Oh, dat heb ik gemist.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is al genoemd in de nieuwsberichten. Die hebben vervolgens het gebruik geschat.
Nou, laten we voor de vorm eens zeggen dat de helft van haar AOW maandelijks opgaat aan huur en vaste lasten. Ze woonde er al een hele tijd, betaalde weinig huur dus waarschijnlijk, laten we zeggen 400 euro, dan nog 200 euro per maand aan vaste lasten (aansluitingen e.d.), dan hou je nog per maand 400 euro over. ¤ 120.000,- in tien jaar is ¤ 12.000,- per jaar, ¤ 1.000,- per maand.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:36 schreef H.FR het volgende:
Oh.. Er zal in ieder geval nog maar weinig in de pot zitten, verwacht ik.
En aan onderhoud doen ze ongetwijfeld liever ook niet, dus al met al een ideale klantquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb zelf gehuurd bij één van de grote corporaties in R'dam en ik kan je vertellen dat er naast de jaarlijkse brief met huurverhoging en geen contact is vanuit de corporatie. Ervan uitgaande dat je huur altijd automatisch wordt overgeschreven hebben ze daar ook niet echt reden voor. Kost alleen maar.
Ja, dit zijn de fijnsten voor corporaties, huis al jaren voor vast bedrag op de balans, geen uitgaven, maar wel een enorme stroom inkomsten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En aan onderhoud doen ze ongetwijfeld liever ook niet, dus al met al een ideale klant
In verhouding vrij weinig dus.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, laten we voor de vorm eens zeggen dat de helft van haar AOW maandelijks opgaat aan huur en vaste lasten. Ze woonde er al een hele tijd, betaalde weinig huur dus waarschijnlijk, laten we zeggen 400 euro, dan nog 200 euro per maand aan vaste lasten (aansluitingen e.d.), dan hou je nog per maand 400 euro over. ¤ 120.000,- in tien jaar is ¤ 12.000,- per jaar, ¤ 1.000,- per maand.
Al met al staat er geschat 400*12*10 = ¤ 48.000,- op haar rekening, nog los van wat ze daarvoor had gespaard.
Nou ja, de helft staat nog op de rekening, dus jouw opmerking dat er weinig in de pot zou zitten is denk ik niet helemaal juist.quote:
Weinig, als je kijkt naar wat er betaald moet worden uit de boedel: begrafenis en AOW.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, de helft staat nog op de rekening, dus jouw opmerking dat er weinig in de pot zou zitten is denk ik niet helemaal juist.
Mwah, waarschijnlijk is de verwarming jaren geleden al vanzelf uit gegaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet niet of ze het geld van energie terugkrijgt. Het huis zal in de winter toch verwarmd zijn.
Ik gok van niet, dan was er wel eerder een waterleiding geknapt door vorstschade oid.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mwah, waarschijnlijk is de verwarming jaren geleden al vanzelf uit gegaan.
Complimenten voor de cv-ketel dan (als dat het verwarmingssysteem van dat huis is) dat hij het 10 jaar lang onafgebroken blijft doen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik gok van niet, dan was er wel eerder een waterleiding geknapt door vorstschade oid.
Een beetje ketel haalt dat wel. Huis zou inderdaad ook nog met gaskachel(s) verwarmd kunnen zijn, die zouden dan ook wel aan hebben moeten staan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Complimenten voor de cv-ketel dan (als dat het verwarmingssysteem van dat huis is) dat hij het 10 jaar lang onafgebroken blijft doen.
Ze moet maar beneficiar aanvaarden, want anders moet ze misschien zelf de schuld van haar overleden moeder terugbetalen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:23 schreef poemojn het volgende:
De gemeentebegrafenis zal er hopelijk voor die dochter ook uit betaald worden.
Wat een ongelooflijk triest verhaal allemaal.
Goed punt. Als ze in de winter is overleden zal de verwarming misschien ook nog flink hoog gestaan hebben, want dat doen ouderen nogal eens. Dus dat kan dan nog een flinke naheffing wordenquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet niet of ze het geld van energie terugkrijgt. Het huis zal in de winter toch verwarmd zijn.
het probleem is dat de kosten van de begrafenis, als de gemeente die betaald heeft, los van de erfenis met de nabestaanden verrekend kunnen worden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze moet maar beneficiar aanvaarden, want anders moet ze misschien zelf de schuld van haar overleden moeder terugbetalen.
Waarom is dat een probleem? Voor de nabestaanden niet zo leuk, maar waarom zou de overheid de begrafenis moeten betalen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
het probleem is dat de kosten van de begrafenis, als de gemeente die betaald heeft, los van de erfenis met de nabestaanden verrekend kunnen worden.
Dat had ze moeten doen, maar volgens mij mag ze dan ook niet bij de begrafenis zijn?quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze moet maar beneficiar aanvaarden, want anders moet ze misschien zelf de schuld van haar overleden moeder terugbetalen.
De erfenis beneficiar aanvaarden heeft niets te maken met niet bij de begrafenis te mogen zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:35 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Dat had ze moeten doen, maar volgens mij mag ze dan ook niet bij de begrafenis zijn?
Wat ik begrijp van het journaal op de radio was dat dochter het moest terug betalen en dat er een regeling getroffen zou worden.
Dank, ik heb mij even ingelezenquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De erfenis beneficiar aanvaarden heeft niets te maken met niet bij de begrafenis te mogen zijn.
Als je de erfenis benficiar aanvaard, aanvaard je 'm alleen als er geen schulden zijn.
Kan wel zijn dat de begrafenis sowieso op de nabestaanden verhaald wordt, dat weet ik niet.
Iig is het verstandig als ze beneficiar aanvaarden, want als de AOW wordt teruggevorderd, dan is er geen erfenis, maar een flinke schuld.
Dat kan een probleem zijn omdat je, als alle contacten zijn verbroken je geen nabestaande meer bent. Als bij leven de wederzijdse contacten zijn verbroken is het waarzin dat je nog aangesproken kan worden op kosten die gemaakt worden voor iemand waarmee je alleen een stomtoevallige en nietszeggende biologische band hebt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Waarom is dat een probleem? Voor de nabestaanden niet zo leuk, maar waarom zou de overheid de begrafenis moeten betalen?
Dus moet de overheid het maar betalen? Ik vind dat geen taak van de overheid.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:15 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat kan een probleem zijn omdat je, als alle contacten zijn verbroken je geen nabestaande meer bent. Als bij leven de wederzijdse contacten zijn verbroken is het waarzin dat je nog aangesproken kan worden op kosten die gemaakt worden voor iemand waarmee je alleen een stomtoevallige en nietszeggende biologische band hebt.
Dat is niet een op een vergelijkbaar. Voor betaalde belastingen zal dat wel gelden maar voor bijvoorbeeld de huur (ik interpreteer je gebruik van de term instantie even als inclusief dat) geldt dat je ook na overlijden best nog gebruik kunt maken van de woning. In de meeste gevallen wordt een woning na een overlijden nog een of twee maanden (of veel langer in het geval van een koopwoning) aangehouden om nog lopende zaken af te handelen. Er zal best een woningbouw tussenzitten die voor een maandje zegt dat huur niet nodig is, maar over het algemeen loopt dat gewoon door. Dat soort kosten (en dat geldt niet alleen voor huur) heeft namelijk betrekking op de woning, en niet op de persoon die er woont. Dat gaat dan over op de erfgenamen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:52 schreef macca728 het volgende:
Op zich logisch, want anders zouden de andere instanties die geld hebben gebeurd al die jaren ook dat geld moeten terugbetalen.
Hoe zou ze dat op moeten vallen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:52 schreef macca728 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel voorschot mevrouw nog betaalde voor energie e.d. want dat wordt naar beneden gebracht bij minder verbruik. Het moet toch wel ergens opvallen dat er niets meer verbruikt werd (gas, licht, water).
Het moet in principe uit de nalatenschap betaald worden, maar ik hoop niet dat je bedoelt dat je als kind altijd voor de uitvaart van je ouders mag opdraaien, ook als je met die ouder gebroken hebt wegens misbruik bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus moet de overheid het maar betalen? Ik vind dat geen taak van de overheid.
Dat kan zijn, maar als er geen contact meer is en dat ook niet gewenst is (van dat laatste was in dit geval blijkbaar geen sprake) is de nabestaanden erop afrekenen hetzelfde als dat jij opeens een nota in de bus krijgt voor de begrafenis van een wildvreemde.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:17 schreef Wombcat het volgende:
Dus moet de overheid het maar betalen? Ik vind dat geen taak van de overheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |