Dimitri_ | vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:51 |
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014 Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen. De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt: ![]() En verder: - Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30 - Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg - In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen - Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar - Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan - De huidige evenementenregeling blijft bestaan | |
Dimitri_ | vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:51 |
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er. ![]() Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen? | |
Ivo1985 | vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:27 |
Momenteel zijn zover mij bekend de voorstellen nog niet door de eerste kamer, en staat er formeel nog helemaal niets vast. Zolang dat niet het geval is, blijven de huidige regels natuurlijk gewoon van toepassing. Willen ze de nieuw bedachte regeling per 1 januari 2014 in laten gaan, dan moet er flink haast gemaakt worden door de politiek, alleen hebben die de laatste tijd ook wat andere kopzorgen dan die paar oldtimers die slechts enkele miljoenen gaan opbrengen. | |
Dimitri_ | vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:36 |
Oké.. Dus de kans is dat dit over een maand niet meer actueel is en ik een nieuwe brief krijg met het feit dat dit niet meer klopt? Wel lullig ![]() | |
valek | vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:31 |
Ik hoorde vandaag van een autohandelaar dat ze het dit jaar niet halen. Dat de nieuwe regeling pas in april in gaat. Dit omdat de eigenaren van Oldtimers de tijd moeten hebben om op iets over te kunnen gaan. Heeft iemand dit gerucht ook al gehoord? | |
Bart-Willem | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:24 |
Dat gerucht is bullshit. Wel hebben degenen die gebruik gaan maken van de overgangsregeling geen ophokplicht voor januari en februari. Dus je krijgt komend jaar 2 maanden "cadeau". Zo simpel is het, laat je niets wijsmaken door handelaren die graag nog hun voorraad willen slijten door spookverhalen rond te strooien. Weekers heeft zelf ook aangegeven dat de ophokplicht voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 39 jaar oud voor komende januari en februari niet zal gelden. | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:52 |
linkje? Het lijkt me een beetje onzinnig om je dan wel te verplichten om hem in December te stallen, maar dan weer niet in Jan-Feb.. Dan verplicht je mensen om voor één maand ander vervoer te regelen, dan kan je net zo goed die andere 2 er ook bij doen. Beetje een dooie mus verhaal imo. Ik weet nog steeds niet zeker of ik nou per volgende maand ineens een barrel moet gaan kopen voor 3 maanden, of dat ik nog een wintertje door kan met de Niksan, en volgend jaar mijn plan kan trekken. Het lijkt me dat ze dat nu niet meer kunnen maken tegenover de mensen die in dezelfde situatie zitten. | |
Ivo1985 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:01 |
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in. | |
Bart-Willem | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:12 |
Heeft 'ie aangegeven bij BNR Autoshow of Tros Autoshow, 1 van de 2. Even terugluisteren dus. ![]() En goed lezen: het gaat enkel om 2014. De ophokplicht geldt voor dec-jan-feb. Maar omdat december 2013 nog geen ophokplicht kent en de regeling snel wordt ingevoerd heeft Weekers (en/of de Belastingdienst) ervoor gekozen om de ophokplicht voor alleen jan-feb 2014 te laten vervallen. Vanaf dec 2014 geldt de ophokplicht dus voor alle wintermaanden (dus dec-jan-feb). | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:56 |
oftewel; deze winter kan ik gewoon doorrijden, ik moet alleen per 1-1-'14 kwarttarief gaan lappen. | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:57 |
psies, dan heb ik nog mooi een jaar de tijd om iets anders te gaan verzinnen. | |
Bart-Willem | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:01 |
Zjuust. ![]() | |
valek | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:46 |
Pppffff, jij bent snel met je aannames zeg. Ik heb al een oldtimer dus ga er geen kopen. En tevens is die handelaar een neef van mij. Die wint werkelijk niets met onzin verkopen naar mij toe. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:56 |
Ik zou het nu toch wel fijn vinden als er snel duidelijkheid komt. Het ophokken / stil laten staan is voor mij geen probleem, maar ik wil wel graag weten of ik nog voor 01-01-2014 iets moet regelen m.b.t. het verwijderen van mijn LPG-installatie. | |
Dimitri_ | zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:07 |
Ja en of de 88'ers nou toch wel in het kwarttarief gaan vallen? | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:13 |
Sja, ik kreeg afgelopen week een mooie MB 230 op LPG aangeboden voor een prikkie, maar ik ga hem mooi laten staan, want je bent straks de Sjaak; moet er inderdaad uit dan, of je gaat de dikke vette hoofdprijs betalen. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:29 |
Gezien de geringe kilometers die ik rijd (ca. 5000 km per jaar) is het voordeliger voor mij om de installatie te laten verwijderen. Het verwijderen is op zich geen probleem natuurlijk, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik niet de enige zal zijn die deze klus geklaard wil hebben. Gaat het toch dringen worden bij de oldtimerboer. ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:32 |
Kan je prima zelf doen. Of laten doen door iedere willekeurige garage. Geen oldtimerboer voor nodig. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:40 |
Ik kan dat absoluut niet zelf. En ik wilde het sowieso combineren met kleppenstellen/grote beurt, en dat laat ik altijd door mijn vaste oldtimerboer doen. | |
Bart-Willem | zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:47 |
Zal best, maar met name handelaren roepen nu wat mensen willen horen. Daar heb ik afgelopen tijd teveel rare verhalen van gehoord, tot aan "ze snappen het bij de Belastingdienst niet en sturen daarom alle personeelsleden op cursus en daarom wordt de regeling een jaar uitgesteld". Bovendien: wat is het nut om het pas in april in te voeren? Belastingplannen worden voor een geheel jaar bepaald, niet voor kwartalen. ![]() Over het uitbouwen van LPG: je kan dit bij garages laten doen, maar je zal hoe dan ook naar de RDW moeten om het kentekenbewijs aan te laten passen (het voertuig heeft immers een herkeuring nodig). Plus dat je aan alle regels moet voldoen die de LPG-uitbouw vereisen. De goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is www.lpguitbouwen.nl, voor 120 Euro kan je nooit een buil vallen en als een doorsnee garage er 2,5-3 uur voor rekent ben je al veel duurder uit. ![]() | |
einszweiachtung | zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:35 |
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:39 |
Ik ben toch echt een oldtimerliefhebber, ondanks de LPG-installatie. Ik snap niet dat mensen maar blijven volhouden dat die combinatie niet mogelijk is. Ik rijd een kleine 5.000 km per jaar in mijn oldtimer, de overige kilometers (ruim 20.000) leg ik af in een moderne auto en op de motor. De LPG-installatie doet voor mij niets af aan de liefhebberij. | |
daNpy | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:24 |
Waarom ligt er voor die 5000km dan toch LPG in? ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:30 |
Het eerste jaar dat ik de auto had reed ik er meer dan 5.000 km mee. Omdat het belastingtechnisch niets uitmaakt(e) en ik de aanschaf van de installatie er binnen 1,5 jaar volledig uithad, heb ik voor LPG gekozen. Het scheelt flink in de co2-uitstoot en per saldo ga ik er niet op achteruit. Win-winsituatie dus. | |
daNpy | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:30 |
Ok, idd handiger om de installatie dan te laten verwijderen ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:36 |
Precies. Die paar honderd euro die ik nu aan brandstof bespaar is echt de moeite niet, zeker niet omdat het onderhoud duurder uitvalt door de LPG-installatie. | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:40 |
Ik rijd met de Niksan zo ergens rond de 1250 - 1500 km per week, bij 1 op 10/11 op benzine, en ik zit er sereneus over te denken om gewoon een 190 of 200-250D in de belasting te kopen. Ik wíl gewoon geen moderne auto, want dan sta ik om de haverklap bij een garage omdat er ergens een bemoei-lampje brandt en er moet worden uitgelezen. En ik hoef ook geen eco-shit hobbelhokkie met een grasmaaiermotor. ![]() | |
daNpy | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:42 |
Ook een beetje overdreven als je een fatsoenlijke auto koopt ![]() | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 00:09 |
Ik vind moderne auto's overpriced, zeker de kwalitatief betere als je er eentje wilt die nog geen 6 of 7 rondjes om de wereld heeft gereden, en ik wil gewoon geen auto waar ik uitleestroep voor nodig heb. Ouwe bakken hebben gewoon iets wat nieuwere auto's niet hebben ![]() | |
AchJa | zondag 20 oktober 2013 @ 00:16 |
Ik wil gewoon een auto waar ik overal fatsoenlijk bij kan onder de motorkap en zo weinig mogelijk elektronica ellende. | |
virl3 | zondag 20 oktober 2013 @ 09:09 |
Voor sommige liefhebbers is op LPG rijden een manier om hun auto juist in een betere staat te houden.. In euro95 zit een deel ethanol en dat is een stuk agressiever voor rubberen pakkingen e.d. LPG is dan beter.. | |
CafeRoker | zondag 20 oktober 2013 @ 09:46 |
blijft goedkoop rijden, want zo'n benz koop je over een paar maanden voor een prikje | |
Bart-Willem | zondag 20 oktober 2013 @ 10:10 |
Een echte liefhebber die voor origineel gaat, zou er never nooit LPG in gooien. Daarnaast: LPG is moordend voor klepzetels, en die zijn toch een stuk duurder om te fixen dan wat pakkingen (die tegenwoordig prima tegen ethanol kunnen omdat vervangende pakkingen en rubbers gewoon van hetzelfde materiaal worden gemaakt als hun broertjes voor moderne auto's). ![]() De Co2-uitstoot is welliswaar lager dan op benzine, maar de NOx-uitstoot is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine. En laat die NOx-uitstoot nou net de luchtvervuiling zijn. ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 11:50 |
Ja en van LPG gaat je blok eerder stuk, dus dat streept elkaar mooi weg. | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 12:27 |
Probably, want met Benz-gewichten zit je al rap aan 100+¤/mnd MRB, en doordat ze straks massaal gedumpt gaan worden door mensen die zo'n ding reden uit krentenkakkerigheid, is de dagwaarde straks 0, waardoor niemand er ook maar een duppie onderhoud in wil steken en het overgrote meerendeel dus barrels zijn. Ik voorspel een opleving in de demo-derby ![]() | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 12:28 |
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is wel een stuk makkelijker om een blok stuk te krijgen op LPG, dat is een zekerheidje ![]() | |
valek | zondag 20 oktober 2013 @ 12:55 |
Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch? | |
Dimitri_ | zondag 20 oktober 2013 @ 13:04 |
Ik heb nog een mooie 190D 2.5 Turbo voor je in de aanbieding. Buitenkansje! | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 13:11 |
Zie DM ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 13:16 |
Mijn Volvo 740 werd in 1986 geleverd met een LPG installatie, die er nu nog steeds in zit. Installatie kan er uit maar op benzine rijdt hij niet meer goed, dus hij gaat naar de sloop. Dat is alvast een deel van het "kabinet rekent zich rijk" bedrag dat de overheid niet meer van mij gaat krijgen. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:16 |
Liefhebber gespot. | |
#ANONIEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:20 |
Wat is er bijzonder aan een standaard Volvo 740? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:20:53 ] | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:21 |
Helemaal niks ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 13:22 |
Het ligt wat genuanceerder. Ik heb ook nog een Volvo 940 Estate uit 1996 voor dagelijks gebruik en het wordt wat kostbaar om voor beide auto's het volle pond te gaan betalen. 125 Euro wegenbelasting per maand kan niet uit met 2000km per jaar en er zit nog veel werk in de Volvo 740. Wat er moet gebeuren: - roest rond dakraam - drukgroep - nieuwe kop (heeft ruim 440k op LPG gelopen) - 2 nieuwe schokdempers - LPG installatie er uit - andere carburateur er op die benzine snapt - wat kleine ergernissen Misschien houd ik de banden (gloednieuw) en koop ik nog eens een mooi exemplaar op benzine terug. Ik ben een liefhebber maar ook een realist. Dagelijkse auto: ![]() Mijn oldtimer: ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:31 |
Dat is geen oldtimer maar een oude 740. Dit is een oldtimer: ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 13:39:29 ] | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 13:35 |
Dat is geen oldtimer maar een kapot plaatje ![]() Je bedoelt zoiets: ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 13:36 |
Waar jij je maar goed bij voelt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 oktober 2013 @ 13:41 |
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden. Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel. | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 13:47 |
Afijn, dan is het geen oldtimer maar een liefhebbers auto, dat moet je zelf maar bepalen. Het is allemaal aan smaak gebonden, dit is mijn smaak. Hoe dan ook, het is mijn hobby maar ook aan een hobby zit een maximum aan kosten. En dat maximum is bereikt voor deze auto. Dat is een overweging die ik zelf moet maken op basis van te verwachten werk en waarde. Voor minder geld koop ik dan een gavere 740/760 op benzine. Ik reageerde op iemand die met een sarcastische ondertoon "liefhebber gespot" zei en daarbij mijn "sloop" verhaal aanhaalde. [ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-10-2013 13:54:01 ] | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 14:23 |
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc. | |
daNpy | zondag 20 oktober 2013 @ 14:46 |
Dat moet allemaal nog blijken. (niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen) | |
TheFreshPrince | zondag 20 oktober 2013 @ 14:58 |
| |
r8v2 | zondag 20 oktober 2013 @ 15:03 |
Wim van Giersbergen ![]() | |
Turquaz52 | zondag 20 oktober 2013 @ 15:04 |
V&A / [TK]Mercedes Benz W116 280Se belastingvrij 2 Jaar APK..![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 15:07 |
^^^^ Die velgen ![]() Haal eens snel een setje kroonkurken. Ach, zitten ook genoeg prutsers tussen die alleen maar roest doorverkopen. trollol ![]() | |
r8v2 | zondag 20 oktober 2013 @ 15:07 |
Ik zou er nog mee gaan rondrijden ook ![]() | |
AchJa | zondag 20 oktober 2013 @ 15:10 |
Gvd... ![]() ![]() | |
RemcoDelft | zondag 20 oktober 2013 @ 15:46 |
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen. Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief! Of hebben ze hier een stokje voor gestoken? | |
Mehari | zondag 20 oktober 2013 @ 15:53 |
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen? Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen. Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij. Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting. Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling. | |
powerflux | zondag 20 oktober 2013 @ 15:58 |
klopt | |
CafeRoker | zondag 20 oktober 2013 @ 16:01 |
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb. | |
CafeRoker | zondag 20 oktober 2013 @ 16:02 |
Ik denk dat ik als ik zo'n dieselbenz had gewoon met een barrelrally mee zou doen en het ding naar een afrikaans weeshuis of iets dergelijks zou brengen. Financieel is hij toch bijna niets meer waard en op deze manier hou je er nog een leuke reis aan over. | |
Turquaz52 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:03 |
![]() Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ![]() | |
r8v2 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:08 |
Ja, die zijn een stuk beter ![]() | |
Bart-Willem | zondag 20 oktober 2013 @ 16:36 |
Ja, het zal uiterlijk half december aangeboden worden, en dan gaat het gewoon per 1-1-2014 in. Is ook niet spannend, want er zijn zelfs maatregelen in het verleden doorgevoerd dat 1 dag na stemming al ingevoerd werd. Een ander mooi recent voorbeeld is de Btw-verhoging: dat heeft ook niet gek lang geduurd (korter en sneller dan die oldtimer-soap nu). | |
Bart-Willem | zondag 20 oktober 2013 @ 16:39 |
Leuk detail: dat riep men ooit over de Volvo Amazon ook, sterker nog: toen die toegelaten werden bij de Volvo-club hier in NL dreigde heel die club te klappen omdat men vond dat dat geen klassieker was. Ander leuk voorbeeld: de Ford Mustang die nu een klassieker is, was eigenlijk de Opel Kadett van de USA in de jaren '60. Iets wat nu misschien geen klassieker is, kan dat gerust over 10-20 jaar wel zijn. Dat kan ook voor een 740 gelden. ![]() | |
r8v2 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:47 |
Zelfs ik had dat tien jaar geleden al. Een 140 was gewoon een oud schijthok. Inmiddels zijn het wel echt klassiekers. | |
Ivo1985 | zondag 20 oktober 2013 @ 16:48 |
Kijk ook naar de Kever, Mini, Eend, Renault 4 etc. Allemaal auto's met enorme productie aantallen en vele decennia lang geproduceerd. Toch hebben die nu echt wel de status van klassieker. Dat terwijl de Mini en Kever nog niet eens zo gek lang uit productie zijn. De originele Mini is tot en met het jaar 2000 nieuw geproduceerd en ook in ons land verkocht. De Kever is nog iets langer geproduceerd, maar de laatste jaren niet meer voor de Europese markt. | |
virl3 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:09 |
Had ik je m'n oldtimer al voorgesteld? ![]() ![]() | |
AchJa | zondag 20 oktober 2013 @ 18:08 |
Ja, daar knapt hij van op... ![]() | |
T42 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:11 |
dat is het systeem wat per 1-1-2013 in in gegaan nieuwe gaat per 1-1-2014 in dan krijg je weer een brief | |
T42 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:12 |
in jan of feb krijg je pas de brief met de keuze 100% of 25% | |
T42 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:16 |
tis meer de stallings verplichting. en de uitzondering. en wat zijn fans? als jij opgegroeit bent in een mercedes 200D in de jaren 80 en die nu je volwassen bent 1 wil hebben uit dat oogpunt dan vind ik dat je fan bent. maar heey als je anders fan bent maakt mij dat ook niet uit ik vind alles met auto's goed (op opel na ![]() | |
T42 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:18 |
koop ik toch een pekelbak? voor 200 kun je zat kopen en weer verkopen. veiligheid is puntje2 voor een auto die nu gratis wat en de afgelopen 2 jaar 750km heeft gereden moet ik ineens 1800 euro dokken.... hij is trouwens al geschorst omdat ik er nooit meer mee reed en de verzekering verlengt moest worden. | |
Mehari | zondag 20 oktober 2013 @ 22:11 |
Ja, dan gaat het pijn doen. Dat valt voor mij wel mee met een BX van 24 Euro, een eend van 11 Euro en 2 auto's van meer dan 40 jaar. | |
CafeRoker | zondag 20 oktober 2013 @ 22:56 |
Dit pareltje wil ik toch met jullie delen ![]() http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr | |
Sounddragon | zondag 20 oktober 2013 @ 23:48 |
Tof karretje, en zeker apart... wel een beetje aan de prijs, dat dan weer wel. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 21 oktober 2013 @ 00:12 |
Hoe zit het nu precies met een auto van september 87? is gewoon belastingvrij toch? En volgend jaar kwart tarief toch? | |
NoBody122 | maandag 21 oktober 2013 @ 00:35 |
Die Golf van mij is 3 maanden jonger (april 1988) dan die van Dimitri_; benieuwd of ik over 3 maanden ook zo'n brief krijg ![]() | |
Turquaz52 | maandag 21 oktober 2013 @ 03:27 |
Zo heb ik hem gekocht, en zo kan jij hem ook maken door de plastidip simpel te verwijderen en met een doekje thinner over de achterlichten heen gaan.. Als jij dat mooier vind.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 21 oktober 2013 @ 03:35 |
TGF by BBS velgen.. ![]() Best oldscool toch? | |
powerflux | maandag 21 oktober 2013 @ 07:28 |
Deze brief kan niet bestaan volgens elk van de 3 regelingen. Overigens ben je de 2e met een '88er en zo'n brief waar ik van heb gehoord. Heel bizar! | |
Gabrunal_2013 | maandag 21 oktober 2013 @ 08:07 |
de nieuwe regelingen bestaan nog niet, want ze zijn nog niet behandeld. De brief krijg je omdat nu de oude regeling nog geldt. | |
powerflux | maandag 21 oktober 2013 @ 08:35 |
Dat weet ik, goed lezen. ik zeg alle 3 de regelingen. Dat betekent: de huidige, de vorige én de nieuwe. - in de huidige regeling zou een 88'er pas in 2015 belastingvrij worden, niet 2014 De tabel was als volgt 1988 = 27jaar (2015) 1989 = 28jaar (2017) 1990 = 29jaar (2019) 1991 = 30jaar (2021) en dan vanaf 30 jaar vrij - In de regeling daarvoor had hij al dit jaar belastingvrij geweest moeten zijn, want hij was in 2013 al 25 jaar. en voor de compleetheid - in de nieuwe regeling, mits deze wordt aangenomen, was de 88er in ieder geval niet vrijgesteld geweest. Dus 2014 en dan belastingvrij komt uit de lucht vallen [ Bericht 2% gewijzigd door powerflux op 21-10-2013 08:52:21 ] | |
Ivo1985 | maandag 21 oktober 2013 @ 09:54 |
Verrek, nu je het zegt.... Ik wist het ergens wel maar realiseerde het me niet toen hier over de brief verteld werd. Dikke FAAL van de belastingdienst dus. | |
ZwartmetSuiker | maandag 21 oktober 2013 @ 20:37 |
En dan nog een heffing voor gas en diesel. Ik vind het nog steeds een goede regeling. | |
TheFreshPrince | maandag 21 oktober 2013 @ 23:01 |
Nou ja, in tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen. | |
daNpy | maandag 21 oktober 2013 @ 23:07 |
Daar denkt de politiek anders over. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:53 |
Klopt absoluut. Maar het is het minst slechtste alternatief t.o.v. de oude regeling. | |
Sounddragon | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:02 |
je moet het ook vanuit het pluche van het binnenhof bezien natuurlijk.. Een lastenverzwaring voor ons, is voor hen een lastenverlichting (denken ze). Dat die hele regeling waarschijnlijk op termijn en over de gehele linie gezien veel meer kost als hij oplevert komen ze over een jaartje of wat pas achter ![]() | |
daNpy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29 |
En in plaats van in de uitgaven te gaan snijden, komt er dan *badumtsssss* een nieuwe lastenverzwaring! | |
IJsblock | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52 |
Dit las ik ook ergens, ik heb net een toekomstige klassieker gekocht, gaat deze ook in 2017 onder het kwarttarief vallen? Het lijkt me logisch dat de auto's die over een x-aantal jaar 40 worden, ook vrijstelling krijgen van mrb. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:49 |
Het kwarttarief is toch ook een overgangsregeling? | |
T42 | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:16 |
jup heb een auto uit 2-1-1987 nee 1987 wel. 1988 moet tot 40 jaar wachten bouwjaar na 1987 dan moet je 100% betalen tot dat hij 40 jaar is. (bij de regeling die ze nu willen invoeren) | |
T42 | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:20 |
hij is teminste eerlijk er staan genoeg diesel en lpg wagens met blijvend belasting vrij | |
IJsblock | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:40 |
Damn....nou ja, enige voordeel is wel dat ik hem als klassieker voor 60 euro per jaar heb kunnen verzekeren en hem alleen als hobby auto gebruik. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:26 |
Ja, echt tenenkrommend af en toe. Maar zo zijn er ook nog mensen die ¤6.000,- denken te krijgen voor een basic 190D uit 1986 met 180.000km op de teller ![]() | |
virl3 | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:53 |
Nog nieuws? Bijvoorbeeld dat amendement van vliet van kracht blijft, het 40 jaar compromis afgeserveerd en Weekers met pek en veren Den haag uitgejaagd is of zo? | |
powerflux | donderdag 24 oktober 2013 @ 07:24 |
Geen nieuws. | |
RemcoDelft | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:06 |
Ja precies, en die 3 maanden betaald je vrouw het normale tarief, terwijl jij de rest van het jaar op kwarttarief zit. Lijkt me een prima loophole om met belastingkorting het hele jaar te rijden. | |
Bart-Willem | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:24 |
Alleen dat Weekers met cijfers is gekomen en het verslag van Autobelangen een kopje kleiner gemaakt heeft door met TNO-cijfers/onderzoeken te komen. Zie http://www.rijksoverheid.(...)lastingplan-2014.pdf en http://www.rijksoverheid.(...)update-oldtimers.pdf Als je het mij vraagt zal men @ Tweede Kamer en Eerste Kamer hier wel genoegen mee nemen. | |
YoshiBignose | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:27 |
Ik vind het wel een goede regeling alleen dat stallen in de winter vind ik belachelijk ![]() Masterbak, alleen doe ff de normale achterlichten er weer in ook ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:51 |
Is er al een reactie van stichting autobelangen? | |
Bart-Willem | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:12 |
Nee, alleen dat ze inzicht hebben gekregen in "niet-kloppende cijfers" (1 dag voordat het op de rijksoverheid-site stond), maar daarna is het angstvallig stil gebleven. Een beetje raar dus. | |
Turquaz52 | donderdag 24 oktober 2013 @ 14:29 |
Doekje met thinner en hij is zo weer de oude.. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:18 |
Nee zit zelf al met een bruin wrak ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:24 |
1000,- maar lager ook niet, wil een 750i E32 halen.. | |
Turquaz52 | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:25 |
2 jaar apk, nog nooit op LPG gelopen.. ![]() | |
r8v2 | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:28 |
Dat rapport van TNO is toch juist precies wat Autobelangen beweerde ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:14 |
Ik weet het niet precies, daarom ben ik ook heel benieuwd wat Autobelangen zegt. | |
CafeRoker | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:23 |
De details van de regeling zijn nog niet duidelijk. Het zou me niets verbazen als het zo geformuleerd is dat de auto in kwestie tijdens die maanden geschorst zou moeten zijn geweest, en dat een wisseling van eigenaar die keuze niet reset. | |
T42 | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:44 |
bij rdw omkeuring aangevraagd voor landbouw voertuig dat is toch beter dan 8 jaar schorsen | |
ColtZ40 | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:51 |
Voor welke van je 30 bolides? ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:02 |
Autobelangen beweerde telkens dat alles van de overheid en TNO etc op verkeerde importcijfers gebaseerd is. Maar dat blijkt dus mee te vallen. Daarnaast: het probleem van het "misbruik" van de oldtimerregeling heeft niet zozeer met de import te maken, maar het dagelijks gebruik van bijvoorbeeld een oude diesel en daar is de regeling nooit voor bedoeld geweest. ![]() | |
CafeRoker | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:32 |
die passat? | |
r8v2 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:36 |
Niet voor bedoeld geweest, maar een beetje gedogen was wel netjes geweest. Je levert uiteindelijk een hoop comfort in en je hebt meer onderhoudskosten. Daarbij wat wil je dan, iedereen de trein in? Of zich niet verplaatsen? | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:02 |
Ik heb met mijn W123 anders meer comfort dan het gros van de bestuurders met een moderne auto. ![]() Een toeslag (en dus niet meteen de volle 100%) voor diesel en LPG vind ik best redelijk aangezien de niet-oldtimers op LPG en diesel hier ook meer belasting voor moeten betalen. En waar ze ook wat meer naar mogen kijken is of het de enige auto van het huishouden is (dus aannemelijker dat de auto voor woon-werkverkeer gebruikt wordt) of dat er nog een auto aanwezig is waar wel MRB over betaald wordt. Ik vind het spijtig dat alles nu zwart-wit benaderd wordt terwijl er genoeg tussenoplossingen te bedenken zijn waar het merendeel van de berijders zich in kan vinden, waar de schatkist toch iets door gespekt wordt en waar de branche niet zo keihard de dupe van is. | |
r8v2 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:38 |
Comfort qua airco, cruise control, usb stick inpluggen, centrale vergrendeling op afstand, etc, dat tegenwoordig vrij standaard is, zelfs op kleine gebakjes. En die brandstoftoeslag was idd nog wel te betalen. Niet dat ik me verder druk maak hier in Zweden, maar toch ![]() | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06 |
Onderschat de gemiddelde klassieke Mercedes niet; met name de W126 en de W124 zijn enorm goed uitgerust en hebben al die "extra's" vaak ook gewoon. Ik heb zelf de meest basic variant, maar dat vind ik juist prachtig. Er gaat simpelweg niets kapot en het is autorijden in z'n puurste vorm.
| |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:09 |
Mwa: ik moet de eerste W124/126 nog tegenkomen met 6 airbags, ESP, 5-sterren NCAP, klimaatregeling, USB-audio, bluetooth telefoongedoe, CV+ab etc, etc. Gr, een Japanse Euro-5 rijder. | |
AchJa | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:13 |
Klimaanlage, cruise en CV zat al in de W123... | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:15 |
En de rest? | |
tammepiet | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:16 |
Ik heb een Volvo 740 uit 1986. Klopt het dat deze januari, februari van de weg moet? | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:19 |
Lees even dit topic door: komende winter niet, daarna wel. | |
Sounddragon | vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:35 |
is helemaal niet interessant. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43 |
Dat heeft mijn 'moderne' auto ook allemaal niet, en ik heb het nog nooit ook maar één seconde gemist. | |
ellevehC86 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:59 |
Allemaal dingen die je kunt missen als je zelf een beetje op het verkeer kunt letten ipv denken dat je in een kart zit en de weg een racebaan is met beperkte rijervaring. Ik heb zelfs de radio uitstaan om naar de motor van mijn auto te kunnen luisteren. | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:01 |
BS: het verkeer heb je alles behalve zelf helemaal in de hand. Prima dat je dat niet wilt, maar ga niet zeggen dat ESP, airbags en een goede contructie zaken zijn die je kunt missen. | |
ellevehC86 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:05 |
Oh, dat zeg ik meteen, zaken als afstand houden, alert blijven, netjes in de buurt van maximum snelheid zitten, met name met druk verkeer, voorkomt 80% van elk soort ongeluk. Al jouw opgenoemde zaken zijn om een ongeval op te kunnen vangen, niet om er 1 te voorkomen. | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:06 |
ESP. Maar als een dronken tokkie zich frontaal tegen je aanzet maak je toch minder kans op blessures in een relatief veilige auto. | |
ellevehC86 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:14 |
Ik blijf het zeggen, wil je een ongeval met autorijden totaal voorkomen, rij dan geen auto, er zitten altijd risico's aan verbonden. Voor de rest kun je door gewoon op te letten genoeg voorkomen. Als je mij probeert te overtuigen van jouw gelijk, doe dat dan eens asjeblieft niet, ik ben helaas net iets slimmer en ervarener dan de gemiddelde 19-jarige fokker om me met non-argumenten te laten overtuigen. | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:16 |
Je bedoelt dat je de veiligheidsvoordelen van moderne auto's bagateliseert omdat je graag in je oude gebakje wil blijven rijden. | |
ellevehC86 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:24 |
Als jij in je huis je elektrische installatie correct aanlegt, de apparaten netjes verdeelt over je huis, en bewust bent van het gebruik ervan, heb je 0,0 procent kans op een kortsluiting, dan hoef je geen overspanningsbeveiliging te gebruiken met allerlei soorten digitale gadgets in een kast achter een dikke deur om brand te voorkomen. Zo is dat ook met elke auto vanaf 1955+ Zorg dat je je auto mechanisch en elektrisch kan vertrouwen en je kunt bij elke situatie steeds weer vol vertrouwen het maximale uit je voertuig halen wanneer gevaar optreedt. Dit heeft niet met oude gebakjes te maken, dit heeft te maken met het feit dat de auto bepaalde kwaliteiten van de bestuurder overneemt, en dat mijnheer carbon, dat is absoluut nergens voor nodig als je een beetje zelfbewust bent. | |
CarbonC | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:27 |
Het verschil is dat thuis niemand anders aan je electrische installatie zit en je op de weg wel met allerlei externe factoren (mensen die niet kunnen rijden etc.) te maken hebt die je voor een significant deel niet kunt ontwijken door goed te rijden. M.a.w.: je vergelijking gaat mank. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:27 |
Ik zit toch echt liever in mijn W123 als ik word aangereden dan in een gloednieuwe Kia Picanto / Fiat Panda / Chevrolet Spark / Dacia Sandero / iedere andere willekeurige < ¤10.000 auto die op maandagochtend in elkaar is gezet... | |
ellevehC86 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:33 |
Ik heb nu al 3 keer een vergelijking gemaakt, 3 keer ervan zoek je naar irrelevante afwijkingen en veroordeelt het nu al voor de 2de keer, sorry, je moet nog veel leren als discussiepartner, het is vooral veel schreeuw en weinig wol met jou. Toch wens ik je een fijn weekend toe, jong ![]() | |
daNpy | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12 |
Daarom is er dus AEB ![]() | |
daNpy | vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12 |
Goede begrafenis verzekering? | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09 |
Neuh, van een crappy begrafenis heb ik zelf namelijk geen last. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:16 |
Daarbij is bijna elke auto van tegenwoordig een groot compromis. Vroeger had je tenminste nog echte auto's, de Duitse zeilboten met flinke fauteuils. Daar kan geen middenklasser van tegenwoordig tegenop. | |
Anne | vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:40 |
De "discussie" die hier nu wordt gevoerd heeft niks te maken met de oldtimer regeling of de achterliggende gedachte daarvan. Open een nieuw topic als je wilt discussiëren over de veiligheid van auto's van nu en van vroeger. En als je dat doet, probeer dan eens met een onderbouwing te komen. Lukraak wat roepen kan iedereen. | |
valek | maandag 4 november 2013 @ 11:25 |
Nog niets nieuws onder de zon? Heeft de 1ste kamer het nu al goed of afgekeurd? | |
ZwartmetSuiker | maandag 4 november 2013 @ 19:24 |
Belastingplan wordt wel besproken, ik weet niet wanneer de vrijstelling op de agenda staat. De Stichting autobelangen is ondertussen druk bezig achter de schermen. | |
powerflux | dinsdag 5 november 2013 @ 08:04 |
http://www.oudevolvo.nl/b(...)n/#wetgevingsoverleg | |
virl3 | dinsdag 5 november 2013 @ 08:30 |
Tx.. Duidelijk. 't zal 'm wel gaan worden gok ik. Gelukkig heb ik een benzine oldtimer en stalling. | |
RemcoDelft | dinsdag 5 november 2013 @ 09:32 |
Wat houden politici zichzelf toch lekker bezig he! Enig vooruit plannen en tijdig wetgeving wijzigen zit er niet in... | |
YoshiBignose | dinsdag 5 november 2013 @ 11:05 |
Maar wanneer gaat die zooi in dan, moet ik komende winter al stallen? | |
powerflux | dinsdag 5 november 2013 @ 12:03 |
Als je goed leest in de berichten van de afgelopen tijd krijgen we waarschijnlijk komend voorjaar een keuzeformulier. Dit betekent dat in jan en feb '14 nog gewoon de oude regeling geldt en dus niet gestald hoeft te worden. | |
YoshiBignose | dinsdag 5 november 2013 @ 12:04 |
Oh gelukkig ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 5 november 2013 @ 22:00 |
Het blijft hatelijk. Alleen al het feit dat Weekers wegkomt met deze manier van handelen en een plan dat zeker op de lange termijn onzin is en meer geld kost dan het oplevert. | |
Bart-Willem | donderdag 7 november 2013 @ 21:21 |
En dat baseer je op de foutieve berekeningen vol met aannames van Autobelangen? Mensen blijven toch wel autorijden. Hier in de buurt zie je belastingvrije S-klasses omgeruild worden voor S80's en andere flinke joekels van auto's (inzake: men was ruimte gewend, en men wil die ruimte behouden). Dat soort vervangingen heeft Autobelangen geen rekening mee gehouden, maar de rekenmodellen van de overheid houden daar wel rekening mee. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 8 november 2013 @ 01:48 |
Ik wil een 77er S-Klasse vervangen door een 87'er BMW 750i ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 8 november 2013 @ 18:35 |
Zou zoiets nu echt nog verkocht gaan worden voor een prijs die ook maar een beetje in de buurt van de vraagprijs ligt? http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr 2000 euro voor een jetta 2 edit: dafuq, 2500 voor een matgerolde jetta 1 http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr | |
powerflux | vrijdag 8 november 2013 @ 19:09 |
VW tuners. apart volk. | |
wormtrein | vrijdag 8 november 2013 @ 19:40 |
Dat puntje 'stallen' is wel vervelend: waarom mag je wagen niet gewoon die maanden stil staan aan de straat? | |
ColtZ40 | vrijdag 8 november 2013 @ 19:54 |
Omdat de regeling dan niks oplevert natuurlijk. Of je stalt de auto of je betaald het volle tarief. | |
wormtrein | vrijdag 8 november 2013 @ 19:57 |
Stallen levert de overheid toch niets op? Niet-stallers die niet anders kúnnen worden zo wel gedwongen te verkopen of te gaan betalen, dat wel. Maar dat heeft helemaal niets met het principe 'oldtimer rijden' te maken, en dat is toch wel smerig. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 8 november 2013 @ 19:57 |
Alsof die hele regeling überhaupt is afgestemd op het gemak van de oldtimerliefhebbers. Geld is het motief, nu ook grif toegegeven door Dhr. Weekers. | |
ColtZ40 | vrijdag 8 november 2013 @ 20:40 |
Een echte oldtimer liefhebber stalt zijn auto toch wel in de wintermaanden. Dus wat dat betreft slaan ze de spijker op zijn kop. De mensen die voor weinig geld proberen een auto te rijden hebben nu terecht pech. | |
powerflux | zaterdag 9 november 2013 @ 09:42 |
Dit vind ik zo'n rotargument. Ik heb en had alleen maar oldtimers maar een overdekte stalling zit er echt niet in. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 9 november 2013 @ 12:30 |
Met sommige oldtimers heb ik ook in de winter gereden. Nee, ze worden er niet beter van maar als je alles goed bijhoud dan is het niet zo erg. Al heb ik ook oldtimers die beslist een half jaar per jaar stilstaan. | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 12:47 |
Maakt je dat wel een liefhebber dan? | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 9 november 2013 @ 13:02 |
dat is kul. Je kunt ook een liefhebber zijn en geen garage hebben. Waarom zou je je auto niet aan de straat mogen zetten. Het is en blijft gewoon een bezuinigingsmaatregel (die niets op gaat leveren) | |
Sounddragon | zaterdag 9 november 2013 @ 13:34 |
Lees dat stukje effe in die link die geplaatst werd; dat maakt controle op het daadwerkelijk 'stil' staan zo goed als onmogelijk. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 november 2013 @ 13:37 |
Heel veel liefhebbers, hebben hun hobby zó lief, dat ze er het liefst dagelijks in/op rijden.. da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je een auto of motor in goede staat wilt houden zal het ding regelmatig moeten rijden, juist als je hem niet ergens lekker binnen kunt zetten. Niet iedereen woont zo riant dat ze een eigen oprit met garage hebben. | |
CafeRoker | zaterdag 9 november 2013 @ 19:21 |
Er zit geen verschil met een auto die de garage in en weer uit rijdt. | |
Sounddragon | zaterdag 9 november 2013 @ 20:00 |
| |
CafeRoker | zaterdag 9 november 2013 @ 21:09 |
Ja, dat heb ik gelezen. Hun punt is dat je niet kunt zien of ze verplaatst zijn. Ik bedenk me nu ik dit tik dat het ook om de bestemming gaat. Terwijl ik m'n vorige post tikte ging ik er van uit dat hij thuis voor de deur stond, en dat het ze dwars zat dat het niet aan te tonen zou zijn dat hij gereden had als hij de dag erna 10 meter verderop stond. Deze situatie maakt namelijk geen verschil met steeds weer in de garage zetten na gebruik. Maar het verschil is inderdaad wel dat je hem nu ook niet op je bestemming op de straat zou kunnen laten staan. | |
Sounddragon | zaterdag 9 november 2013 @ 21:15 |
Ze kunnen je ook ergens onderweg kentekenscannen, dan ben je ook gewoon de sjaak. of een parkeerprent oplopen, of een andere overtreding begaan; door rood, of aanhouden voor een kapot lampje. Hun redenatie is idd dat het gewoon niet te handhaven is ook al zou hij verplaatst zijn. De enige discussievrije manier is gewoon 100% van de straat met die auto, en als je alsnog gespot wordt, heb je óf de volle mep betaald, óf je hebt een deftig probleem ![]() En wat ze ook nog aanhalen; als ze dit soort overwinterings perikelen eenamaal toestaan, wordt de gewoon geschorste auto weer een discussiepunt; "ja, maar zij mogen het oooooook" (insert zeikstemmetje) ![]() | |
Ivo1985 | zaterdag 9 november 2013 @ 23:05 |
Ik heb mijn oldtimer om te rijden. Stalling in mijn wijk begint vanaf 100 euro per maand voor een vochtige en tochtige garagebox zonder elektra. Voor 1200 euro per jaar kan ik elke 5 jaar héél veel doen aan roestpreventie en plaatwerkherstel. Dus stal ik voorlopig gewoon buiten op de openbare weg, tot zich de mogelijkheid voordoet om direct aan huis te stallen. Kortom, je argument snijdt geen hout, want zonder binnenstalling ben ik beter in de gelegenheid om mijn oldtimer in een goede conditie te houden dan met binnenstalling. Nu kan ik natuurlijk ook mijn oldtimer ergens in een grote stalling ver buiten de bewoonde wereld zetten, zo'n (voormalige) boerenschuur. Maar dat maakt het gebruik van mijn oldtimer er niet makkelijker en aantrekkelijker op. En als liefhebber wil ik graag regelmatig tot vaak kunnen rijden. Ver van huis stallen is dus geen optie voor een échte liefhebber! | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 00:33 |
Ik ben wel wat meer dan 100 per maand kwijt voor het binnen stallen van mijn voertuigen. Maar dat 100x liever als aan de straat ![]() | |
CafeRoker | zondag 10 november 2013 @ 08:43 |
terecht dan om wegenbelasting te betalen zou ik zeggen | |
Ivo1985 | zondag 10 november 2013 @ 10:06 |
Dat wil ik op zich ook niet ontkennen. Zeker niet als je géén 'moderne' auto hebt zou ik het heel redelijk vinden om in elk geval voor de eerste oldtimer in je bezit de volle wegenbelasting te moeten betalen. Ik wil met mijn betoog alleen wel ontkennen dat het binnen of buiten stallen NIETS te maken heeft met wel of geen liefhebber zijn, maar slechts met de mogelijkheden die je hebt. In stedelijk gebied is een garage aan huis of garagebox haast niet te betalen en aan een auto die 10 km buiten de stad gestald staat om maar mooi te blijven heb je niks. Als je af en toe naar een oldtimer wil kijken die vooral mooi is, kun je beter een museumjaarkaart kopen. Kun je lekker op zondagmiddag in een automuseum bij oldtimers in perfecte staat gaan staan kwijlen. | |
Bart-Willem | zondag 10 november 2013 @ 13:01 |
Waar ik tot vorige week woonde wordt zéér intensief gecontroleerd door de gemeente (Eindhoven, naast Winkelcentrum Woensel omdat het klootjesvolk weigert 50 cent te betalen bij het parkeerterrein van WoensXL zelf). Alle kentekens worden gescanned, men maakt tig foto's en de gemeente zit zich nog te beramen wat men eventueel gaat doen (bijv. parkeervergunningen invoeren). Needless to say dat geparkeerde oldtimers bij de nieuwe regeling ook nog eens extra gecontroleerd worden aangezien de systemen/camera's van gemeentes, politie, RDW, douane en Belastingdienst aan elkaar gekoppeld zijn (en dat weet ik weer van de politie zelf). Het is dus enorm makkelijk te controleren. Daarnaast: je hoeft maar 1 vervelende buurman te hebben die een melding doet dat een oldtimer een paar maanden staat te verpieteren op straat en je hebt al een ambtenaar op de stoep staan. ![]() Voor de overgangsregeling/kwarttarief geldt gewoon hetzelfde als bij geschorste voertuigen: die mogen niet op de openbare weg rijden en dus ook niet op openbare parkeerplaatsen geparkeerd staan. Eigen inrit of stalling is dan een goede oplossing. | |
ZwartmetSuiker | zondag 10 november 2013 @ 13:09 |
Elke politieauto heeft ook een kentekenscanner. Ik ben wel eens aangehouden omdat in hun systeem stond dat mijn oldtimer gestald was, terwijl hij al 1 maand uit de schorsing/stalling was. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 18:10 |
Eigen inrit heb ik, garage ook als het moet maar dan moet ik wel moeilijk gaan doen want daar staan nu 3 motoren in. Gelukkig hoeft dit jaar de boel nog niet aan de kant, dus ik hoef nog geen kunstgrepen te gaan uithalen, maar volgend jaar dus wel. | |
AchJa | zondag 10 november 2013 @ 18:46 |
Zo, de W123 volgende week naar de sloop. Van twee auto's terug naar 1. | |
ZwartmetSuiker | zondag 10 november 2013 @ 19:20 |
Jammer, je komt over als een echte liefhebber. | |
TheSilentEnigma | zondag 10 november 2013 @ 19:30 |
Zo, vandaag de rubbers van W123 maar eens liefdevol ingespoten omdat de eerste vorst voor de deur staat. | |
AchJa | zondag 10 november 2013 @ 19:51 |
Geen garage, geen eigen oprit, afhankelijk van parkeerplek op de straat en hij begon nu ook minder te worden. Ik ga er niet meer in investeren gezien de plannen, het is mooi geweest na zeven jaar naar volle tevredenheid gereden te hebben in die ouwe diesel. Als ik een fatsoenlijke stalling/ sleutelruimte had gehad had ik hem wsl de komende 3 jaar (bouwjaar '77) gestald en volledig gestript en opgeknapt, maar dat zit er niet in. | |
TheSilentEnigma | zondag 10 november 2013 @ 19:54 |
Ik vind je wel erg voorbarig met de sloop hoor. Ten eerste is er nog een heel klein kansje dat de aangekondigde maatregelen niet doorgaan en/of aangepast worden en ten tweede zou je de auto toch ook kunnen verkopen? Krijg je er i.i.g. meer voor dan bij de sloop en het doet minder pijn... | |
AchJa | zondag 10 november 2013 @ 20:03 |
Die kans is nul komma nul. Er dient een zak met centen opgehaald te worden en de boekhouder regeert in Den Haag. Leer mij de politiek kennen, dit soort maatregelen worden er binnen 10 minuten doorheen gejast. De sloop is idd misschien te voorbarig... Ik ga er nog even over nadenken. | |
r8v2 | woensdag 13 november 2013 @ 12:46 |
Kijken of het wat uithaalt. | |
CafeRoker | woensdag 13 november 2013 @ 12:54 |
Als je hem 3 jaar stalt ben je zo'n 1000 euro kwijt. Dat krijg je er tegen die tijd, mits nog enigszins in redelijke staat, best voor terug. Zeker nu er door deze regeling heel wat broertjes en zusjes van de weg verdwijnen en de spoeling over een paar jaar dun wordt. | |
Leipo666 | woensdag 13 november 2013 @ 14:15 |
![]() ![]() | |
CafeRoker | woensdag 13 november 2013 @ 14:20 |
http://www.oldtimerstallinglimburg.nl/ ![]() | |
Leipo666 | woensdag 13 november 2013 @ 14:22 |
beetje uit de buurt, maar nooit gedacht dat zo zo goedkoop zouden zijn. helaas dat je er alleen je auto mag stallen en niet mag sleutelen... | |
aardappel18 | woensdag 13 november 2013 @ 17:53 |
- Hmnee, toch maar niet - [ Bericht 53% gewijzigd door Sounddragon op 13-11-2013 19:09:54 ] | |
Bart-Willem | woensdag 13 november 2013 @ 18:59 |
Daar klopt dus NIETS van! Zojuist is het debat namelijk geweest en het voorstel van Omzigt om de regeling uit te stellen is afgewezen. Weekers houdt vast aan invoering per 2014. | |
aardappel18 | woensdag 13 november 2013 @ 19:02 |
Ik heb het weggehaald. | |
Bart-Willem | woensdag 13 november 2013 @ 19:06 |
Goed zo, anders gaat men straks nog "Eureka" roepen, terwijl er lang geen meerderheid te vinden is in de Tweede Kamer (ook niet @ Eerste Kamer) om de regeling een jaar uit te stellen. ![]() | |
Thezappa | woensdag 13 november 2013 @ 20:18 |
Wat ik ff niet snap.. Je mag aantal maanden niet rijden? Stel je zet de auto dan op eigen terrein in een schuur .. Wat betaal je dan voor die 3 maanden? Zelfde als rest Van het jaar? Of MOET je hem schorsen? Of moet ik het zien net als winterstop v d motoren? | |
r8v2 | woensdag 13 november 2013 @ 20:24 |
Je betaald gewoon maximaal 120 per jaar en je mag die drie maanden niet rijden. Sim-pel. Schorsen is wat anders. | |
Thezappa | woensdag 13 november 2013 @ 21:17 |
Ok.. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 13 november 2013 @ 22:14 |
Toch afgeschoten? Er werd toch pas 19 november gestemd over het amendement van 50plus? | |
Bart-Willem | woensdag 13 november 2013 @ 23:17 |
Da's het enige, de rest heeft het niet overleefd en Weekers heeft aangegeven dat een jaar uitstel niet kan ivm het gat dat dan ineens in Belastingplan 2014 geslagen zal worden. Reken er maar op dat het voor 99% zeker doorgaat. | |
powerflux | donderdag 14 november 2013 @ 07:41 |
Dat neem ik ook aan. Toch is het volgende persbericht vrijgegeven Ik geloof die hele club sowieso niet, maar heb jij een bron waarin dit bericht wordt ontkracht? | |
r8v2 | donderdag 14 november 2013 @ 10:17 |
Dat is wat ik poste ![]() | |
powerflux | donderdag 14 november 2013 @ 10:48 |
ok ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 14 november 2013 @ 11:29 |
Dus 19 november wordt het spannend? | |
AchJa | donderdag 14 november 2013 @ 12:09 |
Niks spannends aan, het is een gelopen race. | |
virl3 | donderdag 14 november 2013 @ 12:51 |
Beetje positief blijven hoor... ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 14 november 2013 @ 13:07 |
Het debat in de Tweede Kamer is de bron, gisteren de hele dag uitgezonden op Politiek24 en op internet. Verslag ervan is hier te lezen: http://www.oudevolvo.nl/b(...)egeling-door-ja-nee/ | |
silenthill | donderdag 14 november 2013 @ 16:15 |
Ik heb nu net weer een oldtimer gekocht. Een Suzuki GX 100 SC de luxe ( Mooie naamgeving ). Is mijn 4de, die ik ooit heb gehad. Op benzine, als 2de auto en gebruik hem elk weekend hele jaar door. Verzekering 10 euro per maand. Wegenbelasting zal ook niet veel zijn met 640 kilogram. ![]() Ik hoop dat mensen met een oldtimer van 1300 kg of lichter( Op benzine ) hem echt niet wegdoen. Is echt zonde dat het allemaal zou verdwijnen. | |
Prowl | donderdag 14 november 2013 @ 19:56 |
Voor die 120,= p/j max is het onzin om een zware benzine kar weg te doen Als je nou zo'n LPG / Diesel amerikaans bakbeest bus ding hebt van 3200KG tja das weer een ander verhaal..... Bij mijn ouders in de straat heeft er iemand 2 van die enorme A-Team achtige gevallen van 1978 en van 1985 Die van 1985 hebben ze allang verkocht en een nieuwe fiat pinda ( ![]() Die van 85 was hun "roestige misbruik wagen" op LPG (45.000km/j) en die van 78 is een diesel die van antenne tot bumper helemaal gerestaureerd is met een moderner diesel blok (3500 KM/j) | |
ColtZ40 | donderdag 14 november 2013 @ 20:28 |
Pics? ![]() | |
TheSilentEnigma | donderdag 14 november 2013 @ 22:09 |
Waarom die 1300 kg? Maakt dat ook nog uit dan? Die van mij weegt 1306 kg... | |
Prowl | donderdag 14 november 2013 @ 22:13 |
Maakt geen bal uit, max 120,= p/j | |
silenthill | vrijdag 15 november 2013 @ 09:07 |
@Coltz40 Dit was mijn vorige. Ik heb nu een knal gele, nog geen foto's van. 640 kilgram. Ga dus hele jaar doorrijden, aangezien hier in de randstad een verwarmde garage te duur is. @TheSilentEnigma Als je het hele jaar door rijd betaal je toch gewoon wegenbelasting op gewicht? Ik rij het hele jaar door. 1300 kilogram was ook maar een voorbeeld, voor als je daar de volle 100 % wegenbelasting moet betalen. | |
Leipo666 | vrijdag 15 november 2013 @ 09:09 |
klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar | |
silenthill | vrijdag 15 november 2013 @ 09:14 |
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten. Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-( | |
Leipo666 | vrijdag 15 november 2013 @ 09:18 |
er zullen vast bedrijven/boeren/stallingen op in springen waardoor er meer stallingsmogelijkheden komen net zoals veel boeren overgegaan zijn op caravan/camperstallingen | |
Hyperdude | vrijdag 15 november 2013 @ 09:31 |
Een 635CSI hebben zonder stalling is misdadig. ![]() Anyway, als je die ¤75 MRB per maand niet op kan hoesten , kan je ook geen 635 op de weg houden. Het is geen 200DPochetSuzuki ![]() Ben het ook niet eens met het MRB-beleid in NL; maar als iedereen zo graag een uitkering of andere toeslag wil hebben, moet het ergens vandaan komen. En wat is makkelijker dan de nationale melkkoe? Get real. | |
silenthill | vrijdag 15 november 2013 @ 09:38 |
Toch zal ik zo lang mogelijk een oldtimer als 2de auto rijden. Liefst een type wat je weinig meer ziet rijden. Veel bekijks en veel rijplezier. Nou is mijn daily ook wel afwijkend. Stuur rechts, krijg je ook wel leuke reacties op ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 15 november 2013 @ 12:39 |
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo. | |
Bart-Willem | vrijdag 15 november 2013 @ 12:48 |
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 15 november 2013 @ 12:51 |
Wat opzich opvallend is gezien het beleid in buurlanden (ik noem een Duitsland). | |
r8v2 | vrijdag 15 november 2013 @ 13:00 |
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet! | |
Bart-Willem | vrijdag 15 november 2013 @ 13:01 |
Tja NL danst altijd naar de pijpen van de EU. Naar het volk luistert men niet, maar als men in de EU aan 1 ding denkt heeft NL het al ingevoerd. ![]() | |
TheSilentEnigma | vrijdag 15 november 2013 @ 22:31 |
En ik zou voor stallen gaan, ik gebruik de auto echt als 'tweede auto' en kan prima zonder. Vind het wel jammer, maar het scheelt me te veel geld voor die paar honderd kilometer die ik in die drie maanden zou rijden. | |
CafeRoker | zaterdag 16 november 2013 @ 12:59 |
hoe werkt het daar nu? | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 14:06 |
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.) - normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud ![]() | |
CafeRoker | zaterdag 16 november 2013 @ 14:13 |
Die O plaat is dan niet gewijzigd, klopt dat? En die tweede regeling is nieuw? | |
CafeRoker | zaterdag 16 november 2013 @ 14:14 |
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest? | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 14:15 |
Jep. De tweede regeling was eerst met volle belasting (wel iets minder dan normaal geloof ik) en gewoon een jaarlijkse keuring. | |
r8v2 | zaterdag 16 november 2013 @ 14:16 |
Aangezien ik geen Belg ben kan ik dat niet beantwoorden.. | |
Sounddragon | zaterdag 16 november 2013 @ 14:16 |
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 16 november 2013 @ 22:17 |
Dat is Nissan, geen BMW. | |
Sounddragon | zaterdag 16 november 2013 @ 23:42 |
Egal; dik blok met vooroorlogse techniek in een redelijk zware bak. | |
daNpy | zaterdag 16 november 2013 @ 23:45 |
Snelweg verbruik is lager als stads verkeer. En juist met die motoren ga je dat flink merken. | |
dion_v_k | zondag 17 november 2013 @ 01:02 |
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de nieuwe oldtimerregeling.. Het ging uiteindelijk toch om het milieu en niet over de extra inkomsten ![]() | |
Bart-Willem | zondag 17 november 2013 @ 14:15 |
Feit is dat het onderdeel uitmaakt van Belastingplan 2014, er wordt alleen over het gehele Belastingplan gestemd straks en niet over "losse onderdelen" ervan. Dus het heeft er wel degelijk mee te maken. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 16:05 |
Zojuist zijn de stemmingen geweest in de Tweede Kamer (was live te volgen via Politiek24). Alle moties en amendementen om de regeling te versoepelen of uit te stellen zijn allen verworpen. Ook is het Belastinplan 2014 (waar de oldtimerregeling deel van uitmaakt) unaniem aangenomen. Dat de Eerste Kamer de nieuwe oldtimerregeling gaat wegstemmen lijkt wel heel ver weg gezien de steun van de partijen die de regeling wél steunen. Zeker als Belastingplan 2014 als een totaalpakket wordt aangeboden in de Eerste Kamer. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 19 november 2013 @ 16:13 |
Is er bekend wie voor/tegen het amendement stemde? | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 16:27 |
CDA, SP, PVV, die eenmansfractie van die ex-PVV'er en 50plus. De rest verwierp de motie. Opvallend: bij de motie Van Vliet (om de huidige regeling te laten zoals die is) stemde CDA niet voor. Beetje vreemd, dus geen idee wat die eigenlijk wel willen. Nog opvallender: het CDA was in haar verkiezingsplannen nog fel over oldtimers, en moest de vrijstelling in zijn geheel afgeschaft worden. ![]() | |
valek | dinsdag 19 november 2013 @ 16:34 |
We kunnen dus stellen dat de nieuwe regeling vanaf januari 2014 er komt? | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 16:40 |
Ja, de kans dat de Eerste Kamer tegen het Belastingplan 2014 zal stemmen is echt héél minimaal. | |
virl3 | dinsdag 19 november 2013 @ 17:58 |
![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 19 november 2013 @ 17:59 |
Had je anders verwacht? ![]() | |
virl3 | dinsdag 19 november 2013 @ 18:43 |
Gehoopt wel .. Dit was een uiting van goh da's best wel balen. | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 18:59 |
| |
daNpy | dinsdag 19 november 2013 @ 19:00 |
De regeling ging toch geld opleveren? ![]() | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 19:02 |
De politiek is in de veronderstelling dat iedere oldtimer plotseling belasting gaat betalen... ![]() | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 19:05 |
Kabinet rijdt nationale oldtimerpark in de prak Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby. Dat krijg je met een kabinet dat iedere kans op lastenverzwaring aangrijpt: ook je hobby is niet meer veilig voor de grijpgrage graaihandjes van Rutte 2. Vandaag is de belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar gesneuveld in de Kamer. Er komt geen uitstel en geen overgangsregeling. Ook voor klassiekers die tien maanden per jaar onder een doek in de garage staan om ze uit weer & wind te houden, moet wegenbelasting opgehoest gaan worden van Weekers. Ondanks de weerstand van veel autoliefhebbers en ondanks valse info, rijdt Weekers hiermee een stukje cultuurhistorie total loss. Omdat het kabinet iedere cent nodig heeft. Niet dat ze veel zullen hebben aan deze belastingmaatregel. CDA'er Omtzigt denkt tenminste dat het bejaarde wagenpark zal worden geëxporteerd, geschorst en verkocht, maar in ieder geval niet de beoogde belasting op zal brengen. En daar kon ie wel eens gelijk in krijgen (zie ook: btw- en accijnsverhoging versus tanken & boodschappen doen over de grens). Het Nederlandse asfalt is weer een stukje grijzer geworden vandaag. Eeuwig zonde. Geenstijl | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 19:13 |
Update: Ik heb hem daadwerkelijk naar de sloop gereden, hij gaat of naar Marokko oid of het worden een berg onderdelen. Het gaat gewoon niet gebeuren dat die bak nog een cent belasting oplevert. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 19 november 2013 @ 19:15 |
Maar wat betekent dit op korte termijn, nog specifieker, voor januari en februari 2014? Want ik wil eigenlijk weer een oldtimer kopen. | |
virl3 | dinsdag 19 november 2013 @ 19:19 |
Raar stukje?? Dit betekend dat het kwart tarief voorstel met winterschorsing ook de nek om is gedraaid????? | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 19:24 |
Daar lijkt het wel op in dit stuk, maar ja, Geenstijl... | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 november 2013 @ 19:47 |
Ik verwacht nog wel een actie vanuit de lobby eigenlijk. Hoe dan ook, morgen toch maar vast een afspraak met de garage inplannen (moet toch weg voor een onderhoudsbeurt) om de gastank te laten verwijderen. | |
powerflux | dinsdag 19 november 2013 @ 19:50 |
Wat gaf de sloop er nog voor dan dat dat aantrekkelijker was dan op de 2e hands markt zetten? | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 19:51 |
Veel te weinig, maar daar ging het mij niet om. Principe kwestie. | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 20:01 |
En het volgende kan er natuurlijk ook wel bij:Bovag ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 19 november 2013 @ 20:06 |
Wat een compleet bord voor de kop zeg, ongelofelijk. | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 november 2013 @ 20:11 |
Voor de diesel- en LPG-oldtimers zal dit weinig uitmaken omdat die massaal geëxporteerd/gesloopt/teruggebouwd zullen worden. | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 november 2013 @ 20:13 |
Uit principe een rijdende MB W123 naar de sloop brengen omdat je er anders belasting voor zou moeten betalen? Jouw principe is dat je duidelijk wilt maken dat je de auto reed vanwege de belastingvrijstelling i.p.v. uit liefhebberij? | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 20:15 |
Neen, uit principe omdat ik het de regering niet gun dat er iemand eventueel wel belasting over gaat betalen. | |
Nucky | dinsdag 19 november 2013 @ 20:16 |
Ligt het nu aan mij of is het kamerdebat van vandaag niet veel nieuws onder de zon? Er komt geen overgangsregeling, andere plannen blijven als waar we al op gerekend hadden. Had ook geen overgangsregeling verwacht. Te veel gedoe. | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 november 2013 @ 20:24 |
Hmm, daar heb je een punt. Toch zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen geloof ik... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 19 november 2013 @ 20:41 |
Je suggereert dat iedereen nu het volle pond moet betalen? | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 20:47 |
Voor januari en februari 2014 hoeft de oldtimer op benzine (die in de overgangsregeling valt) nog niet geschorst te worden. De bezitters van oldtimers op benzine ontvangen in maart een brief van de belastingdienst waarin staat hoe men gebruik kan gaan maken van deze overgangsregeling. Voor 2014 geldt dus dat er alleen in december de oldtimer van straat moet verdwijnen, voor 2015 en later geldt dus wel gewoon de "ophokplicht" voor de maanden januari, februari en december. | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 20:50 |
En wat komt ervoor in de plaats? Juist ja: een belastingplichtige auto. En daarmee worden die ingeschatte opbrengsten "die tegen zouden vallen" alsnog binnengehaald. ![]() Hier in de buurt stond een belastingvrije S-klasse, die is een paar weken terug ingeruild voor een S80. Als meer mensen met een belastingvrij slagschip dat doen, dan worden die opbrengsten alsnog gehaald vermoed ik. ![]() | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 20:54 |
Die had ik al. Als je ff terugleest kun je zien dat ik van twee naar 1 auto ben gegaan. ![]() Ergo: De W123 betaalt geen belasting, worden geen onderdelen meer voor gehaald, wordt niet meer mee getankt voor de leuke ritten, wordt geen onderhoud meer aan gepleegd etc. Weekers kan in mijn geval rekenen tot hij een ons weegt maar het levert hem minder op. | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 21:07 |
Maar je gaat daardoor wel automatisch meer rijden in je eerste auto, wat dus betekent dat die meer accijnzen zal gaan afdragen aan de schatkist. ![]() | |
TheSilentEnigma | dinsdag 19 november 2013 @ 21:12 |
Niet als de 123 vooral hobbymatig werd gebruikt natuurlijk. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2013 @ 21:16 |
Inderdaad, in een klassiekerpuzzelrit ga je echt niet deelnemen in een 107 ofzo ![]() | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 21:17 |
Nee. Maar blijf dat vooral geloven, jij rekent je ook al rijk. | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 21:20 |
Of in het weekend ff een stuk voor de lol toeren etc. Dat ga je ook echt doen in de auto waar je de rest van de week al in zit... ![]() | |
dion_v_k | dinsdag 19 november 2013 @ 21:32 |
Ik tank elke week in Poppel, van mij mogen ze vandaag nog kapotvallen in Den Haag ![]() | |
Dingest | dinsdag 19 november 2013 @ 21:34 |
Ik denk dat als ik mijn 96 nu weg zou doen, dat het niet bepaald voordeel oplevert voor de overheid - zelfs al zou ik hetzelfde aantal kilometers 'overhevelen' naar mijn dagelijkse auto. Het zal bij een ieder op een andere manier liggen, maar bij mij zouden ze enkel verliezen ![]() Voor de rest; /care. De mensen die voldoende van hun auto houden vinden wel een manier om hem te houden. De mensen die er dagelijks in willen rijden zullen hopelijk wel inzien dat met regelmatig gebruik het niet onredelijk is daar gewoon voor belast te worden. | |
AchJa | dinsdag 19 november 2013 @ 21:34 |
Ik ga het ook eens uitrekenen... Inclusief boodschappen moet ik een heel eind kunnen komen denk ik (ongeveer 90km van de Duitse grens). | |
Nucky | dinsdag 19 november 2013 @ 21:38 |
Nou, eigenlijk snap ik niet helemaal wat er nu besloten is. Is onderstaand nog van toepassing? ![]() | |
virl3 | dinsdag 19 november 2013 @ 22:45 |
Hahaa! Wat dacht je hier van? De http://www.citybugclub.nl/!! Word mischien binnenkort errug populair on ex oldtimer op diesel bezitters die toch weer 't club gevoel willen hebben.. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 19-11-2013 22:53:21 ] | |
klawie | dinsdag 19 november 2013 @ 23:19 |
Gaat get nou nog door de regeling?? | |
Bart-Willem | dinsdag 19 november 2013 @ 23:26 |
Ja, de overgangsregeling gaat door. Dat stukje van Geenstijl zet veel mensen op het verkeerde been, maar de overgangsregeling is gewoon intact gebleven. | |
valek | woensdag 20 november 2013 @ 00:23 |
Maar moet gas er dan wel uit? En waar heb je dit vandaan? | |
Bart-Willem | woensdag 20 november 2013 @ 00:27 |
LPG moet eruit, alles valt terug te lezen op de site van de Belastingdienst, Tweedekamer.nl en interviews met Weekers bij o.a. BNR autoshow en dat ene Tros-radioprogramma (naam even kwijt). ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 20 november 2013 @ 02:22 |
Heb de mijne net op tijd omgebouwd dan.. En op tijd de Benz niet omgebouwd naar LPG.. ![]() *fieuw* oh ja, brandstof mag van mij part 2 euro de liter kosten, zo kun je zien hoe SCHANDALIG de overheid is. Ik tank toch hier lekker over de grens voor 1.45/1.50 de liter Super95 of V-Power voor 1.55. Maar heb wel te doen met mensen die niet in de buurt van Duitsland wonen.. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 20 november 2013 @ 08:35 |
In België was de brandstofprijs weer gestegen gisteren; vorige week nog 1.44, gisteren betaalde ik 147.9 ![]() | |
Nucky | woensdag 20 november 2013 @ 10:17 |
Hier de passage m.b.t. oldimers in het debat over amandementen op het Belastingplan 2014 afgelopen maandag 18 november: Amendement Klein inzake de oldtimervrijstelling (Kamerstuk 33 752, nr. 49) Bron Strekking: Uitstel tot 1 januari 2015 van de wijzigingen in het Belastingplan 2014 wat betreft de beperking van de vrijstelling MRB voor oldtimers. Kanttekeningen: Het voorstel zoals opgenomen in het Belastingplan 2014 is een adequaat compromis dat op verzoek van uw Kamer, op basis van een door uw Kamer verleend mandaat en in nauw overleg met de oldtimerbranche is overeengekomen. Een jaar uitstel wijzigt de structurele gevolgen voor bijvoorbeeld diesel- en LPG-oldtimers niet maar kost wel ¤ 123 miljoen in 2014. Het amendement voorziet niet in een dekking. Het jaar 2014 kent overigens enkele versoepelingen. Zo mag bijvoorbeeld in de maanden januari en februari van 2014 nog onbeperkt gebruik worden gemaakt van de weg. Oordeel: Ontraden. Er verandert dus structureel niets aan wat we allemaal al wisten. En je mag in 2014 in januari en februari nog wel de weg op. (zou je willen met je oldtimer). Dit is en blijft het dus: ![]() Capiche? [ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 20-11-2013 13:03:59 ] | |
ZwartmetSuiker | woensdag 20 november 2013 @ 10:34 |
Het blijft jammer. | |
AchJa | woensdag 20 november 2013 @ 10:46 |
![]() | |
dion_v_k | woensdag 20 november 2013 @ 16:16 |
Dus die overgangsregeling voor benzine's komt er dus toch? ![]() | |
Nucky | woensdag 20 november 2013 @ 16:24 |
Het is maar hoe je 'overgangsregeling' definieert. 'Overgangsregeling' doet vermoeden dat het een regeling tussen twee andere regelingen in is. Dit zijn naar mijn mening gewoon nieuwe regels, die ingaan op 1 januari 2014. | |
daNpy | woensdag 20 november 2013 @ 17:13 |
De huidige overgangsregeling van 25 -> 30 jaar is nog bezig ![]() | |
Hyperdude | woensdag 20 november 2013 @ 18:26 |
Ze snappen het zelf ook niet meer. ![]() | |
aardappel18 | woensdag 20 november 2013 @ 21:18 |
Ik ben wel zó strontziek van die oldtimer kwestie. | |
dion_v_k | donderdag 21 november 2013 @ 00:50 |
Heel Nederland is er strontziek van alleen daar in Den Haag vermaken ze zich met de dag meer ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 22 november 2013 @ 14:55 |
Het zijn letterlijk allemaal nutteloze regelgevingen om de begroting maar sluitend te krijgen. Wel opvallen dat ze daar zo open over zijn in de regering. | |
klawie | maandag 25 november 2013 @ 22:55 |
http://m.youtube.com/watch?v=S6raYu0yK4M Van fokker voor fokkers | |
Hyperdude | maandag 25 november 2013 @ 23:15 |
Nu moet ik bij iedere W126 die ik zie, aan deze kneus denken. ![]() | |
klawie | maandag 25 november 2013 @ 23:18 |
1 ding scheelt in de winter denk je niet meer aan hem | |
Tha_Duck | dinsdag 26 november 2013 @ 08:26 |
Ik ben zo benieuwd hoeveel geld de regering aan mijn 2CV van 32 jaar oud overhoudt ![]() Wedden dat het meer kost dan het oplevert ![]() | |
Nucky | dinsdag 26 november 2013 @ 09:49 |
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand: http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters | |
T42 | dinsdag 26 november 2013 @ 10:07 |
top ![]() | |
T42 | dinsdag 26 november 2013 @ 10:08 |
systeem + controle kost zowiezo al meer dan wat het opbrengt volgens de rekenkamer | |
T42 | dinsdag 26 november 2013 @ 10:11 |
uhm jah dat doe ik ![]() | |
T42 | dinsdag 26 november 2013 @ 10:12 |
andere landen hebben belasting op brandstof en dan nog zijn ze goedkoper??? | |
Tha_Duck | dinsdag 26 november 2013 @ 10:12 |
Daarom verwacht ik ook dat het allemaal wel los zal gaan lopen, met een beetje geluk duurt het 3 maanden ![]() | |
T42 | dinsdag 26 november 2013 @ 10:13 |
net gestart ze hebben niet eens het geduld dat te testen | |
RemcoDelft | dinsdag 26 november 2013 @ 10:40 |
Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken. En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij! | |
Nucky | dinsdag 26 november 2013 @ 11:04 |
In mijn beleving is er een groot verschil tussen dagelijks of hobbymatig gebruik. Bij invoer van de 'wintermaanden' regeling alleen, had men de eerste categorie gebruikers kunnen uitsluiten. |