Bronquote:Vrouw ligt tien jaar dood in huis Rotterdam
Bewerkt door: Redactie
21-11-13 - 20:14 bron: ANP
Volgens RTV Rijnmond gaat het om een woning in de Jan Porcellisstraat. © Google Streetview.
UPDATE In Rotterdam heeft een vrouw ongeveer tien jaar dood in haar huis gelegen. Agenten ontdekten haar stoffelijk overschot nadat bouwvakkers, die in de straat aan het werk waren, bij haar geen gehoor kregen toen ze aanbelden. Ze waarschuwden daarop de politie.
De politie zegt dat de vrouw op 74-jarige leeftijd is overleden. In de tien jaar heeft niemand haar overlijden opgemerkt. Ze is een natuurlijke dood gestorven.
Agenten zagen bij de deur een stapel ongeopende post en de woning van de bejaarde vrouw maakte een desolate indruk.
Waarom zouden er betalingsachterstanden ontstaan? AOW wordt automatisch gestort, en de huur gaat er ongetwijfeld ook automatisch vanaf. Net zoals eigenlijk alle dingen die periodiek gaan bij de meeste mensen. Alleen bij eenmalige aankopen zou dat mis kunnen gaan, maarja, die had ze niet, want dood.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:56 schreef roos85 het volgende:
Je zou toch verwachten dat er betalingsachterstanden e.d. ontstaan en dat het eerder ontdekt had kunnen worden.
Lichamen mumificeren zodra alle spieren, vlees e.d. 'op' zijn....quote:Op donderdag 21 november 2013 20:57 schreef ddej het volgende:
K snap niet waarom dat lichaam niet vloeibaar wordt na een paar weken/maanden/jaren
Lang leve de individualisering van de samenleving in Nederland. Ik, ik, ik, ik, ik. En niet 'wij, wij, wij, wij, wij'.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:56 schreef roos85 het volgende:
[..]
Bron
Wat triest en onbegrijpelijk dat iemand 10 jaar dood in een woning kan liggen zonder dat het wordt opgemerkt.
Je zou toch verwachten dat er betalingsachterstanden e.d. ontstaan en dat het eerder ontdekt had kunnen worden.
Denk niet dat ze nog erg goed te identificeren was hoorquote:Op donderdag 21 november 2013 20:57 schreef ddej het volgende:
K snap niet waarom dat lichaam niet vloeibaar wordt na een paar weken/maanden/jaren
Ik vrees dat ze heel eenzaam geweest moet zijn voor haar overlijden.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:07 schreef DjinN het volgende:
Dat vind ik echt dieptriest...tien jaar lang niemand die zich af heeft gevraagd waar de mevrouw was...de buren die zich niet afvragen waar ze was, familie....heel naar
Ik vind dat een tragische gedachte. Dat er geen enkele instantie was ook die naar haar omkeek.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze heel eenzaam geweest moet zijn voor haar overlijden.
De tijd sinds haar dood is voor niemand naar. Zelf is ze dood en heeft er dus niets van gemerkt, en nabestaanden zijn er blijkbaar niet, dus is er ook niemand om in tranen. Voor wat betreft doodgaan is dat eigenlijk een ideale situatie, al geeft het wel behoorlijk wat rommel.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:07 schreef DjinN het volgende:
Dat vind ik echt dieptriest...tien jaar lang niemand die zich af heeft gevraagd waar de mevrouw was...de buren die zich niet afvragen waar ze was, familie....heel naar
als het huidige VVD beleid 15 jaar geleden al was ingevoerd had deze vrouw idd geen 10 jaar dood in haar huis gelegenquote:Op donderdag 21 november 2013 21:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
al van scheefwonen. Het wordt tijd dat er een taskforce terzake wordt
Dat ben ik met je eens, maar de enige die daar voor verantwoordelijk is is de mevrouw zelf.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat een tragische gedachte. Dat er geen enkele instantie was ook die naar haar omkeek.
Je hebt niet altijd alles zelf in de hand. Zeker op die leeftijd verlies je geliefden, familie, vrienden. En als je dan ook nog ziek zou zijn, dan heeft niet iedereen zin in die zorgen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar de enige die daar voor verantwoordelijk is is de mevrouw zelf.
Sociale contacten moet je zelf onderhouden.
Je rol als gezellige buurvrouw of geliefd famillielid vul je zelf in.
Het was een vrouw.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef Aptoide het volgende:
Zou z'n uitgaven patroon niet opvallen?
Waarom zou een instantie naar haar om moeten kijken? Dat ze bejaard was wil niet zeggen dat ze hulpbehoevend was. Dat ze dood is gegaan ook niet, er zijn genoeg ouderen waarbij het opeens op is, en ze niet weer wakker worden.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat een tragische gedachte. Dat er geen enkele instantie was ook die naar haar omkeek.
Gewoon, omdat het niet fijn is als iemand letterlijk niemand meer heeft.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:24 schreef cricket het volgende:
[..]
Waarom zou een instantie naar haar om moeten kijken? Dat ze bejaard was wil niet zeggen dat ze hulpbehoevend was. Dat ze dood is gegaan ook niet, er zijn genoeg ouderen waarbij het opeens op is, en ze niet weer wakker worden.
Wat voor instantie had je daarbij in gedachten? De instantie-voor-mensen-die-niemand-meer-hebben? Je hebt ook genoeg mensen die juist liever zo weinig mogelijk contact met anderen hebben. Daarnaast is het vooralsnog onduidelijk hoelang die situatie voor haar dood zo was (hoe lang de periode erna is geweest is voor niemand interessant). Het kan zelfs nog zo zijn dat het voor haar dood helemaal niet eenzaam is geweest, maar dat men gewoon gestopt is met contact zoeken toen ze zelf ook niet meer reageerde.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon, omdat het niet fijn is als iemand letterlijk niemand meer heeft.
Ja, alles kan. Daarom schreef ik ook dat het een tragische gedachte was.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:29 schreef cricket het volgende:
[..]
Wat voor instantie had je daarbij in gedachten? De instantie-voor-mensen-die-niemand-meer-hebben? Je hebt ook genoeg mensen die juist liever zo weinig mogelijk contact met anderen hebben. Daarnaast is het vooralsnog onduidelijk hoelang die situatie voor haar dood zo was (hoe lang de periode erna is geweest is voor niemand interessant). Het kan zelfs nog zo zijn dat het voor haar dood helemaal niet eenzaam is geweest, maar dat men gewoon gestopt is met contact zoeken toen ze zelf ook niet meer reageerde.
Ik ga voor de 15 jaarquote:Op donderdag 21 november 2013 21:05 schreef quo_ het volgende:
Volgens mij een nieuw nederlands record "onopgemerkt dood in huis liggen".
Gewoon een huisje ergens achteraf. Of misschien juist midden in de stad. En dan zo instellen dat er over 15 jaar automatisch een link naar je webcam laten tweeten. En niet vertellen waar het huis staat dat het een soort spelshow wordt. Dat je dode lichaam op de webcam komt terwijl je op een stapel geld ligt. Er komt natuurlijk wel allemaal lijkvocht op het geld. Maar dat is juist extra cool. Moet je natuurlijk wel 15 jaar vooruit kijken wat mensen dan als twitter gebruiken. Maarja als het hele plan mislukt heb je dat zelf toch niet door, dus maakt eigenlijk niet uit ook.quote:
Ze hadden er blijkbaar geen last van en duidelijk ook geen contact....viel ze blijkbaar nooit op dat er geen licht aan was 's avonds en dat ze de buurvrouw echt nooit zagen......jarenlang.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:27 schreef Evertjan het volgende:
je zal er maar 10 jaar naast hebben gewoond als buren
Volgens de buren ging het verhaal dat ze bij haar dochter zou zijn ingetrokken en deze woning aanhield. Dat komt voor en is zeker plausibel.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:19 schreef trovey het volgende:
Ze hadden er blijkbaar geen last van en duidelijk ook geen contact....viel ze blijkbaar nooit op dat er geen licht aan was 's avonds en dat ze de buurvrouw echt nooit zagen......jarenlang.![]()
Niet iedereen wil dat (of kan dat). Misschien had ze geen behoefte aan contact met anderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Sociale contacten moet je zelf onderhouden.
Je rol als gezellige buurvrouw of geliefd famillielid vul je zelf in.
Mm, dan zie je haar nooit meer....weet niet of ik dat moet geloven. Zal zeker niet opgaan mocht het een huurhuis zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Volgens de buren ging het verhaal dat ze bij haar dochter zou zijn ingetrokken en deze woning aanhield. Dat komt voor en is zeker plausibel.
Verderop hier in de straat was er een huis 'aangehouden', en er waren diverse mensen dringend naar de bewoner(s) op zoek (lekkage bij de buren ofzo). Dat heeft ruim een half jaar geduurd voordat ze erachter waren dat er eigenlijk niemand meer in woonde. Buren hadden ook geen idee Dus zo raar is dat niet. Wel of geen contact met de buren zegt ook niet zoveel.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:55 schreef trovey het volgende:
Mm, dan zie je haar nooit meer....weet niet of ik dat moet geloven.
Bij het nieuwsbericht waar de buren instonden bleek dat die buren een koophuis hebben, maar ook bij een huurhuis kan het prima. Als zij niet zegt dat ze er feitelijk niet meer woont, en er is geen overlast, dan maalt niemand erom.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:55 schreef trovey het volgende:
Mm, dan zie je haar nooit meer....weet niet of ik dat moet geloven. Zal zeker niet opgaan mocht het een huurhuis zijn.
Gelukkig heeft ze er zelf helemaal niks van gemerkt.quote:Op donderdag 21 november 2013 22:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze hadden er blijkbaar geen last van en duidelijk ook geen contact....viel ze blijkbaar nooit op dat er geen licht aan was 's avonds en dat ze de buurvrouw echt nooit zagen......jarenlang.![]()
Dieptriest om zo te eindigen.
Paar maanden geleden bij mij in de flat politie die op het punt stond om de deur van een oud vrouwtje te forceren omdat mevrouw dagenlang niks van zich had laten horen. Gaf aan de deur ook geen gehoor en de woning zag er verlaten uit. Net voor ze naar binnen gingen kwam mevrouw met haar rollator aangelopen. Die was lekker wezen chillen bij een kennis in het bejaardentehuis een stukje verderop.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:07 schreef cricket het volgende:
[..]
Verderop hier in de straat was er een huis 'aangehouden', en er waren diverse mensen dringend naar de bewoner(s) op zoek (lekkage bij de buren ofzo). Dat heeft ruim een half jaar geduurd voordat ze erachter waren dat er eigenlijk niemand meer in woonde. Buren hadden ook geen idee Dus zo raar is dat niet. Wel of geen contact met de buren zegt ook niet zoveel.
De Spanjaard genoemd in dat bericht lag er 20 jaar.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
NWS / Man ligt 15 jaar dood op bed
In Frankrijk.
Nouja, tis niet dat ze er last van had tijdens die 10 jaar ofzo.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:07 schreef DjinN het volgende:
Die kon de extra AOW wel goed gebruiken...quote:Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef Tassendief het volgende:
En familie mistte haar ook niet?
Dit hoe kan dat nou?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:15 schreef de_boswachter het volgende:
'Agenten zagen bij de deur een ongeopende stapel post'
10 jaar post..... hoeveel moet dat wel niet zijn
En de PTT man (toen nog) en TNT postbodes hebben nooit iets gemerkt
Ik zeg dat iemand van die postbezorgers medeplichtig is.
Het kunnen gevallen zijn dat er geen directe familie meer is.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef Tassendief het volgende:
En familie mistte haar ook niet?
Zal wel aardig wat op haar bankrekening hebben staan, alleen hoe gaat dat dan met de meteropnemer?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:25 schreef Euribob het volgende:
Dooie bejaarden moet je als familie blijkbaar gewoon laten liggen, dan stroomt het geld vanzelf binnen.
Dan kan ook...quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:32 schreef eigendeegcookie het volgende:
of de nabestaanden moeten bijbetalen omdat de kachel 10 zomers lang gebrand heeft.
Ligt ook niet voor de hand. Maar de dood is een groot mysterie...Ik weet niet of de dood een overgang naar iets anders is ofzo.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je dood bent, ben je dood hè, ik bedoel ze komt niet terug om te spoken...
Beetje zoals voor je geboorte, schat ik in..quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ligt ook niet voor de hand. Maar de dood is een groot mysterie...Ik weet niet of de dood een overgang naar iets anders is ofzo.
Dat zal ongetwijfeld gebeurd zijn onder juiste luchtvochtigheid.quote:Verder denk ik dat de vrouw gemummificeerd is geworden, anders moeten buren toch iets hebben gemerkt.
Immers putrefactie gaat gepaard met enorme stank en trekt ongedierte aan...
Denk ik ook wel eens....quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje zoals voor je geboorte, schat ik in..
Luchtvochtigheid is idd van cruciaal belang. Net als bij verzepen.quote:[..]
Dat zal ongetwijfeld gebeurd zijn onder juiste luchtvochtigheid.
Pas geleden hadden ze ergens in Parijs een man gevonden die zich had opgehangen, 8 jaar eerder, wrs eveneens gemummificeerd...
Toch weinig kans dat de kachel aan stond....quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Denk ik ook wel eens....
[..]
Luchtvochtigheid is idd van cruciaal belang.
Hoge temperatuur stimuleert juist putrefactie ipv mummificatie. Gewoon droog huis kan al genoeg zijn volgens mij.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch weinig kans dat de kachel aan stond....
Je moet bij de CSI gaan werken joh.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hoge temperatuur stimuleert juist putrefactie ipv mummificatie. Gewoon droog huis kan al genoeg zijn volgens mij.
Verder is van invloed voor mummificatie dat overledene niet zwaarlijving was (weinig vet) en evt al uitgedroogd was voor ze stierf. En dat is - gezien de leeftijd - goed mogelijk.
Boeiende materie.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet bij de CSI gaan werken joh..
Ja, klopt, hoewel het allemaal wat minder mondaine is als dat ze in de gelijknamige serie laten zien natuurlijk... en daar zaten al afleveringen bij die je gewoon niet wil meemaken...quote:
Ja, idd, dat vroeg ik me ook al af, maar ja als je de deur niet opendoet, wat kunnen ze dan doen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:12 schreef Piperidine het volgende:
In tien jaar tijd verwacht je toch wel dat er iemand van de Nuon ofzo langskomt?
Dat soort series kijk ik nooit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, hoewel het allemaal wat minder mondaine is als dat ze in de gelijknamige serie laten zien natuurlijk... en daar zaten al afleveringen bij die je gewoon niet wil meemaken...
toen ze binnen waren mischien.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:15 schreef de_boswachter het volgende:
'Agenten zagen bij de deur een ongeopende stapel post'
10 jaar post..... hoeveel moet dat wel niet zijn
En de PTT man (toen nog) en TNT postbodes hebben nooit iets gemerkt
Ik zeg dat iemand van die postbezorgers medeplichtig is.
Ik vond CSI in het begin ook niet echt interessant, maar paar maanden geleden toch alles wel gezien (Las Vegas dan). Die docu's over die vrouwelijke coroner is ook wel aardig om te zien idd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat soort series kijk ik nooit.
Veel liever de echte docu's, niet de Amerikaanse.
Het lijkt me leuk als zo'n serie bij het NFI wordt opgenomen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vond CSI in het begin ook niet echt interessant, maar paar maanden geleden toch alles wel gezien (Las Vegas dan). Die docu's over die vrouwelijke coroner is ook wel aardig om te zien idd.
Er waren laatst twee van die lui bij P&W en die vertelden dat het wel allemaal wat minder spannend is als CSI, maar een interessante docu kun je er wel van maken iig...quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:17 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het lijkt me leuk als zo'n serie bij het NFI wordt opgenomen.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er waren laatst twee van die lui bij P&W en die vertelden dat het wel allemaal wat minder spannend is als CSI, maar een interessante docu kun je er wel van maken iig...
haar bankrekening zal wel naar de staat gaan aangezien ze blijkbaar geen familie heeft.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:24 schreef Evertjan het volgende:
10 jaar onterecht AOW ontvangen dat zal Mark Rutte niet leuk vinden
je doet je naam geen eer aanquote:Op vrijdag 22 november 2013 08:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik ben er gewoon al jaren lang langs gelopen he! Niets gemerkt!!!111
Ik weet niet hoe vaak jij met je fiets door het huis van de buurvrouw knalt?quote:
nooit, maar jij had tijdens het surveilleren toch de lijklucht en stapel post op moeten merkenquote:Op vrijdag 22 november 2013 08:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak jij met je fiets door het huis van de buurvrouw knalt?
Op Rtl loopt nu een docuserie over forensische opsporing in Nederland; plaats delict of zoiets. Best interessant.quote:Op vrijdag 22 november 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er waren laatst twee van die lui bij P&W en die vertelden dat het wel allemaal wat minder spannend is als CSI, maar een interessante docu kun je er wel van maken iig...
zat mensen die hun oude huis aanhouden zodat ze voor de overheid en instanties nog als alleenwonend te boek staan en dus meer geld vangenquote:Op vrijdag 22 november 2013 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat de bewoners dachten dat ze verhuisd was naar haar dochter, vind ik gewoon een kutsmoes. Als dat zo was zou het huis toch op een gegeven moment leeg staan? Je gaat toch niet voor gas, electra, e.d jarenlang betalen als je er niet woont?
De bewoners waren gewoon te belabberd om zich er eens in te verdiepen.
Komop, een vrouwtje van toendertijd 74?quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zat mensen die hun oude huis aanhouden zodat ze voor de overheid en instanties nog als alleenwonend te boek staan en dus meer geld vangen
Ben je bekend met Rotterdam en dan met de Rotterdamse wijk Delfshaven?quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat de bewoners dachten dat ze verhuisd was naar haar dochter, vind ik gewoon een kutsmoes. Als dat zo was zou het huis toch op een gegeven moment leeg staan? Je gaat toch niet voor gas, electra, e.d jarenlang betalen als je er niet woont?
De bewoners waren gewoon te belabberd om zich er eens in te verdiepen.
Ik weet haar precise uitspraak niet en zeker niet die op SBS maar in het ochtend journal (of was het RTL nieuws) kon je het op twee manier opvatten. Ongelukkig verwoord en misschien zelfs ongelukkig bedoeld maar wel op twee manier op te vatten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:47 schreef Leandra het volgende:
En de aandachtshoerende buurvrouw stond op SBS6 te vertellen hoe naar ze het vond dat haar kinderen al die jaren met alleen 23 cm baksteen muur ertussen naast die mevrouw hadden geslapen.
Ik woon zelf in Rotterdam, maar niet Delfshaven.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ben je bekend met Rotterdam en dan met de Rotterdamse wijk Delfshaven?
Nou nee, in een hoop dorpen is de sociale controle nog wel dusdanig dat dit niet snel zal gebeuren.quote:Op vrijdag 22 november 2013 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Rotterdam, maar niet Delfshaven.
Maar dit kan gewoon in elk willekeurig dorp/ stad gebeuren...
Niet verwonderlijk, daar ze al 10 jaar dood isquote:'Verder hadden we niet veel contact.'
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:47 schreef Leandra het volgende:
En de aandachtshoerende buurvrouw stond op SBS6 te vertellen hoe naar ze het vond dat haar kinderen al die jaren met alleen 23 cm baksteen muur ertussen naast die mevrouw hadden geslapen.
Dat mens komt nu ook steeds langs op het journaal met dr jankverhaaltje over de 23 cm baksteen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:47 schreef Leandra het volgende:
Ze is al eventjes dood hoor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:54 schreef Sangha het volgende:
Ik ga een kaarsje branden voor deze vrouw...
Achteraf gezien heb ik het gisteravond waarschijnlijk ook in het journaal gezien, maar ik vond het zo typisch SBS dat ik me niet kon voorstellen dat het bij het journaal was.... maar toen ik vanmorgen zag op welke zender de TV stond realiseerde ik me dat het het journaal was waar ze nu kennelijk ook al gewoon bij de buren aanbellen om "journalistiek" te bedrijven.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat mens komt nu ook steeds langs op het journaal met dr jankverhaaltje over de 23 cm baksteen.
Mwah, zelfs als alles automatisch gaat is er bij de nutsbedrijven/netwerkbeheerder toch behoorlijk wat mis als ze 10 jaar lang geen meteropname hebben gedaan maar puur op schatting werken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:03 schreef Postbus100 het volgende:
Oké, tien jaar is erg triest, maar laten we wel wezen: niet triester dan één jaar of vijf jaar, toch?
Ik kan me voorstellen dat je je in het eerste jaar nog afvraagt waar iemand blijft, maar na dat jaar heeft iedereen al lang de rust bij een huis geaccepteerd en is het geen kwestie meer.
Daar heb je gelijk in, dat is ook een mogelijkheid. Hoe dan ook blijft het een triest verhaal...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Thisbe het volgende:
Het verbaast me niet echt, als ik zie hoe sommige oude mensen zich bewust totaal afzonderen van de wereld.
In mijn eigen familie is zoiets ook gebeurd, al ging het hier 'maar' om een week. De vrouw van deze man was overleden, hij had geen kinderen, en hij wenste geen mensen over de vloer.
Een vriendelijke neef bleef hem elke week bellen omdat hij bezorgd over hem was, en hij was niet bepaald vriendelijk tegen zijn neef. Die neef heeft hem uiteindelijk ook gevonden (met hulp van de politie).
Het ligt dus lang niet altijd aan een ongeïnteresseerde omgeving. Sommige mensen zijn gewoon agressief en willen geen contact.
Like gelijk ook alle facebookpagina's over hulp aan 'vielhiermaarwatin'.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:54 schreef Sangha het volgende:
Jeetje, daar word ik even stil van. Een maand onopgemerkt is al lang, een jaar helemaal, maar 10 jaar?! Ongelofelijk! Maar is er dan helemaal geen familielid die dacht hoe is het met mam, tante, zus, oma, noem maar op.
Geen kennissen, buren? Artsen, hulpverleners? En dan de diverse instanties die niets hebben vernomen? Nee dikke nee, wat een triestheid ten top. Ik ga een kaarsje branden voor deze vrouw...
Ik begrijp waarom je denkt dat het geen nut heeft, dat geeft niets.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Like gelijk ook alle facebookpagina's over hulp aan 'vielhiermaarwatin'.Heeft even veel nut!
Dat was ook een beetje triest idd. Mevrouw vond het wel spannend allemaal. En ja die zielige kinderen. Dat buurvrouw al 10 jaar de pijp uit is was wat minder belangrijk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:47 schreef Leandra het volgende:
Wat voor nut heeft het dan?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom je denkt dat het geen nut heeft, dat geeft niets.
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
Mwah, zelfs als alles automatisch gaat is er bij de nutsbedrijven/netwerkbeheerder toch behoorlijk wat mis als ze 10 jaar lang geen meteropname hebben gedaan maar puur op schatting werken.
Dan doen ze een schatting en verwerken ze dat automatisch in de reeds lopende betalingen en zolang die betaald worden... who cares...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?
Ja da's een goeie maar misschien toch nog een paar keer bellen, brieven schrijven. Als daar geen reactie op komt zou er wat aan de hand kunnen zijn. Maar ja om dan maar de politie te bellen? Moeilijk dit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?
Inderdaad, en niemand die denkt 'waarom krijgen we geen nieuwe buren?'... vaag...quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
10 jaar maar blijven denken dat je buurvrouw bij familie woont.
En dat dat huis gewoon 10 jaar lang leeg zou blijven staan.
Absurd.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
Absurd.
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:27 schreef Sangha het volgende:
[..]
Inderdaad, en niemand die denkt 'waarom krijgen we geen nieuwe buren?'... vaag...
Ah oke, ja dan word je waarschijnlijk wat minder alert op dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:32 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
Absurd.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het dan?
Ik zie n vrouwtje van 74 dit niet doen hoor. Misschien naïef, maar soit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:32 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.
En je denkt niet dat SBS6 gewoon alleen dit fragment heeft gebruikt en waarschijnlijk dus ook e.e.a. van de reactie van de buurvrouw níet heeft uitgezonden?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje triest idd. Mevrouw vond het wel spannend allemaal. En ja die zielige kinderen. Dat buurvrouw al 10 jaar de pijp uit is was wat minder belangrijk.
Inderdaad, en behalve die ene buurvrouw zouden er toch meer buren in de buurt zijn waarvan je kan / mag aannemen dat ze een beetje om die oude dame bekommeren?!quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie n vrouwtje van 74 dit niet doen hoor. Misschien naïef, maar soit.
En inderdaad, die vreselijke buurvrouw. Als daar meer van wonen in de straat, dan vind ik het niet raar dat de mevrouw al tien jaar niet is opgemerkt.
Daarvoor hoef je niet in een pauperbuurt te wonen.quote:
Precies. En dat de buren zo voor de camera verschijnen snap ik ook niet. Ik zou me als buur zijnde doodschamen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:03 schreef Sangha het volgende:
[..]
Inderdaad, en behalve die ene buurvrouw zouden er toch meer buren in de buurt zijn waarvan je kan / mag aannemen dat ze een beetje om die oude dame bekommeren?!
Dat is waar, in de stad is men over het algemeen wel wat meer op zichzelf. Al zijn er ook buurten in de stad waar men wat meer op de hoogte is van elkaar.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet in een pauperbuurt te wonen.
Dat vind ik echt te ver gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies. En dat de buren zo voor de camera verschijnen snap ik ook niet. Ik zou me als buur zijnde doodschamen.
Mensen kiezen er vaak ook voor, hè? Echt niet iedereen zit op sociale controle van of sociaal contact met buren of buurtgenoten te wachten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is waar, in de stad is men over het algemeen wel wat meer op zichzelf. Al zijn er ook buurten in de stad waar men wat meer op de hoogte is van elkaar.
Als die dame een oude zuurpruim was en nogal op zichzelf, dan kan het zijn dat er niet veel mensen überhaupt naar haar om zouden kijken. Ga jezelf na, zou je erg op iemand letten die nogal een kluizenaar is en sociaal contact overduidelijk schuwt?quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:03 schreef Sangha het volgende:
[..]
Inderdaad, en behalve die ene buurvrouw zouden er toch meer buren in de buurt zijn waarvan je kan / mag aannemen dat ze een beetje om die oude dame bekommeren?!
Nee, dat snap ik maar toch weet men in buurten waar wat meer sociale controle is dat dat oude vrouwtje twee weken geleden nog voor het raam zat. Van die wereldvreemde types die niets met een ander te maken willen hebben wonen meestal gewoon in pauperbuurten en niet in het betere segment.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen kiezen er vaak ook voor, hè? Echt niet iedereen zit op sociale controle van buren of buurtgenoten te wachten.
Yep. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'goedkoop scoren' om maar meteen weer te roepen dat de omgeving zich niet voldoende ingespannen heeft e.d.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Thisbe het volgende:
Het verbaast me niet echt, als ik zie hoe sommige oude mensen zich bewust totaal afzonderen van de wereld.
In mijn eigen familie is zoiets ook gebeurd, al ging het hier 'maar' om een week. De vrouw van deze man was overleden, hij had geen kinderen, en hij wenste geen mensen over de vloer.
Een vriendelijke neef bleef hem elke week bellen omdat hij bezorgd over hem was, en hij was niet bepaald vriendelijk tegen zijn neef. Die neef heeft hem uiteindelijk ook gevonden (met hulp van de politie).
Het ligt dus lang niet altijd aan een ongeïnteresseerde omgeving. Sommige mensen zijn gewoon agressief en willen geen contact.
Waarom? De buren ' dachten' dat mevrouw naar haar dochter verhuisd was. Hoe kan je dat nou denken als je nooit andere mensen in het pand hebt gezien, als nog dezelfde gordijnen er hangen, e.d.quote:
Daar heb je wel gelijk in, maar tien jaar is wel erg lang. Iedereen heeft zijn boodschappen zowiezo nodig. Je zou dan zo iemand op zijn minst buiten moeten zien of in de plaatselijke super.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:12 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Als die dame een oude zuurpruim was en nogal op zichzelf, dan kan het zijn dat er niet veel mensen überhaupt naar haar om zouden kijken. Ga jezelf na, zou je erg op iemand letten die nogal een kluizenaar is en sociaal contact overduidelijk schuwt?
Klopt maar de nieuwe buurtbewoners kregen te horen dat mevrouw bij haar dochter woonde en dat de woning mogelijk werd aangehouden voor onbekende redenen. Dus dan let je al helemaal niet meer op. En van de directe buren blijken meerderen er nog geen tien jaar te wonen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar tien jaar is wel erg lang. Iedereen heeft zijn boodschappen zowiezo nodig. Je zou dan zo iemand op zijn minst buiten moeten zien of in de plaatselijke super.
Dat dachten ze, maar dat klopte dus niet. Waarom moeten ze zich daarvoor doodschamen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom? De buren ' dachten' dat mevrouw naar haar dochter verhuisd was. Hoe kan je dat nou denken als je nooit andere mensen in het pand hebt gezien, als nog dezelfde gordijnen er hangen, e.d.
Omdat ze dat mijn inziens helemaal niet dachten. Ze waren gewoon te belabberd om er eens een kijkje te nemen. Maarja, dat staat niet zo mooi op tv.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat dachten ze, maar dat klopte dus niet. Waarom moeten ze zich daarvoor doodschamen?
Ik heb een buurman die ik al drie jaar nooit op straat of in de supermarkt tegenkom. Ik zou hem niet kunnen beschrijven. Toch is er verder niks mis met die man. En ik kom ook gewoon dagelijks buiten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar tien jaar is wel erg lang. Iedereen heeft zijn boodschappen zowiezo nodig. Je zou dan zo iemand op zijn minst buiten moeten zien of in de plaatselijke super.
Dat is dus jouw aanname. En op grond van jouw aanname moeten ze zich doodschamen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat ze dat mijn inziens helemaal niet dachten. Ze waren gewoon te belabberd om er eens een kijkje te nemen. Maarja, dat staat niet zo mooi op tv.
Het geld zal op haar rekening staan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Hoe gaan we de diverse uitkeringen en toeslagen terugvorderen? Iemand daar al aan gedacht?
Hoe weet je dat er niks mis is? Je ziet hem immers nooit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb een buurman die ik al drie jaar nooit op straat of in de supermarkt tegenkom. Ik zou hem niet kunnen beschrijven. Toch is er verder niks mis met die man. En ik kom ook gewoon dagelijks buiten.
Ja, dat zal het Rotterdamse tekort direct doen oplossen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Hoe gaan we de diverse uitkeringen en toeslagen terugvorderen? Iemand daar al aan gedacht?
Mijn vriend vertrekt toevallig net zo vroeg naar zijn werk als de buurman.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er niks mis is? Je ziet hem immers nooit.
Aha okquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn vriend vertrekt toevallig net zo vroeg naar zijn werk als de buurman.
Hoezo?quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Daar kan mooi haar uitvaart van betaald worden als er inderdaad geen familie blijkt te zijn. Wordt het tenminste nog een beetje nette dienst.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
Inderdaad. Misschien heeft ze nu plots wel familie die een erfenisje wel zien zitten.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:37 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Daar kan mooi haar uitvaart van betaald worden als er inderdaad geen familie blijkt te zijn. Wordt het tenminste nog een beetje nette dienst.
Het gaat niet om opletten, maar opvallen. Het zou je toch opvallen als je je buuf al lange tijd niet meer ziet. Of je der nou mag of niet is minder relevant evenals of ze nou sociale controle wil of niet. Maar ik snap je punt wel hoor; het is een moeilijk iets.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:12 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Als die dame een oude zuurpruim was en nogal op zichzelf, dan kan het zijn dat er niet veel mensen überhaupt naar haar om zouden kijken. Ga jezelf na, zou je erg op iemand letten die nogal een kluizenaar is en sociaal contact overduidelijk schuwt?
dat zou typisch "Nederlands" gedrag zijn.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien heeft ze nu plots wel familie die een erfenisje wel zien zitten.
Hoe weet jij of er niks mis met de man is? Da's ook een aanname...quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb een buurman die ik al drie jaar nooit op straat of in de supermarkt tegenkom. Ik zou hem niet kunnen beschrijven. Toch is er verder niks mis met die man. En ik kom ook gewoon dagelijks buiten.
Inderdaad, zal best eens druk kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien heeft ze nu plots wel familie die een erfenisje wel zien zitten.
Je hebt ze er echt bijzitten. Of bij geer en goor een paar weken terug. Een oud vrouwtje was opgenomen in het ziekenhuis en in die tijd hadden een stel neven en nichten het huis ff doorzocht en spullen meegenomen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:58 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat zou typisch "Nederlands" gedrag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |