Ja wat voor een zielig persoon moet je zijn om van iedere belediging een melding te maken bij een subsidie clubje!quote:
Die vrouw bedoel ik, niet die 2 moeders.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja wat voor een zielig persoon moet je zijn om van iedere belediging een melding te maken bij een subsidie clubje!
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:07 schreef Godtje het volgende:
Je hoeft niet te geven. Gvd geen verplichting
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.
Uiteraard. Maar dat gebeurde dus niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.
Dat was dus niet het geval hè.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.
Het is nog in onderzoek. Je hoeft die vrouw niet zo snel te veroordelen. Daar zijn andere instanties voor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat gebeurde dus niet.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:11 schreef Zapata het volgende:
geef Marokkaanse kinderen dan gewoon een mandarijntje.
Of nog beter; een metworst
Omdat dat een vergelijking is die echt totaal nergens op slaat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:12 schreef A-mineur het volgende:
Niet netjes, mja.. anderzijds als ik aan de deur zou komen bij ali en mij verteld werd dat er geen snoep is voor sint maarten, tja.. dan niet toch? Dan ga je toch niet huilie doen.
Ah, beat me to it.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef Fascination het volgende:
Ja, het is heel jammer dat die Marokkaanse kinderen niets krijgen, maar om daar nou een melding van te maken bij Meldpunt Discriminatie.![]()
Het snoep geven is een gunst van een particulier. Het zou wat anders zijn als het vanuit de overheid of een bedrijf georganiseerd zou worden.
Sommige mensen moeten een wat dikkere huid gaan kweken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat dat een vergelijking is die echt totaal nergens op slaat.
Wie? Ik?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten een wat dikkere huid gaan kweken.
Nee tegen de veramerikanisering van de samenlevingquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb laatst ook geweigerd een paar roomblanke Nederlandse meisjes snoep te geven met Halloween. Ben ik nu een rechts-extremist?
Het is dat ik weet dat deze vrouw een fundamentalistische gristen is, anders zou ik denken dat deze zin van een salafistische imam kwam die moslims verbiedt om mee te doen met de paganistische feesten van de polytheïstische christenen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bij een vrouw kregen ze echter te horen dat Sint Maarten "een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims"
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
Nee tegen de veramerikanisering van de samenleving
Dat hele meldpunt moet sowieso gewoon opheven wordenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, de mensen die gelijk weer naar zo'n meldpunt toe rennen als het even tegen zit.
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef FredvZ het volgende:
Het meeste snoep mógen moslims niet eens.
Iets met gelatine en varkens waar ze dat van maken...
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster op doen zodat je ze kan herkennen.
Ja als jij dat niet wil dan wil je dat niet, mevrouw is gewoon netjes om te zeggen hoe zij er over denkt. Zonder dat ze smoesjes verzint.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.
Ze hebben toch zelf al zo'n systeem ingevoerd? Nickelson jas, petje en een nektasjequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.
Te snel?
Nee, dat is pas als je alleen maar witte snoepjes had willen geven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb laatst ook geweigerd een paar roomblanke Nederlandse meisjes snoep te geven met Halloween. Ben ik nu een rechts-extremist?
Het is inderdaad een tikkeltje hypocriet. Neemt niet weg dat ze gewoon snoep mogen hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef datismijnmening het volgende:
Ergens snap ik deze mevrouw trouwens wel.
Verder schoppen ze tegen alles van westerlijke normen en waarden aan, maar als het uitkomt wel lekker snoepjes ophalen
Jonge… Ze sloot expres mensen uit van een bepaald geloof. Niet van een bepaalde afkomst… Een groot verschil, wat jij blijkbaar niet kan onderscheiden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waarom quote je mij dan? Daar heb ik toch helemaal niets over gezegd?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, de mensen die gelijk weer naar zo'n meldpunt toe rennen als het even tegen zit.
Dan zal ik je post wel verkeerd geïnterpreteerd hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:24 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom quote je mij dan? Daar heb ik toch helemaal niets over gezegd?
Ja maar het iesj gratiesj.... Je weet toch zemer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef FredvZ het volgende:
Het meeste snoep mógen moslims niet eens.
Iets met gelatine en varkens waar ze dat van maken...
Ik denk dat die kinderen dat wel zouden hebben gezegd als ze helemaal niet moslim waren. Tenslotte stond hun snoep op het spel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.
Mensen buitensluiten om een bepaalde afkomst of geloof (zeker als het kinderen zijn) en de rest gewoon zijn gang laten gaan is verkeerd. Als jij dat al niet snapt, ga ik niet eens verder in discussie met je.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:22 schreef practics het volgende:
[..]
Ja als jij dat niet wil dan wil je dat niet, mevrouw is gewoon netjes om te zeggen hoe zij er over denkt. Zonder dat ze smoesjes verzint.
Als ik aan aids fonds geld geeft en vervolgens komt kankerbestrijding langs ben ik toch ook niet verplicht om geld te geven? Donderstraal op het is mijn geld/snoep.
Mail de Telegraaf maar dat ze hun artikel moeten wijzigen, zeik dan niet bij mijquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jonge… Ze sloot expres mensen uit van een bepaald geloof. Niet van een bepaalde afkomst… Een groot verschil, wat jij blijkbaar niet kan onderscheiden.
lijkt mij een prima reden maar dat is niet de reden die is opgegevenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat die kinderen dat wel zouden hebben gezegd als ze helemaal niet moslim waren. Tenslotte stond hun snoep op het spel.
Het is mij dan ook duidelijk dat die kinderen al aardig fundamentalistisch waren, want welk kind verraadt nou niet zijn geloof als het om snoep gaat?
Overigens staat nergens of die kinderen zich wel verkleed hadden, een liedje zongen en een tak met prullen eraan bij zich hadden. Ik neem aan van niet. En dat is al voldoende reden om ze geen snoep te geven. Voor wat hoort wat.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.
Te snel?
Nee mevrouw heeft wss de buurjongen die altijd belletje lelt ook geen snoep gedaan. Gewoon uit principe. Je moet eens niet vergeten dat mensen zelf mogen bepalen wat ze met hun spullen doen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mensen buitensluiten om een bepaalde afkomst of geloof (zeker als het kinderen zijn) en de rest gewoon zijn gang laten gaan is verkeerd. Als jij dat al niet snapt, ga ik niet eens verder in discussie met je.
Nee, een halve maanquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Te snel?
Wanneer ga jij eens iets inhoudelijks posten in je topic?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zijn er geen berichten trouwens over kinderen die beroofd zijn van hun snoep door onze Medelanders?
Ja, dat zullen die kinderen wel zijn die van deze mevrouw niks kregenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zijn er geen berichten trouwens over kinderen die beroofd zijn van hun snoep door onze Medelanders?
ongetwijfeldquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan moet ze helemaal niet meedoen met st maarten, maar als je meedoet mag je geen verschil maken op basis van geloof.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:30 schreef practics het volgende:
[..]
Nee mevrouw heeft wss de buurjongen die altijd belletje lelt ook geen snoep gedaan. Gewoon uit principe. Je moet eens niet vergeten dat mensen zelf mogen bepalen wat ze met hun spullen doen.
Het 1 verplicht niet het ander, daarbij hebben sommige mensen nog wel een ruggengraat.
Ik weet dat deze club meerdere werkdagen beschikbaar heeft per klacht, en dus vooral niet te veel te doen heeft, maar WTF?!quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
De moeders hebben een klacht ingediend bij Meldpunt Discriminatie. Die onderzoekt de kwestie nu.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
quote:NIEUW-VENNEP -
Voor een groepje kinderen uit Nieuw-Vennep is Sint Maarten gisteravond uitgelopen op een nachtmerrie. De kinderen werden door vier jongeren bestolen van hun eerlijk bij elkaar gezongen snoep. Een van de rovers droeg een masker.
De vrouw discrimineert op basis van religie, feit.quote:een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims
http://www.volkskrant.nl/(...)imam-El-Moumni.dhtmlquote:Vrijspraak voor imam El Moumni
De rechter erkent het kwetsende karakter van El Moumni's uitspraken, maar de imam mocht dit zeggen omdat hij zijn uitspraken baseerde op teksten van de Koran en de profeet Mohammed. Volgens de rechter zijn dit 'fundamentele geschriften, waar de imam zijn godsdienstige overtuiging mede aan ontleent'.
Die vrouw staat volkomen in haar recht. Niemand heeft er een klap mee te maken aan wie zij snoep geeft .quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het lijkt mij dat die vrouw behoorlijk de fout in is gegaan. Dat ze discrimineert op basis van geloof lijkt mij wel duidelijk.
naja de godsdienstvrijheid bied hier wel mogelijkheden natuurlijk, als mevrouw ervan overtuigd is dat ze geen snoep aan niet katholieken vanwege het geloof moet uitdelen dan is dat natuurlijk geen probleemquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het lijkt mij dat die vrouw behoorlijk de fout in is gegaan. Dat ze discrimineert op basis van geloof lijkt mij wel duidelijk.
De wet is er redelijk duidelijk over.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Die vrouw staat volkomen in haar recht. Niemand heeft er een klap mee te maken aan wie zij snoep geeft .
Die kinderen waren st maarten aan het vieren, deel van het maatschappelijke leven en die vrouw sloot hun uit op basis van geloof.quote:Artikel 90quater
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
quote:Artikel 137f
Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoe weet men eigenlijk wat deze dame wel/ niet gezegd heeft?? Ik neem aan aan van de verontwaardigde, racisme roepende, moeders.
ze zal zichzelf niet aangemeld hebben neequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoe weet men eigenlijk wat deze dame wel/ niet gezegd heeft?? Ik neem aan aan van de verontwaardigde, racisme roepende, moeders.
serieus?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.
Sint Maarten politie:quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.
Ja,quote:
.quote:Hierop hebben de moeders de politie gebeld, die even later verscheen
die meest donkere dame kijkt er ook wel echt bij alsof ze een wietplantage op gaan rollenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sint Maarten politie:
[ afbeelding ]
godverdommequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja,
http://www.at5.nl/artikel(...)deren-snoep-te-geven
[..]
.
Hopelijk hebben die agenten proces verbaal opgemaakt.
Ja, tegen de moeders, hoop ik. Waar haal je de moed vandaan om hiervoor de politie in te schakelen...quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
.
Hopelijk hebben die agenten proces verbaal opgemaakt.
Ze moet inderdaad eerst door het raampje kijken of het negers zijn ja of nee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef arjan1112 het volgende:
Vreemd verhaal, waarom doet ze dan open.
Dan kan het nog steeds wel discriminerend zijn. Discrimineren heeft niets te maken met verplicht-zijn (anders dan de verplichting niet te discrimineren).quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:07 schreef Godtje het volgende:
Je hoeft niet te geven. Gvd geen verplichting
Als dat geen discriminatie is, wat dan wel?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef Fascination het volgende:
Ja, het is heel jammer dat die Marokkaanse kinderen niets krijgen, maar om daar nou een melding van te maken bij Meldpunt Discriminatie.![]()
Het snoep geven is een gunst van een particulier. Het zou wat anders zijn als het vanuit de overheid of een bedrijf georganiseerd zou worden.
En toch wat zou jij doen als jouw kinderen werden uitgesloten van een kinderfeestje omdat ze van het verkeerde ras zijn?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
godverdomme![]()
in de tijd dat dat gekost heeft had je al bij de tandarts kunnen zitten vanwege al het snoep dat je op had kunnen halen![]()
Het zijn kleine kinderen, damned zegquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef datismijnmening het volgende:
Ergens snap ik deze mevrouw trouwens wel.
Verder schoppen ze tegen alles van westerlijke normen en waarden aan, maar als het uitkomt wel lekker snoepjes ophalen
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:05 schreef Waaghals het volgende:
oh snoep geven is tegenwoordig een verplichting
Ik zou nog verder gaan en vervolging eisen van dat mens. Uitsluiten van kinderen op grond van ras of geloof vind ik één van de laagste misdaden die iemand kan begaan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja, tegen de moeders, hoop ik. Waar haal je de moed vandaan om hiervoor de politie in te schakelen...
Mag zijn. Ze doet verder niets strafbaars. Hele heisa om niks dus.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dan kan het nog steeds wel discriminerend zijn. Discrimineren heeft niets te maken met verplicht-zijn (anders dan de verplichting niet te discrimineren).
doorlopenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En toch wat zou jij doen als jouw kinderen werden uitgesloten van een kinderfeestje omdat ze van het verkeerde ras zijn?
Zeggen dat diegene een tyfusflikker is en doorlopen. Iets wat ieder weldenkend mens doet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En toch wat zou jij doen als jouw kinderen werden uitgesloten van een kinderfeestje omdat ze van het verkeerde ras zijn?
discriminatie is gewoon strafbaarquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mag zijn. Ze doet verder niets strafbaars. Hele heisa om niks dus.
Ja, het is discriminatie, maar als burger mag je discrimineren. Als jij bijvoorbeeld alleen met blonde mensen bevriend wil zijn, is dat je goed recht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef novel het volgende:
[..]
Als dat geen discriminatie is, wat dan wel?
Niet de politie bellen! er was toch een liedje voor krenten die niets wilden geven? Of je zegt: "Kijk kinderen, dit is iemand die niet lief is. Let er op dat je later zelf niet zo wordt!" en geef ze dan vervolgens zelf een snoepje.. tering hee, zijn we dan echt allemaal gek geworden?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En vervolgens ook weer gevierd door mensen die helemaal niets van geloof moeten hebbenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:20 schreef Pakspul het volgende:
Dom wijf, het is van oorsprong geen eens een christelijk feest, maar een heidens feest dat gekaapt is door de christenen. Zoals ongeveer alle feesten nu
Uitleggen dat ze een andere visie hebben over ons geloof/herkomst etc.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Jij belichaamt wat er mis is met Nederland.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou nog verder gaan en vervolging eisen van dat mens. Uitsluiten van kinderen op grond van ras of geloof vind ik één van de laagste misdaden die iemand kan begaan.
En door kapitalistische bedrijven compleet uitgebuit worden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef novel het volgende:
[..]
En vervolgens ook weer gevierd door mensen die helemaal niets van geloof moeten hebben
Hoezo? Ze mogen gewoon sint maarten vieren. Ze krijgen alleen geen snoepjes.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze werden door deze mevrouw wel uitgesloten.
Discriminatie is niet legaal (of hetstrafbaar weet ik niet, ben geen jurist).quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mag zijn. Ze doet verder niets strafbaars. Hele heisa om niks dus.
Boeiend. Iedereen discrimineert. Ga huilen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Discriminatie is niet legaal (of hetstrafbaar weet ik niet, ben geen jurist).
Maar daar ging het ze toch om??quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo? Ze mogen gewoon sint maarten vieren. Ze krijgen alleen geen snoepjes.
ja en dat is echt niet aardig van die mevrouw maar lekker belangrijk zegquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze werden door deze mevrouw wel uitgesloten.
Jammer voor ze. Je hoeft geen snoep te geven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:54 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Maar daar ging het ze toch om??
Gefeliciteerd, maar daar denk ik anders over. Het is te zot voor woorden dat mensen maar gaan beslissen welke geloven/rassen wel of niet mogen deelnemen aan een normaal sociaal gebeuren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Jij belichaamt wat er mis is met Nederland.
Want je mag die mening niet hebben? Wat een onzin. Als zij dat vindt, vindt ze dat. Vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar daar denk ik anders over. Het is te zot voor woorden dat mensen maar gaan beslissen welke geloven/rassen wel of niet mogen deelnemen aan een normaal sociaal gebeuren.
Het is nog veel zotter dat jij dat wil bepalen en dan ook nog laten afdwingen door de overheid. Ga toch weg manquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar daar denk ik anders over. Het is te zot voor woorden dat mensen maar gaan beslissen welke geloven/rassen wel of niet mogen deelnemen aan een normaal sociaal gebeuren.
In zo'n geval kan je inderdaad snoep weigeren op basis van het niet doen van het kunstje wat van je verwacht wordt inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:47 schreef IntensiveGary het volgende:
Vrouw is een takkewijf en hetzelfde geldt voor de personen die dit bij het MDI hebben neergelegd.
Dat gezegd hebbende; hier in de buurt komen de blanke kindertjes met een lampionnetje in de buurt liedjes zingen en de Marokkaanse kindertjes met lege handen krijsen om snoep... Ben dus ook een tikkie benieuwd naar de andere kant van het verhaal
De discriminatiewetgeving die we hebben in Nederland concentreert zich op het handelen van de overheid en het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Discriminatie is niet legaal (of hetstrafbaar weet ik niet, ben geen jurist).
Het gaat niet om het discriminerende gedrag en niet om de waarde van de goederen, het is strafrecht. Als jij een winkel hebt in kauwgomballen maar je verkoopt niet aan moslims dan maakt de rechter echt wel tijd vrij.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
discriminatie is gewoon strafbaar
denk alleen niet dat je voor een paar kauwgomballen bij de rechter aan moet gaan kloppen
Simpel: tasje mandarijntjes en een tasje snoep bij de deur. Wie het kunstje doet krijgt een snoepje, de ander een mandarijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
In zo'n geval kan je inderdaad snoep weigeren op basis van het niet doen van het kunstje wat van je verwacht wordt inderdaad.
Precies, maar het was wel onfatsoenlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
De discriminatiewetgeving die we hebben in Nederland concentreert zich op het handelen van de overheid en het bedrijfsleven.
Ik ruilde altijd snoep die ik niet lekker vond met mandarijnen bij mijn zusjequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:59 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Simpel: tasje mandarijntjes en een tasje snoep bij de deur. Wie het kunstje doet krijgt een snoepje, de ander een mandarijn.
Is niet aan de orde. Het gaat hier om een zure mevrouw. Die scheld je stijf, lach je uit, of het meest verstandig: je leert je kinderen dat je je niet zo dient te gedragen. Er boven staan heet dat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat niet om het discriminerende gedrag en niet om de waarde van de goederen, het is strafrecht. Als jij een winkel hebt in kauwgomballen maar je verkoopt niet aan moslims dan maakt de rechter echt wel tijd vrij.
Onzin, als particulier kun je je net zo goed schuldig maken aan discriminatie, zie 137f.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
De discriminatiewetgeving die we hebben in Nederland concentreert zich op het handelen van de overheid en het bedrijfsleven.
Meest scheve vergelijking die ik ooit heb gezien hier.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat niet om het discriminerende gedrag en niet om de waarde van de goederen, het is strafrecht. Als jij een winkel hebt in kauwgomballen maar je verkoopt niet aan moslims dan maakt de rechter echt wel tijd vrij.
ik zie het een beetje als toen ik in een achterstandswijk woonde; waar kinderen aan de deur komen met "SNOEPquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
In zo'n geval kan je inderdaad snoep weigeren op basis van het niet doen van het kunstje wat van je verwacht wordt inderdaad.
Ik zou het verschil gaan leren tussen racisme en discriminatie. Ik zou daarnaast mijn religie raadplegen en constateren dat er imams zijn die hetzelfde verkondigen als deze vrouw. En ik zou mijn kinderen overladen met snoep en hen verbieden om te gaan bedelen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
Mevrouw woont aan de Admiraal de Ruyterweg. Geloof mij maar als ik zeg dat die mevrouw waarschijnlijk niet helemaal zonder reden zo onvriendelijk is...quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:59 schreef RipMcPants het volgende:
De broers/neven/whatever van de kinderen in kwestie zijn naderhand langs geweest en hebben mevrouw in elkaar gemept danwel neergestoken?
Jij bent hier nog niet zo lang zeker.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Meest scheve vergelijking die ik ooit heb gezien hier.
Mwoa redelijk. Maar Wespensteek doet gewoon erg goed zijn best om zichzelf belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij bent hier nog niet zo lang zeker.
Ik ga geen welles/nietes spelletje spelen, hiervoor heb ik al aangegeven waarom het m.i. wel strafbaar is, als jij andere argumenten hebt hoor ik het graag maar voorlopig heb ik weinig inhoudelijk weerwoord gezien dat enig hout snijdt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:00 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Is niet aan de orde. Het gaat hier om een zure mevrouw. Die scheld je stijf, lach je uit, of het meest verstandig: je leert je kinderen dat je je niet zo dient te gedragen. Er boven staan heet dat.
Dat jij de overheid hiermee wil belasten is ronduit belachelijk, Quinsy
Je hebt inderdaad een enkel wetsartikel dat ziet op de individuele burger, maar dan moet er toch wel van wat meer sprake zijn dan wat er in casu speelt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, als particulier kun je je net zo goed schuldig maken aan discriminatie, zie 137f.
Ach ik ben ooit in Zuid-Afrika geweest ten tijde van de apartheid en daar waren banken die alleen voor blanken waren, waar praat je over gewoon zitten, dat kan toch ook op de grond.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad een enkel wetsartikel dat ziet op de individuele burger, maar dan moet er toch wel van wat meer sprake zijn dan in casu het geval is.
Oké.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach ik ben ooit in Zuid-Afrika geweest ten tijde van de apartheid en daar waren banken die alleen voor blanken waren, waar praat je over gewoon zitten, dat kan toch ook op de grond.
Rullevant inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach ik ben ooit in Zuid-Afrika geweest ten tijde van de apartheid en daar waren banken die alleen voor blanken waren, waar praat je over gewoon zitten, dat kan toch ook op de grond.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
wat je gaat voor de Hattrick?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt. Het heet ook Sint Nicolaas en niet Sint nuridin-al ahmed.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Het heet toch Sint Maarten en niet Sint Mohammed?
ga ff ergens anders zitten trollenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Het heet toch Sint Maarten en niet Sint Mohammed?
Ik ben er geweest lang na de apartheid, en de ongelijkheid is na afschaffing alleen maar groter geworden. Blank verdient 6 keer zoveel als zwart. Zwart maakt de wegen, wit rijdt erop in nieuwe auto's.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
open er een topic overquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben er geweest lang na de apartheid, en de ongelijkheid is na afschaffing alleen maar groter geworden. Blank verdient 6 keer zoveel als zwart. Zwart maakt de wegen, wit rijdt erop in nieuwe auto's.
Als je geen volstrekt gestoorde wereldvreemde mafklapper was geweest, dan had je het wel begrepenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ga geen welles/nietes spelletje spelen, hiervoor heb ik al aangegeven waarom het m.i. wel strafbaar is, als jij andere argumenten hebt hoor ik het graag maar voorlopig heb ik weinig inhoudelijk weerwoord gezien dat enig hout snijdt.
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:06 schreef sp3c het volgende:
tuurlijk moet ze zich diep schamen maar om hier nu de politie mee lastig te vallen?
En datquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:08 schreef Scorpie het volgende:
Ben benieuwd wat de rechter voor schadevergoeding gaat toekennen. 2 snickers en een twix?
Verzonnen verhalenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:24 schreef danos het volgende:
Vroegah ging ik nog wel eens met wat turken langs de deuren. Een man uit de buurt gaf de blanke kindertjes ieder een reep chocola, allochtonen kregen niks. De man kreeg later op de avond wel iets van de allochtonen terug, een paar stoeptegels door de ruit. Maar toen was mij lampionnetje al lang gedoofd en lag ik misselijk in bed van al het snoepgoed.
Je hebt vast een krantenartikel die dat bevestigt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:24 schreef danos het volgende:
[..]
Helaas, waargebeurd, behalve die misselijkheid.
Dat dus. Hoewel, gezien haar adres, ik mij kan voorstellen dat ze iets minder gesteld is op de Marokkaanse medemens, vind ik niet dat ze daar kinderen mee moet belasten. Wees lief tegen die kinderen. Met een beetje mazzel lukt de volgende generatie dan een beetje beter dan de huidigequote:Op dinsdag 12 november 2013 16:18 schreef Hierro het volgende:
Doen ze eens mee is het weer niet goed
Moet je eens een keer opletten wat de moslims uitdelen tijdens het suikerfeest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:27 schreef vincm het volgende:
Wat een baasKatholieke/christelijke kinderen krijgen doorgaans ook geen vrij voor het suikerfeest, dus moslims krijgen ook geen snoep voor Sint Maarten
?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Moet je eens een keer opletten wat de moslims uitdelen tijdens het suikerfeest.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:27 schreef vincm het volgende:
Wat een baasKatholieke/christelijke kinderen krijgen doorgaans ook geen vrij voor het suikerfeest, dus moslims krijgen ook geen snoep voor Sint Maarten
Nooit gezienquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet alleen tijdens het suikerfeest hoor, moslims zijn over het algemeen vrijgeviger, dat Is althans mijn persoonlijke ervaring.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
RACISTEN ALLEMAALquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:27 schreef betyar het volgende:
Maar wel leuk om te lezen dat de racisten hier nog niet verdwenen zijn.
Ja hoezo ? ik ben een keer bij marokaanse mensen geweest toen moest ik thee drinken en koekjes etenquote:
op de juiste dag zeg ik toch???quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:31 schreef arjan1112 het volgende:
wat ? mag je daar binnen komen dan? deur zit pot dicht, bij de kerk ook
het is geen zwerversopvang ofzo huh
Ik heb bij verschillende moslimfamilies gewerkt. Elke keer was het raak: Ik wilde gaan lunchen in mijn bus, riep die vrouw mij of ik mee wilde eten. Nou wat daar op tafel komt te staan. Ik neem geen boterhammen meer mee als ik bij moslimfamilies werk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet alleen tijdens het suikerfeest hoor, moslims zijn over het algemeen vrijgeviger, dat Is althans mijn persoonlijke ervaring.
Herhaling, persoonlijke aanval maar geen enkel argument. Zo overtuig je me nooit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als je geen volstrekt gestoorde wereldvreemde mafklapper was geweest, dan had je het wel begrepen
Nogmaals, jij belichaamt tot op de millimeter wat er mis is met de huidige maatschappij
Wat fijn voor je.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja hoezo ? ik ben een keer bij marokaanse mensen geweest toen moest ik thee drinken en koekjes eten
ik woonde naast een best gelovige familie en als ik tijdens suikerfeest niet thuis was dan stond het moedertje s'ochtends heel erg vroeg (ik vertrek om 5 uur) aan de deur met tupperware bakken vol etenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb bij verschillende moslimfamilies gewerkt. Elke keer was het raak: Ik wilde gaan lunchen in mijn bus, riep die vrouw mij of ik mee wilde eten. Nou wat daar op tafel komt te staan. Ik neem geen boterhammen meer mee als ik bij moslimfamilies werk.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:35 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo werken bij Marokanen ? die zijn zelf toch handig meestal?
Alweer zo´n overdrijving; persoonlijke aanvalquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Herhaling, persoonlijke aanval maar geen enkel argument. Zo overtuig je me nooit.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_vrij_.html#commentsquote:Tragische vertelling uit 020 West. Het ging als volgt: Aan de Admiraal de Ruijterweg weigerde een vrouw gisterenavond om snoep te geven aan Marokkaanse kindertjes van 4 tot 7 jaar die een Sint Maarten-tocht liepen. Volgens die vrouw is Sint Maarten namelijk 'een christelijk feest' dat 'niet bedoeld is voor moslims'. Sint Maarten is van origine een bedelfeest voor de armen waarbij kinderen langs de deuren gaan om snoep te collecteren uit naam van de heilige Martinus van Tours, die volgens de overlevering 1500 jaar geleden zijn mantel in tweeën sneed om aan een bedelaar te geven. In het licht van die barmhartige betekenis is de snoepweigerfeeks dus een kortzichtige, racistische trut zonder algemene ontwikkeling. Vroeger zei je met verheven stem tegen zo'n buurvrouw dat ze een chagrijnige ouwe heks met een bekrompen wereldbeeld was, en daar liet je het dan bij. Neus in de lucht en op naar de volgende voordeur met het kroost. Maar anno 2013 is door de moeders van de snoeploze kindjes de politie gebeld om te komen bemiddelen (want snoep krijgen is blijkbaar een recht?), en er is aangifte gedaan bij het Meldpunt Discriminatie. Want iemand die kleine kindertjes snoep weigert is niet alleen een zielig mens en een chagrijnige takkebuuv, die moet in een land waar iedereen voor alles naar De Overheid kijkt door Het Systeem berispt worden (en natuurlijk het predikaat 'racist' publiekelijk opgespeld krijgen, zoals tegenwoordig gebruikelijk is bij kinderfeesten). Opgeteld bij koters die geen snoepgoed kregen, kent dit verhaal dus echt alleen maar sneue verliezers.
lijkt me sterk, dat varkensverhaal is vooral een dingetje bij roomblanke pvda'ers (en PVV'ers die er moslims mee willen pesten)quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef Deshain het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hadden deze, bij het lezen van dit soort berichten niet zo handig realiseer ik me. Straks denken alle moslims die bij mij aan de deur zijn geweest nog dat ik het expres deed en net zo een debiel als de vrouw uit de OP ben...
Jouw hele reactie ging over wat je van mij vindt in plaats van het onderwerp.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:38 schreef IntensiveGary het volgende:
Alweer zo´n overdrijving; persoonlijke aanval
Straks denkt iemand nog dat ik een PVV'er ben... Dan heb ik nog liever dat de hele buurt denkt dat ik een kinderlokker ben...quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me sterk, dat varkensverhaal is vooral een dingetje bij roomblanke pvda'ers (en PVV'ers die er moslims mee willen pesten)
quote:Is ook niet op racisme gebasseerde standpunt die zij in neemt. Maar, een feit!
Die vrouw heeft gelijk en die Marokkaanse kindjes horen die liedjes niet te zingen noch om snoepjes te vragen!!!!!
Zelfde geld met kerst en sinterklaas.....
quote:Inderdaad heel goed, moslims zouden niet moeten meedoen met dit heidense feest.
quote:Vrouw heeft gelijk, meelopers en raar. Als ik dat vroeg zei tegen me ouders zeiden nee dat is geen feest voor moslims. Klaar punt uit.
quote:Klopt dat het geen feest is van moslims maar je moet wel heel erg hard zijn om die kindjes geen snoep te geven!!!!!!
quote:Haar eigen stomme fout
Je gaat toch niet meedoen aan zo'n heidens ritueel...
en al helemaal niet je kinderen hiermee besmetten..
quote:Die kindjes doen gewoon mee met hun klasgenootjes, laat ze lekker! Als ze ouder worden zullen ze beseffen dat het niet voor ons moslims bedoeld is.
quote:Dat krijg je als je mee wil doen en je eigen verloochent.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Deshain het volgende:
[..]
Straks denkt iemand nog dat ik een PVV'er ben... Dan heb ik nog liever dat de hele buurt denkt dat ik een kinderlokker ben...
Pech je kiest toch zelf aan wie je snoep heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
Voorwaar, een post op GS waar niemand het mee oneens kan zijn:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_vrij_.html#comments
wat een gelulquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:38 schreef betyar het volgende:
Ik zat op een openbare school, wat ze allemaal meenamen![]()
![]()
lastige afwegingquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Deshain het volgende:
[..]
Straks denkt iemand nog dat ik een PVV'er ben... Dan heb ik nog liever dat de hele buurt denkt dat ik een kinderlokker ben...
haha, maar dat zijn niet de buren, maar de tegenhanger van Stormfrontquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Charismatisch het volgende:
Ondertussen, bij de Mocro-buren:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nog iemand die er geen bal van begrijpt. Jammer dat bijna niemand meer lijkt te weten wat nu echt strafbare discriminatie is, dit geval, en wat niet, zwarte Piet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef IntensiveGary het volgende:
Voorwaar, een post op GS waar niemand het mee oneens kan zijn:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_vrij_.html#comments
Moet je ook niet op een tokkieschool zitten waar de Nederlandse ouders al een vooroordeel klaar hebben als er een hoofddoekje voorbij komt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
wat een gelul
zaten bij mij op school ook Marokkanen, die kregen niets mee
punt is dat mensen zich te druk maken om pietluttighedenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nog iemand die er geen bal van begrijpt. Jammer dat bijna niemand meer lijkt te weten wat nu echt strafbare discriminatie is, dit geval, en wat niet, zwarte Piet.
Wet van de statistiek, zeg ik dan altijdquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
werd ook wel eens tijd, de law of averages gebied het
Gediscrimineerd worden is geen kleinigheid. Het gaat niet om de snoepjes maar om het feit dat je als mens wordt achtergesteld omdat je Marokkaan dan wel moslim bent.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
punt is dat mensen zich te druk maken om pietluttigheden
Dat wil de overheid juist zodat ze ongestoord door kunnen gaan met de afbraak van Nederland.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
punt is dat mensen zich te druk maken om pietluttigheden
Hoe kom je erbij ? er zijn hier 2 scholen.. een reformatorische en een openbarequote:Op dinsdag 12 november 2013 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Moet je ook niet op een tokkieschool zitten waar de Nederlandse ouders al een vooroordeel klaar hebben als er een hoofddoekje voorbij komt.
ja heel vervelend enzo maar welkom in de echte wereldquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gediscrimineerd worden is geen kleinigheid. Het gaat niet om de snoepjes maar om het feit dat je als mens wordt achtergesteld omdat je Marokkaan dan wel moslim bent.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nog iemand die er geen bal van begrijpt. Jammer dat bijna niemand meer lijkt te weten wat nu echt strafbare discriminatie is, dit geval, en wat niet, zwarte Piet.
Helemaal mee eens. Maar het is een feit dat het gebeurt. En daar moet je mee om leren gaan. En dan niet op de manier die jij voorstaatquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gediscrimineerd worden is geen kleinigheid. Het gaat niet om de snoepjes maar om het feit dat je als mens wordt achtergesteld omdat je Marokkaan dan wel moslim bent.
Dat kun je dus ook zeggen tegen de mensen die de wet overtreden en als gevolg daarvan worden aangepakt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja heel vervelend enzo maar welkom in de echte wereld
Ik vind dat de wet moet worden nageleefd en dat is volgens mij heel redelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens. Maar het is een feit dat het gebeurt. En daar moet je mee om leren gaan. En dan niet op de manier die jij voorstaat
topic vind ik nog wel kunnenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wet van de statistiek, zeg ik dan altijd
In dit geval verwoorden ze tot op de letter hoe ik erover denk.
Het is toch ook te gek dat dit überhaupt een topic is? We zijn écht gek geworden...
Dit is niet strafbaar, hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom maar met (een) artikel(en) en uitleg.quote:
In dat kader zijn er veel grotere aandachtsgebieden waar deze nageleefd dient te worden dan de focus te leggen op één enkele Amsterdamse tokkieteef.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind dat de wet moet worden nageleefd en dat is volgens mij heel redelijk.
Had ik al gedaan:quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:50 schreef Fascination het volgende:
[..]
Kom maar met (een) artikel(en) en uitleg.
Die kinderen waren st maarten aan het vieren, deel van het maatschappelijke leven en die vrouw sloot hun uit op basis van geloof.quote:Artikel 90quater
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
quote:Artikel 137f
Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Ik vind dat je in dezen veel te ver gaat. Je geeft een totaal verkeerd signaal af aan je kinderen hiermee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind dat de wet moet worden nageleefd en dat is volgens mij heel redelijk.
Je geeft toe dat Marokkanen in Nederland niet als gelijkwaardig worden gezien en stelstelmatig worden gediscrimineerd?quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja heel vervelend enzo maar welkom in de echte wereld
Marokko.nl zit dan ook vol met extreemconservatieve debielen die denken dat ze van alles en nog wat over Marokkanen en Marokko kunnen bemoeien terwijl ze er alleen maar 2 weken per jaar op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:41 schreef Charismatisch het volgende:
Ondertussen, bij de Mocro-buren:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee, het uitsluiten van mensen op basis van geloof of ras gaat veel te ver.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind dat je in dezen veel te ver gaat. Je geeft een totaal verkeerd signaal af aan je kinderen hiermee.
Dat dus. Of, zoals ik eerder zei; "Kinders, deze mevrouw is niet lief. Zorg ervoor dat jij later nooit zo wordt!" En geef ze vervolgens een knuffel en een snoepje. Kids een levensles geleerd en dat zure wijf zonder dat de kids het zien een middelvinger geven...quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het bizar dat ze het wijf niet gewoon een lul hebben genoemd en bij het volgende huis hebben aangebeld ... ik zou er dan nog snel bijvermelden dat de buurvrouw geen snoep geeft aan moslimkindertjes maar zo ben ik
en ik vind het bizar dat we voor dit soort dingen al naar de politie stappen, dan snap je waarom er nooit blauw op straat is ...
Je loopt te trollen of je bent het liefdeskind van bluesdude en joanne35. Anyway, ik geef het op. Tabee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, het uitsluiten van mensen op basis van geloof of ras gaat veel te ver.
Art. 137f Sr. ziet op zogenaamd gezamenlijk handelen. Dus dat je met een groep mensen georganiseerd discriminatoire activiteiten ontplooit. Daar is hier geen sprake van.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Had ik al gedaan:
[..]
Die kinderen waren st maarten aan het vieren, deel van het maatschappelijke leven en die vrouw sloot hun uit op basis van geloof.
[..]
nee waar lees je dat nu weerquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:56 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je geeft toe dat Marokkanen in Nederland niet als gelijkwaardig worden gezien en stelstelmatig worden gediscrimineerd?
Werd tijd spec, werd tijd.
Dit hele nieuwsbericht verbaast mij niet. Gewoon Nederland en West-Europa anno 2013.
Correctquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:57 schreef Gia het volgende:
Wij zijn Katholiek, maar hier, in brabant, wordt St. Maarten niet gevierd. Nog nooit kindjes aan de deur gehad zingend voor wat snoepgoed.
Zou dat ook hier een traditie zijn of worden, dan maak ik geen onderscheid tussen gelovige, ongelovige of andersgelovige kinderen.
Belachelijk om volwassen issues over de ruggen van kinderen uit te vechten.
Ja, daar zijn ze voor. Dat, en kantoren schoonmaken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:56 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je geeft toe dat Marokkanen in Nederland niet als gelijkwaardig worden gezien en stelstelmatig worden gediscrimineerd?
Werd tijd spec, werd tijd.
Dit hele nieuwsbericht verbaast mij niet. Gewoon Nederland en West-Europa anno 2013.
Punt is dat dit geen incident meer is, die kiddo's krijgen op een gegeven moment door dat ze in een land zitten waar ze door een grote groep mensen worden uitgekotst. Dat doet wat met sommige mensen en de gevolgen kunnen we weer over tien jaar zien.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat dus. Of, zoals ik eerder zei; "Kinders, deze mevrouw is niet lief. Zorg ervoor dat jij later nooit zo wordt!" En geef ze vervolgens een knuffel en een snoepje. Kids een levensles geleerd en dat zure wijf zonder dat de kids het zien een middelvinger geven...
Dat is toch de 'echte wereld' en ze moeten niet janken?quote:
Hou toch op man. Die vrouw woont op de Admiraal en wordt waarschijnlijk zelf al tijden getergd. En ik kan je garanderen dat ze vanaf gisteravond zeker geen leven meer heeft, want elke Marokkaanse puber uit de buurt (en dat zijn er daar heul veul) gaat haar nu zieken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:01 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Punt is dat dit geen incident meer is, die kiddo's krijgen op een gegeven moment door dat ze in een land zitten waar ze door een grote groep mensen worden uitgekotst. Dat doet wat met sommige mensen en de gevolgen kunnen we weer over tien jaar zien.
Jammer dan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:02 schreef Fascination het volgende:
Denk overigens eens na wat het voor consequenties heeft als dit gedrag strafbaar wordt gesteld. Je wordt dan als burger ernstig beperkt in je vrijheid. Ik kan me dan zo voorstellen dat als ik wens niet bevriend te zijn met Turken, ik word aangeklaagd. Immers, ik sluit een bevolkingsgroep uit.
in de echte wereld loop je nu eenmaal tegen discriminatie aan en soms moet je daar gewoon je schouders voor ophalen jaquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:02 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dat is toch de 'echte wereld' en ze moeten niet janken?
Als je iets alleen doet neem je ook deel aan de activiteit, je bent dan de enige deelnemer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Art. 137f Sr. ziet op zogenaamd gezamenlijk handelen. Dus dat je met een groep mensen georganiseerd discriminatoire activiteiten ontplooit. Daar is hier geen sprake van.
Jihad?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:02 schreef sp3c het volgende:
ja omdat ze geen snoepjes kregen met st fucking maarten gaan ze over 10 jaar de Jihad varen
met hun baarden
reaching for straws noem je dat in het engels, ik ken helaas geen Nederlandse versiequote:Op dinsdag 12 november 2013 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je iets alleen doet neem je ook deel aan de activiteit, je bent dan de enige deelnemer.
Precies, heel Marokko gaat haar nu terroriseren, ik zeg verhuizen mevrouw..quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hou toch op man. Die vrouw woont op de Admiraal en wordt waarschijnlijk zelf al tijden getergd. En ik kan je garanderen dat ze vanaf gisteravond zeker geen leven meer heeft, want elke Marokkaanse puber uit de buurt (en dat zijn er daar heul veul) gaat haar nu zieken.
net als elke andere puber in Nederlandquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:04 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jihad?
Ik dacht meer aan petjes, drank, wiet en weinig productief.
Nee want dat valt niet onder Artikel 90quater. Het is geen deel van het maatschappelijk leven, st maarten vieren wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:02 schreef Fascination het volgende:
Denk overigens eens na wat het voor consequenties heeft als dit gedrag strafbaar wordt gesteld. Je wordt dan als burger ernstig beperkt in je vrijheid. Ik kan me dan zo voorstellen dat als ik wens niet bevriend te zijn met Turken, ik word aangeklaagd. Immers, ik sluit een bevolkingsgroep uit.
Mwah, dan verandert er dus weinigquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:04 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan petjes, drank, wiet en weinig productief.
Jaja, iedereen heeft te maken met evenveel discriminatie.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
in de echte wereld loop je nu eenmaal tegen discriminatie aan en soms moet je daar gewoon je schouders voor ophalen ja
dat is echt geen dingetje waar alleen Marokkanen tegenaan lopen, iedereen komt het tegen
Ouwe acteur die je d'r bent. Die slachtofferrol past je als een ouwe jas. Wel jammer dat je anderen er zo graag van beticht.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jaja, iedereen heeft te maken met evenveel discriminatie.
Hoe is het leven verder in Disneyland?
Gezamenlijk handelen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je iets alleen doet neem je ook deel aan de activiteit, je bent dan de enige deelnemer.
Er zit trouwens varken in die snoepjes, maar dat geld voor veel meer snoep waarvan je het niet zou vermoeden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:39 schreef Deshain het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hadden deze, bij het lezen van dit soort berichten niet zo handig realiseer ik me. Straks denken alle moslims die bij mij aan de deur zijn geweest nog dat ik het expres deed en net zo een debiel als de vrouw uit de OP ben...
Nee hoor, ze had zelfs het recht om dat knulletje uit haar tuin te schoppen.quote:
?????quote:
En vegetariërs die kaas naar binnen knagen zijn ook hypocriet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zit trouwens varken in die snoepjes, maar dat geld voor veel meer snoep waarvan je het niet zou vermoeden.
welnee. gewoon uitlachen om haar bekrompenheid. wat we hier ook over en weer doen. voed de kids goed op en leer ze boven die achterlijkheid te staanquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef betyar het volgende:
Dat wijf oppakken en 7 zweepslagen geven.
Soms moet je de Memorie van Toelichting raadplegen om te begrijpen hoe een artikel precies moet worden uitgelegd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
?????
Ik zie het er niet in staan
???????
Artikel 137f
ja want dat staat er ook echtquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jaja, iedereen heeft te maken met evenveel discriminatie.
geen idee nooit geweest, ben wel eens in Eurodisney geweest, Donald en Goofy lijken altijd wel vrolijkquote:Hoe is het leven verder in Disneyland?
Nog beter.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
welnee. gewoon uitlachen om haar bekrompenheid. wat we hier ook over en weer doen. voed de kids goed op en leer ze boven die achterlijkheid te staan
Ja hoe zou dat nou komen?...quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:01 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Punt is dat dit geen incident meer is, die kiddo's krijgen op een gegeven moment door dat ze in een land zitten waar ze door een grote groep mensen worden uitgekotst. Dat doet wat met sommige mensen en de gevolgen kunnen we weer over tien jaar zien.
Meteen in de slachtofferrol ook.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Precies, heel Marokko gaat haar nu terroriseren, ik zeg verhuizen mevrouw..
Precies dit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
welnee. gewoon uitlachen om haar bekrompenheid. wat we hier ook over en weer doen. voed de kids goed op en leer ze boven die achterlijkheid te staan
Nou, dat `` wijf`` heeft geen leven meer daar hoor, die wordt langzaam weg geterroriseerd, dat gedrag is natuurlijk wel goed te keuren.....quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef betyar het volgende:
Dat wijf oppakken en 7 zweepslagen geven.
als je niet weet dat het er in zit mag het voor zover ik weet, ook als je anders doodgaat van de honger of als de staat waar je in woont je verplicht iedere week een kilo varkenshaas te verorberenquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zit trouwens varken in die snoepjes, maar dat geld voor veel meer snoep waarvan je het niet zou vermoeden.
Ah wel nee, je zegt gewoon: Jallah allah balla akba en het is weer Halal, opgelost!quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat kids van 4 t/m 7 jaar dat niet snappen en zich echt heel naar kunnen voelen hierdoor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
ja nou ok, je bent reuze grappig, je punt is wel gemaakt inmiddelsquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ah wel nee, je zegt gewoon: Jallah allah balla akba en het is weer Halal, opgelost!
Nee, hoe kom je erbij?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, dat `` wijf`` heeft geen leven meer daar hoor, die wordt langzaam weg geterroriseerd, dat gedrag is natuurlijk wel goed te keren.....
Niet vanwege hun afkomst.. van wege hun asociaal gedrag op de werkvloer, het stelen, bedriegen en vaak bedreigen van werknemers en dat doen ze toch echt zelf..quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
Ik vind dit een mooie afspiegeling van Nederland jegens Marokkanen, het begint bij het niet geven van snoepjes tot ze niet accepteren voor een baan vanwege hun afkomst.
En de Hollanders het maar gek vinden dat ze om aan geld te komen dingen gaan doen die niet horen.
verzonnen verhalenquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Niet vanwege hun afkomst.. van wege hun asociaal gedrag op de werkvloer, het stelen, bedriegen en vaak bedreigen van werknemers en dat doen ze toch echt zelf..
toen ik jonger was en ik in de appie werkte, zag ik serieus al die marokkanen naar de kelder gaan en zaten ze daar alles op te eten en shit kapot te maken, had die teamleider ze gepakt gingen ze meteen op hem kankeren hem bedreigen en nog shit kapot gooien..
natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar als je ooit kritiek op ze hebt nou dan is de wereld te klein hoor..
Oeh, ik heb nooit last van Marokkanen gehad, zoals het gros van Nederland denk ik zo. En nu?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Niet vanwege hun afkomst.. van wege hun asociaal gedrag op de werkvloer, het stelen, bedriegen en vaak bedreigen van werknemers en dat doen ze toch echt zelf..
toen ik jonger was en ik in de appie werkte, zag ik serieus al die marokkanen naar de kelder gaan en zaten ze daar alles op te eten en shit kapot te maken, had die teamleider ze gepakt gingen ze meteen op hem kankeren hem bedreigen en nog shit kapot gooien..
natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar als je ooit kritiek op ze hebt nou dan is de wereld te klein hoor..
niet specifiek een nederlandse traditie eerder europees.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:12 schreef mstx het volgende:
Doen ze een keer mee met een Nederlandse traditie is het weer niet goed!
Oh ik wist niet dat jij bij mij in de appie werktequote:
Jij kan het weten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:17 schreef betyar het volgende:
Ik vind dit een mooie afspiegeling van Nederland jegens Marokkanen, het begint bij het niet geven van snoepjes tot ze niet accepteren voor een baan vanwege hun afkomst.
En de Hollanders het maar gek vinden dat ze om aan geld te komen dingen gaan doen die niet horen.
nee ik speel nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:21 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat jij bij mij in de appie werkte![]()
kan je me tevens ook vertellen wat de lotto nummers gaan zijn aangezien je toch alles weet?
Even los van het gebruikelijke Fok!-geschreeuw: De Admiraal de Ruyterweg was vroeger echt bar en boos. Alle tuigkids wonen in die buurt. Tegenwoordig wordt het een heel, heel klein beetje beter. Maar er wonen serieus veel kansarme kids, meest van Marokkaanse afkomst. Het was er een teringzooi, en nu is het er een bende. Over tien jaar zal het er wel beter gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:15 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Meteen in de slachtofferrol ook.
Nu kan ik de situatie niet en IntensiveGary kan gelijk hebben. Maar het is wel het verhaal dat mediageniek is natuurlijk. Met de donkerharige vreemdelingen als boosdoener.
Misschien omdat je turks bent, nu bekijk jij ze niet vanuit dat oog punt en zal je dus nooit snappen waarom mensen wel zo over marokkanen denkenquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Oeh, ik heb nooit last van Marokkanen gehad, zoals het gros van Nederland denk ik zo. En nu?
Turks?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:22 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Misschien omdat je turks bent, nu bekijk jij ze niet vanuit dat oog punt en zal je dus nooit snappen waarom mensen wel zo over marokkanen denken
Nou, je weet het anders weer mooi te bagetalliseren 'iedereen wordt wel eens gediscrimineerd'.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want dat staat er ook echt
[..]
geen idee nooit geweest, ben wel eens in Eurodisney geweest, Donald en Goofy lijken altijd wel vrolijk
Kan het me ook niet herinneren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef sp3c het volgende:
betyar is toch geen Turk??
fucking dienstplicht gedaan enzo als een baas
ik zie iets onder je naam staan?quote:
ik bagatelliseer helemaal nietsquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:22 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nou, je weet het anders weer mooi te bagetalliseren 'iedereen wordt wel eens gediscrimineerd'.
Sommigen echter 6x per dag en anderen een keer per jaar. Niet hetzelfde.
Verder is dit inderdaad geen zaak voor de overheid. Maar veel mensen snappen sowieso niet hoe dat werkt. Half Fok! dacht ook dat 'de regering' Zwarte Piet ging verbieden.
Alleen jij dacht dat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:22 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nou, je weet het anders weer mooi te bagetalliseren 'iedereen wordt wel eens gediscrimineerd'.
Sommigen echter 6x per dag en anderen een keer per jaar. Niet hetzelfde.
Verder is dit inderdaad geen zaak voor de overheid. Maar veel mensen snappen sowieso niet hoe dat werkt. Half Fok! dacht ook dat 'de regering' Zwarte Piet ging verbieden.
ja en ik ben Engelsquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
ik zie iets onder je naam staan?lijkt op een Turkse zin en anders had ik het fout
Dienstplicht!quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef sp3c het volgende:
Neeee jij was helderziendquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en ik ben Engels
heel de dag thee drinken enzo
Ik ging trouwens vrijwillig in dienst.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef sp3c het volgende:
quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:25 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Neeee jij was alles wetend
Een taal die op geen enkele andere taal lijkt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
ik zie iets onder je naam staan?lijkt op een Turkse zin en anders had ik het fout
oeh ik ookquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ging trouwens vrijwillig in dienst.
ik heb wel altijd gelijk dus het zou best kunnenquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:25 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Neeee jij was helderziend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |