Meh. Het ligt er maar net aan welke definitie je van scandinavië je hanteert.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:27 schreef SuperWeber het volgende:
Zweden is mooi (en zoals alle Scandinavische landen duur). Ik ben getrouwd met een Finse (wat geen scandinavië is btw) en heb dus ook wel een road trip ondernomen die kant op en het is echt wel gaaf!
Dat is wel een goede deal... En heb je dan ook service over dat hele eiland? Of moet je zelf nog binnenbandjes et cetera meenemen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:26 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Huren, zelf meenemen kost een godsvermogen en voor een paar euro huur je een fiets voor een dag. zelf had ik een goede fiets voor 13 dagen voor nog geen 190 euro.
Ik zou voor iets meer uitzicht en spectaculaire ervaringen gaan fietsen in Noorwegen, want na een paar weken ben je die eindelozen wegen door dennenbos en langs meren ook wel zat (geldt voor zowel Zweden als Finland)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Weber, ervaring met vakantiefietsen in Finland toevallig? Met de boot vanuit Duitsland is dat best te doen denk ik...maar de wegen, kamperen en muggen, doe is dat daar?
Ik vond het stuk langs de kust van malmo naar goteborg (ongeveer 180 km) met de auto in ieder geval erg mooi. Bij malmo is het vlak, en langzaam aan wordt het glooiender naarmate je richting goteborg komt. Veel mooie fjorden ook (hoewel ze nog klein en lieflijk zijn vergeleken met de diepe Noorse fjorden)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Noorwegen heeft wel een regen reputatie, en je weet wat voor watje ik ben ;-)
Ik ga meestal maar een week, is trein naar Malmo, en dan omhoog fietsen naar Goteborg, en oversteken naar Fredrikshaven een aardige route?
Nou, na 9 maanden gewoond te hebben in Helsinki, kan ik toch echt wel zeggen dat het reuze meevalt. Ja, ze zijn niet zo goed als in Nederland, maar de opbouw van het wegennet is daar gewoon anders. Daarnaast is het land gewoon minder ingesteld op fietsers en houden automobilisten er dus ook minder rekening mee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ga niet op de fiets door Helsinki. De fietspaden daar zijn dodelijk.
http://cyclingtips.com.au/2013/10/roadtripping-norway/quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou voor iets meer uitzicht en spectaculaire ervaringen gaan fietsen in Noorwegen, want na een paar weken ben je die eindelozen wegen door dennenbos en langs meren ook wel zat (geldt voor zowel Zweden als Finland)
Wat dacht je van de Noorse zuidwest kust?
En qua muggen moet je gewoon net na de zomer gaan, eind augustus of september. Helaas (of niet: ik vind koude nachten heerlijk) zijn de muggen pas weg na de eerste paar keer nachtvorst.
En verder natuurlijk niet midden in een moeras gaan slapen of bij stilstaand water.
Bijkomend voordeel van fietsen langs een zeekust trouwens, muggen zijn niet zulke zoutwaterbeesten.
In Noorwegen zijn de wegen trouwens beter dan in Zweden en Finland.
Die gingen 2 dagen heen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:06 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://cyclingtips.com.au/2013/10/roadtripping-norway/
Mooi verslag!
Superplaten idd. Noorwegenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die gingen 2 dagen heen?
Wel echt hele, hele gave foto's
Onderweg tussen Rusland en thuis voelde ik me in Helsinki totaal onveilig. Met name het probleem dat fietspaden je te vaak in de dode hoek van vrachtwagens en bussen voerden. Vooral daar waar een fietspad ophoudt. Ik hoor niet tot de fietspadfetisjisten die een fietspad altijd goed vinden, net zo min als ik fietspaden haat. Maar een fietspad dat een schijnveiligheid schept, daar heb ik een hekel aan. Dan rij ik veel liever tussen het verkeer door zodat ik zelf de veiligste plek kan kiezen. Jarenlang fietsen in allerhande steden heeft mij geleerd dat je koste wat het kost uit de dode hoek van vrachtwagens en bussen moet blijven. Precies op dat punt zijn de fietspaden van Helsinki te gevaarlijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nou, na 9 maanden gewoond te hebben in Helsinki, kan ik toch echt wel zeggen dat het reuze meevalt. Ja, ze zijn niet zo goed als in Nederland, maar de opbouw van het wegennet is daar gewoon anders. Daarnaast is het land gewoon minder ingesteld op fietsers en houden automobilisten er dus ook minder rekening mee.
quote:In the end it’s simply fun to see your mate in serious pain. All this testing, analysis and bike geek talk is just a way to legitimize the satisfaction resulting in seeing your buddy’s eyeballs pop out!
Dat is optioneel. Je kan een hutkoffer meekrijgen met klein materiaal. En anders zou je ze kunnen bellen en komen ze je ophalen. Maar de wegen waren wel schoon, en mooi asfalt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:48 schreef thomasss het volgende:
[..]
Dat is wel een goede deal... En heb je dan ook service over dat hele eiland? Of moet je zelf nog binnenbandjes et cetera meenemen?
Dan ga je toch volgend jaar mee?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
John DigweedKaas heeft zowaar een goede muzieksmaak. De GU serie en Northern Exposure zijn mooie classics. Jammer dat ik er niet bij ben.
Staat inderdaad erg leuk materiaal op! Moest ook wel lachen om die conclusiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:39 schreef Gripper het volgende:
Whaha, zit al de halve middag op die australische site rond te neuzen, staan leuke dingen op. o.a. iets over een maximaaltest, iedereen die wel eens een sporttest/inspanningstest heeft gedaan herkent dit wel
een hele analyse over pedal efficiëncy en vermogen op max, en dan de conclusie:
[..]
Maak je ff druk om een komquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef Gripper het volgende:
Ik hèdde verdoeme een KOM kwijtgeraakt aan die snoever van een superhero met 30 sec over 6 minuten. Tijd voor wraak, arrrhhhh!!!
Daarom komt ie nooit meer in dit topic, veel te druk met hard fietsen.
je er niet druk om makenquote:
Tekno!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
Oksel stop het zelf maar in een hokje qua muziekstijl, ik houd daar niet zo van.
Kijk patroon, bij jou in Friesland rijden alleen maar van die verschrikkelijke beulen rond met bovenbenen als heipalen, die hebben alle Friese KOMs in handen en daar gaan jij en ik nooit aan komen.quote:
Je hebt superweber en superhero, newbiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:25 schreef kanovinnie het volgende:
Superweber is toch een triatleet? Dan is gripper afgemaakt door iemand die zich per definitie niet aan de soigneeregels houd. Doet dat niet pijn?
sorryquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je hebt superweber en superhero, newbie
twitter:ProBikeKit twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:50:45Amazing iPhone app for automated bike fitting http://t.co/VSr7rcWuTf reageer retweet
+1quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:47 schreef forty-two het volgende:
De tour komt in 2015 naar Utrecht
Ik voel een super meet aankomen
ziet er wel grappig uit... benieuwd naar de mening van de kenners hierquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:07 schreef MCH het volgende:
twitter:ProBikeKit twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:50:45Amazing iPhone app for automated bike fitting http://t.co/VSr7rcWuTf reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |