Nou, dat "de eerste dagen in opleiding" valt in de praktijk vaak nogal tegen als voorbereiderquote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post
Tnx. Ik wist idd niet eens waar het toilet was..uiteindelijk zelf wel gevondenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef tntster het volgende:
Ik vind het knap dat je zo van je af hebt "gebeten".
Hoe vaak zie ik bij ons wel niet dat een nieuwe in het diepe wordt gegooid, slechte uitleg, geen voorstelronde of rondleiding krijgt en er dan na een paar weken mee ophoudt omdat ze in de eerste week al met een stopwatch achter diegene staan.
Fatsoenlijke opleiding is er bij ons niet bij, wat meedraagt aan flinke af en aanloop van nieuwe medewerkers.
En vaste tijden zijn er nu eenmaal niet, de ene dag is drukker als de andere.
Ook dit wordt vaak niet verteld, waardoor mensen totaal geen weet hebben wat er van ze verwacht wordt.
Klinkt allemaal niet lekker. Hoop dat de rest van de dag wat relaxter was.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....
Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....
Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauze
Bij ons rijden de klepwagens tussen half elf en twaalf af en aan, na de eerdere vroege ritten. Hangt er vanaf wat er op het dok klaar staat waar ze dan naar toe gaan.
Voor de rest is het handig als je wat chauffeurs kent. Kun je wel eens wat gedaan krijgen
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
..
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
Wat een heerlijk sociaal bedrijf is PostNL ook...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
... Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
ssstttttt........quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:40 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maaktquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maakt
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoekenquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...
Maar ik moest de auto nog verplaatsen om bij zijn voordeur te komen....en dan mij om laten lopen en dan zo'n opmerking op een rot toon.
Hij moet blij zijn dat ik de krant nog doe brengen...Ik had ook kunnen zeggen nee ik vervang haar niet, hadden ze iemand van de stad verderop moeten laten komen, die de wijk helemaal niet kent, had het vele malen langer geduurd.
En wat dat betreft hij weet het dondersgoed hoe het werkt.
Maar hij kan het ook normaal zeggen of opmerken en niet zo stom.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Alleen als ik uren kan makenquote:
sterkte met wat het dan ook isquote:Net vervelend nieuws gehoord (niks medisch gelukkig) dus motivatie is nu ff wat minder.Kan werk natuurlijk niks aan doen maar goed.
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Ja meer zoiets van eerst vragen, dan pas een antwoord geven.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
Ja, helaas zijn sommige mensen gewoon zo. Ik heb ooit ook kranten gelopen en ik was bijna altijd keurig netjes op tijd, maar toch waren er mensen bij die uit hun dak gingen als ik toch een keertje pas om 5 over 7 kwam bijvoorbeeld... en dan ook nog met enorme gladheid etc. Sommigen zitten idd echt op hun krantje te wachten. Een opmerking kan, maar had wel wat vriendelijker gekund.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |