Daar heb je gelijk in, dat is ook een mogelijkheid. Hoe dan ook blijft het een triest verhaal...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef Thisbe het volgende:
Het verbaast me niet echt, als ik zie hoe sommige oude mensen zich bewust totaal afzonderen van de wereld.
In mijn eigen familie is zoiets ook gebeurd, al ging het hier 'maar' om een week. De vrouw van deze man was overleden, hij had geen kinderen, en hij wenste geen mensen over de vloer.
Een vriendelijke neef bleef hem elke week bellen omdat hij bezorgd over hem was, en hij was niet bepaald vriendelijk tegen zijn neef. Die neef heeft hem uiteindelijk ook gevonden (met hulp van de politie).
Het ligt dus lang niet altijd aan een ongeïnteresseerde omgeving. Sommige mensen zijn gewoon agressief en willen geen contact.
Like gelijk ook alle facebookpagina's over hulp aan 'vielhiermaarwatin'.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:54 schreef Sangha het volgende:
Jeetje, daar word ik even stil van. Een maand onopgemerkt is al lang, een jaar helemaal, maar 10 jaar?! Ongelofelijk! Maar is er dan helemaal geen familielid die dacht hoe is het met mam, tante, zus, oma, noem maar op.
Geen kennissen, buren? Artsen, hulpverleners? En dan de diverse instanties die niets hebben vernomen? Nee dikke nee, wat een triestheid ten top. Ik ga een kaarsje branden voor deze vrouw...
Ik begrijp waarom je denkt dat het geen nut heeft, dat geeft niets.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Like gelijk ook alle facebookpagina's over hulp aan 'vielhiermaarwatin'.Heeft even veel nut!
Dat was ook een beetje triest idd. Mevrouw vond het wel spannend allemaal. En ja die zielige kinderen. Dat buurvrouw al 10 jaar de pijp uit is was wat minder belangrijk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:47 schreef Leandra het volgende:
En de aandachtshoerende buurvrouw stond op SBS6 te vertellen hoe naar ze het vond dat haar kinderen al die jaren met alleen 23 cm baksteen muur ertussen naast die mevrouw hadden geslapen.
Wat voor nut heeft het dan?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom je denkt dat het geen nut heeft, dat geeft niets.
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
Mwah, zelfs als alles automatisch gaat is er bij de nutsbedrijven/netwerkbeheerder toch behoorlijk wat mis als ze 10 jaar lang geen meteropname hebben gedaan maar puur op schatting werken.
Dan doen ze een schatting en verwerken ze dat automatisch in de reeds lopende betalingen en zolang die betaald worden... who cares...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?
Ja da's een goeie maar misschien toch nog een paar keer bellen, brieven schrijven. Als daar geen reactie op komt zou er wat aan de hand kunnen zijn. Maar ja om dan maar de politie te bellen? Moeilijk dit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan als niemand de deur opendoet om je binnen te laten om de standen op te nemen?
Inderdaad, en niemand die denkt 'waarom krijgen we geen nieuwe buren?'... vaag...quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
10 jaar maar blijven denken dat je buurvrouw bij familie woont.
En dat dat huis gewoon 10 jaar lang leeg zou blijven staan.
Absurd.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
Absurd.
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:27 schreef Sangha het volgende:
[..]
Inderdaad, en niemand die denkt 'waarom krijgen we geen nieuwe buren?'... vaag...
Ah oke, ja dan word je waarschijnlijk wat minder alert op dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:32 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:12 schreef DrMabuse het volgende:
Absurd.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het dan?
Ik zie n vrouwtje van 74 dit niet doen hoor. Misschien naïef, maar soit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:32 schreef MsMessy het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg woningen in Rotterdam (maar ook andere plaatsen) die amper bewoond worden omdat ze worden aangehouden om uitkeringen op te kunnen blijven strijken. Mijn buren zijn er ook maar enkele weken per jaar, de rest van het jaar bevinden ze zich volgens mij in warmere oorden. Er zijn hier dan ook brievenbussen bij de flat die soms een beetje beginnen uit te puilen.
En je denkt niet dat SBS6 gewoon alleen dit fragment heeft gebruikt en waarschijnlijk dus ook e.e.a. van de reactie van de buurvrouw níet heeft uitgezonden?quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:50 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje triest idd. Mevrouw vond het wel spannend allemaal. En ja die zielige kinderen. Dat buurvrouw al 10 jaar de pijp uit is was wat minder belangrijk.
Inderdaad, en behalve die ene buurvrouw zouden er toch meer buren in de buurt zijn waarvan je kan / mag aannemen dat ze een beetje om die oude dame bekommeren?!quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie n vrouwtje van 74 dit niet doen hoor. Misschien naïef, maar soit.
En inderdaad, die vreselijke buurvrouw. Als daar meer van wonen in de straat, dan vind ik het niet raar dat de mevrouw al tien jaar niet is opgemerkt.
Daarvoor hoef je niet in een pauperbuurt te wonen.quote:
Precies. En dat de buren zo voor de camera verschijnen snap ik ook niet. Ik zou me als buur zijnde doodschamen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:03 schreef Sangha het volgende:
[..]
Inderdaad, en behalve die ene buurvrouw zouden er toch meer buren in de buurt zijn waarvan je kan / mag aannemen dat ze een beetje om die oude dame bekommeren?!
Dat is waar, in de stad is men over het algemeen wel wat meer op zichzelf. Al zijn er ook buurten in de stad waar men wat meer op de hoogte is van elkaar.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je niet in een pauperbuurt te wonen.
Dat vind ik echt te ver gaan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies. En dat de buren zo voor de camera verschijnen snap ik ook niet. Ik zou me als buur zijnde doodschamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |