abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133267423
Het is wat met die TC's van tegenwoordig. 8)7
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_133268508
Ik vind het knap dat je zo van je af hebt "gebeten".
Hoe vaak zie ik bij ons wel niet dat een nieuwe in het diepe wordt gegooid, slechte uitleg, geen voorstelronde of rondleiding krijgt en er dan na een paar weken mee ophoudt omdat ze in de eerste week al met een stopwatch achter diegene staan.
Fatsoenlijke opleiding is er bij ons niet bij, wat meedraagt aan flinke af en aanloop van nieuwe medewerkers.

En vaste tijden zijn er nu eenmaal niet, de ene dag is drukker als de andere.
Ook dit wordt vaak niet verteld, waardoor mensen totaal geen weet hebben wat er van ze verwacht wordt.
pi_133268768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post :)
Nou, dat "de eerste dagen in opleiding" valt in de praktijk vaak nogal tegen als voorbereider :P Weet niet hoe het elders gaat maar bij ons is het toch vaak zo dat je dan een kast krijgt aangewezen, iemand zet de bakken bij je neer, geeft 3 regels uitleg en dan zoek je het maar uit verder.
pi_133277070
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....

Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.

Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....

Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....

Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:27:35 #180
264694 blanket
its human nature
pi_133278290
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef tntster het volgende:
Ik vind het knap dat je zo van je af hebt "gebeten".
Hoe vaak zie ik bij ons wel niet dat een nieuwe in het diepe wordt gegooid, slechte uitleg, geen voorstelronde of rondleiding krijgt en er dan na een paar weken mee ophoudt omdat ze in de eerste week al met een stopwatch achter diegene staan.
Fatsoenlijke opleiding is er bij ons niet bij, wat meedraagt aan flinke af en aanloop van nieuwe medewerkers.

En vaste tijden zijn er nu eenmaal niet, de ene dag is drukker als de andere.
Ook dit wordt vaak niet verteld, waardoor mensen totaal geen weet hebben wat er van ze verwacht wordt.
Tnx. Ik wist idd niet eens waar het toilet was..uiteindelijk zelf wel gevonden :)
Het is mij ondertussen allemaal wel wat duidelijker geworden maar had fijn geweest als de verwachtingen even afgestemd waren. Ik hou er gewoon rekening mee nu dat ik tot 13:00 uur kan werken en dat ik structureel langer werk dan 6-8 uur per week. Kan het alleen maar meevallen :+
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133278568
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Patoshik op 15-11-2013 12:16:07 ]
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:24:36 #182
264694 blanket
its human nature
pi_133280741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....

Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.

Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....

Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....

Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Klinkt allemaal niet lekker. Hoop dat de rest van de dag wat relaxter was.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133281131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH. ;(
pi_133281355
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]

het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauze :P

Bij ons rijden de klepwagens tussen half elf en twaalf af en aan, na de eerdere vroege ritten. Hangt er vanaf wat er op het dok klaar staat waar ze dan naar toe gaan.

Voor de rest is het handig als je wat chauffeurs kent. Kun je wel eens wat gedaan krijgen 8-)
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
pi_133283676
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:

..
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.
pi_133283830
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
pi_133283899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
... Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
Wat een heerlijk sociaal bedrijf is PostNL ook... :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 november 2013 @ 14:22:01 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133284063
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133284067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:40 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH. ;(
ssstttttt........
Ik ben nu al rete chagerijnig ;)
En ik ben morgen al laat, dus wordt flink stressen....
Maar de winteractie hebben we donderdag officeel gehad...en ah waalwijk had ik vorige week ook niet....dus hou ik er 3 over....
pi_133284119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
pi_133284200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maakt
pi_133284272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maakt
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...
Maar ik moest de auto nog verplaatsen om bij zijn voordeur te komen....en dan mij om laten lopen en dan zo'n opmerking op een rot toon.
Hij moet blij zijn dat ik de krant nog doe brengen...Ik had ook kunnen zeggen nee ik vervang haar niet, hadden ze iemand van de stad verderop moeten laten komen, die de wijk helemaal niet kent, had het vele malen langer geduurd.
En wat dat betreft hij weet het dondersgoed hoe het werkt.
pi_133284361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:29 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...
Maar ik moest de auto nog verplaatsen om bij zijn voordeur te komen....en dan mij om laten lopen en dan zo'n opmerking op een rot toon.
Hij moet blij zijn dat ik de krant nog doe brengen...Ik had ook kunnen zeggen nee ik vervang haar niet, hadden ze iemand van de stad verderop moeten laten komen, die de wijk helemaal niet kent, had het vele malen langer geduurd.
En wat dat betreft hij weet het dondersgoed hoe het werkt.
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
pi_133284475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Maar hij kan het ook normaal zeggen of opmerken en niet zo stom.
Maar zoals ik zeg als hij echt om stipt voor 7 de krant had willen hebben....had hij moeten bellen...
Want ik zet hem om die reden in storing....anders had dat niet gehoeven....
Mijn baas blij zijn met mij....geloof niet echt dat ik eigenlijk een keus had...
Maar die meneer is wel vaker zo irritant bezig
pi_133285061
Heeft er iemand wel zin in morgen?
Net vervelend nieuws gehoord (niks medisch gelukkig) dus motivatie is nu ff wat minder.Kan werk natuurlijk niks aan doen maar goed. Helemaal met dat verschrikkelijke Veronica foldertje, maar blijft droog gelukkig. Hopelijk ook windstil. Hoeveelheid post is rustig. Soms moet je gewoon ff doorzetten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 november 2013 @ 14:56:27 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133285117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:54 schreef Deezertje het volgende:
Heeft er iemand wel zin in morgen?
Alleen als ik uren kan maken
quote:
Net vervelend nieuws gehoord (niks medisch gelukkig) dus motivatie is nu ff wat minder.Kan werk natuurlijk niks aan doen maar goed.
sterkte met wat het dan ook is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133285233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_133285385
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
Ja meer zoiets van eerst vragen, dan pas een antwoord geven.
Hij gaf echt gelijk die opmerking en dat is niet leuk.
Ik merk wel dat ik de laatste 2 weken, sinds nieuwe regeling ik helemaal niet goed loop
pi_133285676
Wie kan mij vertellen waar vimmer een afkorting van is en wat doet die persoon?
We kregen net een mail van de TC dat we m.i.v. volgende week volgens de nieuwe werktijdenregeling gaan werken. Kan leuk worden... :r
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_133287145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ja, helaas zijn sommige mensen gewoon zo. Ik heb ooit ook kranten gelopen en ik was bijna altijd keurig netjes op tijd, maar toch waren er mensen bij die uit hun dak gingen als ik toch een keertje pas om 5 over 7 kwam bijvoorbeeld... en dan ook nog met enorme gladheid etc. Sommigen zitten idd echt op hun krantje te wachten. Een opmerking kan, maar had wel wat vriendelijker gekund.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')