SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Cursus blackberry voor senioren dan maar?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:41 schreef buzz1291 het volgende:
Kan van mijn Blackberry geen foto's uploaden
Op de fiets naar 't werk geen optie?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Over een maand gaan we naar een ander pand, zonder sportruimte. Moet deze maand nog pakken wat ik kan qua lunch sporten...
Vond hem juist zo mooi in het blauw! Maar ja, zwart... Zo heb je ze het liefst zekerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:32 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk een naamtopic. Ik denk alleen dat dees al vol is als ik mijn zwartgespoten Lorini terug ontvang. Dat is ws. op zijn vroegst zondag aanstaande.
Werkfiets eiks zwart liefst idd, dat past bij de huisstijl van de zaak. Ook wel handig ivm vuil enzo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vond hem juist zo mooi in het blauw! Maar ja, zwart... Zo heb je ze het liefst zeker
Best duur toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:23 schreef kaasplankje het volgende:
Je zal maar Dura ace naven nodig hebben. 119.- voor 36gts. en 149.- voor 32gts.
http://www.cnc-bike.de/product_info.php?products_id=12520
http://www.cnc-bike.de/pr(...)15&products_id=12522
Ik ben niet zo heel erg behept met wielen vlechten, maar zouden die 36gts. naven nu om en om gespaakt matchen met een 18gts velg? Ik vroeg het me gewoon af, net als om de zoveel eentje overslaan om 32gts naven te matchen met 214gts velgen bv.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:23 schreef kaasplankje het volgende:
Je zal maar Dura ace naven nodig hebben. 119.- voor 36gts. en 149.- voor 32gts.
http://www.cnc-bike.de/product_info.php?products_id=12520
http://www.cnc-bike.de/pr(...)15&products_id=12522
Voor een set dura ace naven vind ik 119.- geen geld. Er heeft een Japanner een week op die kogelbanen lopen polijsten hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Best duur toch?
http://www.cyclingweekly.(...)ction_ref_map=%5B%5D
Nee, Buzz heeft niet zitten kloten met Digitalepo. Maar een andere stakkert wel denk ik. Kon je verwachten. Nu nog wachten op een programma update waarbij je uitsluitend de segmenten een beetje kunt opvoeren en het hele Strava kan bij het grofvuil.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Best duur toch?
http://www.cyclingweekly.(...)ction_ref_map=%5B%5D
Voor mij niet nee, maar ik meen er wel eens van gehoord te hebben. Om en om zou moeten kunnen, al denk ik dat die 36gts niet genoeg "vlees" op de flens hebben voor een radiaal gespaakte optie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En Buzz, nee dat is geen pan natuurlijk.
Het zal misschien best kunnen, maar het ziet er niet uit. Garantie zal je vast niet krijgen als de flens scheurt met maar de helft spaken in de flensgaten. Wat niet wil zeggen dat 't ook gebeurt, Campy geeft ook geen garantie op radiaal gevlochten wielen van hun losse naven maar 't kan wel, ik heb 't zelf al gedaan, al was dat wel met 32 en 36 gts velgen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor mij niet nee, maar ik meen er wel eens van gehoord te hebben. Om en om zou moeten kunnen, al denk ik dat die 36gts niet genoeg "vlees" op de flens hebben voor een radiaal gespaakte optie.
Op de nieuwe locatie wel...als de douchefaciliteiten tenminste kloppen, dat is ons wel beloofd. Hilversum - Schiphol is gewoon wat ver weg voor op en neer. Nu gaan we naar vlak bij de Arena, dat opent mogelijkheden! Hoop dat er een fietsenstalling is waar je desnoods de fiets een nachtje kan laten staan ook. Maar dat weet ik nog niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de fiets naar 't werk geen optie?
Heen en terug op 1 dag moet toch ook wel lukken? 20/25 km enkele reis? Lijkt me een perfect afstandje om je kilometrage op te krikken 2/3x per week.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Op de nieuwe locatie wel...als de douchefaciliteiten tenminste kloppen, dat is ons wel beloofd. Hilversum - Schiphol is gewoon wat ver weg voor op en neer. Nu gaan we naar vlak bij de Arena, dat opent mogelijkheden! Hoop dat er een fietsenstalling is waar je desnoods de fiets een nachtje kan laten staan ook. Maar dat weet ik nog niet.
Ja verdomme, in Holland verzuipen we zowat na 5 dagen zondvloed, en hij heeft in Friesland elke dag stralende zon. Ik kan niet eens bij m'n schuur komen zonder lieslaarzen aan te trekken....quote:
20 is denk ik de ideale fietsafstand. Zo'n 40 minutejes zoet. Alles eronder is net even te kort eigenlijk en daarboven kost net te veel tijd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heen en terug op 1 dag moet toch ook wel lukken? 20/25 km enkele reis? Lijkt me een perfect afstandje om je kilometrage op te krikken 2/3x per week.
Bang voor een druppeltje water?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja verdomme, in Holland verzuipen we zowat na 5 dagen zondvloed, en hij heeft in Friesland elke dag stralende zon. Ik kan niet eens bij m'n schuur komen zonder lieslaarzen aan te trekken....
Vanavond tacxen met harige benen. t gaat snel bergafwaarts met de seizoensafsluiting zo
Grippers verjaardagscadeauwens voor volgend jaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja verdomme, in Holland verzuipen we zowat na 5 dagen zondvloed, en hij heeft in Friesland elke dag stralende zon. Ik kan niet eens bij m'n schuur komen zonder lieslaarzen aan te trekken....
Vanavond tacxen met harige benen. t gaat snel bergafwaarts met de seizoensafsluiting zo
Zeg wat is dit nu weer, gewoon rijden met je luie donder natuurlijk, regenjack aan en spatborden op je roestbakkie en vooruit met de geit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
23 km volgens Google maps...moet inderdaad wel kunnen op 1 dag. Maar het is fijn als de optie er zou zijn om de fiets te laten overnachten...als je weet dat het 's ochtends mooi is, maar s'avonds gaat regenen kun je dan nog leuk wat kilometers 's ochtends pikken.
Ja, m'n novatec naven lopen dan meteen vol en draaien voor geen meter meerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bang voor een druppeltje water?
Tjonge. Zoals kaas zegt. Even 40 minuten door de regen heen is toch niet zo'n ramp? Als je nou zegt storm, of extreme kou/sneeuw/ijs, dan snap ik het. Maar regen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
23 km volgens Google maps...moet inderdaad wel kunnen op 1 dag. Maar het is fijn als de optie er zou zijn om de fiets te laten overnachten...als je weet dat het 's ochtends mooi is, maar s'avonds gaat regenen kun je dan nog leuk wat kilometers 's ochtends pikken.
@Gripper: Taxcen met harige poten, het klinkt bijna als een sexuele afwijking, hoe diep ben je gevallen, van gladdde, gesoigneerde klimmer naar harige aap...
Goedkope bagger dusquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, m'n novatec naven lopen dan meteen vol en draaien voor geen meter meer![]()
Nou ja, t is ook eigenlijk vooral dat ik er nog geen tijd voor heb gehad/gemaakt deze week.
Sorry, m'n watjes reflex trapte weer even af...sinds m'n burnout is m'n weerstand in stress tijden gewoon niet wat het ggeweest is. dus dan moet ik voorzichtiger zijn. ook al is dat nu een tijd geleden. Maar wie weet...ik heb nog een week of 5 voor de verhuizing. Elke week in de lunch blijven sporten, op tijd naar bed...wie weet wat er aan m'n zwakke karakter te doen isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tjonge. Zoals kaas zegt. Even 40 minuten door de regen heen is toch niet zo'n ramp? Als je nou zegt storm, of extreme kou/sneeuw/ijs, dan snap ik het. Maar regen?
Wanneer heb je je burnout gehad dan? Mij lijkt het iig fijner om met de fiets naar huis te zoeven door de regen, dan weer in de trein met al die lelijke chagrijnige geitenkoppen te zitten. Plus dat je dan hier kan opscheppen dat Patroon & Gripper mietjes bennen omdat ze alleen met mooi weer fietsen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Sorry, m'n watjes reflex trapte weer even af...sinds m'n burnout is m'n weerstand in stress tijden gewoon niet wat het ggeweest is. dus dan moet ik voorzichtiger zijn. ook al is dat nu een tijd geleden. Maar wie weet...ik heb nog een week of 5 voor de verhuizing. Elke week in de lunch blijven sporten, op tijd naar bed...wie weet wat er aan m'n zwakke karakter te doen is![]()
Ik zit nu in elk geval in week 2, Morgen ga ik eens 's ochtends voor het werk sporten, eens kijken hoe dat bevalt.
Rare kromme buizen. Ga je de hipsterroute neem dan zo'n dikke santos met leren zadel/stuurlint en een vette rohloff naaf.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Hipster gehalte is oorverdovend, dat wel, maar wel iets anders dan anders.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Zo, jaloers! Lijkt me heerlijk zo'n vakantie. Heb je daar een fiets gehuurd of eigen fiets meegenomen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:58 schreef ChangingCranks het volgende:
Zo eindelijk terug van 2 weken vertoeven op Lanzarote, heerlijk wat km's kunnen trappen in de zon.
Was voor mij voor t eerst dat ik "bergen" op kon rijden en gelukkig ook weer af. Wel een heerlijk eiland om te fietsen, was vrij rustig in deze periode wat ook scheelt dat er dan weinig mensen op de weg zijn, helemaal als je wat vroeger vertrekt. gemiddeld zo'n 80 km per dag in de ochtend. En dan smiddags heerlijk in dat warme zonnetje genieten!
goed bezig! 11K gaat ook nog wel lukken toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:12 schreef MarcoD het volgende:
Net stukje gefietst nu zit ik vanaf begin van het jaar op de 10000km+ gefietst. Goed jaar!
Ja dat ken heel goed, ik heb ze een keer of 8 gedaan vandaag geloof ik. Volgende keer zwaaien hé?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:41 schreef thomasss het volgende:
[..]
Zo, jaloers! Lijkt me heerlijk zo'n vakantie. Heb je daar een fiets gehuurd of eigen fiets meegenomen?
Volgens mij kwam ik vanochtend nog Kaasplankje tegen op de Maasboulevard in Rotterdam, ken dat?
Overigens vandaag het advies van RealBizkit opgevolgd door een ander rondje te fietsen. Over de Brienenoordbrug richting Ridderkerk. Wat een teringding is dat met wind tegen. Verders wel lekker gefietst natuurlijk.
Denk t wel ja, moet lukken. MTB zit eindelijk weer in elkaar dus daar ga ik nu maar iets meer op fietsen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
goed bezig! 11K gaat ook nog wel lukken toch?
Ik heb nog niet met Veloflex gereden. Die staan voor volgend seizoen op de rol. Ik denk dat je er een goede keus mee maakt want ze zijn minder hoog dan die 23 mm Vittoria's die door de hoogte nog eens extra uitbollen tot 25,2 mm (zelf opgemeten) breed op een Mavic 20 mm velg. En hoe lager de band hoe minder uitbolling denk ik. Maar gezien de vorm van die Notubes lijkt het me ook van belang hoe dik en hoe die kevlar draad in de band ligt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:42 schreef Gripper het volgende:
Ik zit ff rond te neuzen naar wat onderdelen en spulletjes.
O.a. nieuwe banden voor op de Notubes klimwielen, de zoektocht naar de band die er 100% zeker niet vanaf wipt gaat door![]()
Stan legt het op hun website zo uit:
http://www.notubes.com/literature/bst.pdf
En ik wil er graag eens een set van die Veloflex masters omheen leggen. Want de Vittoria evo's geven die wielset sowieso een vette tube-look, en veloflex is hetzelfde als vittoria maar dan goeiekoper. En lekbestendiger, schijnt het?
Zou ik dan beter af zijn met de std (23 mm) , extra brede (25 mm) of juist hele smalle van 20 mm?
Extra comfort van een 25 mm band hoef ik nie. Die banden zijn al zo soepel, dat 23 me ook meer dan genoeg comfort geeft. Dus de keus gaat dan vooral tussen std of smal.
Ja ik mis m ook! Laten we met z'n allen heel hard roepen dan komt ie misschien wel?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waar is die eentwee toch als je 'm nodig hebt.
Morgen een klein stukje over strand even de fietst testen, dan zondag genoeg tijd om verder te wennen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:54 schreef keesfietst het volgende:
Vind die hipsterfiets meer een clownsfiets. Als je een echte bent pak je een mooi klassiek frame die je een beetje bijschaaft.
Muzas, als je geen zadelpijn hebt kun je het beste naar een witte variant van je huidige zadel zoeken, of hetzelfde merk in ieder geval.
Hoe staat het met de training voor de beachrace Marco? Blanco erheen of ga je nog ff oefenen deze dagen?
Huren, zelf meenemen kost een godsvermogen en voor een paar euro huur je een fiets voor een dag. zelf had ik een goede fiets voor 13 dagen voor nog geen 190 euro.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:41 schreef thomasss het volgende:
[..]
Zo, jaloers! Lijkt me heerlijk zo'n vakantie. Heb je daar een fiets gehuurd of eigen fiets meegenomen?
Volgens mij kwam ik vanochtend nog Kaasplankje tegen op de Maasboulevard in Rotterdam, ken dat?
Overigens vandaag het advies van RealBizkit opgevolgd door een ander rondje te fietsen. Over de Brienenoordbrug richting Ridderkerk. Wat een teringding is dat met wind tegen. Verders wel lekker gefietst natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ik heb al tochten langs de Donau in Oostenrijk, Vlaanderen, Luxemburg, langs de Rijn in Zwitserland(geen bergen voor mij) en de Zuid Franse kust gemaakt, maar Parijs is wel nog een droom. Het heeft iets heel stoers om te kunnen zeggen, ik eens een keer naar Parijs gefietst...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:38 schreef nodisch18 het volgende:
Is het voor jou nu nog slechts een verre droom of ben je echt van plan om dit te gaan doen??
Volgwagenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou best een mooie Fokmeet kunnen zijn, samen naar Parijs, alleen hebben de meeste geen bagagedragers op hun fietsen hier. Dus kamperen wordt lastig.
Dat zijn mooie avonturenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:33 schreef Oksel het volgende:
Ik ben een keer naar mijn schoonouders gefietst, sliep 's nachts in hooibergen etc.400km in 3 dagen. Rugzak op.
En ben op een tandem met de vrouw door Schotland gefietst. Dat was echt tof.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tsja, als je er tijd voor hebt en het thuis rond kan krijgen, waarom niet? die marmotte en de dolomieten marathon heb je nu toch al gedaan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:21 schreef Gripper het volgende:
Moeilijk moeilijk....
M'n Zweedse collega's bij de fabriek vragen me mee om de Vatternrundan te gaan rijden in 2014, jeweetwel: die tocht die sneller dan de Marmotte volzit. Het lijkt me hartstikke leuk om eens te doen, maar nu zie ik ineens wat die rit kost: 1350 SEK (Da's 155¤)!!! Daar kan je de Marmotte en de dolomieten marathon van rijden...
Hoop geld toch? (En je moet ook nog naar Zweden rijden of vliegen of varen, kost ook nog 250-300)
Waaro? Of gewoon overal en nergens?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
Nog 3 nachtjes slapen en mijn Lorini framepje is weer terug!
En 1 van die nachtjes wordt een korte want ik ga vet housen op ADE.
Wel duur, wel leuk ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:21 schreef Gripper het volgende:
Moeilijk moeilijk....
M'n Zweedse collega's bij de fabriek vragen me mee om de Vatternrundan te gaan rijden in 2014, jeweetwel: die tocht die sneller dan de Marmotte volzit. Het lijkt me hartstikke leuk om eens te doen, maar nu zie ik ineens wat die rit kost: 1350 SEK (Da's 155¤)!!! Daar kan je de Marmotte en de dolomieten marathon van rijden...
Hoop geld toch? (En je moet ook nog naar Zweden rijden of vliegen of varen, kost ook nog 250-300)
Melkweg, vrijdag geloof ik.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waaro? Of gewoon overal en nergens?
Wrom kost dat 155.- btw, krijg je er een wielset bij of kan je met de rondemiss van bil?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:21 schreef Gripper het volgende:
Moeilijk moeilijk....
Thuis = een hoop stenen en dakpannen, dus wat zou ik daarmee "rond moeten krijgen" ?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, als je er tijd voor hebt en het thuis rond kan krijgen, waarom niet? die marmotte en de dolomieten marathon heb je nu toch al gedaan?
Doe je je hoed op en je rode patta's aan? Ouwe nachtburgemeester!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
Nog 3 nachtjes slapen en mijn Lorini framepje is weer terug!
En 1 van die nachtjes wordt een korte want ik ga vet housen op ADE.
Nee ik ga naar de Rabozaal, naar John Digweed. Pff zoveel te doen daar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:53 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Lekker spacen bij Dave Clarke en Karenn, niks mis meeVeel plezier
ADE=drukke week voor jou?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:53 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Lekker spacen bij Dave Clarke en Karenn, niks mis meeVeel plezier
Vast wel, maar dan eerder uit Noord-Duitsland of zo. Niet uit Nederland. En al helemaal niet uit België. Dit soort korte afstanden trekt toch eerder andere deelnemers.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
ben ff benieuwd of er andere zijn die de tocht kennen. Hij staat toch wel als een cult-evenement aangeschreven. Ivo, er zijn vast wel audax leden die eraan meedoen?
Zweden, dan zal het wel een b2b massage van een blonde doos zijn, althans dat mag je toch verwachten voor zo'n prijs(je). Of nie soms?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wrom kost dat 155.- btw, krijg je er een wielset bij of kan je met de rondemiss van bil?
Hoop geld idd, triathlon is ook al zo duur. Heb een wedstrijd gedaan voor 180 euro. Zat wel uitgebreid eten voor en na de tijd bij en onbeperkt powerbardrank en gelletjes tijdens de wedstrijd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:21 schreef Gripper het volgende:
Moeilijk moeilijk....
heeft ook zijn charmes....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:16 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, nu ben ik maar een simpele saaie burgerlul met een zwangere vrouw thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Natue Onequote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:15 schreef Oksel het volgende:
Mijn beste feest ooit was Nature One. Een heel weekend knallen. Niet normaal. Die Duitsers kunnen wel knallen. En dan Mental Theo in zo'n dikke ondergrondse bunker..
Tja best veel geld, maar ik zou het doenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:21 schreef Gripper het volgende:
Moeilijk moeilijk....
John Digweedquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee ik ga naar de Rabozaal, naar John Digweed. Pff zoveel te doen daar.
Meh. Het ligt er maar net aan welke definitie je van scandinavië je hanteert.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:27 schreef SuperWeber het volgende:
Zweden is mooi (en zoals alle Scandinavische landen duur). Ik ben getrouwd met een Finse (wat geen scandinavië is btw) en heb dus ook wel een road trip ondernomen die kant op en het is echt wel gaaf!
Dat is wel een goede deal... En heb je dan ook service over dat hele eiland? Of moet je zelf nog binnenbandjes et cetera meenemen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:26 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Huren, zelf meenemen kost een godsvermogen en voor een paar euro huur je een fiets voor een dag. zelf had ik een goede fiets voor 13 dagen voor nog geen 190 euro.
Ik zou voor iets meer uitzicht en spectaculaire ervaringen gaan fietsen in Noorwegen, want na een paar weken ben je die eindelozen wegen door dennenbos en langs meren ook wel zat (geldt voor zowel Zweden als Finland)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Weber, ervaring met vakantiefietsen in Finland toevallig? Met de boot vanuit Duitsland is dat best te doen denk ik...maar de wegen, kamperen en muggen, doe is dat daar?
Ik vond het stuk langs de kust van malmo naar goteborg (ongeveer 180 km) met de auto in ieder geval erg mooi. Bij malmo is het vlak, en langzaam aan wordt het glooiender naarmate je richting goteborg komt. Veel mooie fjorden ook (hoewel ze nog klein en lieflijk zijn vergeleken met de diepe Noorse fjorden)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Noorwegen heeft wel een regen reputatie, en je weet wat voor watje ik ben ;-)
Ik ga meestal maar een week, is trein naar Malmo, en dan omhoog fietsen naar Goteborg, en oversteken naar Fredrikshaven een aardige route?
Nou, na 9 maanden gewoond te hebben in Helsinki, kan ik toch echt wel zeggen dat het reuze meevalt. Ja, ze zijn niet zo goed als in Nederland, maar de opbouw van het wegennet is daar gewoon anders. Daarnaast is het land gewoon minder ingesteld op fietsers en houden automobilisten er dus ook minder rekening mee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ga niet op de fiets door Helsinki. De fietspaden daar zijn dodelijk.
http://cyclingtips.com.au/2013/10/roadtripping-norway/quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou voor iets meer uitzicht en spectaculaire ervaringen gaan fietsen in Noorwegen, want na een paar weken ben je die eindelozen wegen door dennenbos en langs meren ook wel zat (geldt voor zowel Zweden als Finland)
Wat dacht je van de Noorse zuidwest kust?
En qua muggen moet je gewoon net na de zomer gaan, eind augustus of september. Helaas (of niet: ik vind koude nachten heerlijk) zijn de muggen pas weg na de eerste paar keer nachtvorst.
En verder natuurlijk niet midden in een moeras gaan slapen of bij stilstaand water.
Bijkomend voordeel van fietsen langs een zeekust trouwens, muggen zijn niet zulke zoutwaterbeesten.
In Noorwegen zijn de wegen trouwens beter dan in Zweden en Finland.
Die gingen 2 dagen heen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:06 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://cyclingtips.com.au/2013/10/roadtripping-norway/
Mooi verslag!
Superplaten idd. Noorwegenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die gingen 2 dagen heen?
Wel echt hele, hele gave foto's
Onderweg tussen Rusland en thuis voelde ik me in Helsinki totaal onveilig. Met name het probleem dat fietspaden je te vaak in de dode hoek van vrachtwagens en bussen voerden. Vooral daar waar een fietspad ophoudt. Ik hoor niet tot de fietspadfetisjisten die een fietspad altijd goed vinden, net zo min als ik fietspaden haat. Maar een fietspad dat een schijnveiligheid schept, daar heb ik een hekel aan. Dan rij ik veel liever tussen het verkeer door zodat ik zelf de veiligste plek kan kiezen. Jarenlang fietsen in allerhande steden heeft mij geleerd dat je koste wat het kost uit de dode hoek van vrachtwagens en bussen moet blijven. Precies op dat punt zijn de fietspaden van Helsinki te gevaarlijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nou, na 9 maanden gewoond te hebben in Helsinki, kan ik toch echt wel zeggen dat het reuze meevalt. Ja, ze zijn niet zo goed als in Nederland, maar de opbouw van het wegennet is daar gewoon anders. Daarnaast is het land gewoon minder ingesteld op fietsers en houden automobilisten er dus ook minder rekening mee.
quote:In the end it’s simply fun to see your mate in serious pain. All this testing, analysis and bike geek talk is just a way to legitimize the satisfaction resulting in seeing your buddy’s eyeballs pop out!
Dat is optioneel. Je kan een hutkoffer meekrijgen met klein materiaal. En anders zou je ze kunnen bellen en komen ze je ophalen. Maar de wegen waren wel schoon, en mooi asfalt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:48 schreef thomasss het volgende:
[..]
Dat is wel een goede deal... En heb je dan ook service over dat hele eiland? Of moet je zelf nog binnenbandjes et cetera meenemen?
Dan ga je toch volgend jaar mee?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
John DigweedKaas heeft zowaar een goede muzieksmaak. De GU serie en Northern Exposure zijn mooie classics. Jammer dat ik er niet bij ben.
Staat inderdaad erg leuk materiaal op! Moest ook wel lachen om die conclusiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:39 schreef Gripper het volgende:
Whaha, zit al de halve middag op die australische site rond te neuzen, staan leuke dingen op. o.a. iets over een maximaaltest, iedereen die wel eens een sporttest/inspanningstest heeft gedaan herkent dit wel
een hele analyse over pedal efficiëncy en vermogen op max, en dan de conclusie:
[..]
Maak je ff druk om een komquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef Gripper het volgende:
Ik hèdde verdoeme een KOM kwijtgeraakt aan die snoever van een superhero met 30 sec over 6 minuten. Tijd voor wraak, arrrhhhh!!!
Daarom komt ie nooit meer in dit topic, veel te druk met hard fietsen.
je er niet druk om makenquote:
Tekno!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
Oksel stop het zelf maar in een hokje qua muziekstijl, ik houd daar niet zo van.
Kijk patroon, bij jou in Friesland rijden alleen maar van die verschrikkelijke beulen rond met bovenbenen als heipalen, die hebben alle Friese KOMs in handen en daar gaan jij en ik nooit aan komen.quote:
Je hebt superweber en superhero, newbiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:25 schreef kanovinnie het volgende:
Superweber is toch een triatleet? Dan is gripper afgemaakt door iemand die zich per definitie niet aan de soigneeregels houd. Doet dat niet pijn?
sorryquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je hebt superweber en superhero, newbie
twitter:ProBikeKit twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:50:45Amazing iPhone app for automated bike fitting http://t.co/VSr7rcWuTf reageer retweet
+1quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:47 schreef forty-two het volgende:
De tour komt in 2015 naar Utrecht
Ik voel een super meet aankomen
ziet er wel grappig uit... benieuwd naar de mening van de kenners hierquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:07 schreef MCH het volgende:
twitter:ProBikeKit twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:50:45Amazing iPhone app for automated bike fitting http://t.co/VSr7rcWuTf reageer retweet
was dat de hel van ede-wageningen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:29 schreef Gripper het volgende:
Net een heerlijk MTB tochtje gemaakt in m'n hometown. Alles klopte, lekker weer, bos was gelukkig goed droog, mooie route met veel singeltracks en -zelfs voor mij als local- toch nog enkele onbekende paden.
Daarna broodje bal & bockbier in de kantine van de wielerclub. Lekker die herfst
https://www.strava.com/activities/89959024
Heerlijk!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:29 schreef Gripper het volgende:
Net een heerlijk MTB tochtje gemaakt in m'n hometown. Alles klopte, lekker weer, bos was gelukkig goed droog, mooie route met veel singeltracks en -zelfs voor mij als local- toch nog enkele onbekende paden.
Daarna broodje bal & bockbier in de kantine van de wielerclub. Lekker die herfst
Dat klinkt goed.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:29 schreef Gripper het volgende:
Ja mooi. Goed dat jij ook ff bij de zadels ging kijken. Kon ik mooi ff bij haar het pashokje in duiken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:52 schreef Patroon het volgende:
Ja en dat je bij mijn famke ff mocht voelen of de Castelli broek wel goed zat he
Jij ook weer lekker gereden vandaag las ik, nog altijd aant koersen terwijl de rest vant peloton al bij de haard zit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:29 schreef Wombcat het volgende:
Bling bling
Mooi zwart is niet lelijk
Ja, het was ook een klein pelotonquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij ook weer lekker gereden vandaag las ik, nog altijd aant koersen terwijl de rest vant peloton al bij de haard zit.
Is inderdaad een drama, kwam ik laatst ook achter. Mooi tochtje trouwensquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:04 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag eens een keer naar Duitsland gefietst om daar de boel te verkennen. Man man man wat is daar alles slecht aangegeven zeg, geen knooppunten bord zodat je wat nummertjes kunt volgen. Ik was echt helemaal verdwaald, toen ik naar Nederland wou ging ik ineens weer naar beneden in plaats van weer terug. Toen kwam ik op het idee om richting de zon te fietsen. Uiteindelijk kwam ik op een weg waar ik al eerder kwam en was toen maar weer terug
gefietst via die weg.
Da's wel een beetje de bedoeling, ja. Probleem is alleen dat ik niet zo'n sterke sprint heb. Maar ik zit er iig wel bij de afgelopen paar keer, dus dat schept hoopquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
Misschien kan je nog wel een keer winnen zo, dat zou tof zijn.
Geeft ook meteen een goed moraal voor de winter.
Dan moet je niet op de sprint wachten, zorgen dat je erbij zit zonder teveel energieverspilling en dan een half uur voor het eind iedereen gek demarreren, of zo hard gaan rammen op kop dat je de rest de nek afdraait.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel een beetje de bedoeling, ja. Probleem is alleen dat ik niet zo'n sterke sprint heb. Maar ik zit er iig wel bij de afgelopen paar keer, dus dat schept hoop
Daar moet je anders weer aardig met een snij ijzer aan de gang om die draad in de bracketpot weer te zuiveren. Vergeten af te plakken?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
die vlekjes zijn lichtreflectie btw want tis hoogglans
Pff ik ram 't er gewoon in, das goede borg. Anders ff frezen bij de FM.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar moet je anders weer aardig met een snij ijzer aan de gang om die draad in de bracketpot weer te zuiveren. Vergeten af te plakken?
Joh, dat weet ik ook wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je niet op de sprint wachten, zorgen dat je erbij zit zonder teveel energieverspilling en dan een half uur voor het eind iedereen gek demarreren, of zo hard gaan rammen op kop dat je de rest de nek afdraait.
Kijk, die spuiterd van jou snapt het: ze mag lekker knus op bed bij de radiator liggen om op te drogen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
Nice kolonel.
Sneak preview van de fris gespoten Lorini gekregen, morgen is ze hier.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd.
quote:
In Sneek zeggen we over Leeuwarden altijd: 't was niks, 't is niks en het zal niets wordenquote:
das wel kut man.. gelukkig einde seizoen. wel sterkte en beterschap natuurlijk!quote:
Als ik dat zou zeggen had iedereen er wel wat over gezegd...<insert Calimero uitroep>.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja mooi. Goed dat jij ook ff bij de zadels ging kijken. Kon ik mooi ff bij haar het pashokje in duiken.
Ja dit. Hoewel ik mss nog teruggebeld kan worden door chirurgie want de breuk gaat dwars door t gewricht (pip). Maar die lagen al naast hun vrouw toen ik binnenkwamquote:Op zondag 20 oktober 2013 08:34 schreef kaasplankje het volgende:
Zal hooguit een week of 6 gips zijn denk ik. Wel vervelend muzas. Beterschappies.
Ja sterkte muzas! Nu kun je wel lekker elitair met je pink omhoog fietsenquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:21 schreef Patroon het volgende:
Sterkte Muzas! Einde seizoen is het nu voor ons allemaal he
Is het nog steeds einde seizoen, maar dat wil niet zeggen dat je niet meer moet fietsen..valt geen eer meer te halen iig.;)quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik zat anders voor dag en dauw al op de fiets voor een nuchter rondje hoor. Straftraining na gisteravond uitgebreid uit eten (in rotjeknor, ik was vlakbij kaasplank aan het zuidplein. M'n nichtje woont daar)
Dan ga ik toch nog ff opzoek naar die post over zondagochtend, croissants en wippen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja sterkte muzas! Nu kun je wel lekker elitair met je pink omhoog fietsen![]()
Patroon, ik zat toch voor dag en dauw al op de fiets voor een nuchter rondje hoor. Straftraining na gisteravond uitgebreid uit eten (in rotjeknor, ik was vlakbij kaasplank aan het zuidplein. M'n nichtje woont daar)
Geen eer te behalen? Echt welquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het nog steeds einde seizoen, maar dat wil niet zeggen dat je niet meer moet fietsen..valt geen eer meer te halen iig.;)
trainingskoersje bij de B'squote:Op zondag 20 oktober 2013 12:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen eer te behalen? Echt wel![]()
Winst op de nedereindsebergZat als enige B in de kopgroep
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen eer te behalen? Echt wel![]()
Winst op de nedereindsebergZat als enige B in de kopgroep
volgens mij gaat kaas al koerierend al die kantoor gebouwen in en laat hij zijn gps aan staan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik mij maar afvragen hoe kaasplankje aan die hoogtemeters komt daar in Rotterdam, maar er zitten gewoon flinke flaws in de GPS data van R'dam. Klimmen van 20%...
Nee. Het zijn gewoon echte segmenten, en die gaan niet door gebouwen heen. Het zijn flaws in de GPS gegevens van Google zelf, niet in de data van Kaas.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:25 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij gaat kaas al koerierend al die kantoor gebouwen in en laat hij zijn gps aan staan.
dus veel flaws en misschien ook nog wel ritjes met de lift
Oh, dat valt een beetje tegen. Van jou had ik wel veracht dat je gewoon die trappen opfietst.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm mijn stravadata in de stad is nog al onderhevig aan gps drift, komt door al die gebouwen denk ik. De totaalafstand komt aardig overeen met wat er op mijn tellertje staat, dit heb ik nl in 't begin een maandje ofzo vergeleken.
Verder maak ik wel behoorlijk hoogtemeters met die bruggen hier, moet er minstens wel 8x over op een dag. Maar ook de liftmeters zitten erbij idd, dus dat zal mss een scheef beeld geven.
Dankjequote:
Precies. Ik ga er ook altijd vanuit dat degenen die er niet zijn niet vanuit weelde thuisblijven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
Al deden er 6 mee, jij was er en je won. Proficiat.
pff kasplantjequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:53 schreef the_critic het volgende:
zojuist even een halfuurtje op de tacx geprobeerd.. Mijn verjaarscadeau.. even testen, afstellen etc.
ppff was weer vergeten hoe verschrikkelijk ik zo een ding vind. Heb gelukkig ook nog een rollenbank, dus kan afwisselen komende winter..
Er moet wel wat gebeuren Critic, het is zomaar meiquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:53 schreef the_critic het volgende:
zojuist even een halfuurtje op de tacx geprobeerd.. Mijn verjaarscadeau.. even testen, afstellen etc.
ppff was weer vergeten hoe verschrikkelijk ik zo een ding vind. Heb gelukkig ook nog een rollenbank, dus kan afwisselen komende winter..
2 vingers in de neus patroon... van beide handen 1quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er moet wel wat gebeuren Critic, het is zomaar mei
Ja, de schoenen poetsen en de plinten afstoffen doet ze natuurlijk niet daar. Jij faalt volkomen als neanderthaler, ik merk het al.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo de keuken insleurenGaat jouw vrouw de keuken wel eens uit dan
Wauw mooie afstandquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:46 schreef ddx het volgende:
Vanmorgen wou ik klein rondje maken van denk 80km ofzo, kwam op de pont hier iemand tegen die naar z'n ouders in Voorthuizen ging, na pont stukje kop over kop ivm harde wind en toen maar besloten stukje met hem mee te fietsen.
Stukje werd alleen hele route
En toen alleen terug, had alleen lampjes moeten meenemen want laatste half uur had ik ze eigenlijk wel moeten hebben. (maar gelukkig allemaal fietspad)
Net geen 200km vandaag
Ook al met stickers er op of dat nog niet? Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Lorini is weer terug bij de baas, ziet er prachtig uit.
Had 2 snelle jelle's mee, maar die heb ik pas op terugweg genomen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wauw mooie afstandhoe deed je dat met eten of had je daar wel genoeg van mee?
Leuk, vooral de dagen van de proloog, tijdritten en rustdagen lijken me zeer inspirerend.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:38 schreef DeBuffel het volgende:
Vanochtend bij een erg inspirerende bijeenkomst van Tour de Concorde geweest.
Als er genoeg deelnemers gaan zijn, staat er voor komend jaar een flinke uitdaging op het programma.
Dan wil ik de volledige Tour de France gaan fietsen, één dag voor het echte peloton uit, dezelfde etappes, dezelfde afstanden
Is het dan nog steeds een Lorini, of is het nu weer een onvervalste Sensa?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
Lorini is weer terug bij de baas, ziet er prachtig uit.
En je kende die persoon eerst niet? Dat is echt wel aardig van hem! Als ik een lange afstand ga fietsen dan neem ik ook een halve liter melk en brinta in een kom + nog wat bruine boterhammen, dan kom ik de eerste 70-80 km wel weer door.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:52 schreef ddx het volgende:
[..]
Had 2 snelle jelle's mee, maar die heb ik pas op terugweg genomen.
Halverwege gestopt voor appeltaartje en bij zijn ouders lekkere kop tomatensoep gehad/wat koekjes.
En 's ochtends al goed ontbijt gehad (halve liter melk/brinta)
Het is nu een customkaasbike.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is het dan nog steeds een Lorini, of is het nu weer een onvervalste Sensa?
Ik heb vandaag in Valkenburg (pleuris eind rijden) weer wat Italiaanse pareltjes gezien. Nee ik bedoel niet die fietsen maar meer wat er op zat.quote:
Hoezo? Gisteren nog geweest.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in Valkenburg (pleuris eind rijden) weer wat Italiaanse pareltjes gezien. Nee ik bedoel niet die fietsen maar meer wat er op zat.
Ennuh, zwart met een subtiel gif-groen lijntje is ook heel mooi hoor. Maar we wachten op de pics van het afgemonteerde resultaat......
Weet ik nog niet, misschien wel is best leuk om zo in de winter een beetje bezig te blijven. Ga jij die fietsen dan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:14 schreef Wombcat het volgende:
@DeBuffel: Da's de moeite de TDF voorfietsen.
@ddx: idd aardig van die gast dat je wat bij 'm kon eten, maar je had 'm ook flink geholpen natuurlijk
@MarcoD: leuk tochtje. Ga je ook de Beachchallenge rijden?
Was ik eerst wel van plan, maar nu weet ik het niet zo. In de wintercompetitie (weg) op de Nedereindseberg sta ik nu 2e in het klassement (ondanks dat ik 2 van de 5 wedstrijden heb gemist), dus misschien ga ik me daar op richten. Dan moet ik niet teveel wedstrijden missen en met de kerst zit ik 2 weken op Fuerteventura (absoluut geen straf natuurlijk), dus dan mis ik er alweer 4 (edit: 6 zelfs).quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, misschien wel is best leuk om zo in de winter een beetje bezig te blijven. Ga jij die fietsen dan?
ken iemand die hem in 2012 gereden heeft... Erg bijzondere en gave ervaring als ik het geloven mag.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:38 schreef DeBuffel het volgende:
Als er genoeg deelnemers gaan zijn, staat er voor komend jaar een flinke uitdaging op het programma.
Dan wil ik de volledige Tour de France gaan fietsen, één dag voor het echte peloton uit, dezelfde etappes, dezelfde afstanden
Leuk dat je in Valkenburg was, het was niet heel druk met Belgen geloof ik hé?quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in Valkenburg (pleuris eind rijden) weer wat Italiaanse pareltjes gezien. Nee ik bedoel niet die fietsen maar meer wat er op zat.
Ennuh, zwart met een subtiel gif-groen lijntje is ook heel mooi hoor. Maar we wachten op de pics van het afgemonteerde resultaat......
Maar hoe spuiten ze tegenwoordig? Gewoon laten drogen bij 40 graden of zo en dan nog blanke lak er over? Benieuwd!
http://www.beach-challeng(...)criterium/informatiequote:Op zondag 20 oktober 2013 21:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, misschien wel is best leuk om zo in de winter een beetje bezig te blijven. Ga jij die fietsen dan?
Deez http://www.rabobeachchallenge.nlquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.beach-challeng(...)criterium/informatie
Die
Ah, ik vind EPE wel genoeg voor dit seizoen. Daar zal ik ook nog even serieus voor moet trainen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Deez http://www.rabobeachchallenge.nl
Dan snap ik het wel ja, ook leuk toch!quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was ik eerst wel van plan, maar nu weet ik het niet zo. In de wintercompetitie (weg) op de Nedereindseberg sta ik nu 2e in het klassement (ondanks dat ik 2 van de 5 wedstrijden heb gemist), dus misschien ga ik me daar op richten. Dan moet ik niet teveel wedstrijden missen en met de kerst zit ik 2 weken op Fuerteventura (absoluut geen straf natuurlijk), dus dan mis ik er alweer 4 (edit: 6 zelfs).
Gister tegen de 2 bar, best hard eigenlijk. rij met 26 inch geax tattoo light banden, 2,3 inch breed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, ik vind EPE wel genoeg voor dit seizoen. Daar zal ik ook nog even serieus voor moet trainen.
Op hoeveel bar fiets jij? En welke maat banden?
2 bar is wel veel, ik lees vaak 0.7 tot 1.3 oid. Vorig jaar had ik op EPE teveel druk ook waardoor ik teveel wegzakte (achteraf gezien).quote:
Als je tubeless rij kan dat best, met binnenbanden erin vind ik rond de 1bar wel een beetje weinig. Met EPE wel rond de 1,4 gereden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
2 bar is wel veel, ik lees vaak 0.7 tot 1.3 oid. Vorig jaar had ik op EPE teveel druk ook waardoor ik teveel wegzakte (achteraf gezien).
Volgens mij heb ik 2.1's. Ik las wel dat er aangeraden wordt om 2.1 voor en 2.35 oid achter te nemen. Misschien koop ik nog wel even zo'n geax. Die zijn niet al te duur.
Neuh, ik rij niet tubeless. Ik ga wel eens kijken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als je tubeless rij kan dat best, met binnenbanden erin vind ik rond de 1bar wel een beetje weinig. Met EPE wel rond de 1,4 gereden.
Gingen gister ook een paar stukken over de weg en het bochtengedrag is dan niet echt optimaal. In het begin had dat wel voordeel kunnen geven, maar de tweede helft was een beetje meer druk best lekker door de snelheid die je kon maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Vooral dit jaar valt het bijzonder goed met het werk te combineren, en de zin is er inmiddels helemaal. Dus ik hoop echt dat het door gaatquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:36 schreef the_critic het volgende:
uote:
Op zondag 20 oktober 2013 20:38 schreef DeBuffel het volgende:
ken iemand die hem in 2012 gereden heeft... Erg bijzondere en gave ervaring als ik het geloven mag.
Gaaf man! Als je de kans en tijd hebt... zeker doen!
lekker 25mm gebruiken.. kun je in voorjaar ook nog gebruiken voor rvv of p-r ofzo..quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:18 schreef Patroon het volgende:
Ik ben ff banden voor de winter aan het bestellen. Ik ga voor de Conti Grandprix. Nu kan ik kiezen uit 23 of 25mm. Ik weet dat 25mm past op mijn Koga. Wat zouden jullie doen qua breedte voor de winter? Rolweerstand is geen issue, lekbestendigheid en grip des te meer.
Oeps, dat was de originele versie, hier zoals ie er nu uitziet:quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:21 schreef ultra_ivo het volgende:
De Somec is wat verbeterd, nu zitten er tenminste onderdelen op die bij het frame passen en doen de derailleurs waar ze voor bedoeld zijn.
[ afbeelding ]
je bent toch 3 weken zomervakantie kwijt.. en daarnaast flink veel tijd kwijt aan sponsoren zoeken, mensen in je omgeving zo gek krijgen om mee te gaan als ondersteunende diensten.. maar wel erg gaaf.. benieuwd naar je ervaring uiteindelijk..quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef DeBuffel het volgende:
[..]
Vooral dit jaar valt het bijzonder goed met het werk te combineren, en de zin is er inmiddels helemaal. Dus ik hoop echt dat het door gaat
Daarnaast vandaag ook nog even met de neus in de boter gevallen. Geloof dat het ook in dit topic voorbij was gekomen, de Skoda - prof voor een dag - actie, door een afvaller ben ik alsnog ingeloot
Dat beloofd een mooi dagje te worden
@Kaasplankje, Frame ziet er al goed uit!
Mooi fietsje zo, jij hebt wel een iel lange stuurpen eh?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Oeps, dat was de originele versie, hier zoals ie er nu uitziet:
[ afbeelding ]
Mwah, gewoon qua dikte passend in de tijd van de fiets. Zo reden we altijd rond. 't is een 13cm pen, voor een Italiaans frame is dat normaal.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi fietsje zo, jij hebt wel een iel lange stuurpen eh?
De Somec wordt meer voor het kortere zomerwerk. Af en toe een 200je moet ook wel lukken ermee. Voor het echte werk heb ik andere fietsenquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:08 schreef Tommeke het volgende:
Leuk fietsje Ivo! Waar ga je dees voor gebruiken?
Het kortere werk noem je datquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 07:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Somec wordt meer voor het kortere zomerwerk. Af en toe een 200je moet ook wel lukken ermee. Voor het echte werk heb ik andere fietsen.
Hmja, eerst eens meemaken. Wellicht volgende keer. Beetje ervaring op doen, zit ook veel puzzel/uitzoek werk in. Kaarthoeken, GPS, route Fibonacci (??) etc.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 07:28 schreef No-P het volgende:
Doe dan de lange afstand bij gold rush... Dacht dat er ook een 8 uurs race was? Wel tof, heb er een van 22 uur gedaan laatst. Bootcamp is voor noobs, maar wel goed als afwisseling.
Fibonacci was een wiskundige en vond de fibonacci spiraal uit (elk getal is de som van de 2 voorgaande getallen) dus je zult iets in die richting kunnen verwachten. Vanuit een beginpunt in steeds grotere cirkels lopen en ergens heel exact moeten uitkomen ofzo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hmja, eerst eens meemaken. Wellicht volgende keer. Beetje ervaring op doen, zit ook veel puzzel/uitzoek werk in. Kaarthoeken, GPS, route Fibonacci (??) etc.
Ik heb een tijdje 35 gedaan. Kost wel een hoop tijd, maar het is wel lekker altijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:00 schreef Blik het volgende:
Vanmiddag voor de eerste keer vanaf werk naar huis fietsen, en dan morgenochtend weer terug. 2x40 km. Doel is uiteraard om volgend fietsseizoen op 1 dag op en neer te fietsen.
quote:
Het is voor mij ook de enige manier om nog serieuze km's te maken doordeweeks. Met werk en het naar bed gaan ritueel van de kleine ben ik vaak pas rond 19:30 klaar. Dan heb ik vaak weinig zin meer om de fiets te pakkenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje 35 gedaan. Kost wel een hoop tijd, maar het is wel lekker altijd.
In de auto/trein heb ik het gevoel dat ik pas thuis ben/klaar met werken ben als ik het huis instap (en andersom, mijn werkdag begint als ik de auto/trein instap), maar op de fiets voelt het alsof mijn werk pas begint als ik onder de douche vandaan kom op het werk en enindigd als ik mijn fietskleding aan sta te trekken
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]Stap zo op de fiets, even paar uurtjes toeren.
Tja, ik had ook graag de middag vrij willen nemen voor een mooie rit. Helaas krijg ik net vandaag een belangrijke klant op bezoek, ook nog eens laat in de middag. Dus kom er niet onderuit om netjes te zitten en pootje te geven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]Stap zo op de fiets, even paar uurtjes toeren.
Goed bezig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kom net van de gym af...elke dag van de week, derde week op rij nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |