Spannend!!!quote:Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef martine1984 het volgende:
Ff een egopost er gebeurt wat in mn lijf. Het rommelt al een tijdje, harde buiken en wat krampachtig gevoel. Nog geen weeën maar volgens mij is de kleine man zn koffer al aan het pakken. Straks ff eten en mn zoon op tijd naar bed brengen en wie weet komt het op gang. Spannend!
Oh heerlijk! Als we het geld ervoor hadden (lees: als vriend een baan heeft) dan zou ik dat ook wel willen. Zelfs voor ons kleine 50 m² flatje!quote:Op zondag 10 november 2013 18:41 schreef Soempie het volgende:
Ja dat was het zeker. En nu op zoek naar een schoonmaakster.![]()
Dat zou heull niet erg zijn!quote:Op zondag 10 november 2013 19:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Momo een naam! Zeker jompelwaardig, ook al is het alleen nog 'maar' de tweede naam!
Mabawa kijk je wel uit met je hardloopactie, straks rammelt je mini er nog uit.
Wij hebben vandaag matrasjes gekocht voor de bedjes, de maxicosi's zijn gewassen en weer in elkaar gezet en we hebben een muur in de babykamer turqoise geverfd en alles wat niet in de babykamer hoort eruit gehaald. Het is zo mooi geworden nu.Ik ben tevreden met het resultaat van dit weekend. Op naar de missie van volgend weekend... eens even bedenken wat dat gaat zijn.
daaaaar heb ik nou echt zin in!!quote:Op zondag 10 november 2013 20:21 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba dat je dat nog red een stukje hardlopen.
Momo een naam, weer een stap dichterbij een eigen identiteit van mini momo.
Schoonmaakster heb ik gehad heerlijk was dat. In het nieuwe jaar wil ik weer kijken of dat ik het kan passen in ons budget. Buik lijkt wat rustiger te worden ben bang voor gewoon voorwerk. Al had ik wel enorme honger vanavond, me volgepropt met worteltjes, maaltijdsalade, poffertjes (die mn zoon liet liggen) en net nog chocolade mousse. Nu ben ik wel voldaan
sja, hier had ik toch dikke pech, ondanks mijn geparkeerde meisjesnaamquote:Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Oh en ik voel me verschrikkelijk maar ik heb een voorkeur voor het geslacht. Ik moet namelijk nog een meisje krijgen. Ik heb nog zo'n leuke meisjesnaam die ik heeel graag wil gebruiken. En jongensnaam lukt me maar nietDus ik moet nu een meisje krijgen óf man zien te overtuigen dat we dan een 3e kindje moeten krijgen
Dank voor je alertheid! Ik moet morgen voor snelle bloeddrukcheck en donderdag op controle bij de gyn.quote:Op zondag 10 november 2013 20:43 schreef WupWup het volgende:
Mabawa, wanneer moet je weer op controle? Het valt me op dat je pas postte over nachtelijke misselijkheid, een bloeddruk op de grens en nu hoofdpijn. Misschien is het goed om morgenochtend even je bloeddruk en urine te laten controleren
Ik heb al 5 weken mijn mond gehoudenquote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een monsterpost Enf!
Grappig dat je man nog een meisje wil. Mijne was ook echt zo'n meisjes papa, hij vond jongens ook niets voor hem. Hij zei altijd: "let maar op, ik kan geen jongens maken." Nouja het is hem nu toch dubbelop gelukt en stiekem vindt hij het nu toch wel leuk dat de mannen straks in de meerderheid zijn.
Chanty, OMG dat je gewoon 1,5 uur je mond hebt kunnen houden!
Inderdaadquote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef DJMomo het volgende:
chanty!
en als het op FB staat, dan is het echt!
Mijnes hoopt nu na 2 meiden juist echt wel op een jongetje...quote:Op zondag 10 november 2013 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Grappig dat je man nog een meisje wil. Mijne was ook echt zo'n meisjes papa, hij vond jongens ook niets voor hem. Hij zei altijd: "let maar op, ik kan geen jongens maken." Nouja het is hem nu toch dubbelop gelukt en stiekem vindt hij het nu toch wel leuk dat de mannen straks in de meerderheid zijn.
wat zijn knieschotten en hoe kunnen ze een verkeerde kleur zijn? wel tof dat het verder zo opschiet! foto's in het topic?quote:Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben al dingen met de namen erop, dus veranderen doen we maar niet.
Vandaag de babykamer geverfd, alleen nu zijn de knieschotten de verkeerde kleur. Plinten en radiatorombouw moeten idd ook nog hier, dan is het af!
Hier precies zo. Ben ik dus niet de enige die het bedje nu als opslagplaats in gebruik heeft.quote:Op zondag 10 november 2013 21:16 schreef DJMomo het volgende:
Ik ga hier in mijn verlof pas de babykamer ordenen. Maar veel hoeft er ook natuurlijk niet. Bedje leeg met rommel, en weer omhoog. Nieuw beddengoed wassen en erop, nieuw ankleedkussen op de commode en klaar!
Hier heb ik nu een lichte voorkeur voor een meisje. Maar nog een jongen maakt wel 3 musketiersquote:Op zondag 10 november 2013 21:23 schreef Soempie het volgende:
Chanty![]()
Wat fijn dat je het nu van de daken 'mag' schreeuwen.
Hier bij mij voorkeur voor een tweede jongen, maar toen het een meisje bleek te zijn moest ik direct huilen van blijdschap en was het ook super. Afgelopen week bij de echo hoopte ik dat het nog steeds een meisje zou zijn en niet per ongeluk toch een jongen. Komt toch door zo'n toekomstbeeld wat dan al in je hoofd zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Kimpossible het volgende:
Ik verlies bloed. Vk is onderweg..
Beeb nog niet gevoeld vandaag.
Knieschotten zijn schotten onder een schuin dak, waar je troep achter kunt zetten. Ze waren eerst oranje en toen hebben we ze grijs geverfd, maar nu de grote muur ook geverfd is, vind ik de knieschotten te licht van kleur. Dus die krijgt nog een laagjequote:Op zondag 10 november 2013 21:16 schreef DJMomo het volgende:
[..]
wat zijn knieschotten en hoe kunnen ze een verkeerde kleur zijn? wel tof dat het verder zo opschiet! foto's in het topic?
Oh nee Kim wat schrikken!!quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Kimpossible het volgende:
Echt niet neequote:Op zondag 10 november 2013 22:03 schreef DJMomo het volgende:
ah, plat dak hier, dus geen knieschotten in huis!
enne, check van de tamme beeb. Niet tof he?
Oh gelukkig maar. Wat ontzettend naar zeg. Hopelijk is je buik snel rustig en blijft t hierbij.quote:Op zondag 10 november 2013 22:04 schreef Kimpossible het volgende:
Ze doet het nog![]()
![]()
![]()
Ze kon niet vinden waardoor ik bloed verlies. Het was ook best flink, 3 toiletpapiertjes vol... Trekkerig gevoel in m'n buik a la begin menstruatie. Ik schrok me dood. Baarmoeder gelukkig soepel.
Men.
Gewoon minder, 1 of 2 schopjes steeds ipv echte draai/feestsessies. Misschien ligt 'ie gewoon raar ofzo, maar ik kan dan lastig relativeren.quote:Op zondag 10 november 2013 22:07 schreef Mabawa. het volgende:
Burdie rustige beeb is echt niet leuk. Viel je m wel maar minder of gewoon helemaal niet??
Ik luister ook vaak nog even, ook gewoon midden in de nacht ofzoquote:Op zondag 10 november 2013 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Burdie, vervelend is dat hè! Ik heb er ook dagen bij dat ze bijna niets van zich laten horen en ik vind het ook echt niet grappig. Op dat soort dagen ben ik altijd blij dat ik even met mijn Angelsounds kan luisteren. Kun je 'm niet even proberen wakker te porren?![]()
Ja misschien een comfortabele houding gevonden. Leuk is anders.quote:Op zondag 10 november 2013 22:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon minder, 1 of 2 schopjes steeds ipv echte draai/feestsessies. Misschien ligt 'ie gewoon raar ofzo, maar ik kan dan lastig relativeren.
Wat fijn dat je een mooie constante hartslag hebt gehoord.quote:Op zondag 10 november 2013 22:10 schreef Kimpossible het volgende:
Jullie zijn lief!![]()
Als het hierbij blijft is het goed en anders moet ik bellen. Hartje was goddank erg constant en mooi vlot. Vind vooral de combinatie icm die buikpijn teel naar. Het voelt alsof ik net ongesteld ben geworden maar das natuurlijk heul niet zo.
Burdie n rustige beeb, das ook stom! Hoop dat ie je snel n flinke schop geeft![]()
Das een goede. Ik ga iig zo lekker naar bed, want ik ben er naar van, in een klap misselijk en hoofdpijn. Bloed heeft ook totaal geen nutquote:Op zondag 10 november 2013 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wat fijn dat je een mooie constante hartslag hebt gehoord.
Nu lekker gaan liggen met een kruikje tegen je buik een idee? Mijn buik wordt daar echt heel rustig van altijd, misschien helpt het tegen de vervelende pijntjes. En ik duim voor je dat het bloed gewoon wegblijft nu.
Ja, die lag zijwaarts dus kon het ook niet zijn.. Ik heb ook geen gemeenschap gehad, heel veel gedaan of zwaar getild of iets. Heel bijzonder en juist daarom zo schrikken, omdat ik het zelf ook niet thuis kon brengen en het zoveel was.quote:Op zondag 10 november 2013 22:17 schreef Burdie het volgende:
Kim, is er met de SEO gekeken naar de ligging van je placenta? Kan het bloed daarvan komen?
Ja dat ja! Tijdens de bevalling is vroeg genoeg. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal naar van bent. Doe rustig aan.quote:Op zondag 10 november 2013 22:17 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Das een goede. Ik ga iig zo lekker naar bed, want ik ben er naar van, in een klap misselijk en hoofdpijn. Bloed heeft ook totaal geen nutwij willen geen bloed! Of buikpijn. Alleen tijdens de bevalling. Ofzo.
Goed recept!quote:Op maandag 11 november 2013 08:25 schreef Limone het volgende:
Ja joh! Een schoon bed, 2 rennies en BAM!
quote:
Wat fijn voor d'r!quote:Op maandag 11 november 2013 08:32 schreef NoBoNo het volgende:
[..]Zullen 'we' gewoon alle 2 op 1 februari bevallen? Vind ik wel een mooie datum. 2 ook wel trouwens! Lekker in het weekend.
Volgens mij wilde Dot 1 of 2 topics geleden (jullie gaan zo hard het is echt niet meer bij te houden allemaalvoor de monsterposts!) nog weten hoe het met vrouwlief gaat met de zwangerschapssuikers. Prima, ze heeft weinig problemen om op haar eten te letten de waardes zijn goed, voorlopig nog niet insuline spuiten en daar is ze blij mee! Kindje was vrijdag ook mooi 1200 gram.
Nee joh, ik doe aan live bevallen. Met updates over cm's ontsluiting. Genoeg tijd dus om aan te sluitenquote:Op maandag 11 november 2013 08:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed recept!![]()
Ik de hele nacht F5en, wachtend op je bericht dat je watermeloen er was..maar nee hoor![]()
Fijn dat je je goed voelt!
Kim, wat enorm schrikkenHoe is jouw nacht gegaan? Doe maar heel rustig aan vandaag
![]()
Martine, je baby vindt de datum gewoon nog niet goed
Daar is vast een lang moeilijk Duits woord voorquote:Op maandag 11 november 2013 09:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh, ik doe aan live bevallen. Met updates over cm's ontsluiting. Genoeg tijd dus om aan te sluiten
Martine, ik snap prima wat je bedoelt hoor. In mijn omgeving is een vrouw van de uitgerekende datum tot de dag van inleiding boos geweest op haar kind omdat die niet kwam. Dat vond ik zo naar om te horen. Volgens mij voelt zo'n baby dat ook hoor, in de buik. en ik zou dan ook niet meer naar buiten willen. Kijken of we een nieuw woord kunnen verzinnen dat wel de lading dekt.
Oh ja Enf:wat een post joh! Fijn at je minder misselijk bent. Wel arelaxed van de verkoudheid. Ziek + zwanger is zooo naar en zeker als je nog een beetje weeïg van de misselijkheid bent
Wat schattig dat jij weet hoe ver je vrouw is in weken en zelf dagen.quote:Op maandag 11 november 2013 09:36 schreef NoBoNo het volgende:
Mijn vrouw is nu ongeveer 8 kilo aangekomen (28+4), maar ze is net als ik van zichzelf al behoorlijk stevig, dus kan zijn dat ze slanker uit de zwangerschap komt dan dat ze er in ging!
Oh thanx....quote:Op maandag 11 november 2013 09:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat schattig dat jij weet hoe ver je vrouw is in weken en zelf dagen.![]()
Mijn partner weet de uitgerekende datum maar meer moet je hem ook echt niet vragen.
Dat klinkt goed!quote:Op maandag 11 november 2013 09:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
En in de categorie geruststellende verhalen: ik ben de vorige keer bij +25 gestopt met wegen, maar denk dat ik wel richting de + 30 ging (plat moeten liggen, eten als beste remedie tegen misselijkheid en vocht). Half jaar na de bevalling zat ik weer op mijn normale gewicht en na een jaar zat ik zelfs een paar kilo onder! Bv. heeft zoveel voordelen!
überheimlichtsgeschaftquote:Op maandag 11 november 2013 09:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Daar is vast een lang moeilijk Duits woord voor
quote:Op maandag 11 november 2013 09:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Daar is vast een lang moeilijk Duits woord voor
Nee, daar heeft ze niks over gezegd. Met als gevolg dat mijn hoofd tolt van de te incompetente baarmoederhalzen, verrotte placenta's en weet ik het al niet meer.. Ik durf dat soort dingen ook nooit zo goed te vragen omdat ik altijd bang ben dat ik me aanstel of dat ik aan hun expertise twijfel of zo. Gelukkig heb ik een angelsounds, maar daar moet fftjes een nieuw batterijtje in.quote:Op maandag 11 november 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kun je geen echo krijgen Kim dat ze kunnen zien of alles goed uit ziet? Of krijg je die binnenkort al ofzo?
quote:Op maandag 11 november 2013 09:13 schreef Limone het volgende:
Nee joh, ik doe aan live bevallen. Met updates over cm's ontsluiting. Genoeg tijd dus om aan te sluiten
Mijn man heeft er zelfs een app voor op zijn telefoonquote:Op maandag 11 november 2013 09:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat schattig dat jij weet hoe ver je vrouw is in weken en zelf dagen.![]()
Mijn partner weet de uitgerekende datum maar meer moet je hem ook echt niet vragen.
quote:Op maandag 11 november 2013 10:25 schreef Kimpossible het volgende:
De schrik zit er goed in, evenals alle mogelijke rampscenario's. Probeer er maar niet aan te denken, het komt zoals het komt en ik kan niet meer doen dan goed voor mezelf zorgen.. Ik ben gelukkig vrij vandaag en heb m'n baas geïnformeerd. Ben benieuwd wat hij zegt.
LOL daar hou ik van!quote:Op maandag 11 november 2013 10:11 schreef Soempie het volgende:
En de VK was wat aan het klooien met het printen: 'moet het nu zo of omgkeerd? Aan de voor- of achterkant?' En toen verzekerde ze me na een aantal minuten dat ze beter was in bevallingen.![]()
Oja, jammer Limone en martine. Die laatste weken lijken vast te vertragen en dan ben je juist zo nieuwsgierig naar wie die kleine nou is.
Dat is waar. Hmpf. Ik heb 9 december pas weer controle, dus misschien moet ik toch nog maar even aan de bel hangen inderdaad.quote:Op maandag 11 november 2013 11:02 schreef WupWup het volgende:
Kim, realiseer je wel dat een pretecho echt voor de lol is en dat er in principe geen medische onderzoeken worden gedaan. Als je goed naar de placenta wil laten kijken (waar je als je het mij vraagt een goede reden voor hebt), moet je dat via de verloskundige laten doen.
Gewoon bellen. Een extra echo vinden ze echt niet erg om te doen. Jouw stress vinden ze erger.quote:Op maandag 11 november 2013 11:08 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Dat is waar. Hmpf. Ik heb 9 december pas weer controle, dus misschien moet ik toch nog maar even aan de bel hangen inderdaad.
Wat? I have a dream?quote:Op maandag 11 november 2013 11:09 schreef Cantare het volgende:
De hormonen zijn hier echt ingekickt trouwens, gisteravond eerste onbedaarlijke huilbui gehad om een quote van Martin Luther King.
Och lieverd wat naar. Sterktequote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik neem maar weer afscheid van jullie, ik hoop maar voor even.
Alle dames een dikke knuf van mij.
Wat???quote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Knuffel en sterkte.quote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Och jeetje nee... Hele dikke knuffel en sterktequote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ondanks dat ik geen dame ben, krijg je wel een knuf terug en een kus op de wang. Hopelijk zie ik je nog terug voordat ik dit forum 'moet' verlaten.quote:Op maandag 11 november 2013 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is dit zo gek? Met 37 weken eten wij nog praktisch elke dag buiten de deur. Vaak lunch en avondeten.quote:Ik ga er idd ook maar vanuit dat mensen het goed bedoelen en zeg gewoon 'dankje!' alsof het een compliment isop een gegeven moment kon ik me er niet meer druk om maken. Net als toen we uit eten gingen rond mn verjaardag, ik was toen zo'n 32 weken. Personeel vroeg hoe lang ik nog moest, en schrokken zichtbaar en keken toen naar mn buik
Gisterenavond begonnen, en nu er middenin. Als een flinke menstruatie zeg maar.quote:Op maandag 11 november 2013 13:00 schreef Kwisted het volgende:
Dnd, heb je bloedverlies? Of wat is er aan de hand? Wat rot zeg.. Knuffel terug!
Och meis tochquote:Op maandag 11 november 2013 13:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
Gisterenavond begonnen, en nu er middenin. Als een flinke menstruatie zeg maar.
Maarre alle dames een hele dikke kus omdat jullie allemaal zo lief zijn. En ik ga gewoon de arnold van dit topic worden... dus I'll be back!
Doet mij dan denken aan de kinderfeestjes van vroeger!quote:Op maandag 11 november 2013 15:23 schreef Linda2205 het volgende:
En even in een nieuwe post.. voor de dames die een pretecho hebben gehad..ik heb er vanavond eente als verrassing voor mn moeder. Maar moet je iets meenemen? Zwangerboekje van de gyn, handdoekje ofzo?
Nee hoor, alleen jezelf en de babiesquote:Op maandag 11 november 2013 15:23 schreef Linda2205 het volgende:
En even in een nieuwe post.. voor de dames die een pretecho hebben gehad..ik heb er vanavond eente als verrassing voor mn moeder. Maar moet je iets meenemen? Zwangerboekje van de gyn, handdoekje ofzo?
Ik vind het echt zo stomquote:Op maandag 11 november 2013 11:38 schreef Enfermera het volgende:
Ik ga er idd ook maar vanuit dat mensen het goed bedoelen en zeg gewoon 'dankje!' alsof het een compliment is op een gegeven moment kon ik me er niet meer druk om maken. Net als toen we uit eten gingen rond mn verjaardag, ik was toen zo'n 32 weken. Personeel vroeg hoe lang ik nog moest, en schrokken zichtbaar en keken toen naar mn buik
Dat gaat lukkenquote:Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen jezelf en de babies.
Dnd en 2 maanden hier!quote:Op maandag 11 november 2013 15:52 schreef Kwisted het volgende:
Ahhh DnD, tot snel! Als t net zo gaat als bij mij, dan zien we je volgende maand alweer terug!
quote:Op maandag 11 november 2013 15:10 schreef Burdie het volgende:
Lekker Mabawa, mogen we straks een plakje komen halen?
quote:Op maandag 11 november 2013 15:14 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa, jij bent mijn goeiste zwangere dodo enzenzenz.
Delen?
Veel plezier succes!quote:Op maandag 11 november 2013 16:36 schreef martine1984 het volgende:
Klinkt goed mawaba! Helaas ik moet mn zoonlief mee sint maarten waggelen
Ze waren meer onder de indruk van mijn blijkbaar giga buik ofzo, en dat ik nog zo lang moest. Ja, ik weet het ook niet. Misschien moet je je vanaf een bepaalde week thuis verstoppen?quote:Op maandag 11 november 2013 13:04 schreef Sicarius1985 het volgende:
[..]
Is dit zo gek? Met 37 weken eten wij nog praktisch elke dag buiten de deur. Vaak lunch en avondeten.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snaptequote:Op maandag 11 november 2013 18:47 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn wel mensen die niet snappen dat je nog naar buiten gaat rond de 40 weken..
Mensen die vinden dat je thuis op de bank moet liggen enzo
Ja oke, zoiets dacht ik idd ook, maar soms zijn het gewoon volwassenen die ook kinderen hebben die er rare ideeen op na houdenquote:Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapteIk dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept
Zonder enig voorteken en alles.
Toen ik zelf zwanger was, had ik inmiddels wel al in de gaten dat het (meestal) niet zo werkt, en dat je dus best nog de deur uit kunt, ook al ben je hoogzwanger
Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:
Leuke reacties Chanty! Wel grappig dat ze het helemaal niet is opgevallen.. Zo zie je maar dat mensen eigenlijk helemaal niet goed naar details (foto's, plantjes, andere prullaria) kijken..
Hoe is het nu, Kim? Nog nieuws?
Angela, hopelijk is de timmerman er morgen echt wel. Maar het einde is dan in ieder geval in zicht.
DND nee toch! Hopelijk zien we je heel, heel snel weer!
(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless. Fragment is hier te vinden.
Weet het niet meer zeker, maar volgens mij dacht ik dit ook. Ik wist ook totaal niks over ontsluiting, verschillende soorten weeën, enz.quote:Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapteIk dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept
Zonder enig voorteken en alles.
Ach... jij bént tenminste zwangerquote:Op maandag 11 november 2013 10:02 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig mabawa!
Kim, wat een schrik! Hou je maar kalm idd. Sterkte!
Over opmerkingen... Vanochtend naar de huisarts voor mn dochter, zegt dokter: "goh, hoogzwanger zie ik!" Eh, nou 27 weken, valt wel mee![]()
Halve nacht wakker gelegen door een stuiterbaby en zo weer naar de verloskundige.
Ik luisterde hem terug op Facebook en moest ook een beetje huilen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen.
quote:Op maandag 11 november 2013 19:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach... jij bént tenminste zwangert kan erger
quote:Op maandag 11 november 2013 21:11 schreef DJMomo het volgende:
Weer een nieuwe!
En nu heb ik zin in choco fondue.
Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.quote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef fondu-au-noir het volgende:
Maar hoe zit dat nou precies met verlof? je hebt toch recht op 16 weken in totaal?
Als je het dan niet meer vol kan houden met 34 weken betekend dat dat je na je zwangerschap het met minder moet doen?
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.quote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Burdie het volgende:
Ja en als je door werkt to 36 weken en je loopt twee weken overtijd, dan heb je 4+2+12=18 weken verlof.
Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijnquote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.![]()
Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef GotC het volgende:
Jullie zijn in sync![]()
Hier doorgewerkt tot 36 weken en 9 dagen overtijd. Ipv weer moeten starten met werken op 29 december, mag ik nu op 9 januari starten. (). Dus ik heb 17w2d verlof, waarvan 5w2d zwangerschapsverlof en 12w bevallingsverlof.
Dat blijft dan 12.quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.![]()
Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren.quote:Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijnAlleen je bevallingsverlof is dan langer.
Kloptquote:Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.
M'n collega's zeiden een dag voor m'n verlof hetzelfde, dat als ik overtijd liep ik korter bevallingsverlof zou krijgen. Ik compleet in de stress, dus ff uitgezochtquote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren.
Limone gaat gewoon voor 12-11-13quote:Op maandag 11 november 2013 23:36 schreef Burdie het volgende:
Ik word er moe van.
Slaap lekker dames.
(Behalve Limone, die moet baren vannacht).
Duidelijk.quote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef GotC het volgende:
[..]
KloptJe houdt die 12 weken erna en je zwangerschapsverlof wordt langer.
.quote:Op maandag 11 november 2013 23:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Limone gaat gewoon voor 12-11-13Ze is te stil naar m'n zin
Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:48 schreef Dot. het volgende:
Limone, je D-Day! Dat vraagt om een (citroen)taartje
quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken?
Moring Purple!
Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen..
![]()
Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:
(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless. Fragment is hier te vinden.
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.quote:Op maandag 11 november 2013 23:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:
Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen..
![]()
Vooral als Sander zegt: "Dan mag je nu iets zeggen." en het blijft zo mooi stilquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:12 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen.
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.
In mijn geval en in dit voorbeeld:
Ik ga zes weken voor tijd met verlof, maar na vier weken beval ik al. Dan heb ik nog tien weken zwangerschapsverlof over en krijg ik die twee weken bevallingsverlof er niet meer aan het einde bij.
Of is dat dan niet zo?
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Oh btw, vanmorgen de limone-test gedaan: failed.
Bye bye doosje.
Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
Yepquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:23 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijk.
Maar het scheelt wel weer
Nee, dat klopt niet!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
RIP aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Oh btw, vanmorgen de limone-test gedaan: failed.
Bye bye doosje.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yephier staat het precies uitgelegd: http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
Jongens, wat maken jullie het moeiluuuuk!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.
http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
Nee hoor, er staat:quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.
In jouw link staat meteen 'minstens 16 weken'! Minder dan dat gebeurt niet, dan heb je gewoon langer na de bevalling.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zeiquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat:
Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn.
Of ik moet dat verkeerd begrijpen?
Dan lees ik het inderdaad zoals Burdie zegt.quote:Duur zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
U heeft recht op zwangerschapsverlof vanaf 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende bevallingsdatum. Dit verlof duurt tot en met de dag van de bevalling. U heeft recht op minstens 10 weken bevallingsverlof. Het bevallingsverlof gaat in op de dag na de bevalling.
Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn. U kunt het verlof niet in delen opnemen. Het verlof duurt niet langer als u bevalt van een meerling.
Ik weet niet hoe het 4 jaar geleden was natuurlijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei
Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei
Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mangoquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van nietMn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
Mango staat idd voor volgende week op de planning zag ik, maar ik vind een mango ook niet echt groter dan een pompoen. Maar het is een Amerikaanse app, dus een Nederlandse paprika zal vast ook kleiner zijnquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mango
Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van nietMn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb van deze website: http://www.babycenter.com/slideshow-baby-size?slideNumber=2quote:
In 2001 ook al hoor. En ik heb zelf bij het UWV gewerkt, moest dit ook vaak uitrekenen. Mijn kinderen kwamen allebei twee weken te laat, heb dus 2x extra lang (4 + 2 + 12 weken) verlof gehad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.
Het was in 2008 ook dat het minimum 16 weken was.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen!![]()
![]()
Een jackfruit. WTF is een jackfruit?!
Edit:Auw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:16 schreef Chanty het volgende:
Aangemeld voor kraamzorghet wordt steeds echter
Dit dus idd!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
De gedachte is ook liefquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Limone mijlpaal der mijlpalen! Mijn planning was om dat om 00.00uur te posten, maar dat is mislukt.
Dat wat zij zegt! Ik faal al ruim 15 weken jammerlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:10 schreef Chanty het volgende:
De limonetest is volgens mij of je zonder hulp van spiegels nog in staat ben je doos te zien
Als jou op die manier een paar weken door de neus zijn geboord, zou ik ze alsnog gaan claimenquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben bevallen met 38+3 en met verlof (verplicht wegens al gedeeltelijk ziek) 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik zou na moeten kijken hoe het is gegaan, maar als het zo is, wil ik nog wel die twee weken terugquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:24 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als jou op die manier een paar weken door de neus zijn geboord, zou ik ze alsnog gaan claimenIn elk geval sinds 2005 is het niet veranderd namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |