 
		 
			 
			
			
			Dit is de reden dat ik de Donald Duck nog leesquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef roos85 het volgende:
Ik moet ineens aan deze tweet denkentwitter:Duckstadkrant twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:23:00Uit een tevredenheidsonderzoek bij de Duckstadse Spoorwegen kwam naar voren dat het bedrijf zijn klanten maar "mwoah" vindt. reageer retweet
 die humor
 die humor  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Inderdaad, je moet als reiziger blij zijn dat de NS voor je rijdt en je moet vooral begrip hebben voor een chagerijnige conducteur of vertraagde/tekorte treinen. Het is echt een ambtelijke zooi.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?
vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
 
			 
			
			
			Moet je zeker doen. Stop dan ook alle bouwwerkzaamheden en leg alle sporen in viervoud uit en sloop alle overwegen en seinen. Dan hebben we nooit meer vertragingen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Intriest kutbedrijf ook, echt die opmerking van, dan neem je maar lekker een trein later joh, wij zijn er toch niet voor onze klanten ofzo!?
vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
 
			 
			
			
			Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:14 schreef Re het volgende:
en dan zeker van die overijverige treinconducteurs die je een boete geven omdat je niet betaald hebt voor dat stukkie terug
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.
Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
 
			 
			
			
			Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap niet waarom die trein uberhaubt tussen Arnhem en Nijmegen stopt. Heel het traject is het een intercity behalve bij dat stuk dan is het opeens een stoptrein. Erg irritant als je echt van Zwolle naar Roosendaal moet.
 
			 
			
			
			en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
 
			 
			
			
			Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent...quote:Wiki:
Punctuality
The Shinkansen is very reliable thanks to several factors, including its near-total separation from slower traffic. In 2012, JR Central reported that the Shinkansen's average delay from schedule per train was 36 seconds. This includes delays due to uncontrollable causes, such as natural disasters.[13] The record, in 1997, was 18 seconds.
 
											 
			 
			
			
			Als dat minder is dan 12 minuten maakt het niet uitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef Re het volgende:
[..]
en dat je eigen trein vertraagd is heb je dan zeker niet meegerekend...
 
											 
			
			
				
			 Rewimo
             
							Rewimo
				 
                 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je stapt in Nijmegen uit en pakt 12 minuten later de volgende stoptrein naar Lent. Je totale vertraging is dus 'slechts' 12 minuten.
Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.quote:•Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw NS bestemmingsstation aankomt
 .
.
											 
			 
			
			
			Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Bestemmingsstation is Nijmegen Lent. Als je dat overslaat, begint de vertraging al.
Waarom zou je alleen maar de terugweg zien als vertraging?.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leurquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat kun je sowieso beter via Utrecht doen dan dat je met de "rechtstreekse" trein gaat, volgens mij. Die trein stopt tussen 's-Hertogenbosch en Roosendaal trouwens ook bij elk weiland.
En wederom een fraai staaltje van de klant in het gezicht spugen dit. Gelukkig hebben we de auto.
 
											 
			 
			
			
			Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt geen terugweg. Dat de trein tussen Nijmegen en Arnhem als IC gaat rijden roepen ze voor aankomst in Nijmegen al om, dus kun je er daar uit om de volgende Sprinter naar Lent te pakken. En stel dat je met een minuut of 8 vertraging in Nm aankomt, dan heb je 4 minuten later al je trein naar Lent... en blijft je totale vertraging bij 12 minuten. Lullig, maar de file op de Waalbrug duurt meestal langer.
 
			 
			
			
			Jaja de bullettrain vergelijken met het spoorwegnet in NL. Hij is mooi gevonden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Laat de NS maar eens stagelopen bij de bullettrain...
[..]
Daarbij krijg je een persoonlijke brief van het personeel, voor je werkgever, waarom je evt te laat bent...
 
			 
			
			
			Ah, dat is dan vrij recent veranderd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Valt mee, Tilburg, Breda en Etten-Leur
 
											 
			 
			
			
			Ik zit heel regelmatig in die trein, en die keren dat ik het meegemaakt heb werd het ruim van tevoren omgeroepen. Het probleem met de IC Roosendaal-Zwolle is dat hij door 2 enkelsporige stukjes op het traject en allerlei kruisende bewegingen bij Den Bosch en Zutphen/Deventer heel vertragingsgevoelig is, maar door diezelfde vertraging moeten de tegenliggers dan ook wachten voor de enkelsporige Maasbrug bij Ravenstein. Ik kan de keuze om dan de dorpen tussen Nijmegen en Arnhem ertussenuit te gooien (In Lent en Arnhem Zuid stappen nog geen 10 reizigers uit) zodat vanaf Arnhem e.e.a. weer in het gareel loopt, en de 100 man die daar uit- of over moeten stappen wel op tijd zijn. Plus alle aansluitende en kruisende treinen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zeker weten dat ze het voor vertrek al omroepen? Dat haal ik er namelijk niet uit. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het omgeroepen wordt (net) na vertrek.
 
			 
			
			
			Rotte appels zul je overal vinden. Maar loop dan eerst van tevoren langs bij de conducteur en wacht niet totdat de controle plaats vind.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vooral dit gezeik. Sta je moeizaam uit te leggen waarom je terugreist, of de man eist dat je eerst had uitgecheckt bij het station te ver en vervolgens weer incheckt (weer instaptarief).
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Volgens mij is dat al een aantal jaren zo. De sprinter stopt wel redelijk vaak.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, dat is dan vrij recent veranderd.
 
			 
			
			
			Ook zo'n klein station.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:15 schreef VeX- het volgende:
Heb ik dus ook een keer gehad terwijl ik op weg was naar werk. Sloegen die idioten Zaandam over.
 
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |