Hahahha neeee veels te vroeg! Ik woon er 10min fietsen vandaag. Kan om 06:00 uur mijn bed uitrollen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wen je vanzelf aan.
Als je wil kan ik je wel wakker bellen als ik om 04.30 m'n bed uit ga
en hoe beviel je eerste werkdag?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:33 schreef blanket het volgende:
[..]
Hahahha neeee veels te vroeg! Ik woon er 10min fietsen vandaag. Kan om 06:00 uur mijn bed uitrollen.
Beviel goed! Heb er goed gevoel over en vind fijn om weer ergens bij te horen. Ik zit al ruim 2 jaar thuis en heb wel ergens 3 maanden "gewerkt". Dat was een proefplaatsing. Maar daar ben ik gewoon "misbruikt" om een periode op te vullen en niet omdat ze de intentie hadden om mij in dienst te nemen. Verder heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan maar daar was/ben ik een beetje klaar mee. Kost eigenlijk alleen maar geld en ik haal daar mijn voldoening niet uit.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en hoe beviel je eerste werkdag?
Vaste eindtijden zijn er niet, want de hoeveelheid werk wisselt iedere dag. Je bent in principe klaar op het moment dat jouw team klaar is met voorbereiden, tenzij je gevraagd wordt om nog elders even mee te helpen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef blanket het volgende:
Nou ging goed vandaag. 2 wijken kunnen doen. Ben natuurlijk nog crisis langzaam. Komt zoveel info op mij af. Maar het ging redelijk. De postbode/bezorger van de wijk heeft mij ingewerkt. Leuke man met veel geduld![]()
Viel mij wel op dat er voornamelijk 40 en 50+ werken! Geen jonge broekies gezien.
Ik heb dus contract van 8 uur. Heb vandaag van 07:15 tot 11:00 uur gewerkt. 15min koffie gedronken. Was mij beetje onduidelijk wat de werktijden nou precies zijn. Maar neem aan dat het tot einde werk is ofzo? Ze gingen in de tijd dat ik er zat 2x koffie drinken. Heb 1x bedankt omdat ik het af wilde maken waar ik mee bezig was.
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken? Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:38 schreef blanket het volgende:
Nou ging goed vandaag. 2 wijken kunnen doen. Ben natuurlijk nog crisis langzaam. Komt zoveel info op mij af. Maar het ging redelijk. De postbode/bezorger van de wijk heeft mij ingewerkt. Leuke man met veel geduld![]()
Viel mij wel op dat er voornamelijk 40 en 50+ werken! Geen jonge broekies gezien.
Ik heb dus contract van 8 uur. Heb vandaag van 07:15 tot 11:00 uur gewerkt. 15min koffie gedronken. Was mij beetje onduidelijk wat de werktijden nou precies zijn. Maar neem aan dat het tot einde werk is ofzo? Ze gingen in de tijd dat ik er zat 2x koffie drinken. Heb 1x bedankt omdat ik het af wilde maken waar ik mee bezig was.
Wel als je ook nog de VOS/postbussen gedraaid hebt. Dan mag je een tweede pauze nemenquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken?
en ook dit klopt, maar ik de praktijk wordt er altijd wel een pauze genomen, ook al duurt het voorbereiden korter dan die 3 uren.quote:Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.
Ja ik had ook wel langer kunnen blijven. Want ze waren nog niet klaar. Maar ik had zoveel info gekregen dat ik het even moet laten bezinken hahhaha Maar moet zeggen dat die recruiter mij ook verkeerd heeft voorgelicht want ze had gezegd dat ik contract voor 6 uur zou krijgen en dat ik tot 09:15 uur zou werken. Dat klopt dus niet. Maar goed ik weet het nu en dan kan ik mij erop instellen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vaste eindtijden zijn er niet, want de hoeveelheid werk wisselt iedere dag. Je bent in principe klaar op het moment dat jouw team klaar is met voorbereiden, tenzij je gevraagd wordt om nog elders even mee te helpen.
Ze gingen om 08:45 uur koffie drinken en om 10:15 uur. Die van 10:15 uur had ik dus overgeslagen omdat ik die 2e wijk wilde afmaken. En het voelde een beetje raar om 2x zo kort op elkaar koffie te drinken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken? Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.
Echt vaste werktijden zijn er niet, je weet immers nooit precies hoeveel post er is en hoeveel mensen er ziek zijn en zo.
Contract van 8 uur is best netjes, bij ons geven ze nu alleen nog maar contracten tot 4 uur of zo.
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel als je ook nog de VOS/postbussen gedraaid hebt. Dan mag je een tweede pauze nemen
[..]
en ook dit klopt, maar ik de praktijk wordt er altijd wel een pauze genomen, ook al duurt het voorbereiden korter dan die 3 uren.
Dus ik zou dan officieel die pauze van 10:15 uur hebben moeten nemen toch? Maar goed als het hele team je meesleurt om 08:45 uur hobbel ik er wel achteraanquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.
En dat van die pauze, ook als het voorbereiden korter duurt dan 3 uur, dat klopt ook. Ik bedoelde meer dat je hem pas betaald krijgt als je wel daadwerkelijk 3 uur en 10 minuten hebt gewerkt in totaal. Als je maar 3 uur werkt mag je wel een pauze houden maar dan is dat in eigen tijd.
Uhuh. Om te mogen VOSsen moet je wel over flink wat ervaring beschikken en de wijken wat kennen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, maar aangezien hij pas om kwart over 7 hoefde te beginnen ga ik er niet vanuit dat ie moest vossen of zo.
uhuh, maar even pauze nemen is wel lekker als de vroege wijken weg zijnquote:En dat van die pauze, ook als het voorbereiden korter duurt dan 3 uur, dat klopt ook. Ik bedoelde meer dat je hem pas betaald krijgt als je wel daadwerkelijk 3 uur en 10 minuten hebt gewerkt in totaal. Als je maar 3 uur werkt mag je wel een pauze houden maar dan is dat in eigen tijd.
Er zijn meestal gewoon vaste tijden voor de pauze. Bij ons team bijvoorbeeld om 09:15. Dan neemt het hele team dus wel pauze. Maar als je vervolgens om 10 uur klaar bent met voorbereiden terwijl je om 7 uur begonnen bent, dan krijg je die pauze dus niet betaald, dus dan sta je op papier tot 09:50 ipv 10:00quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:56 schreef blanket het volgende:
[..]
Dus ik zou dan officieel die pauze van 10:15 uur hebben moeten nemen toch? Maar goed als het hele team je meesleurt om 08:45 uur hobbel ik er wel achteraan
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Er zijn meestal gewoon vaste tijden voor de pauze. Bij ons team bijvoorbeeld om 09:15. Dan neemt het hele team dus wel pauze. Maar als je vervolgens om 10 uur klaar bent met voorbereiden terwijl je om 7 uur begonnen bent, dan krijg je die pauze dus niet betaald, dus dan sta je op papier tot 09:50 ipv 10:00
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:00 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.
Aha, duidelijk!quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.
Sorry, mijn bewoordingen waren fout.. ik bedoelde: wanneer ik weet dat ik op vakantie kan gaan. niet dat ik het al met zekerheid geboekt en betaald heb.. Als het dan dus niet kan dan zoek ik een andere datum.. ik bedoel dus niet dat mensen maar voor mij moeten wijken xD. Mijn punt was meer dat ik nu nog met geen mogelijkheid kan weten wanneer ik in de zomer op vakantie ga, omdat dit volledig afhankelijk is van mijn herkansingen enzo..quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb daar zo'n schijthekel aan als mensen dat doen.
Je gaat je collega's benadelen op deze manier. Want door dat te doen heb je kans dat er tegen een collega gezegd wordt dat zij geen vrij kunnen krijgen omdat jij vrij genomen hebt
Ja moest ik ook doen. Heb ik samen met de postbode gedaan en gewoon 07:15 tot 11:00 uur ingevuld. Hij zei dat het goed was.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:00 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wij hebben meestal pauze rond kwart voor 10/10 uur (half 8 beginnen) maar onze tijden moeten wij opschrijven op een papier aan een bord en dan schrijft wel iedereen gewoon de tijd op wat het op dat moment is dus niet 10 minuten eerder ofzo.
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons schrijven mensen dat ook wel op, maar dan trekt de teamcoach vervolgens zelf er overal wel weer die 10 minuten vanaf als ie het in de harmony zet.
jupquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?
Ik schreef eerst ook echt kwartieren op. Was ik 10:08 klaar schreef ik 10:00 op. Maar daar ben ik mee opgehouden toen ik de meesten zelf op de minuut!! zag schrijven. Nu doe ik dus gewoon 'per 5 minuten'. De post kan het niet schelen als je minder opschrijft maar je benadeeld wel jezelf vind ik. Je hebt het gewoon gewerkt dus ja..quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Ok...technisch gezien was het 11:10 uur toen ik er mee ophield. Heb daar zelf 11:00 uur van gemaakt. Maar dat moet ik dus niet doen? Gewoon 11:10 uur dus opschrijven?
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:05 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Sorry, mijn bewoordingen waren fout.. ik bedoelde: wanneer ik weet dat ik op vakantie kan gaan. niet dat ik het al met zekerheid geboekt en betaald heb.. Als het dan dus niet kan dan zoek ik een andere datum.. ik bedoel dus niet dat mensen maar voor mij moeten wijken xD. Mijn punt was meer dat ik nu nog met geen mogelijkheid kan weten wanneer ik in de zomer op vakantie ga, omdat dit volledig afhankelijk is van mijn herkansingen enzo..
Wat een luxe dat jullie schrijven.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef blanket het volgende:
[..]
Toen ik het terug las leek het ook zo inderdaad, te snel opgeschrevenquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."
Mijn tijden zijn zo krap.. de meeste stoppen al voor 9 uur. En ik ben nog maar 1 keer klaar geweest om 9:15 omdat er zo weinig post was. De rest van de tijd ben ik nooit eerder klaar geweest dan 10 uur. Maar ik sta dan ook niet altijd voor dezelfde kast dus de ene keer heb ik een grote wijk en de andere keer een kleine dus dan kun je ook niet echt met vaste tijden werken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat anders. Daar heb ik geen problemen mee. Het kwam op mij over alsof je alles al geboekt had en vervolgens bij je TC kwam van:"He dikkop! Ik ben er volgende week niet want ik heb een vakantie geboekt."
[..]
Wat een luxe dat jullie schrijven.
Hier krijg je de tijden die er voor je voorbereiding staan, meer niet. Tenzij er omstandigheden zijn zoals een overload aan reject etc.(Mensen die net nieuw zijn krijgen de eerste twee weken wel wat ze gewerkt hebben, dan heb je twee weken om een beetje op snelheid te komen.)
Over de pauze, officieel gezien hoef je pas de pauze te betalen als je langer dan 3 uur en 10 minuten werkt. Hier betaal ik van de twee pauzes altijd 1 pauze uit. Die tweede pauze is eigen tijd.
Maar als er zo weinig post was stond er die dag waarschijnlijk ook veel minder tijd voor dan normaal. Er staat ook geen algemene eindtijd voor, dat verschilt dus per kast/wijk die je voorbereidt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:17 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Mijn tijden zijn zo krap.. de meeste stoppen al voor 9 uur. En ik ben nog maar 1 keer klaar geweest om 9:15 omdat er zo weinig post was. De rest van de tijd ben ik nooit eerder klaar geweest dan 10 uur. Maar ik sta dan ook niet altijd voor dezelfde kast dus de ene keer heb ik een grote wijk en de andere keer een kleine dus dan kun je ook niet echt met vaste tijden werken.
Onze papieren hangen er vanaf zaterdag (met tijden) zouden ze het al weten hoeveel post er de aankomende week die je dan moet werken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar als er zo weinig post was stond er die dag waarschijnlijk ook veel minder tijd voor dan normaal. Er staat ook geen algemene eindtijd voor, dat verschilt dus per kast/wijk die je voorbereidt.
De norm is 277 stuks per uur dus bij een kleinere wijk zijn er minder stuks post en dus ook veel minder tijd.
Hier zitten we de laatste tijd wel ongeveer goed qua uren die uitgegeven mogen worden qua voorbereiding en uren die daadwerkelijk worden uitgegeven.
ze werken met scenario's, waarbij ze iedere week de hoeveelheid schatten.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:21 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Onze papieren hangen er vanaf zaterdag (met tijden) zouden ze het al weten hoeveel post er de aankomende week die je dan moet werken?
Nee, dat zijn dan de tijden die ze op dat moment verwachten. Die worden nog aangepast aan het eind van de week, als je die dagen dus al gewerkt hebt en ze de exacte cijfers hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:21 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Onze papieren hangen er vanaf zaterdag (met tijden) zouden ze het al weten hoeveel post er de aankomende week die je dan moet werken?
Mwah verschilt ook per kantoor. Ik hang nooit het scenario op. Alleen de tijden die er die dag voor de wijken / diensten staan. Kan iedereen zien hoeveel tijd ze overhouden dan wel tekort komen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze werken met scenario's, waarbij ze iedere week de hoeveelheid schatten.
Op donderdag middag komt de prognose voor de week erna online. Dus zaterdag hebben ze al een inschatting.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:21 schreef Patoshik het volgende:
[..]
dat zijn de pb s oude stijlquote:Op dinsdag 12 november 2013 12:54 schreef blanket het volgende:
[..]
Ze gingen om 08:45 uur koffie drinken en om 10:15 uur. Die van 10:15 uur had ik dus overgeslagen omdat ik die 2e wijk wilde afmaken. En het voelde een beetje raar om 2x zo kort op elkaar koffie te drinken.
zak van jut gratis erbijquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
3 uur in de regen gelopen, schoot ook niet op met die verschrikkelijke Hema-zak erbij
die scenario s ken ik ( de laatste 16jaar)alleen knj kunnen ze hier schatten de rest echt nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze werken met scenario's, waarbij ze iedere week de hoeveelheid schatten.
Nee niet binnengekomen volgens het sms'jequote:Op dinsdag 12 november 2013 17:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
misschien dat die door vsp wordt bezorgd?
vroeger gooide ik met gemak 1200/1300 stuks per uur inquote:Op dinsdag 12 november 2013 14:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
.
De norm is 277 stuks per uur dus bij een kleinere wijk zijn er minder stuks post en dus ook veel
vrijwilligerswerk,is helemaal niks 40uur gratis werken voor 150 pj(max verg)quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:40 schreef blanket het volgende:
[..]
Beviel goed! Heb er goed gevoel over en vind fijn om weer ergens bij te horen. Ik zit al ruim 2 jaar thuis en heb wel ergens 3 maanden "gewerkt". Dat was een proefplaatsing. Maar daar ben ik gewoon "misbruikt" om een periode op te vullen en niet omdat ze de intentie hadden om mij in dienst te nemen. Verder heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan maar daar was/ben ik een beetje klaar mee. Kost eigenlijk alleen maar geld en ik haal daar mijn voldoening niet uit.
Het gaat dan ook niet om het ingooien natuurlijk. Het is inclusief zetten/afbundelen/labels op tassen doen en dergelijke (gewoon alle handelingen samen dus eigenlijk). Alleen ingooien is uiteraard een stuk meer dan 277 per uur.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger gooide ik met gemak 1200/1300 stuks per uur in
Helaas...bij de dierenambulance kreeg ik niks...en bij de GGZ (verwerking van gegevens tbv wetenschappelijk onderzoek) kreeg ik ook niks. Maar goed ik werk(te) er ook geen 40 uur.quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vrijwilligerswerk,is helemaal niks 40uur gratis werken voor 150 pj(max verg)
is dat alles waar je van moet leven die ongeveer 200 netto?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:46 schreef blanket het volgende:
[..]
Helaas...bij de dierenambulance kreeg ik niks...en bij de GGZ (verwerking van gegevens tbv wetenschappelijk onderzoek) kreeg ik ook niks. Maar goed ik werk(te) er ook geen 40 uur.
Oh krijg wel gratis lunch bij de GGZ...maar dat betaald de psycholoog die ik help. Kan ook zijn dat ze dat weer declareert...dat weet ik niet![]()
Gelukkig niet. Ben niet de kostwinnaar. Oh wacht...snap de verwarring. Ik heb dit blanket account aangemaakt in mijn MJ-periode. En ja Blanket (zoon van MJ) is een jongen...maar ik ben vrouwtjequote:Op dinsdag 12 november 2013 17:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is dat alles waar je van moet leven die ongeveer 200 netto?
Waarschijnlijk waren de overige leden van het team eerder begonnen dan blanket (bij ons beginnen de eersten al voor 06.00 uur), en als je daarna ook nog een uitvoering hebt, dan heb je al snel recht op 2 doorbetaalde koffiepauzes en 1 lunchpauze (die laatste is dan wel in eigen tijd).quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Twee keer koffie drinken? Mag dat nog op sommige plekken? Officieel heb je pas recht op een betaalde pauze als je minstens 3 uur en 10 minuten werkt.
Echt vaste werktijden zijn er niet, je weet immers nooit precies hoeveel post er is en hoeveel mensen er ziek zijn en zo.
Contract van 8 uur is best netjes, bij ons geven ze nu alleen nog maar contracten tot 4 uur of zo.
Luxe? Je hebt er gewoon recht op dat je gewerkte uren worden uitbetaald. Het is toch geen vrijwilligerswerk? Gewerkte tijd = betaalde tijd, dat is ook duidelijk met de vakbonden afgesproken. Op mijn vestiging worden dergelijke afspraken gewoon nageleefd, en het verbaast me dat bij jullie het schenden van afspraken als norm wordt gezien. Als je mijn TC was en me zo iets zou flikken zou ik je met een oranje kaart om je oren slaan en gelijk de vakbond op je dak sturen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat een luxe dat jullie schrijven.
Hier krijg je de tijden die er voor je voorbereiding staan, meer niet. Tenzij er omstandigheden zijn zoals een overload aan reject etc.(Mensen die net nieuw zijn krijgen de eerste twee weken wel wat ze gewerkt hebben, dan heb je twee weken om een beetje op snelheid te komen.)
quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Luxe? Je hebt er gewoon recht op dat je gewerkte uren worden uitbetaald. Het is toch geen vrijwilligerswerk? Gewerkte tijd = betaalde tijd, dat is ook duidelijk met de vakbonden afgesproken. Op mijn vestiging worden dergelijke afspraken gewoon nageleefd, en het verbaast me dat bij jullie het schenden van afspraken als norm wordt gezien. Als je mijn TC was en me zo iets zou flikken zou ik je met een oranje kaart om je oren slaan en gelijk de vakbond op je dak sturen.
Waarna je contract niet verlengd wordt...quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Luxe? Je hebt er gewoon recht op dat je gewerkte uren worden uitbetaald. Het is toch geen vrijwilligerswerk? Gewerkte tijd = betaalde tijd, dat is ook duidelijk met de vakbonden afgesproken. Op mijn vestiging worden dergelijke afspraken gewoon nageleefd, en het verbaast me dat bij jullie het schenden van afspraken als norm wordt gezien. Als je mijn TC was en me zo iets zou flikken zou ik je met een oranje kaart om je oren slaan en gelijk de vakbond op je dak sturen.
Ik begrijp ook best dat mensen met tijdelijke contracten daar bang voor zijn en daarom met zich laten sollen, maar ik ben in vaste dienst dus ik zou dergelijk gedrag absoluut niet accepteren. Mijn boosheid is dan ook niet gericht op die voorbereiders die uit angst de weg van de minste weerstand kiezen, maar op TC's die misbruik maken van deze situatie. In het geval van dud0r kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen, want die is zelf ook niet in vaste dienst als TC, dus ziet zich kennellijk onder druk gezet door de VM om dit onfrisse spelletje mee te spelen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarna je contract niet verlengd wordt...
Maar je hebt wel een meneertje naast je naam staan!quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:03 schreef blanket het volgende:
[..]
En ja Blanket (zoon van MJ) is een jongen...maar ik ben vrouwtjeZelfs moeder van 3 meiden. Sorrie even niet bij nagedacht.
Jahaaa dat weet ik hehehe Blanket is ook een mannetje...mijn geboortedatum klopt ook nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een meneertje naast je naam staan!
In elk bedrijf wordt je ongeschikt gevonden voor het werk als je het niet binnen de daarvoor gestelde tijd af krijgt en kan je wieberen (of in je eigen tijd zorgen dat het afkomt) en bij ons kan iedereen uit z'n neus vreten en betaald krijgen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga gewoon tegen m'n vm in als ik het ergens niet mee eens ben. En mijn contract verlenging ligt 3 lagen hoger dan de vm.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp ook best dat mensen met tijdelijke contracten daar bang voor zijn en daarom met zich laten sollen, maar ik ben in vaste dienst dus ik zou dergelijk gedrag absoluut niet accepteren. Mijn boosheid is dan ook niet gericht op die voorbereiders die uit angst de weg van de minste weerstand kiezen, maar op TC's die misbruik maken van deze situatie. In het geval van dud0r kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen, want die is zelf ook niet in vaste dienst als TC, dus ziet zich kennellijk onder druk gezet door de VM om dit onfrisse spelletje mee te spelen.
De TC moet er gewoon op toezien dat er doorgewerkt wordt. En als er door iedereen flink doorgewerkt wordt en de tijden kloppen niet dan heb je wel degelijk een punt. Ben je zo traag als een slak, dan niet. Er vanuit gaande dat het in beide gevallen ervaren krachten betreft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:01 schreef dud0r het volgende:
[..]
In elk bedrijf wordt je ongeschikt gevonden voor het werk als je het niet binnen de daarvoor gestelde tijd af krijgt en kan je wieberen (of in je eigen tijd zorgen dat het afkomt) en bij ons kan iedereen uit z'n neus vreten en betaald krijgen.![]()
Gewerkte tijd is een heel erg beïnvloedbaar concept. En oranje kaart is nog steeds woord tegen woord. Want je tc moet verklaren waarom die niet je gewerkte uren heeft uitbetaald.
Ik ben het nooit eens geweest met tijden schrijven, want ik de tijd dat ik twee grote wijken deed en een collega 1 kleine kregen we hetzelfde aantal uren.
Het probleem is dat de voorbereidingstijden zodanig krap staan, dat zelfs de ervaren rotten het niet halen, tenzij er echt heel weinig post is. Je doet het nu voorkomen alsof de tijden prima te halen zijn, en dat wie het niet haalt uit z'n neus heeft zitten vreten of ongeschikt is voor z'n werk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:01 schreef dud0r het volgende:
[..]
In elk bedrijf wordt je ongeschikt gevonden voor het werk als je het niet binnen de daarvoor gestelde tijd af krijgt en kan je wieberen (of in je eigen tijd zorgen dat het afkomt) en bij ons kan iedereen uit z'n neus vreten en betaald krijgen.![]()
Gewerkte tijd is een heel erg beïnvloedbaar concept. En oranje kaart is nog steeds woord tegen woord. Want je tc moet verklaren waarom die niet je gewerkte uren heeft uitbetaald.
Ik ben het nooit eens geweest met tijden schrijven, want ik de tijd dat ik twee grote wijken deed en een collega 1 kleine kregen we hetzelfde aantal uren.
Bij ons halen de oude rotten met gemak de tijden. En op een drukke dag zou het makkelijker moeten zijn je tijd te halen. Meer post = meer tijd voor je dienst. Ik heb vtwers rondlopen die op een drukke dag meer dan een uur winst maken. Dus bij ons staan de tijden niet te krap.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het probleem is dat de voorbereidingstijden zodanig krap staan, dat zelfs de ervaren rotten het niet halen, tenzij er echt heel weinig post is. Je doet het nu voorkomen alsof de tijden prima te halen zijn, en dat wie het niet haalt uit z'n neus heeft zitten vreten of ongeschikt is voor z'n werk.
Er is met de bonden duidelijk afgesproken hoe er gehandeld moet worden. Ik geeft mijn gewerkte tijd door, en jullie moeten dat gewoon betalen, tenzij er inderdaad is vastgesteld dat ik uit mijn neus zit te vreten of me niet hou aan de werkinstructies. Maar gewoon zeggen "je bent te langzaam, en ongeschikt voor dit werk" is aperte onzin, en dan zeg ik het nog netjes.
Ach wat maakt het ook uit!quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:01 schreef blanket het volgende:
Ik heb er serieus nooit meer bij stil gestaan. Blanket was en is mijn account hier. Toen in een gekkigheid aangemaakt en zo gehouden al 4 jaar lang.
quote:
Als voorbereider mag je gewoon je eigen kleding aan. Het enige wat niet mocht zeiden ze tegen mij zijn slippers in de zomer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:15 schreef blanket het volgende:
[..]Nee maakt ook niet uit. Ben aan Blanket gehecht
Dus wil/ga het ook niet veranderen.
Heb jij trouwens bedrijfskleding oid? Of krijg je dat niet als voorbereider? Ze hadden bij ons wel allemaal bedrijfskleding aan. Maar misschien zijn ze wel allemaal bezorgers. Geen idee nog
Idd eigen kleding. Alleen de postbodes oude stijl dragen nog bedrijfskleding en de postbezorgers natuurlijk, maar die lopen daar niet rond.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:15 schreef blanket het volgende:
[..]Nee maakt ook niet uit. Ben aan Blanket gehecht
Dus wil/ga het ook niet veranderen.
Heb jij trouwens bedrijfskleding oid? Of krijg je dat niet als voorbereider? Ze hadden bij ons wel allemaal bedrijfskleding aan. Maar misschien zijn ze wel allemaal bezorgers. Geen idee nog
een mol? kom onder de dekens vandaanquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:59 schreef blanket het volgende:
[..]
Jahaaa dat weet ik hehehe Blanket is ook een mannetje...mijn geboortedatum klopt ook niet
ik vind dat het meest armoedige schoeisel wat er is,dat het niet mag geef ik ze groot gelijk in.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Als voorbereider mag je gewoon je eigen kleding aan. Het enige wat niet mocht zeiden ze tegen mij zijn slippers in de zomer.
we moeten een week bij dudor meedraaien,het lijkt me wel wat,kan ie gelijk op vakantie daarnaquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:13 schreef Troeta het volgende:
Dudor, die norm is toch overal hetzelfde?? Hoe kan er bij jullie wijken dan meer tijd bij staan? Dat kan dus niet volgens mij.
Doe nou niet alsof het bij jullie zo gesmeerd loopt, want dat doet het nergens.
En daarbij, ook al is Pietje langzamer dan Klaasje, het is en blijft een uurloon.
Tuurlijk. Ik ook.. er zal maar wel een bak ofzo erop vallen. Het is gewoon niet veilig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vind dat het meest armoedige schoeisel wat er is,dat het niet mag geef ik ze groot gelijk in.
Dat verbaast me, want de voorbereidingsnorm zou landelijk hetzelfde moeten zijn. De enige persoon bij ons die de norm wel haalt is een 55-plusser met normreductie, waar dus eigenlijk uit blijkt dat hij de officiële norm ook niet haalt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij ons halen de oude rotten met gemak de tijden. En op een drukke dag zou het makkelijker moeten zijn je tijd te halen. Meer post = meer tijd voor je dienst. Ik heb vtwers rondlopen die op een drukke dag meer dan een uur winst maken. Dus bij ons staan de tijden niet te krap.
Als dat wel zo zou zijn is het een ander verhaal.
Ja, die zak was net iets te groot om op je hoofd te zettenquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
3 uur in de regen gelopen, schoot ook niet op met die verschrikkelijke Hema-zak erbij
volgens mij is het verloop bij een krant ook groot?quote:Op woensdag 13 november 2013 06:00 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Zo dat was de laatste x dat ik op woensdag controleer of alle kranten van het depot weg zijn....
Dat was vanmorgen een hele stomme fout van mij :-(
Degene die 2 wijken moet doen was om 5:40 nog niet geweest. Ik degene gebeld die ik moest bellen...ja hoor na 2 minuten kwam ze al aan....maar dan kijkt ze me zo aan van bemoei je er niet mee.....nee wat dan de wijken laten liggen?!
Maar dat is de laatste x dat ik daar bel als ze volgende x niet is geweest bel ik ergens anders.....bah
Nou er is bij ons een depot bij gekomen. Daar waar ik dus sochtends niemand tegen kwam, kom ik nu van 3 wijken 2 mensen tegen.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
volgens mij is het verloop bij een krant ook groot?
ik heb hier diverse kranten thuis,maar de laatste tijd gaat het niet best met de bezorging.
Is er alweer een nieuw pakket? Ik heb de mijne tegelijk ontvangen met al het andere PostNL spul, al maanden geleden.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand hier een al een nieuw winterpakket (handschoenen, sjaal etc.) mogen ontvangen?
Mijn TC vertelde gisteren namelijk dat we die al binnen moeten hebben.
Volgens de kledingsite heb ik in januari een pakket gehad. Ik zie daar verder ook geen openstaande bestellingen staan.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is er alweer een nieuw pakket? Ik heb de mijne tegelijk ontvangen met al het andere PostNL spul, al maanden geleden.
Wat dan? Als ze echt te laat krijg of helemaal niet, gewoon klagen. Bij Wegener kost een bezorger dat 25 cent voor elke dag dat er klachten zijn en bij teveel klachten trappen ze je bij ons depot er gewoon uit.quote:Op woensdag 13 november 2013 07:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb hier diverse kranten thuis,maar de laatste tijd gaat het niet best met de bezorging.
vorige week gekregenquote:Op woensdag 13 november 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand hier een al een nieuw winterpakket (handschoenen, sjaal etc.) mogen ontvangen?
Zijn het nieuwe nieuwe spullen of precies hetzelfde spul als vorig seizoen?quote:
zal wel ongeveer hetzelfde spul zijn. Kan het niet vergelijken, want vorig jaar heb ik niets gehad. Wel in het verleden spul van TNT, maar op de vingerloze handschoenen na niets van aan gehad.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zijn het nieuwe nieuwe spullen of precies hetzelfde spul als vorig seizoen?
Die vingerloze handschoenen was ik bijvoorbeeld niet zo'n fan van.
Heb wel lekker uitgeslapen vandaagquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
een mol? kom onder de dekens vandaan
Je wiel? Wat dan?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:45 schreef gridjuh het volgende:
Mijn wiel wilde er vanmiddag er tussen uit knijpen :-(
ja die behoort duidelijk niet tot de doelgroepquote:Op woensdag 13 november 2013 09:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Wat dan? Als ze echt te laat krijg of helemaal niet, gewoon klagen. Bij Wegener kost een bezorger dat 25 cent voor elke dag dat er klachten zijn en bij teveel klachten trappen ze je bij ons depot er gewoon uit.
Toevallig dat ik vandaag een nieuwe op een krantenwijk moest inwerken, volgens de depothouder was dit een "goede" hij deed namelijk ook post. Nadat ik een wijk gedaan had zat ik op het depot te wachten, komt die gast aan fietsen met ja hoor Sandd tassen achterop.
Nou wil dat natuurlijk niet zoveel zeggen, maar wat is dat een hopeloos gevalletje.![]()
Een krantenwijk waar je met je fiets, bij ruim 90% van de bussen heel makkelijk kunt komen
zet die gast zijn fiets x meter van de bus op de standaard!![]()
Moeite met het openen, het er instoppen en herkennen van brievenbussen.![]()
Hij stond bijvoorbeeld pal naast zo'n ding en wist niet eens dat het een brievenbus was!![]()
En na bijna 100 kranten had hij nog steeds moeite om ze dubbel te vouwen.![]()
Morgen mag ik weer met hem opstap.![]()
Beetje een vage tekst. De bijeenkomst ging over een verhuizing, maar uiteindelijk ging het over andere onderwerpen zoals de website en een sms - systeem?quote:Op woensdag 13 november 2013 13:33 schreef V__L_N het volgende:
Vanmorgen vergadering gehad over de verhuizen van de vesting. Behoorlijk nutteloos. Ging veel over het zelfde en meeste vragen kunnen ze niet antwoorden.
Gingen oa. over de brakke website, ontbreken van nuttige materialen en het feit dat er nooit iets doorgegeven wordt.
1 plus we krijgen nu ook eindelijk een sms systeem.
(En de website blijft brak, want daar kunnen ze niks aan veranderen)
Dan kunnen wij elkaar de hand geven! Ik ben voorbereider sinds december 2011, maar nog steeds enigszins gespannen als ik 's morgens vertrek en als ik het gebouw binnen ga, moet ik nog steeds over een drempel heen (letterlijk en figuurlijk).quote:Op woensdag 13 november 2013 10:26 schreef blanket het volgende:
[..]
Heb wel lekker uitgeslapen vandaagIk ben zo'n stresskip heh...begin ik eindelijk bij een nieuwe baan slaap ik gewoon een week niet van de stress. Kan ik het wel...vind ik het wel leuk...klikt het wel met de mensen die er werken...verslaap ik mij niet...houdt mijn rug het...pffff Dus heel blij dat ik een goede nacht heb gehad
Postbezorgers hebben niet zo veel te maken met de verhuizing zelf. Het invoeren van een vbl zorgt wel voor veel rand zaken die gedaan worden ook ineens.quote:Beetje een vage tekst. De bijeenkomst ging over een verhuizing, maar uiteindelijk ging het over andere onderwerpen zoals de website en een sms - systeem?
Vorig jaar al. Nog voordat de zweetshirts geleverd werden. Wanten (zelfde als in de TNT-tijd maar dan blauw), halve vinger handschoenen waar mijn hele vingers twee keer in passen (one size, fits only giants), een muts en sjaal.quote:Heeft iemand hier een al een nieuw winterpakket (handschoenen, sjaal etc.) mogen ontvangen?
Is dit een verhuizing van een VBG naar een VBL?quote:Vanmorgen vergadering gehad over de verhuizen van de vesting. Behoorlijk nutteloos. Ging veel over het zelfde en meeste vragen kunnen ze niet antwoorden.
Gingen oa. over de brakke website, ontbreken van nuttige materialen en het feit dat er nooit iets doorgegeven wordt.
1 plus we krijgen nu ook eindelijk een sms systeem.
(En de website blijft brak, want daar kunnen ze niks aan veranderen)
Raar heh..vind het een irritante eigenschap van mijzelf haha. Nu ben ik wel wat geruster omdat het "vreemde" er vanaf is. Dus ik hoop dat ik fatsoenlijk slaap vannacht. Heb er wel zin inquote:Op woensdag 13 november 2013 17:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar de hand geven! Ik ben voorbereider sinds december 2011, maar nog steeds enigszins gespannen als ik 's morgens vertrek en als ik het gebouw binnen ga, moet ik nog steeds over een drempel heen (letterlijk en figuurlijk).
why? Je zou nu toch al gewend moeten zijn?quote:Op woensdag 13 november 2013 17:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar de hand geven! Ik ben voorbereider sinds december 2011, maar nog steeds enigszins gespannen als ik 's morgens vertrek en als ik het gebouw binnen ga, moet ik nog steeds over een drempel heen (letterlijk en figuurlijk).
Zeker, dat ben ik ook. Maar er gebeuren te vaak van die dingen waar je niet op rekent. Zoals gisteren. Kom ik binnen, zie ik een ander achter "mijn" kast staan. Die was daar gewoon achter gezet door de TC, zonder opgaaf van reden. Dus heb ik mij een andere kast opgezocht, waar niemand achter stond. Daar heb ik zo'n hekel aan, zulke dingen. Je weet nooit waar je aan toe bent.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
why? Je zou nu toch al gewend moeten zijn?
Dat lijkt mij ook heel irritant ja. Heb je niet gevraagd waarom dan? Ik weet dat ik voorlopig vliegende keep ben. Wel binnen een vast team/wijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zeker, dat ben ik ook. Maar er gebeuren te vaak van die dingen waar je niet op rekent. Zoals gisteren. Kom ik binnen, zie ik een ander achter "mijn" kast staan. Die was daar gewoon achter gezet door de TC, zonder opgaaf van reden. Dus heb ik mij een andere kast opgezocht, waar niemand achter stond. Daar heb ik zo'n hekel aan, zulke dingen. Je weet nooit waar je aan toe bent.
Ik heb de TC nog gevraagd hoe en wat, maar krijg dan zo'n nietszeggend antwoord, waar ik niks mee kan.
hmm ja, dat is minder leuk, zeker als je gewend bent een vaste kast te hebben.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zeker, dat ben ik ook. Maar er gebeuren te vaak van die dingen waar je niet op rekent. Zoals gisteren. Kom ik binnen, zie ik een ander achter "mijn" kast staan. Die was daar gewoon achter gezet door de TC, zonder opgaaf van reden. Dus heb ik mij een andere kast opgezocht, waar niemand achter stond. Daar heb ik zo'n hekel aan, zulke dingen. Je weet nooit waar je aan toe bent.
Ik heb de TC nog gevraagd hoe en wat, maar krijg dan zo'n nietszeggend antwoord, waar ik niks mee kan.
Ja dat heb ik wel gevraagd, maar kreeg een nietszeggend antwoord. En ik ben de enige niet die dat overkomt, het gebeurt voortdurend bij iedereen, dat je ineens ergens anders wordt neergepoot.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:09 schreef blanket het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook heel irritant ja. Heb je niet gevraagd waarom dan? Ik weet dat ik voorlopig vliegende keep ben. Wel binnen een vast team/wijk.
Heb je wel altijd dezelfde dienst en dezelfde wijken? Want dat is iets waar ik altijd enorm van in de stress schiet, als ze daarmee mee gaan klooien. Met voorbereiden gaat het nog wel, want ik ken alle wijken in mijn team toch wel uit m'n hoofd, maar met uitvoeringen is het een ander verhaal. Bij ons hebben eigenlijk alleen de postbezorgers en de 55-plussers (of medisch geïndiceerden) nog vaste wijken, en de anderen (waaronder ik) worden overal heen gestuurd, ook buiten de stad. Word je ineens een of ander dorp in gestuurd, waar je heg nog steg kent, met enkel een onduidelijk Google Maps-printje als ondersteuning. En dan adverteren ze er altijd mee dat het zo lekker ontspannen werken is bij de post, op je gemak je rondjes lopen, nou vergeet het maar! Het is constant gestress en gezeur en dingen die mis gaan. Dan ligt je wijk weer op het verkeerde depot, of iemand anders heeft 'm meegenomen of ze bellen je op dat ze weer wat veranderd hebben in de planning. En ik kan al zo slecht tegen veranderingquote:Op woensdag 13 november 2013 17:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik bereid alleen voor, loop dus geen bestellingen. Lijkt me echt heel vervelend wat jij beschrijft!quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb je wel altijd dezelfde dienst en dezelfde wijken? Want dat is iets waar ik altijd enorm van in de stress schiet, als ze daarmee mee gaan klooien. Met voorbereiden gaat het nog wel, want ik ken alle wijken in mijn team toch wel uit m'n hoofd, maar met uitvoeringen is het een ander verhaal. Bij ons hebben eigenlijk alleen de postbezorgers en de 55-plussers (of medisch geïndiceerden) nog vaste wijken, en de anderen (waaronder ik) worden overal heen gestuurd, ook buiten de stad. Word je ineens een of ander dorp in gestuurd, waar je heg nog steg kent, met enkel een onduidelijk Google Maps-printje als ondersteuning. En dan adverteren ze er altijd mee dat het zo lekker ontspannen werken is bij de post, op je gemak je rondjes lopen, nou vergeet het maar! Het is constant gestress en gezeur en dingen die mis gaan. Dan ligt je wijk weer op het verkeerde depot, of iemand anders heeft 'm meegenomen of ze bellen je op dat ze weer wat veranderd hebben in de planning. En ik kan al zo slecht tegen verandering
Zoveel lef heb ik niet. Maar ik heb het de TC wel even laten voelen dat ik het niet leuk vond. Maar ja, daar heeft ie geen boodschap aan.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:19 schreef Troeta het volgende:
KatrienDuck, als dat altijd jouw kast is kan je die persoon dan niet gewoon weg sturen? Laat die tc maar een andere kast voor hem zoeken.
je weet nu toch wel dat je een nr binnen het concern bent?men suggereert elke dag weer voor jou 10 anderen.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel gevraagd, maar kreeg een nietszeggend antwoord. En ik ben de enige niet die dat overkomt, het gebeurt voortdurend bij iedereen, dat je ineens ergens anders wordt neergepoot.
Zal ongetwijfeld niks persoonlijks zijn, gewoon frustratie. Moet eerlijk zeggen dat ik toch niet echt snap wat nu precies het probleem is met voor een andere kast gezet wordenquote:Op donderdag 14 november 2013 12:42 schreef Patoshik het volgende:
Hmhh, ik ben 1 van de laatste die nieuw zijn gekomen dus ik stond eerst voor een extra kast. Maar nu is er een nieuwe en die zit nu voor die kast. Dus ik word nu steeds naar kasten verplaatst waar normaal al mensen staan (en die moeten dan naar een andere) en ondanks dat ik er niks aan kan doen reageren die mensen echt heel lullig. Ze zijn gewoon kwaad.. Ja, ik kan er ook niks aan doen.
Echt niet? Ik ben altijd retelangzaam voor een nieuwe kast en je moet snel werken dus...quote:Op donderdag 14 november 2013 12:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik toch niet echt snap wat nu precies het probleem is met voor een andere kast gezet worden
Zoooooo, jij durft wel!quote:Op donderdag 14 november 2013 13:16 schreef blanket het volgende:
Zo weer thuis. Vandaag tot 12:00 uur gewerkt. Dus ik heb mijn 8 uur al gedraaid deze weekHad wederom langer kunnen blijven maar ik was ff gaar. Had ook ff woorden met TC. Die wilde mij wegrukken bij team om ergens anders verder te gaan. Ik zeg ik zit hier net 2 dagen en ik heb hier nog begeleiding. Daarbij was het dus (toen dat hij het vroeg) 11.50 uur en als ik nog aan een nieuwe kast had moeten beginnen had ik er om 13:30 uur nog gezeten. Ben nog niet zo vlot heh! Dus ik heb bedankt. Ik zeg voor jouw info ik zit al aan mijn uren deze week hoor. Hele discussie over dat nieuwe langer moeten werken bladiebla. Ik zeg dan had je dat de 1e werkdag moeten aangeven. Ik zeg je hebt mij nauwelijks bekeken...je hebt je niet voorgesteld....je begeleidt mij niet. En nu wil je op de werkvloer mijn contract en de hele ratteplan gaan bespreken? Lijkt mij niet. Kortom die weet ook meteen dat ik niet te koeieneren ben
Voor mij misschien 10 anderen...maar ik hoef er mijn eten niet van te kopen en ik laat niet over mij heen lopen. De recruiter en mijn begeleider zijn ook meteen in de bres gesprongen en 2 andere collega's ook. Ik heb een goede werkmentaliteit, heb het naar mijn zin en dat wil ik graag zo houden. Begrijp me niet verkeerd...wil mij de p.... werken voor een baas maar wel op een fatsoenlijke manier.
Hm, het systeem bij al die kasten is toch aardig hetzelfde. Natuurlijk kost een onbekende kast wel wat meer tijd met ingooien, en als het een wijk is met allemaal van die raar lopende nummers zal het zetten ook meer tijd kosten, maar over het algemeen valt het toch altijd nog wel aardig mee.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Echt niet? Ik ben altijd retelangzaam voor een nieuwe kast en je moet snel werken dus...
[..]
Ikke welquote:Op donderdag 14 november 2013 14:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Echt niet? Ik ben altijd retelangzaam voor een nieuwe kast en je moet snel werken dus...
[..]
Zoooooo, jij durft wel!
Ik sta nu voor een kast waar iedereen altijd met een grote boog omheen loopt, dus dan weet je het wel... lastig ingooien en ook lastig zetten. Maar goed, als ik hier nou dan maar voor blijf staan, dan went het vanzelf.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, het systeem bij al die kasten is toch aardig hetzelfde. Natuurlijk kost een onbekende kast wel wat meer tijd met ingooien, en als het een wijk is met allemaal van die raar lopende nummers zal het zetten ook meer tijd kosten, maar over het algemeen valt het toch altijd nog wel aardig mee.
Ik vind het alleen irritant als ik bij een ander team moet helpen en ik vraag iets en niemand lijkt het antwoord te weten. Dan vraag ik me toch altijd af of ze niet gewoon te beroerd zijn om antwoord te geven. Want al die lui werken er dan al een jaar of 20, dan ga je mij toch niet vertellen dat niemand het antwoord weet. Ik bedoel, ik weet bij mijn eigen team ook van vrijwel alle wijken wel alle bijzonderheden en welke straten er in welke wijken vallen en zo, dus dan moeten mensen die er al zo lang werken dat helemaal wel weten.
Ik heb, gelukkig, een hele lieve fijne man als begeleider die ook de postbode is van de kasten die ik klaar zet. Hij wil het mij ook echt goed leren dus hij neemt er echt de tijd voor. Dat vind ik echt fijn. Mijn directe collega's, van ons team, zijn ook allemaal even behulpzaam en vriendelijk. Ik wil heus wel een ander team helpen als ze extra handjes nodig hebben. Maar niet op mijn 2e dag en niet om 12:00 uur als er een andere postbode in mijn nek loopt te hijgen dat het af moet omdat hij weg wil. Dat gaat gewoon fout lopen...dat kan een kind van 4 nog wel zien.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:05 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik sta nu voor een kast waar iedereen altijd met een grote boog omheen loopt, dus dan weet je het wel... lastig ingooien en ook lastig zetten. Maar goed, als ik hier nou dan maar voor blijf staan, dan went het vanzelf.
Dat van dat vragen en niemand weet een antwoord, ken ik ook uit mijn begintijd. Wij kwamen in 2011 als eerste voorbereiders en we werden een beetje vijandig aangekeken door de postbodes. Want "wij kwamen hun werk afpikken". Ik snapte het wel een beetje hoor, maar het was wel heel vervelend, want niemand wist een antwoord als je wat vroeg en niemand wou je laten helpen als je jouw kast al klaar had.
dat zijn de mooistenquote:Op donderdag 14 november 2013 15:05 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik sta nu voor een kast waar iedereen altijd met een grote boog omheen loopt, dus dan weet je het wel... lastig ingooien en ook lastig zetten.
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moestquote:Op donderdag 14 november 2013 12:49 schreef gridjuh het volgende:
Ik vind het rotweer....
En hij is later dan normaal
En toch de Hema zak
ik mag deze mentaliteit wel,zo ben ik ook,het ergste is dat heel veel collega s dit niet zo kunnen uiten(geen werk ,geen eten)quote:Op donderdag 14 november 2013 13:16 schreef blanket het volgende:
Zo weer thuis. Vandaag tot 12:00 uur gewerkt. Dus ik heb mijn 8 uur al gedraaid deze weekHad wederom langer kunnen blijven maar ik was ff gaar. Had ook ff woorden met TC. Die wilde mij wegrukken bij team om ergens anders verder te gaan. Ik zeg ik zit hier net 2 dagen en ik heb hier nog begeleiding. Daarbij was het dus (toen dat hij het vroeg) 11.50 uur en als ik nog aan een nieuwe kast had moeten beginnen had ik er om 13:30 uur nog gezeten. Ben nog niet zo vlot heh! Dus ik heb bedankt. Ik zeg voor jouw info ik zit al aan mijn uren deze week hoor. Hele discussie over dat nieuwe langer moeten werken bladiebla. Ik zeg dan had je dat de 1e werkdag moeten aangeven. Ik zeg je hebt mij nauwelijks bekeken...je hebt je niet voorgesteld....je begeleidt mij niet. En nu wil je op de werkvloer mijn contract en de hele ratteplan gaan bespreken? Lijkt mij niet. Kortom die weet ook meteen dat ik niet te koeieneren ben
Voor mij misschien 10 anderen...maar ik hoef er mijn eten niet van te kopen en ik laat niet over mij heen lopen. De recruiter en mijn begeleider zijn ook meteen in de bres gesprongen en 2 andere collega's ook. Ik heb een goede werkmentaliteit, heb het naar mijn zin en dat wil ik graag zo houden. Begrijp me niet verkeerd...wil mij de p.... werken voor een baas maar wel op een fatsoenlijke manier.
je zal wel ervaren dat communiceren/communicatie niet de sterkste kant van postnl is,ondanks dat we wel een communicatiebedrijf zijnquote:Op donderdag 14 november 2013 15:01 schreef blanket het volgende:
[..]
Ikke welLaat niet over mij heen lopen. Werk al 22 jaar en heb wel geleerd dat "ja en amen" niet in mijn woordenboek voorkomt
![]()
Maar dit was duidelijk een TC die dacht even een statement te maken...en even wilde laten zien dat hij het baasje is. Dan heeft hij aan mij een verkeerde![]()
Als er mensen nieuw zijn dan lijkt mij dat jeje even komt voorstellen....dat je even bespreekt wat precies de bedoeling is...dat je laat weten wat de werktijden zijn..... Als jij ineens als een bullebak achter mij staat en roept dat ik ergens anders moet gaan helpen dan schiet ik uit mijn panty. Het zal mijn amsterdamse temperament zijn![]()
![]()
Recruiter zei dat ik contract voor 6 uur zou krijgen. Dat werd al 8 uur.
TC dacht dat ik 2x4 uur zou werken...in contract staat dat ik di-do-zat ga werken. Dus 2x4 uur is dan al vreemd. Kortom het is niemand duidelijk hoelang en welke dagen ik werk.
Het maakt mij niet uit maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. En ik vind, persoonlijk, dat je dat soort dingen niet op de werkvloer gaat bespreken waar 25 luistervinkjes omheen staan. Maar goed wie ben ik
Ik weet het..maar ik ben al zo vaak gepiepeld in mijn leven door werkgevers...en dat laat ik niet nog een keer gebeuren. En zelfs al zou het mijn eten zijn...dan nog. Ik laat niet over mij heen lopen.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik mag deze mentaliteit wel,zo ben ik ook,het ergste is dat heel veel collega s dit niet zo kunnen uiten(geen werk ,geen eten)
Dat had ik idd al begrepen van al jullie verhalen. Dus ik was er op gespitstquote:Op donderdag 14 november 2013 16:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je zal wel ervaren dat communiceren/communicatie niet de sterkste kant van postnl is,ondanks dat we wel een communicatiebedrijf zijn
als je te bijdehand bent kom je ook niet verder bij het bedrijf,nou dan maar nietquote:Op donderdag 14 november 2013 16:22 schreef blanket het volgende:
[..]
Dat had ik idd al begrepen van al jullie verhalen. Dus ik was er op gespitst![]()
Maar goed er is voor de rest geen man over boord. Ik heb mijn zegje gedaan en ik verwacht gewoon dat hij een normale werkhouding tegen mij aanneemt. Dan kan je veel potjes breken bij mij. En als hij dat niet doet...ga ik weer lekker bankhangen![]()
In mijn geval is het zo dat het vragen waren over waar een bepaald nummer bij hoorde omdat die niet op de kast stond en ook niet op de sammy. Dan krijg je als standaard antwoord "doe er maar los bij". Alsof ze het zelf prettig vinden om er allerlei losse rotzooi bij te krijgen.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:05 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik sta nu voor een kast waar iedereen altijd met een grote boog omheen loopt, dus dan weet je het wel... lastig ingooien en ook lastig zetten. Maar goed, als ik hier nou dan maar voor blijf staan, dan went het vanzelf.
Dat van dat vragen en niemand weet een antwoord, ken ik ook uit mijn begintijd. Wij kwamen in 2011 als eerste voorbereiders en we werden een beetje vijandig aangekeken door de postbodes. Want "wij kwamen hun werk afpikken". Ik snapte het wel een beetje hoor, maar het was wel heel vervelend, want niemand wist een antwoord als je wat vroeg en niemand wou je laten helpen als je jouw kast al klaar had.
Och nee...ik ben geen carrieretijger. Heb ook wel in de chef/managers hoek gezeten. Krijg je schoppen van boven en van onderen. Hoeft van mij niet (meer). Werk liever met mijn handen...luie zweet eruit en als ik de deur uit loop ben ik vergeten wie <insert werkgever> is.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als je te bijdehand bent kom je ook niet verder bij het bedrijf,nou dan maar niet
Daarom ben ik zo blij dat ik het leer van de postbode die de wijk zelf ook loopt. Dan krijg je toch wat praktijkinzicht. Dat helpt echt wel. Heb voorheen bij een bouwbedrijf gewerkt en daar gingen wij ook de buitendienst in. Domweg om te zien waar we mee bezig waren. Vond ik goede actie van het bedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
In mijn geval is het zo dat het vragen waren over waar een bepaald nummer bij hoorde omdat die niet op de kast stond en ook niet op de sammy. Dan krijg je als standaard antwoord "doe er maar los bij". Alsof ze het zelf prettig vinden om er allerlei losse rotzooi bij te krijgen.
Dat hele "werk afpikken" speelde hier ook wel, maar dan vooral richting de postbezorgers. Dat ze je niet willen laten helpen is volgens mij vooral bij pure voorbereiders, en dan vooral als het om een wijk gaat die door een postbode moet worden weggebracht. Voorbereiders hebben vaak toch een wat andere manier van zetten dan postbodes of andere mensen die ook ervaring hebben met uitvoering. Goed, en sommige mensen bakken er ook gewoon echt weinig van qua voorbereiden, als die aan mij vragen of ze moeten helpen denk ik meestal ook wel "nou, liever niet" want dan weet ik gewoon dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden.
Dus je was er op gespitst... Dat is toch eigenlijk wel heel treurig. Topbedrijf werken wij toch voorquote:Op donderdag 14 november 2013 16:22 schreef blanket het volgende:
[..]
Dat had ik idd al begrepen van al jullie verhalen. Dus ik was er op gespitst![]()
Maar goed er is voor de rest geen man over boord. Ik heb mijn zegje gedaan en ik verwacht gewoon dat hij een normale werkhouding tegen mij aanneemt. Dan kan je veel potjes breken bij mij. En als hij dat niet doet...ga ik weer lekker bankhangen![]()
Een maandquote:Op donderdag 14 november 2013 16:43 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dus je was er op gespitst... Dat is toch eigenlijk wel heel treurig. Topbedrijf werken wij toch voor
Maar ik kan niet zeggen dat de mentaliteit van jouw TC mij heel erg verbaast. Ik heb dan ook weinig hoop voor je dat ie zich voortaan anders zal gaan gedragen tegenover jou.
Hierbij: Welkom in de wondere wereld van Postnl!
Hoe lang is je proeftijd?
Ik had 4 bekeuringen op 1 adres..op 1 naam...die gaat niet blij wezen pfffquote:Op donderdag 14 november 2013 16:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag voor één enkel adres 35!! strafport kaartjes.
Leuk als je ze stuk voor stuk op adres moet controleren
Vier maar? Je zult er soms (als je hier blijft werkenquote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik had 4 bekeuringen op 1 adres..op 1 naam...die gaat niet blij wezen pfff
quote:Op donderdag 14 november 2013 16:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vier maar? Je zult er soms (als je hier blijft werken) nog wel meer voor één enkel adres tegenkomen. Vooral bij taxibedrijven.
Die 35 portkaartjes halen het nog niet bij de 37 belastingbrieven die ik ooit op een adres op één dag heb bezorgd. En de volgende dag nog eens iets van 15
Run Forrest run...lolquote:Op donderdag 14 november 2013 16:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had 9 of 12 verkeersboetes op 1 adres..
In de brievenbus geduwd en zowat weggerend
Een spoor van dwarrelende brieven achterlatendquote:
ik heb er wel meer voor één vakje gezien, maar dat waren retourenquote:Op donderdag 14 november 2013 16:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had 9 of 12 verkeersboetes op 1 adres..
In de brievenbus geduwd en zowat weggerend
ik heb het nog gekker meegemaakt,35 bankpassen op mijn naamquote:Op donderdag 14 november 2013 16:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vier maar? Je zult er soms (als je hier blijft werken) nog wel meer voor één enkel adres tegenkomen. Vooral bij taxibedrijven.
Die 35 portkaartjes halen het nog niet bij de 37 belastingbrieven die ik ooit op een adres op één dag heb bezorgd. En de volgende dag nog eens iets van 15
Je blijft er toch in als dat op de mat ligt...quote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh het waren er slechts 7 ..![]()
[ afbeelding ]
35!!quote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb het nog gekker meegemaakt,35 bankpassen op mijn naam
voor de geleden schade heb ik een kadobon van de bank gekegen
ja het waren een beetje veelquote:Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef blanket het volgende:
[..]
35!!past niet eens in je portomonee hahahahha
Nou, tot vlak na de kerst willen ze je vast wel houdenquote:Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef blanket het volgende:
[..]
Een maandMaar dat is wederzijds heh hahaha Ik kan ook opzeggen als ik het niks vind. Maar goed zover wil ik nog helemaal niet denken. Het is hem wel duidelijk dat ik mij niet alles laat zeggen. En dat was wel even het punt dat ik wilde maken. Als ik wat langer er zit en wat meer routine heb vind ik het niet erg om als vliegende keep te gaan fungeren. Maar eerst de routine graag.
Toen dat ze mij aannamen werd er nadrukkelijk gezegd dat het niet voor de kerstperiode zou zijn. Ik moest vooral langere tijd beschikbaar blijven/zijn. Maar ja...eerst zien dan gelovenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, tot vlak na de kerst willen ze je vast wel houdenDaarna is het even afwachten.
Hier hebben we zo'n teamcoach die dan in het voorbijgaan roept dat je een bepaalde wijk moet lopen en dan kijk je achterom om te reageren maar dan is ie allang weer weg. Heb hem voor de gein wel eens gebeld als ik iets wilde vragen, vaak krijg je ze dan sneller te spreken dan in levende lijve ook al staan ze een paar meter verderop.
Ja, precies, als ze meteen zeggen dat je na 3 maandjes of zo weer op kan donderen zullen er veel mensen zijn die meteen zoiets hebben van "laat maar zitten, voor zo'n korte periode ga ik mijn best niet doen."quote:Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef blanket het volgende:
[..]
Toen dat ze mij aannamen werd er nadrukkelijk gezegd dat het niet voor de kerstperiode zou zijn. Ik moest vooral langere tijd beschikbaar blijven/zijn. Maar ja...eerst zien dan geloven
Ach ja. Ik vind het fijn om wat om handen te hebben.En tuurlijk zijn de extra centjes meegenomen...zeker in de december maanden. Het is niet mijn broodwinning. Leuk voor erbij, eindelijk weer even van de bank af etc. Ik hoop dat ik het heel lang kan blijven doen maar wel onder leuke omstandigheden.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, precies, als ze meteen zeggen dat je na 3 maandjes of zo weer op kan donderen zullen er veel mensen zijn die meteen zoiets hebben van "laat maar zitten, voor zo'n korte periode ga ik mijn best niet doen."
Als ik kijk naar hoe er hier soms wordt omgegaan met voorbereiders, dan zou ik niet alles geloven. Ene moment zeggen ze dan nog dat je wel goed functioneert, niks aan de hand, en dan wordt zo iemand ineens op de laatste dag van zijn/haar contract 's middags thuis nog even gebeld dat ze niet weer hoeven te komen omdat het contract niet verlengd wordt. Dit terwijl diegene dan de hele ochtend ook gewoon op de vestiging was, maar ja, dan zijn ze natuurlijk bang dat zo iemand meteen niet gemotiveerd meer is en dus wachten ze zolang mogelijk.
Maar die mensen hebben natuurlijk een vast contract dus die kunnen ze er ook niet zo makkelijk uitwerkenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:50 schreef blanket het volgende:
[..]
Ach ja. Ik vind het fijn om wat om handen te hebben.En tuurlijk zijn de extra centjes meegenomen...zeker in de december maanden. Het is niet mijn broodwinning. Leuk voor erbij, eindelijk weer even van de bank af etc. Ik hoop dat ik het heel lang kan blijven doen maar wel onder leuke omstandigheden.
Als ik naar het team kijk wat daar werkt zie ik weinig verloop. Zijn allemaal mensen die er sinds het stenentijdperk (positief bedoeld!!) al zitten. Dat geeft toch wel wat hoop voor de toekomst. Maar we weten allemaal dat de post terug loopt en ze giga aan het bezuinigen zijn. Dus als er 1 uitvliegt zal ik de 1e zijn.
Niemand?quote:En hoe zit het met aangeven dat je eventueel kan werken met KNJ maar nu zelf blijkt toch niet meer te kunnen? Heb nog geen planning binnen maar zoals het er nu naar uit ziet zit december toch vol verplichtingen met school e.d. TC kan toch niks verplichten aangezien het extra werk is en nog niet vaststaat (werk normaal alleen zaterdags)?
Vast contract stelt ook niet meer zoveel voor. Ik had ook een vast contract bij mijn vorige werkgever. Stond zo op straat...boventallig..economische redenen blablabla...half jaar salaris meegekregen en dikke doeiquote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar die mensen hebben natuurlijk een vast contract dus die kunnen ze er ook niet zo makkelijk uitwerken
Dat ging dus helemaal mis bij ons....ja of vsp wie je de schuld wilt geven....quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
gewoon zeggen dat je toch niet kunt. Lijkt me geen probleem toch?quote:
Probleem is dat het nog niet zeker is of ik wel of niet kan, maar laat het dan iig meteen weten aan de TC, wel zo netjes!quote:Op donderdag 14 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat je toch niet kunt. Lijkt me geen probleem toch?
Als je alles had gelezen wat ik had getikt had je het misschien beter begrepen. Of niet...kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:25 schreef Troeta het volgende:
Ik ben helemaal van teamcoaches op hun plek zetten enzo, maar het was toch geen hele rare vraag of je even in een andere wijk kon gaan helpen? Die wijk liep waarschijnlijk achter op schema en de wijk waar jij in zat ruim op tijd.
De meeste voorbereiders willen juist zoveel mogelijk uren draaien, dus ik vind het best apart om in je eerste week zo tekeer te gaan tegen je TC. Je bent daar om te werken en het is nou eenmaal geen cultuur van alleen ej contracturen werken. Het werk van de dag moet af, daar moet iedereen bij helpen. Wel tegen betaling natuurlijk.
Geen moeite mee...maar dan moet ik wel de routine hebben. En zolang ik die nog niet heb ga ik niet een ander met mijn fouten of onwetendheid opzadelen. Want dan help ik ze van de regen in de drup.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:36 schreef Troeta het volgende:
Ik heb alles gelezen. Er valt heel veel over PostNl te zeggen, maar ik denk niet dat deze bedrijfscultuur bij je past. Naast teamcoaches heb je ook collega's die op je moeten kunnen rekenen.
Dat had ik kunnen doen ja. Maar dat heb ik niet gedaan. Het liep al tegen 12 uur. Die wijk had er om 11:00 uur al uit gemoeten. Ik ben vandaag bijna 5 uur bezig geweest met 3 kasten dus heb totaal de snelheid (nog) niet. Verder was ik op dat moment nog met kast 3 bezig dus ik had mijn eigen werk neer moeten leggen om met een andere kast verder te gaan. Daar help ik mijn eigen team dan ook niet mee want die liepen ook al achter. Dan kunnen ze daar beter een ervaren persoon achter zetten.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:41 schreef Troeta het volgende:
Kom op, er is daar echt wel iemand die je helpt. Je kan tegen ze zeggen, hoi, ik ben nieuw hoor, dus zou je het even willen uitleggen?
Maar misschien hadden ze dan wel een ervaren kracht achter jouw kast gezet omdat die wijk er eerder uit moest dan de wijk waar de TC je nu heen wilde sturen. Zo doen ze dat bij ons ook wel eens, dat is nu eenmaal toch wat efficienter dan. En dat je de snelheid nog niet hebt zal de teamcoach vast ook wel begrijpen.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:47 schreef blanket het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen doen ja. Maar dat heb ik niet gedaan. Het liep al tegen 12 uur. Die wijk had er om 11:00 uur al uit gemoeten. Ik ben vandaag bijna 5 uur bezig geweest met 3 kasten dus heb totaal de snelheid (nog) niet. Verder was ik op dat moment nog met kast 3 bezig dus ik had mijn eigen werk neer moeten leggen om met een andere kast verder te gaan. Daar help ik mijn eigen team dan ook niet mee want die liepen ook al achter. Dan kunnen ze daar beter een ervaren persoon achter zetten.
Dat was mijn gedachte gang op dat moment en daar sta ik nog steeds achter.
Die "iemand anders" had dan toch ook die andere kast voor het andere team kunnen doen?quote:Op donderdag 14 november 2013 20:52 schreef Troeta het volgende:
Maar je moet niet in teams denken, het gaat erom dat kanten op tijd klaar zijn, rond half 1,kwart voor 1 moet dat zijn. De kast waar jij dan achter zat was dan gewoon door iemand anders klaar gemaakt.
Maar dat ligt er dus aan of beide kasten op hetzelfde moment klaar moesten zijn. En als de wijk die jij aan het doen was voor een postbode was en de wijk die je moest gaan doen voor een postbezorger, dan is dat ook wel een mogelijke reden. Postbezorgerwijken gaan over het algemeen voor.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:56 schreef blanket het volgende:
[..]
Die "iemand anders" had dan toch ook die andere kast voor het andere team kunnen doen?
Ik zit niet fout in mijn redenering hoor. Mijn 2 (ervaren) collega's die erop dat moment nog zaten zeiden precies hetzelfde. Dus ik lig niet dwars nu
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Dat kan ik nog niet inschatten natuurlijk. Maar goed het was ook de manier waarop en het feit dat die collega's er meteen tegen ingingen. Volgende keer beter. Zoals ik al eerder schreef ben ik echt niet te besodemietert om bij te springen en als ik langere dagen moet maken hoor je mij daar ook niet over. Alleen is dat niet wat mij is voorgespiegeld tijdens het sollicitatie gesprek. Dus een beetje overleg zou wel fijn zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef Troeta het volgende:
Ja, een wijk voor een vaste postbode mag pas als laatste klaar zijn. Eerst moeten de wijken voor de postbezorgers af, die worden met een busje naar het depot gebracht.
En postbodes mopperen altijd als iemand uit hun wijk wordt weg gekaapt. Iedereen wil zo vroeg mogelijk naar huis.
het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauzequote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef Troeta het volgende:
Ja, een wijk voor een vaste postbode mag pas als laatste klaar zijn. Eerst moeten de wijken voor de postbezorgers af, die worden met een busje naar het depot gebracht. Het busje vertrekt op tijd, die wacht niet, als er dan een kant niet mee kan moet een postbezorger helemaal naar de vestiging fietsen of er moet een extra busrit aangevraagd worden en dat kost allemaal geld en de postbezorger moet heel lang wachten.
Nee, jij kan dat niet inschatten maar de teamcoach wel. En die vaste postbodes zijn in dit soort gevallen gewoon niet de mensen waar je naar moet luisteren want die denken (uiteraard) vooral aan wat voor henzelf het meest gunstig is.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:06 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Dat kan ik nog niet inschatten natuurlijk. Maar goed het was ook de manier waarop en het feit dat die collega's er meteen tegen ingingen. Volgende keer beter. Zoals ik al eerder schreef ben ik echt niet te besodemietert om bij te springen en als ik langere dagen moet maken hoor je mij daar ook niet over. Alleen is dat niet wat mij is voorgespiegeld tijdens het sollicitatie gesprek. Dus een beetje overleg zou wel fijn zijn.
Ik ben op andere voorwenselen (?) of voorwaarden aangenomen. Kan er niets anders van maken. In mijn contract staat ook duidelijk dat alles in overleg dient te gebeuren. Dat werkt, in mijn beleving, 2 kanten op.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:16 schreef Troeta het volgende:
Nou daar zit een max aan hoor, als de chauffeurs van het autobedrijf vaak te laat scannen krijgen ze dat op hun bordje en er staan depotchefs en postbezorgers te wachten bij de depots, die post moet er echt wel op tijd zijn.
Oja, dat overleggen moet je ook uit je hoofd halen idd, het is productiewerk he, je moet gewoon doen wat de chef zegt.
Dat is idd niet leuk en daar moet je geschikt voor zijn.
Ik denk dat voorbereider zijn best leuk kan zijn, maar verwacht niet dat je mee mag denken en beslissen hoe de dingen geregeld worden.
Afspraken over welke dagen en hoeveel uren je werkt zijn vast wel te maken, maar om 12 uur weglopen als jouw kanten nog niet klaar zijn of alles in de soep loopt is gewoon not done.
Ik ben zeker nog in opleiding....dinsdag heeft hij bijkant de hele tijd naast mij gestaan en vandaag de helft van de tijd. Wat dus tot gevolg had dat hij ook met zijn eigen werk achter liep. Dus vandaar dat er zoveel poeha ontstond toen TC mij weg wilde halen.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post
Nou, dat "de eerste dagen in opleiding" valt in de praktijk vaak nogal tegen als voorbereiderquote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post
Tnx. Ik wist idd niet eens waar het toilet was..uiteindelijk zelf wel gevondenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef tntster het volgende:
Ik vind het knap dat je zo van je af hebt "gebeten".
Hoe vaak zie ik bij ons wel niet dat een nieuwe in het diepe wordt gegooid, slechte uitleg, geen voorstelronde of rondleiding krijgt en er dan na een paar weken mee ophoudt omdat ze in de eerste week al met een stopwatch achter diegene staan.
Fatsoenlijke opleiding is er bij ons niet bij, wat meedraagt aan flinke af en aanloop van nieuwe medewerkers.
En vaste tijden zijn er nu eenmaal niet, de ene dag is drukker als de andere.
Ook dit wordt vaak niet verteld, waardoor mensen totaal geen weet hebben wat er van ze verwacht wordt.
Klinkt allemaal niet lekker. Hoop dat de rest van de dag wat relaxter was.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....
Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....
Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauze
Bij ons rijden de klepwagens tussen half elf en twaalf af en aan, na de eerdere vroege ritten. Hangt er vanaf wat er op het dok klaar staat waar ze dan naar toe gaan.
Voor de rest is het handig als je wat chauffeurs kent. Kun je wel eens wat gedaan krijgen
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
..
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
Wat een heerlijk sociaal bedrijf is PostNL ook...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
... Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
ssstttttt........quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:40 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maaktquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maakt
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoekenquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...
Maar ik moest de auto nog verplaatsen om bij zijn voordeur te komen....en dan mij om laten lopen en dan zo'n opmerking op een rot toon.
Hij moet blij zijn dat ik de krant nog doe brengen...Ik had ook kunnen zeggen nee ik vervang haar niet, hadden ze iemand van de stad verderop moeten laten komen, die de wijk helemaal niet kent, had het vele malen langer geduurd.
En wat dat betreft hij weet het dondersgoed hoe het werkt.
Maar hij kan het ook normaal zeggen of opmerken en niet zo stom.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Alleen als ik uren kan makenquote:
sterkte met wat het dan ook isquote:Net vervelend nieuws gehoord (niks medisch gelukkig) dus motivatie is nu ff wat minder.Kan werk natuurlijk niks aan doen maar goed.
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Ja meer zoiets van eerst vragen, dan pas een antwoord geven.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
Ja, helaas zijn sommige mensen gewoon zo. Ik heb ooit ook kranten gelopen en ik was bijna altijd keurig netjes op tijd, maar toch waren er mensen bij die uit hun dak gingen als ik toch een keertje pas om 5 over 7 kwam bijvoorbeeld... en dan ook nog met enorme gladheid etc. Sommigen zitten idd echt op hun krantje te wachten. Een opmerking kan, maar had wel wat vriendelijker gekund.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
ben je depothoudster?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....
Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....
Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Ja zo'n hatelijke opmerking lijkt me ook heel vervelend. ik heb dat zelf bij postNL gehad toen ik nog twee middag-wijken had. Kreeg ik ook te horen van" zoo, kun jij niet eerder je bed uitkomen." gelukkig kreeg ik die opmerking op een dag dat ik goed in mijn vel zat, dus toen heb ik de bedrijfsprocessen en reden dat ik pas 's middags kon beginnen rustig uit kunnen leggen. Maar in jouw geval helemaal l*llig Gridjuh, omdat je nog je best doet om de fout van een ander te herstellen.quote:Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Staat voor "VBG of VBL informatiemedewerker". Wat ze precies allemaal doen weet ik niet, maar info die bij hen terecht komt waren vroeger de papieren declaraties voor een fietsreparatie, als een adres om wat voor reden dan ook onbereikbaar is geworden (bijvoorbeeld bij een gigantisch wespennest vlak voor de brievenbus) dan moet een VIMmer daar iets mee gaan doen en ik geloof dat ze een stukje van de taken van de TC en admi-medewerkers doen (maar dat laatste weet ik niet zeker).quote:Wie kan mij vertellen waar vimmer een afkorting van is en wat doet die persoon?
die doet de administratieve kantquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:16 schreef KatrienDuck het volgende:
Wie kan mij vertellen waar vimmer een afkorting van is en wat doet die persoon?
We kregen net een mail van de TC dat we m.i.v. volgende week volgens de nieuwe werktijdenregeling gaan werken. Kan leuk worden...
Erwin is in rehabquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:11 schreef ophaling10 het volgende:
ik mis hier een paar Peter en Erwin,gestopt,weg?
En Peter heeft een andere baan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:11 schreef ophaling10 het volgende:
ik mis hier een paar Peter en Erwin,gestopt,weg?
Lekker handig voor al die studenten en huismoeders die nu bij de post werken. Die zijn binnengehaald met het verhaal dat je het zo mooi om je andere activiteiten kunt heen plannen (college, kinderen uit school halen, etc). Als je een wijk van 2,5 uur hebt die er pas om 1 uur ligt en die moet voor 17.00 uur bezorgd zijn, heb je hooguit 1,5 uur speling!quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00.
Meestal zijn ze er nu om 11.30 op wo/vr al. Snap niet waarom ze nu ineens op de rustige dagen later zijn dan op de drukke dagen.
Overigens had ik die veronica folder dinsdag al in combi met die hema zak (en nog 4 andere). Wat een nachtmerrie was dat. Snap niet dat ze dat kleine kutspul stoppen bij zo iets lomp groots.
straks zijn de begintijden 15uur, kunnen ze het zelf rondbrengen,de doelgroep(en) zijn ze al voorbijgestreefd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lekker handig voor al die studenten en huismoeders die nu bij de post werken. Die zijn binnengehaald met het verhaal dat je het zo mooi om je andere activiteiten kunt heen plannen (college, kinderen uit school halen, etc). Als je een wijk van 2,5 uur hebt die er pas om 1 uur ligt en die moet voor 17.00 uur bezorgd zijn, heb je hooguit 1,5 uur speling!
En hoe moet het met mensen die dagelijks meerdere wijken lopen? Die 4 tot 5 uur lopen op een dag? Die zijn dan straks standaard tot 6 uur bezig, en met dikke hah of bij drukte of calamiteiten wordt 't nog later!
Ik ben deeltijdwerker en hoef op daldagen alleen maar te lopen, maar ik ga echt niet tot 1 uur wachten! Dan om ik het zelf wel op de vestiging ophalen, dat is hier toch maar 3 km vandaan.
Laat hier nou ook net een werkoverleg zijn aangekondigd! Had helaas al zoiets in de wandelgangen vernomen!quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00.
Gebeurd hier wel hoor laatste maand zeker 2x.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?
helemaal waar,betaald het nou een 100 op een dag vinden velen het niet erg,maar het stopt bij 2 tientjes.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Laat hier nou ook net een werkoverleg zijn aangekondigd! Had helaas al zoiets in de wandelgangen vernomen!Als ze het deze keer echt doorvoeren (vorige keer steeds afgeblazen omdat veel mensen zouden stoppen) is het aan de doelgroep postbezorgers niet meer te verkopen.
In een ideale wereld past de bezorger zich natuurlijk aan aan PostNL. Maar waarom zou je er vanuit gaan dat diegene alléén maar die bezigheid die dag, dus niet uitmaakt hoe laat ie kan beginnen/klaar is? Omgekeerde wereld natuurlijk! Een huismoeder die om 12u de kinderen uit school haalt, tot 13u/13.15 luncht en rond half vier de kinderen weer ophaalt moet dus in amper twee uurtjes tijd alle post wegwerken. Op een piekdag met HAH bestaan er hier geen wijken van minder dan 2 uur. Bovendien werk je dan maar één wijk en kan je inkomen dus ook nooit hoog worden met die 2 uurtjes per dag en op daldag waarschijnlijk maar 1-1,5 uur.
Mijn situatie: vroeger 9/9.30 de straat op, nu met geluk 10.30 uur maar meestal pas rond 11u. Maar ik mag tegenwoordig niet meer voorbereiden (goedkope krachten voor nu) dus ik heb werkelijk niks te doen op zaterdagochtend tot ik kan beginnen. Ja lekker lang uitslapen, maar daar geef ik zelf helemaal niets om. Liever vroeg beginnen en vroeg klaar dan andersom... En met twee wijken zou ik dan rond 17/18u uitkomen, iets wat ik zelf vertik omdat het ook al vroeger donker/koud wordt en je dan helemaal kapot bent 's avonds omdat je niet voldoende kan uitrusten voor eventueel een avondje weg..
Bij ons houd 1 postcodegebied toch wel zo'n 2 teams in met ongeveer 60 wijken. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:03 schreef tntster het volgende:
Op de daldagen worden steeds minder voorbereiders ingezet. Bij ons veelal de fulltimers omdat die anders nooit hun uren vol kunnen maken, met als gevolg, minder mensen = later klaar
Bij ons zitten we met 3-4 man diverse postcode gebieden voor te bereiden.
Rond de 30 wijken schat ik in?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:03 schreef tntster het volgende:
Op de daldagen worden steeds minder voorbereiders ingezet. Bij ons veelal de fulltimers omdat die anders nooit hun uren vol kunnen maken, met als gevolg, minder mensen = later klaar
Bij ons zitten we met 3-4 man diverse postcode gebieden voor te bereiden.
knettergek als je het ook echt doet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
Ik heb van mijn pa een hoofdband met felle lamp gekregen, zodat ik in het donker gewoon vrolijk verder kan met de post
ik begon vorige jaar met lopen in de winter, met 2 dikke middagwijken op zaterdag.. dus dat werd wel donker jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knettergek als je het ook echt doet.
Heb wel eens een bundeltje dat was blijven liggen in het donker bezorgd. Is geen pretje, zo zonder licht. Je ziet echt niets
Scheelde me een dag later wel, want toen moest ik die straat bezorgen, maar dan met een stuk minder post dan met dat bundeltje
ah ja, dan kan het handig zijn. Het scheelt dat hier de wijken over het algemeen niet al te groot zijn, waardoor je het voor donker wel op redt, op eentje na die je vaak in combinatie met een andere loopt. Daar wil je niet na 13.00 nog aan moeten beginnen, want anders loop je het laatste stukje in het donker als het winter is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik begon vorige jaar met lopen in de winter, met 2 dikke middagwijken op zaterdag.. dus dat werd wel donker ja
bij postcode XXXX invullenquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik zit hier met een blauwe belasting enveloppe,
waar RETOUR! op staat geschreven.
dus ik wil dr zo'n sticker op doen,
maar nergens staat de afzender postcode!
ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik m openmaak..??
dan wordt ie er door de machine uitgegooid en komt de envelop via handsortering op de juiste plaats terecht. Waarschijnlijk een postbus in Heerlen (postcode 6400)quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
XXXX?
nooit van gehoord,
wat doen ze dr dan mee?
dat mogen zij ook niet. Dat mag alleen in Den Haag, maar ik denk dat ze wel weten waar de envelop naar toe moetquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
begrijp ik t goed dat handsortering m dan openmaakt?
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de sorteerders ook nog een gratis tip dan maar: plak de sticker van de curator linksonder op de envelop. meer hoeft er niet gedaan te worden, want de machine zorgt ervoor dat het goed komt
Bij ons dus ook.quote:Op zaterdag 16 november 2013 04:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.
De subco moet het dan hogerop gaan zoeken, want die wachttijd dient hij/zij betaalt te krijgen. Dit hebben ze hier ook geprobeerd met de subco's, maar die krijgen nu netjes de wachttijd betaald. Wat betreft dat wachten van de eigen chauffeurs: ik kan het mij niet permitteren om een uur te wachten omdat ik 's avonds vaak een haalrit heb na mijn autobestelling.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
Dat is al gebeurd, maar het autobedrijf wil de rit niet naar een later tijdstip verplaatsen en het is voor ons simpelweg onmogelijk om op een drukke donderdag al die wijken klaar te hebben om 11 uur. Waarom ze de rit niet naar een later tijdstip willen verplaatsen weet ik trouwens niet, want die chauffeur heeft ook nog een middagrit en die sluit dus niet aan op die depotrit. Daartussen heeft ie wel 2 uur niks, dus die depotrit zou makkelijk naar een wat later tijdstip verschoven kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:35 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Misschien ook een idee voor jullie VBG om eens om tafel te gaan met het Autobedrijf om de tijden beter op elkaar af te stemmen. Is hier ook gebeurd en scheelt voor beide partijen veel ergernis (en geld)
FOUT, FOUT, FOUT!quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij postcode XXXX invullen
dat is de officiële manier ja, maar zoals ik het zei zou het ook moeten kunnen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 04:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.
het komt vanzelf op het goede adres terechtquote:Op zaterdag 16 november 2013 14:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
FOUT, FOUT, FOUT!
xxxx doe je alleen bij herstellen aan geadresseerde, als je de juiste postcode niet weet. Als een brief retour afzender moet, en je hebt het adres van de afzender niet, dan moet je invullen:
2500 NA 99054
Ja, maar dan hebben we bij de volgende werkbespreking weer als agendapunt dat de stickers van de curator niet op de goede plek worden geplaktquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de officiële manier ja, maar zoals ik het zei zou het ook moeten kunnen.
denk het niet. Geen klachten bij ons, zo heb ik gehoord van diegene die er over gaatquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar dan hebben we bij de volgende werkbespreking weer als agendapunt dat de stickers van de curator niet op de goede plek worden geplakt
Nou ja, bij ons is het al meerdere malen agendapunt geweest, het mag bij ons gewoon niet op die manier.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk het niet. Geen klachten bij ons, zo heb ik gehoord van diegene die er over gaat
ja hopende op een faillissement,hoeven we die niet meer mee te nemen ,dit is al jaren traditie die zooiquote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zogenaamd scenario rustig, maar ik heb me een breuk gesjouwd! In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Dat hoeft dan weer niet...quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hopende op een faillissement,hoeven we die niet meer mee te nemen ,dit is al jaren traditie die zooi
ok we geven ze nog een keer de kans komend jaarquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat hoeft dan weer niet...Maar als ze gewoon eens het standaardformaat aanhouden scheelt al een stuk. Ze willen zich natuurlijk onderscheiden, maar dan liever met lage prijzen dan zo'n absurd formaat die bij niemand door de bus past (doelgroep is vaak ouder en die hebbe nog kleine smalle busjes)
Bij Sandd is controle gewoon een stuk lastiger omdat je als klant niet echt weet wat je moet ontvangen via Sandd. Soms bankafschriften, belasting, SVB, tijdschriften en zo maar volgende maand kan je ze weer krijgen via PostNL en als je ze dus helemaal niet krijgt is het nog een stuk lastiger. Zo ook die stempassen, hoe moet een normaal iemand weten dat de ene helft via Sandd gaat en de andere via PostNL? En welke jij dus krijgt is afwachten tot je de stempas hebt. Je moet het treffen met een serieuze bezorger bij Sandd of een van die onderaannemers die voor Sandd werken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker bij onze concurrent Sandd. Ik postte hier laatst dat er in een gebied geen stempassen waren bezorgd. Het blijkt dat die bezorger van Sandd de bons heeft gekregen en dat de niet bezorgde post bij hem thuis is gevonden ...
Uhm een 45 wijken ongeveer plus/minus :-)quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond de 30 wijken schat ik in?
En daarnet zei je dat er nog maar 1 depotrit zou zijn, op didoza om 12.45 en op wovr om 13.00 uur. Wat is het nou? Of worden sommige depots 1x bevoorraad en andere 4x? Dat zou niet logisch zijn, want nu doen ze meestal 2 depotritten per dag (op daldagen kan vaak volstaan worden met 1 rit, om 11.30) dus waarom zouden ze bij sommige depots de frequentie verdubbelen en elders juist halveren?quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:12 schreef V__L_N het volgende:
In de nieuwe situatie worden sommige depo's 4x per dag beleverd. De tijden 10.45, 11.45, 12.45 en 13.45. Je zal maar de pech hebben om bij die laatste groep te zitten.
Ik heb op piekdagen een wijk van 3.30 ben meestal rond kwart voor 5 thuis. Dat vind ik in de winter echt wel heel kut.
Ben je mooi klaar mee, wat een rotding was dat! Zo'n idioot groot vierkant formaat ook!quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Kunnen daar niet een paar portokaartjes achteraan, grrrr?quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee, wat een rotding was dat! Zo'n idioot groot vierkant formaat ook!
Mijn depo krijgt maar 1 rit. Daar gaan ook maar 2 wijken vandaan. Beetje onzinnig om dat in meerdere keren te doen.quote:En daarnet zei je dat er nog maar 1 depotrit zou zijn, op didoza om 12.45 en op wovr om 13.00 uur. Wat is het nou? Of worden sommige depots 1x bevoorraad en andere 4x? Dat zou niet logisch zijn, want nu doen ze meestal 2 depotritten per dag (op daldagen kan vaak volstaan worden met 1 rit, om 11.30) dus waarom zouden ze bij sommige depots de frequentie verdubbelen en elders juist halveren?
Ow dus jij loopt ook een welgestelde wijk?quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zogenaamd scenario rustig, maar ik heb me een breuk gesjouwd! In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Als je nu een vast contract hebt kan hij je natuurlijk niet ineens een jaarcontract gaan geven. En ze kunnen niet zomaar zeggen dat het tijdelijk is als je stelselmatig duidelijk meer uren maakt dan je contracturen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:25 schreef Deezertje het volgende:
Zit ff op die vakantiekaart verlof te kijken op Intranet die zowaar voor het eerst werkt... zie ik dat ze mijn gemiddelde werktijd op een zaterdag in plaats van mijn contracturen afschrijven als ik een dag verlof heb. Ik werk normaal altijd boven mijn contracturen dus daarom doen ze dat denk ik om uit te komen met de planning/budget. Maar heb ik dan officieel niet recht op contractsverhoging (eigenlijk al jaren)? Niet dat ze dat nu gaan doen in tijden dat ze iedereen juist minder uren in dienst willen hebben, maar wettelijk gezien? Wel meer verlof afschrijven maar als je ziek bent krijg je alleen je contracturen uitbetaald... beetje meten met twee maten.
http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html
Hmm ja dus na 3 maanden al. Had ik vijf jaar eerder moeten weten, maar PostNL kan natuurlijk altijd zeggen dat het tijdelijk is want postvolume daalt iedere maand en uiteindelijk passen ze misschien daarom wel steeds de normtijden aan..
Heb zo'n vermoeden dat als ik dit aan mijn TC voorleg hij me een jaarcontract gaat geven in plaats van mijn vast contract verhogen en er daarna alsnog uit lig.
Als ze willen bestrijden dat het meerwerk structureel is moeten ze wel met betere argumenten komen dan "de post wordt minder". Bijvoorbeeld als ze jou een wijkje erbij geven van iemand die met zwangerschapsverlof is, en dan nog moeten ze er nadrukkelijk bij zeggen dat het tijdelijk is.quote:Op zondag 17 november 2013 08:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je nu een vast contract hebt kan hij je natuurlijk niet ineens een jaarcontract gaan geven. En ze kunnen niet zomaar zeggen dat het tijdelijk is als je stelselmatig duidelijk meer uren maakt dan je contracturen.
Dat ze niet je contracturen afschrijven bij verlof maar het aantal uren dat je normaal zou werken heeft volgens mij ook wel een beetje te maken met dat heel veel mensen dat juist graag willen. Veel mensen komen toch al haast niet van hun verlofuren af, en bovendien willen ze toch wel graag ongeveer evenveel salaris ontvangen als normaal, dus dan vinden ze het zelf vaak prettiger als er gewoon daadwerkelijk het aantal uren wordt afgeschreven dat ze normaal gewerkt hadden. Als je dat niet wilt en graag wilt dat ze alleen je contracturen afschrijven kun je dat natuurlijk gewoon aangeven.
Volgens mij wel. Ten eerste is het wettelijk zo geregeld dat je werkgever je in staat moet stellen om je verlof op te nemen. Als ze echter je verlof steeds gaan verrekenen met je plusuren word het voor mensen die veel extra werken erg moeilijk, zo niet onmogelijk, gemaakt om je verlof op te maken. Zeker nu het wettelijk verlof (en dat geldt ook voor wettelijk verlof opgebouwd over meeruren) na 1,5 jaar komt te vervallen.quote:Op zondag 17 november 2013 12:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
kun je gewoon 'eisen' dat ze je verlofuren er af halen als je verlof neemt en niet je plusuren?
Nee hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 12:13 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik dacht ook dat het de regel is dat de gemiddelde werktijd van je verlof afgehaald word en niet je contracturen? Volgens mij is dat altijd al zo geweest.
quote:Geen zending gevonden met deze barcode. Controleer de 3S-code en probeer het opnieuw. Vandaag besteld? Probeer het na 20.00u nog eens.
Was het een pakje gericht aan een antwoordnummer? In dat geval werkt Track & Trace niet.quote:Op zondag 17 november 2013 15:49 schreef Peunage het volgende:
Ik snap dat dit het medewerkerstopic is, maar ik wil dit alsnog hier even proberen.
Vorige week heb ik op dinsdag een pakketje verstuurd. Bij zo'n postNL loket bij de lokale AH. Natuurlijk heb ik toen ook een 3S code gekregen. Goed, ik was die dag te laat, want ik had het pakketje om 19:00 of zo gebracht. Dus als het goed is, zou het pakketje donderdag aankomen. En dat gaf de track&trace pagina ook aan. Maar donderdagavond keek ik weer, en stond er bij dat het vertraagd was en dat het pakketje op vrijdag bezorgd zou worden(volgende dag). Vrijdagavond, zelfde verhaal. Weer vertraagd, hij komt zaterdag aan. Zaterdagavond, zelfde verhaal, weer vertraagd en hij zou maandag(morgen) aankomen.
Nou keek ik zojuist weer, om te kijken of er misschien een update was of zo, en nu kan mijn pakketje niet eens gevonden worden.
Ik krijg de volgende foutmelding;
[..]
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Nope, geen antwoordnummer. Maar laat maar zitten, het werkt nu weer. Nu geeft track&trace aan dat het morgen tussen 08:30 en 21:30 bezorgd wordt.quote:Op zondag 17 november 2013 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het een pakje gericht aan een antwoordnummer? In dat geval werkt Track & Trace niet.
Is dat echt waar??quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:50 schreef Deezertje het volgende:
En dat bijna niemand een Sandd Port Betaald op de envelop zet maar altijd PORTO BETAALD of gewoon doodleuk TNT POST betaald helpt ook niet echt. Bijna niemand kent die SND-code onder het huisadres...
Wat een ergernis Gridjuh!quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:51 schreef gridjuh het volgende:
Mogguh!
weer een dubbele krantenwijk...
het excuus...ja ik probeer al 3 kwartier mijn auto te starten.
ja en het kwam niet in je op om na een kwartier al te gaan bellen...
ze moet echt een x hard op haar bek gaan, ze is iedere x te laat op tweede wijk, maar ja is een dorp waar ze zelf woont![]()
maar echt...word er geïrriteerd van
ik heb echt geen zin meer....bahquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat een ergernis Gridjuh!
Heel weinig post hier vandaag. Maar goed ook met dit druilerige weer!
Ik sluit niet uit dat de afzender dan gewoon een oude voorraad voorgedrukte enveloppen had liggen en Sandd heeft gezegd "geen probleem, gebruik die maar".quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Is dat echt waar??
Sandd bezorgt enveloppen waarop TNT Post betaald op staat?
Hier was alles ook om 10 u al klaar. Heb niet eens koffie gehad!quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook weinig post, beetje teleurstellend altijd als je zo vroeg klaar bent met voorbereiden.
Welke grote klanten gaan weg dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
wen er maar aan. De hoeveelheden gaan rap naar beneden
het is een tendens. Vorig jaar rond deze tijd was het echt stukken drukker. Gaat helaas zomaar om zeker 10% minder post.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Welke grote klanten gaan weg dan?
Hier hadden ze het over minstens 15% minder volgend jaar. Eerst gingen ze nog uit van 10%quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een tendens. Vorig jaar rond deze tijd was het echt stukken drukker. Gaat helaas zomaar om zeker 10% minder post.
Was druk bij ons. Veel zieken. Liep om 12:10 uur de toko uit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hier was alles ook om 10 u al klaar. Heb niet eens koffie gehad!
Ja! Maar dan wel met een SND-code onder de adresregel, maar de meeste mensen kijken gewoon rechtsboven wat er staat en als ze dan TNT zien...quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Is dat echt waar??
Sandd bezorgt enveloppen waarop TNT Post betaald op staat?
Die prognoses neem ik altijd met een hele silo zout. Dat de post minder wordt zal niemand ontkennen, maar die percentages zijn voor ons volkomen oncontroleerbaar en zijn vooral een excuus om nog meer in de tijden te gaan snijden. Tegelijkertijd hoor je ze er nooit over dat er vroeger veel minder pakjes waren, en ook veel minder hah. Vroeger had je nooit hah op zaterdag, en op dinsdag 2, hooguit 3. Tegenwoordig loop je zaterdag al standaard met 3 soorten, en dinsdag kan dit oplopen tot soms wel 6 stuks.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hier hadden ze het over minstens 15% minder volgend jaar. Eerst gingen ze nog uit van 10%
Nou ja, als ik kijk naar hoeveel post er tegenwoordig is, dan denk ik wel dat ze er misschien helemaal niet zo ver naast zitten met die percentages.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die prognoses neem ik altijd met een hele silo zout. Dat de post minder wordt zal niemand ontkennen, maar die percentages zijn voor ons volkomen oncontroleerbaar en zijn vooral een excuus om nog meer in de tijden te gaan snijden. Tegelijkertijd hoor je ze er nooit over dat er vroeger veel minder pakjes waren, en ook veel minder hah. Vroeger had je nooit hah op zaterdag, en op dinsdag 2, hooguit 3. Tegenwoordig loop je zaterdag al standaard met 3 soorten, en dinsdag kan dit oplopen tot soms wel 6 stuks.
Nou ja, ik denk wel dat we dankbaar mogen zijn dat we al die rotfolders nog hebben, anders zou er helemaal weinig van de tijden overblijvenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Feit blijft dat er niet méér post bijkomt, eerder minder (tijdschriften stoppen, digitaal berichten sturen, meer naar Sandd etc.). Dat we er veel en zware reclame bij krijgen hoor je inderdaad niemand over en lijkt normaalste zaak van de wereld aan het worden (terwijl we officieel een postbedrijf zijn, geen folderclubje).
nou ja, ik merk toch wel duidelijk verschil qua tijd of er wel of geen huis aan huis bij zit en of er veel is of niet. De afstanden die je moet afleggen worden niet korter, want je moet toch altijd net weer naar al die huizen die het verst weg liggen, maar met minder post maak je natuurlijk wel minder stops en kun je toch meer doorfietsen/doorlopen. Dus ik denk wel dat ze de tijden aardig zouden aanpassen als het huis aan huis weg zou vallen of als er daadwerkelijk een stuk minder post isquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
in de uitvoering zit een groot deel van de tijd niet in de hoeveelheid, maar in de af te leggen afstand.
Bijna niks? Heb ik dan als enige gelopen met mailings van Ziggo over alles-in-1 en wifispots, Plus Magazine, Golf Magazine, Zeil Magazine, Villa d'Arte, bijna wekelijks brochures van H&M, stapels Djoserboeken en catalogi van Viking, Engelbert Strauss en nog zo wat?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Deze maand drukte met zorgverzekeringen en mailings van glasvezel. Haal dat eraf en je houdt bijna niks meer over.
Ik denk dat er vaak nog een stap tussen zit: een slordige bezorger die de post op het verkeerde adres heeft bezorgd, waarna de bewoners de post in de oranje bus hebben gegooid.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het omgekeerde komt ook voor, ik vind regelmatig tussen mijn eigen bundels poststukken met een sandd-sorteercode. Vaak gaat het om bankafschriften. Is er dan een luie bezorger geweest die het in de oranje bus heeft gegooid, of is er iets anders aan de hand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |