Niemand?quote:En hoe zit het met aangeven dat je eventueel kan werken met KNJ maar nu zelf blijkt toch niet meer te kunnen? Heb nog geen planning binnen maar zoals het er nu naar uit ziet zit december toch vol verplichtingen met school e.d. TC kan toch niks verplichten aangezien het extra werk is en nog niet vaststaat (werk normaal alleen zaterdags)?
Vast contract stelt ook niet meer zoveel voor. Ik had ook een vast contract bij mijn vorige werkgever. Stond zo op straat...boventallig..economische redenen blablabla...half jaar salaris meegekregen en dikke doeiquote:Op donderdag 14 november 2013 19:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar die mensen hebben natuurlijk een vast contract dus die kunnen ze er ook niet zo makkelijk uitwerken
Dat ging dus helemaal mis bij ons....ja of vsp wie je de schuld wilt geven....quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
gewoon zeggen dat je toch niet kunt. Lijkt me geen probleem toch?quote:
Probleem is dat het nog niet zeker is of ik wel of niet kan, maar laat het dan iig meteen weten aan de TC, wel zo netjes!quote:Op donderdag 14 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat je toch niet kunt. Lijkt me geen probleem toch?
Als je alles had gelezen wat ik had getikt had je het misschien beter begrepen. Of niet...kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:25 schreef Troeta het volgende:
Ik ben helemaal van teamcoaches op hun plek zetten enzo, maar het was toch geen hele rare vraag of je even in een andere wijk kon gaan helpen? Die wijk liep waarschijnlijk achter op schema en de wijk waar jij in zat ruim op tijd.
De meeste voorbereiders willen juist zoveel mogelijk uren draaien, dus ik vind het best apart om in je eerste week zo tekeer te gaan tegen je TC. Je bent daar om te werken en het is nou eenmaal geen cultuur van alleen ej contracturen werken. Het werk van de dag moet af, daar moet iedereen bij helpen. Wel tegen betaling natuurlijk.
Geen moeite mee...maar dan moet ik wel de routine hebben. En zolang ik die nog niet heb ga ik niet een ander met mijn fouten of onwetendheid opzadelen. Want dan help ik ze van de regen in de drup.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:36 schreef Troeta het volgende:
Ik heb alles gelezen. Er valt heel veel over PostNl te zeggen, maar ik denk niet dat deze bedrijfscultuur bij je past. Naast teamcoaches heb je ook collega's die op je moeten kunnen rekenen.
Dat had ik kunnen doen ja. Maar dat heb ik niet gedaan. Het liep al tegen 12 uur. Die wijk had er om 11:00 uur al uit gemoeten. Ik ben vandaag bijna 5 uur bezig geweest met 3 kasten dus heb totaal de snelheid (nog) niet. Verder was ik op dat moment nog met kast 3 bezig dus ik had mijn eigen werk neer moeten leggen om met een andere kast verder te gaan. Daar help ik mijn eigen team dan ook niet mee want die liepen ook al achter. Dan kunnen ze daar beter een ervaren persoon achter zetten.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:41 schreef Troeta het volgende:
Kom op, er is daar echt wel iemand die je helpt. Je kan tegen ze zeggen, hoi, ik ben nieuw hoor, dus zou je het even willen uitleggen?
Maar misschien hadden ze dan wel een ervaren kracht achter jouw kast gezet omdat die wijk er eerder uit moest dan de wijk waar de TC je nu heen wilde sturen. Zo doen ze dat bij ons ook wel eens, dat is nu eenmaal toch wat efficienter dan. En dat je de snelheid nog niet hebt zal de teamcoach vast ook wel begrijpen.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:47 schreef blanket het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen doen ja. Maar dat heb ik niet gedaan. Het liep al tegen 12 uur. Die wijk had er om 11:00 uur al uit gemoeten. Ik ben vandaag bijna 5 uur bezig geweest met 3 kasten dus heb totaal de snelheid (nog) niet. Verder was ik op dat moment nog met kast 3 bezig dus ik had mijn eigen werk neer moeten leggen om met een andere kast verder te gaan. Daar help ik mijn eigen team dan ook niet mee want die liepen ook al achter. Dan kunnen ze daar beter een ervaren persoon achter zetten.
Dat was mijn gedachte gang op dat moment en daar sta ik nog steeds achter.
Die "iemand anders" had dan toch ook die andere kast voor het andere team kunnen doen?quote:Op donderdag 14 november 2013 20:52 schreef Troeta het volgende:
Maar je moet niet in teams denken, het gaat erom dat kanten op tijd klaar zijn, rond half 1,kwart voor 1 moet dat zijn. De kast waar jij dan achter zat was dan gewoon door iemand anders klaar gemaakt.
Maar dat ligt er dus aan of beide kasten op hetzelfde moment klaar moesten zijn. En als de wijk die jij aan het doen was voor een postbode was en de wijk die je moest gaan doen voor een postbezorger, dan is dat ook wel een mogelijke reden. Postbezorgerwijken gaan over het algemeen voor.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:56 schreef blanket het volgende:
[..]
Die "iemand anders" had dan toch ook die andere kast voor het andere team kunnen doen?
Ik zit niet fout in mijn redenering hoor. Mijn 2 (ervaren) collega's die erop dat moment nog zaten zeiden precies hetzelfde. Dus ik lig niet dwars nu
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Dat kan ik nog niet inschatten natuurlijk. Maar goed het was ook de manier waarop en het feit dat die collega's er meteen tegen ingingen. Volgende keer beter. Zoals ik al eerder schreef ben ik echt niet te besodemietert om bij te springen en als ik langere dagen moet maken hoor je mij daar ook niet over. Alleen is dat niet wat mij is voorgespiegeld tijdens het sollicitatie gesprek. Dus een beetje overleg zou wel fijn zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef Troeta het volgende:
Ja, een wijk voor een vaste postbode mag pas als laatste klaar zijn. Eerst moeten de wijken voor de postbezorgers af, die worden met een busje naar het depot gebracht.
En postbodes mopperen altijd als iemand uit hun wijk wordt weg gekaapt. Iedereen wil zo vroeg mogelijk naar huis.
het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauzequote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef Troeta het volgende:
Ja, een wijk voor een vaste postbode mag pas als laatste klaar zijn. Eerst moeten de wijken voor de postbezorgers af, die worden met een busje naar het depot gebracht. Het busje vertrekt op tijd, die wacht niet, als er dan een kant niet mee kan moet een postbezorger helemaal naar de vestiging fietsen of er moet een extra busrit aangevraagd worden en dat kost allemaal geld en de postbezorger moet heel lang wachten.
Nee, jij kan dat niet inschatten maar de teamcoach wel. En die vaste postbodes zijn in dit soort gevallen gewoon niet de mensen waar je naar moet luisteren want die denken (uiteraard) vooral aan wat voor henzelf het meest gunstig is.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:06 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Dat kan ik nog niet inschatten natuurlijk. Maar goed het was ook de manier waarop en het feit dat die collega's er meteen tegen ingingen. Volgende keer beter. Zoals ik al eerder schreef ben ik echt niet te besodemietert om bij te springen en als ik langere dagen moet maken hoor je mij daar ook niet over. Alleen is dat niet wat mij is voorgespiegeld tijdens het sollicitatie gesprek. Dus een beetje overleg zou wel fijn zijn.
Ik ben op andere voorwenselen (?) of voorwaarden aangenomen. Kan er niets anders van maken. In mijn contract staat ook duidelijk dat alles in overleg dient te gebeuren. Dat werkt, in mijn beleving, 2 kanten op.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:16 schreef Troeta het volgende:
Nou daar zit een max aan hoor, als de chauffeurs van het autobedrijf vaak te laat scannen krijgen ze dat op hun bordje en er staan depotchefs en postbezorgers te wachten bij de depots, die post moet er echt wel op tijd zijn.
Oja, dat overleggen moet je ook uit je hoofd halen idd, het is productiewerk he, je moet gewoon doen wat de chef zegt.
Dat is idd niet leuk en daar moet je geschikt voor zijn.
Ik denk dat voorbereider zijn best leuk kan zijn, maar verwacht niet dat je mee mag denken en beslissen hoe de dingen geregeld worden.
Afspraken over welke dagen en hoeveel uren je werkt zijn vast wel te maken, maar om 12 uur weglopen als jouw kanten nog niet klaar zijn of alles in de soep loopt is gewoon not done.
Ik ben zeker nog in opleiding....dinsdag heeft hij bijkant de hele tijd naast mij gestaan en vandaag de helft van de tijd. Wat dus tot gevolg had dat hij ook met zijn eigen werk achter liep. Dus vandaar dat er zoveel poeha ontstond toen TC mij weg wilde halen.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post
Nou, dat "de eerste dagen in opleiding" valt in de praktijk vaak nogal tegen als voorbereiderquote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef posje het volgende:
Het lijkt mij ook knap vervelend om te moeten verkass(ten) als je nog niet helemaal ingewerkt bent. Ik neem aan dat je als sorteerder ook de eerste dagen in opleiding bent? Dan mogen ze er best bij incalculeren dat je er wat langer over doet en nog niet zo flexibel bent. Nou ja… je weet nu iig wel waar je aan toe bent bij de post
Tnx. Ik wist idd niet eens waar het toilet was..uiteindelijk zelf wel gevondenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef tntster het volgende:
Ik vind het knap dat je zo van je af hebt "gebeten".
Hoe vaak zie ik bij ons wel niet dat een nieuwe in het diepe wordt gegooid, slechte uitleg, geen voorstelronde of rondleiding krijgt en er dan na een paar weken mee ophoudt omdat ze in de eerste week al met een stopwatch achter diegene staan.
Fatsoenlijke opleiding is er bij ons niet bij, wat meedraagt aan flinke af en aanloop van nieuwe medewerkers.
En vaste tijden zijn er nu eenmaal niet, de ene dag is drukker als de andere.
Ook dit wordt vaak niet verteld, waardoor mensen totaal geen weet hebben wat er van ze verwacht wordt.
Klinkt allemaal niet lekker. Hoop dat de rest van de dag wat relaxter was.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....
Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....
Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daar snap ik niks van er zijn mailingen verstuurd dat het dinsdag j.l. mee moest
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het busje wacht wel, zeker als het depots zijn die door autoroutes bediend worden. Dan neemt de chauffeur betaalde pauze
Bij ons rijden de klepwagens tussen half elf en twaalf af en aan, na de eerdere vroege ritten. Hangt er vanaf wat er op het dok klaar staat waar ze dan naar toe gaan.
Voor de rest is het handig als je wat chauffeurs kent. Kun je wel eens wat gedaan krijgen
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
..
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
Wat een heerlijk sociaal bedrijf is PostNL ook...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
... Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:49 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Het busje wacht niet. Wij hebben de specifieke orders gehad om op een bepaalde tijd weg te rijden. Hier kan ongeveer vijf minuten van afgeweken worden, maar niet langer. Vooral nu we met handhelds werken is het nog strakker geregeld. Ze kunnen precies zien wanneer jij pauze houdt en ze zijn van plan om dit niet meer door te gaan betalen. Als er een wijk niet klaar is moet de TC een order geven om dit nog na te brengen en dit kost ze weer geld aan het Autobedrijf.
ssstttttt........quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:40 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik werk op het zelfde VBG als gridjuh (maar dan bij het autobedrijf) en heb die *** Hema zak wel dinsdag al meegekregen net als de overige 5 HAH.
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo kon je hem wel een klap verkopen? Het is op zich toch gewoon een terechte opmerking? Het is toch de regel dat mensen om 7 uur de krant in de bus moeten hebben liggen of zo? Dat die collega niet kwam opdagen, daar kan die man natuurlijk niks aan doen, en die zal daar ook niet echt een boodschap aan hebben. Jij kan er ook niks aan doen dat die collega er niet was, maar de opmerking van die man leek me dus niet bepaald onterecht of zo.
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maaktquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als ie je nou verrot had gescholden of zo, dan begreep ik wel dat je pissig was, maar gewoon een opmerking, dat lijkt me niet bepaald buitensporig. Waarom zou je meteen zo'n nummer bellen? Dat zou ik juist eerder vreemd vinden. Dat lijkt me meer iets voor als je het ding om 10 uur nog steeds niet hebt. Je bent gewoon even het aanspreekpunt dan, niet heel vreemd als iemand dan even een opmerking maakt
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoekenquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou hij zij het niet bepaald aardig....en ipv dat hij dan bij de buren zegt, goh wat ben je laat....komt dat heel anders over...
Maar ik moest de auto nog verplaatsen om bij zijn voordeur te komen....en dan mij om laten lopen en dan zo'n opmerking op een rot toon.
Hij moet blij zijn dat ik de krant nog doe brengen...Ik had ook kunnen zeggen nee ik vervang haar niet, hadden ze iemand van de stad verderop moeten laten komen, die de wijk helemaal niet kent, had het vele malen langer geduurd.
En wat dat betreft hij weet het dondersgoed hoe het werkt.
Maar hij kan het ook normaal zeggen of opmerken en niet zo stom.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Alleen als ik uren kan makenquote:
sterkte met wat het dan ook isquote:Net vervelend nieuws gehoord (niks medisch gelukkig) dus motivatie is nu ff wat minder.Kan werk natuurlijk niks aan doen maar goed.
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, hij betaalt voor die krant dus hij heeft ook gewoon recht op die krant, dus om nou te zeggen dat hij blij moet zijn dat je hem nog komt brengen is wel een tikkeltje overdreven. Je werkgever, die moet wel blij zijn dat jij bereid was het te doen zodat ze niet eerst iemand anders hoefden te zoeken
Ja meer zoiets van eerst vragen, dan pas een antwoord geven.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
Ja, helaas zijn sommige mensen gewoon zo. Ik heb ooit ook kranten gelopen en ik was bijna altijd keurig netjes op tijd, maar toch waren er mensen bij die uit hun dak gingen als ik toch een keertje pas om 5 over 7 kwam bijvoorbeeld... en dan ook nog met enorme gladheid etc. Sommigen zitten idd echt op hun krantje te wachten. Een opmerking kan, maar had wel wat vriendelijker gekund.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rotopmerking. Ik zou er niet over piekeren om zo'n opmerking tegen een bezorger te maken. Ik zou eerder iets zeggen in de trant van: Vertraging in de bezorging gehad? Kan een keer gebeuren, volgende keer beter!
ben je depothoudster?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef gridjuh het volgende:
Goedemorgen!
Dud0r nog niet gezien hier.....
Was vanochtend een ramp. Iemand niet opkomen dagen voor haar wijk...Leuk maar ik moest haar tot 6:00 de tijd geven om te komen....
Eer dat alles geregeld is en gebeld is, ben je om half 7/kwart voor 7 weg....
Dus de wijk die ik over moest nemen tot 8 in de storing gezet wegens bezorger niet komen opdagen.
Kom ik bij iemand....wat zal het zijn geweest om kwart over 7/half 8 aan.
Maakt die meneer een opmerking van : Ja was je van plan de krant morgen pas te bezorgen???
Uhm...mijn collega is niet op komen dagen, dan moet ik het overnemen, maar eer dat ik dan weg ben meneer en alles heb geregeld....
Ik kon hem echt een klap verkopen echt waar....
Ik heb gewoon mijn week echt niet. Daarbij helpt nu de thuissituatie er ook niet bij....
Maar we gaan gewoon door....zometeen naar fysio, ff op depot kletsen, naar mijn wijk fietsen en hopelijk ff rust....
Ja zo'n hatelijke opmerking lijkt me ook heel vervelend. ik heb dat zelf bij postNL gehad toen ik nog twee middag-wijken had. Kreeg ik ook te horen van" zoo, kun jij niet eerder je bed uitkomen." gelukkig kreeg ik die opmerking op een dag dat ik goed in mijn vel zat, dus toen heb ik de bedrijfsprocessen en reden dat ik pas 's middags kon beginnen rustig uit kunnen leggen. Maar in jouw geval helemaal l*llig Gridjuh, omdat je nog je best doet om de fout van een ander te herstellen.quote:Weet je, dat als de krant om 7 uur in de bus moet liggen en ze er echt zo op zitten te wachten....dat ze daar een telefoonnummer voor hebben waar je naar toe kan bellen.
Dan waren ze er ook achter gekomen dat hij is storing was gezet omdat er een collega niet is gekomen....
Dus terecht vind ik het niet helemaal
Staat voor "VBG of VBL informatiemedewerker". Wat ze precies allemaal doen weet ik niet, maar info die bij hen terecht komt waren vroeger de papieren declaraties voor een fietsreparatie, als een adres om wat voor reden dan ook onbereikbaar is geworden (bijvoorbeeld bij een gigantisch wespennest vlak voor de brievenbus) dan moet een VIMmer daar iets mee gaan doen en ik geloof dat ze een stukje van de taken van de TC en admi-medewerkers doen (maar dat laatste weet ik niet zeker).quote:Wie kan mij vertellen waar vimmer een afkorting van is en wat doet die persoon?
die doet de administratieve kantquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:16 schreef KatrienDuck het volgende:
Wie kan mij vertellen waar vimmer een afkorting van is en wat doet die persoon?
We kregen net een mail van de TC dat we m.i.v. volgende week volgens de nieuwe werktijdenregeling gaan werken. Kan leuk worden...
Erwin is in rehabquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:11 schreef ophaling10 het volgende:
ik mis hier een paar Peter en Erwin,gestopt,weg?
En Peter heeft een andere baan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:11 schreef ophaling10 het volgende:
ik mis hier een paar Peter en Erwin,gestopt,weg?
Lekker handig voor al die studenten en huismoeders die nu bij de post werken. Die zijn binnengehaald met het verhaal dat je het zo mooi om je andere activiteiten kunt heen plannen (college, kinderen uit school halen, etc). Als je een wijk van 2,5 uur hebt die er pas om 1 uur ligt en die moet voor 17.00 uur bezorgd zijn, heb je hooguit 1,5 uur speling!quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00.
Meestal zijn ze er nu om 11.30 op wo/vr al. Snap niet waarom ze nu ineens op de rustige dagen later zijn dan op de drukke dagen.
Overigens had ik die veronica folder dinsdag al in combi met die hema zak (en nog 4 andere). Wat een nachtmerrie was dat. Snap niet dat ze dat kleine kutspul stoppen bij zo iets lomp groots.
straks zijn de begintijden 15uur, kunnen ze het zelf rondbrengen,de doelgroep(en) zijn ze al voorbijgestreefd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lekker handig voor al die studenten en huismoeders die nu bij de post werken. Die zijn binnengehaald met het verhaal dat je het zo mooi om je andere activiteiten kunt heen plannen (college, kinderen uit school halen, etc). Als je een wijk van 2,5 uur hebt die er pas om 1 uur ligt en die moet voor 17.00 uur bezorgd zijn, heb je hooguit 1,5 uur speling!
En hoe moet het met mensen die dagelijks meerdere wijken lopen? Die 4 tot 5 uur lopen op een dag? Die zijn dan straks standaard tot 6 uur bezig, en met dikke hah of bij drukte of calamiteiten wordt 't nog later!
Ik ben deeltijdwerker en hoef op daldagen alleen maar te lopen, maar ik ga echt niet tot 1 uur wachten! Dan om ik het zelf wel op de vestiging ophalen, dat is hier toch maar 3 km vandaan.
Laat hier nou ook net een werkoverleg zijn aangekondigd! Had helaas al zoiets in de wandelgangen vernomen!quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00.
Gebeurd hier wel hoor laatste maand zeker 2x.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
afwijking van 10 minuten zou nog mogelijk moeten zijn. Stel het rooie bakje komt pas 10 minuten voor vertrektijd van de auto binnen en de wijk is 20 minuten later al klaar, dan is het onzinnig om te vertrekken met tien minuten er achteraan nog een auto?
helemaal waar,betaald het nou een 100 op een dag vinden velen het niet erg,maar het stopt bij 2 tientjes.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Laat hier nou ook net een werkoverleg zijn aangekondigd! Had helaas al zoiets in de wandelgangen vernomen!Als ze het deze keer echt doorvoeren (vorige keer steeds afgeblazen omdat veel mensen zouden stoppen) is het aan de doelgroep postbezorgers niet meer te verkopen.
In een ideale wereld past de bezorger zich natuurlijk aan aan PostNL. Maar waarom zou je er vanuit gaan dat diegene alléén maar die bezigheid die dag, dus niet uitmaakt hoe laat ie kan beginnen/klaar is? Omgekeerde wereld natuurlijk! Een huismoeder die om 12u de kinderen uit school haalt, tot 13u/13.15 luncht en rond half vier de kinderen weer ophaalt moet dus in amper twee uurtjes tijd alle post wegwerken. Op een piekdag met HAH bestaan er hier geen wijken van minder dan 2 uur. Bovendien werk je dan maar één wijk en kan je inkomen dus ook nooit hoog worden met die 2 uurtjes per dag en op daldag waarschijnlijk maar 1-1,5 uur.
Mijn situatie: vroeger 9/9.30 de straat op, nu met geluk 10.30 uur maar meestal pas rond 11u. Maar ik mag tegenwoordig niet meer voorbereiden (goedkope krachten voor nu) dus ik heb werkelijk niks te doen op zaterdagochtend tot ik kan beginnen. Ja lekker lang uitslapen, maar daar geef ik zelf helemaal niets om. Liever vroeg beginnen en vroeg klaar dan andersom... En met twee wijken zou ik dan rond 17/18u uitkomen, iets wat ik zelf vertik omdat het ook al vroeger donker/koud wordt en je dan helemaal kapot bent 's avonds omdat je niet voldoende kan uitrusten voor eventueel een avondje weg..
Bij ons houd 1 postcodegebied toch wel zo'n 2 teams in met ongeveer 60 wijken. Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:03 schreef tntster het volgende:
Op de daldagen worden steeds minder voorbereiders ingezet. Bij ons veelal de fulltimers omdat die anders nooit hun uren vol kunnen maken, met als gevolg, minder mensen = later klaar
Bij ons zitten we met 3-4 man diverse postcode gebieden voor te bereiden.
Rond de 30 wijken schat ik in?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:03 schreef tntster het volgende:
Op de daldagen worden steeds minder voorbereiders ingezet. Bij ons veelal de fulltimers omdat die anders nooit hun uren vol kunnen maken, met als gevolg, minder mensen = later klaar
Bij ons zitten we met 3-4 man diverse postcode gebieden voor te bereiden.
knettergek als je het ook echt doet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
Ik heb van mijn pa een hoofdband met felle lamp gekregen, zodat ik in het donker gewoon vrolijk verder kan met de post
ik begon vorige jaar met lopen in de winter, met 2 dikke middagwijken op zaterdag.. dus dat werd wel donker jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knettergek als je het ook echt doet.
Heb wel eens een bundeltje dat was blijven liggen in het donker bezorgd. Is geen pretje, zo zonder licht. Je ziet echt niets
Scheelde me een dag later wel, want toen moest ik die straat bezorgen, maar dan met een stuk minder post dan met dat bundeltje
ah ja, dan kan het handig zijn. Het scheelt dat hier de wijken over het algemeen niet al te groot zijn, waardoor je het voor donker wel op redt, op eentje na die je vaak in combinatie met een andere loopt. Daar wil je niet na 13.00 nog aan moeten beginnen, want anders loop je het laatste stukje in het donker als het winter is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik begon vorige jaar met lopen in de winter, met 2 dikke middagwijken op zaterdag.. dus dat werd wel donker ja
bij postcode XXXX invullenquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik zit hier met een blauwe belasting enveloppe,
waar RETOUR! op staat geschreven.
dus ik wil dr zo'n sticker op doen,
maar nergens staat de afzender postcode!
ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik m openmaak..??
dan wordt ie er door de machine uitgegooid en komt de envelop via handsortering op de juiste plaats terecht. Waarschijnlijk een postbus in Heerlen (postcode 6400)quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
XXXX?
nooit van gehoord,
wat doen ze dr dan mee?
dat mogen zij ook niet. Dat mag alleen in Den Haag, maar ik denk dat ze wel weten waar de envelop naar toe moetquote:Op zaterdag 16 november 2013 00:22 schreef eigendeegcookie het volgende:
begrijp ik t goed dat handsortering m dan openmaakt?
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de sorteerders ook nog een gratis tip dan maar: plak de sticker van de curator linksonder op de envelop. meer hoeft er niet gedaan te worden, want de machine zorgt ervoor dat het goed komt
Bij ons dus ook.quote:Op zaterdag 16 november 2013 04:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.
De subco moet het dan hogerop gaan zoeken, want die wachttijd dient hij/zij betaalt te krijgen. Dit hebben ze hier ook geprobeerd met de subco's, maar die krijgen nu netjes de wachttijd betaald. Wat betreft dat wachten van de eigen chauffeurs: ik kan het mij niet permitteren om een uur te wachten omdat ik 's avonds vaak een haalrit heb na mijn autobestelling.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Apart, bij ons moeten ze toch echt wel wachten, soms wel een uur of zo. En ja, dat kost wel geld maar ze eerst weg laten gaan en daarna een order moeten geven om het na te brengen lijkt me ook wat omslachtig als het gewoon duidelijk is dat nog niet alles klaar is voor het depot. Wel lullig overigens, want de chauffeur die bij ons het vaakst en het langst moet wachten is niet in dienst van het autobedrijf zelf, maar van een externe partij. Dus die krijgt de wachttijd niet betaald, terwijl er wel een boete aan het autobedrijf wordt betaald. Het autobedrijf wordt er dan dus wel beter van terwijl die chauffeur in eigen tijd staat te wachten.
Dat is al gebeurd, maar het autobedrijf wil de rit niet naar een later tijdstip verplaatsen en het is voor ons simpelweg onmogelijk om op een drukke donderdag al die wijken klaar te hebben om 11 uur. Waarom ze de rit niet naar een later tijdstip willen verplaatsen weet ik trouwens niet, want die chauffeur heeft ook nog een middagrit en die sluit dus niet aan op die depotrit. Daartussen heeft ie wel 2 uur niks, dus die depotrit zou makkelijk naar een wat later tijdstip verschoven kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:35 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Misschien ook een idee voor jullie VBG om eens om tafel te gaan met het Autobedrijf om de tijden beter op elkaar af te stemmen. Is hier ook gebeurd en scheelt voor beide partijen veel ergernis (en geld)
FOUT, FOUT, FOUT!quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij postcode XXXX invullen
dat is de officiële manier ja, maar zoals ik het zei zou het ook moeten kunnen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 04:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen altijd nogal over verdeeld, waar die sticker moet. Mij is altijd geleerd dat de sticker van de curator over het adres heen moet, maar wel zo dat de naam nog zichtbaar is, anderen zeggen dat de sticker van de curator naast het adres geplakt moet worden. Links- of rechtsonder op de envelop mogen we hier in ieder geval niet doen.
het komt vanzelf op het goede adres terechtquote:Op zaterdag 16 november 2013 14:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
FOUT, FOUT, FOUT!
xxxx doe je alleen bij herstellen aan geadresseerde, als je de juiste postcode niet weet. Als een brief retour afzender moet, en je hebt het adres van de afzender niet, dan moet je invullen:
2500 NA 99054
Ja, maar dan hebben we bij de volgende werkbespreking weer als agendapunt dat de stickers van de curator niet op de goede plek worden geplaktquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is de officiële manier ja, maar zoals ik het zei zou het ook moeten kunnen.
denk het niet. Geen klachten bij ons, zo heb ik gehoord van diegene die er over gaatquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, maar dan hebben we bij de volgende werkbespreking weer als agendapunt dat de stickers van de curator niet op de goede plek worden geplakt
Nou ja, bij ons is het al meerdere malen agendapunt geweest, het mag bij ons gewoon niet op die manier.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk het niet. Geen klachten bij ons, zo heb ik gehoord van diegene die er over gaat
ja hopende op een faillissement,hoeven we die niet meer mee te nemen ,dit is al jaren traditie die zooiquote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zogenaamd scenario rustig, maar ik heb me een breuk gesjouwd! In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Dat hoeft dan weer niet...quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja hopende op een faillissement,hoeven we die niet meer mee te nemen ,dit is al jaren traditie die zooi
ok we geven ze nog een keer de kans komend jaarquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat hoeft dan weer niet...Maar als ze gewoon eens het standaardformaat aanhouden scheelt al een stuk. Ze willen zich natuurlijk onderscheiden, maar dan liever met lage prijzen dan zo'n absurd formaat die bij niemand door de bus past (doelgroep is vaak ouder en die hebbe nog kleine smalle busjes)
Bij Sandd is controle gewoon een stuk lastiger omdat je als klant niet echt weet wat je moet ontvangen via Sandd. Soms bankafschriften, belasting, SVB, tijdschriften en zo maar volgende maand kan je ze weer krijgen via PostNL en als je ze dus helemaal niet krijgt is het nog een stuk lastiger. Zo ook die stempassen, hoe moet een normaal iemand weten dat de ene helft via Sandd gaat en de andere via PostNL? En welke jij dus krijgt is afwachten tot je de stempas hebt. Je moet het treffen met een serieuze bezorger bij Sandd of een van die onderaannemers die voor Sandd werken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker bij onze concurrent Sandd. Ik postte hier laatst dat er in een gebied geen stempassen waren bezorgd. Het blijkt dat die bezorger van Sandd de bons heeft gekregen en dat de niet bezorgde post bij hem thuis is gevonden ...
Uhm een 45 wijken ongeveer plus/minus :-)quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rond de 30 wijken schat ik in?
En daarnet zei je dat er nog maar 1 depotrit zou zijn, op didoza om 12.45 en op wovr om 13.00 uur. Wat is het nou? Of worden sommige depots 1x bevoorraad en andere 4x? Dat zou niet logisch zijn, want nu doen ze meestal 2 depotritten per dag (op daldagen kan vaak volstaan worden met 1 rit, om 11.30) dus waarom zouden ze bij sommige depots de frequentie verdubbelen en elders juist halveren?quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:12 schreef V__L_N het volgende:
In de nieuwe situatie worden sommige depo's 4x per dag beleverd. De tijden 10.45, 11.45, 12.45 en 13.45. Je zal maar de pech hebben om bij die laatste groep te zitten.
Ik heb op piekdagen een wijk van 3.30 ben meestal rond kwart voor 5 thuis. Dat vind ik in de winter echt wel heel kut.
Ben je mooi klaar mee, wat een rotding was dat! Zo'n idioot groot vierkant formaat ook!quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Kunnen daar niet een paar portokaartjes achteraan, grrrr?quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee, wat een rotding was dat! Zo'n idioot groot vierkant formaat ook!
Mijn depo krijgt maar 1 rit. Daar gaan ook maar 2 wijken vandaan. Beetje onzinnig om dat in meerdere keren te doen.quote:En daarnet zei je dat er nog maar 1 depotrit zou zijn, op didoza om 12.45 en op wovr om 13.00 uur. Wat is het nou? Of worden sommige depots 1x bevoorraad en andere 4x? Dat zou niet logisch zijn, want nu doen ze meestal 2 depotritten per dag (op daldagen kan vaak volstaan worden met 1 rit, om 11.30) dus waarom zouden ze bij sommige depots de frequentie verdubbelen en elders juist halveren?
Ow dus jij loopt ook een welgestelde wijk?quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zogenaamd scenario rustig, maar ik heb me een breuk gesjouwd! In mijn wijk had ik bijna huis aan huis de Djosergids!
Als je nu een vast contract hebt kan hij je natuurlijk niet ineens een jaarcontract gaan geven. En ze kunnen niet zomaar zeggen dat het tijdelijk is als je stelselmatig duidelijk meer uren maakt dan je contracturen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:25 schreef Deezertje het volgende:
Zit ff op die vakantiekaart verlof te kijken op Intranet die zowaar voor het eerst werkt... zie ik dat ze mijn gemiddelde werktijd op een zaterdag in plaats van mijn contracturen afschrijven als ik een dag verlof heb. Ik werk normaal altijd boven mijn contracturen dus daarom doen ze dat denk ik om uit te komen met de planning/budget. Maar heb ik dan officieel niet recht op contractsverhoging (eigenlijk al jaren)? Niet dat ze dat nu gaan doen in tijden dat ze iedereen juist minder uren in dienst willen hebben, maar wettelijk gezien? Wel meer verlof afschrijven maar als je ziek bent krijg je alleen je contracturen uitbetaald... beetje meten met twee maten.
http://www.rijksoverheid.(...)k-veel-overwerk.html
Hmm ja dus na 3 maanden al. Had ik vijf jaar eerder moeten weten, maar PostNL kan natuurlijk altijd zeggen dat het tijdelijk is want postvolume daalt iedere maand en uiteindelijk passen ze misschien daarom wel steeds de normtijden aan..
Heb zo'n vermoeden dat als ik dit aan mijn TC voorleg hij me een jaarcontract gaat geven in plaats van mijn vast contract verhogen en er daarna alsnog uit lig.
Als ze willen bestrijden dat het meerwerk structureel is moeten ze wel met betere argumenten komen dan "de post wordt minder". Bijvoorbeeld als ze jou een wijkje erbij geven van iemand die met zwangerschapsverlof is, en dan nog moeten ze er nadrukkelijk bij zeggen dat het tijdelijk is.quote:Op zondag 17 november 2013 08:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je nu een vast contract hebt kan hij je natuurlijk niet ineens een jaarcontract gaan geven. En ze kunnen niet zomaar zeggen dat het tijdelijk is als je stelselmatig duidelijk meer uren maakt dan je contracturen.
Dat ze niet je contracturen afschrijven bij verlof maar het aantal uren dat je normaal zou werken heeft volgens mij ook wel een beetje te maken met dat heel veel mensen dat juist graag willen. Veel mensen komen toch al haast niet van hun verlofuren af, en bovendien willen ze toch wel graag ongeveer evenveel salaris ontvangen als normaal, dus dan vinden ze het zelf vaak prettiger als er gewoon daadwerkelijk het aantal uren wordt afgeschreven dat ze normaal gewerkt hadden. Als je dat niet wilt en graag wilt dat ze alleen je contracturen afschrijven kun je dat natuurlijk gewoon aangeven.
Volgens mij wel. Ten eerste is het wettelijk zo geregeld dat je werkgever je in staat moet stellen om je verlof op te nemen. Als ze echter je verlof steeds gaan verrekenen met je plusuren word het voor mensen die veel extra werken erg moeilijk, zo niet onmogelijk, gemaakt om je verlof op te maken. Zeker nu het wettelijk verlof (en dat geldt ook voor wettelijk verlof opgebouwd over meeruren) na 1,5 jaar komt te vervallen.quote:Op zondag 17 november 2013 12:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
kun je gewoon 'eisen' dat ze je verlofuren er af halen als je verlof neemt en niet je plusuren?
Nee hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 12:13 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik dacht ook dat het de regel is dat de gemiddelde werktijd van je verlof afgehaald word en niet je contracturen? Volgens mij is dat altijd al zo geweest.
quote:Geen zending gevonden met deze barcode. Controleer de 3S-code en probeer het opnieuw. Vandaag besteld? Probeer het na 20.00u nog eens.
Was het een pakje gericht aan een antwoordnummer? In dat geval werkt Track & Trace niet.quote:Op zondag 17 november 2013 15:49 schreef Peunage het volgende:
Ik snap dat dit het medewerkerstopic is, maar ik wil dit alsnog hier even proberen.
Vorige week heb ik op dinsdag een pakketje verstuurd. Bij zo'n postNL loket bij de lokale AH. Natuurlijk heb ik toen ook een 3S code gekregen. Goed, ik was die dag te laat, want ik had het pakketje om 19:00 of zo gebracht. Dus als het goed is, zou het pakketje donderdag aankomen. En dat gaf de track&trace pagina ook aan. Maar donderdagavond keek ik weer, en stond er bij dat het vertraagd was en dat het pakketje op vrijdag bezorgd zou worden(volgende dag). Vrijdagavond, zelfde verhaal. Weer vertraagd, hij komt zaterdag aan. Zaterdagavond, zelfde verhaal, weer vertraagd en hij zou maandag(morgen) aankomen.
Nou keek ik zojuist weer, om te kijken of er misschien een update was of zo, en nu kan mijn pakketje niet eens gevonden worden.
Ik krijg de volgende foutmelding;
[..]
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Nope, geen antwoordnummer. Maar laat maar zitten, het werkt nu weer. Nu geeft track&trace aan dat het morgen tussen 08:30 en 21:30 bezorgd wordt.quote:Op zondag 17 november 2013 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het een pakje gericht aan een antwoordnummer? In dat geval werkt Track & Trace niet.
Is dat echt waar??quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:50 schreef Deezertje het volgende:
En dat bijna niemand een Sandd Port Betaald op de envelop zet maar altijd PORTO BETAALD of gewoon doodleuk TNT POST betaald helpt ook niet echt. Bijna niemand kent die SND-code onder het huisadres...
Wat een ergernis Gridjuh!quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:51 schreef gridjuh het volgende:
Mogguh!
weer een dubbele krantenwijk...
het excuus...ja ik probeer al 3 kwartier mijn auto te starten.
ja en het kwam niet in je op om na een kwartier al te gaan bellen...
ze moet echt een x hard op haar bek gaan, ze is iedere x te laat op tweede wijk, maar ja is een dorp waar ze zelf woont![]()
maar echt...word er geïrriteerd van
ik heb echt geen zin meer....bahquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat een ergernis Gridjuh!
Heel weinig post hier vandaag. Maar goed ook met dit druilerige weer!
Ik sluit niet uit dat de afzender dan gewoon een oude voorraad voorgedrukte enveloppen had liggen en Sandd heeft gezegd "geen probleem, gebruik die maar".quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Is dat echt waar??
Sandd bezorgt enveloppen waarop TNT Post betaald op staat?
Hier was alles ook om 10 u al klaar. Heb niet eens koffie gehad!quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook weinig post, beetje teleurstellend altijd als je zo vroeg klaar bent met voorbereiden.
Welke grote klanten gaan weg dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
wen er maar aan. De hoeveelheden gaan rap naar beneden
het is een tendens. Vorig jaar rond deze tijd was het echt stukken drukker. Gaat helaas zomaar om zeker 10% minder post.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Welke grote klanten gaan weg dan?
Hier hadden ze het over minstens 15% minder volgend jaar. Eerst gingen ze nog uit van 10%quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een tendens. Vorig jaar rond deze tijd was het echt stukken drukker. Gaat helaas zomaar om zeker 10% minder post.
Was druk bij ons. Veel zieken. Liep om 12:10 uur de toko uit.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hier was alles ook om 10 u al klaar. Heb niet eens koffie gehad!
Ja! Maar dan wel met een SND-code onder de adresregel, maar de meeste mensen kijken gewoon rechtsboven wat er staat en als ze dan TNT zien...quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Is dat echt waar??
Sandd bezorgt enveloppen waarop TNT Post betaald op staat?
Die prognoses neem ik altijd met een hele silo zout. Dat de post minder wordt zal niemand ontkennen, maar die percentages zijn voor ons volkomen oncontroleerbaar en zijn vooral een excuus om nog meer in de tijden te gaan snijden. Tegelijkertijd hoor je ze er nooit over dat er vroeger veel minder pakjes waren, en ook veel minder hah. Vroeger had je nooit hah op zaterdag, en op dinsdag 2, hooguit 3. Tegenwoordig loop je zaterdag al standaard met 3 soorten, en dinsdag kan dit oplopen tot soms wel 6 stuks.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hier hadden ze het over minstens 15% minder volgend jaar. Eerst gingen ze nog uit van 10%
Nou ja, als ik kijk naar hoeveel post er tegenwoordig is, dan denk ik wel dat ze er misschien helemaal niet zo ver naast zitten met die percentages.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die prognoses neem ik altijd met een hele silo zout. Dat de post minder wordt zal niemand ontkennen, maar die percentages zijn voor ons volkomen oncontroleerbaar en zijn vooral een excuus om nog meer in de tijden te gaan snijden. Tegelijkertijd hoor je ze er nooit over dat er vroeger veel minder pakjes waren, en ook veel minder hah. Vroeger had je nooit hah op zaterdag, en op dinsdag 2, hooguit 3. Tegenwoordig loop je zaterdag al standaard met 3 soorten, en dinsdag kan dit oplopen tot soms wel 6 stuks.
Nou ja, ik denk wel dat we dankbaar mogen zijn dat we al die rotfolders nog hebben, anders zou er helemaal weinig van de tijden overblijvenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Feit blijft dat er niet méér post bijkomt, eerder minder (tijdschriften stoppen, digitaal berichten sturen, meer naar Sandd etc.). Dat we er veel en zware reclame bij krijgen hoor je inderdaad niemand over en lijkt normaalste zaak van de wereld aan het worden (terwijl we officieel een postbedrijf zijn, geen folderclubje).
nou ja, ik merk toch wel duidelijk verschil qua tijd of er wel of geen huis aan huis bij zit en of er veel is of niet. De afstanden die je moet afleggen worden niet korter, want je moet toch altijd net weer naar al die huizen die het verst weg liggen, maar met minder post maak je natuurlijk wel minder stops en kun je toch meer doorfietsen/doorlopen. Dus ik denk wel dat ze de tijden aardig zouden aanpassen als het huis aan huis weg zou vallen of als er daadwerkelijk een stuk minder post isquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
in de uitvoering zit een groot deel van de tijd niet in de hoeveelheid, maar in de af te leggen afstand.
Bijna niks? Heb ik dan als enige gelopen met mailings van Ziggo over alles-in-1 en wifispots, Plus Magazine, Golf Magazine, Zeil Magazine, Villa d'Arte, bijna wekelijks brochures van H&M, stapels Djoserboeken en catalogi van Viking, Engelbert Strauss en nog zo wat?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:51 schreef Deezertje het volgende:
Deze maand drukte met zorgverzekeringen en mailings van glasvezel. Haal dat eraf en je houdt bijna niks meer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |