Ja wat voor een zielig persoon moet je zijn om van iedere belediging een melding te maken bij een subsidie clubje!quote:
Die vrouw bedoel ik, niet die 2 moeders.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja wat voor een zielig persoon moet je zijn om van iedere belediging een melding te maken bij een subsidie clubje!
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:07 schreef Godtje het volgende:
Je hoeft niet te geven. Gvd geen verplichting
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.
Uiteraard. Maar dat gebeurde dus niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.
Dat was dus niet het geval hè.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je mag ook selectief geven. Om en om. Om de 5. Alleen beller 12.
Het is nog in onderzoek. Je hoeft die vrouw niet zo snel te veroordelen. Daar zijn andere instanties voor.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat gebeurde dus niet.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:11 schreef Zapata het volgende:
geef Marokkaanse kinderen dan gewoon een mandarijntje.
Of nog beter; een metworst
Omdat dat een vergelijking is die echt totaal nergens op slaat.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:12 schreef A-mineur het volgende:
Niet netjes, mja.. anderzijds als ik aan de deur zou komen bij ali en mij verteld werd dat er geen snoep is voor sint maarten, tja.. dan niet toch? Dan ga je toch niet huilie doen.
Ah, beat me to it.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef Fascination het volgende:
Ja, het is heel jammer dat die Marokkaanse kinderen niets krijgen, maar om daar nou een melding van te maken bij Meldpunt Discriminatie.![]()
Het snoep geven is een gunst van een particulier. Het zou wat anders zijn als het vanuit de overheid of een bedrijf georganiseerd zou worden.
Sommige mensen moeten een wat dikkere huid gaan kweken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat dat een vergelijking is die echt totaal nergens op slaat.
Wie? Ik?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten een wat dikkere huid gaan kweken.
Nee tegen de veramerikanisering van de samenlevingquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb laatst ook geweigerd een paar roomblanke Nederlandse meisjes snoep te geven met Halloween. Ben ik nu een rechts-extremist?
Het is dat ik weet dat deze vrouw een fundamentalistische gristen is, anders zou ik denken dat deze zin van een salafistische imam kwam die moslims verbiedt om mee te doen met de paganistische feesten van de polytheïstische christenen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bij een vrouw kregen ze echter te horen dat Sint Maarten "een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims"
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
Nee tegen de veramerikanisering van de samenleving
Dat hele meldpunt moet sowieso gewoon opheven wordenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, de mensen die gelijk weer naar zo'n meldpunt toe rennen als het even tegen zit.
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef FredvZ het volgende:
Het meeste snoep mógen moslims niet eens.
Iets met gelatine en varkens waar ze dat van maken...
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster op doen zodat je ze kan herkennen.
Ja als jij dat niet wil dan wil je dat niet, mevrouw is gewoon netjes om te zeggen hoe zij er over denkt. Zonder dat ze smoesjes verzint.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat ze expres mensen van een bepaalde afkomst uitsloot kan je er dus vanuit gaan dat ze gewoon wel snoep gaf aan de rest.
Ze hebben toch zelf al zo'n systeem ingevoerd? Nickelson jas, petje en een nektasjequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.
Te snel?
Nee, dat is pas als je alleen maar witte snoepjes had willen geven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb laatst ook geweigerd een paar roomblanke Nederlandse meisjes snoep te geven met Halloween. Ben ik nu een rechts-extremist?
Het is inderdaad een tikkeltje hypocriet. Neemt niet weg dat ze gewoon snoep mogen hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef datismijnmening het volgende:
Ergens snap ik deze mevrouw trouwens wel.
Verder schoppen ze tegen alles van westerlijke normen en waarden aan, maar als het uitkomt wel lekker snoepjes ophalen
Jonge… Ze sloot expres mensen uit van een bepaald geloof. Niet van een bepaalde afkomst… Een groot verschil, wat jij blijkbaar niet kan onderscheiden.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waarom quote je mij dan? Daar heb ik toch helemaal niets over gezegd?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, de mensen die gelijk weer naar zo'n meldpunt toe rennen als het even tegen zit.
Dan zal ik je post wel verkeerd geïnterpreteerd hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:24 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom quote je mij dan? Daar heb ik toch helemaal niets over gezegd?
Ja maar het iesj gratiesj.... Je weet toch zemer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef FredvZ het volgende:
Het meeste snoep mógen moslims niet eens.
Iets met gelatine en varkens waar ze dat van maken...
Ik denk dat die kinderen dat wel zouden hebben gezegd als ze helemaal niet moslim waren. Tenslotte stond hun snoep op het spel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat die kinderen ook echt moslim waren.
Mensen buitensluiten om een bepaalde afkomst of geloof (zeker als het kinderen zijn) en de rest gewoon zijn gang laten gaan is verkeerd. Als jij dat al niet snapt, ga ik niet eens verder in discussie met je.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:22 schreef practics het volgende:
[..]
Ja als jij dat niet wil dan wil je dat niet, mevrouw is gewoon netjes om te zeggen hoe zij er over denkt. Zonder dat ze smoesjes verzint.
Als ik aan aids fonds geld geeft en vervolgens komt kankerbestrijding langs ben ik toch ook niet verplicht om geld te geven? Donderstraal op het is mijn geld/snoep.
Mail de Telegraaf maar dat ze hun artikel moeten wijzigen, zeik dan niet bij mijquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jonge… Ze sloot expres mensen uit van een bepaald geloof. Niet van een bepaalde afkomst… Een groot verschil, wat jij blijkbaar niet kan onderscheiden.
lijkt mij een prima reden maar dat is niet de reden die is opgegevenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat die kinderen dat wel zouden hebben gezegd als ze helemaal niet moslim waren. Tenslotte stond hun snoep op het spel.
Het is mij dan ook duidelijk dat die kinderen al aardig fundamentalistisch waren, want welk kind verraadt nou niet zijn geloof als het om snoep gaat?
Overigens staat nergens of die kinderen zich wel verkleed hadden, een liedje zongen en een tak met prullen eraan bij zich hadden. Ik neem aan van niet. En dat is al voldoende reden om ze geen snoep te geven. Voor wat hoort wat.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
MIsschien moeten alle moslims een ster of een vierkant op doen zodat je ze kan herkennen.
Te snel?
Nee mevrouw heeft wss de buurjongen die altijd belletje lelt ook geen snoep gedaan. Gewoon uit principe. Je moet eens niet vergeten dat mensen zelf mogen bepalen wat ze met hun spullen doen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mensen buitensluiten om een bepaalde afkomst of geloof (zeker als het kinderen zijn) en de rest gewoon zijn gang laten gaan is verkeerd. Als jij dat al niet snapt, ga ik niet eens verder in discussie met je.
Nee, een halve maanquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Te snel?
Wanneer ga jij eens iets inhoudelijks posten in je topic?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zijn er geen berichten trouwens over kinderen die beroofd zijn van hun snoep door onze Medelanders?
Ja, dat zullen die kinderen wel zijn die van deze mevrouw niks kregenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Zijn er geen berichten trouwens over kinderen die beroofd zijn van hun snoep door onze Medelanders?
ongetwijfeldquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan moet ze helemaal niet meedoen met st maarten, maar als je meedoet mag je geen verschil maken op basis van geloof.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:30 schreef practics het volgende:
[..]
Nee mevrouw heeft wss de buurjongen die altijd belletje lelt ook geen snoep gedaan. Gewoon uit principe. Je moet eens niet vergeten dat mensen zelf mogen bepalen wat ze met hun spullen doen.
Het 1 verplicht niet het ander, daarbij hebben sommige mensen nog wel een ruggengraat.
Ik weet dat deze club meerdere werkdagen beschikbaar heeft per klacht, en dus vooral niet te veel te doen heeft, maar WTF?!quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
De moeders hebben een klacht ingediend bij Meldpunt Discriminatie. Die onderzoekt de kwestie nu.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
quote:NIEUW-VENNEP -
Voor een groepje kinderen uit Nieuw-Vennep is Sint Maarten gisteravond uitgelopen op een nachtmerrie. De kinderen werden door vier jongeren bestolen van hun eerlijk bij elkaar gezongen snoep. Een van de rovers droeg een masker.
De vrouw discrimineert op basis van religie, feit.quote:een christelijk feest is en niet bedoeld voor moslims
http://www.volkskrant.nl/(...)imam-El-Moumni.dhtmlquote:Vrijspraak voor imam El Moumni
De rechter erkent het kwetsende karakter van El Moumni's uitspraken, maar de imam mocht dit zeggen omdat hij zijn uitspraken baseerde op teksten van de Koran en de profeet Mohammed. Volgens de rechter zijn dit 'fundamentele geschriften, waar de imam zijn godsdienstige overtuiging mede aan ontleent'.
Die vrouw staat volkomen in haar recht. Niemand heeft er een klap mee te maken aan wie zij snoep geeft .quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het lijkt mij dat die vrouw behoorlijk de fout in is gegaan. Dat ze discrimineert op basis van geloof lijkt mij wel duidelijk.
naja de godsdienstvrijheid bied hier wel mogelijkheden natuurlijk, als mevrouw ervan overtuigd is dat ze geen snoep aan niet katholieken vanwege het geloof moet uitdelen dan is dat natuurlijk geen probleemquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het lijkt mij dat die vrouw behoorlijk de fout in is gegaan. Dat ze discrimineert op basis van geloof lijkt mij wel duidelijk.
De wet is er redelijk duidelijk over.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Die vrouw staat volkomen in haar recht. Niemand heeft er een klap mee te maken aan wie zij snoep geeft .
Die kinderen waren st maarten aan het vieren, deel van het maatschappelijke leven en die vrouw sloot hun uit op basis van geloof.quote:Artikel 90quater
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
quote:Artikel 137f
Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoe weet men eigenlijk wat deze dame wel/ niet gezegd heeft?? Ik neem aan aan van de verontwaardigde, racisme roepende, moeders.
ze zal zichzelf niet aangemeld hebben neequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Hoe weet men eigenlijk wat deze dame wel/ niet gezegd heeft?? Ik neem aan aan van de verontwaardigde, racisme roepende, moeders.
serieus?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.
Sint Maarten politie:quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zelfs politie bij is geweest.
Ja,quote:
.quote:Hierop hebben de moeders de politie gebeld, die even later verscheen
die meest donkere dame kijkt er ook wel echt bij alsof ze een wietplantage op gaan rollenquote:Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sint Maarten politie:
[ afbeelding ]
godverdommequote:Op dinsdag 12 november 2013 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja,
http://www.at5.nl/artikel(...)deren-snoep-te-geven
[..]
.
Hopelijk hebben die agenten proces verbaal opgemaakt.
Ja, tegen de moeders, hoop ik. Waar haal je de moed vandaan om hiervoor de politie in te schakelen...quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
.
Hopelijk hebben die agenten proces verbaal opgemaakt.
Ze moet inderdaad eerst door het raampje kijken of het negers zijn ja of nee.quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:45 schreef arjan1112 het volgende:
Vreemd verhaal, waarom doet ze dan open.
Dan kan het nog steeds wel discriminerend zijn. Discrimineren heeft niets te maken met verplicht-zijn (anders dan de verplichting niet te discrimineren).quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:07 schreef Godtje het volgende:
Je hoeft niet te geven. Gvd geen verplichting
Als dat geen discriminatie is, wat dan wel?quote:Op dinsdag 12 november 2013 15:15 schreef Fascination het volgende:
Ja, het is heel jammer dat die Marokkaanse kinderen niets krijgen, maar om daar nou een melding van te maken bij Meldpunt Discriminatie.![]()
Het snoep geven is een gunst van een particulier. Het zou wat anders zijn als het vanuit de overheid of een bedrijf georganiseerd zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |