Mij is vroeger altijd geleerd dat zwarte piet zwart is door het roet van de schoorsteen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand mij vertellen of zwarte piet op welke wijze dan ook gelinkt wordt aan slavernij?
Ga jij maar lekker naar Hongarije dan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:27 schreef betyar het volgende:
Die Surinamer moet gewoon opbokken en terug naar Suriname gaan.
Nee. Er is onderzoek gedaan naar de geschiedenis van Zwarte Piet, maar er is nergens een link met slavernij gevonden. Men ziet nu soms overeenkomsten met kleding die huisslaven twee eeuwen eerder soms droegen, maar dat is het wel zo'n beetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:34 schreef Onnoman het volgende:
kan iemand mij vertellen of zwarte piet op welke wijze dan ook gelinkt wordt aan slavernij?
eindelijk iemand die op het zelfde niveau denkt als ikquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mij is vroeger altijd geleerd dat zwarte piet zwart is door het roet van de schoorsteen.
In al mijn kinderjaren heb ik zwarte piet nooit als een zwarte slaaf gezien.
Uiteindelijk gaat het weer om de slachtofferrol van de import medelanders. En daar moeten wij onze traditie voor aanpassen!? Het is echt te walgelijk voor woorden.
Van de zomer weerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:37 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker naar Hongarije dan.
Heel facebook zit op jouw niveau, net als 95% van NL.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:38 schreef Onnoman het volgende:
[..]
eindelijk iemand die op het zelfde niveau denkt als ik
ja.. maar nederland is nederland niet die er vervolgens toch gehoor aan gaat gevenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Heel facebook zit op jouw niveau, net als 95% van NL.
Je kan dus uit de slachtofferrol.
Zeg dat tegen de 1,5 miljoen op Facebook in de slachtofferrol.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:39 schreef StephanL het volgende:
Ieder kind zegt weleens tegen een donker iemand zwarte piet, Groei op en laat het los. Iedereen krijgt weleens iets over zich heen.
Tsja, hij is weleens zwarte piet genoemd. Lullig, absoluut. Zo ben ik weleens kankerkaas genoemd. En meer dan eens ook. Kankerjood hoor ik ook nog weleens.. tsjaquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:38 schreef Morendo het volgende:
-'Persoonlijk'.
'Hoe bedoel je?'
Jezus, wat een niveau.
Wat flauw.quote:
Sinterklaas is geen feest van de overheid, iedereen staat vrij een eigen (Zwarte) Piet te huren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:40 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja.. maar nederland is nederland niet die er vervolgens toch gehoor aan gaat geven
Betyar, flikker op.quote:
Irritante schreewlelijk.quote:
Flauw smoesje zeg. Volgens mij doe je dat sowieso al niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien dat ik vanaf heden ook wat minder openstaan en respect hebben voor tradities van andere culturen. Ik ben er helemaal klaar mee.
Wat een discussie..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |