dat was toch n geinje?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:03 schreef Susteren het volgende:
[..]
Iemand heeft een mailtje naar al mn leraren gestuurd.
Maar zei hij in hetzelfde topic niet dat dat een grapje was??quote:
quote:Op zondag 10 november 2013 20:32 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Susteren denkt serieus dat ik dit topic naar zijn school heb doorgestuurd
Dadelijk maakt die er nog een keer een topic ober in KLBquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:55 schreef SunChaser het volgende:
Susteren werd gewoon getrolled, doet ie zelf nooit
quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:16 schreef spreading het volgende:
[..]
Dadelijk maakt die er nog een keer een topic ober in KLB
Zo is het maar net jongen, zo is het maar net...!quote:Op woensdag 13 november 2013 00:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Rustig m'n serie voor de zilveren camera 2013 aan het voorbereiden. Deze koe gaat een bijrol krijgen, met een goede koe win je altijd.
[ afbeelding ]
Een roze koequote:Op woensdag 13 november 2013 00:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Rustig m'n serie voor de zilveren camera 2013 aan het voorbereiden. Deze koe gaat een bijrol krijgen, met een goede koe win je altijd.
[ afbeelding ]
650 euro, wtfquote:
Als het doet wat het moet doen vind ik het de investering waar met oog op de toekomst.quote:
Wat wil je er mee gaan doen?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Als het doet wat het moet doen vind ik het de investering waar met oog op de toekomst.
Concept uitwerken om beelden nog rapper online krijgen i.s.m. editor zodat ik het zelf niet meer hoef te doen. Goedkopere oplossing is gewoon kaartjes leeg kieperen.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat wil je er mee gaan doen?
En er moeten wel goedkopere oplossingen zijn toch?
Zijn er in die concertzalen dan ruimtes waar een editor kan werken en heeft zo'n ding voldoende bereik?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Concept uitwerken om beelden nog rapper online krijgen i.s.m. editor zodat ik het zelf niet meer hoef te doen. Goedkopere oplossing is gewoon kaartjes leeg kieperen.
Bereik is dus iets wat ik aan het uitzoeken ben, de rest is allemaal geen probleem dat ik regel ik. Aankomende zaterdag voor het eerst uittesten.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn er in die concertzalen dan ruimtes waar een editor kan werken en heeft zo'n ding voldoende bereik?
Ik, en zou het niet kopen als ik jou was. Opzetten is klotezooi, en is het maar gokken of hij het op dat moment wel doetquote:Op woensdag 13 november 2013 13:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hier mensen die ervaringen hebben met een Canon WFT-E2 II?
Je USB oplossing gaat het sowieso niet worden. Gooi ik liever m'n kaartjes leeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik, en zou het niet kopen als ik jou was. Opzetten is klotezooi, en is het maar gokken of hij het op dat moment wel doet
Zou gewoon met usb thethering werken, en een manier vinden om de verbinding langer te maken door bv. powered usb extensions
Uiteraard tricky maar wel iets waar toekomst inzit, als de combinatie werkt (met alle presets van dien) boor ik een compleet andere markt aan. Ik blijf uiteraard wel de eindredactie doen.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef Uncle het volgende:
zie je een fotograaf al met een haspel usb kabel achter zich aan door een concertgebouw lopen...
en nabewerking 'uitbesteden' lijkt me tricky business, maar dat kan uiteraard sterk afhangen van de Job. De Dark_Angelus signature zit natuurlijk in de combinatie foto en nabewerking.
Ik wist niet waar het voor dient, maar als je op een vaste plek zit kun je best wel een usb verbinding aanleggen met je Macbook, wordt vaker gedaan door fotojournalisten. Die wifi dongel is echt een on-ding.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef Uncle het volgende:
zie je een fotograaf al met een haspel usb kabel achter zich aan door een concertgebouw lopen...
Ik zit als fotograaf niet op een vaste plek, editor wel uiteraard.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik wist niet waar het voor dient, maar als je op een vaste plek zit kun je best wel een usb verbinding aanleggen met je Macbook, wordt vaker gedaan door fotojournalisten. Die wifi dongel is echt een on-ding.
Hmm tsja als een minuutje meer of minder niet van levensbelang is zou ik inderdaad gewoon veel kaartjes meenemen en die uitwisselen, of uiteraard zo'n eyefi kaartje (heb ik ook, werkt opzich prima alleen moet je de kwaliteit dan wel lager zetten wil je fatsoenlijke transfer speeds krijgen).quote:Op woensdag 13 november 2013 17:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik zit als fotograaf niet op een vaste plek, editor wel uiteraard.
Eye-Fi is geen optie. Slechte ervaringen mee.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:34 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm tsja als een minuutje meer of minder niet van levensbelang is zou ik inderdaad gewoon veel kaartjes meenemen en die uitwisselen, of uiteraard zo'n eyefi kaartje (heb ik ook, werkt opzich prima alleen moet je de kwaliteit dan wel lager zetten wil je fatsoenlijke transfer speeds krijgen).
Hmm nja werkt teminste wel, die dongel is echt geklootquote:Op woensdag 13 november 2013 17:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eye-Fi is geen optie. Slechte ervaringen mee.
Veel sportfotografen hebben andere ervaringen. Ik dub nog even voort.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hmm nja werkt teminste wel, die dongel is echt gekloot
Dat hangt natuurlijk helemaal van de sport af. De grote wielerfotografen agencies hebben een mobiele bewerkingsinrichting. Die staat op vooraf afgesproken plekken langs het parcours. Fotograaf op de motor stopt daar. geeft zijn kaartjes af en propt nieuwe kaartjes in de camera en gaat weer door. De fotoeditor kan dan zijn werk doen terwijl het busje doorraast naar de volgende stek. En hopen dat hij eens sterke maag heeftquote:Op woensdag 13 november 2013 17:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Veel sportfotografen hebben andere ervaringen. Ik dub nog even voort.
Heb met de mark 1 gespeeld. Vond hem snel last hebben van interferentie, waarschijnlijk beetje zuinige antenne. Interface was wel OK (auto ftp upload werkte prima), maar met burst etc weet ik niet hoe het werkt. Volgens mij kan je in de II in ieder geval ook selectief uploaden en zo. Geen idee hoe de remote werkt met liveview, dat was er toen nog niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 13:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hier mensen die ervaringen hebben met een Canon WFT-E2 II?
Yes, regiekamer staat vast. Wil dus alleen even weten of er bijvoorbeeld over de gehele locatie WiFi hangt en dus stabiel te transferen valt. Maar twijfel dus even of het interessant is om te investeren in huidige camera (al kan ik hem tweedehands voor een best aardige prijs overnemen)quote:Op woensdag 13 november 2013 20:08 schreef freud het volgende:
[..]
Heb met de mark 1 gespeeld. Vond hem snel last hebben van interferentie, waarschijnlijk beetje zuinige antenne. Interface was wel OK (auto ftp upload werkte prima), maar met burst etc weet ik niet hoe het werkt. Volgens mij kan je in de II in ieder geval ook selectief uploaden en zo. Geen idee hoe de remote werkt met liveview, dat was er toen nog niet.
Als je het wil gebruiken om makkelijk je beelden op te laten pikken vanuit een regiekamer oid, dan werkt het wel lekker. Geen idee of je ook nav ratings aan kan geven welke opgepakt moeten worden. Uppen via een vaste netwerkkabel werkte trouwens als een razende. Bij de meeste nieuwe zalen is trouwens erg sterke wifi, dus ik denk dat voor jouw doel het prima gaat werken.
Weinig verschil haha.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:19 schreef problematiQue het volgende:
Wat vinden jullie? Verbetering?
www.kevinschoenmakers.nl (oud) --> www.kevinschoenmakers.nl/indextest.html
Dat vind ik wel mooiquote:Op donderdag 14 november 2013 15:30 schreef problematiQue het volgende:
Het zou er zo uit moeten zien trouwens: http://i.imgur.com/xDZEKTZ.png
quote:Op donderdag 14 november 2013 15:30 schreef problematiQue het volgende:
Het zou er zo uit moeten zien trouwens: http://i.imgur.com/xDZEKTZ.png
Ik ook.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 15:42 schreef problematiQue het volgende:
Trouwens: Treinreis door Mongolie
Toffe seriequote:Op donderdag 14 november 2013 15:42 schreef problematiQue het volgende:
Hasselbladje natuurlijkquote:Op donderdag 14 november 2013 15:47 schreef Uncle het volgende:
[..]
Toffe serie![]()
Ongebruikelijk vierkante crops maar dat heeft wel iets speciaal...
Das problematique eigenquote:Op donderdag 14 november 2013 15:47 schreef Uncle het volgende:
[..]
Toffe serie![]()
Ongebruikelijk vierkante crops maar dat heeft wel iets speciaal...
in Internet explorer ziet het eruit als op je voorbeeld fotoquote:Op donderdag 14 november 2013 15:33 schreef problematiQue het volgende:
Ziet het er in andere browsers dan Safari ook zo uit? Ik heb niets anders bij hande om het te controleren
Dank, was bang dat Windows danwel IE misschien het font niet zou hebben oid.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
in Internet explorer ziet het eruit als op je voorbeeld foto
verbetering overigens met je vorige lettertype
Err ik moet mijn opmerking terugtrekken..quote:Op donderdag 14 november 2013 16:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dank, was bang dat Windows danwel IE misschien het font niet zou hebben oid.
zie mijn vorige bericht..quote:Op donderdag 14 november 2013 16:27 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dank, was bang dat Windows danwel IE misschien het font niet zou hebben oid.
Ga je weer een blurb doen?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:42 schreef problematiQue het volgende:
Inderdaadquote:Op donderdag 14 november 2013 19:32 schreef Uncle het volgende:
Mooie foto's maar wat een ellende zeg...![]()
http://www.boston.com/big(...)_typhoon_haiyan.html
Ramptoerist zou ik die fotografen niet eens durven noemen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:39 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Inderdaad. De grenslijn tussen ramptoerist en nieuwsfotograaf is af en toe een heel erg grijs gebied.
Niet geheel in de scene zetten.. Alleen dat deel van een bestaande foto gebruiken wat het beste uitkomt..quote:Op donderdag 14 november 2013 20:51 schreef freud het volgende:
Mja, er zijn er ook genoeg die foto's in scene zetten, al zit het ergste volk bij de nabewerking/inzet (zie giro 555 'crop' actie).
Je denkt ook niet alleen aan de foto.. je denkt aan het geheel van de poster en hoe het er op moet staan om zoveel mogelijk centjes binnen te krijgen.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:33 schreef spreading het volgende:
Ik zou dat niet kunnen, in zo'n situatie alleen aan de foto denken..
Niet zo gek als dat je inkomen is... dan is uiteindelijk belangrijker waar de klant voor wil betalen dan wat je zelf estetisch en principieel de meest verantwoorde foto vindt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:00 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Je denkt ook niet alleen aan de foto.. je denkt aan het geheel van de poster en hoe het er op moet staan om zoveel mogelijk centjes binnen te krijgen.
De CV/kachels zijn te klein voor het huis?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:19 schreef Puala het volgende:
MorgenHet is maar 17,5 graden in huis en het wilt maar niet opwarmen
brrr
Nee, gewoon ongeduldig denk ikquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De CV/kachels zijn te klein voor het huis?
Ook een mogelijkheid inderdaadquote:
Over 20 min ga ik dat laatste doen inderdaadquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:28 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ook een mogelijkheid inderdaad
Nog een trui aan, dekentje erbij, of gewoon op pad gaan naar een warmere plek!
Hopen dat daar de verwarming het wel doetquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Over 20 min ga ik dat laatste doen inderdaad
Ik heb in een huis zonder CV gewoond. Ik weet exact wat je bedoeltquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hopen dat daar de verwarming het wel doet
Kwam jaren terug na de kerstvakantie terug op "kantoor" (bouwkeet). Deze had de hele kerstvakantie zonder gas gezeten (tank leeg). Alles was zo door en door koud, de stoelen, de tafels, je toetsenbord en muis... Duurde tot de middag voor de tank bij gevuld kon worden en duurde nog langer voordat alles weer een beetje opgewarmd was.
Afschuwelijk
Hekenbaar, ons eerste huurhuis had 3 kamers zonder CV, alleen een gaskachel in de huiskamer. Maar enkel glas dus de slaapkamer was echt een hel in de winter (lees: lekker dicht tegen elkaar aankruipenquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb in een huis zonder CV gewoond. Ik weet exact wat je bedoelt
-20 overdag en dan thuis komen in een huis waar het +- 3 graden boven 0 is. En dan de kachel aan en stoken en stoken tot het 25 graden is in de woonkamer waar je ook je bed maar hebt staan. En dan je bed inrollen en nog een uur nodig hebben voor je kan zeggen dat je matras warm is.
Ja dat ook, maar ik moest gewoon lachen omdat ik hem het zag doen eigenlijkquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:41 schreef Uncle het volgende:
Canon of Nikon, het is vooral hatelijk dat zoveel mensen het maar delen 'voor de zekerheid' want "je weet maar nooit"
idd, gewoon lekker laten gaan. Heb nog nooit iemand zien winnen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:41 schreef Uncle het volgende:
Canon of Nikon, het is vooral hatelijk dat zoveel mensen het maar delen 'voor de zekerheid' want "je weet maar nooit"
Ik wel iemand van die maffe schoenen met die veren er onder. Geen idee hoe ze heten, maar ze won en +- 5 dagen later had ze ze al in huisquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:53 schreef spreading het volgende:
[..]
idd, gewoon lekker laten gaan. Heb nog nooit iemand zien winnen.
Wat?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:28 schreef Puala het volgende:
Zeg Kanovinnie.. als je Canon zo veel beter vind he? Waarom vind je dit soort dingen dan leuk?
[ afbeelding ]
Tweedehandsjes van Oscar Pistorius?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik wel iemand van die maffe schoenen met die veren er onder. Geen idee hoe ze heten, maar ze won en +- 5 dagen later had ze ze al in huis
Op mijn tijdlijn staat niet dat ik het geliked hebt. Uit welke groep komt dat?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat ook, maar ik moest gewoon lachen omdat ik hem het zag doen eigenlijk
Staat op mijn nieuwspagina en als ik ga kijken klopt het welquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op mijn tijdlijn staat niet dat ik het geliked hebt. Uit welke groep komt dat?
Hoe laat heb ik dat dan zogenaamd gedaan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Staat op mijn nieuwspagina en als ik ga kijken klopt het wel
't gaat om een pagina waar oa dit bericht op staatquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe laat heb ik dat dan zogenaamd gedaan?
Ja, welke pagina?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:08 schreef Puala het volgende:
[..]
't gaat om een pagina waar oa dit bericht op staat
Net gekeken. Ik vind die hele pagina wel leuk, maar dat bericht nietquote:
Lezen. Ik zei om 13.08 al dat het om een pagina ging waar dat bericht op stond.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Net gekeken. Ik vind die hele pagina wel leuk, maar dat bericht niet
Doe datquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
#hetlijktwelwhatsapp
#oneedaarhebjegeenhashtags
#ikgaweerwerken
Zit je in Rotterdam?quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:34 schreef andreas612 het volgende:
Een dode kakkerlak in m'n rijst, dan maar pizza
quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:47 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Rotterdamdaar wil ik niet eens zijn.
alleen tilburg is ergerquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:47 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Rotterdamdaar wil ik niet eens zijn.
Organiseer dan een meet, dan kunnen wij ervaren dat het zo erg nog niet isquote:
Ik heb zelf in de Balkan gezeten tijdens de oorlog, als puinruimer. Je camera kan dan een schild tegen de buitenwereld zijn, door te fotograferen laat je dan niet tot je doordringen wat er om je heen gebeurt. Naderhand, als je de foto's aan het bewerken bent, slaat het dan dubbel zo hard terug.quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou het niet kunnen denk ik. Zou me dat emotioneel veel te veel aantrekken. Vind dat echt heel knap dat die fotograven die knop zo kunnen omzetten als werk. Al ben ik benieuwd hoe sommige er in de avond voor ze naar bed gaan aan toe zijn.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:13 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Eindhoven mag er ook wel bij hoor
Ik vind het knap hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb zelf in de Balkan gezeten tijdens de oorlog, als puinruimer. Je camera kan dan een schild tegen de buitenwereld zijn, door te fotograferen laat je dan niet tot je doordringen wat er om je heen gebeurt. Naderhand, als je de foto's aan het bewerken bent, slaat het dan dubbel zo hard terug.
Ik zat er niet in eerste instantie om te fotograferen maar om puin te ruimen. Ermee kappen kwam dan niet in je op, er lag nog teveel werk. Ik had wel een meetzoekercamera bij me om tussen het werk door wat te fotograferen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor.
Ooit weleens gehad dat je denkt van en nou kap ik ermee?
Sorry ik had even over dat puinruimen heen gelezen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zat er niet in eerste instantie om te fotograferen maar om puin te ruimen. Ermee kappen kwam dan niet in je op, er lag nog teveel werk. Ik had wel een meetzoekercamera bij me om tussen het werk door wat te fotograferen.
Als iets haast heeft of gegarandeerd op tijd moet komen, laat je het niet door PostNL afhandelen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:10 schreef Susteren het volgende:
Post nl zijn echt naaiers, eergister rode videomic pro besteld, had hem vandaag dringend nodig. Zou eigenlijk gister aankomen, maar was er een storing bij postnl. Is het nogsteeds niet aangekomen, heb ik het af moeten zeggen. Echt pissig nu, niet te geloven. Bagger klantenservice ook.
Precies. Dan haal je het zelf op.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:26 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Als iets haast heeft of gegarandeerd op tijd moet komen, laat je het niet door PostNL afhandelen.
FOT / Videografie met DSLR #17 Geef whY's GlideCam terug, stelletje &_"#""@"e:Op vrijdag 15 november 2013 15:44 schreef Susteren het volgende:
Hij is er eindelijk. Is het normaal dat je het IS geluid van de 24-105 echt duidelijk hoort (grinding noise en heel zacht een hoge piep), ook in de opnames met externe mic?
Moet zeggen dat als je de klantenservice zo benadert dat je van mij ook de deksel op je neus had gekregenquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:10 schreef Susteren het volgende:
Post nl zijn echt naaiers, eergister rode videomic pro besteld, had hem vandaag dringend nodig. Zou eigenlijk gister aankomen, maar was er een storing bij postnl. Is het nogsteeds niet aangekomen, heb ik het af moeten zeggen. Echt pissig nu, niet te geloven. Bagger klantenservice ook.
Dat je niet meer in KLB wilt posten betekent hopelijk niet dat FOT! het nieuwe susteren dagboek wordt???quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:10 schreef Susteren het volgende:
Moest me inhouden, standaard actie is meteen in klb postenquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat je niet meer in KLB wilt posten betekent hopelijk niet dat FOT! het nieuwe susteren dagboek wordt???![]()
Wat wordt je volgende aankoop?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:18 schreef Susteren het volgende:
[..]
Moest me inhouden, standaard actie is meteen in klb posten
Die post vat inc quote susteren samen. Geweldig!quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:24 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Wat wordt je volgende aankoop?
Omgquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:18 schreef Susteren het volgende:
[..]
Moest me inhouden, standaard actie is meteen in klb posten
Gopro 3+ blackquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:24 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Wat wordt je volgende aankoop?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Thanks! Jep, m'n rekening is nu (letterlijk) leeg (kon niet eens meer m'n treinkaartje pinnen, moest dus voor het eerst sinds lange tijd weer zwart reizen) en m'n studio vol. #yolo tog
Er is weer wat spelingquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:06 schreef Uncle het volgende:
Op jouw spulletjes niet maar ik ben wel kansloos jaloers op die geldboom in jouw voortuin
Jep, woon nog thuis dus hoef gelukkig verder bijna niks uit te geven. Bespaar ook op alle mogelijke manieren (goedkope gym, geen internet abo maar prepaid, niet vaak uitgaan etc).quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar zusteren woont nog bij zijn ouders of wat?
Want als ik al mijn vaste lasten heb betaald nog een beetje leuk wil leven en eten. Dan blijft er niet meer genoeg over om iedere keer zoveel spul te kopen.
En zo slecht wordt hier nou ook niet verdiend.
Oké probeer ook wat te sparen he voor als je eens op jezelf wilt enzoquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep, woon nog thuis dus hoef gelukkig verder bijna niks uit te geven. Bespaar ook op alle mogelijke manieren (goedkope gym, geen internet abo maar prepaid, niet vaak uitgaan etc).
Waarom zou je op jezelf willen als je je geld uit kan geven aan fotospullenquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oké probeer ook wat te sparen he voor als je eens op jezelf wilt enzomeubels enzo zijn ook niet goedkoop. Zelfs niet al zou je alles bij de Ikea halen
quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom zou je op jezelf willen als je je geld uit kan geven aan fotospullen
Gezellig tot je 50 bij vader en moeders blijven.. Lijkt mijn buurman welquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom zou je op jezelf willen als je je geld uit kan geven aan fotospullen
studeren?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:25 schreef Susteren het volgende:
[..]![]()
Nee maar ga volgend jaar waarschijnlijk naar Utrecht
Tot je 30e kan primaquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gezellig tot je 50 bij vader en moeders blijven.. Lijkt mijn buurman wel
Want dat is handig als je net je bedrijf in Limbabwe aan het lopen hebt?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:25 schreef Susteren het volgende:
[..]![]()
Wel een goede reden om nieuwe gear te kopenquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Want dat is handig als je net je bedrijf in Limbabwe aan het lopen hebt?
Die is laag bij de grondquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Wel een goede reden om nieuwe gear te kopen
Tsja. Hier ook niet. Kan wel de gear van Susteren evenaren als ik wil, dat geld zit al in kano's, kanospullen, fietsen en fietsspullen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar zusteren woont nog bij zijn ouders of wat?
Want als ik al mijn vaste lasten heb betaald nog een beetje leuk wil leven en eten. Dan blijft er niet meer genoeg over om iedere keer zoveel spul te kopen.
En zo slecht wordt hier nou ook niet verdiend.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:40 schreef spreading het volgende:
[..]
Die post vat inc quote susteren samen. Geweldig!
Jep!quote:
Kan opzich prima hoorquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Want dat is handig als je net je bedrijf in Limbabwe aan het lopen hebt?
OV in Susteren??quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep!
[..]
Kan opzich prima hoor
Laat ik de 1d gewoon in de studio, en de 5d in m'n appartement. Zo kan ik bv. in Utrecht nog steeds opdrachten doen (op locatie) en in Limburg studiowerk (is toch met reservering, kan ik dan rekening mee houden). Als het ov gratis blijft teminste
Ja, we hebben trein en bus, allesquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
OV in Susteren??![]()
Maar wel jammer dat het net begint te lopen en je dan 'moet' gaan studeren. Had je al een studie op het oog dan? Omdat je eerst wat rond vroeg voor fotografie opleiding?
#hetweekendisbegonnenquote:Op vrijdag 15 november 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
#hetlijktwelwhatsapp
#oneedaarhebjegeenhashtags
#ikgaweerwerken
Wil de show zien dus topplanquote:Op zaterdag 16 november 2013 01:28 schreef Tokus het volgende:
he D_A, dinsdag ff een biertje doen? of ben jij weer gelijk weg na de foto's?
Je doet de volgorde verkeerd om. Eerst studie uitkiezen, daarna een stad waar je gaat studeren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:58 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja, we hebben trein en bus, alles
Maar Susteren is de locatie van 't bedrijf, Sittard is de studio (best grote stad voor limburgse waarden) en dat is gewoon supermakkelijk te bereiken met ov. En dan is m'n "kantoor" waarschijnlijk Utrecht, zet ik daar de iMac om te editten. Een Macbook Pro retina (15 inch) staat wel nog hoog op m'n verlanglijstje, maar daar wacht ik even mee. Ben gevraagd om te gaan werken bij de a-mac, als ik daar een tijdje werk kan ik 10% korting krijgen, + de 6% als ik studeer. Als je dan ook nog eens de 21% btw eraf doet kom je op iets van 1400 euro uit
Maar studie weet ik nog niet, ben nog met loopbaanbegleider bezig. Communicatie was eigenlijk de eerste studie ik helemaal verafschuwde (slechte ervaringen op internet), maar het neigt toch wel richting die studie
Zeggen m'n ouders ookquote:Op zaterdag 16 november 2013 08:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je doet de volgorde verkeerd om. Eerst studie uitkiezen, daarna een stad waar je gaat studeren.
`Zie je wel, ik heb altijd gelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Het lijkt me ook heel logisch eigenlijk.
Nouja sfeer in een stad vind ik erg belangrijk, Utrecht staat me bijv. veel meer aan dan Delft. En communicatie kun je in elke stad wel studerenquote:Op zaterdag 16 november 2013 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Het lijkt me ook heel logisch eigenlijk.
De muziek is vooral ook prachtigquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:06 schreef Susteren het volgende:
Into the Wild, voor de 3e keer gezien vandaag, zo geweldig is die film
Inderdaad een leuke stad, maar kijk ook eens welke school beter staat aangeschreven.. naar een inholland zou ik nooit gaan bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:50 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nouja sfeer in een stad vind ik erg belangrijk, Utrecht staat me bijv. veel meer aan dan Delft. En communicatie kun je in elke stad wel studeren
Mwah ik wil graag nieuwe mensen leren kennen, nieuwe contacten opdoen etc.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:11 schreef spreading het volgende:
[..]
Inderdaad een leuke stad, maar kijk ook eens welke school beter staat aangeschreven.. naar een inholland zou ik nooit gaan bijvoorbeeld.
maar als het je toch geen zak uit zou ik lekker treinen naar eindhoven of Maastricht, kan je gewoon in je studio blijven werken iedere dag.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vind Susteren nou niet bepaald een leuke user, maar dat zijn bagger gesloten wordt en dat deze grafzooi open blijft is wel vrij hypocriet.
Ik zou juist focussen op de regio waar je je bedrijf wilt hebben. Daar heeft je communicatie etc. dan ook zin. Het heeft veel meer zin om je studio als onderwerp te kiezen als je in Maastricht/Eindhoven studeert dan dat je dat in Utrecht gaat doen. En de stad is echt maar bijzaak. Je zult echt naar de kwaliteit van de opleiding moeten kijken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
Mwah ik wil graag nieuwe mensen leren kennen, nieuwe contacten opdoen etc.
Tuurlijk kun je dat in Maastricht ook, maar het is toch dat je veelal weer iedereen tegenkomt terwijl ik graag een nieuw avontuur tegemoet wil
Vandaar dat Utrecht me sowieso veel gaver lijkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je in FOT dan?quote:
M'n editor vervelen met commentaar hoe ze moet bewerkenquote:
Wat doet die editor dan in FOT als die aan het bewerken zou moeten zijn?quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n editor vervelen met commentaar hoe ze moet bewerken
FOTen of FOKen?quote:
GOEIE.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:01 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Wat doet die editor dan in FOT als die aan het bewerken zou moeten zijn?
[..]
FOTen of FOKen?
Mja, als zo'n iemand helemaal happy is met z'n baantje... Lijkt me af en toe wel heerlijk om zo ongecompliceerd happy te zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:17 schreef Susteren het volgende:
Vandaag documentaire over zo'n kringloopwinkel gemaakt voor maatschappijleer. Natuurlijk werken er allemaal zo'n sneue mensen, en had me voorgenomen niet te lachen omdat het eigenlijk best zielig is. Ik wilde ook helemaal niet lachen, maar midden in een interview toen een groepsgenoot de vraag stelde "hoe ziet uw dag hier eruit" en die man die daar werkte zo moest glimlachen (maar hij had amper meer tanden) en zei: "ja ik begin met een kop koffie" kon ik het echt niet inhouden, heb me keihard op m'n tong gebeten maar nog hoorde je me beetje proesten in de mic
Nouja gelukkig merkte hij t niet, wil ze niet belachelijk maken maar zoiets kun je gewoon niet inhouden
Jaa klopt ook wel. Maar is zo kut als je serieus wilt zijn en je lach niet kunt bedrukkenquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:50 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, als zo'n iemand helemaal happy is met z'n baantje... Lijkt me af en toe wel heerlijk om zo ongecompliceerd happy te zijn.
wow. je bent nog een grotere mongool dan ik tot nu toe dacht.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jaa klopt ook wel. Maar is zo kut als je serieus wilt zijn en je lach niet kunt bedrukken
Het kan de beste overkomen. En het zal de beste ook wel eens overkomen zijn, alleen daar hoor je nooit wat van... En zolang het niet structureel is..quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:08 schreef Tokus het volgende:
wow. je bent nog een grotere mongool dan ik tot nu toe dacht.
hij staat mensen in hun gezicht uit te lachen vanwege dat ze bij de kringloop werken, en dan noem je mij bekrompen?quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:12 schreef bakkerl het volgende:
Jou reactie zegt meer over jou bekrompenheid.
Volgens mij was het nergens omdat ze bij een kringloop werken, maar dat er een mooie glimlach werd opgezet zonder dat er tanden aanwezig waren. En als je nog op je tong gaat bijten om je in te houden, weet je dat je het niet moet doen.. en dat probeerde die ook.. kan er weinig van maken..quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:16 schreef Tokus het volgende:
hij staat mensen in hun gezicht uit te lachen vanwege dat ze bij de kringloop werken, en dan noem je mij bekrompen?
oh?quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:20 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Volgens mij was het nergens omdat ze bij een kringloop werken, maar dat er een mooie glimlach werd opgezet zonder dat er tanden aanwezig waren. En als je nog op je tong gaat bijten om je in te houden, weet je dat je het niet moet doen.. en dat probeerde die ook.. kan er weinig van maken..
quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:17 schreef Susteren het volgende:
Natuurlijk werken er allemaal zo'n sneue mensen, en had me voorgenomen niet te lachen omdat het eigenlijk best zielig is.
Doel was om niet te gaan lachen... kun je het ook niet meer uitlachen noemen.quote:
wel digitaal dan, anders kunnen we niet meer meegenieten..quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:47 schreef Puala het volgende:
Susteren, koop please een dagboek ipv klb of fot met dit geneuzel te vervelen.
En jij ook kappen met opstoken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:50 schreef bakkerl het volgende:
[..]
wel digitaal dan, anders kunnen we niet meer meegenieten..
ow noemen ze dat niet bloggen
Een vuurtje stook je op. Dat heeft FOT geheel niet nodig.quote:
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was. Discussie kan in het FB topic.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:52 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een vuurtje stook je op. Dat heeft FOT geheel niet nodig.
Goede professionele instelling.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:17 schreef Susteren het volgende:
Vandaag documentaire over zo'n kringloopwinkel gemaakt voor maatschappijleer. Natuurlijk werken er allemaal zo'n sneue mensen, en had me voorgenomen niet te lachen omdat het eigenlijk best zielig is. Ik wilde ook helemaal niet lachen, maar midden in een interview toen een groepsgenoot de vraag stelde "hoe ziet uw dag hier eruit" en die man die daar werkte zo moest glimlachen (maar hij had amper meer tanden) en zei: "ja ik begin met een kop koffie" kon ik het echt niet inhouden, heb me keihard op m'n tong gebeten maar nog hoorde je me beetje proesten in de mic
Nouja gelukkig merkte hij t niet, wil ze niet belachelijk maken maar zoiets kun je gewoon niet inhouden
Zit je dan niet met een verkeerde instelling voor zo'n opdracht?quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:59 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jaa klopt ook wel. Maar is zo kut als je serieus wilt zijn en je lach niet kunt bedrukken
NEEEEEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:25 schreef Susteren het volgende:
[..]![]()
Nouja het was gewoon wel een leuke sfeer, en dan lach je al wat sneller dan dat je depressief bentquote:Op zondag 17 november 2013 14:14 schreef freud het volgende:
[..]
Zit je dan niet met een verkeerde instelling voor zo'n opdracht?
Jaaaaaaaquote:
Wat moet ik anders met mijn pakket. Tevens gaat het er ook om dat het beetje bij je past, ik kan wel economie studeren maar heb ik alsnog weinig eraan aangezien het totaal niet bij me pastquote:Op zondag 17 november 2013 19:20 schreef Isdatzo het volgende:
Hbo communicatie... Alsjeblieft ga iets zinnigs doen met je leven.
C&M zonder wiskundequote:Op zondag 17 november 2013 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee, welk pakket heb je?
Ik zag trouwens dat topic waarin je een woning zoekt.. mijn advies: begin maar eens met een kamer te vinden. Dat is vaak al een uitdaging.
Het is bijna onmogelijk om als student een woning te huren, vooral omdat er bijna overal belachelijke inkomenseisen gesteld worden aan de huurder (40x maandhuur als salaris ofzo).
Natuurlijk is 't mij wel gelukten huur ik nu samen met 2 vrienden een huis maar dat ging niet vanzelf.
Met C&M kan datquote:Op zondag 17 november 2013 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
Huuuh, hoe kan je nou een profiel zonder wiskunde hebben?
Je moet ten eerste wel een soort van een aanleg hebben voor communiceren.quote:Op zondag 17 november 2013 16:44 schreef Susteren het volgende:
Ik zie zojuist dat je met C&M profiel wiskunde A of B moet hebben voor hbo communicatie, maar dit heb ik niet. Hoe kan ik dat oplossen?
Heb ik wel hoor (al is mijn fok profiel hier niet het beste voorbeeld van), vooral overtuigen ben ik goed in.quote:Op zondag 17 november 2013 20:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je moet ten eerste wel een soort van een aanleg hebben voor communiceren.
Het komisch gedeelte van deze post is me eigenlijk ontgaanquote:Op zondag 17 november 2013 20:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heeeyyyyyyyyyyyyyyy Schatje, zal ik je beroemd maken?
quote:Op zondag 17 november 2013 20:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heeeyyyyyyyyyyyyyyy Schatje, zal ik je beroemd maken?
Dat leren ze je wel op de HBOquote:Op zondag 17 november 2013 20:13 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het komisch gedeelte van deze post is me eigenlijk ontgaan
Het hbo.quote:
Susteren met einstein vergelijken zou op FOK! wel als een godwinnetje mogen tellenquote:Op zondag 17 november 2013 20:52 schreef Nalbandian het volgende:
Jongens, chill out! Susteren wil nog weleens raar uit de hoek komen, maar hij heeft geen steniging verdiend. Hij maakt af en toe rare keuzes, maar Einstein werd in eerste instantie ook afgeschilderd als een gek!
Toerisme? die opleiding zit bij mij ook op school.. geen idee of het is wat ik denk, maar veel reizen lijkt mij wel tofquote:Op zondag 17 november 2013 19:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat moet ik anders met mijn pakket. Tevens gaat het er ook om dat het beetje bij je past, ik kan wel economie studeren maar heb ik alsnog weinig eraan aangezien het totaal niet bij me past
Toerisme niet de meest stabiele branche waar je momenteel in kan zitten. Moeilijk werk in te vinden.quote:Op maandag 18 november 2013 02:28 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Toerisme? die opleiding zit bij mij ook op school.. geen idee of het is wat ik denk, maar veel reizen lijkt mij wel tof(en (heel) veel vrouwen).
Dat geldt voor het merendeel van de opleidingen.. dus als je dan toch iets kiest waar geen brood in zit, kies dan ieder geval iets wat je leuk vindt.quote:Op maandag 18 november 2013 02:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Toerisme niet de meest stabiele branche waar je momenteel in kan zitten. Moeilijk werk in te vinden.
Goede vlucht!quote:Op maandag 18 november 2013 06:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goeiemorgen, en nu gaat mijn telefoon uit want het vliegtuig vertrekt zo.
Eensquote:Op maandag 18 november 2013 06:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat geldt voor het merendeel van de opleidingen.. dus als je dan toch iets kiest waar geen brood in zit, kies dan ieder geval iets wat je leuk vindt.
Communicatie heb ik meer daan dan toerisme denk ik.quote:Op maandag 18 november 2013 02:28 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Toerisme? die opleiding zit bij mij ook op school.. geen idee of het is wat ik denk, maar veel reizen lijkt mij wel tof(en (heel) veel vrouwen).
Communicatie lijkt me wel echt bij me passen:quote:Op maandag 18 november 2013 06:08 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat geldt voor het merendeel van de opleidingen.. dus als je dan toch iets kiest waar geen brood in zit, kies dan ieder geval iets wat je leuk vindt.
Al moet je "journalistiek" en "vormgeving en fotografie" met een korreltje zout nemen, maar het gaat om het ideequote:Aandachtsgebieden: zakelijk en creatief schrijven, vormgeving en fotografie, woordvoering en bedrijfsjournalistiek, online communicatie (nieuwe media), marketingcommunicatie, corporate communicatie, communicatieonderzoek
quote:Beroepsperspectief: communicatiemedewerker, communicatieadviseur, online communicatiespecialist, (web)redacteur, tekstschrijver, bedrijfsjournalist, woordvoerder/persvoorlichter, community manager
quote:Op maandag 18 november 2013 07:31 schreef Uncle het volgende:
Dan had je een workshop bij DE fashion fotograaf van Nederland en 0 reactie van susteren...
Die vent is geniaal, vorig jaar ook een workshop bij gehad. Wil er zeker nog een keer heen!quote:Op maandag 18 november 2013 00:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
Susteren met einstein vergelijken zou op FOK! wel als een godwinnetje mogen tellen![]()
verder heb je wel gelijk overigens met het punt dat je wilt maken.
Ik eindelijk terug van 12uur workshop bij Frank Doorbos. Intensief maar ontzettend leerzaam! Aanrader!
Welke workshop heb je btw gehad?quote:Op maandag 18 november 2013 07:31 schreef Uncle het volgende:
Dan had je een workshop bij DE fashion fotograaf van Nederland en 0 reactie van susteren...
Studio techniek I. Dus theorie en praktijk incl. zelf schieten. Dat geeft wel een extra dimensie vind ikquote:Op maandag 18 november 2013 08:36 schreef spreading het volgende:
[..]
Welke workshop heb je btw gehad?
Die A7r is die nieuwe toch? flex spulquote:Op maandag 18 november 2013 08:40 schreef Uncle het volgende:
[..]
Studio techniek I. Dus theorie en praktijk incl. zelf schieten. Dat geeft wel een extra dimensie vind ikNiet superveel foto's maar een paar toffe platen. Post it tzt hier wel even. Foto's moeten eerst voor 'toestemming' langs Frank.
![]()
Ow en speciaal voor Susteren: hij schoot met de Sony a7r en daar komen beste platen uit zeg! Kon de Mamiya in de kluis blijven liggen
Leef nog. Nu wachten op de huur auto maar daar nemen ze de tijd voor ^^quote:
Waar zit je?quote:Op maandag 18 november 2013 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leef nog. Nu wachten op de huur auto maar daar nemen ze de tijd voor ^^
Toffe plaat trouwens DA, ogen zijn net spotsquote:Op maandag 18 november 2013 12:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
20 uur geslapen, stop de tijd
Omdat c & m niet heel veel biedt. Het heet niet voor niets 'pretpakket'quote:Op maandag 18 november 2013 12:56 schreef freud het volgende:
Gezien de discussies over opleidingsrichtingen, verwacht ik mijn sociale premies te zien stijgen de komende jaren... Waarom kiezen voor een studierichting die je (met geluk) van je 22e tot je 68e op een reisbureau laat werken? Waarom niet iets kiezen met toekomst?
Die schijnt wel tof te zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 08:40 schreef Uncle het volgende:
[..]
Studio techniek I. Dus theorie en praktijk incl. zelf schieten. Dat geeft wel een extra dimensie vind ikNiet superveel foto's maar een paar toffe platen. Post it tzt hier wel even. Foto's moeten eerst voor 'toestemming' langs Frank.
![]()
Ow en speciaal voor Susteren: hij schoot met de Sony a7r en daar komen beste platen uit zeg! Kon de Mamiya in de kluis blijven liggen
Ja, en het komt er echt prima uit op de fotoquote:Op maandag 18 november 2013 12:57 schreef freud het volgende:
[..]
Toffe plaat trouwens DA, ogen zijn net spots
Bedoel je niet de onderwijsquote:
Het is hbo, niet HBO. Tevens is het toch echt "het", niet "de". Volgens mij heb jij geen hbo opleiding gevolgdquote:
Wel ruk dat je tegenwoordig op je 13e al moet weten wat je voor de eerste 10 jaar van je werkende leven wil gaan doen.quote:Op maandag 18 november 2013 13:03 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Omdat c & m niet heel veel biedt. Het heet niet voor niets 'pretpakket'
Ach ik heb ook gestudeerd en doe nu iets compleet anders. Het is ook net waar je gaandeweg jezelf in gaat interesseren.quote:Op maandag 18 november 2013 14:10 schreef freud het volgende:
[..]
Wel ruk dat je tegenwoordig op je 13e al moet weten wat je voor de eerste 10 jaar van je werkende leven wil gaan doen.
True, maar als je nu ineens flopt als fotograaf dan heb je nog een plan B waar het woord McDonalds of Starbucks niet in voorkomt...quote:Op maandag 18 november 2013 14:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ach ik heb ook gestudeerd en doe nu iets compleet anders. Het is ook net waar je gaandeweg jezelf in gaat interesseren.
Tuurlijk een back-up plan kan geen kwaad maar ik vind het wel belangrijk dat als je ergens voor wilt staan en dus voor wilt gaan als ondernemer dat je geen dingen naast moet doen die je van dat doel af kunnen houden. Ik doe veel, betalingen worden beter maar ook nu is het iedere maand nog op het randje. Niet erg, maar part of the deal.quote:Op maandag 18 november 2013 14:34 schreef Uncle het volgende:
[..]
True, maar als je nu ineens flopt als fotograaf dan heb je nog een plan B waar het woord McDonalds of Starbucks niet in voorkomt...
Ik ken ook iemand die de kunst richting op is gegaan maar die heeft wel eerst (zelfs versneld) een zinnige opleiding gedaan (en dus geen kunstacademie) dus mocht zij floppen in de kunstsector en geen zin hebben om net als de rest uitkeringen en soepsidies te trekken dan is er in elk geval iets om op terug te vallen.
Nu geeft een papiertje tegenwoordig ook zeker geen baangarantie, maar zelfs/vooral in een economisch moeilijke tijd, als er 10 man solliciteert. met gelijke ervaring. waarvan 8 geen papiertje hebben dan kun je op je klompen wel aanvoelen welke er zeker niet aangenomen worden!
Hoeveel kunstenaars trekken er geen subsidie of uitkering omdat er gewoon geen stuiver in te verdienen valt. Dan kan ik me mateloos irriteren aan opmerkingen als: "maar ik volg wel mijn droom/doel" en "ik doe tenminste wat ik echt wil".quote:Op maandag 18 november 2013 14:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tuurlijk een back-up plan kan geen kwaad maar ik vind het wel belangrijk dat als je ergens voor wilt staan en dus voor wilt gaan als ondernemer dat je geen dingen naast moet doen die je van dat doel af kunnen houden. Ik doe veel, betalingen worden beter maar ook nu is het iedere maand nog op het randje. Niet erg, maar part of the deal.
Hoe kan dat nouquote:Op maandag 18 november 2013 15:03 schreef spreading het volgende:
Grr zaterdag tijdens mijn eerste "echte" opdracht gerold. Sd kaartje met zo'n 300 foto's erop is weg. Samen met de portemonnee waar hij in zat. Gelukkig met alleen maar een paar centen, maar ik baal van die sd kaart. Politie kan niks doen en de opdrachtgever kan er zo niks mee.
Wat een leuk extraatje had kunnen zijn met potentie tot meer word een grote flop..
quote:
Jij hebt ook eerst tijdens een 'normale' baan de ruimte gehad om je netwerk en skillset op te bouwen. Niet onbelangrijk.quote:Op maandag 18 november 2013 14:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ach ik heb ook gestudeerd en doe nu iets compleet anders. Het is ook net waar je gaandeweg jezelf in gaat interesseren.
Waarom zonder wiskunde? Ik was er ook allergisch voor, maar toch maar gedaan.Het is tegenwoordig belangrijk om te kunnen rekenen en de basisprincipes te kennen.quote:Op maandag 18 november 2013 14:55 schreef Susteren het volgende:
Maar wat zijn nu een beetje fatsoenlijke studies waarbij je toegelaten kunt worden zonder wiskunde? Ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt
Ik stop een geheugenkaartje altijd in mijn camera, waarom zou je hem in je portemonnee doen? In hoge nood gaat een geheugenkaartje in mijn broekzak. Sux dude.quote:Op maandag 18 november 2013 15:03 schreef spreading het volgende:
Grr zaterdag tijdens mijn eerste "echte" opdracht gerold. Sd kaartje met zo'n 300 foto's erop is weg. Samen met de portemonnee waar hij in zat. Gelukkig met alleen maar een paar centen, maar ik baal van die sd kaart. Politie kan niks doen en de opdrachtgever kan er zo niks mee.
Wat een leuk extraatje had kunnen zijn met potentie tot meer word een grote flop..
Omdat ik geen wiskunde in m'n pakket hebquote:Op maandag 18 november 2013 15:22 schreef freud het volgende:
[..]
Jij hebt ook eerst tijdens een 'normale' baan de ruimte gehad om je netwerk en skillset op te bouwen. Niet onbelangrijk.
[..]
Waarom zonder wiskunde? Ik was er ook allergisch voor, maar toch maar gedaan.Het is tegenwoordig belangrijk om te kunnen rekenen en de basisprincipes te kennen.
[..]
Ik stop een geheugenkaartje altijd in mijn camera, waarom zou je hem in je portemonnee doen? In hoge nood gaat een geheugenkaartje in mijn broekzak. Sux dude.
Tja, veel maten van me zijn ondertussen ook al met hun 2e of 3e studie bezig (ikzelf 2equote:Op maandag 18 november 2013 14:10 schreef freud het volgende:
[..]
Wel ruk dat je tegenwoordig op je 13e al moet weten wat je voor de eerste 10 jaar van je werkende leven wil gaan doen.
Geen wiskunde omdat je geen wiskunde hebt gehad. Je klinkt me als bijzonder geschikt voor de studie Filosofie.quote:Op maandag 18 november 2013 15:33 schreef Susteren het volgende:
[..]
Omdat ik geen wiskunde in m'n pakket heb
Gaaf! Klinkt wel erg lang, maar ik kan me voorstellen dat je veel op kunt steken dan. Ook echt veel zelf kunnen doen? of meer theorie?quote:Op maandag 18 november 2013 00:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik eindelijk terug van 12uur workshop bij Frank Doorbos. Intensief maar ontzettend leerzaam! Aanrader!
Nou zeg, als dat de reden isquote:Op maandag 18 november 2013 07:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Communicatie lijkt me wel echt bij me passen:
Aandachtsgebieden: zakelijk en creatief schrijven, vormgeving en fotografie, woordvoering en bedrijfsjournalistiek, online communicatie (nieuwe media), marketingcommu nicatie, corporate communicatie, communicatieonderzoek
Al moet je "journalistiek" en "vormgeving en fotografie" met een korreltje zout nemen, maar het gaat om het idee
quote:
Beroepsperspectief: communicatiemedewerker, communicatieadviseur, online communicatiespecialist, (web)redacteur, tekstschrijver, bedrijfsjournalist, woordvoerder/persvoorlichter, community manager
Susteren: de eerste Filograafquote:Op maandag 18 november 2013 15:47 schreef freud het volgende:
[..]
Geen wiskunde omdat je geen wiskunde hebt gehad. Je klinkt me als bijzonder geschikt voor de studie Filosofie.
was van 10:00 tot 12:00 theorie. Van 12:00 tot 17:00 theorie en praktijk van lampen op- en instellen en zelf schieten. En 's avonds na het eten van 19:00 tot 22:00 een seminar over reis en straatfotografie.quote:Op maandag 18 november 2013 18:00 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Gaaf! Klinkt wel erg lang, maar ik kan me voorstellen dat je veel op kunt steken dan. Ook echt veel zelf kunnen doen? of meer theorie?
Als je Susteren een fotonaam krijgt dan gaat hij zichzelf steeds upgraden.quote:
Elke zelfrespecterende kunstenaar moet leren om zijn werk te marketen. Oftewel: het is niks, maar met bullshitverhaal moet het verkopen. Ik denk niet dat Susteren al zover is.quote:
Haal gewoon een deelcertificaat op havo- of vwo-niveau. Stelt niet veel voor. De hoeveelheid stof die je in een jaar vwo krijgt gaat er in 3 colleges doorheen op een beetje bèta-studie.quote:Op maandag 18 november 2013 14:55 schreef Susteren het volgende:
Maar wat zijn nu een beetje fatsoenlijke studies waarbij je toegelaten kunt worden zonder wiskunde? Ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt
SD kaartje was vol, dus gewisseld. Omdat er in mijn broekzak sleutels zaten wou ik hem niet daarbij stoppen. In de portemonnee die ik bij had zaten twee ritsen in, een voor klein geld en een voor tja iets anders. Dus daar mijn sd kaart maar ingestopt en in men tas gegooid. Aan de ene kant blij dat het "maar" een sd kaartje en wat klein geld is. Iets ernaast lag mijn 100 mm L, was zuurder geweest. Maar baal gewoon dat het juist nu gebeurt. Als het was gebeurt tijdens een stede trip oid, dat zuigt ook, maar da zou ik minder kut vinden...quote:
Werkelijk geen idee, waarschijnlijk is me camera tas gevallen en ergens tegenaan gestoten.quote:
Deze?quote:
Yes die, dus ik vraag me echt af hoe/wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Deze?
http://deviantartgear.dev(...)Camera-Bag-214235320
Die zou toch wel een stootje moeten kunnen hebben lijkt me..
staan Goede foto's in. Lekker zacht voor de bips.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:21 schreef SunChaser het volgende:
Je bestelt een keer wat bij Bax en je krijgt meteen een magazine. Nouja, wc papier was toch op
Alleen die stokjes van die Kensingtondrummer bleven stekenquote:Op woensdag 20 november 2013 15:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
staan Goede foto's in. Lekker zacht voor de bips.
Is de Google-site offline?quote:Op woensdag 20 november 2013 15:07 schreef Susteren het volgende:
Sorry dat ik er beetje tussen in kom, maar weet iemand of de beruchte "clamp lights" ook in Nederland te krijgen zijn? Zoja, waar?
[ afbeelding ]
goed bezigquote:Op woensdag 20 november 2013 15:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hup! Eurosonic / Noorderslag weer in de pocket
Google jij maar eens, er valt niks te vinden in Nederland.quote:
Dan ben jij officieel de eerste in Nederland die zo'n ding nodig heeft. Dat moet toch te denken zetten...quote:Op donderdag 21 november 2013 01:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
Google jij maar eens, er valt niks te vinden in Nederland.
Zou je denken he.quote:
quote:Op donderdag 21 november 2013 08:11 schreef Uncle het volgende:
die jongen heeft zeeën van tijd over nu hij niet meer in KLB komt
Nope, zijn onvindbaar hier.quote:Op woensdag 20 november 2013 15:07 schreef Susteren het volgende:
Sorry dat ik er beetje tussen in kom, maar weet iemand of de beruchte "clamp lights" ook in Nederland te krijgen zijn? Zoja, waar?
[ afbeelding ]
Raar eigenlijk dat als je op niks zoekt in Google, je van alles vindtquote:Op donderdag 21 november 2013 01:52 schreef Susteren het volgende:
[..]
Google jij maar eens, er valt niks te vinden in Nederland.
En wat heb je geleerd meneer stemband?quote:Op donderdag 21 november 2013 06:04 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen! Ik ben er weer!
Mocht mezelf de afgelopen 3 dagen met een cursus bezighouden!
goed pratenquote:Op donderdag 21 november 2013 19:50 schreef freud het volgende:
[..]
En wat heb je geleerd meneer stemband?
Nou, praat eens iets goedquote:
Zo kan het ook ingezet worden jaquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nou, praat eens iets goed
Het moet je nu geen moeite meer kosten
geen 'Hup'?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar weer eens naar Ahoy, dat is toch alweer een tijdje terug.
eerst even rondje doen zo, hoelaat ben je daar?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
geen 'Hup'?
Zo eng is het hier niet hoorzie je straks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |