abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 17:50:45 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133154317
Ahw nee DND ;( wat naar hele dikke knuffel en tot snel
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_133154769
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:36 schreef martine1984 het volgende:
Klinkt goed mawaba! Helaas ik moet mn zoonlief mee sint maarten waggelen
Veel plezier succes!
pi_133156096
Spitsuur. Ik kom thuis om kwart voor zes. Snel eten, snel Sint Maarten lopen, snel kind op bed. En nu naar de puf club!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 11 november 2013 @ 18:44:24 #204
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133156138
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:04 schreef Sicarius1985 het volgende:

[..]

Is dit zo gek? Met 37 weken eten wij nog praktisch elke dag buiten de deur. Vaak lunch en avondeten.
Ze waren meer onder de indruk van mijn blijkbaar giga buik ofzo, en dat ik nog zo lang moest. Ja, ik weet het ook niet. Misschien moet je je vanaf een bepaalde week thuis verstoppen? :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133156251
Er zijn wel mensen die niet snappen dat je nog naar buiten gaat rond de 40 weken..
Mensen die vinden dat je thuis op de bank moet liggen enzo :')
pi_133156392
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 18:47 schreef Pvoesss het volgende:
Er zijn wel mensen die niet snappen dat je nog naar buiten gaat rond de 40 weken..
Mensen die vinden dat je thuis op de bank moet liggen enzo :')
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapte :D Ik dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept :+ Zonder enig voorteken en alles.

Toen ik zelf zwanger was, had ik inmiddels wel al in de gaten dat het (meestal :+ ) niet zo werkt, en dat je dus best nog de deur uit kunt, ook al ben je hoogzwanger :P
  maandag 11 november 2013 @ 19:00:23 #207
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133156758
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat 'vroeger' gewoon niet snapte :D Ik dacht echt dat een bevalling zoals in films ging. Dat vanuit het niets je water breekt, en je vervolgens meteen enorme weeën hebt, en een uur later je kind uit poept :+ Zonder enig voorteken en alles.

Toen ik zelf zwanger was, had ik inmiddels wel al in de gaten dat het (meestal :+ ) niet zo werkt, en dat je dus best nog de deur uit kunt, ook al ben je hoogzwanger :P
Ja oke, zoiets dacht ik idd ook, maar soms zijn het gewoon volwassenen die ook kinderen hebben die er rare ideeen op na houden :P Van sommigen kan ik het ze wel vergeven/begrijpen (heel oud, heel jong), maar als ze niet zoveel schelen dan denk ik toch; goh, hoe kom je hier nou bij? :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133157119
Wat verdrietig DND :*
  maandag 11 november 2013 @ 19:13:05 #209
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_133157226
Wat een verdrietig nieuws DND..
Sterkte voor jullie :*

Qua gewicht klaag ik (nog) niet!
Hier woensdag 21 weken, en de schade is tot nu toe +5 kilo :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_133157883
Leuke reacties Chanty! Wel grappig dat ze het helemaal niet is opgevallen.. Zo zie je maar dat mensen eigenlijk helemaal niet goed naar details (foto's, plantjes, andere prullaria) kijken..

Hoe is het nu, Kim? Nog nieuws?

Angela, hopelijk is de timmerman er morgen echt wel. Maar het einde is dan in ieder geval in zicht.

DND nee toch! Hopelijk zien we je heel, heel snel weer!

(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless _O- . Fragment is hier te vinden.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 11 november 2013 @ 19:34:58 #211
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133158087
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:
Leuke reacties Chanty! Wel grappig dat ze het helemaal niet is opgevallen.. Zo zie je maar dat mensen eigenlijk helemaal niet goed naar details (foto's, plantjes, andere prullaria) kijken..

Hoe is het nu, Kim? Nog nieuws?

Angela, hopelijk is de timmerman er morgen echt wel. Maar het einde is dan in ieder geval in zicht.

DND nee toch! Hopelijk zien we je heel, heel snel weer!

(Iemand trouwens ook fan van de Coen en Sandershow? En iemand de aankondiging van Sander gehoord? Die reactie van Coen is priceless _O- . Fragment is hier te vinden.
Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen. O+
  maandag 11 november 2013 @ 19:37:07 #212
30252 Soempie
Procreating
pi_133158188
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Weet het niet meer zeker, maar volgens mij dacht ik dit ook. Ik wist ook totaal niks over ontsluiting, verschillende soorten weeën, enz. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 11 november 2013 @ 19:37:09 #213
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133158191
Martine, doe je rustig aan? Veel plezier!

Mabawa lekker aan de kooksels en cake, jammie!

Angela ik hoop dat je dak vlug gefixt is, dit is echt zuur. :{

Hier geen bloed meer gezien *O* en een relatief druk meiske in de buik. Dat had ik even nodig. Durf niet te hoesten, niesen, plassen en bij vriendlief is het er toch ook goed ingehakt. Eerst de bekkeninstabiliteit en nu dit geintje, die had hij beiden niet zo voorzien. Eigenlijk was ie best aangeslagen toen ie thuis kwam. Maar ik wijt het ook een beetje aan een samenloop van omstandigheden: op zijn werk is de reorganisatiekogel ook door de kerk en dat betekent dat 30 juni zijn laatste dag is. Het klinkt ver weg, maar het raakt hem door zijn motivatie en inspanningen ontzettend. T zijn rare dagen. Ik ga nu maar even knuffelen met paardlief, daar wordt vandaag goed voor gezorgd maar ik moet nog even naar stal om het paspoort te brengen ivm een rondje entingen deze week. Maar goed van het moment gebruik maken om even te kroelen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133158192
hoooi! ik kom me aanmelden :D :D :D
afgelopen vrijdag 2 positieve testen :') want de eerste geloofde ik niet.

En gewoon overmorgen al een afspraak bij de VK :X spannend enzo
  maandag 11 november 2013 @ 19:42:25 #215
30252 Soempie
Procreating
pi_133158451
Kim, gelukkig geen bloed meer! Wat een opluchting. Ga je nog contact opnemen met de vk voor een echo?
En flink rot dat je vriend z'n baan verliest. -O- Hakt er natuurlijk allemaal flink in.

Fondu, welkom. :) Wat kun je al snel bij de vk terecht.

Hier vandaag 6 jaar samen met Wiebel. *; Afgelopen weekend al weggeweest en vandaag hebben we het gevierd door koekjes te bakken met dreumes en het aannemen van een huishoudelijke hulp. :+

Oh, en ik baal dat ze hier niet aan Sint Maarten doen. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133158577
Ja klopt! super fijn.
Het is wel alleen een echo om te bepalen hoe ver ik ben.
De echte intake komt een andere keer.
pi_133158822
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:02 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig mabawa!

Kim, wat een schrik! Hou je maar kalm idd. Sterkte!

Over opmerkingen... Vanochtend naar de huisarts voor mn dochter, zegt dokter: "goh, hoogzwanger zie ik!" Eh, nou 27 weken, valt wel mee :')
Halve nacht wakker gelegen door een stuiterbaby en zo weer naar de verloskundige.
Ach... jij bént tenminste zwanger :') t kan erger :P
:)
pi_133159008
Fondu welkom, je mag al snel naar de verloskundige. Hoe ver ben je?

Kim wat fijn dat alles goed gaat met je meisje, krijg je nog een extra echo? Of heb ik daar overheen gelezen?

Soempie waar woon je dan? Ik dacht dat het een landelijk iets was het sint maarten.

Kleuter was heel moe en wilde eigenlijk helemaal niet lopen. Vanmiddag is hij ook al thuis gebleven van school waardoor hij daar het sint maarten heeft gemist. Heb hem over kunnen halen om toch nog even te gaan. Na 20 minuten vond hij het genoeg en wilde hij naar huis en naar bed. Om kwart voor zeven lag hij al in zijn bedje. Eerlijk gezegd vond ik dat ook zo erg. Het is koud buiten en ik dacht slim te zijn om handschoenen mee te nemen, maar ja dan moet je niet twee linkse meenemen. ...
  maandag 11 november 2013 @ 19:54:44 #219
52229 Chanty
pi_133159016
Welkom fondue. Eerste kindje? Spannend en echo hoever denk je zelf dat je bent?

Kim fijn dat alles in orde lijkt met beeb O+ en baan verliezen is gewoon niet tof. Is in zijn sector en beetje werk te vinden?

Soempie gefeliciteerd :D

Mijn papa is heel trots Facebook aan het vol spammen met grappige opa plaatjes O+
pi_133159332
Ik heb werkelijk geen idee hoe ver ik ben :D
Dit gaat onze tweede keer worden O+
  maandag 11 november 2013 @ 20:03:04 #221
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133159487
Ik heb de vk nog gebeld en tenzij opnieuw bloedverlies staat een echo niet op de planning. Ze vind het geruststellend genoeg dat been druk is en ik kan niet zo goed dwingelanden..

Mbt baan: gehandicaptenzorg, erg afhankelijk van de bezuinigingen dus..
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133159765
Fondu welkom!

Wat een saaie dag hier! En we wachten en wachten en wachten, want we zijn in blijde verwachting.
pi_133160414
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 19:34 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Hij kwam net voorbij in m'n Whatsapp. Ik heb even lekker emotioneel incontinent zitten wezen. O+
Ik luisterde hem terug op Facebook en moest ook een beetje huilen.

Kim, fijn dat er geen bloed meer is geweest. Jammer van de baan van vriend! Gelukkig is het 'pas' in juni, dus er is ruim tijd om verder te zoeken. Maar het blijft altijd zuur en ook spannend om te zien wat je ervoor terug vindt.

Fondue, welkom!

Ik heb vandaag met mijn werkgever gesproken en aangegeven dat ik toch zes weken van tevoren verlof wil.
Na het laatste gesprek met de vk en het feit dat ik - ook al heb ik een aantal weken al een dag minder gewerkt - vorige week twee avonden huilend thuis kwam omdat ik zo moe was, heb ik na overleg met lief besloten dat ik zes weken van tevoren met verlof ga. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik vier weken van tevoren met verlof wilde omdat ik niet 'wilde zeuren', niet wilde onderdoen voor alle niet-zwangere collega's en de incidentele collega die tijdens haar zwangerschap wél vier weken van tevoren met verlof ging. Ik dacht dat ik een aansteller zou zijn als ik zes weken van tevoren met zwangerschapsverlof zou gaan :@ .
It will set you free
pi_133160726
Ach, DND hopelijk kom je snel terug!

Wat leuk van je vader, chanty! zo trots.

Voor de rest alles gelezen maar ook weer vergeten. Sorry!

Vandaag gewerkt en nu echt zo moe. Frummel lag.zo net ook heerlijk te draaien. Keiharde voetbalbuik tot gevolg. Au!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_133162006
RFR klinkt mij als een verstandig besluit. Je doet dit niet alleen voor jezelf maar ook voor je kleine en man.
pi_133163139
DND wat een rotnieuws! Sterkte! :*

Kim wat fijn dat het bloeden weg is gebleven en dat je nu zo'n heerlijk druk meisje in je buik hebt gehad. Lijkt me inderdaad een hele geruststelling.
En wat balen van de baan van je vriend. Hopelijk vindt hij snel wat anders. Ik kan me voorstellen dat hij door zulk nieuws een beetje extra emotioneel is.

RFR wat goed dat je eerder met verlof wilt gaan. En niemand die zegt dat je een aansteller bent hoor. Wat niet gaat, dat gaat niet. Simple as that!

Wij hebben onze eerste les haptonomie weer achter de rug. En wat is het toch heerlijk! O+ Ten eerste al de quality time samen met manlief en de babies zonder dwarrelende peuter en ten tweede alle goede tips die we weer hebben gekregen. We hebben een aantal oefeningen herhaald die we vorige zwangerschap geleerd hadden. De babies schopten manlief toen hij contact met ze probeerde te maken door zijn handen op mijn buik te laten rusten en zacht te wiegen. O+ Eindelijk had manlief ook even echt het geduld om op de babies te wachten. En ik voelde met name één baby echt richting de handen van manlief bewegen, ik kon hem echt schuiven. Enorm schattig.
Ik heb ook weer even wat tips gehad in verband met het voorkomen van bekkeninstabiliteit omdat ik daar nu door de tweeling wat meer kans op heb en ook twee oefeningen gedaan waarbij man mijn rug als het ware ging 'verlengen' echt goddelijk is dat, na de oefening lijkt mijn rug dan echt langer en is niet langer hol, maar ligt helemaal plat op het bed. Een hele vreemde gewaarwording, maar echt zo lekker. Dat mag manlief vanaf nu weer vaker gaan doen bij me. :)
pi_133163501
Weer een nieuwe!
En nu heb ik zin in choco fondue. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133163502
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 19:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ach... jij bént tenminste zwanger :') t kan erger :P
_O- true that. Was ik alweer vergeten :D
pi_133165190
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:11 schreef DJMomo het volgende:
Weer een nieuwe!
En nu heb ik zin in choco fondue. -O-
:7
  maandag 11 november 2013 @ 23:09:12 #230
30252 Soempie
Procreating
pi_133169763
Martine, wel lekker dat je na een minuut of 20 weer naar huis kon. Lijkt me ook niet alles om als LLM nog Sint Maarten te gaan lopen. Hier in Breda vieren ze het niet. Volgens mij is vandaag het carnavalsseizoen weer begonnen? ;( Ik kom zelf uit N-H en heb helemaal niks met carnaval en aan Sint Maarten heb ik heel goede herinneringen. O+

RFR, natuurlijk ben je geen aansteller, gek! Juist goed dat je aangeeft dat je eerder met verlof wil en dat je zo op jezelf past. Ik ken trouwens ook zat vrouwen die de 34 weken niet vol hebben gemaakt.
pi_133170184
Maar hoe zit dat nou precies met verlof? je hebt toch recht op 16 weken in totaal?
Als je het dan niet meer vol kan houden met 34 weken betekend dat dat je na je zwangerschap het met minder moet doen?
  maandag 11 november 2013 @ 23:20:49 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_133170292
Je hebt altijd recht op 10 weken na de bevalling. En samen met je zwangerschapsverlof heb je dan minimaal 16 weken verlof.
  maandag 11 november 2013 @ 23:21:03 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133170300
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef fondu-au-noir het volgende:
Maar hoe zit dat nou precies met verlof? je hebt toch recht op 16 weken in totaal?
Als je het dan niet meer vol kan houden met 34 weken betekend dat dat je na je zwangerschap het met minder moet doen?
Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.
KuikenGuppy
  maandag 11 november 2013 @ 23:23:00 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_133170375
Het is dus ook een beetje een gok. Vorige zwangerschap heb ik doorgewerkt tot 36 weken, zodat ik die twee weken na de bevalling in kon zetten, maar ik liep langer door. :)

Wat ik dus bedoel te zeggen: als je doorgaat tot 36 weken en je bevalt op je uitgerekende datum, dan heb je 4 weken voor je bevalling en 12 weken erna.

Stel je gaat met 34 weken met verlof en je loopt door tot 42 weken, dan heb je dus zwangerschapsverlof van 8 weken en daarna nog eens 10 weken.
  maandag 11 november 2013 @ 23:28:03 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133170578
Ja en als je door werkt tot 36 weken en je loopt twee weken overtijd, dan heb je 4+2+12=18 weken verlof. Werk je tot 34 weken en je loopt twee weken overtijd, heb je 6+2+10= dus ook 18 weken verlof, maar daarvan wel maar 10 met baby ipv 12.
Werk je tot 34 weken en je bevalt de dag erna, heb je 16 weken bevallingsverlof.
Klopt zo, toch?
KuikenGuppy
  maandag 11 november 2013 @ 23:30:10 #236
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133170687
Jullie zijn in sync :D

Hier doorgewerkt tot 36 weken en 9 dagen overtijd. Ipv weer moeten starten met werken op 29 december, mag ik nu op 9 januari starten. ( ;(). Dus ik heb 17w2d verlof, waarvan 5w2d zwangerschapsverlof en 12w bevallingsverlof.
  maandag 11 november 2013 @ 23:30:30 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_133170707
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef Burdie het volgende:
Ja en als je door werkt to 36 weken en je loopt twee weken overtijd, dan heb je 4+2+12=18 weken verlof.
Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer. 8)7
  maandag 11 november 2013 @ 23:32:49 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133170803
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

Geldt die 12 dan nog wel en wordt het dan niet 10? Dat weet ik dus niet zeker meer. 8)7
Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijn :P Alleen je zwangerschapsverlof is dan langer.
  maandag 11 november 2013 @ 23:32:59 #239
30252 Soempie
Procreating
pi_133170805
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef GotC het volgende:
Jullie zijn in sync :D

Hier doorgewerkt tot 36 weken en 9 dagen overtijd. Ipv weer moeten starten met werken op 29 december, mag ik nu op 9 januari starten. ( ;(). Dus ik heb 17w2d verlof, waarvan 5w2d zwangerschapsverlof en 12w bevallingsverlof.
Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.
  maandag 11 november 2013 @ 23:33:16 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133170820
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat blijft dan 12.
KuikenGuppy
  maandag 11 november 2013 @ 23:34:31 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_133170884
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Gelukkig wel, anders zou het nutteloos zijn :P Alleen je bevallingsverlof is dan langer.
Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren. |:(
  maandag 11 november 2013 @ 23:34:49 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133170897
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ah oke, dus als je doorwerkt tot 36 weken heb je hoe dan ook recht op die 12 weken na de bevalling? De extra dagen als je overtijd gaat gaan daar niet af dus.
Klopt :) Je houdt die 12 weken erna en je zwangerschapsverlof wordt langer.
  maandag 11 november 2013 @ 23:36:12 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133170969
Ik word er moe van :P.
Slaap lekker dames :*.

(Behalve Limone, die moet baren vannacht *O*).
KuikenGuppy
  maandag 11 november 2013 @ 23:36:21 #244
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133170978
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Daarom dacht ik dus dat het een beetje een gok was. Ik kon het me niet goed meer herinneren. |:(
M'n collega's zeiden een dag voor m'n verlof hetzelfde, dat als ik overtijd liep ik korter bevallingsverlof zou krijgen. Ik compleet in de stress, dus ff uitgezocht :+
  maandag 11 november 2013 @ 23:37:13 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133171033
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:36 schreef Burdie het volgende:
Ik word er moe van :P.
Slaap lekker dames :*.

(Behalve Limone, die moet baren vannacht *O*).
Limone gaat gewoon voor 12-11-13 :Y Ze is te stil naar m'n zin :P
pi_133171035
Weer wat geleerd :D

Ik hoop wel zo lang mogelijk te kunnen werken. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 9 maanden op een wolk geleefd :D geen pijntje, misselijkheid of iets. Alleen zo godsgruwelijk moe vanaf het begin. Nu ook weer }:|

Afgelopen zondag wel lekker een hele nacht geslapen en uitgeslapen tot 12 uur en om 3 uur lag ik weer in bed tot half 7 :')
  maandag 11 november 2013 @ 23:38:09 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_133171078
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Klopt :) Je houdt die 12 weken erna en je zwangerschapsverlof wordt langer.
Duidelijk. :Y Vandaar dat ik de vorige keer zo vast bleef houden aan die 36 weken. Met 34 weken heb ik nog wel twijfels gehad, omdat anderen hier toen wel met verlof gingen. Daar was ik toen ook wel aan toe. :P
  maandag 11 november 2013 @ 23:39:37 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_133171125
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Limone gaat gewoon voor 12-11-13 :Y Ze is te stil naar m'n zin :P
.
Mooie datum :Y

Hup meloentje! *O*
  dinsdag 12 november 2013 @ 05:15:55 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_133174429
Limone 40 weken! :o *O*
pi_133174482
Limone vandaag is het dday en een prachtige datum om jarig te zijn dus hup aan de bak jij. Als je dat al niet gedaan hebt want je was wel erg stil gisteren.

Hier een redelijke nacht maar helaas is mn kleuter al weer wakker. En ik dus ook. Heb pijn in mn rug, volgens mij door het lopen van gisteren en verkeerd gelegen vanacht. Zo maar ff douchen dat helpt vast. Vanmiddag weer op controle bij de verloskundige.
pi_133174645
Niets aan het handje, jongens! Als er maar iets was begonnen dan had ik dat wel gepost, x5! :')

De dag die ik wist dat zou komen is eindelijk hier! Bizar. :D

Ik had gister iets te veel prikkels gehad ofzo. Bellen met een vriendin + koken + radio luisteren + veel posts in dit topic waar ik wel op wilde reageren.. Het was gewoon te veel. Herkent iemand dit? Het past wel goed bij de gemiddelde fokker ;)
pi_133174698
Limone 40 weken! *O*
Spreek je minimoentje even toe en zeg dat het vandaag of morgen echt moet gebeuren. Morgen vind ik ook een mooie datum 13-11-13. Onze dochter heeft ook zo'n soort datum als verjaardag. 10-04-10. Ik O+ zulke datums.
pi_133174726
13-11-13 was de eerste uitgerekende datum! En zou perfect overeenkomen met de innesteling. Morgen, 37 weken geleden, wist ik dat het wel eens raak kon zijn. Een week later testte ik positief. Wat is er veel gebeurd in de tussentijd! O+ :') :o
pi_133174815
Mogguh, zo ml de deur uit. Ik weer lekker mn bed in voor ronde 2.....verder weinig nieuws te melden. Tot over een paar uur.

Nog geen Limone update?
pi_133174818
Limone, je D-Day! Dat vraagt om een (citroen)taartje ;)
pi_133174820
O crosspost, goede morgen Limone
pi_133174824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:48 schreef Dot. het volgende:
Limone, je D-Day! Dat vraagt om een (citroen)taartje ;)
Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken? :9

Moring Purple!

Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen O-) ), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen.. }:|

[ Bericht 25% gewijzigd door Limone op 12-11-2013 07:55:34 ]
pi_133174876
Meld!

Dé datum voor Nellie!! *O*

Welkom Fondu!
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:24:28 #259
52229 Chanty
pi_133175050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:

[..]

Jaaaa! Of een chocomuffin, of zal ik nog eens cupcakes bakken? :9

Moring Purple!

Ik vroeg net aan mijn man of hij nog een cadeautje had voor de 40 weken (ik probeerde zonder het expliciet te zeggen een chocomuffin te ritselen O-) ), maar volgens hem heb ik al een cadeautje in mijn buik en hoef ik het er alleen nog maar zelf uit te halen.. }:|
:D ja limone ga eens uitpakken! !!
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:54:26 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175363
Je man heeft humor, limone ;).
KuikenGuppy
pi_133175563
Oh nu heb ik zin in chocolademuffin.

Prachtige datum qua cijfers morgen, limone.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:12:28 #262
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133175604
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:30 schreef RunForrestRun het volgende:

Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen. O+
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:15:21 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175653
Oh btw, vanmorgen de limone-test gedaan: failed ;(.
Bye bye doosje ;(.
KuikenGuppy
pi_133175707
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt altijd minimaal 16 weken verlof. Als je eerder moet stoppen, wordt dat dus langer.
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.
In mijn geval en in dit voorbeeld:
Ik ga zes weken voor tijd met verlof, maar na vier weken beval ik al. Dan heb ik nog tien weken zwangerschapsverlof over en krijg ik die twee weken bevallingsverlof er niet meer aan het einde bij.
Of is dat dan niet zo?

Ben wel blij dat jullie me ook geen aansteller vinden :@ :) .

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 07:50 schreef Limone het volgende:
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:12 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Zette net de radio aan toen hij het al gezegd had, maar dankzij jou heb ik het nog net even gehoord! Thanx! Hahahaha humor! En ook lief van Coen. O+
Vooral als Sander zegt: "Dan mag je nu iets zeggen." en het blijft zo mooi stil O+
It will set you free
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:20:35 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Maar als je eerder bevalt, gaat die tijd wel van je bevallingsverlof af, toch? Zo werd dat mij in ieder geval gezegd: stel dat je twee weken te vroeg bevalt, dan gaan die weken van je bevallingsverlof af en heb je nog maar veertien weken in totaal over.
In mijn geval en in dit voorbeeld:
Ik ga zes weken voor tijd met verlof, maar na vier weken beval ik al. Dan heb ik nog tien weken zwangerschapsverlof over en krijg ik die twee weken bevallingsverlof er niet meer aan het einde bij.
Of is dat dan niet zo?
Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
KuikenGuppy
pi_133175740
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Bye bye doosje ;(.
;( Tot over een tijdje! :'(
pi_133175782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nope, je verlof is altijd minstens 16 weken. Als jij op je eerste verlofdag bevalt, heb je 16 weken bevalverlof met je baby.
Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijk o|O .
Maar het scheelt wel weer :)
It will set you free
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:24:29 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:23 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Oh dan zal ik mijn vk er eens op aanspreken want die zei dat namelijk o|O .
Maar het scheelt wel weer :)
Yep ;) hier staat het precies uitgelegd: http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 09:25:18 #269
5428 crew  miss_sly
pi_133175814
quote:

[..]

Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.

http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof

O, dat is dan wel veranderd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133175816
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:15 schreef Burdie het volgende:
Bye bye doosje ;(.
RIP aan de nabestaanden ;(
pi_133175823
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yep ;) hier staat het precies uitgelegd: http://www.rijksoverheid.(...)-en-bevallingsverlof
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet!
Je hebt recht op 4-6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling. Stop je 6 weken voor de uitgerekende datum en beval je na 4 weken, heb je nog 10 weken verlof en dat is totaal dus 14 weken. Aan de andere kant: loop je twee weken over tijd, krijg je ook nog 10 weken verlof en heb je in totaal 18 weken.

Jongens, wat maken jullie het moeiluuuuk!
En allebei nog dezelfde link ook :D !
It will set you free
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:26:32 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175831
quote:

[..]

Nee, dat klopt niet!

Nee hoor, er staat:

Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn.

Of ik moet dat verkeerd begrijpen?
KuikenGuppy
pi_133175838
quote:

[..]

Nee, dat klopt niet!

In jouw link staat meteen 'minstens 16 weken'! Minder dan dat gebeurt niet, dan heb je gewoon langer na de bevalling.
  Moderator dinsdag 12 november 2013 @ 09:27:23 #274
5428 crew  miss_sly
pi_133175840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee hoor, er staat:

Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn.

Of ik moet dat verkeerd begrijpen?
Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133175851
Dit staat er:
quote:
Duur zwangerschapsverlof en bevallingsverlof

U heeft recht op zwangerschapsverlof vanaf 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende bevallingsdatum. Dit verlof duurt tot en met de dag van de bevalling. U heeft recht op minstens 10 weken bevallingsverlof. Het bevallingsverlof gaat in op de dag na de bevalling.

Het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof moet samen minstens 16 weken zijn. U kunt het verlof niet in delen opnemen. Het verlof duurt niet langer als u bevalt van een meerling.
Dan lees ik het inderdaad zoals Burdie zegt.
It will set you free
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:28:44 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133175862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het goed en als je doorklikt, wordt het nogmaals bevestigd. 4 jaar geleden was het nog zoals ik zei, en dachten ook veel mensen dat het was zoals jij zei :)
Ik weet niet hoe het 4 jaar geleden was natuurlijk ;).
Opgelost, slotje! :P
KuikenGuppy
pi_133175934
quote:

[..]

Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.
Het was in 2008 ook dat het minimum 16 weken was. :Y
pi_133176020
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van niet :X Mn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:43:05 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133176083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn ticker zegt dat Arie zo groot is als een banana squash vandaag, dus ik opzoeken hoe groot die zijn, kunnen ze tussen de 20-36 inch (50-91 cm) zijn. Ik mag toch hopen van niet :X Mn app zegt dat de baby zo groot is als een spaghetti squash, die zijn zo'n 23 cm...
Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mango :P
KuikenGuppy
pi_133176210
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die app klopt volgens mij niet helemaal, de mijne vond een avocado bijvoorbeeld ook groter dan een mango :P
Mango staat idd voor volgende week op de planning zag ik, maar ik vind een mango ook niet echt groter dan een pompoen. Maar het is een Amerikaanse app, dus een Nederlandse paprika zal vast ook kleiner zijn :P
pi_133176228
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:39 schreef Dot. het volgende:
Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen! :o :')

Een jackfruit. WTF is een jackfruit?!

Edit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133176278
Wat is dat voor app? :D
In life, every ending is a new beginning..
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:06 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133176313
Succes daarmee, limone ;( :X
KuikenGuppy
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:26 #284
52229 Chanty
pi_133176326
Volgens mijn zwangerschapsboek is mijn mini nu zo groot als een walnoot O+
pi_133176328
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:54 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb van deze website: http://www.babycenter.com/slideshow-baby-size?slideNumber=2

Volgens die website is Limini nu zo groot als een kleine pompoen...
pi_133176372
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:33 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Uhhh??? Wanneer dan want het is al jaren zo als dat het nu is.
Het was in 2008 ook dat het minimum 16 weken was. :Y
In 2001 ook al hoor. En ik heb zelf bij het UWV gewerkt, moest dit ook vaak uitrekenen. Mijn kinderen kwamen allebei twee weken te laat, heb dus 2x extra lang (4 + 2 + 12 weken) verlof gehad.

Toen ik zelf met verlof ging, hadden ze het trouwens verkeerd uitgerekend bij het UWV :') en heb ik er toen nog achteraan moeten bellen :)
pi_133176378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef Limone het volgende:

[..]

Mijn app zegt dat Nellie nog groter is dan een watermeloen! :o :')

Een jackfruit. WTF is een jackfruit?!

Edit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw! :X
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:16:13 #288
52229 Chanty
pi_133176627
Aangemeld voor kraamzorg *O* het wordt steeds echter :D
pi_133177253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:16 schreef Chanty het volgende:
Aangemeld voor kraamzorg *O* het wordt steeds echter :D
*O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133177262
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:54 schreef LaLouchi het volgende:
Het is eigenlijk een ticker.. van www.thebump.com. Gezellig vind ik 'm.
pi_133177280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:59 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Auw! :X
Nee joh, een baby heeft toch niet van zulke stekels..? :P :')
pi_133177368
quote:

[..]

Dit dus idd! :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:55:48 #293
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133177438
Zeg uhhhh, als dat van 'je lichaam maakt zich leeg vlak voor je gaat bevallen' klopt, dan ga ik jullie allemaal voorbij! :X

--

Chanty! O+

--

Limone mijlpaal der mijlpalen! Mijn planning was om dat om 00.00uur te posten, maar dat is mislukt.

--

Oeh, dat van áltijd minimaal 16 weken in totaal wist ik niet! Mij is ook wijsgemaakt dat als je met 37 weken bevalt dat je dan gewoon pech hebt en je (in mijn geval) nog steeds maar 10 weken daarna hebt.

--

Welkom Fondu!
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:00:46 #294
52229 Chanty
pi_133177539
Lichaam leegmaken? :? Dat klinkt ranzig :')

Net kwam een Italiaanse collega naar me toe met een heerlijk Italiaans chocolaatje "pour di mamma" of zo O+
pi_133177602
Ohjee Skipper. Verder nog ergens last van? Ik heb ook een hele erge aanval rond jouw termijn gehad. Dat was echt niet grappig. Ik vind helemaal leeg wel een lekker gevoel. :7

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:55 schreef ProjSkippy het volgende:

Limone mijlpaal der mijlpalen! Mijn planning was om dat om 00.00uur te posten, maar dat is mislukt.

De gedachte is ook lief ;)
pi_133177678
Wat is de limonetest?

Net mezelf getrakteerd op een rondje kapper. Weer geknipt en gekleurd dus mn haar zit in ieder geval goed op de kraamfoto's. Heb sinds gisteren al buikpijn, strak gevoel en soort van spierpijn in mn onderbuik. Zodra Muk beweegt doet het nog meer pijn. Net dus ook maar weer een plasje naar de huisarts gebracht zal me niet verbazen als blaasontsteking nummer zeven een feit is. Beste oplossing lijkt me gewoon bevallen en dan is het vast met een kuurtje ab afgelopen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:10:50 #297
52229 Chanty
pi_133177787
De limonetest is volgens mij of je zonder hulp van spiegels nog in staat ben je doos te zien :P
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:23:09 #298
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133178092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:10 schreef Chanty het volgende:
De limonetest is volgens mij of je zonder hulp van spiegels nog in staat ben je doos te zien :P
Dat wat zij zegt! Ik faal al ruim 15 weken jammerlijk. ;(

En jup.. Leegmaken als in leegmaken. 100 keer echt rennen naar de WC. Mijn nacht was geweldig kan ik je zeggen ^O^.

--

Ah, fijn Limone, dan is het misschien toch een fabeltje ;). Verder behalve dat ik alleen maar wil cocoonen niet echt ergens last van.

--

Martine, nummer 7.. Dat zal toch niet?

--

Vanaf wanneer heb je hier nou meldplicht trouwens? 36 of 37 weken?
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:24:13 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133178122
37 weken. Of wil je nu al? :P
KuikenGuppy
pi_133178128
quote:

[..]

Als jou op die manier een paar weken door de neus zijn geboord, zou ik ze alsnog gaan claimen :D In elk geval sinds 2005 is het niet veranderd namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')