FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / NS slaat stations over bij vertraging
roos85vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:48
quote:
NS slaat stations over bij vertraging
vrijdag 11 okt 2013, 12:38 (Update: 11-10-13, 13:40)

ANP
De NS erkent dat bij vertragingen kleine stations worden overgeslagen om tijd in te halen. Volgens de spoorwegmaatschappij is dat nodig om te voorkomen dat de dienstregeling in de problemen komt en zo veel meer mensen vertraging oplopen.

Volgens een NS-woordvoerder kunnen mensen die op het station staan te wachten, een volgende trein pakken. Wie zijn station voorbij rijdt, krijgt van de NS het advies om op het volgende station de trein terug te nemen.

Boze mensen
Reizigersvereniging Rover zegt dat ze steeds vaker meldingen binnenkrijgen van boze mensen over stations die worden overgeslagen bij vertragingen. "Als je op weg bent van je werk naar huis en de trein stopt niet op je eindbestemming waardoor je drie kwartier later thuis aankomt, dan ben je daar niet blij mee", zegt een woordvoerder van Rover.

De NS zegt te begrijpen dat de situatie voor sommige reizigers vervelend kan zijn, maar dat het soms niet anders kan om nog meer vertraging te voorkomen. Als een station wordt overgeslagen, wordt dat volgens de NS op het station en in de trein omgeroepen.

Intercity
Veel meldingen die Rover binnenkrijgt gaan over de intercity Roosendaal-Zwolle, die onlangs een aantal keer de stations Lent, Elst en Arnhem-Zuid zou hebben overgeslagen.

Op andere trajecten werden onder meer de stations Bilthoven, Utrecht Overvecht, Bussum-Zuid, Hilversum-Noord, Hollandsche Rading, Haarlem-Spaarnwoude en Krommenie-Assendelft overgeslagen, aldus de klagers
Bron
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:50
Ik snap wel dat ze dat doen, maar vervelend is het wel.
Kowloonvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52
Haha, vuile monopolisten zijn het, een de staatssecretaris kijkt liever de andere kant op. Een dienstregeling is er om uit te voeren, niet om er delen van over te slaan als dat even iets beter uitkomt.
Disanavrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52
Er wordt niet gerept over de reden van de vertraging. Als de NS zorgt dat er geen vertraging is, hoeft het ook geen stations over te slaan.
roos85vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:53
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Kowloon het volgende:
Haha, vuile monopolisten zijn het, een de staatssecretaris kijkt liever de andere kant op. Een dienstregeling is er om uit te voeren, niet om er delen van over te slaan als dat even iets beter uitkomt.
De norm moet natuurlijk wel gehaald worden ;)
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Disana het volgende:
Er wordt niet gerept over de reden van de vertraging. Als de NS zorgt dat er geen vertraging is, hoeft het ook geen stations over te slaan.
Zeg dat maar tegen die malloten die langs het spoor gaan lopen. Begrijp me niet verkeerd hoor, NS doet veel fout, maar zonder die spoorlopers heb je al veel minder vertraging.
Disanavrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen die malloten die langs het spoor gaan lopen. Begrijp me niet verkeerd hoor, NS doet veel fout, maar zonder die spoorlopers heb je al veel minder vertraging.
Je hebt een punt, maar ik denk niet dat de vertragingen uitsluitend daaraan liggen.
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56
Dan moet je gewoon (een deel van) je geld kunnen terugvragen.

Je zou maar een belangrijke afspraak hebben :')
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hebt een punt, maar ik denk niet dat de vertragingen uitsluitend daaraan liggen.
Nee, gelukkig niet ;)
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 13:57
Godverdomme zeg. :{.

Waarom wordt dit toegestaan? :{.
Leipo666vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:58
dus je bent al te laat omdat je trein vertraging heeft, maar dan kun je ook nog niet eens uitstappen op het station waar je heen wilde omdat hij daar dan niet stopt

lekker :{ .....
Zapatavrijdag 11 oktober 2013 @ 13:59
Lekker handig om dat in de trein om te roepen. :D
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:02
Echt, wat een apenbedrijf is het toch ook :')
Ener-Gvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:03
wtf..
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:09
quote:
Geld terug bij vertragingen

U krijgt geld terug

• Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt.
• In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
De regeling geldt ook voor extra vervoerbewijzen, zoals Railrunners of een Dagkaart fiets.

U krijgt geen geld terug

• Als de vergoeding minder bedraagt dan ¤ 2,20.
• Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor.
• Als uw reisrecht (bijvoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart staat en u niet heeft ingecheckt en uitgecheckt.
• Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.
• In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
• Voor internationale vervoerbewijzen (inclusief Fyra) geldt de regeling Compensatie bij vertraging van NS Hispeed.

Bron: NS.nl
Geldt dat hiervoor ook?

Want...
quote:
Veel meldingen die Rover binnenkrijgt gaan over de intercity Roosendaal-Zwolle, die onlangs een aantal keer de stations Lent, Elst en Arnhem-Zuid zou hebben overgeslagen.
1
2
3
4
5
00:00     + Nijmegen            
00:04     + Nijmegen Lent            
00:10     + Elst            
00:14     + Arnhem Zuid
00:23     + Arnhem

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 14:10:35 ]
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:10
quote:
Als een station wordt overgeslagen, wordt dat volgens de NS op het station en in de trein omgeroepen.
Ja, daar sciet je wat mee op. :')
bas-beestvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:10
quote:
Volgens een NS-woordvoerder kunnen mensen die op het station staan te wachten, een volgende trein pakken. Wie zijn station voorbij rijdt, krijgt van de NS het advies om op het volgende station de trein terug te nemen.
Joh, echt waar?

Ben blij dat die dat duidelijk gemaakt heeft, daar was ik zelf nooit op gekomen.
RoW_0vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11
Daar had ik gisteren last van. Trein zou van Nijmegen naar Lent, Elst en Arnhem CS gaan. Maar ging keihard direct van Nijmegen naar Arnhem. :D
RoW_0vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:10 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Joh, echt waar?

Ben blij dat die dat duidelijk gemaakt heeft, daar was ik zelf nooit op gekomen.
Totdat die ook weer vertraging heeft en weer 2 stations verder bent :D
HeatWavevrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?

vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef RoW_0 het volgende:
Daar had ik gisteren last van. Trein zou van Nijmegen naar Lent, Elst en Arnhem CS gaan. Maar ging keihard direct van Nijmegen naar Arnhem. :D
Geld teruggevraagd?

10 minuten extra gereisd, 10 minuten terug... Je hebt vast nog 10 minuten op de trein gewacht.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 14:13:14 ]
RoW_0vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geld teruggevraagd?
Waarom? Ik kwam sneller thuis. ;)
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Waarom? Ik kwam sneller thuis. ;)
Euh, zo. :D. Je hoefde niet op een kleine station uit te stappen. :P.
RoW_0vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Euh, zo. :D. Je hoefde niet op een kleine station uit te stappen. :P.
Nee inderdaad :) vrij gunstig voor mij dus. Maar voor de mensen voor Lent en Elst is het wel kutje.
Revrijdag 11 oktober 2013 @ 14:14
en dan zeker van die overijverige treinconducteurs die je een boete geven omdat je niet betaald hebt voor dat stukkie terug :')
N.I.M.B.Y.vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15
Leuk als je een examen of een sollicitatie hebt..
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geldt dat hiervoor ook?

Want...

[..]
[ code verwijderd ]

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Ze hebben de vertraging van te voren aangekondigd als ze het omroepen? Zullen wel met dat argument komen :')_!
HeatWavevrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Leuk als je een examen of een sollicitatie hebt..
Ook gewoon niet leuk hoor, als je na een dag werken gewoon ff een uur later thuis bent door deze lamzakken...
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:16
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ze hebben de vertraging van te voren aangekondigd als ze het omroepen? Zullen wel met dat argument komen :')_!
Als je al in de trein zit is het niet van tevoren. :D. :').

Belachelijk ook dat je als burger dan aangepakt wordt als je een halte te veel reist waar je niet voor hebt betaald. Moet dan ook geen probleem zijn.
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:17
Op die kleine stationnetjes rijden de treinen vaak eens per half uur. In het slechtste geval sta je dus bijna 30 minuten te wachten op de trein terug :{
Straatcommando.vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:18
''Maar onze treinen reden dit jaar wel op tijd!''

Tja. Treintjes opheffen en dit soort grappen en grollen, dan kom ik nog op tijd met een snorfiets op rails..
Revrijdag 11 oktober 2013 @ 14:18
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:17 schreef bijdehand het volgende:
Op die kleine stationnetjes rijden de treinen vaak eens per half uur. In het slechtste geval sta je dus bijna 30 minuten te wachten op de trein terug :{
die vervolgens ook weer voorbijraast omdat tie vertraging heeft opgelopen door de eerdere vertraagde trein...
Peepernootvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:18
En dan heeft de trein terug ook vertraging, waardoor die weer je station overslaat :')
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:19
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
''Maar onze treinen reden dit jaar wel op tijd!''

Tja. Treintjes opheffen en dit soort grappen en grollen, dan kom ik nog op tijd met een snorfiets op rails..
http://www.ns.nl/jaarvers(...)klant-is-koning.html.

Ik moet lachen om paginatitel en de cijfers. _O-.
lipjesvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:20
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, daar sciet je wat mee op. :')
Yep, kan je vast inschatten hoe ver van het station je aan de noodrem moet trekken. :Y)
HeatWavevrijdag 11 oktober 2013 @ 14:20
Ik heb Japan-Railway al gemailed, die lachen zich kapot :').
DomineeGremdaatvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:20
Dan trek ik wel aan de noodrem.
Sautorvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:20
Ik mag toch hopen dat ze dat van te voren aankondigen "we gaan station X overslaan, dus stap hier uit". In plaats van, PS: we gaan niet op station X stoppen vandaag, veel plezier met terugreizen :W
JaniesBrownievrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef d4v1d het volgende:
Dan moet je gewoon (een deel van) je geld kunnen terugvragen.

Je zou maar een belangrijke afspraak hebben :')
Dat kan ook, als jij op je traject meer dan een half uur vertraging hebt, kun je geld terugkrijgen.
Straatcommando.vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://www.ns.nl/jaarvers(...)klant-is-koning.html.

Ik moet lachen om paginatitel en de cijfers. _O-.
:D :'( :D

Waar doen ze die onderzoeken. Op 1 uur dienstjes in schubbekutteveen ofzo, zo krijg ik natuurlijk ook mooie cijfers. _O- heb zelf ook een keer zo'n ding ingevuld en dat werd me gevraagd in een vrijwel leeg treintje ergens in de achterhoek. Weinig reden tot klagen dan, doe hetzelfde eens in de spits..

Ik had trouwens consequent aan de noodrem getrokken. Stelletje koekwausen, zeker als ik een sollicitatie of iets dergelijks gehad zou hebben..
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:18 schreef Re het volgende:

[..]

die vervolgens ook weer voorbijraast omdat tie vertraging heeft opgelopen door de eerdere vertraagde trein...
Dan moet je gewoon aan het eind van het perron op het spoor gaan staan zodat ze wel moeten stoppen :D
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:22
Waarom doet dat balhaartje van Mansveld hier niets aan?

Waarom wordt er zoveel gepikt van de NS? Altijd gedoe in de winter, tickets die duurder worden, stations die overgeslagen worden..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 14:22:49 ]
Straatcommando.vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef Sautor het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze dat van te voren aankondigen "we gaan station X overslaan, dus stap hier uit". In plaats van, PS: we gaan niet op station X stoppen vandaag, veel plezier met terugreizen :W
NS kennende is het dus gewoon als je pas in de trein zit. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:22 schreef zarGon het volgende:
Waarom doet dat balhaartje van Mansveld hier niets aan?

Waarom wordt er zoveel gepikt van de NS? Altijd gedoe in de winter, tickets die duurder worden, stations die overgeslagen worden..
Mansveld zit vuistdiep bij Jeroentje in de bips. 9.gif
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:22 schreef zarGon het volgende:
Waarom doet dat balhaartje van Mansveld hier niets aan?

Waarom wordt er zoveel gepikt van de NS? Altijd gedoe in de winter, tickets die duurder worden, stations die overgeslagen worden..
Tsja, hetzelfde is het met die Islamitische school in Rotterdam. Er wordt gewoon veel en veel teveel gepikt door de politiek.
Woestijnvosvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24
Dan trek je toch aan de noodrem.
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24
quote:
Wilma Mansveld
Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu

Hier sta ik voor

Reizigers verleiden met OV
Het openbaar vervoer moet betrouwbaar, toegankelijk en efficiënt zijn. Alleen dan worden reizigers verleid in trein, bus, tram en metro te stappen. Goede en tijdige reisinformatie en een goede aansluiting tussen trein en stads- en streekvervoer zijn hiervoor onmisbaar. De veiligheid op het spoor pakken we de komende jaren ondermeer aan door het Europese treinbeveiligingssysteem in te voeren.

Bron: http://www.rijksoverheid.(...)sonen/wilma-mansveld.
_O-.

De auto wordt alleen maar aantrekkelijker. En wie is dan altijd maar de lul? Niet de beleidsmakers bij de NS in ieder geval.
Revrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan trek je toch aan de noodrem.
die wordt uitgeschakeld als er een vertraging is opgelopen, natuurlijk
roos85vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
JaniesBrownievrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan trek je toch aan de noodrem.
En dan krijg je een boete ;(
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 14:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Disana het volgende:
Er wordt niet gerept over de reden van de vertraging. Als de NS zorgt dat er geen vertraging is, hoeft het ook geen stations over te slaan.
Redenen kun je toch zeker zelf bedenken.

Rover die klaagt maar zelf voor dit soort toestanden zorgt. Leuker kun je het niet bedenken. Want als Rover graag wilt dat NS boetes krijgt bij teveel % vertragingen dan kun je natuurlijk zoiets verwachten. Maar zo kan Rover zich mooi in stand houden. Papieren tijgers.
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Dit is de reden dat ik de Donald Duck nog lees _O- die humor _O_
stalybridgevrijdag 11 oktober 2013 @ 14:34
Alles om de norm te halen!

Na de vorige klantvriendelijke oplossingen. Treinen laten uitvallen. (Dan heeft hij blijkbaar geen vertraging), Treinen die niet meer op elkaar wachten, zodat tientallen mensen op de volgende trein staan te wachten. Slaan ze nu ook al stations over.

Chapeau NS.

Graag geef ik ook nog een speciale vermelding voor klantvriendelijkheid voor de controleploegen van de NS. Als u niet weet wie ik bedoel. Ze opereren doorgaans met zijn zessen. Hebben drie jaar mavo (samen). Een van de eerste vraagt om u kaartje maar heeft niet het fatsoen om die ook te controleren. Je onschuld dien je bij een van de volgende aan te tonen.
Freak188vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?

vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
Inderdaad, je moet als reiziger blij zijn dat de NS voor je rijdt en je moet vooral begrip hebben voor een chagerijnige conducteur of vertraagde/tekorte treinen. Het is echt een ambtelijke zooi.
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 14:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?

vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
Moet je zeker doen. Stop dan ook alle bouwwerkzaamheden en leg alle sporen in viervoud uit en sloop alle overwegen en seinen. Dan hebben we nooit meer vertragingen.
gebrokenglasvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:14 schreef Re het volgende:
en dan zeker van die overijverige treinconducteurs die je een boete geven omdat je niet betaald hebt voor dat stukkie terug :')
Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).
Dr.Mikeyvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52
Ik snap niet waarom die trein uberhaubt tussen Arnhem en Nijmegen stopt. Heel het traject is het een intercity behalve bij dat stuk dan is het opeens een stoptrein. Erg irritant als je echt van Zwolle naar Roosendaal moet.
Janneke141vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Ferdovrijdag 11 oktober 2013 @ 14:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap niet waarom die trein uberhaubt tussen Arnhem en Nijmegen stopt. Heel het traject is het een intercity behalve bij dat stuk dan is het opeens een stoptrein. Erg irritant als je echt van Zwolle naar Roosendaal moet.
Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.

En wederom een fraai staaltje van de klant in het gezicht spugen dit. Gelukkig hebben we de auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ferdo op 11-10-2013 14:59:03 ]
Revrijdag 11 oktober 2013 @ 14:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...
Snowballedvrijdag 11 oktober 2013 @ 14:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...

quote:
Wiki:
Punctuality

The Shinkansen is very reliable thanks to several factors, including its near-total separation from slower traffic. In 2012, JR Central reported that the Shinkansen's average delay from schedule per train was 36 seconds. This includes delays due to uncontrollable causes, such as natural disasters.[13] The record, in 1997, was 18 seconds.
Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent... ;)
Janneke141vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...
Als dat minder is dan 12 minuten maakt het niet uit ;)
Rewimovrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58
Nog effe en je kunt alleen maar van beginstation naar eindstation. Want als ze tussendoor overal moeten stoppen komen ze te laat :')
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
quote:
•Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt
Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.

Waarom zou je alleen maar de terugweg zien als vertraging? :?.
Janneke141vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.

Waarom zou je alleen maar de terugweg zien als vertraging? :?.
Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
lipjesvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04
Tevens 1 van de redenen dat ik geen enkele vorm van openbaar vervoer gebruik.
Veel te duur.

Hell, voor het geld wat ik betaal als ik dagelijks met de bus naar kantoor ga, kan ik 3x meer op en neer rijden met de motor.
Om dan over de verloren uren nog niet te spreken.
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.

En wederom een fraai staaltje van de klant in het gezicht spugen dit. Gelukkig hebben we de auto.
Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leur :P
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 15:11
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...

[..]

Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent... ;)
Jaja de bullettrain vergelijken met het spoorwegnet in NL. Hij is mooi gevonden.
Ferdovrijdag 11 oktober 2013 @ 15:13
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leur :P
Ah, dat is dan vrij recent veranderd. :Y
Janneke141vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.
Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.
Het is de keuze voor de grote aantallen, en dat gaat ten koste van de kleine. Jammer, maar gezien de frequentie op dit traject is het leed nogal te overzien.
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).
Rotte appels zul je overal vinden. Maar loop dan eerst van tevoren langs bij de conducteur en wacht niet totdat de controle plaats vind.
VeX-vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
bijdehandvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ah, dat is dan vrij recent veranderd. :Y
Volgens mij is dat al een aantal jaren zo. De sprinter stopt wel redelijk vaak.
Ferdovrijdag 11 oktober 2013 @ 15:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
Ook zo'n klein station. :')
Plantagehoudervrijdag 11 oktober 2013 @ 15:23
En dan op de terugweg ook niet stoppen zeker
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 15:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.
Het is de keuze voor de grote aantallen, en dat gaat ten koste van de kleine. Jammer, maar gezien de frequentie op dit traject is het leed nogal te overzien.
Dit.
Natuurlijk kan het altijd beter.
VeX-vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:21 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ook zo'n klein station. :')
Juist.

Zit alleen het hoofdkantoor van de grootste supermarkt van Nederland. :')
arjan1112vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:26
En wat moet je dan doen als je de trein terugpakt en ie weer doorrijd ? aan de noodrem trekken ?
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 15:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
Kan gebeuren. Ook machinisten kunnen fouten maken. Zolang het maar geen veiligheidsfouten zijn. Want da ga je goed nat.
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 15:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
Dit zouden meer reizigers moeten bedenken. Ik mag het niet zeggen, maar doe het toch. Steeds vaker valt het me op dat de mens alles met de paplepel ingegoten moet worden. Er komt nog een tijd dat je iedereen persoonlijk uit de trein moet halen aan het handje. En moet omroepen of men het licht thuis wel heeft uitgemaakt en de deur op slot heeft gedraaid.
CaptainCookievrijdag 11 oktober 2013 @ 15:51
quote:
NS introduceert de non-stoptrein
‘Nieuwe trein altijd op tijd’
Route-NS-Non-stoptrein.png
De NS heeft besloten om het experiment met ‘niet stoppen op kleine stations’ verder uit te breiden. Op een nieuw, ondergrondse traject zal niet in of uitgestapt kunnen worden. Ook zal de trein nooit stoppen. ‘Daarmee zijn we gegarandeerd altijd op tijd,’ zegt een woordvoerder. Het nieuwe traject zal onder heel Nederland door rijden.

De keuze voor een ondergronds traject noemt de NS voor de hand liggend. ‘Onder de grond heb je geen last van blaadjes op het spoor, geen venijnig lenteweer, geen sneeuwvlokken. Ook hoef je geen rekening te houden met zwartrijders, dat scheelt enorm in de conducteurskosten. En ondergrond heb je geen klagende bewoners of geluidsoverlast dus kunnen we flink de vaart er in houden: Gemiddelde snelheden van 300 km/u zijn goed haalbaar. En altijd op tijd.’

De non-stoptrein zal vanaf januari 2016 voor niemand beschikbaar zijn.
http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/
_O_
Enneacanthus_Obesusvrijdag 11 oktober 2013 @ 15:59
Ze moeten rijden wanneer ze moeten rijden en stoppen wanneer ze moeten stoppen. Voordat de NS geprivatiseerd werd, hadden we nog nooit van dat soort debiliteiten gehoord.
Brum_brumvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze moeten rijden wanneer ze moeten rijden en stoppen wanneer ze moeten stoppen. Voordat de NS geprivatiseerd werd, hadden we nog nooit van dat soort debiliteiten gehoord.
Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialisten ^O^
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 16:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialisten ^O^
Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.
Brum_brumvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:09
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.
Prorail ook verkopen ^O^
Nielschvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geldt dat hiervoor ook?

Want...

[..]
[ code verwijderd ]

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Ik neem aan dat je al op Nijmegen te horen krijgt dat de trein niet meer stopt op de tussengelegen stations, zodat je dan kan uitstappen en de volgende stoptrein kan pakken.
Snowballedvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:26 schreef arjan1112 het volgende:
En wat moet je dan doen als je de trein terugpakt en ie weer doorrijd ? aan de noodrem trekken ?
Dat zou ik al doen als ie "mijn" station voorbij rijd..
Misschien is er wel iets met de man... en daarbij.. ik betaal toch gewoon om tussen de aangegeven plaatsen te reizen..?

Ik heb jaren geleden het OV al afgezworen... je kunt maar waarmaken wat je beloofd... kun je dat niet, dan verdoe ik mn tijd en geld er niet langer mee..
cora4034vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16
Als ik de mogelijkheid had niet meer met de trein te hoeven reizen zou ik dat doen.
Helaas groene werkgever met een Amsterdams parkeertarief voor de deur.
Vroeger veel met de trein gereisd zonder problemen maar sinds een jaar of 8 is het om te janken.
Ik vraag me af waarom het vroeger voor mijn gevoel beter ging, of word ik gewoon een ouwe zeur?
Mag hopen dat ze wel van te voren even melden dat ze niet stoppen, reis ook via een stationnetje wat genoemd wordt maar nog niet meegemaakt. Of ja, een keer maar dat was een ongelukje van de machinist.
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Prorail ook verkopen ^O^
En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?

Het wegennet in NL zou je dan ook moeten verkopen aan de particulier. Maar garanties heb je dan niet.
Brum_brumvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:24
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?

Het wegennet in NL zou je dan ook moeten verkopen aan de particulier. Maar garanties heb je dan niet.
Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.

Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
raptorixvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:29
Ben ik misschien gek, maar zit er niet gewoon logging in die treinen? Je zou verwachten dat gewoon op basis van logging alle gegevens op gehaald kunnen worden, hoe moeilijk kan het zijn?
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 16:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:24 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.

Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies draait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
raptorixvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:37
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
Brum_brumvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:40
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies daait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
Lijn Arnhem-Doetinchem bedoel ik. Die valt niet onder de provincie maar de stadsregio. De lijn Arnhem-Winterswijk is wel van de provincie. Maar mensen betalen niet teveel voor allerlei commissietjes hoor! Toen ik er nog iedere dag over moest rijden was het trouwens bijna iedere week raak met cein- en wisselstoringen en slechts af en toe een kapotte trein.

Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
ems.vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:42
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.

Allebei onaangekondigd, trouwens.
Brum_brumvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de ruimteplanners van de NS alle bankjes hebben weggehaald. Bij stationsvernieuwingen halen ze ook doodleuk voorzieningen zoals de verwarmde glazen hokken weg.
#ANONIEMvrijdag 11 oktober 2013 @ 16:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
:')_
Oscar.vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:45
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:51 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

_O_
de speld serieus nemen :')
Chernavrijdag 11 oktober 2013 @ 16:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
Vergis je niet. Het is dat bijvoorbeeld Veolia in het zuiden verplicht is door te gaan. Maar die draaien verlies en willen liever vandaag dan morgen stoppen. Alleen houd de provincie dit tegen en natuurlijk een boete voor Veolia als zij zouden stoppen.

Het heeft overigens de provincie Limburg al veel geld gekost en veel steun maar nog is het niet voldoende. En daar mag dan de burger voor opdraaien. En de kaartjes worden niet goedkoper en ook daar vallen treinen uit en rijden treinen met vertraging.

http://www.nujij.nl/econo(...)rkoop.21605621.lynkx

Met andere woorden, welke vervoerder ook die zal dus afhankelijk zijn van het net dat er nu ligt en dat onder prorail valt.

Je mag het zo overnemen. Doe er je voordeel mee.
Giavrijdag 11 oktober 2013 @ 17:10
Als je kijkt naar het traject Helmond-Brouwhuis --- Eindhoven-Beukenlaan, dan heb je eerst Helmond-centraal, Mierlo-Hout, Brandevoort, Eindhoven-Centraal.

En dan gaan ze er nog één tussen Mierlo-Hout en Brandevoort plannen, want mensen zouden eens langer dan een kwartier moeten lopen.

Hier hadden we vroeger één station in Helmond. Wie verder weg woonde ging met de fiets, of de bus naar dat ene station en dat was prima.

Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
Leipo666vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:10 schreef Gia het volgende:
Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinen ;)
Fred_Bvrijdag 11 oktober 2013 @ 19:01
Zomaar een station overslaan kan natuurlijk wel tot problemen leiden voor Niet-Nederlandstaligen. Die zullen de omroep immers niet begrijpen.
Janneke141vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:01 schreef Fred_B het volgende:
Zomaar een station overslaan kan natuurlijk wel tot problemen leiden voor Niet-Nederlandstaligen. Die zullen de omroep immers niet begrijpen.
Voor Arnhem-Zuid kan dat inderdaad nog wel eens een probleem zijn, ja :')
LilDutchPrincessvrijdag 11 oktober 2013 @ 19:15
Dusssssssssss.. Hoe komen ze erop zeg.

Hierom neem ik altijd de bus naar het werk ipv de trein. Die doet tenminste wat ie moet doen (stoppen/rijden) op het moment dat het in de planning staat.
Giavrijdag 11 oktober 2013 @ 19:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:12 schreef Leipo666 het volgende:

daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinen ;)
Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.

Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
Blue_Panther_Ninjavrijdag 11 oktober 2013 @ 19:38
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:57 schreef zarGon het volgende:
Godverdomme zeg. :{.

Waarom wordt dit toegestaan? :{.
Monopolie :+
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.

Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:42 schreef ems. het volgende:
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.

Allebei onaangekondigd, trouwens.
Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?
trancethrustvrijdag 11 oktober 2013 @ 19:53
Prima toch? Wel weer slecht gecommuniceerd blijkbaar: (1) mensen wisten dit blijkbaar niet, en (2) 45 min. later aankomen betekent in de meeste gevallen dat je beter had kunnen blijven wachten op de volgende trein. Dat mag dan ook wel duidelijker worden gemaakt.
Of je voert de frequentie van treinen wat op; 2x meer treinen van de halve lengte bijvoorbeeld. Maak van dat spoornet gewoon een soort metro en laat dat idee van een spoorboekje gewoon helemaal varen.
ems.vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?
Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:56
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef trancethrust het volgende:
Prima toch? Wel weer slecht gecommuniceerd blijkbaar: (1) mensen wisten dit blijkbaar niet, en (2) 45 min. later aankomen betekent in de meeste gevallen dat je beter had kunnen blijven wachten op de volgende trein. Dat mag dan ook wel duidelijker worden gemaakt.
Of je voert de frequentie van treinen wat op; 2x meer treinen van de halve lengte bijvoorbeeld. Maak van dat spoornet gewoon een soort metro en laat dat idee van een spoorboekje gewoon helemaal varen.
Vind je dat echt prima ? Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?

Mensen kunnen niet wachten op een volgende trein, die zaten er al in. Het personeel weet het niet eens van te voren, dus hoe wil je dat communiceren ?

Ze moeten gewoon een dienstregeling uitvoeren, dat is wel het minste wat je kan verwachten.
trancethrustvrijdag 11 oktober 2013 @ 20:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vind je dat echt prima ?
Ja

quote:
Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?
Dat is niet wat het geval is.

quote:
Mensen kunnen niet wachten op een volgende trein, die zaten er al in. Het personeel weet het niet eens van te voren, dus hoe wil je dat communiceren ?
Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?

quote:
Ze moeten gewoon een dienstregeling uitvoeren, dat is wel het minste wat je kan verwachten.
Dat is al jaren niet het geval.
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:02
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:00 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ja

[..]

Dat is niet wat het geval is.

[..]

Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?

[..]

Dat is al jaren niet het geval.
Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.
trancethrustvrijdag 11 oktober 2013 @ 20:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.
Weer een foute conclusie.

Ik heb 8 jaar elke werkdag met de trein gereisd en doe dat nu nog regelmatig. Iedereen met wat ervaring en genoeg oplettendheid heeft door dat dit geen slechte oplossing is, mits de NS duidelijk is qua communicatie.
LuDannvrijdag 11 oktober 2013 @ 20:10
Dit gebeurt al jaren volgens mij, heb regelmatig de trein naar school/werk gemist omdat hij gewoon doorreed en niet stopte bij het perron waar ik stond te wachten. Heb toen uiteindelijk voortaan een extra bus te nemen elke dag naar een ander treinstation omdat ik het risico niet meer kon lopen elke ochtend te laat te komen.
_Arual_vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef Sautor het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze dat van te voren aankondigen "we gaan station X overslaan, dus stap hier uit". In plaats van, PS: we gaan niet op station X stoppen vandaag, veel plezier met terugreizen :W
Dat laatste. En toen kreeg mijn buurman bij die terugreis óók nog een boete. |:( Volgens mij omdat hij terug in de eerste de beste Veolia-trein stapte.
Giavrijdag 11 oktober 2013 @ 22:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
Intercity! Boeieh.
Giavrijdag 11 oktober 2013 @ 22:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef ems. het volgende:

Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.
Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
ems.vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:58
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.

Vraagje tussendoor:

Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.

Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden :?
Red_85vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:38
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Kowloon het volgende:
Haha, vuile monopolisten zijn het, een de staatssecretaris kijkt liever de andere kant op. Een dienstregeling is er om uit te voeren, niet om er delen van over te slaan als dat even iets beter uitkomt.
Leugenaars zijn het bij de ns. Beloven in je dienstregeling aan iedereen dat je dat gaat uitvoeren, maar nooit doen.
Red_85vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
Dat niet alleen. Als je zo'n kaart hebt, moet je claimen bij die gasten wat je kan claimen.=
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Als je zo'n kaart hebt, moet je claimen bij die gasten wat je kan claimen.=
Iedereen zou moeten claimen als er vertraging is en meer moeten klagen.
Red_85vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:58 schreef ems. het volgende:

[..]

De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.

Vraagje tussendoor:

Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.

Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden :?
Nee, jij hebt geen alternatief als je kan aantonen dat op jou station geen treinen aankwamen. Gewoon claimen.
Red_85vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Iedereen zou moeten claimen als er vertraging is en meer moeten klagen.
Ook claimen op 5 a 10 minuten later bij aankomst. Fuck it, dan hebben zij hun werk er ook aan. Ik raak iedere dag als ik met de trein ga 10 a 20 minuten kwijt per 2 reizen. Laat de ns dat ook maar doen om mijn claims uit te zoeken.

Maareh, niemand van de noodrem gehoord als ze je station overslaan?
OngeschiktXvrijdag 11 oktober 2013 @ 23:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
En daarna weer ingevoerd als semi-intercities. Want ze waren toch wel handig, maar je kan ze geen sneltrein meer noemen, want dan geef je toe dat je fout zat. :')

Hier heb je drie soorten treinen:
Sprinter: Delft - Delft Zuid - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal, enz
echte intercity: Delft - R'dam Centraal - Dordrecht etc
semi-intercity: Delft - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal - Rotterdam Blaak
Jellereppevrijdag 11 oktober 2013 @ 23:49
NS:

geschikt_ongeschikt.JPG
macca728vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:47 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

En daarna weer ingevoerd als semi-intercities. Want ze waren toch wel handig, maar je kan ze geen sneltrein meer noemen, want dan geef je toe dat je fout zat. :')

Hier heb je drie soorten treinen:
Sprinter: Delft - Delft Zuid - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal, enz
echte intercity: Delft - R'dam Centraal - Dordrecht etc
semi-intercity: Delft - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal - Rotterdam Blaak
en dan nog de echte echte intercity van Den Haag HS naar Rotterdam CS :)

Ja die sneltreinen waren verdomd handig. In die sprinters lijkt het wel of de reis uren duurt.
sitting_elflingzaterdag 12 oktober 2013 @ 00:59
Ik kan er opzich best om lachen. Eerst de trein in, die trein kan niet verder en gaat weer terug naar Centraal (iedereen mopperen) en dan snel iedereen naar een ander spoor om dan alsnog dankzij de vertraging dat kleine kut station te missen bwhehe.
Giazaterdag 12 oktober 2013 @ 12:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:58 schreef ems. het volgende:

[..]

De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.

Vraagje tussendoor:

Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.

Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden :?
Nee, alleen de vertraging. Staan vaste percentages van de ritprijs voor.
macca728zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:25
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, alleen de vertraging. Staan vaste percentages van de ritprijs voor.
Hij kan het heus wel claimen. Toen ik door schuld van de NS mijn aansluiting naar London miste, kreeg ik ook extra kosten vergoed uit coulance.
-Strawberry-zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geldt dat hiervoor ook?

Want...

[..]
[ code verwijderd ]

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Je kan zelfs geld terugvragen met studenten OV. :D
portiezaterdag 12 oktober 2013 @ 13:34
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.

Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
Het is eerder in dit topic al genoemd maar de IC Zwolle-Roosendaal stopt ook op kleine stations als Arnhem Zuid - Elst en (Nijmegen) Lent. Dat kost die trein 2 x zoveel tijd als dat ze in een keer door zouden rijden zoals 5 jaar geleden. En dat terwijl op die stations ook nog weer een sprinter rijdt van Zutphen naar Nijmegen.
Weltschmerzzaterdag 12 oktober 2013 @ 13:47
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:53 schreef roos85 het volgende:

[..]

De norm moet natuurlijk wel gehaald worden ;)
Uiteraard. Het gaat er niet om of reizigers vertraging hebben, maar dat de treinen geen vertraging hebben. Misschien moeten ze helemaal geen passagiers meer meenemen, dat scheelt toch een paar minuten in en uitstappen en brengt zo de stiptheid in gevaar.
Chernazaterdag 12 oktober 2013 @ 14:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:10 schreef Gia het volgende:
Als je kijkt naar het traject Helmond-Brouwhuis --- Eindhoven-Beukenlaan, dan heb je eerst Helmond-centraal, Mierlo-Hout, Brandevoort, Eindhoven-Centraal.

En dan gaan ze er nog één tussen Mierlo-Hout en Brandevoort plannen, want mensen zouden eens langer dan een kwartier moeten lopen.

Hier hadden we vroeger één station in Helmond. Wie verder weg woonde ging met de fiets, of de bus naar dat ene station en dat was prima.

Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
De gemeente Helmond moet wel erg veel geld bezitten om er zoveel stations op na te kunnen houden. Het worden er straks meer dan in Amsterdam als het zo door gaat.
kawotskizaterdag 12 oktober 2013 @ 20:41
Zolang mensen nog blijven reizen met NS legitimeren ze de misdragingen van NS. Ik heb al 6 jaar geleden voorgoed vaarwel gezegd tegen NS vanwege dit soort praktijken maar blijkbaar laten mensen zich graag naaien door alle vertragingen en de ov chipkaart. Reizigers zijn allemaal masochisten, kan de zwartrijders eigenlijk geen ongelijk meer geven.
ACT-Fzaterdag 12 oktober 2013 @ 20:59
Dit krijg je dus als je een bedrijf privatiseert zonder dat er concurrerende bedrijven meerijden op hetzelfde traject. De NS is niet bezig met de reiziger, die is slechts een middel om geld binnen te harken. De NS is bezig met de concessie-eisen, want als daar niet aan gehouden wordt dan kan dat miljoenen boetes opleveren. Als in de concessie-eisen staat dat te veel vertraging beboet wordt, maar het overslaan van een station niet, dan sla je een station over. Geld is wat telt, en niet de reiziger. Het merendeel heeft toch geen keuze, en dat weet de NS maar al te goed.
Kowloonzaterdag 12 oktober 2013 @ 21:01
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit krijg je dus als je een bedrijf privatiseert zonder dat er concurrerende bedrijven meerijden op hetzelfde traject.
Mee rijden hoeft nog niet eens, maar concurrenten moeten wel een faire kans maken op de concessie, en dat is nu inderdaad niet het geval. De politiek is vastberaden om het monopolie van NS te handhaven, en daarom wordt NS niet eens gedwongen om zijn huidige concessie na te komen.
ACT-Fzaterdag 12 oktober 2013 @ 21:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:01 schreef Kowloon het volgende:
Mee rijden hoeft nog niet eens, maar concurrenten moeten wel een faire kans maken op de concessie, en dat is nu inderdaad niet het geval. De politiek is vastberaden om het monopolie van NS te handhaven, en daarom wordt NS niet eens gedwongen om zijn huidige concessie na te komen.
Zolang de overheid aandelen heeft in de NS zal het zo wel blijven. Ik heb liever dat er meerdere maatschappijen op een traject rijden zodat er permanent concurrentie is en niet eens per 10 jaar. Met het huidige systeem kan de vervoerder nadat de concessie binnen is achterover leunen op punten waar geen eisen zijn gesteld in de concessie-eisen, en dat is precies wat de NS doet, de mazen opzoeken. Waren het eerst de wc's, het opheffen van complete treinen, dan is het nu het overslaan van stations. Zo blijf je een kat- en muisspel spelen tussen vervoerder en overheid. Wat de NS nu doet zou een ander bedrijf net zo goed doen, want het huidige systeem van slechts één vervoerder per traject leent zich ervoor om de reiziger in de kou te staan en zich volledig te concentreren op de concessie-eisen. Gooi die concessie-eisen overboord en laat er meerdere vervoerders per traject reizen. Degene die slecht presteert wordt direct afgestraft door de reiziger die de concurrent kiest. Je zult zien dat vervoerders marktconform gaan werken in plaats van concessieconform.
Jellereppezaterdag 12 oktober 2013 @ 21:38
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zolang de overheid aandelen heeft in de NS zal het zo wel blijven. Ik heb liever dat er meerdere maatschappijen op een traject rijden zodat er permanent concurrentie is en niet eens per 10 jaar. Met het huidige systeem kan de vervoerder nadat de concessie binnen is achterover leunen op punten waar geen eisen zijn gesteld in de concessie-eisen, en dat is precies wat de NS doet, de mazen opzoeken. Waren het eerst de wc's, het opheffen van complete treinen, dan is het nu het overslaan van stations. Zo blijf je een kat- en muisspel spelen tussen vervoerder en overheid. Wat de NS nu doet zou een ander bedrijf net zo goed doen, want het huidige systeem van slechts één vervoerder per traject leent zich ervoor om de reiziger in de kou te staan en zich volledig te concentreren op de concessie-eisen. Gooi die concessie-eisen overboord en laat er meerdere vervoerders per traject reizen. Degene die slecht presteert wordt direct afgestraft door de reiziger die de concurrent kiest. Je zult zien dat vervoerders marktconform gaan werken in plaats van concessieconform.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
capuchon_jongenzaterdag 12 oktober 2013 @ 21:38
Leuk als je wacht bij -5 en sneeuwbuien en eindelijk blij bent dat de trein nadert.

zwaait plots de treinchauffeur naar je met een big-smile en rijd hij door
Jellereppezaterdag 12 oktober 2013 @ 21:42
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuk als je wacht bij -5 en sneeuwbuien en eindelijk blij bent dat de trein nadert.

zwaait plots de treinchauffeur naar je met een big-smile en rijd hij door
Heel stevig balen. Iets soortgelijks vaak genoeg meegemaakt. Heeft de ene trein een paar minuten vertraging, ren je met zijn allen de trein uit en de conducteur ziet dat veel mensen aan het rennen zijn om hun verbinding niet te missen, maar fluit vrolijk voor vertrek en de trein vertrekt voor de neuzen van al die mensen. Huppa, hele dag gewerkt of moe van een hele dag colleges, en nog een half uur wachten op de volgende trein. Dan baal je wel even.
Sapstengelzaterdag 12 oktober 2013 @ 21:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
Want het netwerk in Japan is identiek aan dat van Nederland?
hpeopjeszaterdag 12 oktober 2013 @ 21:44
Zijn ook alleen onbelangrijke boertjes in het oosten des lands die hier écht last van hebben.
ACT-Fzaterdag 12 oktober 2013 @ 22:09
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:44 schreef hpeopjes het volgende:
Zijn ook alleen onbelangrijke boertjes in het oosten des lands die hier écht last van hebben.
Daar hebben ze geen NS :')
KreKkeRzaterdag 12 oktober 2013 @ 23:35
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Redenen kun je toch zeker zelf bedenken.

Rover die klaagt maar zelf voor dit soort toestanden zorgt. Leuker kun je het niet bedenken. Want als Rover graag wilt dat NS boetes krijgt bij teveel % vertragingen dan kun je natuurlijk zoiets verwachten. Maar zo kan Rover zich mooi in stand houden. Papieren tijgers.
Ja want je zou maar eens klagen over iets dat niet goed loopt... hoe durven ze!

Dat zou wat zijn, niet mogen klagen/aandringen op verbetering omdat de partij waarover je klaagt dan mogelijk achterlijke/foute maatregelen gaat nemen in hun poging de boel te verbeteren :')
Chernazondag 13 oktober 2013 @ 01:41
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit krijg je dus als je een bedrijf privatiseert zonder dat er concurrerende bedrijven meerijden op hetzelfde traject. De NS is niet bezig met de reiziger, die is slechts een middel om geld binnen te harken. De NS is bezig met de concessie-eisen, want als daar niet aan gehouden wordt dan kan dat miljoenen boetes opleveren. Als in de concessie-eisen staat dat te veel vertraging beboet wordt, maar het overslaan van een station niet, dan sla je een station over. Geld is wat telt, en niet de reiziger. Het merendeel heeft toch geen keuze, en dat weet de NS maar al te goed.
Dat geld voor iedere vervoerder op het net. Concurrentie op een spoorwegnet bestaat niet en zal er nooit komen. Nooit zul je twee verschillende partijen op precies hetzelfde stuk een dienstregeling zien rijden. En dan ook nog eens wie gaat dat betalen. De provincie die moet betalen om dan diverse vervoerders te laten rijden? want ook prorail vraagt een behoorlijk centje van de vervoerders om te mogen rijden op het net. Die op hun plaats weer die kosten doorberekenen aan de provincie.

In feite zijn het allemaal monopolisten. Dus ook Veolia etc die op bepaalde stukken rijd. Want daar mag immers ook tien jaar lang niemand anders rijden. En ieder jaar een ander laten rijden is onbetaalbaar. Wie gaat dan steeds die opstart kosten etc betalen? iedere overname of wisseling van vervoerder kost veel geld.
Montaguizondag 13 oktober 2013 @ 01:44
Iedereen moet gewoon klagen. Alleen als je klaagt snappen ze het misschien.
ACT-Fzondag 13 oktober 2013 @ 19:27
quote:
12s.gif Op zondag 13 oktober 2013 01:41 schreef Cherna het volgende:
Concurrentie op een spoorwegnet bestaat niet en zal er nooit komen. Nooit zul je twee verschillende partijen op precies hetzelfde stuk een dienstregeling zien rijden.
Met zo'n instelling krijg je inderdaad nooit concurrentie op het spoor. Dit is geen argument maar onwil, en dat is juist het probleem.

quote:
12s.gif Op zondag 13 oktober 2013 01:41 schreef Cherna het volgende:
En dan ook nog eens wie gaat dat betalen. De provincie die moet betalen om dan diverse vervoerders te laten rijden? want ook prorail vraagt een behoorlijk centje van de vervoerders om te mogen rijden op het net. Die op hun plaats weer die kosten doorberekenen aan de provincie.

In feite zijn het allemaal monopolisten. Dus ook Veolia etc die op bepaalde stukken rijd. Want daar mag immers ook tien jaar lang niemand anders rijden. En ieder jaar een ander laten rijden is onbetaalbaar. Wie gaat dan steeds die opstart kosten etc betalen? iedere overname of wisseling van vervoerder kost veel geld.
Linksom of rechtsom, het is uiteindelijk de burger die betaalt. Geef de prijzen van de kaartjes vrij en ga indirect subsidiëren door een lage of geen kilometervergoeding te vragen. ProRail opheffen als BV. en inlijven bij Rijkswaterstaat.
probeerzondag 13 oktober 2013 @ 20:46
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:09 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Weer een foute conclusie.

Ik heb 8 jaar elke werkdag met de trein gereisd en doe dat nu nog regelmatig. Iedereen met wat ervaring en genoeg oplettendheid heeft door dat dit geen slechte oplossing is, mits de NS duidelijk is qua communicatie.
Als jij al 8 jaar met de trein reist weet je dat de NS vaker niet dan wel, duidelijk is qua communicatie. En dan toch de aanname maken dat reizigers van tevoren geïnformeerd worden, en niet pas als ze in de trein zitten.
sitting_elflingzondag 13 oktober 2013 @ 20:52
advies-ns.jpeg
trancethrustwoensdag 16 oktober 2013 @ 23:27
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Als jij al 8 jaar met de trein reist weet je dat de NS vaker niet dan wel, duidelijk is qua communicatie. En dan toch de aanname maken dat reizigers van tevoren geïnformeerd worden, en niet pas als ze in de trein zitten.
`Mits' betekent niet dat ik die aanname maak. Ik zeg dat het punt van dit topic (zie TT) een goed idee is onder voorwaarde van communicatie. Dat dit niet gebeurt betekent niet dat TT een slecht idee is.
#ANONIEMdonderdag 17 oktober 2013 @ 07:38
Eigenlijk zou men elke keer als ze weer eens een klein station voorbijrijden aan de noodrem moeten trekken en uitstappen. Levert ze nog meer vertraging op. Leren ze t snel af.

Maarja dat is Nederland, lekker klagen, maar geen actie ondernemen.