abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132072130
Ben ik misschien gek, maar zit er niet gewoon logging in die treinen? Je zou verwachten dat gewoon op basis van logging alle gegevens op gehaald kunnen worden, hoe moeilijk kan het zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:33:54 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132072240
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:24 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.

Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies draait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_132072246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
pi_132072366
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:40:55 #95
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132072448
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies daait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
Lijn Arnhem-Doetinchem bedoel ik. Die valt niet onder de provincie maar de stadsregio. De lijn Arnhem-Winterswijk is wel van de provincie. Maar mensen betalen niet teveel voor allerlei commissietjes hoor! Toen ik er nog iedere dag over moest rijden was het trouwens bijna iedere week raak met cein- en wisselstoringen en slechts af en toe een kapotte trein.

Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
pi_132072521
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.

Allebei onaangekondigd, trouwens.
Conscience do cost.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:43:22 #97
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132072538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de ruimteplanners van de NS alle bankjes hebben weggehaald. Bij stationsvernieuwingen halen ze ook doodleuk voorzieningen zoals de verwarmde glazen hokken weg.
pi_132072569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
:')_
  Eindredactie Games vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:45:22 #99
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132072588
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:51 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

_O_
de speld serieus nemen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:48:50 #100
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132072675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
Vergis je niet. Het is dat bijvoorbeeld Veolia in het zuiden verplicht is door te gaan. Maar die draaien verlies en willen liever vandaag dan morgen stoppen. Alleen houd de provincie dit tegen en natuurlijk een boete voor Veolia als zij zouden stoppen.

Het heeft overigens de provincie Limburg al veel geld gekost en veel steun maar nog is het niet voldoende. En daar mag dan de burger voor opdraaien. En de kaartjes worden niet goedkoper en ook daar vallen treinen uit en rijden treinen met vertraging.

http://www.nujij.nl/econo(...)rkoop.21605621.lynkx

Met andere woorden, welke vervoerder ook die zal dus afhankelijk zijn van het net dat er nu ligt en dat onder prorail valt.

Je mag het zo overnemen. Doe er je voordeel mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:10:32 #101
3542 Gia
User under construction
pi_132073263
Als je kijkt naar het traject Helmond-Brouwhuis --- Eindhoven-Beukenlaan, dan heb je eerst Helmond-centraal, Mierlo-Hout, Brandevoort, Eindhoven-Centraal.

En dan gaan ze er nog één tussen Mierlo-Hout en Brandevoort plannen, want mensen zouden eens langer dan een kwartier moeten lopen.

Hier hadden we vroeger één station in Helmond. Wie verder weg woonde ging met de fiets, of de bus naar dat ene station en dat was prima.

Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
pi_132073300
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:10 schreef Gia het volgende:
Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinen ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_132076011
Zomaar een station overslaan kan natuurlijk wel tot problemen leiden voor Niet-Nederlandstaligen. Die zullen de omroep immers niet begrijpen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:02:51 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132076038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:01 schreef Fred_B het volgende:
Zomaar een station overslaan kan natuurlijk wel tot problemen leiden voor Niet-Nederlandstaligen. Die zullen de omroep immers niet begrijpen.
Voor Arnhem-Zuid kan dat inderdaad nog wel eens een probleem zijn, ja :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132076376
Dusssssssssss.. Hoe komen ze erop zeg.

Hierom neem ik altijd de bus naar het werk ipv de trein. Die doet tenminste wat ie moet doen (stoppen/rijden) op het moment dat het in de planning staat.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:36:39 #106
3542 Gia
User under construction
pi_132077039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:12 schreef Leipo666 het volgende:

daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinen ;)
Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.

Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
pi_132077097
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:57 schreef zarGon het volgende:
Godverdomme zeg. :{.

Waarom wordt dit toegestaan? :{.
Monopolie :+
pi_132077453
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.

Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
pi_132077504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:42 schreef ems. het volgende:
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.

Allebei onaangekondigd, trouwens.
Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?
pi_132077599
Prima toch? Wel weer slecht gecommuniceerd blijkbaar: (1) mensen wisten dit blijkbaar niet, en (2) 45 min. later aankomen betekent in de meeste gevallen dat je beter had kunnen blijven wachten op de volgende trein. Dat mag dan ook wel duidelijker worden gemaakt.
Of je voert de frequentie van treinen wat op; 2x meer treinen van de halve lengte bijvoorbeeld. Maak van dat spoornet gewoon een soort metro en laat dat idee van een spoorboekje gewoon helemaal varen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_132077601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?
Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.
Conscience do cost.
pi_132077729
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef trancethrust het volgende:
Prima toch? Wel weer slecht gecommuniceerd blijkbaar: (1) mensen wisten dit blijkbaar niet, en (2) 45 min. later aankomen betekent in de meeste gevallen dat je beter had kunnen blijven wachten op de volgende trein. Dat mag dan ook wel duidelijker worden gemaakt.
Of je voert de frequentie van treinen wat op; 2x meer treinen van de halve lengte bijvoorbeeld. Maak van dat spoornet gewoon een soort metro en laat dat idee van een spoorboekje gewoon helemaal varen.
Vind je dat echt prima ? Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?

Mensen kunnen niet wachten op een volgende trein, die zaten er al in. Het personeel weet het niet eens van te voren, dus hoe wil je dat communiceren ?

Ze moeten gewoon een dienstregeling uitvoeren, dat is wel het minste wat je kan verwachten.
pi_132077842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vind je dat echt prima ?
Ja

quote:
Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?
Dat is niet wat het geval is.

quote:
Mensen kunnen niet wachten op een volgende trein, die zaten er al in. Het personeel weet het niet eens van te voren, dus hoe wil je dat communiceren ?
Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?

quote:
Ze moeten gewoon een dienstregeling uitvoeren, dat is wel het minste wat je kan verwachten.
Dat is al jaren niet het geval.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_132077923
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:00 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ja

[..]

Dat is niet wat het geval is.

[..]

Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?

[..]

Dat is al jaren niet het geval.
Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.
pi_132078189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.
Weer een foute conclusie.

Ik heb 8 jaar elke werkdag met de trein gereisd en doe dat nu nog regelmatig. Iedereen met wat ervaring en genoeg oplettendheid heeft door dat dit geen slechte oplossing is, mits de NS duidelijk is qua communicatie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:10:55 #116
409579 LuDann
All the way
pi_132078237
Dit gebeurt al jaren volgens mij, heb regelmatig de trein naar school/werk gemist omdat hij gewoon doorreed en niet stopte bij het perron waar ik stond te wachten. Heb toen uiteindelijk voortaan een extra bus te nemen elke dag naar een ander treinstation omdat ik het risico niet meer kon lopen elke ochtend te laat te komen.
pi_132079333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef Sautor het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze dat van te voren aankondigen "we gaan station X overslaan, dus stap hier uit". In plaats van, PS: we gaan niet op station X stoppen vandaag, veel plezier met terugreizen :W
Dat laatste. En toen kreeg mijn buurman bij die terugreis óók nog een boete. |:( Volgens mij omdat hij terug in de eerste de beste Veolia-trein stapte.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:46:24 #118
3542 Gia
User under construction
pi_132086651
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
Intercity! Boeieh.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:53:21 #119
3542 Gia
User under construction
pi_132086931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef ems. het volgende:

Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.
Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
pi_132087114
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.

Vraagje tussendoor:

Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.

Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden :?
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')