Veel plezier succes!quote:Op maandag 11 november 2013 16:36 schreef martine1984 het volgende:
Klinkt goed mawaba! Helaas ik moet mn zoonlief mee sint maarten waggelen
Ze waren meer onder de indruk van mijn blijkbaar giga buik ofzo, en dat ik nog zo lang moest. Ja, ik weet het ook niet. Misschien moet je je vanaf een bepaalde week thuis verstoppen?quote:Op maandag 11 november 2013 13:04 schreef Sicarius1985 het volgende:
[..]
Is dit zo gek? Met 37 weken eten wij nog praktisch elke dag buiten de deur. Vaak lunch en avondeten.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snaptequote:Op maandag 11 november 2013 18:47 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn wel mensen die niet snappen dat je nog naar buiten gaat rond de 40 weken..
Mensen die vinden dat je thuis op de bank moet liggen enzo
Ja oke, zoiets dacht ik idd ook, maar soms zijn het gewoon volwassenen die ook kinderen hebben die er rare ideeen op na houdenquote:Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapteIk dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept
Zonder enig voorteken en alles.
Toen ik zelf zwanger was, had ik inmiddels wel al in de gaten dat het (meestal) niet zo werkt, en dat je dus best nog de deur uit kunt, ook al ben je hoogzwanger
Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:
Leuke reacties Chanty! Wel grappig dat ze het helemaal niet is opgevallen.. Zo zie je maar dat mensen eigenlijk helemaal niet goed naar details (foto's, plantjes, andere prullaria) kijken..
Hoe is het nu, Kim? Nog nieuws?
Angela, hopelijk is de timmerman er morgen echt wel. Maar het einde is dan in ieder geval in zicht.
DND nee toch! Hopelijk zien we je heel, heel snel weer!
(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless. Fragment is hier te vinden.
Weet het niet meer zeker, maar volgens mij dacht ik dit ook. Ik wist ook totaal niks over ontsluiting, verschillende soorten weeën, enz.quote:Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapteIk dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept
Zonder enig voorteken en alles.
Ach... jij bént tenminste zwangerquote:Op maandag 11 november 2013 10:02 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig mabawa!
Kim, wat een schrik! Hou je maar kalm idd. Sterkte!
Over opmerkingen... Vanochtend naar de huisarts voor mn dochter, zegt dokter: "goh, hoogzwanger zie ik!" Eh, nou 27 weken, valt wel mee![]()
Halve nacht wakker gelegen door een stuiterbaby en zo weer naar de verloskundige.
Ik luisterde hem terug op Facebook en moest ook een beetje huilen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen.
quote:Op maandag 11 november 2013 19:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach... jij bént tenminste zwangert kan erger
quote:Op maandag 11 november 2013 21:11 schreef DJMomo het volgende:
Weer een nieuwe!
En nu heb ik zin in choco fondue.
Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.quote:Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef fondu-au-noir het volgende:
Maar hoe zit dat nou precies met verlof? je hebt toch recht op 16 weken in totaal?
Als je het dan niet meer vol kan houden met 34 weken betekend dat dat je na je zwangerschap het met minder moet doen?
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.quote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Burdie het volgende:
Ja en als je door werkt to 36 weken en je loopt twee weken overtijd, dan heb je 4+2+12=18 weken verlof.
Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijnquote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.![]()
Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef GotC het volgende:
Jullie zijn in sync![]()
Hier doorgewerkt tot 36 weken en 9 dagen overtijd. Ipv weer moeten starten met werken op 29 december, mag ik nu op 9 januari starten. (). Dus ik heb 17w2d verlof, waarvan 5w2d zwangerschapsverlof en 12w bevallingsverlof.
Dat blijft dan 12.quote:Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer.![]()
Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren.quote:Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijnAlleen je bevallingsverlof is dan langer.
Kloptquote:Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.
M'n collega's zeiden een dag voor m'n verlof hetzelfde, dat als ik overtijd liep ik korter bevallingsverlof zou krijgen. Ik compleet in de stress, dus ff uitgezochtquote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren.
Limone gaat gewoon voor 12-11-13quote:Op maandag 11 november 2013 23:36 schreef Burdie het volgende:
Ik word er moe van.
Slaap lekker dames.
(Behalve Limone, die moet baren vannacht).
Duidelijk.quote:Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef GotC het volgende:
[..]
KloptJe houdt die 12 weken erna en je zwangerschapsverlof wordt langer.
.quote:Op maandag 11 november 2013 23:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Limone gaat gewoon voor 12-11-13Ze is te stil naar m'n zin
Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken?quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:48 schreef Dot. het volgende:
Limone, je D-Day! Dat vraagt om een (citroen)taartje
quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken?
Moring Purple!
Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen..
![]()
Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen.quote:Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:
(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless. Fragment is hier te vinden.
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.quote:Op maandag 11 november 2013 23:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:
Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen..
![]()
Vooral als Sander zegt: "Dan mag je nu iets zeggen." en het blijft zo mooi stilquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:12 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen.
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.
In mijn geval en in dit voorbeeld:
Ik ga zes weken voor tijd met verlof, maar na vier weken beval ik al. Dan heb ik nog tien weken zwangerschapsverlof over en krijg ik die twee weken bevallingsverlof er niet meer aan het einde bij.
Of is dat dan niet zo?
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Oh btw, vanmorgen de limone-test gedaan: failed.
Bye bye doosje.
Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
Yepquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:23 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijk.
Maar het scheelt wel weer
Nee, dat klopt niet!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
RIP aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Oh btw, vanmorgen de limone-test gedaan: failed.
Bye bye doosje.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Yephier staat het precies uitgelegd: http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
Jongens, wat maken jullie het moeiluuuuk!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.
http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
Nee hoor, er staat:quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.
In jouw link staat meteen 'minstens 16 weken'! Minder dan dat gebeurt niet, dan heb je gewoon langer na de bevalling.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet!
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zeiquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat:
Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn.
Of ik moet dat verkeerd begrijpen?
Dan lees ik het inderdaad zoals Burdie zegt.quote:Duur zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
U heeft recht op zwangerschapsverlof vanaf 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende bevallingsdatum. Dit verlof duurt tot en met de dag van de bevalling. U heeft recht op minstens 10 weken bevallingsverlof. Het bevallingsverlof gaat in op de dag na de bevalling.
Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn. U kunt het verlof niet in delen opnemen. Het verlof duurt niet langer als u bevalt van een meerling.
Ik weet niet hoe het 4 jaar geleden was natuurlijkquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei
Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei
Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mangoquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van nietMn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
Mango staat idd voor volgende week op de planning zag ik, maar ik vind een mango ook niet echt groter dan een pompoen. Maar het is een Amerikaanse app, dus een Nederlandse paprika zal vast ook kleiner zijnquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mango
Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van nietMn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb van deze website: http://www.babycenter.com/slideshow-baby-size?slideNumber=2quote:
In 2001 ook al hoor. En ik heb zelf bij het UWV gewerkt, moest dit ook vaak uitrekenen. Mijn kinderen kwamen allebei twee weken te laat, heb dus 2x extra lang (4 + 2 + 12 weken) verlof gehad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.
Het was in 2008 ook dat het minimum 16 weken was.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen!![]()
![]()
Een jackfruit. WTF is een jackfruit?!
Edit:Auw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:16 schreef Chanty het volgende:
Aangemeld voor kraamzorghet wordt steeds echter
Dit dus idd!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
De gedachte is ook liefquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Limone mijlpaal der mijlpalen! Mijn planning was om dat om 00.00uur te posten, maar dat is mislukt.
Dat wat zij zegt! Ik faal al ruim 15 weken jammerlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:10 schreef Chanty het volgende:
De limonetest is volgens mij of je zonder hulp van spiegels nog in staat ben je doos te zien
Als jou op die manier een paar weken door de neus zijn geboord, zou ik ze alsnog gaan claimenquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |