Anne | zondag 17 november 2013 @ 23:16 |
De CarbageRun! Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week! Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! ![]() Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben? De Carbagerun, wat is dat? De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur! Klinkt tof! Hoe doe ik mee? Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven. Wat gaat die grap me kosten? Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug. Moet ik verder nog wat doen met de auto? Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt. Waar slaap je tijdens de Carbagerun? De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht. Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun? Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden. | |
klawie | zondag 17 november 2013 @ 23:19 |
Zou mij gaaf lijken maar al me vrienden haten oude auto's en veel rijden | |
slangpie | maandag 18 november 2013 @ 00:00 |
Iemand die toevallig weet hoe de wachtlijst dr voorstaat nu? | |
H_T | maandag 18 november 2013 @ 00:03 |
Die is zeer goed gevuld | |
PeuRac | maandag 18 november 2013 @ 01:23 |
Heb me maar even op alle social media aangemeld, wil toch wel eens een keer meedoen, maar de tickets raken schijnbaar altijd binnen 24u uitverkocht. Volgend jaar maar tickets kopen voor het jaar erna dan. | |
densmee | maandag 18 november 2013 @ 07:22 |
Wederom doen wij mee met 9 man en 2 auto's, we hebben al een V70 en zijn eigenlijk nog opzoek naar een transporterof vito doka | |
Piet__Piraat | maandag 18 november 2013 @ 08:13 |
De wachtlijst is lang. Ik sta ook er ook op. Hopelijk komt er nog een startbewijs voorbij want ik wil graag nog eens mee, zou jammer zijn om het te moeten missen. | |
ueberduitser | maandag 18 november 2013 @ 08:35 |
gisteren een ander torretje voor de cor gehaald...![]() | |
2cv | maandag 18 november 2013 @ 20:05 |
Jij bent ook de zaterdagavond voor vertrek klaar ? ![]() | |
ueberduitser | maandag 18 november 2013 @ 21:27 |
Verwacht wel zoiets ja. ![]() | |
RobertNL | maandag 18 november 2013 @ 21:55 |
Mocht die van ons onverhoopt vrijkomen dan zal ik aan je denken ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 18 november 2013 @ 21:56 |
Dat zou top zijn (voor mij dan, niet voor jullie ![]() Ik dacht de drukte van eerste 100 man even af te wachten. 16.40 logde ik in... ![]() | |
Dingest | maandag 18 november 2013 @ 21:59 |
Ja, ik had hetzelfde probleem ![]() Vorige week zondag was ik met m'n kameraad op pad, en kwamen we bij de Mc in Veenendaal nog de auto van team Tukkers on Tour tegen ![]() | |
ueberduitser | dinsdag 19 november 2013 @ 08:24 |
Waarom niet? Deze staat al jaren in de garage en voor ons de ultieme auto waarmee we de run zouden willen doen. We gaan hem enigszins ombouwen, maar echt niet te gek. Het moet ook weer makkelijk te herstellen zijn namelijk. Na de run gaat hij de garage weer in en wordt nog wel een keer in ere hersteld ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 19 november 2013 @ 12:44 |
Als je het doet dan mag het ![]() | |
ueberduitser | dinsdag 19 november 2013 @ 12:52 |
Die cor gaat echt niet weg of naar de sloop hoor ![]() ![]() | |
Dingest | dinsdag 19 november 2013 @ 13:28 |
Een complete motorswap is trouwens niet echt in de geest van de Run, maar goed... | |
ueberduitser | dinsdag 19 november 2013 @ 13:57 |
Noodzakelijk kwaad zeg maar. ![]() | |
Dingest | dinsdag 19 november 2013 @ 14:28 |
Niet echt, deel van de uitdaging is het vinden van een werkende auto en die met een miniem aan onderhoud op z'n minst over de finish zien te krijgen ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 19 november 2013 @ 14:52 |
Klopt. Wij hebben vorige jaren ook de echt noodzakelijke dingen gedaan om een kans te maken om binnen te komen. Dit jaar wil ik nog eens met een dikke pk-bak gaan. Een lekkere V6, beetje rijdersauto. Maar ja, dat startbewijs is vrij essentieel ![]() | |
ueberduitser | dinsdag 19 november 2013 @ 15:10 |
Ik heb al uitdagingen genoeg in m'n leven, daarvoor doen wij niet mee aan de run. De motorswap is gewoon echt noodzakelijk, anders komen we net de grens over en kan ik de Cor zo thuis de garage in rijden en is het snel afgelopen. | |
Dingest | dinsdag 19 november 2013 @ 16:45 |
Ga dan op een gewone autovakantie met wat vrienden ![]() | |
2cv | woensdag 20 november 2013 @ 01:15 |
Je weet dat ik dat ook gedaan heb he ? Niet dat het nou een heel grote verbetering was ... Als ik volgend jaar weer mee doe (ik hoop van wel) dan wil ik in elk geval met een beter barrel rijden dan dit jaar. | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 20 november 2013 @ 01:36 |
Wij hebben ook geen startbewijs. Hangen ook ergens diep in de wachtlijst. Geen idee wat we met de auto moeten gaan doen, die staat nu weg te roesten in een schuur. ![]() | |
ueberduitser | woensdag 20 november 2013 @ 07:37 |
Een gewone autovakantie kun je natuurlijk niet met de Run gaan vergelijken. ![]() Maar goed, wij gaan de Run doen zoals wij willen. | |
KolonelKhedaffi | donderdag 21 november 2013 @ 12:42 |
Ik wil mee gaan doen en heb tickets aangeboden gekregen. Dit is alleen niet via de organisatie. Ik weet dat op de website staat dat dit wel moet maar levert het in de praktijk problemen op? | |
PeuRac | donderdag 21 november 2013 @ 13:43 |
Contact opnemen met de aanbiedende partij en eventueel (anoniem) de organisatie benaderen. | |
Piet__Piraat | donderdag 21 november 2013 @ 17:38 |
Godverju, begint dat nu al? Iedereen die op de wachtlijst staat heeft pech dus? Dat is wel heel zuur. Al snap ik het wel als het bekenden zijn ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 17:26 |
![]() | |
H_T | dinsdag 3 december 2013 @ 20:43 |
Je hebt een startbewijs? | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 22:27 |
Yeah! Toch nog via-via kunnen regelen. Mazzeltje dus ![]() De grote zoektocht naar een auto kan weer beginnen ![]() | |
H_T | dinsdag 3 december 2013 @ 22:29 |
Mocht je toevallig een Jaguar tegenkomen waar je zelf geen interesse in hebt, dan hou ik me aanbevolen | |
Anne | dinsdag 3 december 2013 @ 22:29 |
Tof voor je ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 22:39 |
Meen je dat nou? Ik heb er op de CR-FB al drie voorbij zien komen! Jep, ben er ook erg blij mee ![]() | |
H_T | dinsdag 3 december 2013 @ 22:48 |
Ik ook, maar bij die auto's loopt de APK voor de run af. Ik heb er liever een die keuring heeft tot na de run ![]() Oh ja, gefeliciteerd kerel ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 22:53 |
Als de keuring niet te lang geleden is, kun je er nu ook een nieuwe keuring op drukken toch? Weet je zeker dat je goed zit. Wij gaan ons maar eens goed oriënteren op wat het moet worden. Wil eigenlijk een dikke motor, maar misschien dat we ook wel geinig willen verbouwen en dan moet het geld daarin, dus moet de auto zo goedkoop mogelijk ![]() | |
H_T | dinsdag 3 december 2013 @ 22:56 |
Een keuring die vlak voor de Run afloopt is geweest tussen april en juli dit jaar. Dat is dus tussen de 4 en 7 maanden geleden, waarmee dat niet gaat lukken | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 23:04 |
Je kunt 'm toch sowieso nu laten keuren, bedoel ik? Heb je APK tot dec. 2014. | |
H_T | dinsdag 3 december 2013 @ 23:06 |
Echt? Ik dacht dat het alleen kon vanaf twee maanden voordat de bestaande keuring afloopt | |
PeuRac | dinsdag 3 december 2013 @ 23:08 |
Je kan de auto altijd laten keuren. Dan blijft de keuring 12mdn gelding vanaf die datum. In de 2 maanden voor het verlopen wordt de oude datum met een jaar verlengd en kan je dus tot 14mdn apk hebben. | |
Piet__Piraat | dinsdag 3 december 2013 @ 23:27 |
Niks toe te voegen aan wat PeuRac zegt ![]() ![]() | |
CustomDriver | woensdag 18 december 2013 @ 16:22 |
Dag allen, Hoe zit dat nu precies met de wachtlijst! En wie staan er allemaal op de wachtlijst? | |
KolonelKhedaffi | woensdag 18 december 2013 @ 16:40 |
Als er iemand af valt geeft de organisatie ze het nummer van de hoogste op de wachtlijst voor overname. | |
KolonelKhedaffi | woensdag 18 december 2013 @ 16:41 |
En je nu nog op de wachtlijst zetten heeft geen zin meer. | |
CustomDriver | woensdag 18 december 2013 @ 16:56 |
Ok, Vroeg me af wie er allemaal op de lijst staan ? jij ook Khedaffie? | |
Paladijn | woensdag 18 december 2013 @ 18:55 |
Dubbel cashen, dat is toch mooi voor de organisatie ![]() Ik snap niet waarom de wachtlijsters niet gewoon met een van de alternatieve kleinere tochten meegaan, < 200 man is het gezellig, daarboven wordt het al snel te druk en onhandig rond finishplekken. | |
CustomDriver | woensdag 18 december 2013 @ 18:59 |
Als je even geduld hebt, weet ik nog wel een alternatief! ![]() | |
KolonelKhedaffi | woensdag 18 december 2013 @ 19:02 |
Nee je betaalt aan degene van wie je de kaarten overneemt. | |
RobertNL | woensdag 18 december 2013 @ 19:26 |
Helaas komen onze tickets wellicht vrij ![]() | |
2cv | woensdag 18 december 2013 @ 19:58 |
Pluspunt aan de nieuwe regels rondom de motorrijtuigenbelasting: je kan nu goedkoop een tof oud barrel aanschaffen ![]() | |
densmee | zondag 29 december 2013 @ 12:02 |
Waarschijnlijk een 940 morgen ophalen en dan hebben we de auto's compleet een volvo v70 en 940 | |
Piet__Piraat | zondag 29 december 2013 @ 14:47 |
![]() Wij zijn al bezig met kijken naar een auto ![]() | |
RobertNL | zondag 29 december 2013 @ 16:24 |
Mwha, nee het was gewoon nog niet helemaal zeker voor een aantal. Het leek er even op dat ze gewoon mee gingen maar in die week lieten ze het allemaal ''afweten''. Maar we zijn nu nog met twee man; ga binnenkort eens beslissen wat we doen; extra teamgenoot zoeken of vol gas met twee ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 29 december 2013 @ 16:35 |
Ik zou gewoon met twee gaan. Heb je alle ruimte, kun je alles meenemen wat je wil en je kunt met alle andere deelnemers meer dan genoeg lol hebben! | |
densmee | maandag 30 december 2013 @ 16:03 |
zo auto 2 net naar huis gevaren, wat een boot is dat toch een volvo 940 | |
Waterweg | maandag 6 januari 2014 @ 19:04 |
Mijn excuses voor het niet lezen van de reeks, maar ik heb wellicht iets interessants voor iemand van jullie, of een bekende. Voor de komende wintereditie sta ik ingeschreven, maar het gaat onverhoopt niet door. We hebben uiteraard contact opgenomen met de organisatie, en die hebben geprobeerd iemand te vinden via de wachtlijst. Dat is tot nu toe nog niet gelukt. Daarom mogen wij de inschrijving nu ook onderhands doorspelen. Dus mocht je nog mee willen doen, of iemand weten..laat het mij weten, en dan kan het nog geregeld worden! Het is kort-dag, maar improviseren moet geen probleem zijn voor een CR-er ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 7 januari 2014 @ 00:47 |
Hopelijk vind je nog een geïnteresseerde. Ik zie zelf de wintereditie niet zo zitten. Grotere uitdaging voor de auto, maar juist de sfeer op de camping en het terrasjes pakken onderweg vind ik het mooie aan de zomereditie. | |
Dingest | dinsdag 7 januari 2014 @ 01:17 |
Niet dat ik de zomeredities niet uitdagend genoeg vond - want die gingen bij ons zo soepel ![]() ![]() | |
PeuRac | zondag 12 januari 2014 @ 19:10 |
We hebben een team voor 2015 ![]() De auto gaan we het binnenkort over hebben, maar iig dikke motor, automaat (bij voorkeur achterwielaandrijving), ruime achterbank, grote kofferbak. En als het even kan wat Italiaans, maar dat zal het wel niet worden. Verder moeten we nog wat accessoires maken en regelen, de auto beplakken en voorzien van extra stroom faciliteiten. Ook komt er extra (externe) audio op. Er is nog wel wat discussie tussen camping en/of hotels/hostels. | |
densmee | zondag 12 januari 2014 @ 20:29 |
We zijn bezig met de auto's op te knappen, grote beurt te geven en alles te controleren. We zoeken nog wel een bakkie (27 mc) dus als iemand iets weet, nieuw of gebruikt in oost Brabant | |
awiebo | maandag 13 januari 2014 @ 01:12 |
yeah....dit topic totaal gemist. Wij doen ook mee. Inschrijving wilde niet, en gemist. Daarna meteen ingeschreven op de wachtlijst en een lief mailtje gestuurd naar de mensen van de carbagerun. Uitleg over dat het inschrijven niet wilde lukken, alleen maar witte pagina's en errors. Antwoord gekregen bovenaan de wachtlijst te zijn geplaatst. 2 weken geleden ticketoverdracht gehad van een afhakend team ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 mans team Auto reeds al anderhalf maand terug aangeschaft wegens optimisme en garantie door organisatie op deelname. ![]() Volvo 850 estate TDI. Lekkere 5 cilinder diesel. 140pktjes.. Slechts 498000 kmmetjes zonder apk. Met electrische ramen, automatische verwarming, airco(wel kapoet ![]() en ook nog CV ![]() De plannen al druk aan het maken. Met een weekje of twee los ![]() ![]() ![]() ![]() Wordt de eerste keer dat we meedoen. Nu al zin in. | |
#ANONIEM | maandag 13 januari 2014 @ 01:16 |
Nieuwe aanwinst van mijn broer en zn crew:![]() En ook deze gaat weer mee zeiden ze: ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 19:45 |
Tof! Het is zeker de moeite waard. Ik zou overigens altijd de campings doen. Een hostel of hotel heb ik tot nu toe alleen de laatste nacht gedaan bij gebrek aan een camping. En het was afgelopen jaar ook wel lekker om goed te slapen voordat we vanuit Barcelona ineens naar huis reden. Maar voor de sfeer, de gezelligheid en het CR-idee, zou ik altijd voor de camping gaan. Da's nog best wat voorbereiding voor een CR! Wij mikken voorlopig op een nieuwe APK en that's it ![]() Leuk! Wel jammer dat er wéér een Volvo meedoet, dat wilden wij per se niet ![]() ![]() | |
slangpie | maandag 13 januari 2014 @ 19:49 |
Hmm jullie stonden bovenaan? Dan duurt het voor ons ook nog wel even, zijn ergens in dr 60 pas.. | |
awiebo | maandag 13 januari 2014 @ 19:57 |
Dan hoop ik dat er nog een zootje afhaakt ja. wij werden aan het begin in de "bovenste regionen" geplaatst. dat was een week na de inschrijving. En heb rond de 10e december pas het eerste bericht gehad van de organisatie gehad. Dat ging niet door toen. Maar houd moed zou ik zeggen ![]() Jup, ik had ook al gezien dat er veel volvo's meedoen. Maar om prijs/technische redenen is dat ook niet gek denk ik. Een slagschip van een auto. En die 5 cilinder roffelt zo lekker ![]() Kostte slechts ¤500 apk hebben we zo wel een adresje voor. dat komt wel goed, moet je geen steekproef treffen ![]() En diesel hè. We hebben gekeken naar benzine maar dat scheelt nogal wat. En 140 pk tdi is meer dan zat. Zijn blij inderdaad dat we zekerheid hebben. ![]() ![]() Plannen hebben we, maar we wachten af. Staat bij kameraad thuis. Hebben bijna de brug in zijn hobbyhok geplaatst. Dan kan ie daar mooi op ![]() ![]() | |
slangpie | maandag 13 januari 2014 @ 20:00 |
Hmm ja ik stond anderhalf uur na de opening van de inschrijving al op de wachtlijst helaas, kijken hoe het loopt. | |
PeuRac | maandag 13 januari 2014 @ 20:01 |
Dat heeft mijn voorkeur ook, maar ja, met twee dames erbij... Wij gaan de auto ook flink verbouwen hoor, maar wel willen ook kijken of we kunnen meedingen naar de originaliteit prijs. Daarvoor is het wel belangrijk dat de basis van de auto voldoet. Tsja, Volvo is wel goedkoop, ruim en relatief betrouwbaar voor weinig geld. Gelukkig hebben wij alle vier een sterke voorkeur voor Italiaanse auto's ![]() | |
densmee | maandag 13 januari 2014 @ 20:04 |
We zijn dan ook met een team van 7 man met een aardig netwerk, dus de onderdelen krijgen we ook gesponsord | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 20:11 |
Wacht lang genoeg af en hou de week vrij. Vorig jaar nog deelnemers gesproken die drie weken voor de start nog een startbewijs kregen, terwijl ze 200-zoveelste op de reservelijst stonden. Bijna niemand kan dan nog last-minute. Veel mensen pakken een Volvo vanwege het imago van betrouwbaarheid. Terwijl het volgens mij juist de sport is om niet op zeker binnen te komen. En inderdaad, veel ruimte. APK'tje zonder steekproef is hopelijk niet nodig, maar is anders vast wel te regelen via een Runner die nog ergens een adresje weet ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 20:14 |
Voor de originaliteitsprijs is een goede basisauto wel fijn ja. Zonde als je anders de boot in gaat (in 2012 nog lui met een complete molen met terras op het dak, vele dagen werk in gezeten, gestrand na 400km met een lekke koppakking ![]() En die dames kunnen toch ook prima op de camping? Alleen even zorgen voor voldoende toiletpapier en niet te vies zijn van enige stank en geboer ![]() Da's wel lekker. Wij doen eigenlijk amper aan sponsoring. Als iemand het leuk vindt voor een prikkie en niet te veel terug verwacht, prima. Maar we gaan vooral voor de lol en willen geen volgestickerde auto, maar juist iets wat we er zelf van maken. | |
RobertNL | maandag 13 januari 2014 @ 20:15 |
Zijn er genoeg garages die hem niet hoeven te zien hoorde ik tijdens de run ![]() Wij gaan met twee man verwacht ik, alleen nog even een plan van aanpak maken en een auto uitkiezen. Iets met een paar PK meer dit jaar, ik ga niet weer in zijn drie of vier de heuvels op. Dan heb je tenminste ook nog wat tijd om een paar opdrachten mee te pikken iets wat vorig jaar niet zo makkelijk was qua tijd / snelheid. | |
Piet__Piraat | maandag 13 januari 2014 @ 20:19 |
Zoiets zoek ik mogelijk ook nog ![]() ![]() | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 15 januari 2014 @ 01:52 |
Die oude bmw van ons gaat ook never meer door de apk komen. Ik ben dus ook nog opzoek naar een adresje. Dm...? ![]() De kans is trouwens klein dat we weer mee gaan doen dit jaar, we staan ver op de reservelijst en de kosten waren vorig jaar veel hoger dan we hadden gedacht. Dus met pijn in mn hart gaan we waarschijnlijk overslaan. | |
Piet__Piraat | woensdag 15 januari 2014 @ 09:50 |
Mja, als je al een auto hebt scheelt dat al wat kosten toch? FB in de gaten houden, komen over een paar maanden genoeg reservetickets voorbij. Ik ben nu ook al aan het sparen, want een dure hobby is het inderdaad wel. | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 16 januari 2014 @ 17:01 |
Klopt, auto is er idd al. Maar het is meer dat we veel te duur geleefd hebben die week. ![]() | |
PeuRac | donderdag 16 januari 2014 @ 17:10 |
Wat zijn jullie als totaal dan (grofweg) kwijt geweest voor de CR? Wij rekenen afhankelijk van de kosten aan de auto en het verbruik tussen de 4 en 6k Euro | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 16 januari 2014 @ 17:27 |
Afgelopen jaar met 4 personen op de carbagerun camping zo'n ¤2500 geloof ik. Inclusief benzine, exclusief aanschaf auto. Het jaar daarvoor aanzienlijk minder, maar toen waren we ook met z'n tweeën en aten we niet telkens in restaurants. ![]() | |
PeuRac | donderdag 16 januari 2014 @ 17:34 |
Dat valt reuze mee, bij ons komt er nog wel een auto bij en het aankleden zal ook niet goedkoop zijn, maar wel leuk om te doen. Was ook niet van plan om elke avond uit eten te gaan, op de camping een prak klaarmaken is ook leuk natuurlijk. Dus houd het budget wel in die range dan. | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 16 januari 2014 @ 17:41 |
Ik heb trouwens een nagedacht wat er allemaal mis is met onze auto. Lijstje is toch ietsje langer dan gedacht, ook al is het een ernstiger dan het ander. ![]() - Bekleding bestuurdersstoel beschadigd - Slechte accu - Luchtinlaatding bij de motor verloren - Banden moeten nodig vervangen worden - Achterlampen zijn stuk / branden nauwelijks - Achterbumper beschadigd - Gat in uitlaat - Benzinepomp gaat niet meer uit - Beschermplaten benzinetank zijn afgebroken - Boven 20ltr benzine gaat ie lekken - Benzinetank is ingedeukt - Overloop lekt benzine - Klepjes van de opbergvakjes achter zijn afgebroken - Rechterachterportier lekt - Achterruiverwarming deels kapot - Radio valt uit bij hobbels - Bekabeling onder het stuur hangt los - Handschoenenkastje is stuk - Handrem doet het maar op 1 wiel - Auto schokt en valt uit tijdens het rijden - Snelheidsmeter valt soms terug naar 0 - Ruitenwisser spuitjes zitten verstopt - Distributieriem moet worden vervangen - Tikkende motor - Gebarste mistlamp voor - Ingedeukte voorbumper - Beschadigde voorspoiler Auto in betere tijden: ![]() ![]() | |
RobertNL | donderdag 16 januari 2014 @ 18:11 |
Vorig jaar, 5 man, 4.3K maar bij dat bedrag zat 8 dagen vakantie achteraf (appartement) en de aanschaf van de auto. Dus minus het appartement zeg maar een 4.000 euro toen wij in Spanje aankwamen (zeker niet meer) Verkoop - olie (hij luste een slokje ![]() Dit jaar gaan we met 2 man, en proberen we iets zuiniger te doen. Voordeel is dat we al het e.e.a hebben van vorig jaar ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 16-01-2014 18:17:47 ] | |
H_T | donderdag 16 januari 2014 @ 19:23 |
Hey, die auto ken ik! Misschien heb ik jou (en anders een teamgenoot) gesproken in de buurt van het station van Zürich ![]() | |
T42 | donderdag 16 januari 2014 @ 20:11 |
dit jaar heb je ineens genoeg keuze uit oude diesels voor minder dan 500 euro ![]() tis dat ik geen week van huis kan blijven anders deed ik mee. | |
Piet__Piraat | donderdag 16 januari 2014 @ 21:24 |
Dat valt goed mee toch? Iets meer dan 600 euro de man?! Eerste jaar, met z'n vieren, alles bij elkaar 1k pp kwijt. Tweede jaar, met z'n tweeën, 1.100 euro pp kwijt excl auto (hebben we niks op hoeven bijleggen door gunstige verkoop). Komend jaar hebben we een auto die meer verbruikt en waar we meer op moeten bijleggen voor de verkoop e.d., dus zal het wel richting 1.300 à 1.500 euro pp lopen. Wat doen we dan? 's Ochtends iets te vreten halen, dagelijks bier halen voor eind van de dag. Overdag lekker lunchen en 's avonds lekker eten. Niet te duur (geen 40 euro pp voor een maaltijd), maar een simpel pizza'tje met een pot bier gaat er goed in en dan ben je al snel 15 euro kwijt. Dat twee keer per dag en dan gaat het hard. Niet goedkoop, maar het is niet voor niets vakantie! | |
Dingest | donderdag 16 januari 2014 @ 23:05 |
Wij waren de man iets van rond de 1600 euro kwijt in beide jaren, dus 3200 voor 2 personen (inclusief nog een paar extra dagen erna). | |
2cv | donderdag 16 januari 2014 @ 23:19 |
CarBtch moet nog steeds het kostenoverzicht doormailen. En wat ik uitgegeven heb om die kar rijdend te krijgen heb ik niet bijgehouden. Dus geen idee wat het mij/ons dus gekost heeft ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 januari 2014 @ 07:49 |
Ik denk inderdaad dat als je een beetje luxe doet met wat hapjes eten onderweg en ontspannen rijden, je moet rekenen tussen 1.000 en 1.500 euro de neus. Beetje afhankelijk van hoeveel je afschrijft op de auto en over hoeveel mensen je die die kosten en de brandstofkosten kan verdelen. | |
2cv | vrijdag 17 januari 2014 @ 19:44 |
Ik laat m'n neus amputeren, scheelt in de kosten. | |
awiebo | vrijdag 17 januari 2014 @ 20:00 |
scheelt dat dit jaar de reis door het oostblok gaat. Wij hebben vorige week de volvo maar even drroog gezet. Was vanbinnen wat vochtig en de schimmel stond op het stuur ![]() Komende week is het plan dattie binnen komt. we zullen zien. Wij hebben met 4 man op 3k begroot. Inclusief wat sponsoring en aanschaf en diesel. | |
Piet__Piraat | zondag 19 januari 2014 @ 12:26 |
3k is erg krap, daar zijn wij indertijd echt niet mee weggekomen. Maar goed, wij hadden ook geen sponsoring en reden benzine... | |
awiebo | zondag 19 januari 2014 @ 12:51 |
Tsjah...we zullen het zien. ![]() | |
ueberduitser | maandag 27 januari 2014 @ 09:49 |
Afgelopen zaterdag nog wat lopen klooien aan de cor. Andere motorkap erop, sterkere accu gemonteerd remmen gangbaar gemaakt, wielen verwisseld, ruitenwissermechanisme gemonteerd, het lederen interieur nog even ingevet en we hebben zo'n 20 spuitbussen verf opgehaald. Binnenkort gaat de auto naar een bekende voor de blokswap, dan komt de simons uitlaat eronder, nieuwe voorruit erin, wat kleine dingen oplossen en dan is hij apk klaar(hopelijk). Dan kan het leuke werk beginnen ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 10:22 |
Ligt ie echt zo laag als het lijkt? Dan wens ik jullie heel veel sterkte in Polen en Oekraïne ![]() | |
ueberduitser | maandag 27 januari 2014 @ 10:58 |
Hij ligt aardig laag ja. Kan zijn dat we daar nog wel wat aan gaan doen, origineel is nog aanwezig volgens mij. | |
ErkendFokker | maandag 27 januari 2014 @ 11:00 |
Trouwens.. zit ook even op die site te kijken, maar die brommereditie is imo veel te simpel? Ik heb een brommer gekocht voor 160 euro en die kan makkelijk heen en weer naar edingburhghgurh IMO hadden ze daar de prijs moeten verlagen naar 250 oid.. om het een beetje spannend te houden | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 11:00 |
Gratis tip: doen! Er zijn forse hoogteverschillen op de Poolse binnenwegen. Veel kuilen, kraters etc. Dat zal in Oekraïne niet beter zijn en ook Slowakije is niet top. Wij hebben er ivm gare vering toen regelmatig 40@90 moeten rijden (of soms zelfs langzamer) omdat we anders alles aan gort reden, dus met zo'n lage kar is de kans groot dat je je carterpan of uitlaat er onderuit rijdt... | |
ueberduitser | maandag 27 januari 2014 @ 11:04 |
Dank voor de tip! Kan me wel wat voorstellen bij de poolse binnenwegen. Bedoeling is wel dat de cor heel blijft, dus dan lijkt het me wel zinvol hem wat hoger op z'n pootjes dan nu te zetten. | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 11:06 |
Dat zou ik doen dan. Weet nog wel (helaas geen filmpje meer) dat we bij een spoorwegovergang kwamen en onze chauffeur ineens vol in de ankers vloog. Alles knalde door de auto, wij boos. Gaan we over de overgang, HOBBEL HOBBEL. Bleek de rails een cm of vier à vijf hoger te liggen dan het asfalt. Knal je daar vol overheen, dan rij je je hele onderstel aan gort ![]() | |
Oksel | maandag 27 januari 2014 @ 11:08 |
Als er nog mensen zijn die een teammaatje zoeken.. ![]() | |
ueberduitser | maandag 27 januari 2014 @ 11:16 |
Ik zie het zo voor me ![]() Helaas, de cor wordt een 2-zitter. ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 11:31 |
Word lid van de FB en hou de boel in de gaten, dikke kans dat er de komende tijd nog wel wat startbewijzen voorbij komen. Moet je wel zelf een teammaatje en een auto hebben dus. Kennis van me zoekt misschien nog iemand (via-via), zal binnenkort eens navragen als ik 'm zie. Ja echt prachtig, dat maakt een CR. Van mij mogen er wel meer van zulke wegen in zitten, afgelopen jaar was het echt te makkelijk. Wij gaan ook bewust met z'n tweeën. Alle ruimte in de auto en lekker veel stuurtijd ![]() | |
ueberduitser | maandag 27 januari 2014 @ 11:51 |
We kunnen de auto ook wel 3x vullen, zoveel animo is er ineens om ons heen, maar wegaan lekker met z'n 2-tjes. Net wat je zegt, lekker veel ruimte(vrij betrekkelijk natuurlijk in een cor), en lekker veel stuurtijd ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 12:07 |
Voordeel wat ik ook vind van twee man: zo gauw je ergens stopt heb je al snel aanspraak met andere (kleinere) teams. Je zit al de hele dag samen in de auto en dan zoek je juist snel anderen op, en dat is ook wat ik leuk vind aan de CR: veel mensen leren kennen en je verhalen delen. Met een grotere groep in één auto doe je dat minder snel en blijf je meer op elkaar gericht. [ Bericht 0% gewijzigd door Piet__Piraat op 27-01-2014 12:45:37 ] | |
RobertNL | maandag 27 januari 2014 @ 12:12 |
Eens, met 5 man was leuk. Maar wel minder aanspraak met andere teams gehad. | |
Oksel | maandag 27 januari 2014 @ 13:14 |
Mwoah, ik heb geen vrienden die dit leuk vinden, het geld hebben, én de tijd hebben. Had vorig jaar een startbewijs ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 27 januari 2014 @ 16:45 |
Tsja. Mijn ervaring is dat als ze het zien zitten, tijd en geld het probleem niet zijn. Kwestie van voorbereiding. Maar inderdaad, de interesse moet er wel zijn ![]() | |
awiebo | vrijdag 7 februari 2014 @ 15:39 |
![]() brug klaar ![]() volvo erop, gisteren omhoog gedaan, bevriend mannetje erbij gehad om een en ander even te checken alvorens de wagen zo voor de apk te gooien resultaat: • . Achterste remklauwen even vervangen omdat verkankerd. En als het een beetje treft rolt ie dan zo door de keuring. ![]() ![]() Zitten bijna nieuwe schijven en blokken op rondom verder. zweet een beetje. Maarja. Zolang er olie uitkomt zit er olie in ![]() Bazenauto, only for 500 euries ![]() | |
ueberduitser | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:12 |
![]() Nice, alleen jammer dat dit eigenlijk zo'n standaard runauto is. Morgen hier mee verder... ![]() ![]() | |
awiebo | vrijdag 7 februari 2014 @ 17:28 |
Makkelijke keuze inderdaad. Maar vertrouwd ![]() Moeten nog een paar avonden bier drinken helaas. ![]() Nog geen topidee gehad over wat te doen namelijk ![]() Wordt in ieder geval gebrushed ![]() En genoeg licht en kabaal was het idee | |
ueberduitser | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:55 |
Wij houden het redelijk normaal. Wat leuk spuitwerk, meertonige luchthoorn, beetje kabaal... Achterbank vliegt er nog uit om plaats te maken voor wat reisspullen, veel bier, koeling en wat muziek. | |
Piet__Piraat | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:16 |
Wij laten de achterbank er juist bewust in zitten ivm geluidsisolatie en dergelijke. En hebben geen Volvo gekocht...vorig jaar ook bijna 40% van de deelnemers in een Volvo. Dat wilden we niet ![]() In het voorjaar zullen er wel wat klusmomentjes komen, eerst een thema bedenken! | |
ueberduitser | maandag 10 februari 2014 @ 08:23 |
Zag vanochtend verschillende teams bij de evenementenhal klaar staan om te vertrekken voor de wintereditie ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 08:47 |
Klopt ja, ik zie op FB net de nodige foto's voorbij komen. Leuk om te zien en goed voor de kriebels ![]() | |
H_T | maandag 10 februari 2014 @ 11:27 |
En om vanaf volgende week Facebook en Marktplaats wat beter in de gaten te houden op zoek naar een voertuig voor eigen gebruik ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 15:29 |
Jep, er wordt dan toch weer genoeg aangeboden waar de ergste zorgenpunten al vanaf zijn, dat is wel het voordeel. Waar gaan jullie dit jaar naar op zoek? | |
H_T | maandag 10 februari 2014 @ 15:39 |
Als het kan een Jag, maar er zijn wel een paar vraagtekens omtrent de deelname. | |
ueberduitser | maandag 10 februari 2014 @ 15:50 |
eerste spuitwerk was zaterdag een feit.... nog een heleboel te gaan!![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 17:43 |
Oja, dat wist ik trouwens. Dan rij je wel als een baas, maar ook wat riskant ![]() Hoezo twijfels? Jullie hebben wel al een startbewijs toch? Zonde als jullie niet zouden kunnen! Mooi op tijd erbij! Wat moet het gaan worden? | |
H_T | maandag 10 februari 2014 @ 17:55 |
Startbewijs is in orde, maar ik ben gewisseld van werk. Mijn nieuwe werkgever heeft het in juli best druk, maar ik had het ticket al voor ik tekende (en mijn huidige contract loopt niet tot dan door). Vandaar. | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 18:41 |
Ah, da's tricky inderdaad. Hopelijk komt het allemaal goed dan. Normaal gesproken moet het toch wel goed komen als je het nu al aangeeft? Werkgever heeft ook een inspanningsverplichting om jou op vakantie te laten gaan. Bij mij was er ook wel wat voorzichtige strijd, maar doordat ik verder niet zomervakantie gebonden ben en dat dus m'n enige week in het hoogseizoen is, kon ik wel een potje breken ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 10 februari 2014 @ 19:44 |
Ik kwam gisteren ook een Carbagerun auto tegen, die zal nog even een testrit gemaakt hebben, denk ik. | |
Dingest | maandag 10 februari 2014 @ 20:00 |
Ik ben er meerdere tegengekomen hier, maar dit is een regio waar er best veel inschrijvingen zijn volgens mij ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 20:21 |
Begint het dan niet te kriebelen om toch een startbewijs te regelen voor de zomer? Ik woon wat dat betreft maar in een saaie regio, hier was niets te zien ![]() | |
H_T | maandag 10 februari 2014 @ 20:29 |
Ik verwacht ook geen al te grote problemen, maar voorlopig hou ik het erop dat het nog niet 100% zeker is. | |
Dingest | maandag 10 februari 2014 @ 21:03 |
Een beetje, maar m'n portemonnee zegt vooral 'nee' ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 21:11 |
Als je zonder andere kleding een overall gevoerd met steenwol aantrekt kriebelt het. Ik moest me inhouden om niet bij een team in de auto te kruipen om als verstekeling mee te gaan. | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 21:12 |
![]() Fuck die portemonnee, je leeft maar één keer! Bij mij kan het dit jaar eigenlijk ook niet gezien hele dure maanden in het begin van dit jaar, maar het moet maar en het is de uitgave absoluut waard, zoals je weet ![]() Beetje voorzichtigheid is niet verkeerd inderdaad, maar hopelijk geen problemen! Dan doen we komend jaar eens een biertje, want dat is nu al twee jaar mislukt ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 21:14 |
Als het ook maar half mogelijk is: ja. Ik heb vanmiddag enige plannen aangepast om de kans dat ik mee kan doen te vergroten. Vantevoren in elk geval geen motorwissels meer ... | |
Dingest | maandag 10 februari 2014 @ 21:15 |
Ik ben al drie keer mee geweest, ik denk dat mijn portemonnee genoeg te lijden heeft gehad inmiddels ![]() ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 21:32 |
Ik heb vanmorgen wat foto's gemaakt bij de start van de winterversie van de CarbageRun:![]() Dat team gaat het koud krijgen. ![]() En dat team ook. ![]() Dat team niet. ![]() De rolstoel heb ik niet gezien. Wel een stel krukken. ![]() ![]() Hoeveel leden heeft dat team ? ![]() ![]() Deed vorig jaar ook mee met de zomerrun, maar toen volgens mij met 2 auto's. ![]() ![]() Ja, die heeft een betonmolen (!) op het dak staan. ![]() ![]() Echt glanzend. Maar zoiets zou ik in de zomer doen ![]() ![]() Die gaan naar ... ![]() ... Oldeberkoop ! ![]() ![]() ![]() Team bakker ? ![]() Wie het niet breed heeft maakt het breed ? ![]() ![]() Die tekst hoort eigenlijk op een BX te staan en dan uiteraard met een & in plaats van een @. ![]() Mondriaan ! ![]() Lelijk, maar er kwam een indrukwekkend gebrul uit. ![]() Mercedes Viper ? ![]() ![]() Ik vraag me serieus af of dit team geen problemen gaat krijgen met hun 'collega's' ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 21:41 |
Wel leuk om te zien weer, al die foto's, auto's en thema's! En ik vraag me al jaren af hoe het toch kan dat er niet meer teams problemen krijgen met hun uitdossing. Zowel qua striping als qua zwaailichten en dakopbouw ![]() Koop dan ook eens een auto die meerdere jaren mee kan en niet zo zuipt, dan scheelt het al een hoop ![]() ![]() | |
Dingest | maandag 10 februari 2014 @ 21:56 |
Ik zie de sport en de lol er niet van in om ieder jaar met dezelfde auto mee te doen ![]() Als ik onverhoopt iemand tref die dat wel wil en nog een inschrijving kan bemachtigen, zou ik zo nog wel een keertje mee willen doen. Ik weet ook niet wat het vakantieschema van mijn teamgenoot is. Maar uit budgettair oogpunt is de bedoeling om een rondrit door de Alpen te maken met één van onze eigen auto's, en voor 2015 misschien de Amsterdam-Dakar. Die kost heel wat centjes meer nog ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 10 februari 2014 @ 21:59 |
Ah ja, da's een uitdaging van een heel andere categorie ![]() Wij gaan dit jaar voor wat meer luxe inderdaad, maar hebben ook wel een aardige gok genomen qua auto. Dat kan nog leuk worden, want ik weet wel wat van auto's maar amper van de techniek, en m'n teamgenoot weet net hoe het werkt met pedalen, een stuur en die grote stang om in de benzine te roeren ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 22:03 |
Ik ben best bereid om een auto geschikt te maken om elk jaar in te gaan. Maar dat wordt dan ook m'n dagelijkse auto (de ambulance). Heeft ook te maken met een voor mij noodzakelijke slaapplaats in het voertuig zodat ik niet elke dag een tent op hoef te zetten en af hoef te breken. | |
Dingest | maandag 10 februari 2014 @ 22:06 |
Ik zie elk jaar wel hoe mijn autopark ervoor staat. Ik ga niet een werkende auto wegdoen omdat ik iets anders wil, maar als er iets anders/nieuws moet komen (zoals voor een evenement) is het altijd leuk om iets nieuws te proberen. En om te ontdekken hoe gaaf of hoe kut het ding is, zeker tijdens een Run ![]() ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 22:13 |
Ik heb iig geleerd dat ik geen BX met turbodieselmotor wil hebben. Dat ligt niet zozeer aan de motor, maar aan de versnellingsbak die er aan vast zit. Op een beetje een helling moet je het ding in de 2e versnelling tot in het dieprode gebied stampen en dan kan je pas overschakelen naar de 3e versnelling waarna de motor 1200rpm ofzo draait. Dan liever een ongeblazen 1900cc motor. Die heeft iets minder pit, maar wel een versnellingsbak die bij de motor past wat écht veel fijner rijdt. En ervaring leert dat ook die dingen bovenaan de berg komen. | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 22:15 |
Al zou ik ook wel eens in een overmatig luxe barrel willen gaan met een achterlijk grote motor voorin zodat het geen donder uit maakt in welke versnelling je de berg op rijdt ![]() | |
H_T | maandag 10 februari 2014 @ 23:08 |
De 4.6-liter Thunderbird beviel prima ![]() | |
Driftkikkerrrrr | maandag 10 februari 2014 @ 23:33 |
Ik zag het net op Hart van Nederland. Ik wil oooooooooook! ![]() | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 23:35 |
Fuq, gemist. | |
2cv | maandag 10 februari 2014 @ 23:36 |
Heb je ook links naar die pagina's/profielen ? Ik wil ook meegenieten. | |
spectrumanalyser | dinsdag 11 februari 2014 @ 02:52 |
![]() iemand intresse in de Carbagerun 2014 brommereditie? van Hoek van Holland naar Edinburgh ![]() | |
ueberduitser | dinsdag 11 februari 2014 @ 07:53 |
Dat wordt letterlijk stukje bij beetje wel duidelijk. ![]()
![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 februari 2014 @ 08:55 |
Kun je er geen andere bak onder beunen dan? Want ik kan me voorstellen dat dat niet echt relaxt is ![]() ![]() Zomereditie? ![]() Maar dat was dan ook wel een gruwelijk brik zeg ![]() Wij gaan ons barrel dit jaar door de APK drukken op goed geluk en vooraf nog even de brug op in de hoop dat er verder niets aan kapot is of bijna kapot gaat. Verder wat slangetjes vervangen ivm jarenlange stilstand. En dan zien we het wel ![]() Behalve de automaat, toch? ![]() ![]() Heb je zelf FB? Dan gewoon even zoeken op The Carbage Run. https://www.facebook.com/CarbageRun https://www.facebook.com/TheCarbageRun Maar de groep waar eigenlijk alle foto's in staan is een gesloten groep, dus die link kan ik je niet mailen. Even zoeken dus, die groep heeft nu 2.300 leden. En een team dat regelmatig updates stuurt: https://www.facebook.com/teamsnowpatrol.carbagerun | |
2cv | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:27 |
Andere bak kan, maar dan maakt de motor vrij veel toeren. Dan is de top erg laag of het wordt een teringherie. Uiteindelijk wil ik een compleet andere motor + bak er in schroeven. Maar als ik dat voor de zomereditie moet doen, ben ik te laat. En ik heb een ambulance, daar kan ik in slapen. Dus wat zal ik te kloten met tenten ? Zowieso heb ik al een redelijk handig en snel op te zetten tent. Bedankt voor de links ! Ik heb FB ja ![]() | |
Driftkikkerrrrr | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:46 |
Geen inschrijving en eigenlijk ook geen geld. ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:05 |
Je hebt nog een half jaar, is dat te laat? En ja, als je een ambu hebt snap ik dat je erin gaat liggen, al vind ik een auto wel wat benauwd. Zo'n tentje heeft wel wat vind ik ![]() Let op mijn woorden: als je die week gewoon vrij houdt kom je nog wel aan een inschrijving. Genoeg inschrijvingen die de weken ervoor ineens gedumpt worden omdat men toch niet kan. Afgelopen jaar ook twee knapen gesproken die drie weken van tevoren een startbewijs kregen ineens, stonden nummer 200-nog-wat op de wachtlijst. Maar dat geldprobleem is wel lastig ja. Vooral bij zo'n last-minute inschrijving moet je wel wat reserve hebben ![]() | |
2cv | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:32 |
Dat halve jaar moet lukken. Pluspunt: ik wil die ambulance t.z.t. ook als dagelijks vervoer gebruiken. Dus hoeft het niet budget. En tentjes zijn tof, maar ik ben hartpatiënt. Ik moet met de CarbageRun echt alles gebruiken wat mij energie bespaart. Vorig jaar heeft m'n teamgenote me er zo'n beetje doorheen gesleept ( ![]() ![]() Gewoon gaan voorbereiden. De inschrijving is een formaliteit. Maar een inschrijving motiveert wel ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:36 |
Ah, vandaar. Dan snap ik inderdaad dat heel veel handelingen er net eentje te veel zijn en moet je inderdaad rustig aan doen. Je teamgenote is een goede vriendin ofzo? ![]() | |
2cv | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:05 |
Teamgenote ben ik 'toevallig' tegen gekomen een paar jaar terug. Toen ik een auto aangeboden kreeg, vroeg ik haar voor de gein om mee te gaan. Ze zei verdorie nog ja ook ! ![]() | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 12 februari 2014 @ 17:57 |
I know, maar het geldprobleem is de voornaamste reden. ![]() | |
H_T | woensdag 12 februari 2014 @ 20:13 |
@Piet De Bird is door een handelaar opgehaald. Heb er nog 300 voor gekregen, en wellicht belangrijker was dat ik de auto kwijt was. Auto deed het prima zolang je niet lang stil stond in de D, dus dat is te overzien. Alleen zorgde op dag 1 een afgebroken stukje plastic nog voor wat stress, omdat je daardoor de auto niet uit D kon halen, maar dat was snel opgelost. | |
ueberduitser | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:29 |
Hint...![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:22 |
Mondriaan ? Tetris ? | |
ueberduitser | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:56 |
Tetris. Is nog wel even wat werk ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:04 |
Ah. Nouja, 300 valt niet tegen toch? Denk dat de meeste barrels voor minder weggaan naar de sloop. En vooral gezien de print waarin ie geverfd was ![]() Geinig thema ![]() ![]() | |
RobertNL | zaterdag 15 februari 2014 @ 21:08 |
Leuk thema ![]() Wij zijn vandaag ''pas'' een auto gaan bekijken, was overigens net een beetje te carbage voor het geld. De fransoos in kwestie (Renault 19 cabrio) moest nog wel het e.e.a aan gebeuren voor de APK helaas. Aankomende weken nog maar eens een (paar) keer op pad ![]() | |
ueberduitser | zaterdag 15 februari 2014 @ 21:32 |
Een 19 cabrio is ook wel gaaf! Deze maand moet de cor de brug op en eind maart moet hij weer goed rijden. Dan hebben we de rest van de tijd genoeg tijd voor nog meer spuitwerk en ander knutselwerk. Vanmiddag nog even de rechter deur gestript. Die moet eruit en vervangen worden, heeft teveel deuken om nog gered te kunnen worden. Deur heb ik helemaal kaal gekregen, ik kreeg alleen de bouten niet los van de deurophanging, leuk klusje voor volgende week. ![]() | |
RobertNL | zaterdag 15 februari 2014 @ 23:29 |
Ja, het gaat een cabrio worden dit jaar, vorig jaar zaten we opgesloten in een bus, waarvan maar 2 ramen open konden ![]() ![]() Renault 19 cabrio is wel mooi maar een andere cabrio kan wat mij betreft ook wel (Golf 3, 306 of iets dergelijks). Hmz, deze lijkt best aardig:
[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 15-02-2014 23:38:26 ] | |
2cv | zaterdag 15 februari 2014 @ 23:40 |
JetCars ! ![]() Vanwege hun imago zou ik er nog niet een kruiwagen willen kopen. | |
RobertNL | zaterdag 15 februari 2014 @ 23:52 |
Dat dacht ik dus ergens al ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 15 februari 2014 @ 23:58 |
Geen idee van, maar afgaande op de verhalen moet je nog een half miljoen bij de kilometerstand op tellen, zit de versnellingsbak vol zaagsel, de dorpels vol pur, heeft de motor de compressie van een babyscheet, zit overal 3km speling op en mag je blij zijn als het ding meer dan 500 meter op eigen kracht rijdt. De garantie is 5mm ... | |
Dingest | zondag 16 februari 2014 @ 00:01 |
Als je echt goed weet wat je koopt en/of zelf goed kan knutselen, kan je er vast wel iets leuks weghalen ![]() ![]() | |
RobertNL | zondag 16 februari 2014 @ 00:23 |
Jammer, dan slaan we die lekker over ![]() | |
ueberduitser | zondag 16 februari 2014 @ 06:52 |
Wijs besluit! ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 16 februari 2014 @ 13:03 |
Zo'n 306je rijdt overigens wel lekker voor de run, kan ik je vertellen. Open rijden is goed voor het vakantiegevoel, alleen is praten onderling en goede muziek luisteren soms wat lastig ![]() En bij Jet Cars niks kopen inderdaad. Verder blijft het natuurlijk wel de sport om zo min mogelijk aan de auto te doen qua technisch opknapwerk, dat is nou juist de spanning! | |
ueberduitser | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:23 |
De derde ronde!![]() ![]() | |
awiebo | maandag 24 februari 2014 @ 12:22 |
yeehaa......de volvo van de week zo door de keuring gekregen. Nieuw klepdekselpakking. Paar opgekalefaterde klauwen achter and thats it. Nog nieuwe dist. riem en nieuwe remschijven en als nieuwe blokken rondom. Voor 500 euries... ![]() ![]() en nu dus beunen: ![]() ![]() en ik ga creatief bezig met zo'n ding.....kijken of dat wat wil : ![]() | |
ueberduitser | dinsdag 25 februari 2014 @ 09:50 |
http://link.marktplaats.nl/782081865 | |
ueberduitser | zaterdag 8 maart 2014 @ 21:00 |
Het begint er op te lijken!![]() | |
Piet__Piraat | zondag 16 maart 2014 @ 07:58 |
Zoals voorspeld zie je de inschrijvingen steeds vaker voorbij komen inderdaad, al moet je er dan nog snel bij zijn. Begint erop te lijken hierboven inderdaad, welke kleurtjes komen er nog meer op? | |
ueberduitser | zondag 16 maart 2014 @ 08:24 |
Geel, wit en zwart nog. Had vrijdag de motorkap mee naar huis willen nemen om hem verder af te maken. Vergeten helaas....was te druk met m'n laurier struiken | |
2cv | zondag 16 maart 2014 @ 20:31 |
Morgen met een lasser naar de ambulance kijken. | |
en_door_slecht | dinsdag 18 maart 2014 @ 16:41 |
Iemand nog belang bij een startbewijs voor 2? De dame waarmee ik op avontuur zou kan met zekerheid geen vrij krijgen bij d'r nieuwe baas... | |
ueberduitser | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:59 |
Vandaag een andere rechter deur gemonteerd en de voorbumper in de primer gezet. Goede hulp gehad van sjakie.![]() ![]() Volgende week komt de andere motor erin, dan kan de grote spuitklus beginnen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:27 |
Ja mijn broer graag. Heb je ze nog ?? | |
ueberduitser | zondag 30 maart 2014 @ 17:39 |
Zo, las net dat het record verbroken is, de wintereditie van 2014 was binnen 25 minuten vol. ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 30 maart 2014 @ 19:12 |
Het gaat echt nergens meer over. Blij dat wij ons startbewijs hebben maar dit zou wel eens het laatste jaar kunnen zijn. Ik ben niet verbaasd als het volgend jaar te groots gaat worden, gewoon omdat er toch wel geld mee binnen te harken is. | |
Dingest | maandag 31 maart 2014 @ 00:09 |
Zou inderdaad best eens kunnen ![]() ![]() | |
H_T | maandag 31 maart 2014 @ 00:36 |
Ik had voor komende zomer al mijn twijfels. Uiteindelijk wel een ticket gekocht, maar het is nog maar de vraag of ik zelf mee kan doen. Gelukkig kom ik daar vanzelf wel achter. | |
2cv | maandag 31 maart 2014 @ 01:28 |
Ik ga hoe dan ook stug door met voorbereiden ![]() | |
Dingest | maandag 31 maart 2014 @ 01:43 |
Hoezo 'hoe dan ook'? ![]() | |
2cv | maandag 31 maart 2014 @ 01:45 |
Die berichten hierboven. Vind het een beetje jammer dat er o.a. gezegd wordt dat het 'te groots' gaat worden. | |
Dingest | maandag 31 maart 2014 @ 01:49 |
Maar dat is deze zomer in ieder geval nog niet. Deze zomer is net zo groots als afgelopen zomer - op zich al groots genoeg imho ![]() Er zit wel een kleine beperking aan de mate waarin het evenement kan groeien; je moet al die auto's wel ergens kwijt kunnen. Hoe groter, hoe lastiger en hoe minder snel toestemming je krijgt voor bepaalde regio's/plekken. In dat opzicht zal er een werkbare grens zitten ergens. | |
Piet__Piraat | maandag 31 maart 2014 @ 08:10 |
Dat van die werkbare grens denk ik ook, maar ik ben misschien een cynist. Wat ik wel hoorde is voor dit jaar al bijna 600 teams een inschrijving, dus er zit nog wel wat rek in het bestaande format. Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen en wordt komende zomer ook een topeditie met een gave route, en zal ik daarna m'n cynisme wel kwijt zijn, maar toch. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat het idee van de CR in mijn ogen al jaren geweld aangedaan wordt. Het is verworden van een barreloptocht naar een optocht met oude auto's. Ik zie namelijk steeds minder barrels, en steeds meer prima bijgewerkte bakken voorbij komen. Een willekeurig voorbeeld van FB: Dan heb je dus een beurtje gedaan. Maar de riem, draagarm, schijven/blokken en demper vervangen is wat mij betreft niet des CR's. Of deze: Da's niet alleen een beurtje, maar dan heb je die bak op en top nagekeken en ga je foolproof op reis. Terwijl de charme is dat je doet wat nodig is om in elk geval het startpunt te halen, en daarna zie je wel verder. | |
NoBody122 | maandag 31 maart 2014 @ 12:00 |
Ik denk dat veel mensen het ook meer 'misbruiken' voor alleen het puzzeltocht-aspect, ipv het 'haalt-mijn-wrak-het-wel'-spanningsaspect ![]() | |
RobertNL | maandag 31 maart 2014 @ 13:36 |
Ja, voor een heel aantal is het inderdaad een soort grote autopuzzeltocht. Jammer maar helaas. Vorig jaar al weinig aan de auto gedaan op de homokineet (die stuk was) en distributieriem na. Dit jaar doen we alleen de voorbandjes (geen profiel) en we moeten even naar de uitlaat kijken, verder doen we er op technisch gebied weinig aan ![]() Dat cabrio idee hebben we overigens laten varen.
| |
Piet__Piraat | maandag 31 maart 2014 @ 14:30 |
Wij moeten echt even kijken wat er moet gebeuren. Auto staat op het moment dat de CR begint al jaren stil, APK verlopen etc. Dus even kijken wat er nodig is en dan zien we wel ![]() Wel jammer dat de cabrio exit is, maar zo'n V40 rijdt vast ook prima. En het is geen 'echte' Volvo, dus de kans op gebreken is wat groter ![]() | |
RobertNL | maandag 31 maart 2014 @ 15:11 |
Ja, voorkeuren nodige doen keuren en scheuren lijkt mij ![]() Op het plaatje onder de motorkap staat.
![]() Kan niet anders dan goed zijn dus ![]() Hebben al een klein plan hoe we hem gaan versieren. Aankomende week maar eens uitrekenen hoeveel meter folie er op zou gaan voor het geval de andere methode niet werkt ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 31 maart 2014 @ 15:16 |
Misschien gooien we er wel een blinde APK op. Houdt het spannend ![]() S40 bedoelde ik trouwens ja, stomme fout ![]() Ik weet dat wij indertijd iets van 20 m² folie voor een MPV hebben gebruikt (excl dak), dus met 15 - 20 m² moet je voor een doorsnee sedan een heel eind weg kunnen komen. | |
RobertNL | maandag 31 maart 2014 @ 15:18 |
Haha, ja dat kan ook, moet je wel een adresje voor hebben dan ![]() Wellicht gaan we het eerst met doorzichtige tape proberen, CBR style enzo ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 31 maart 2014 @ 16:04 |
Wat willen jullie gaan maken dan? Wij hebben nog geen adresje, maar daar is vast wel aan te komen ![]() | |
2cv | maandag 31 maart 2014 @ 21:22 |
Ik heb vorig jaar de hele motor vervangen. Dit jaar vervang ik minder: alle riemen (incl. looprol, spanrol en waterpomp), her en der een keerring, kleppen stellen, alle vloeistoffen, brandstoftank (is lek), koppeling ... Schrale troost: het blijft een oud barrel. Ik schaam me er ook niet voor ![]() | |
Dingest | maandag 31 maart 2014 @ 21:27 |
Dat is al een aantal jaar zo, net als dat er auto's deelnemen die nooit slechts (pakweg) 500e gekost hebben ![]() Er zijn wel wat vergelijkbare evenementen - zoals de A'dam-Dakar - waar wel strenger op het barrel, de prijs en het uitgevoerde onderhoud gelet wordt ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 31 maart 2014 @ 21:53 |
Klopt. Kijk eens naar de A8'en met een 4.2 V8, die voor 2k in de handel gaan. Maar ja, de ruimte wordt inderdaad gegeven. Ik denk dat de organisatie vooral een rit op poten wil zetten en het carbage-idee steeds meer naar de achtergrond gaat. Ze zouden een hoop mensen voor het hoofd stoten als ze nu ineens strenger gaan controleren. Wat mij betreft maken ze de route gewoon een stuk lastiger. Beekjes doorwaden, stukken buiten het asfalt etc. Dan hebben de auto's een stuk meer te lijden, is de kans op stuk gaan groter en is de uitdaging groter. En dan is zo'n luxe bak ineens een stuk minder aantrekkelijk, want als je een dagwaarde van 2k verzuipt in een rivier, ben je wel zuur. Maar ik vrees dat zoiets vergunningstechnisch niet te regelen is en eigenlijk moet je dan ook een vervoersdienst terug fixen, want er zal een stuk meer kapot gaan. Echter, dan heb je wel iets dat een stuk meer uitdaging is. Overigens wil ik niet verzuurd klinken, want het is gewoon een briljante week ![]() | |
2cv | maandag 31 maart 2014 @ 22:19 |
Ik ben voorstander ![]() | |
RobertNL | zaterdag 5 april 2014 @ 20:47 |
Het begin is er ![]() Nu de rest nog ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 6 april 2014 @ 11:17 |
Haha nice! En gewoon vastgetaped zo te zien? Ben heel benieuwd! Laat 'm ook zeker een dagje in de regen staan zou ik zeggen, dan weet je of die tape echt goed houdt. En laat het ook even weten, dan weten wij of het een mogelijke oplossing is voor ons ![]() | |
RobertNL | zondag 6 april 2014 @ 11:24 |
Ja gewoon met tape ![]() ![]() | |
2cv | zondag 6 april 2014 @ 19:40 |
Inmiddels 3 bijrijders gevraagd. 2 konden niet, 1 reageert niet ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 6 april 2014 @ 19:52 |
En die chick van vorig jaar, hoe zit het daarmee? ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 9 april 2014 @ 11:46 |
Ik had hem inmiddels op MP staan, waar ik ben aangesproken door de organisatie van de Carbagerun. Die gaven aan dat doorverkopen gewoon kan (ik dacht dat je je inschrijfgeld kwijt zou zijn) maar dat dat via de wachtlijst moet. Leek mij ook de nette oplossing, het inschrijvingsbewijs is dus niet meer beschikbaar voor vrije verkoop. | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 11:48 |
Ondertussen ook al één kunnen krijgen dus ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 9 april 2014 @ 12:33 |
Ah, dat is wel zo netjes inderdaad. Nouja, prima opgelost zo dan, toch? | |
2cv | donderdag 10 april 2014 @ 00:04 |
Dat is die ene die niet reageert ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 00:07 |
Wat een trut. ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 10 april 2014 @ 00:09 |
Poetslap ? Op mijn auto's ? Dat nooit ! ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 00:10 |
Natuurlijk niet. Thuis. Badkamer, toilet, die shit. | |
2cv | donderdag 10 april 2014 @ 00:14 |
In de tijd die het me kost om haar op te halen/te ontvoeren kan ik het wel 3 keer zelf doen. | |
Piet__Piraat | maandag 14 april 2014 @ 09:17 |
Hoe staat het met de tape? Zit alles nog? Waterdicht ook? | |
RobertNL | maandag 14 april 2014 @ 19:24 |
Valt niet tegen. Waterdicht is het (nog) niet maar dat was te verwachten aangezien de randen niet 100% waren dichtgeplakt. Gaan een week voor de run plakken, moet lukken ![]()
| |
Piet__Piraat | maandag 14 april 2014 @ 20:17 |
Dat valt niet tegen inderdaad, maar top is het ook niet. In elk geval niet iets dat je dus al maanden van tevoren moet gaan doen ![]() | |
RobertNL | maandag 14 april 2014 @ 23:42 |
Het heeft voor een deel ook gewoon met het plakwerk te maken. Plekken waar we dat wel goed hebben gedaan ziet het er nog prima uit ![]() Voornaamste was testen hoe het hield op de snelweg en dat lijkt vooralsnog prima te gaan ![]() | |
2cv | vrijdag 18 april 2014 @ 04:44 |
Zou je, wanneer je zo tussen 19:20u en 19:30u vanuit het zuiden vanaf de A32 naar de A7 richting Groningen gaat en iemand in een groene BX Break zwaait tot z'n arm er haast af valt even terug willen zwaaien ? ![]() | |
RobertNL | vrijdag 18 april 2014 @ 18:46 |
niet gezien ![]() Maar volgende keer doe ik het ![]() | |
H_T | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:49 |
Dit weekend ga ik kijken naar een mogelijke runner. De eerder genoemde Jag gaat het zo te zien niet worden, dus we gaan eens kijken bij een Celica ![]() | |
ueberduitser | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:10 |
En wij halen vanavond de Cor weer op van z'n motorswap. Motorkapje is klaar, dus we kunnen de rest van de auto aanpakken. | |
H_T | zaterdag 3 mei 2014 @ 18:51 |
Celica gekocht ![]() | |
H_T | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:05 |
De Celica is trouwens voorzien van extra roestbescherming, want een vorige eigenaar heeft de oorspronkelijke rode kleur al overschilderd met zeegroen. Daar kan dus best nog een laag verf overheen | |
Piet__Piraat | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:21 |
Perfect! Nu nog een mooi thema dus! Is jullie deelname wel al zeker inmiddels? | |
KolonelKhedaffi | zondag 4 mei 2014 @ 02:26 |
Ik heb een v70. Als de dienstplicht ineena weer ingevoerd wordt ben ik er al met mijn tank. ![]() | |
densmee | zondag 4 mei 2014 @ 09:13 |
wij zetten ons in met 2 tanks een v70 en een 940 | |
Piet__Piraat | zondag 4 mei 2014 @ 09:40 |
De start is gewoon al over iets meer dan twee maanden. Het wordt binnenkort dan toch tijd om maar eens te gaan klussen ![]() | |
H_T | zondag 4 mei 2014 @ 18:27 |
![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 4 mei 2014 @ 18:49 |
Je weet het niet hè ![]() | |
densmee | donderdag 22 mei 2014 @ 18:51 |
Uit het handboek:ik denk dat we daar maar eens een sticker van laten maken in het Russisch, | |
RobertNL | donderdag 22 mei 2014 @ 23:26 |
:p gewaagd. 27mc ook geregeld, dit jaar met een fatsoenlijke antenne :p. | |
2cv | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:04 |
Auto staat weer op z'n wielen. Volgende week een kenteken + APK er op smeren. | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 mei 2014 @ 07:20 |
Vorig jaar niet meegenomen en ook niets aan gemist... Toevallig nog een adres voor een APK'tje ongezien? ![]() | |
ueberduitser | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:07 |
Mooi, die hebben wij ook(nog) niet. Wij hebben ook wat last van, bij ons wordt het geregeld. ![]() Hier veranderd het ontwerp enigszins. Het hele tetris over de auto wordt hem niet. We beperken het tot de motorkap en misschien het dak en dan de rest van de cor spuiten we in het vw harlequin thema. Scheelt zo enorm veel tijd, en tijd hebben we wegens omstandigheden gewoonweg niet. | |
T42 | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:10 |
foto;s van vorige toch nog zitten bekijken maar vind jammer dat er een paar auto;s tussen zitten die als handels waarde echt meer dan 500 zijn... (bijv een 2cv en een GS rijdend en met apk neem ik die zo over voor 500 ![]() | |
T42 | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:10 |
pas maar op bij ongeluk en je verzekering ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:14 |
Zonde man! CR-voorbereiding kost tijd inderdaad. Ik ben er de afgelopen jaren ook meerdere volle dagen mee bezig geweest... Klopt helemaal. Ze mogen wel wat strenger kijken. Er rijden ook Audi's A8 mee. Die doen met hun 4.2V8 Quattro gewoon nog 1.500 euro in de handel. Dan heb je het idee van de CR niet begrepen. APK = APK ![]() | |
T42 | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:16 |
nou bij goeie klap kijken ze je auto grondig na. (ervaring) en dan vinden ze vanalles... want verzekeringen willen liever niet betalen hé ![]() maar heb ooit eens iemand aangesproken dat zijn wagentje meer waard was, kreeg als reaktie: jah 1200 euro maar ik wil wel zonder stukken de eindstreep halen ![]() | |
ueberduitser | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:36 |
Ja, ach het wordt wel wat leuks hoor, maar niet zoals we eigenlijk in gedachten hadden. Aangezien we alles met z'n 2-tjes doen en mijn echte vrije tijd enorm schaars is, zij het gewoon zo. Ik zie wel meer voorbij komen, een ascona, een mini, dikke lexus | |
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 12:12 |
Zo waren er wel meer, er reed zelfs een touringbus mee en die was zeker geen 500 euro. | |
Dingest | vrijdag 23 mei 2014 @ 12:27 |
Da's al jaren zo, beetje jammer en niet echt de juiste mentaliteit. Vaak worden auto's na de Run ook nog eens voor (ruim) meer dan 500e te koop gezet ![]() @2CV; heb je nu eigenlijk wel al een bijrijder? ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 mei 2014 @ 15:48 |
Klopt ja. Al komen de Ascona en de Mini wel prima in de buurt. Misschien meer waard dan 500 euro, maar dat komt meer door het model dan door de technische staat. Als het maar een goed gare bak is, is het wat mij betreft prima ![]() En inderdaad: al die lui met drie stickers en dat was het, die hebben het idee niet echt begrepen volgens mij. Jammer wel, want dan mis je toch de lol. Juist het onderweg van een afstand herkennen van deelnemers door de lijpheid, is een deel van de fun. In mijn eerste jaar reed er een Volvo mee met alleen de deelnemersticker op de zijkant, verder nul versiering. Die viel dus ook niet op en miste 90% van de aandacht onderweg... | |
2cv | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:10 |
Helaasch, dat soort adresjes ken ik niet. Ik doe ook niet aan die geintjes. Sterker nog: de Ambu zou wel eens door het RDW gekeurd kunnen worden ... Maar wat zijn de knullige problemen ? | |
2cv | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:12 |
Nog steeds niet ... | |
T42 | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:42 |
eigenlijk zou er een nieuwe regel bij moeten komen dat het publiek kan stemmen welke auto na de race niet aan de regels voldoet van 500 euro, deze word dan aangepast tot hij wel 500 waard is of gesloopt. (eigenaar krijgt dan 500 euro voor de onkosten) http://www.24hoursoflemons.com/ | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:16 |
Ruitje, gordel etc. Maar heb al wat oplossingen. Ik ga straks eens goed kijken hoe of wat, mogelijk komt ie met wat kleine ondersteuning prima door de APK. | |
Dingest | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:47 |
Dan mag je wel opschieten ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 mei 2014 @ 12:40 |
15 juni moeten alle papieren binnen zijn voor de grens naar Oekraïne. Anders kun je dat land alvast van de lijst schrappen... Terwijl dat voor mij juist één van de redenen is om nog een keer mee te doen. | |
KolonelKhedaffi | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:32 |
Welke papieren? Mijn paspoort verloopt op 4 juli. Moet ik dus voor 15 juni een nieuw paspoort hebben? | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:59 |
Mailtje van laatst niet gelezen? Ja. Mijn paspoort verliep ook. Voor 15 juni moeten de docs online staan (paspoorten en kentekenpapieren). Dit gaat naar de Oekraïense douane, zodat de wachtrijen wat verkort worden. | |
KolonelKhedaffi | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:11 |
Kak. Nee niet gelezen. Maandag maar naar gemeentehuis. Maar goed dat je het hier nog even zegt. ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:22 |
Ah, dan heb je geluk ![]() In het handboek stond ook heel kort 'geen upload voor de 15e, betekent geen Run' (ofwel: geen Oekraïne en dus geen volledige run). Dus gelukkig ben je nog ruim op tijd. Ik denk dat er nog wel wat deelnemers tzt een spoedprocedure moeten doen ![]() | |
ueberduitser | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:28 |
Mijne verloopt 23 juli en ik heb op 16 juni een afspraak voor een nieuw paspoort. Ik upload de oude en stuur de nieuwe na, eerder lukt me gewoon niet. Ik zie wel hoe dat afloopt. | |
2cv | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:45 |
Gordels vind ik geen futiliteiten. Ik hoop dat het lukt. | |
2cv | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:45 |
15 juni. Maar ik heb een noodplan. | |
Dingest | zondag 25 mei 2014 @ 00:07 |
Waaruit bestaat dat? ![]() Sowieso best wel een prestatie om nog iemand te vinden die zo kort dag nog even een bak centjes wil ophoesten voor deelname ![]() | |
2cv | zondag 25 mei 2014 @ 00:17 |
Noodplan zal me dus ook (veel teveel) geld gaan kosten ... | |
2cv | zondag 25 mei 2014 @ 00:21 |
Pluspunt: ik betaal de auto en de versieringen die er op/aan komen. Want naderhand wil ik de auto houden voor dagelijks gebruik voor mezelf ![]() | |
2cv | zondag 25 mei 2014 @ 00:52 |
Ik ben op zoek naar een goede pechhulpverzekering. Allianz Global Assistance valt al af. Reden:Maar 'door' is niet 'tijdens', toch ? ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 25 mei 2014 @ 12:09 |
Wel als het gaat om achterin, middelste plek ![]() Dat wordt kantje boord denk ik hoor. Risicootje hoort erbij natuurlijk, maar als je de afspraak kan vervroegen zou ik dat zeker doen. Je maakt ons nieuwsgierig ![]() Op FB lees ik dat Europeesche niet moeilijk doet en gewoon pechhulp verzekert. Maar daar betaal je dan ook wel flink voor. Wij gokken gewoon op heel blijven of de ANWB. Lukt dat niet, dan de auto daar de sloop op drukken en terug naar huis vliegen. | |
Dingest | zondag 25 mei 2014 @ 14:53 |
De Carbage Run (en soortgelijke evenementen, maar vooral de CR vanwege de omvang) is vooral verantwoordelijk voor dat soort toevoegingen in pechhulp de laatste 2 jaar of zo ![]() Eigenlijk zou het de CR sieren om maar gewoon een soort bezemwagen of eigen pechhulp op te zetten. Zo arm en zielig zijn ze echt niet... Niet om je te demotiveren, maar dat is nog steeds een enorme hap geld voor een evenement waar maar weinig de waarde van inzien ![]() ![]() | |
densmee | maandag 26 mei 2014 @ 18:43 |
wij rijden met 2 auto's mee dus we zorgen voor we degelijke hijsbanden om de auto's naar het een of ander weg te slepen. En we nemen een bult gereedschap mee, zodat we onderweg lekker kunnen knutselen wanneer nodig | |
Piet__Piraat | maandag 26 mei 2014 @ 20:04 |
Wij zorgen inderdaad ook wel voor een goede sleepkabel, maar voor serieuze technische hulp zijn we wel afhankelijk van anderen ![]() Een eigen pechhulp zou wel chique zijn. Gooi desnoods het inschrijfgeld met vijf tientjes omhoog. Dat betalen mensen toch wel, maar met 25k moet je toch een aardige pechhulp kunnen fixen in een week, lijkt me. | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 20:18 |
Is eerder al eens besproken: een eigen pechhulp is onmogelijk of peperduur. Met één pechhulpmobiel moet je achteraan rijden en de route volgen die de rest ook volgt (maar niet iedereen volgt dezelfde route). Dan moet je meer pechhulpmobielen hebben en dat maakt het ook meteen veel duurder. | |
Dingest | maandag 26 mei 2014 @ 21:45 |
Dat valt echt wel mee. Je moet er natuurlijk geen volwaardig ANWB-equivalent van maken die bij elke lekke band komt opdraven en vervangend vervoer klaar heeft staan, maar gewoon een laatste rij hulptroepen voor wie echt niet verder kan. Of bij tijd over een helpende hand kunnen toesteken, bijv. door algemeen gereedschap/spul aan boord te hebben. Sowieso, de meeste lui redden zich wel met hun eigen probleem of krijgen hulp van andere teams. Organisatie kan best een mannetje een weekje uittrekken die langs de route eens uitzoekt waar wat garages zitten die via de 'pechhulp' gebeld kunnen worden om lokale hulp of een sleepwagen te regelen, en tijdens de Run een stevige wagen inzetten als bezemwagen om te zorgen dat compleet gestrande teams minstens op een veilige/geschikte plek komen te staan of wellicht een garage kunnen halen. Ben je alsnog voor 90% op jezelf aangewezen, maar dat moet wel te doen zijn. De Run is eigenlijk te toegankelijk voor Jan en alleman om het volledig zonder enige support te laten... | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 22:15 |
Dat team moet dus elke dag als laatste vertrekken en als laatste finishen. Niet iedereen wil dat (voor mij zou het een ideaal ritme zijn ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 mei 2014 @ 22:18 |
Daar worden ze voor betaald ![]() | |
Dingest | maandag 26 mei 2014 @ 22:39 |
Dat zou ik best zelfs vrijwillig als functie willen doen vanuit de organisatie ![]() | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 22:41 |
Het is dat ik de achterkant van de Ambu niet sterk genoeg acht om een andere auto te kunnen slepen ... ![]() | |
H_T | maandag 26 mei 2014 @ 23:08 |
Organisatie reed afgelopen jaar ook met vrij nieuwe Audi's, daar kan er best nog eentje bij | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 23:09 |
Dan haak ik af ![]() | |
Dingest | maandag 26 mei 2014 @ 23:10 |
Jaar ervoor (of jaar daarvoor) met forse Mitsubishi's. En die kopen ze echt niet zelf ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 mei 2014 @ 23:18 |
Ah, dat kunnen wij dan dit jaar weer wel. Afgelopen jaren niet, maar dit jaar hangen we er de rukpukkel onder en moeten we in principe alles tot een tonnetje of 2 à 2,5 prima mee kunnen slepen voor een stukkie. Klopt ja. Een door ABT getunede A6. Op de één of andere manier vermoed ik dat er wel een paar leasebakken bij zitten waar de werkgevers onvrijwillig brandstof sponsoren... ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 27 mei 2014 @ 08:33 |
Wellicht toch eens een alternatieve CR organiseren? En dan natuurlijk wél handhaven op voertuigregels ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:13 |
Zoiets als de Cannonball Run? Al weet ik niet zeker of die wel strikt handhaven. | |
Paladijn | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:43 |
Die hebben veel minder strikte regels en geen limiet van 500 euro. Ik heb daar voor dit jaar naar zitten kijken omdat het veel kleinschaliger is, meer focus op een puzzelrit en kortere stukken rijden per dag zodat je meer tijd overhoudt voor sociale interactie en uberhaupt wat meer rondkijken bij de eindbestemming. Ik had daar bijvoorbeeld zonder problemen aan mee kunnen doen met mijn Saab 9000 aero met 280pk ![]() Voor volgend jaar staat het wel op de agenda, maar dan met een aparte <1000 euro auto. | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:53 |
Nadeel daaraan vind ik weer dat ze naar bestemmingen gaan waar ik zelf al vaker in de buurt ben geweest of nog wel voor een weekendje naartoe kan karren. Met de CR kom je juist zo ver weg dat je er zelf niet gauw komt. En als je de CR goed doet met een beetje doorrijden, paar keer stoppen en gezamenlijk terrasjes pakken, heb je interactie genoeg! | |
Dingest | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:11 |
Ach ja, uiteindelijk kennen ze allemaal ongeveer dezelfde formule ![]() ![]() En met 500 teams kan ik mij voorstellen dat de CR-organisatie ook geen zin heeft om elke bak los te gaan beoordelen of dat hun bedoeling is of niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:21 |
Heb er zin in ![]() | |
Paladijn | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:39 |
Ik heb liever beiden ipv. een van die twee ![]() De eerste keer dat we meereden lukte dat prima, overdag lol en gekke dingen rond de puzzels, 's avonds na de finish bbqen en biertje op de camping of in de stad ![]() | |
densmee | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:48 |
nog iemand wat werklampen over voor een CR budget, ik heb er nu gevonden van 13 euro per stuk. | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:14 |
Werklampen? Ik neem een paar led-lampjes op AA-batterijen mee, die moet maar genoeg licht geven. Paar euro bij de Lidl, tijdje terug. | |
densmee | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:20 |
voor aankleding van de auto's, onze 940 is al voorzien van wat lampen. Nu de v70 nog een bak licht erop, en aansturing door een arduino, dus zelf iets programmeren of op het geluid van de muziek. | |
Piet__Piraat | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:29 |
Ah, op die fiets. Ik vrees dat dat voor ons iets te veel elektronica wordt en ik betwijfel of onze magere accu dat allemaal trekt ![]() | |
ueberduitser | zondag 1 juni 2014 @ 08:23 |
![]() Het begint er zo langzamerhand op te lijken. | |
Miniem | zondag 1 juni 2014 @ 08:39 |
Vw Corrado toch? ![]() | |
ueberduitser | zondag 1 juni 2014 @ 08:53 |
Volkswagen, wie anders... | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 03:08 |
Wat doet de ANWB als je Europaservice hebt, panne krijgt, je hun hulp vraagt en zij komen er achter dat je de CarbageRun rijdt ? | |
Dingest | maandag 2 juni 2014 @ 03:24 |
Als het tijdens de Run is je waarschijnlijk verdere hulp weigeren - zeker als het op vervangend vervoer aankomt. In het ergste geval kunnen ze ook (voorrijd)kosten op jouw gaan verhalen denk ik, want het is wel een breuk van hun huidige voorwaarden... Het schijnt dat ze dus in voorgaande edities ook al een mannetje naar de start of introdag hadden gestuurd - en/of Facebook e.d. in de gaten hebben gehouden - en kentekens hebben genoteerd. Als ze dat doen dan kan je al de sjaak zijn op het moment dat je nog aan de telefoon hangt ![]() Interessantere vraag vind ik; wat als het niet meer tijdens de Run is? Strikt genomen ben je dan niet meer deelnemer en enkel op vakantie ![]() | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 03:53 |
Ik overweeg ANWB Europaservice af te sluiten. De run is dan op zich niet gedekt, maar als ze me helpen wil ik de kosten daarvoor wel terug betalen. | |
H_T | maandag 2 juni 2014 @ 18:22 |
Uit voorzorg is het kenteken van mijn runner nooit zichtbaar op de foto's die ik zelf op internet zet. Afgelopen jaar heb ik ze nodig gehad, en ze hadden keurig de ADAC ingeschakeld om me te komen helpen. Sindsdien niets meer van gehoord. | |
Piet__Piraat | maandag 2 juni 2014 @ 18:24 |
Goed plan, maar daarvoor is het bij ons inmiddels te laat ![]() | |
H_T | maandag 2 juni 2014 @ 18:25 |
Ik heb nog mogelijkheden genoeg, volgens mij nog niet 1 foto van mijn eigen Runner op het net geplaatst ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 2 juni 2014 @ 18:29 |
Ik heb inmiddels de foto's met kenteken verwijderd en anoniem teruggeplaatst. Vermoedelijk zijn ze bij de ANWB nu toch nog geen register aan het bijhouden ![]() | |
Dingest | maandag 2 juni 2014 @ 21:31 |
Jullie hadden toch jezelf buiten de auto gesloten? ![]() Een voorgaande editie werd door de organisatie bevestigd dat bij de start een ANWB-mannetje rond had gelopen om dingen te noteren, dus wie weet... Ene probleem is ook het andere niet, en als ze niet standaard vragen of je met de Run meedoet sturen ze sowieso gewoon iemand. Maar teams die vervangend vervoer nodig hadden kregen het al een stuk moeilijker, en sommigen kregen alleen op eigen kosten een huurauto. Ik heb geen idee hoe fanatiek de ANWB er dit jaar in zal zijn, komt men vanzelf achter ![]() Gewoon zorgen dat je ze niet nodig hebt ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 2 juni 2014 @ 21:45 |
Maw: een setje oude platen opduikelen of een setje fakers laten drukken en die tijdens de start erop prikken ![]() | |
H_T | maandag 2 juni 2014 @ 22:49 |
Hoho, dat buitensluiten was mooi wel teamwork he. Uit voorzorg heb ik dit jaar vast een sleutel laten bijmaken | |
H_T | maandag 9 juni 2014 @ 16:29 |
Vanmiddag nog wat decoratiemateriaal opgehaald voor de runner. Nu nog bepalen wat we denken dat de beste methode van bevestigen is`` | |
Piet__Piraat | maandag 9 juni 2014 @ 18:02 |
Duct-tape en tiewraps toch? ![]() | |
H_T | maandag 9 juni 2014 @ 19:13 |
In dit geval niet. We willen de auto beplakken met voorgedrukt materiaal. De keus gaat nu tussen transparant plakplastic en behangerslijm, al dan niet aangevuld met vernis | |
Piet__Piraat | maandag 9 juni 2014 @ 20:06 |
Tip rondom behanglijm: dit werd mogelijk niet goed. Dat is gemaakt om te hechten aan poreuze oppervlakken en dat past niet echt bij een auto. Om die reden gaan wij ook voor transparante tape die we overal 'de hoek om' vouwen. | |
2cv | maandag 9 juni 2014 @ 20:07 |
Ik heb het warm, de Ambu niet meer. Die heeft een grotere/dikkere radiator met dubbele ventilator er voor ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 9 juni 2014 @ 20:21 |
Goed geregeld! Maarre... heb je al een bijrijder gefixt? Want de documenten voor Oekraïne moeten deze week online hè ![]() | |
H_T | maandag 9 juni 2014 @ 21:09 |
Dat is goede informatie. Waarmee beplak jij de auto? En heb je getest op waterdichtheid of gok je het er gewoon op? | |
Piet__Piraat | maandag 9 juni 2014 @ 21:18 |
Wij hebben de laatste keer de transparante tape van de Big Bazaar gebruikt. 82 cent per rol ![]() We hebben het getest. Enige is dat het papier eronder verkleurd was en er wat condens optreedt, maar het leek er van de week allemaal nog goed op te zitten (zie onze facebook). Meer dan een maand geleden geplakt. | |
2cv | maandag 9 juni 2014 @ 23:45 |
Heb je een link ? De BX Ambu gaat vanaf heden trouwens naar links als je remt ![]() Morgen aan de rechter kant ook maar even een andere klauw + nieuwe blokken en schijf monteren ![]() |