn het volgende:
Terecht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133636016
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, als je akkoord bent gegaan met automatische incasso wordt de verhoging ook automatisch afgeschreven.
Oh.. Er zal in ieder geval nog maar weinig in de pot zitten, verwacht ik.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:40:51 #146
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133636119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Terecht.
Dat zal nog wel gewoon op de rekening staan mag ik hopen..
pi_133636156
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat zal nog wel gewoon op de rekening staan mag ik hopen..
Gas/water/elektra/huur..
Misschien de helft..
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:43:08 #148
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133636176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:42 schreef H.FR het volgende:

[..]

Gas/water/elektra/huur..
Misschien de helft..
Minus dat dan. Maar het verbruik zal wel minimaal geweest zijn...
pi_133636188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:43 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Minus dat dan. Maar het verbruik zal wel minimaal geweest zijn...
Das waar, die komen trouwens toch ook elke 2/3/4 jaar persoonlijk checken :o
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:44:19 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133636207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:43 schreef H.FR het volgende:

[..]

Das waar, die komen toch ook elke 2/3 jaar persoonlijk checken :o
Is al genoemd in de nieuwsberichten. Die hebben vervolgens het gebruik geschat.
pi_133636240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is al genoemd in de nieuwsberichten. Die hebben vervolgens het gebruik geschat.
Oh, dat heb ik gemist.
pi_133636244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:36 schreef H.FR het volgende:
Oh.. Er zal in ieder geval nog maar weinig in de pot zitten, verwacht ik.
Nou, laten we voor de vorm eens zeggen dat de helft van haar AOW maandelijks opgaat aan huur en vaste lasten. Ze woonde er al een hele tijd, betaalde weinig huur dus waarschijnlijk, laten we zeggen 400 euro, dan nog 200 euro per maand aan vaste lasten (aansluitingen e.d.), dan hou je nog per maand 400 euro over. ¤ 120.000,- in tien jaar is ¤ 12.000,- per jaar, ¤ 1.000,- per maand.
Al met al staat er geschat 400*12*10 = ¤ 48.000,- op haar rekening, nog los van wat ze daarvoor had gespaard.
  † In Memoriam † dinsdag 26 november 2013 @ 10:46:25 #153
43556 miss_dynastie
pi_133636266
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En aan onderhoud doen ze ongetwijfeld liever ook niet, dus al met al een ideale klant :+
pi_133636291
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En aan onderhoud doen ze ongetwijfeld liever ook niet, dus al met al een ideale klant :+
Ja, dit zijn de fijnsten voor corporaties, huis al jaren voor vast bedrag op de balans, geen uitgaven, maar wel een enorme stroom inkomsten.
pi_133636306
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou, laten we voor de vorm eens zeggen dat de helft van haar AOW maandelijks opgaat aan huur en vaste lasten. Ze woonde er al een hele tijd, betaalde weinig huur dus waarschijnlijk, laten we zeggen 400 euro, dan nog 200 euro per maand aan vaste lasten (aansluitingen e.d.), dan hou je nog per maand 400 euro over. ¤ 120.000,- in tien jaar is ¤ 12.000,- per jaar, ¤ 1.000,- per maand.
Al met al staat er geschat 400*12*10 = ¤ 48.000,- op haar rekening, nog los van wat ze daarvoor had gespaard.
In verhouding vrij weinig dus.
pi_133636334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:48 schreef H.FR het volgende:
In verhouding vrij weinig dus.
Nou ja, de helft staat nog op de rekening, dus jouw opmerking dat er weinig in de pot zou zitten is denk ik niet helemaal juist.
pi_133636403
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, de helft staat nog op de rekening, dus jouw opmerking dat er weinig in de pot zou zitten is denk ik niet helemaal juist.
Weinig, als je kijkt naar wat er betaald moet worden uit de boedel: begrafenis en AOW.
Al krijgt ze waarschijnlijk nu alsnog het geld van water en energie terug.

Maar er zit nog een vrij groot gat.

Maar absoluut gezien is 48k inderdaad geen klein bedrag.
pi_133636613
Weet niet of ze het geld van energie terugkrijgt. Het huis zal in de winter toch verwarmd zijn.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:38:37 #159
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133637577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet niet of ze het geld van energie terugkrijgt. Het huis zal in de winter toch verwarmd zijn.
Mwah, waarschijnlijk is de verwarming jaren geleden al vanzelf uit gegaan.
pi_133637613
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mwah, waarschijnlijk is de verwarming jaren geleden al vanzelf uit gegaan.
Ik gok van niet, dan was er wel eerder een waterleiding geknapt door vorstschade oid.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:41:47 #161
92926 Joipoidoipoipoi
pi_133637684
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik gok van niet, dan was er wel eerder een waterleiding geknapt door vorstschade oid.
Complimenten voor de cv-ketel dan (als dat het verwarmingssysteem van dat huis is) dat hij het 10 jaar lang onafgebroken blijft doen. :)
pi_133637726
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Complimenten voor de cv-ketel dan (als dat het verwarmingssysteem van dat huis is) dat hij het 10 jaar lang onafgebroken blijft doen. :)
Een beetje ketel haalt dat wel. Huis zou inderdaad ook nog met gaskachel(s) verwarmd kunnen zijn, die zouden dan ook wel aan hebben moeten staan.
pi_133647966
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:23 schreef poemojn het volgende:
De gemeentebegrafenis zal er hopelijk voor die dochter ook uit betaald worden.
Wat een ongelooflijk triest verhaal allemaal. :(
Ze moet maar beneficiar aanvaarden, want anders moet ze misschien zelf de schuld van haar overleden moeder terugbetalen.
pi_133648003
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goed punt. Als ze in de winter is overleden zal de verwarming misschien ook nog flink hoog gestaan hebben, want dat doen ouderen nogal eens. Dus dat kan dan nog een flinke naheffing worden :o
pi_133648980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze moet maar beneficiar aanvaarden, want anders moet ze misschien zelf de schuld van haar overleden moeder terugbetalen.
het probleem is dat de kosten van de begrafenis, als de gemeente die betaald heeft, los van de erfenis met de nabestaanden verrekend kunnen worden.
pi_133649040
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:27 schreef poemojn het volgende:

[..]

het probleem is dat de kosten van de begrafenis, als de gemeente die betaald heeft, los van de erfenis met de nabestaanden verrekend kunnen worden.
Waarom is dat een probleem? Voor de nabestaanden niet zo leuk, maar waarom zou de overheid de begrafenis moeten betalen?
pi_133649212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat had ze moeten doen, maar volgens mij mag ze dan ook niet bij de begrafenis zijn?
Wat ik begreep van het journaal op de radio, dat dochter het moest terug betalen en dat er een regeling getroffen zou worden.
pi_133649313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:35 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Dat had ze moeten doen, maar volgens mij mag ze dan ook niet bij de begrafenis zijn?
Wat ik begrijp van het journaal op de radio was dat dochter het moest terug betalen en dat er een regeling getroffen zou worden.
De erfenis beneficiar aanvaarden heeft niets te maken met niet bij de begrafenis te mogen zijn.
Als je de erfenis benficiar aanvaard, aanvaard je 'm alleen als er geen schulden zijn.
Kan wel zijn dat de begrafenis sowieso op de nabestaanden verhaald wordt, dat weet ik niet.

Iig is het verstandig als ze beneficiar aanvaarden, want als de AOW wordt teruggevorderd, dan is er geen erfenis, maar een flinke schuld.
pi_133649764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De erfenis beneficiar aanvaarden heeft niets te maken met niet bij de begrafenis te mogen zijn.
Als je de erfenis benficiar aanvaard, aanvaard je 'm alleen als er geen schulden zijn.
Kan wel zijn dat de begrafenis sowieso op de nabestaanden verhaald wordt, dat weet ik niet.

Iig is het verstandig als ze beneficiar aanvaarden, want als de AOW wordt teruggevorderd, dan is er geen erfenis, maar een flinke schuld.
Dank, ik heb mij even ingelezen ;)
pi_133663636
SVB vangt mogelijk bot bij het terugvorderen, want bij dit soort zaken wordt vaak de datum van vinding als overlijdensdatum gebruikt. Je kan namelijk niet het tijdstip van overlijden bepalen.

Op zich logisch, want anders zouden de andere instanties die geld hebben gebeurd al die jaren ook dat geld moeten terugbetalen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel voorschot mevrouw nog betaalde voor energie e.d. want dat wordt naar beneden gebracht bij minder verbruik. Het moet toch wel ergens opvallen dat er niets meer verbruikt werd (gas, licht, water).

En wat deden ze dan met al die krantjes die door je brievenbus worden geduwd ?

http://www.rijnmond.nl/ni(...)niet-terugvorderbaar
  woensdag 27 november 2013 @ 20:15:41 #171
335452 cricket
cricket from space
pi_133686578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Waarom is dat een probleem? Voor de nabestaanden niet zo leuk, maar waarom zou de overheid de begrafenis moeten betalen?
Dat kan een probleem zijn omdat je, als alle contacten zijn verbroken je geen nabestaande meer bent. Als bij leven de wederzijdse contacten zijn verbroken is het waarzin dat je nog aangesproken kan worden op kosten die gemaakt worden voor iemand waarmee je alleen een stomtoevallige en nietszeggende biologische band hebt.
pi_133686683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:15 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat kan een probleem zijn omdat je, als alle contacten zijn verbroken je geen nabestaande meer bent. Als bij leven de wederzijdse contacten zijn verbroken is het waarzin dat je nog aangesproken kan worden op kosten die gemaakt worden voor iemand waarmee je alleen een stomtoevallige en nietszeggende biologische band hebt.
Dus moet de overheid het maar betalen? Ik vind dat geen taak van de overheid.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:22:18 #173
335452 cricket
cricket from space
pi_133686897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:52 schreef macca728 het volgende:
Op zich logisch, want anders zouden de andere instanties die geld hebben gebeurd al die jaren ook dat geld moeten terugbetalen.
Dat is niet een op een vergelijkbaar. Voor betaalde belastingen zal dat wel gelden maar voor bijvoorbeeld de huur (ik interpreteer je gebruik van de term instantie even als inclusief dat) geldt dat je ook na overlijden best nog gebruik kunt maken van de woning. In de meeste gevallen wordt een woning na een overlijden nog een of twee maanden (of veel langer in het geval van een koopwoning) aangehouden om nog lopende zaken af te handelen. Er zal best een woningbouw tussenzitten die voor een maandje zegt dat huur niet nodig is, maar over het algemeen loopt dat gewoon door. Dat soort kosten (en dat geldt niet alleen voor huur) heeft namelijk betrekking op de woning, en niet op de persoon die er woont. Dat gaat dan over op de erfgenamen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:52 schreef macca728 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel voorschot mevrouw nog betaalde voor energie e.d. want dat wordt naar beneden gebracht bij minder verbruik. Het moet toch wel ergens opvallen dat er niets meer verbruikt werd (gas, licht, water).
Hoe zou ze dat op moeten vallen?
  woensdag 27 november 2013 @ 20:23:16 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133686937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het moet in principe uit de nalatenschap betaald worden, maar ik hoop niet dat je bedoelt dat je als kind altijd voor de uitvaart van je ouders mag opdraaien, ook als je met die ouder gebroken hebt wegens misbruik bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 november 2013 @ 20:23:54 #175
335452 cricket
cricket from space
pi_133686960
quote:
Dat kan zijn, maar als er geen contact meer is en dat ook niet gewenst is (van dat laatste was in dit geval blijkbaar geen sprake) is de nabestaanden erop afrekenen hetzelfde als dat jij opeens een nota in de bus krijgt voor de begrafenis van een wildvreemde.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:24:48 #176
335452 cricket
cricket from space
pi_133686988
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het moet in principe uit de nalatenschap betaald worden, maar ik hoop niet dat je bedoelt dat je als kind altijd voor de uitvaart van je ouders mag opdraaien, ook als je met die ouder gebroken hebt wegens misbruik bijvoorbeeld.
Dat is overigens wel hoe het momenteel geregeld is, maar een slechte zaak is dat zeker.
pi_133686991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie moet het dan betalen?
pi_133687076
quote:

[..]

Waarom niet ? Het ruimen van lijken is al eeuwen een overheidstaak.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133687110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uiteraard de overheid, als er niets uit de nalatenschap te halen is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_133687119
quote:

[..]

Wat wil jij, lekker laten liggen? En als er geen kinderen of nabestaanden zijn?
Wel belasting laten betalen en nu moeilijk doen om een paar honderd euro, iedereen heeft rechten en de welvaart brengt dit soort dingen met zich mee
  woensdag 27 november 2013 @ 20:28:43 #181
92279 N.icka
Windforce 11
pi_133687144
quote:

[..]

.de gemeente
pi_133687542
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil jij, lekker laten liggen? En als er geen kinderen of nabestaanden zijn?
Wel belasting laten betalen en nu moeilijk doen om een paar honderd euro, iedereen heeft rechten en de welvaart brengt dit soort dingen met zich mee
Het gaat er niet om als er geen nabestaanden zijn, maar als er wel nabestaanden zijn. Dan wordt het verhaald op de nabestaanden. Dat vind ik terecht. En Leandra en cricket vinden dat niet terecht als de nabestaande het contact verbroken heeft.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:49:43 #183
92279 N.icka
Windforce 11
pi_133688079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het gaat er niet om als er geen nabestaanden zijn, maar als er wel nabestaanden zijn. Dan wordt het verhaald op de nabestaanden. Dat vind ik terecht. En Leandra en cricket vinden dat niet terecht als de nabestaande het contact verbroken heeft.
Maar waarom vind jij het zo terecht dat nabestaande voor die kosten opdraaien ?
pi_133688240
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef N.icka het volgende:

[..]

Maar waarom vind jij het zo terecht dat nabestaande voor die kosten opdraaien ?
Omdat ik niet zie waarom de overheid dat zou moeten doen als er nabestaanden zijn.
Waarom vind jij het terecht dat de overheid voor de kosten opdraait?
  woensdag 27 november 2013 @ 21:00:33 #185
92279 N.icka
Windforce 11
pi_133688654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat ik niet zie waarom de overheid dat zou moeten doen als er nabestaanden zijn.
Waarom vind jij het terecht dat de overheid voor de kosten opdraait?
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag ?
pi_133688904
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:00 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat is toch geen antwoord op mijn vraag ?
Jawel. Ik vind het geen taak voor de overheid. Dan blijven dus de nabestaanden over, want wie zou het anders moeten betalen?
Wmb is het alleen een taak voor de overheid als er geen nabestaanden zijn.
Kortom: hoe het nu geregeld is, vind ik het goed.

En jij?
pi_133689949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Definieer "nabestaande". Is het hebben van een biologische band daarvoor leidend; ongeacht overige omstandigheden ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133690080
Je kan de erfenis weigeren, dan betaald de staat de begravenis
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:31 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133690119
quote:

[..]

Ik vind dat er een aantal zaken dusdanig zwaarwegend zijn dat je bij een verbroken contact niet nog eens verplicht kunt worden de uitvaart van die ouder te betalen.

Of zou in jouw ogen zelfs dat meisje wat een tijdje geleden op 12-jarige leeftijd tijdens een schoolreisje beviel van een kind van haar eigen vader verplicht voor de kosten van zijn uitvaart opdraaien?
Samen met haar kind in dit geval |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:52 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133690131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:24 schreef arjan1112 het volgende:
Je kan de erfenis weigeren, dan betaald de staat de begravenis
Nee, zo eenvoudig zit het ook weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 27 november 2013 @ 21:28:23 #191
92279 N.icka
Windforce 11
pi_133690286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel. Ik vind het geen taak voor de overheid. Dan blijven dus de nabestaanden over, want wie zou het anders moeten betalen?
Wmb is het alleen een taak voor de overheid als er geen nabestaanden zijn.
Kortom: hoe het nu geregeld is, vind ik het goed.

En jij?
. ik vind het juist een rare reden dat ,omdater een bloedband is dat je dan maar moet betalen.
pi_133690587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Definieer "nabestaande". Is het hebben van een biologische band daarvoor leidend; ongeacht overige omstandigheden ?
De familiebanden zoals die wettelijk bepaald zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind dat er een aantal zaken dusdanig zwaarwegend zijn dat je bij een verbroken contact niet nog eens verplicht kunt worden de uitvaart van die ouder te betalen.

Of zou in jouw ogen zelfs dat meisje wat een tijdje geleden op 12-jarige leeftijd tijdens een schoolreisje beviel van een kind van haar eigen vader verplicht voor de kosten van zijn uitvaart opdraaien?
Samen met haar kind in dit geval |:(
Alleen als ze dan voor het overlijden van haar vader al aangeeft niet meer in aanmerking te komen voor evt. erfenis zou het niet hoeven wmb. Dat betekent wel dat de overheid dan ook het eventuele wettelijke kindsdeel krijgt.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:28 schreef N.icka het volgende:

[..]

. ik vind het juist een rare reden dat ,omdater een bloedband is dat je dan maar moet betalen.
Je hebt ook recht op een kindsdeel, wat je ook houdt als het contact verbroken is.
Dus als er sprake is van een erfenis heb je daar ook recht op. Wmb horen bij rechten ook plichten.
Alleen als er onterfd wordt, dan zou het wel raar zijn als je dan toch nog moet opdraaien voor de begrafenis. Maar volgens mij kun je kinderen niet volledig onterven.
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:15:41 #193
335452 cricket
cricket from space
pi_133747171
quote:
Het gaat er meer om dat als er wederzijds geen contact meer is, dat het dan geen nabestaande meer is. Juridisch gezien wel, maar juist dat is dus datgene wat absurd is. Als er geen contact is, dan is er geen band, het al dan niet bestaan van een directere biologische connectie dan er met anderen is heeft geen enkele betekenis. Als je geen contact meer hebt met je ouders (en dat ook niet wilt), dan heb je dus geen ouders meer (tenzij er anderen zijn die je als ouders ziet).
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:16:38 #194
335452 cricket
cricket from space
pi_133747195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
Je hebt ook recht op een kindsdeel, wat je ook houdt als het contact verbroken is.
Ook dat is onterecht.
pi_133747879
is ze al begraven?
pi_134853598
vandaag bij Over de doden van de NOS zat nog een kort stukje in over Bep de Bruin, mooi gedaan door de NOS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')