Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies draait.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.
Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
Oh jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denkentwitter:Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Lijn Arnhem-Doetinchem bedoel ik. Die valt niet onder de provincie maar de stadsregio. De lijn Arnhem-Winterswijk is wel van de provincie. Maar mensen betalen niet teveel voor allerlei commissietjes hoor! Toen ik er nog iedere dag over moest rijden was het trouwens bijna iedere week raak met cein- en wisselstoringen en slechts af en toe een kapotte trein.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies daait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.
En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
Wat ik een beetje jammer vind is dat de ruimteplanners van de NS alle bankjes hebben weggehaald. Bij stationsvernieuwingen halen ze ook doodleuk voorzieningen zoals de verwarmde glazen hokken weg.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.
Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh ja
Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS.
de speld serieus nemenquote:
Vergis je niet. Het is dat bijvoorbeeld Veolia in het zuiden verplicht is door te gaan. Maar die draaien verlies en willen liever vandaag dan morgen stoppen. Alleen houd de provincie dit tegen en natuurlijk een boete voor Veolia als zij zouden stoppen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:10 schreef Gia het volgende:
Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
Voor Arnhem-Zuid kan dat inderdaad nog wel eens een probleem zijn, jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:01 schreef Fred_B het volgende:
Zomaar een station overslaan kan natuurlijk wel tot problemen leiden voor Niet-Nederlandstaligen. Die zullen de omroep immers niet begrijpen.
Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:12 schreef Leipo666 het volgende:
daarom is er een verschil tussen stop- en sneltreinen
Monopoliequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:57 schreef zarGon het volgende:
Godverdomme zeg..
Waarom wordt dit toegestaan?.
Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.
Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:42 schreef ems. het volgende:
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.
Allebei onaangekondigd, trouwens.
Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is echt belachelijk dat ze dat zomaar doen. Krijg je wel je geld terug in zo'n geval ?
Vind je dat echt prima ? Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef trancethrust het volgende:
Prima toch? Wel weer slecht gecommuniceerd blijkbaar: (1) mensen wisten dit blijkbaar niet, en (2) 45 min. later aankomen betekent in de meeste gevallen dat je beter had kunnen blijven wachten op de volgende trein. Dat mag dan ook wel duidelijker worden gemaakt.
Of je voert de frequentie van treinen wat op; 2x meer treinen van de halve lengte bijvoorbeeld. Maak van dat spoornet gewoon een soort metro en laat dat idee van een spoorboekje gewoon helemaal varen.
Jaquote:
Dat is niet wat het geval is.quote:Een bedrijf die zijn eigen dienstregeling niet uit kan voeren en onderweg gewoon een paar stations overslaat ?
Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?quote:Mensen kunnen niet wachten op een volgende trein, die zaten er al in. Het personeel weet het niet eens van te voren, dus hoe wil je dat communiceren ?
Dat is al jaren niet het geval.quote:Ze moeten gewoon een dienstregeling uitvoeren, dat is wel het minste wat je kan verwachten.
Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat is niet wat het geval is.
[..]
Heb je dat weetje uit je glazen bol gehaald?
[..]
Dat is al jaren niet het geval.
Weer een foute conclusie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ok dan zal je wel nooit met de trein reizen of heel snel tevreden zijn.
Dat laatste. En toen kreeg mijn buurman bij die terugreis óók nog een boete.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:20 schreef Sautor het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze dat van te voren aankondigen "we gaan station X overslaan, dus stap hier uit". In plaats van, PS: we gaan niet op station X stoppen vandaag, veel plezier met terugreizen
Intercity! Boeieh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.htmlquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:53 schreef ems. het volgende:
Ik had al een kortingskaart en geen zin om voor een treinreis van een paar euro hele boekwerken te moeten invullen en weer te moeten wachten om dat terug te krijgen. Ik koel mijn woede liever door gemene dingen over ze te zeggen op internet.
De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |