Ik vind het oké als ze dat denken, ik kan mij echter niet vinden in hun standpunt. Net als dat ik het oké vind dat jij de Islam fascistisch vindt, maar daar kan ik mij ook niet in vinden. Begrijp, of niet begrijp?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:35 schreef Danny het volgende:
[..]
voor jou kennelijk wel, want je vindt het wel ok als mensen zwarte piet als racisme zien en daarmee impliciet iedereen die zwarte piet speelt ziet als racist.
Wellicht de beste oplossing, al heb ik er een hard hoofd in dat de 'pijn' bij de klagers ophoudt te bestaan als ze een glimmende infographic en dito brochure in de handen hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De groep die op dit moment geen begrip kan opbrengen voor deze traditie. Het doel is uiteraard om er begrip voor te kweken. Sommige mensen zullen altijd fel aan hun standpunt blijven houden. Dat kan, ook dat dien je te respecteren, maar dat hoeft niet in te houden dat het feest niet door zou moeten gaan of meteen aangepast dient te worden.
Zoals ik in het vorige topic al zei, allochtonen(knuffelaars) vinden het moeilijk grappen te herkennen. Voor voorbeelden verwijs ik graag naar de facebookpagina "suikerfeest moet verboden worden omdat veel mensen aan diabetes lijden"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:25 schreef Danny het volgende:
[..]
neem je het werkelijk serieus? Bij vrije meningsuiting hoort het recht om anderen te shockeren of kwetsen, evenals het recht grappen te maken.
Wel van xenofobie. Ik kan nieuwsbericht openen (bijvoorbeeld of de FP) of het staat niet vol van het feit dat moslims moeten oprotten en dergelijke.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Top toch? Dat was daarvoor ook al zo hoor. Er zijn maar weinig allochtonen, nieuwe nederlanders etc die hier daadwerkelijk hinder ondervinden van racisme. Maar wat er niet is moet dan maar krampachtig verzonnen worden blijkbaar.
Dat merk ik, dat is wel een beetje jammer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Schijnbaar is deze mening niet zo algemeen als wordt geacht.
Dat hoeft toch ook niet? Ze mogen die pijn best hebben en kenbaar maken. Het lijkt net alsof men hier bang is voor de afwijkende mening over deze traditie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wellicht de beste oplossing, al heb ik er een hard hoofd in dat de 'pijn' bij de klagers ophoudt te bestaan als ze een glimmende infographic en dito brochure in de handen hebben.
Vaak is het om het eigen falen te verdoezelen wel zo gemakkelijk te wijzen naar een ander.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Top toch? Dat was daarvoor ook al zo hoor. Er zijn maar weinig allochtonen, nieuwe nederlanders etc die hier daadwerkelijk hinder ondervinden van racisme. Maar wat er niet is moet dan maar krampachtig verzonnen worden blijkbaar.
Waarschijnlijk de kinderen en dan zeggen dat Zwartepiet niet bestaat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:32 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wie wil je beter informeren en met welk doel?
ooohhhquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de kinderen en dan zeggen dat Zwartepiet niet bestaat.
Ja ik snap ook niet waarom men volgens sommigen geen kritiek op de Nederlandse cultuur mag hebben zonder de opmerkingen "ga terug naar je eigen land" te krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Iedereen kan een echte Nederlander worden en iedereen mag kritiek op onze cultuur hebben. Die is niet speciaal ofzo, het is er maar één van de vele.
mwoa, die homowetgeving, dat is natuurlijk wel ziek. daar worden mensen daadwerkelijk de dupe van iets. een feestje voor kinderen valt niet in dezelfde categorie wmb.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Mensen zien en horen niet aan me dat ik niet Nederlands ben. Ben hier als tiener naartoe gekomen en ben Russisch.
Heb zeker wel vraagtekens bij bepaalde zaken in Nederland. Maar ik ga toch niet de eeuwenoude tradities hier proberen te veranderen?! Net zoals buitenlanders dat ook niet moeten proberen in Rusland. Irriteer me mateloos aan de Nederlandse bemoeienis met homoertgeving en zo.
Oke, maar nee dus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Een stereotype neger draagt een half afgezakte spijkerbroek, een basketbalhemd, een petje en heeft een joint in zijn mond. Dat is een stereotype neger.
ooohhhquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de kinderen en dan zeggen dat Zwartepiet niet bestaat.
Praat daar dan over en niet over onzinissues zoals de racistische zwarte piet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wel van xenofobie. Ik kan nieuwsbericht openen (bijvoorbeeld of de FP) of het staat niet vol van het feit dat moslims moeten oprotten en dergelijke.
Ook is er enorme discriminatie op de arbeidsmarkt aangaande Marokkanen en Turken.
Maar jij ziet jezelf dus in de eerste plaats als Rus.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Mensen zien en horen niet aan me dat ik niet Nederlands ben. Ben hier als tiener naartoe gekomen en ben Russisch.
Heb zeker wel vraagtekens bij bepaalde zaken in Nederland. Maar ik ga toch niet de eeuwenoude tradities hier proberen te veranderen?! Net zoals buitenlanders dat ook niet moeten proberen in Rusland. Irriteer me mateloos aan de Nederlandse bemoeienis met homowetgeving en zo. (overigens steun ik die wetgeving niet, maar vind ook niet dat Nederlanders zich ermee moeten bemoeien)
Jij noemt het een feit dat ze moeten oprotten? Dat vind ik knap racistisch vriend.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Wel van xenofobie. Ik kan nieuwsbericht openen (bijvoorbeeld of de FP) of het staat niet vol van het feit dat moslims moeten oprotten en dergelijke.
bron?quote:Ook is er enorme discriminatie op de arbeidsmarkt aangaande Marokkanen en Turken.
Mwah, racisme en discriminatie van homo's liggen niet zo ver uit elkaar hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:40 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, die homowetgeving, dat is natuurlijk wel ziek. daar worden mensen daadwerkelijk de dupe van iets. een feestje voor kinderen valt niet in dezelfde categorie wmb.
Dat is een drogreden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:40 schreef Zienswijze het volgende:
Maar andersom hebben Europeanen zich wel flink met de cultuur van Afrikanen lopen bemoeien.
Het ging mij nooit om die Piet, maar om de shitload aan achterlijke reacties.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Praat daar dan over en niet over onzinissues zoals de racistische zwarte piet.
daarbij ga je er vanuit dat het sinterklaasfeest racistisch is. als je dat werkelijk zo voelt ligt dat meer aan jou dan aan IEDEREEN die eraan mee werkt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, racisme en discriminatie van homo's liggen niet zo ver uit elkaar hoor.
Het valt hier wel mee. Af en toe wat figuren die raar lullen, maar het is geen NuJij of zo.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het ging mij nooit om die Piet, maar om de shitload aan achterlijke reacties.
Daar valt niet over te praten met Danny. Die schiet meteen in de verdediging en doet alles af als onzin helaas.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Praat daar dan over en niet over onzinissues zoals de racistische zwarte piet.
Ach dat viel toch ook wel mee, de enige echt gestoorde reactie was die dat de Duitsers tijdens WOII de Nederlanders ook maar hadden moeten vergassen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het ging mij nooit om die Piet, maar om de shitload aan achterlijke reacties.
Tsja er is nog helemaal geen besluit van de VN. En zelfs als er een besluit komt, hoeft Nederland zich er niet aan de houdenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:08 schreef IntensiveGary het volgende:
Het NOS journaal vindt het allemaal niet zo schokkend. Topic nummer 4 en er is nog niets over gezegd
Het gaat ook niet om hier, maar het hele plaatje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het valt hier wel mee. Af en toe wat figuren die raar lullen, maar het is geen NuJij of zo.
Het heeft allebei vaak met iets bruins te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, racisme en discriminatie van homo's liggen niet zo ver uit elkaar hoor.
Nee, daar ga ik niet van uit, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat zo ervaren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:43 schreef Danny het volgende:
[..]
daarbij ga je er vanuit dat het sinterklaasfeest racistisch is. als je dat werkelijk zo voelt ligt dat meer aan jou dan aan IEDEREEN die eraan mee werkt.
Er zijn inderdaad genoeg allochtonen die graag in de slachtofferrol duiken met onterecht 'racisme'-gejank. Zoals ik eerder in dit topic al zei, is dit echter enigszins vergelijkbaar met bepaalde autochtonen, die bij het minste geringste in de slachtofferol duiken onder het mom van 'als blanke mag ik niks zeggen', terwijl ze ondertussen gewoon ongestoord hun mening kunnen geven en er hooguit soms 1 huilie, maar vaak ook niet, met een 'racisme'-opmerking komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het heeft allebei vaak met iets bruins te maken.
Google Danny. Zijn zoveel onderzoeken naar gedaan. Maar goed, off-topic.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij noemt het een feit dat ze moeten oprotten? Dat vind ik knap racistisch vriend.
[..]
bron?
[..]
Ja, homo's zijn flink gekwetst door de Gaypridequote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef remlof het volgende:
Stel je voor dat al die pieten in roze jurkjes liepen en zich overdreven als homo voor zouden doen, zou je je dan kunnen voorstellen dat bepaalde homo's zich gekwetst zouden voelen?
Ik denk dat alle homo's in een deuk zouden liggen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik niet van uit, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat zo ervaren.
Stel je voor dat al die pieten in roze jurkjes liepen en zich overdreven als homo voor zouden doen, zou je je dan kunnen voorstellen dat bepaalde homo's zich gekwetst zouden voelen?
[..]
Ik ga die bullshitreacties op de FP en NuJij niet eens lezen. Ik kijk wel link uit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:44 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om hier, maar het hele plaatje.
Ik weet zeker van niet. Terecht ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik denk dat alle homo's in een deuk zouden liggen.
ohhhhhquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik weet zeker van niet. Terecht ook.
Slippery slope.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Danny het volgende:
overigens betekent nu toegeven aan deze groep dat volgend jaar de moslims klagen over gay pride. ook maar aanpassen dan.
Vervolgens valt er iemand over drankgebruik, dus krijg je een zwarte cross waar ze alleen wicky aardbei en chocolademelk schenken. ook leuk.
Dan storen niet katholieken zich aan carnaval en moet dat ook maar verdwijnen, want je wilt niemand beledigen natuurlijk.
Daarna is het natuurlijk asociaal dat joden en moslims in de supermarkt worden geconfronteerd met haram en niet kosjer voedsel. Dus dat moet verdwijnen.
Dan krijgt wakker dier 7000 mensen op de been om te protesteren tegen vlees in het algemeen en vreten we alleen nog maar sla, uit respect voor anderen.
en als dit zogenaamd weer belachelijke voorbeelden zijn, waarom? Waarom zou je toegeven aan de huidige groep die zich beledigd voelt door zwarte piet, maar niet door de volgende groep die zich beledigd voelt om iets anders?
misschien is dat voor een tijdje ook wel goed. we gaan richting de feestdagen en dan wil je geen crisis aan je kop hebben. Ook geen mogelijk eind aan een traditie die mijn grootouders nog hebben meegemaakt, maar ja, dat is iets waar sommigen nu eenmaal op azen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:44 schreef Zienswijze het volgende:
Lijkt wel alsof men de crisis even vergeten is.
Het is me allemaal wat, mensen die de draak met je steken. Potverdorrie, daar moet tegen opgetreden worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik weet zeker van niet. Terecht ook.
Ik begrijp je punt. Maar je denkt toch niet dat de Nederlandse cultuur verdwijnt?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Danny het volgende:
overigens betekent nu toegeven aan deze groep dat volgend jaar de moslims klagen over gay pride. ook maar aanpassen dan.
Vervolgens valt er iemand over drankgebruik, dus krijg je een zwarte cross waar ze alleen wicky aardbei en chocolademelk schenken. ook leuk.
Dan storen niet katholieken zich aan carnaval en moet dat ook maar verdwijnen, want je wilt niemand beledigen natuurlijk.
Daarna is het natuurlijk asociaal dat joden en moslims in de supermarkt worden geconfronteerd met haram en niet kosjer voedsel. Dus dat moet verdwijnen.
Dan krijgt wakker dier 7000 mensen op de been om te protesteren tegen vlees in het algemeen en vreten we alleen nog maar sla, uit respect voor anderen.
en als dit zogenaamd weer belachelijke voorbeelden zijn, waarom? Waarom zou je toegeven aan de huidige groep die zich beledigd voelt door zwarte piet, maar niet door de volgende groep die zich beledigd voelt om iets anders?
Het zijn belachelijke voorbeelden omdat ze gebaseerd zijn op domme stereotyperingen Danny. Je weet wel, net als de typering die jij dan weer verwerpt dat Zwarte Piet een slaaf zou zijn..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Danny het volgende:
En de suiker patiënten die zich ergeren aan het suikerfeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Danny het volgende:
Dit ben ik wel met je eens. Maar er gaat helemaal niets verboden worden, er gaat alleen een VN-commissie naar kijken. En de conclusie zal ook echt wel zijn dat je een eeuwenoud traditioneel feest niet zomaar kan verbieden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Danny het volgende:
"Ja maar jullie deden het vroeger ook"quote:
Ik als suikerpatiënt niet hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En de suiker patiënten die zich ergeren aan het suikerfeest.
nee. maar als ze het doen en daar echt niet tegen kunnen moeten ze niet in een land gaan wonen waar men vrij is om te doen en laten wat men wil. Dan is china ofzo een leuk alternatief. Of iran. Of een ander dictatoriaal land waar mensenrechten (en vrije meningsuiting is HET grootste goed dat we als mens kennen) niets waard zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik niet van uit, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat zo ervaren.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ja, homo's zijn flink gekwetst door de Gaypride
Vind het eigenlijk beetje naïef, dat begrip bestaat al jaren bij vele donkere mensen. Dat er een paar zijn die het niet kunnen laten rusten begrijp je zelf ook wel. Meer informeren helpt daar niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De groep die op dit moment geen begrip kan opbrengen voor deze traditie. Het doel is uiteraard om er begrip voor te kweken. Sommige mensen zullen altijd fel aan hun standpunt blijven houden. Dat kan, ook dat dien je te respecteren, maar dat hoeft niet in te houden dat het feest niet door zou moeten gaan of meteen aangepast dient te worden.
Geld is de enige reden dat dit überhaupt terecht is gekomen bij de VN. Afschaffing van zwarte piet zal dit soort mensen niet laten stoppen met het uitzuigen van het verleden.quote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
dat is helaas al een tijdje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik denk dat alle homo's in een deuk zouden liggen.
Waarom mag je onderhand niet lachen om iemand met andere uiterlijke kenmerken of nichterig gedrag? Al die Belgenmoppen die Nederlanders maken zijn binnenkort ook discriminerend of zo?
Het schot voor de boeg was anders een voltreffer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens. Maar er gaat helemaal niets verboden worden, er gaat alleen een VN-commissie naar kijken. En de conclusie zal ook echt wel zijn dat je een eeuwenoud traditioneel feest niet zomaar kan verbieden.
Daarom snap ik al die ophef niet zo, de VN is geen instantie die ons het sinterklaasfeest af gaat nemen hoor.
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_quote:Nederland moet stoppen met het Sinterklaasfeest omdat Zwarte Piet een terugkeer is van de slavernij. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen.”, aldus de Jamaicaanse Shepherd.
Dat is het probleem niet. Als er ook een "nichten-piet" was naast alle andere stereotypen (Mocro-Piet, Kaasboer-Piet) zou t geen issue zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is me allemaal wat, mensen die de draak met je steken. Potverdorrie, daar moet tegen opgetreden worden.
dat is de makkelijke uitweg als je geen normale, inhoudelijke reactie hebt. duidelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:47 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Slippery slope.
Heb je je drogredenen doos geopend ofzo?
Nou, het waren in Suriname natuurlijk wel voornamelijk suikerrietplantages.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En de suiker patiënten die zich ergeren aan het suikerfeest.
Kijk nou uit, voor je het weet behoor je tot de rechtsmensen die iedereen met een afwijkende mening schijnbaar het land uit willen bonjouren. En dat terwijl je juist het beste voor hebt met de minderheden die zich hier schijnbaar niet thuis voelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef Danny het volgende:
[..]
nee. maar als ze het doen en daar echt niet tegen kunnen moeten ze niet in een land gaan wonen waar men vrij is om te doen en laten wat men wil. Dan is china ofzo een leuk alternatief. Of iran. Of een ander dictatoriaal land waar mensenrechten (en vrije meningsuiting is HET grootste goed dat we als mens kennen) niets waard zijn.
Ja, dat heeft Eenvandaag aardig uit z'n verband gerukt. Goed voor de kijkcijfers zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het schot voor de boeg was anders een voltreffer.
[..]
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_
Velen hebben er inderdaad een hekel aan.quote:
Bovendien zou de vereffening van een heel andere orde zijn, er zouden dan weer hordes Europeanen afgeslacht moeten worden om een beetje gelijk te spelen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ja maar jullie deden het vroeger ook"
Alsof iedereen dat nu nog zou willen doen en alsof iedereen het goed vindt dat men dat vroeger deed . Beide aannames zijn zeer discutabel, maar worden als waarheid naar voren geschoven.
Ik denk dat homo's in Nederland minder te klagen hebben dan mensen met een getinte huid tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef Danny het volgende:
[..]
nee. maar als ze het doen en daar echt niet tegen kunnen moeten ze niet in een land gaan wonen waar men vrij is om te doen en laten wat men wil. Dan is china ofzo een leuk alternatief. Of iran. Of een ander dictatoriaal land waar mensenrechten (en vrije meningsuiting is HET grootste goed dat we als mens kennen) niets waard zijn.
Dus als er een nichtenpiet zou zijn is het geen issue maar ondertussen ergeren zich veel homo's aan het nichten imago?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:51 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Als er ook een "nichten-piet" was naast alle andere stereotypen (Mocro-Piet, Kaasboer-Piet) zou t geen issue zijn.
Als jaarlijks slechts een stereotype in een groots feest wordt uitgemeten is het andere zaak. Volgens mij ken jij geen homo's want ik ken er genoeg die ziek worden van het verwijfde stereotype dat in de media heerst.
Hoe krijg je 't je toetsenbord uit...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's in Nederland minder te klagen hebben dan mensen met een getinte huid tegenwoordig.
Kijk, het beste is als buitenstaanders zich niet met de tradities van een land bemoeien. Ieder land heeft recht op z'n eigen cultuur en gebruiken. De pro-Pieten bigrade heeft hierin dan ook een heel goed punt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Ja maar jullie deden het vroeger ook"
Alsof iedereen dat nu nog zou willen doen en alsof iedereen het goed vindt dat men dat vroeger deed . Beide aannames zijn zeer discutabel, maar worden als waarheid naar voren geschoven.
vroeger stond in het gemeentehuis in december een kerstboom. dat is niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Maar je denkt toch niet dat de Nederlandse cultuur verdwijnt?
In de context van Pieten die voorspelbare sterotypen uitbeelden, waardoor iedereen de humor ervan inziet en niet toegespitst op één (minderheids)groep.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus als er een nichtenpiet zou zijn is het geen issue maar ondertussen ergeren zich veel homo's aan het nichten imago?
Are you fucking serious dude. Ik ga hier dood van het lachen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
vroeger stond in het gemeentehuis in december een kerstboom. dat is niet meer.
op bnn wordt kankerlijer niet weggepiept, maar godverdomme inmiddels wel.
moppen over allochtonen, joden, turken etc. mogen ook al niet meer
er is de afgelopen decennia in elk geval aan de vrije meningsuiting enorm veel geschaafd, om 'tere zieltjes' te 'beschermen'. Waar we voorheen een liberaal land waren en een voorbeeld waren voor de wereld zakken we steeds verder in de ranglijst van vrije landen. De vrije meningsuiting bestaat eigenlijk al zo goed als niet meer. Dat heeft plaatsgemaakt voor meldpunten en vervolgingen (en moorden). Daar is lang niet tegen geageerd, want niet alle verandering is perse slecht, maar van zwarte piet moet je gewoon afblijven. Als je daaraan komt kom je aan een belangrijk deel van de hollandse identiteit, en - misschien wel belangrijker - kom je aan onze kinderen. Dat is niet verstandig, zo blijkt nu.
ongeveer evenveel wellicht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoe krijg je 't je toetsenbord uit...
ik probeer te laten zien hoe debiel de redenering is dat we zouden moeten toegeven aan de huidige groep huilers door gelijksoortige edoch eveneens debiele voorbeelden aan te halen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn belachelijke voorbeelden omdat ze gebaseerd zijn op domme stereotyperingen Danny. Je weet wel, net als de typering die jij dan weer verwerpt dat Zwarte Piet een slaaf zou zijn..
Je doet exact hetzelfde. Jij maakt OOK van een mug een olifant.
Tsja, een alternatief is de regenboogpiet met daarbij het zwart.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:56 schreef Gia het volgende:
Och, ik heb niks tegen pieten met allerlei kleuren, maar als zwart dan niet voor een Piet gebruikt mag worden, is dát juist discriminatie.
Wat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
er is de afgelopen decennia in elk geval aan de vrije meningsuiting enorm veel geschaafd, om 'tere zieltjes' te 'beschermen'. Waar we voorheen een liberaal land waren en een voorbeeld waren voor de wereld zakken we steeds verder in de ranglijst van vrije landen. De vrije meningsuiting bestaat eigenlijk al zo goed als niet meer. Dat heeft plaatsgemaakt voor meldpunten en vervolgingen (en moorden). Daar is lang niet tegen geageerd, want niet alle verandering is perse slecht, maar van zwarte piet moet je gewoon afblijven. Als je daaraan komt kom je aan een belangrijk deel van de hollandse identiteit, en - misschien wel belangrijker - kom je aan onze kinderen. Dat is niet verstandig, zo blijkt nu.
Dat is niet zo moeilijk als je de reacties op internet leest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoe krijg je 't je toetsenbord uit...
Onbegrijpelijk dat de niet-zo-nichterige homo's zichzelf in hetzelfde hokje plaatsen als de geer-en-goor homo's. Daarnaast is Zwarte Piet op geen enkele manier toegespitst op een minderheidsgroep, voor de kinderen is het een kerel die bruin is door de schoorsteen en kadootjes brengt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:56 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
In de context van Pieten die voorspelbare sterotypen uitbeelden, waardoor iedereen de humor ervan inziet en niet toegespitst op één (minderheids)groep.
Dat Geer en Goor en Kwalbert en de meest vreemd uitgedoste boten op de Pride de meeste airtime krijgen is wel degelijk een punt van irritatie.
de VN niet, maar de racismekaart is krachtig. er zijn al kamerleden die vóór verandering zijn onder druk van de racismekaart. En dan komt er toch de angst boven dan mijn kinderen straks geen sinterklaas kunnen vieren met HUN kinderen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens. Maar er gaat helemaal niets verboden worden, er gaat alleen een VN-commissie naar kijken. En de conclusie zal ook echt wel zijn dat je een eeuwenoud traditioneel feest niet zomaar kan verbieden.
Daarom snap ik al die ophef niet zo, de VN is geen instantie die ons het sinterklaasfeest af gaat nemen hoor.
Dan zou ik je willen aanraden het internet even te laten voor wat het is en eens in de echte wereld te gaan kijken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk als je de reacties op internet leest.
blufquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Are you fucking serious dude. Ik ga hier dood van het lachen.
Volgens mij geil jij echt op die slachtofferrol he?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kijk nou uit, voor je het weet behoor je tot de rechtsmensen die iedereen met een afwijkende mening schijnbaar het land uit willen bonjouren. En dat terwijl je juist het beste voor hebt met de minderheden die zich hier schijnbaar niet thuis voelen.
En aangezien niemand iets tegen het houden van wat regenboogpieten door de Sint had, had men dat gewoon kunnen doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja, een alternatief is de regenboogpiet met daarbij het zwart.
Doodverwensing, geef jezelf maar een ban.quote:
Zwart komt niet voor in een regenboog.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja, een alternatief is de regenboogpiet met daarbij het zwart.
Kom je weer woorden in mijn mond leggen? Ik raad je aan om eerst te leren lezen voordat je foute conclusies trekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij geil jij echt op die slachtofferrol he?
Sinterklaas gaat echt niet verdwijnen, als dat ooit al gebeurt komt het doordat de Cocacola-Kerstman het gaat winnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:58 schreef Danny het volgende:
[..]
de VN niet, maar de racismekaart is krachtig. er zijn al kamerleden die vóór verandering zijn onder druk van de racismekaart. En dan komt er toch de angst boven dan mijn kinderen straks geen sinterklaas kunnen vieren met HUN kinderen.
Laf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef Danny het volgende:
ah, m'n tijd zit er weer op vanavond. 't was weer gezellig. morgen verder?
trusten alvast
Nee joh, dan is deze storm vast overgewaaid.quote:
De voorzitter van de werkgroep heeft de conclusie al voor ons getrokken dat één Kerstman genoeg is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Sinterklaas gaat echt niet verdwijnen, als dat ooit al gebeurt komt het doordat de Cocacola-Kerstman het gaat winnen.
Maar denk je dat kinderen het überhaupt zouden merken als zwarte piet minder als neger geprofileerd zou worden?
Ja natuurlijk. Het valt ze al op dat Sint onder zijn tabbert soms een spijkerbroek draagt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Sinterklaas gaat echt niet verdwijnen, als dat ooit al gebeurt komt het doordat de Cocacola-Kerstman het gaat winnen.
Maar denk je dat kinderen het überhaupt zouden merken als zwarte piet minder als neger geprofileerd zou worden?
nee, avond. ik vind van 07:00 tot 21:00 wel weer lang genoeg. morgen ben ik er weer hoorquote:
Maar dat is niet zozeer waar ik naar vroeg. De Hollandse identiteit blijft gewoon bestaan. Vroeger vierden Nederlanders Sinterklaas ook zonder Zwarte Piet. Ik snap dat men niet toe wil geven aan een kleine drammerige en zeurende minderheid. Maar ik denk dat Zwarte Piet in de loop der tijd wel evolueert (zoals het altijd al gedaan heeft). En daarbij blijft de Hollandse identiteit gewoon bestaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik niet. Je hebt mij immers dood gewenst.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:02 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, avond. ik vind van 07:00 tot 21:00 wel weer lang genoeg. morgen ben ik er weer hoor
Het is helemaal niet goed. Want het wekt in Rusland alleen irritatie op en zorgt voor moeilijkheden in de homobewegigen. De bevolkingen van landen moeten zelf een proces doormaken op weg naar acceptatie van homo's enz.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:41 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Maar jij ziet jezelf dus in de eerste plaats als Rus.
Overigens vind ik het in alle gevallen goed dat mensen van buiten een nieuw perspectief brengen aan oude vastgeroeste dingen. Zo vind ik goed dat NL ageert tegen de homowet in Rusland, maar ook dat de EU Turkije pusht voor meer mensenrechten.
Je doodsverwensing is triest en laf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:02 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, avond. ik vind van 07:00 tot 21:00 wel weer lang genoeg. morgen ben ik er weer hoor
Daar heb je wel een punt. Je moet het sowieso subtiel doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Het is helemaal niet goed. Want het wekt in Rusland alleen irritatie op en zorgt voor moeilijkheden in de homobewegigen. De bevolkingen van landen moeten zelf een proces doormaken op weg naar acceptatie van homo's enz.
Ach laat die kerel lekker. Hij mag ook zijn frustraties uiten joh, zolang het vice versa ook kan he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je doodsverwensing is triest en laf.
Dat had men enkele jaren geleden gedaan maar daarna weer afgeschaft. Weet niet waarom.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En aangezien niemand iets tegen het houden van wat regenboogpieten door de Sint had, had men dat gewoon kunnen doen.
En toen kwam Quincy. Ironie is een bitch.
True true.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach laat die kerel lekker. Hij mag ook zijn frustraties uiten joh.
Dat is een hele mooie en hartverwarmende header.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Danny het volgende:
de nieuwe forumheader tot slot:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |