abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132068544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Dit is de reden dat ik de Donald Duck nog lees _O- die humor _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132068606
Alles om de norm te halen!

Na de vorige klantvriendelijke oplossingen. Treinen laten uitvallen. (Dan heeft hij blijkbaar geen vertraging), Treinen die niet meer op elkaar wachten, zodat tientallen mensen op de volgende trein staan te wachten. Slaan ze nu ook al stations over.

Chapeau NS.

Graag geef ik ook nog een speciale vermelding voor klantvriendelijkheid voor de controleploegen van de NS. Als u niet weet wie ik bedoel. Ze opereren doorgaans met zijn zessen. Hebben drie jaar mavo (samen). Een van de eerste vraagt om u kaartje maar heeft niet het fatsoen om die ook te controleren. Je onschuld dien je bij een van de volgende aan te tonen.
pi_132068640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?

vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
Inderdaad, je moet als reiziger blij zijn dat de NS voor je rijdt en je moet vooral begrip hebben voor een chagerijnige conducteur of vertraagde/tekorte treinen. Het is echt een ambtelijke zooi.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:48:47 #54
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132069071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?

vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
Moet je zeker doen. Stop dan ook alle bouwwerkzaamheden en leg alle sporen in viervoud uit en sloop alle overwegen en seinen. Dan hebben we nooit meer vertragingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49:58 #55
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_132069118
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:14 schreef Re het volgende:
en dan zeker van die overijverige treinconducteurs die je een boete geven omdat je niet betaald hebt voor dat stukkie terug :')
Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52:03 #56
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132069173
Ik snap niet waarom die trein uberhaubt tussen Arnhem en Nijmegen stopt. Heel het traject is het een intercity behalve bij dat stuk dan is het opeens een stoptrein. Erg irritant als je echt van Zwolle naar Roosendaal moet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52:59 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132069200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132069230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap niet waarom die trein uberhaubt tussen Arnhem en Nijmegen stopt. Heel het traject is het een intercity behalve bij dat stuk dan is het opeens een stoptrein. Erg irritant als je echt van Zwolle naar Roosendaal moet.
Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.

En wederom een fraai staaltje van de klant in het gezicht spugen dit. Gelukkig hebben we de auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ferdo op 11-10-2013 14:59:03 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:56:40 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132069322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:57:32 #60
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132069354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...

quote:
Wiki:
Punctuality

The Shinkansen is very reliable thanks to several factors, including its near-total separation from slower traffic. In 2012, JR Central reported that the Shinkansen's average delay from schedule per train was 36 seconds. This includes delays due to uncontrollable causes, such as natural disasters.[13] The record, in 1997, was 18 seconds.
Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent... ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58:27 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132069384
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...
Als dat minder is dan 12 minuten maakt het niet uit ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58:56 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132069400
Nog effe en je kunt alleen maar van beginstation naar eindstation. Want als ze tussendoor overal moeten stoppen komen ze te laat :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132069457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
quote:
•Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt
Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.

Waarom zou je alleen maar de terugweg zien als vertraging? :?.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:02:59 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132069507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.

Waarom zou je alleen maar de terugweg zien als vertraging? :?.
Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04:37 #65
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_132069550
Tevens 1 van de redenen dat ik geen enkele vorm van openbaar vervoer gebruik.
Veel te duur.

Hell, voor het geld wat ik betaal als ik dagelijks met de bus naar kantoor ga, kan ik 3x meer op en neer rijden met de motor.
Om dan over de verloren uren nog niet te spreken.
pi_132069594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.

En wederom een fraai staaltje van de klant in het gezicht spugen dit. Gelukkig hebben we de auto.
Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leur :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132069705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:11:26 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132069735
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...

[..]

Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent... ;)
Jaja de bullettrain vergelijken met het spoorwegnet in NL. Hij is mooi gevonden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_132069796
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leur :P
Ah, dat is dan vrij recent veranderd. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:14:54 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132069841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.
Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.
Het is de keuze voor de grote aantallen, en dat gaat ten koste van de kleine. Jammer, maar gezien de frequentie op dit traject is het leed nogal te overzien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15:50 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132069871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).
Rotte appels zul je overal vinden. Maar loop dan eerst van tevoren langs bij de conducteur en wacht niet totdat de controle plaats vind.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15:58 #72
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_132069875
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_132070062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ah, dat is dan vrij recent veranderd. :Y
Volgens mij is dat al een aantal jaren zo. De sprinter stopt wel redelijk vaak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132070082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
Ook zo'n klein station. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132070102
En dan op de terugweg ook niet stoppen zeker
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:25:26 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132070159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.
Het is de keuze voor de grote aantallen, en dat gaat ten koste van de kleine. Jammer, maar gezien de frequentie op dit traject is het leed nogal te overzien.
Dit.
Natuurlijk kan het altijd beter.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:25:38 #77
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_132070163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:21 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ook zo'n klein station. :')
Juist.

Zit alleen het hoofdkantoor van de grootste supermarkt van Nederland. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_132070173
En wat moet je dan doen als je de trein terugpakt en ie weer doorrijd ? aan de noodrem trekken ?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:26:44 #79
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132070189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over. :(
Kan gebeuren. Ook machinisten kunnen fouten maken. Zolang het maar geen veiligheidsfouten zijn. Want da ga je goed nat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:41:32 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132070606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
Dit zouden meer reizigers moeten bedenken. Ik mag het niet zeggen, maar doe het toch. Steeds vaker valt het me op dat de mens alles met de paplepel ingegoten moet worden. Er komt nog een tijd dat je iedereen persoonlijk uit de trein moet halen aan het handje. En moet omroepen of men het licht thuis wel heeft uitgemaakt en de deur op slot heeft gedraaid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_132070905
quote:
NS introduceert de non-stoptrein
‘Nieuwe trein altijd op tijd’

De NS heeft besloten om het experiment met ‘niet stoppen op kleine stations’ verder uit te breiden. Op een nieuw, ondergrondse traject zal niet in of uitgestapt kunnen worden. Ook zal de trein nooit stoppen. ‘Daarmee zijn we gegarandeerd altijd op tijd,’ zegt een woordvoerder. Het nieuwe traject zal onder heel Nederland door rijden.

De keuze voor een ondergronds traject noemt de NS voor de hand liggend. ‘Onder de grond heb je geen last van blaadjes op het spoor, geen venijnig lenteweer, geen sneeuwvlokken. Ook hoef je geen rekening te houden met zwartrijders, dat scheelt enorm in de conducteurskosten. En ondergrond heb je geen klagende bewoners of geluidsoverlast dus kunnen we flink de vaart er in houden: Gemiddelde snelheden van 300 km/u zijn goed haalbaar. En altijd op tijd.’

De non-stoptrein zal vanaf januari 2016 voor niemand beschikbaar zijn.
http://www.speld.nl/2013/10/11/ns-introduceert-de-non-stoptrein/
_O_
pi_132071174
Ze moeten rijden wanneer ze moeten rijden en stoppen wanneer ze moeten stoppen. Voordat de NS geprivatiseerd werd, hadden we nog nooit van dat soort debiliteiten gehoord.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:01:37 #83
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132071232
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze moeten rijden wanneer ze moeten rijden en stoppen wanneer ze moeten stoppen. Voordat de NS geprivatiseerd werd, hadden we nog nooit van dat soort debiliteiten gehoord.
Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialisten ^O^
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:06:16 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132071365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: koop aandelen met medestanders en verander het systeem! Ownee de NS is geen privaat bedrijf dus dat kan niet. Liegende socialisten ^O^
Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:09:31 #85
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132071471
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt het systeem niet veranderen. Welke vervoerder ook, die zal zich moet schikken aan Prorail en ook die zal met andere vervoerders te maken krijgen die ook spoortijd ingekocht hebben. Daarom wil ik het wel eens meemaken als je meerdere vervoerders op een traject krijgt. Wie oh wie gaat dan vertragingen betalen. Dat word een leuk, langdurig en duur rechtelijk steekspel.
Prorail ook verkopen ^O^
pi_132071685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geldt dat hiervoor ook?

Want...

[..]
[ code verwijderd ]

Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.

Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
Ik neem aan dat je al op Nijmegen te horen krijgt dat de trein niet meer stopt op de tussengelegen stations, zodat je dan kan uitstappen en de volgende stoptrein kan pakken.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16:20 #87
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132071690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:26 schreef arjan1112 het volgende:
En wat moet je dan doen als je de trein terugpakt en ie weer doorrijd ? aan de noodrem trekken ?
Dat zou ik al doen als ie "mijn" station voorbij rijd..
Misschien is er wel iets met de man... en daarbij.. ik betaal toch gewoon om tussen de aangegeven plaatsen te reizen..?

Ik heb jaren geleden het OV al afgezworen... je kunt maar waarmaken wat je beloofd... kun je dat niet, dan verdoe ik mn tijd en geld er niet langer mee..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132071699
Als ik de mogelijkheid had niet meer met de trein te hoeven reizen zou ik dat doen.
Helaas groene werkgever met een Amsterdams parkeertarief voor de deur.
Vroeger veel met de trein gereisd zonder problemen maar sinds een jaar of 8 is het om te janken.
Ik vraag me af waarom het vroeger voor mijn gevoel beter ging, of word ik gewoon een ouwe zeur?
Mag hopen dat ze wel van te voren even melden dat ze niet stoppen, reis ook via een stationnetje wat genoemd wordt maar nog niet meegemaakt. Of ja, een keer maar dat was een ongelukje van de machinist.
Dat is eens wat anders...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:16:46 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132071712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Prorail ook verkopen ^O^
En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?

Het wegennet in NL zou je dan ook moeten verkopen aan de particulier. Maar garanties heb je dan niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:24:40 #90
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132071969
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

En dan ieder jaar weer nieuwe plannen verzinnen etc. Met alle kosten die daarbij komen zoals overnames, opleidingen en noem het maar allemaal op. En wie geeft dan nog de garantie op het openbaar vervoer als er verlies gedraaid word?

Het wegennet in NL zou je dan ook moeten verkopen aan de particulier. Maar garanties heb je dan niet.
Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.

Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
pi_132072130
Ben ik misschien gek, maar zit er niet gewoon logging in die treinen? Je zou verwachten dat gewoon op basis van logging alle gegevens op gehaald kunnen worden, hoe moeilijk kan het zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:33:54 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132072240
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:24 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja het eerste wat ik zou doen als ik zojuist een stukje spoor had gekocht, is het meteen zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor klanten en potentiële klanten! Je verhaal over garanties is trouwens lachwekkend. Staatsbedrijf NS wilde stoppen met rijden op de lijn bij mijn oude dorpje. Enge private partijen zagen er nog wel geld in en nu is er een betere dienstregeling met om de 15 minuten een trein op een spoor dat zogenaamd overbodig was. Helaas was het twee jaar terug alsnog de slechtste spoorlijn van Nederland omdat het onderhoud van staatsbedrijf Prorail zo kut is.

Ik snap trouwens niet wat je zeurt over het wegnet van NL want de automobilist betaald zo'n 60% teveel momenteel. En daar zitten enkel nog maar de kosten in verwerkt die niet naar het wegennet gaan, maar naar hele andere dingen. De hele ambtenarenmolen blijft buiten schot. Er moet vast wel iemand zijn die zo'n vetpot wil overnemen.
Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies draait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_132072246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denken :D

Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00 Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
pi_132072366
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:40:55 #95
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132072448
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Welk dorpje als ik vragen mag. Als NS wilt stoppen komt dat doordat de lijn onrendabel is nog winst te maken. Waarom zou je ook nog rijden als je verlies daait.
Arnhem-Winterswijk? Nou ja, daar rijd NS niet maar vallen net zo goed treinen uit en rijden treinen met vertraging.

En wie betaalt die frequentie van 15 minuten? De provincie?
Lijn Arnhem-Doetinchem bedoel ik. Die valt niet onder de provincie maar de stadsregio. De lijn Arnhem-Winterswijk is wel van de provincie. Maar mensen betalen niet teveel voor allerlei commissietjes hoor! Toen ik er nog iedere dag over moest rijden was het trouwens bijna iedere week raak met cein- en wisselstoringen en slechts af en toe een kapotte trein.

Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
pi_132072521
Heb het ook al 2 keer mogen meemaken. Één keer was ik zelf de lul en een andere keer een paartje dat tegenover mij zat.

Allebei onaangekondigd, trouwens.
Conscience do cost.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:43:22 #97
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132072538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:37 schreef raptorix het volgende:
Ik stoor me nog niet eens zo aan vertragingen (heb er weinig last van) wel dat de stations allemaal zo pauperig zijn, zorg bijvoorbeeld voor goede gratis Wifi en fatsoenlijke shops.

Oja, en laat beveiliging de hangjongeren wegschoppen.
Wat ik een beetje jammer vind is dat de ruimteplanners van de NS alle bankjes hebben weggehaald. Bij stationsvernieuwingen halen ze ook doodleuk voorzieningen zoals de verwarmde glazen hokken weg.
pi_132072569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh ja :D

Volgens mij nog op werkelijkheid gebaseerd ook. NS had onderzoek laten doen waaruit bleek dat ondanks betere prestaties opgeleukte statistieken de reizigers toch niet tevredener werden, en trok daaruit de conclusie dat de reiziger ongelijk heeft en stelde voor dat het reizigersoordeel voortaan minder moest meetellen in de prestatie-afspraken tussen de overheid en NS. :')
:')_
  Eindredactie Games vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:45:22 #99
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132072588
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:51 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

_O_
de speld serieus nemen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:48:50 #100
321876 Cherna
Fuck the System
pi_132072675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef Brum_brum het volgende:
Het is overigens wel bizar dat het 3 andere trein maatschappijen wel is gelukt om er geld in te zien terwijl het staatsbedrijf fuck you tegen te klant zei.
Vergis je niet. Het is dat bijvoorbeeld Veolia in het zuiden verplicht is door te gaan. Maar die draaien verlies en willen liever vandaag dan morgen stoppen. Alleen houd de provincie dit tegen en natuurlijk een boete voor Veolia als zij zouden stoppen.

Het heeft overigens de provincie Limburg al veel geld gekost en veel steun maar nog is het niet voldoende. En daar mag dan de burger voor opdraaien. En de kaartjes worden niet goedkoper en ook daar vallen treinen uit en rijden treinen met vertraging.

http://www.nujij.nl/econo(...)rkoop.21605621.lynkx

Met andere woorden, welke vervoerder ook die zal dus afhankelijk zijn van het net dat er nu ligt en dat onder prorail valt.

Je mag het zo overnemen. Doe er je voordeel mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')