abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 november 2013 @ 16:22:09 #126
264694 blanket
its human nature
pi_133255490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

je zal wel ervaren dat communiceren/communicatie niet de sterkste kant van postnl is,ondanks dat we wel een communicatiebedrijf zijn :)
Dat had ik idd al begrepen van al jullie verhalen. Dus ik was er op gespitst :@
Maar goed er is voor de rest geen man over boord. Ik heb mijn zegje gedaan en ik verwacht gewoon dat hij een normale werkhouding tegen mij aanneemt. Dan kan je veel potjes breken bij mij. En als hij dat niet doet...ga ik weer lekker bankhangen :o :P
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133255575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:22 schreef blanket het volgende:

[..]

Maar goed er is voor de rest geen man over boord. Ik heb mijn zegje gedaan en ik verwacht gewoon dat hij een normale werkhouding tegen mij aanneemt. Dan kan je veel potjes breken bij mij. En als hij dat niet doet...ga ik weer lekker bankhangen :o :P
als je te bijdehand bent kom je ook niet verder bij het bedrijf,nou dan maar niet :)
pi_133255932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:05 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik sta nu voor een kast waar iedereen altijd met een grote boog omheen loopt, dus dan weet je het wel... lastig ingooien en ook lastig zetten. Maar goed, als ik hier nou dan maar voor blijf staan, dan went het vanzelf.
Dat van dat vragen en niemand weet een antwoord, ken ik ook uit mijn begintijd. Wij kwamen in 2011 als eerste voorbereiders en we werden een beetje vijandig aangekeken door de postbodes. Want "wij kwamen hun werk afpikken". Ik snapte het wel een beetje hoor, maar het was wel heel vervelend, want niemand wist een antwoord als je wat vroeg en niemand wou je laten helpen als je jouw kast al klaar had.
In mijn geval is het zo dat het vragen waren over waar een bepaald nummer bij hoorde omdat die niet op de kast stond en ook niet op de sammy. Dan krijg je als standaard antwoord "doe er maar los bij". Alsof ze het zelf prettig vinden om er allerlei losse rotzooi bij te krijgen.
Dat hele "werk afpikken" speelde hier ook wel, maar dan vooral richting de postbezorgers. Dat ze je niet willen laten helpen is volgens mij vooral bij pure voorbereiders, en dan vooral als het om een wijk gaat die door een postbode moet worden weggebracht. Voorbereiders hebben vaak toch een wat andere manier van zetten dan postbodes of andere mensen die ook ervaring hebben met uitvoering. Goed, en sommige mensen bakken er ook gewoon echt weinig van qua voorbereiden, als die aan mij vragen of ze moeten helpen denk ik meestal ook wel "nou, liever niet" want dan weet ik gewoon dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:36:04 #129
264694 blanket
its human nature
pi_133255968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

als je te bijdehand bent kom je ook niet verder bij het bedrijf,nou dan maar niet :)
Och nee...ik ben geen carrieretijger. Heb ook wel in de chef/managers hoek gezeten. Krijg je schoppen van boven en van onderen. Hoeft van mij niet (meer). Werk liever met mijn handen...luie zweet eruit en als ik de deur uit loop ben ik vergeten wie <insert werkgever> is.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:39:02 #130
264694 blanket
its human nature
pi_133256044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

In mijn geval is het zo dat het vragen waren over waar een bepaald nummer bij hoorde omdat die niet op de kast stond en ook niet op de sammy. Dan krijg je als standaard antwoord "doe er maar los bij". Alsof ze het zelf prettig vinden om er allerlei losse rotzooi bij te krijgen.
Dat hele "werk afpikken" speelde hier ook wel, maar dan vooral richting de postbezorgers. Dat ze je niet willen laten helpen is volgens mij vooral bij pure voorbereiders, en dan vooral als het om een wijk gaat die door een postbode moet worden weggebracht. Voorbereiders hebben vaak toch een wat andere manier van zetten dan postbodes of andere mensen die ook ervaring hebben met uitvoering. Goed, en sommige mensen bakken er ook gewoon echt weinig van qua voorbereiden, als die aan mij vragen of ze moeten helpen denk ik meestal ook wel "nou, liever niet" want dan weet ik gewoon dat er heel veel fouten gemaakt gaan worden.
Daarom ben ik zo blij dat ik het leer van de postbode die de wijk zelf ook loopt. Dan krijg je toch wat praktijkinzicht. Dat helpt echt wel. Heb voorheen bij een bouwbedrijf gewerkt en daar gingen wij ook de buitendienst in. Domweg om te zien waar we mee bezig waren. Vond ik goede actie van het bedrijf.
pi_133256180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:22 schreef blanket het volgende:

[..]

Dus je was er op gespitst... Dat is toch eigenlijk wel heel treurig. Topbedrijf werken wij toch voor :P

Maar ik kan niet zeggen dat de mentaliteit van jouw TC mij heel erg verbaast. Ik heb dan ook weinig hoop voor je dat ie zich voortaan anders zal gaan gedragen tegenover jou.
Hierbij: Welkom in de wondere wereld van Postnl!

Hoe lang is je proeftijd? :D
pi_133256215
Ik had vandaag voor één enkel adres 35!! strafport kaartjes.
Leuk als je ze stuk voor stuk op adres moet controleren :(
  donderdag 14 november 2013 @ 16:47:06 #133
264694 blanket
its human nature
pi_133256297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:43 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dus je was er op gespitst... Dat is toch eigenlijk wel heel treurig. Topbedrijf werken wij toch voor :P

Maar ik kan niet zeggen dat de mentaliteit van jouw TC mij heel erg verbaast. Ik heb dan ook weinig hoop voor je dat ie zich voortaan anders zal gaan gedragen tegenover jou.
Hierbij: Welkom in de wondere wereld van Postnl!

Hoe lang is je proeftijd? :D
Een maand :+ Maar dat is wederzijds heh hahaha Ik kan ook opzeggen als ik het niks vind. Maar goed zover wil ik nog helemaal niet denken. Het is hem wel duidelijk dat ik mij niet alles laat zeggen. En dat was wel even het punt dat ik wilde maken. Als ik wat langer er zit en wat meer routine heb vind ik het niet erg om als vliegende keep te gaan fungeren. Maar eerst de routine graag.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:47:45 #134
264694 blanket
its human nature
pi_133256323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik had vandaag voor één enkel adres 35!! strafport kaartjes.
Leuk als je ze stuk voor stuk op adres moet controleren :(
Ik had 4 bekeuringen op 1 adres..op 1 naam...die gaat niet blij wezen pfff
pi_133256546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef blanket het volgende:

[..]

Ik had 4 bekeuringen op 1 adres..op 1 naam...die gaat niet blij wezen pfff
Vier maar? Je zult er soms (als je hier blijft werken :P) nog wel meer voor één enkel adres tegenkomen. Vooral bij taxibedrijven.
Die 35 portkaartjes halen het nog niet bij de 37 belastingbrieven die ik ooit op een adres op één dag heb bezorgd. En de volgende dag nog eens iets van 15 _O-
pi_133256608
Ik had 9 of 12 verkeersboetes op 1 adres..
In de brievenbus geduwd en zowat weggerend :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:57:03 #137
264694 blanket
its human nature
pi_133256636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Vier maar? Je zult er soms (als je hier blijft werken :P) nog wel meer voor één enkel adres tegenkomen. Vooral bij taxibedrijven.
Die 35 portkaartjes halen het nog niet bij de 37 belastingbrieven die ik ooit op een adres op één dag heb bezorgd. En de volgende dag nog eens iets van 15 _O-
:') -O- Mijn god...wat zal dat dan niet wezen? hahahaha
  donderdag 14 november 2013 @ 16:57:37 #138
264694 blanket
its human nature
pi_133256651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Run Forrest run...lol
pi_133256734
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:57 schreef blanket het volgende:

[..]

Run Forrest run...lol
Een spoor van dwarrelende brieven achterlatend :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 17:01:39 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133256749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ik heb er wel meer voor één vakje gezien, maar dat waren retouren :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133256854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

ik heb het nog gekker meegemaakt,35 bankpassen op mijn naam :)
voor de geleden schade heb ik een kadobon van de bank gekegen
pi_133256873
Oh het waren er slechts 7 .. :')

donderdag 14 november 2013 @ 17:11:56 #143
264694 blanket
its human nature
pi_133257021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh het waren er slechts 7 .. :')

[ afbeelding ]
Je blijft er toch in als dat op de mat ligt...
  donderdag 14 november 2013 @ 17:12:36 #144
264694 blanket
its human nature
pi_133257037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb het nog gekker meegemaakt,35 bankpassen op mijn naam :)
voor de geleden schade heb ik een kadobon van de bank gekegen
35!! :? past niet eens in je portomonee hahahahha
pi_133257101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef blanket het volgende:

[..]

35!! :? past niet eens in je portomonee hahahahha
ja het waren een beetje veel :)
pi_133257621
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:47 schreef blanket het volgende:

[..]

Een maand :+ Maar dat is wederzijds heh hahaha Ik kan ook opzeggen als ik het niks vind. Maar goed zover wil ik nog helemaal niet denken. Het is hem wel duidelijk dat ik mij niet alles laat zeggen. En dat was wel even het punt dat ik wilde maken. Als ik wat langer er zit en wat meer routine heb vind ik het niet erg om als vliegende keep te gaan fungeren. Maar eerst de routine graag.
Nou, tot vlak na de kerst willen ze je vast wel houden :P Daarna is het even afwachten.
Hier hebben we zo'n teamcoach die dan in het voorbijgaan roept dat je een bepaalde wijk moet lopen en dan kijk je achterom om te reageren maar dan is ie allang weer weg. Heb hem voor de gein wel eens gebeld als ik iets wilde vragen, vaak krijg je ze dan sneller te spreken dan in levende lijve ook al staan ze een paar meter verderop.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:26:23 #147
264694 blanket
its human nature
pi_133258991
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, tot vlak na de kerst willen ze je vast wel houden :P Daarna is het even afwachten.
Hier hebben we zo'n teamcoach die dan in het voorbijgaan roept dat je een bepaalde wijk moet lopen en dan kijk je achterom om te reageren maar dan is ie allang weer weg. Heb hem voor de gein wel eens gebeld als ik iets wilde vragen, vaak krijg je ze dan sneller te spreken dan in levende lijve ook al staan ze een paar meter verderop.
Toen dat ze mij aannamen werd er nadrukkelijk gezegd dat het niet voor de kerstperiode zou zijn. Ik moest vooral langere tijd beschikbaar blijven/zijn. Maar ja...eerst zien dan geloven *O*
pi_133259393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef blanket het volgende:

[..]

Toen dat ze mij aannamen werd er nadrukkelijk gezegd dat het niet voor de kerstperiode zou zijn. Ik moest vooral langere tijd beschikbaar blijven/zijn. Maar ja...eerst zien dan geloven *O*
Ja, precies, als ze meteen zeggen dat je na 3 maandjes of zo weer op kan donderen zullen er veel mensen zijn die meteen zoiets hebben van "laat maar zitten, voor zo'n korte periode ga ik mijn best niet doen."
Als ik kijk naar hoe er hier soms wordt omgegaan met voorbereiders, dan zou ik niet alles geloven. Ene moment zeggen ze dan nog dat je wel goed functioneert, niks aan de hand, en dan wordt zo iemand ineens op de laatste dag van zijn/haar contract 's middags thuis nog even gebeld dat ze niet weer hoeven te komen omdat het contract niet verlengd wordt. Dit terwijl diegene dan de hele ochtend ook gewoon op de vestiging was, maar ja, dan zijn ze natuurlijk bang dat zo iemand meteen niet gemotiveerd meer is en dus wachten ze zolang mogelijk.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:50:32 #149
264694 blanket
its human nature
pi_133259680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, precies, als ze meteen zeggen dat je na 3 maandjes of zo weer op kan donderen zullen er veel mensen zijn die meteen zoiets hebben van "laat maar zitten, voor zo'n korte periode ga ik mijn best niet doen."
Als ik kijk naar hoe er hier soms wordt omgegaan met voorbereiders, dan zou ik niet alles geloven. Ene moment zeggen ze dan nog dat je wel goed functioneert, niks aan de hand, en dan wordt zo iemand ineens op de laatste dag van zijn/haar contract 's middags thuis nog even gebeld dat ze niet weer hoeven te komen omdat het contract niet verlengd wordt. Dit terwijl diegene dan de hele ochtend ook gewoon op de vestiging was, maar ja, dan zijn ze natuurlijk bang dat zo iemand meteen niet gemotiveerd meer is en dus wachten ze zolang mogelijk.
Ach ja. Ik vind het fijn om wat om handen te hebben.En tuurlijk zijn de extra centjes meegenomen...zeker in de december maanden. Het is niet mijn broodwinning. Leuk voor erbij, eindelijk weer even van de bank af etc. Ik hoop dat ik het heel lang kan blijven doen maar wel onder leuke omstandigheden.
Als ik naar het team kijk wat daar werkt zie ik weinig verloop. Zijn allemaal mensen die er sinds het stenentijdperk (positief bedoeld!!) al zitten. Dat geeft toch wel wat hoop voor de toekomst. Maar we weten allemaal dat de post terug loopt en ze giga aan het bezuinigen zijn. Dus als er 1 uitvliegt zal ik de 1e zijn.
pi_133260249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:50 schreef blanket het volgende:

[..]

Ach ja. Ik vind het fijn om wat om handen te hebben.En tuurlijk zijn de extra centjes meegenomen...zeker in de december maanden. Het is niet mijn broodwinning. Leuk voor erbij, eindelijk weer even van de bank af etc. Ik hoop dat ik het heel lang kan blijven doen maar wel onder leuke omstandigheden.
Als ik naar het team kijk wat daar werkt zie ik weinig verloop. Zijn allemaal mensen die er sinds het stenentijdperk (positief bedoeld!!) al zitten. Dat geeft toch wel wat hoop voor de toekomst. Maar we weten allemaal dat de post terug loopt en ze giga aan het bezuinigen zijn. Dus als er 1 uitvliegt zal ik de 1e zijn.
Maar die mensen hebben natuurlijk een vast contract dus die kunnen ze er ook niet zo makkelijk uitwerken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')