Ach laat die kerel lekker. Hij mag ook zijn frustraties uiten joh, zolang het vice versa ook kan he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je doodsverwensing is triest en laf.
Dat had men enkele jaren geleden gedaan maar daarna weer afgeschaft. Weet niet waarom.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En aangezien niemand iets tegen het houden van wat regenboogpieten door de Sint had, had men dat gewoon kunnen doen.
En toen kwam Quincy. Ironie is een bitch.
True true.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach laat die kerel lekker. Hij mag ook zijn frustraties uiten joh.
Dat is een hele mooie en hartverwarmende header.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Danny het volgende:
de nieuwe forumheader tot slot:
[ afbeelding ]
Die is dan wel weer grappigquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Wacht jij maar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:05 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie en hartverwarmende header.
Dat Pietje mag bij mij ook wel kadootjes komen brengen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:05 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is een hele mooie en hartverwarmende header.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:03 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom regenboog MET daarnaast zwart.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zwart komt niet voor in een regenboog.
JIJ bent degene die anderen woorden in de mond legt met je insinuaties.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:00 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kom je weer woorden in mijn mond leggen? Ik raad je aan om eerst te leren lezen voordat je foute conclusies trekt.
Niet mee eens, als je grappen of een al dan niet gemeende mening geeft over de joodse gemeenschap word je al vrij vlug weggezet als antisemiet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:25 schreef Danny het volgende:
[..]
neem je het werkelijk serieus? Bij vrije meningsuiting hoort het recht om anderen te shockeren of kwetsen, evenals het recht grappen te maken.
Met andere woorden: Doorgaan zoals het de laatste twintig jaar al gaat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom regenboog MET daarnaast zwart.
Let wel, ik ben niet tegen de afschaffing van zwarte piet. Sta er neutraal in. Maar dit is puur als alternatief wat door sommigen geopperd is.
Het anti-kamp diende een bezwaarschrift in, in de hoop dat het pro-kamp geen intocht kon vieren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:10 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk kunnen beide kampen (pro zwarte piet en anti zwarte piet) niet met goede argumenten komen.
Het ene kamp beweert immers dat zwarte piet racistisch zou zijn , maar dat is alleen in historische context relevant. En het andere kamp maakt zich druk omdat deze traditie/feest zou kunnen veranderen als de "anti,s" hun zin krijgen. En dat terwijl een traditie altijd onderhevig is aan verandering. Er is dus geen enkele reden om je er druk over te maken.
Kortom: ik begrijp zowel de pro als de anti zwarte piet mensen niet. Ik begrijp eigenlijk alleen maar de mensen die hier volkomen neutraal tot zelfs apathisch onder blijven.
Waarom regenboog? Wat is een goede uitleg voor een blauwe of rode piet? Dat sint zijn knechten bont en blauw slaat, tot bloedens toe?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom regenboog MET daarnaast zwart.
Niet helemaal juist. Voor zover ik weet diende het anti-kamp een bezwaarschrift in, in de hoop dat dat bij de intocht van de Sinterklaasviering de Zwarte Piet er anders uit zou zien dan nu, of eventueel zonder Zwarte Piet. Ongeacht of je het er mee eens bent, dat is toch iets heel anders dan 'geen intocht vieren'.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het anti-kamp diende een bezwaarschrift in, in de hoop dat het pro-kamp geen intocht kon vieren.
Zelf sta ik er ook neutraal in. Het afschaffen van zwarte piet onder het mom van racisme vind ik wel wat ver gaan, maar als ''gekleurde'' Nederlander begrijp ik heel goed waar alle commotie vandaan komt. Ik heb vroeger zelf altijd Sinterklaas gevierd mét zwarte piet en heb hier nooit het probleem van ingezien. Maar als ik gedurende de sinterklaasweken over straat loop en mensen opmerkingen maken als ''Kijk je familie is er weer!'' of ouders roepen dat ik de kinderen in de zak stop als ze niet luisteren ed. begin ik me toch echt te irriteren. Racisme zal er altijd blijven ook als zwarte piet wordt afgeschaft, maar ik denk wel dat deze ''jarenlange traditie'' wel toe is aan verandering.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:10 schreef theunderdog het volgende:
Eigenlijk kunnen beide kampen (pro zwarte piet en anti zwarte piet) niet met goede argumenten komen.
Het ene kamp beweert immers dat zwarte piet racistisch zou zijn , maar dat is alleen in historische context relevant. En het andere kamp maakt zich druk omdat deze traditie/feest zou kunnen veranderen als de "anti,s" hun zin krijgen. En dat terwijl een traditie altijd onderhevig is aan verandering. Er is dus geen enkele reden om je er druk over te maken.
Kortom: ik begrijp zowel de pro als de anti zwarte piet mensen niet. Ik begrijp eigenlijk alleen maar de mensen die hier volkomen neutraal tot zelfs apathisch onder blijven.
Nee. Men wilde niet dat de intocht doorging. Bezwaren gingen tot technische issues over sponsoring en de datum van aanvraag aan toe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet helemaal juist. Voor zover ik weet diende het anti-kamp een bezwaarschrift in, in de hoop dat dat bij de intocht van de Sinterklaasviering de Zwarte Piet er anders uit zou zien dan nu, of eventueel zonder Zwarte Piet. Ongeacht of je het er mee eens bent, dat is toch iets heel anders dan 'geen intocht vieren'.
Dus?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het anti-kamp diende een bezwaarschrift in, in de hoop dat het pro-kamp geen intocht kon vieren.
Nee, wat dat betekent is dat je hier als poster moet uitkijken voor woordblinde mensen als jij die andere woorden in iemands mond leggen zodra je denkt te lezen dat alle mensen met een andere mening maar moeten verhuizen. Leer eens te lezen en leer het verschil tussen adviseren en willen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
JIJ bent degene die anderen woorden in de mond legt met je insinuaties.
Ik reageer puur op dat wat jij zegt. Dat jij zelf blijkbaar niet in staat bent om in te zien dat een opmerking als:
"Kijk nou uit, voor je het weet behoor je tot de rechtsmensen die iedereen met een afwijkende mening schijnbaar het land uit willen bonjouren. En dat terwijl je juist het beste voor hebt met de minderheden die zich hier schijnbaar niet thuis voelen."
niks anders betekent dan "boehoehoe we mogen ook niks zeggen zonder dat we meteen als badguy worden bestempelt", oftewel, het bekende slachtofferrolletje, dat is jouw probleem.
Dan hebben we volgend jaar de homo gemeenschap op de achterste benen staan omdat kinderen ze op de gay-pride voor regenboogpieten aanzien... nee bedankt.quote:
Hebben we daar een stokje voor gestoken.quote:
Probeerden ze moedwillig de intocht te saboteren voor tienduizenden kinderen in Amsterdam. Staat ze netjes.quote:
Wat een schijtwijf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:18 schreef Melleyn het volgende:
http://www.npo.nl/live/nederland-2
Pietendebat
Nee, en Zwarte Pieten ook niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:20 schreef Individual het volgende:
Het is niet mijn smaak, maar je kan regenboogpieten toch niet verbieden?
Ze voeren door een regenboog, dat scheen de verklaring te zijn. Wie dat verzon en wat diegene rookte op dat moment is vooralsnog niet bekend.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom regenboog? Wat is een goede uitleg voor een blauwe of rode piet? Dat sint zijn knechten bont en blauw slaat, tot bloedens toe?
Dat volwassen mensen dat tegen je roepen is echt te triest voor woorden. Maar ik denk dat jij intelligent genoeg bent dat dit weinig te maken heeft met het sinterklaasfeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef IMShuuul het volgende:
[..]
Zelf sta ik er ook neutraal in. Het afschaffen van zwarte piet onder het mom van racisme vind ik wel wat ver gaan, maar als ''gekleurde'' Nederlander begrijp ik heel goed waar alle commotie vandaan komt. Ik heb vroeger zelf altijd Sinterklaas gevierd mét zwarte piet en heb hier nooit het probleem van ingezien. Maar als ik gedurende de sinterklaasweken over straat loop en mensen opmerkingen maken als ''Kijk je familie is er weer!'' of ouders roepen dat ik de kinderen in de zak stop als ze niet luisteren ed. begin ik me toch echt te irriteren. Racisme zal er altijd blijven ook als zwarte piet wordt afgeschaft, maar ik denk wel dat deze ''jarenlange traditie'' wel toe is aan verandering.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:19 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Dan hebben we volgend jaar de homo gemeenschap op de achterste benen staan omdat kinderen ze op de gay-pride voor regenboogpieten aanzien... nee bedankt.
Ik vind die uitleg van mij logischer, dus regenboogpieten zijn uitermate stigmatiserend en beledigend voor mensen die uitgebuit worden, zoals de slaven in het verleden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze voeren door een regenboog, dat scheen de verklaring te zijn.
Quincy maakt bezwaar tegen de gehele intocht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet helemaal juist. Voor zover ik weet diende het anti-kamp een bezwaarschrift in, in de hoop dat dat bij de intocht van de Sinterklaasviering de Zwarte Piet er anders uit zou zien dan nu, of eventueel zonder Zwarte Piet. Ongeacht of je het er mee eens bent, dat is toch iets heel anders dan 'geen intocht vieren'.
Dat is wel heel erg huiliequote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Quincy maakt bezwaar tegen de gehele intocht.
Zie hier
http://www.joop.nl/opinie(...)_sinterklaasintocht/
Dit zei ik altijd al hoor, maar toen werd ik boos door de shitload aan domme reacties.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hey, redelijkheid! Da's nieuw hier...
Beetje niveautje: "wil je alsjeblieft doodgaan?" = geen doodverwensingquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee, wat dat betekent is dat je hier als poster moet uitkijken voor woordblinde mensen als jij die andere woorden in iemands mond leggen zodra je denkt te lezen dat alle mensen met een andere mening maar moeten verhuizen. Leer eens te lezen en leer het verschil tussen adviseren en willen.
mensen als jij schijnbaar niet doorhebben dat advies geven iets anders is dan willen dat iets plaats vindt.
Wil je nog een flauw voorbeeld? "Als jij Wokkel als vuile teringlijer van mening bent dat alle zwarten doodmoeten, dan vraag ik mij oprecht af: ben je wel helemaal lekker?"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als jij je als linksmens zo enorm gehecht voelt aan mensen met een andere cultuur, daarvoor de dominante cultuur zonder blikken of blozen opzij schuift onder het noemen van woorden als 'Racisten, buitenland haters, xenofoben, pvv-ers etc etc' dan vraag ik mij oprecht af: Ben je dan niet beter af in het land waar de cultuur en de mensen je blijkbaar beter aan staan?
Is dat dramatiseren?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zie hier
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Men wilde niet dat de intocht doorging. Bezwaren gingen tot technische issues over sponsoring en de datum van aanvraag aan toe.
Dan zat ik er naast. Dacht wat anders gelezen te hebben, zal straks even de link bekijken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zie hier
De discussie is er idd niet op vooruitgegaan de afgelopen 24 uur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit zei ik altijd al hoor, maar toen werd ik boos door de shitload aan domme reacties.
Ik vind je leuker als je normaal redeneert dan als je trollt. Just sayingquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit zei ik altijd al hoor, maar toen werd ik boos door de shitload aan domme reacties.
Dat leek me wel interessant, maar ik mag het niet zien..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:18 schreef Melleyn het volgende:
http://www.npo.nl/live/nederland-2
Pietendebat
Arie had dan ook gelijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:24 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Arie Boomsma met een prachtig woord over onderbuik op internet
Ik ben het zelden met je eens, maar inderdaad. Wat een onredelijke boosheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef betyar het volgende:
Die Surinamer moet gewoon opbokken en terug naar Suriname gaan.
Ik ben ook maar een mens.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind je leuker als je normaal redeneert dan als je trollt. Just saying
Is de apartheid nu al ingevoerd?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat leek me wel interessant, maar ik mag het niet zien..![]()
[ afbeelding ]
Wat voor bijzondere rechten zijn dat dan wel?
Echt he!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik ben het zelden met je eens, maar inderdaad. Wat een onredelijke boosheid.
Dat, en Boomsma zuigt als discussieleider.
Dat blijkt. Maar kunnen we nu weer terug naar ruzieën? Ik ben een beetje uit m'n comfort zone zoquote:
Boomsma moet dan ook gewoon van de buis verdwijnen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik ben het zelden met je eens, maar inderdaad. Wat een onredelijke boosheid.
Dat, en Boomsma zuigt als discussieleider.
Nee, vanaf nu is er alleen maar liefde.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:29 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat blijkt. Maar kunnen we nu weer terug naar ruzieën? Ik ben een beetje uit m'n comfort zone zo
dit heeft dan ook allang niks meer met zwarte piet te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:10 schreef theunderdog het volgende:
Eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Boomsma moet dan ook gewoon van de buis verdwijnen.
Jaja, dit gaat voor een ware revolutie zorgen !quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dit heeft dan ook allang niks meer met zwarte piet te maken.
het lijkt er op dat de grens bereikt is en dat mensen er onderhand schoon genoeg van hebben alles aan te moeten passen omdat anders een paar tere zwarte zieltjes gekrenkt worden.
waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, dit gaat voor een ware revolutie zorgen !
Immigranten beuken ala Rusland jonge !![]()
Dat zijn er wel meer.....quote:
Je zou het haast gaan denken ja. Nu al tweemaal eens met Betty ook al. Brrr..ik kom op Fok om m'n gal te spuwen ja?!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nee, vanaf nu is er alleen maar liefde.
Ik ben het niet eens met Betty trouwens, maar ik ben nu even rustig en wil dat graag zo houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je zou het haast gaan denken ja. Nu al tweemaal eens met Betty ook al. Brrr..ik kom op Fok om m'n gal te spuwen ja?!
Wij als volk krijgen helemaal nergens genoeg van. Nederlanders zijn over het algemeen een stelletje kleinburgers die hun oprit schoonhouden belangrijker vinden dan bijvoorbeeld het feit dat mede dankzij onze belastingcenten er weer militairen naar dat Mali gaan.quote:
Mij is vroeger altijd geleerd dat zwarte piet zwart is door het roet van de schoorsteen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand mij vertellen of zwarte piet op welke wijze dan ook gelinkt wordt aan slavernij?
Ga jij maar lekker naar Hongarije dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef betyar het volgende:
Die Surinamer moet gewoon opbokken en terug naar Suriname gaan.
Nee. Er is onderzoek gedaan naar de geschiedenis van Zwarte Piet, maar er is nergens een link met slavernij gevonden. Men ziet nu soms overeenkomsten met kleding die huisslaven twee eeuwen eerder soms droegen, maar dat is het wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand mij vertellen of zwarte piet op welke wijze dan ook gelinkt wordt aan slavernij?
eindelijk iemand die op het zelfde niveau denkt als ikquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mij is vroeger altijd geleerd dat zwarte piet zwart is door het roet van de schoorsteen.
In al mijn kinderjaren heb ik zwarte piet nooit als een zwarte slaaf gezien.
Uiteindelijk gaat het weer om de slachtofferrol van de import medelanders. En daar moeten wij onze traditie voor aanpassen!? Het is echt te walgelijk voor woorden.
Van de zomer weerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker naar Hongarije dan.
Heel facebook zit op jouw niveau, net als 95% van NL.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
eindelijk iemand die op het zelfde niveau denkt als ik
ja.. maar nederland is nederland niet die er vervolgens toch gehoor aan gaat gevenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Heel facebook zit op jouw niveau, net als 95% van NL.
Je kan dus uit de slachtofferrol.
Zeg dat tegen de 1,5 miljoen op Facebook in de slachtofferrol.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef StephanL het volgende:
Ieder kind zegt weleens tegen een donker iemand zwarte piet, Groei op en laat het los. Iedereen krijgt weleens iets over zich heen.
Tsja, hij is weleens zwarte piet genoemd. Lullig, absoluut. Zo ben ik weleens kankerkaas genoemd. En meer dan eens ook. Kankerjood hoor ik ook nog weleens.. tsjaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:38 schreef Morendo het volgende:
-'Persoonlijk'.
'Hoe bedoel je?'
Jezus, wat een niveau.
Wat flauw.quote:
Sinterklaas is geen feest van de overheid, iedereen staat vrij een eigen (Zwarte) Piet te huren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:40 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja.. maar nederland is nederland niet die er vervolgens toch gehoor aan gaat geven
Betyar, flikker op.quote:
Irritante schreewlelijk.quote:
Flauw smoesje zeg. Volgens mij doe je dat sowieso al niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien dat ik vanaf heden ook wat minder openstaan en respect hebben voor tradities van andere culturen. Ik ben er helemaal klaar mee.
Wat een discussie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |