Leugenaars zijn het bij de ns. Beloven in je dienstregeling aan iedereen dat je dat gaat uitvoeren, maar nooit doen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Kowloon het volgende:
Haha, vuile monopolisten zijn het, een de staatssecretaris kijkt liever de andere kant op. Een dienstregeling is er om uit te voeren, niet om er delen van over te slaan als dat even iets beter uitkomt.
			
			
			
			Dat niet alleen. Als je zo'n kaart hebt, moet je claimen bij die gasten wat je kan claimen.=quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt zat mee en is best lucratief. Wat voor kaartje je hebt maakt niet uit. Gewoon http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Mijn man heeft ov-kaart van het werk en claimt regelmatig geld terug via die site.
Tijd is geld en je hebt er dan gewoon recht op.
			
			
			
			Iedereen zou moeten claimen als er vertraging is en meer moeten klagen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Als je zo'n kaart hebt, moet je claimen bij die gasten wat je kan claimen.=
			
			
			
			Nee, jij hebt geen alternatief als je kan aantonen dat op jou station geen treinen aankwamen. Gewoon claimen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:58 schreef ems. het volgende:
[..]
De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.
Vraagje tussendoor:
Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.
Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden
			
			
			
			Ook claimen op 5 a 10 minuten later bij aankomst. Fuck it, dan hebben zij hun werk er ook aan. Ik raak iedere dag als ik met de trein ga 10 a 20 minuten kwijt per 2 reizen. Laat de ns dat ook maar doen om mijn claims uit te zoeken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Iedereen zou moeten claimen als er vertraging is en meer moeten klagen.
			
			
			
			En daarna weer ingevoerd als semi-intercities. Want ze waren toch wel handig, maar je kan ze geen sneltrein meer noemen, want dan geef je toe dat je fout zat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Sneltreinen stoppen nergens meer, die zijn al een paar jaar afgeschaft.
			
			
			
			en dan nog de echte echte intercity van Den Haag HS naar Rotterdam CSquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:47 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
En daarna weer ingevoerd als semi-intercities. Want ze waren toch wel handig, maar je kan ze geen sneltrein meer noemen, want dan geef je toe dat je fout zat.![]()
Hier heb je drie soorten treinen:
Sprinter: Delft - Delft Zuid - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal, enz
echte intercity: Delft - R'dam Centraal - Dordrecht etc
semi-intercity: Delft - Schiedam Centrum - Rotterdam Centraal - Rotterdam Blaak
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, alleen de vertraging. Staan vaste percentages van de ritprijs voor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:58 schreef ems. het volgende:
[..]
De volgende keer doe ik het sowieso. Had alleen toen even genoeg NS gezien om nog naar de website te willen.
Vraagje tussendoor:
Laatste keer dat ik naar een fok! filmpremiere ben geweest waren er (zoals gewoonlijk) weer problemen bij de NS. In plaats van de standaard bussen die toen werden ingezet was dat blijkbaar geen optie en werd er (verkeerd, zoals gewoonlijk) geadviseerd om via-via-via-via-via alsnog op mijn bestemming te komen. Echter was dat simpelweg onmogelijk gezien de laatste trein rond een uur of half 1/1 stopt op mijn station.
Dus toen werd ik eigenlijk vrijwel gedwongen om een taxi vanaf schiphol te nemen om alsnog thuis te komen. Vallen die kosten ook te verhalen op de NS, gezien zij zelf geen alternatief hebben geboden
			
			
			
			Hij kan het heus wel claimen. Toen ik door schuld van de NS mijn aansluiting naar London miste, kreeg ik ook extra kosten vergoed uit coulance.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, alleen de vertraging. Staan vaste percentages van de ritprijs voor.
			
			
			
			Je kan zelfs geld terugvragen met studenten OV.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geldt dat hiervoor ook?
Want...
[..]
[ code verwijderd ]
Stel, je stapt in Roosendaal in en je moet naar Nijmegen Lent. Als Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid worden overgeslagen en je dus aankomt bij Arnhem, heb je 19 minuten te lang doorgereisd. Terugreizen zou dus minimaal 38 minuten duren, wat betekent dat je recht hebt op geld terug. 1/2 ritprijs, om precies te zijn.
Of wordt er maar één station tegelijk overgeslagen?
			
			
			
			Het is eerder in dit topic al genoemd maar de IC Zwolle-Roosendaal stopt ook op kleine stations als Arnhem Zuid - Elst en (Nijmegen) Lent. Dat kost die trein 2 x zoveel tijd als dat ze in een keer door zouden rijden zoals 5 jaar geleden. En dat terwijl op die stations ook nog weer een sprinter rijdt van Zutphen naar Nijmegen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat, obviously, over stoptreinen, die, vanwege tijdgebrek, kleine stations overslaan.
Sneltreinen stoppen al niet op de kleine stations.
			
			
			
			Uiteraard. Het gaat er niet om of reizigers vertraging hebben, maar dat de treinen geen vertraging hebben. Misschien moeten ze helemaal geen passagiers meer meenemen, dat scheelt toch een paar minuten in en uitstappen en brengt zo de stiptheid in gevaar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
De norm moet natuurlijk wel gehaald worden
			
			
			
			De gemeente Helmond moet wel erg veel geld bezitten om er zoveel stations op na te kunnen houden. Het worden er straks meer dan in Amsterdam als het zo door gaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:10 schreef Gia het volgende:
Als je kijkt naar het traject Helmond-Brouwhuis --- Eindhoven-Beukenlaan, dan heb je eerst Helmond-centraal, Mierlo-Hout, Brandevoort, Eindhoven-Centraal.
En dan gaan ze er nog één tussen Mierlo-Hout en Brandevoort plannen, want mensen zouden eens langer dan een kwartier moeten lopen.
Hier hadden we vroeger één station in Helmond. Wie verder weg woonde ging met de fiets, of de bus naar dat ene station en dat was prima.
Ik vind het niet raar dat kleine stations worden overgeslagen, maar het zou, in de spits, standaard moeten zijn.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Mee rijden hoeft nog niet eens, maar concurrenten moeten wel een faire kans maken op de concessie, en dat is nu inderdaad niet het geval. De politiek is vastberaden om het monopolie van NS te handhaven, en daarom wordt NS niet eens gedwongen om zijn huidige concessie na te komen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit krijg je dus als je een bedrijf privatiseert zonder dat er concurrerende bedrijven meerijden op hetzelfde traject.
			
			
			
			Zolang de overheid aandelen heeft in de NS zal het zo wel blijven. Ik heb liever dat er meerdere maatschappijen op een traject rijden zodat er permanent concurrentie is en niet eens per 10 jaar. Met het huidige systeem kan de vervoerder nadat de concessie binnen is achterover leunen op punten waar geen eisen zijn gesteld in de concessie-eisen, en dat is precies wat de NS doet, de mazen opzoeken. Waren het eerst de wc's, het opheffen van complete treinen, dan is het nu het overslaan van stations. Zo blijf je een kat- en muisspel spelen tussen vervoerder en overheid. Wat de NS nu doet zou een ander bedrijf net zo goed doen, want het huidige systeem van slechts één vervoerder per traject leent zich ervoor om de reiziger in de kou te staan en zich volledig te concentreren op de concessie-eisen. Gooi die concessie-eisen overboord en laat er meerdere vervoerders per traject reizen. Degene die slecht presteert wordt direct afgestraft door de reiziger die de concurrent kiest. Je zult zien dat vervoerders marktconform gaan werken in plaats van concessieconform.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:01 schreef Kowloon het volgende:
Mee rijden hoeft nog niet eens, maar concurrenten moeten wel een faire kans maken op de concessie, en dat is nu inderdaad niet het geval. De politiek is vastberaden om het monopolie van NS te handhaven, en daarom wordt NS niet eens gedwongen om zijn huidige concessie na te komen.
			
			
			
			++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang de overheid aandelen heeft in de NS zal het zo wel blijven. Ik heb liever dat er meerdere maatschappijen op een traject rijden zodat er permanent concurrentie is en niet eens per 10 jaar. Met het huidige systeem kan de vervoerder nadat de concessie binnen is achterover leunen op punten waar geen eisen zijn gesteld in de concessie-eisen, en dat is precies wat de NS doet, de mazen opzoeken. Waren het eerst de wc's, het opheffen van complete treinen, dan is het nu het overslaan van stations. Zo blijf je een kat- en muisspel spelen tussen vervoerder en overheid. Wat de NS nu doet zou een ander bedrijf net zo goed doen, want het huidige systeem van slechts één vervoerder per traject leent zich ervoor om de reiziger in de kou te staan en zich volledig te concentreren op de concessie-eisen. Gooi die concessie-eisen overboord en laat er meerdere vervoerders per traject reizen. Degene die slecht presteert wordt direct afgestraft door de reiziger die de concurrent kiest. Je zult zien dat vervoerders marktconform gaan werken in plaats van concessieconform.
			
			
			
			
			
			
			
			Heel stevig balen. Iets soortgelijks vaak genoeg meegemaakt. Heeft de ene trein een paar minuten vertraging, ren je met zijn allen de trein uit en de conducteur ziet dat veel mensen aan het rennen zijn om hun verbinding niet te missen, maar fluit vrolijk voor vertrek en de trein vertrekt voor de neuzen van al die mensen. Huppa, hele dag gewerkt of moe van een hele dag colleges, en nog een half uur wachten op de volgende trein. Dan baal je wel even.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuk als je wacht bij -5 en sneeuwbuien en eindelijk blij bent dat de trein nadert.
zwaait plots de treinchauffeur naar je met een big-smile en rijd hij door
			
			
			
			Want het netwerk in Japan is identiek aan dat van Nederland?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef HeatWave het volgende:
vergunning intrekken, aanbesteden bij een fatsoenlijke partij, een uit Japan, daar rijdt alles al sinds jaar en dag op de seconde op tijd.
			
			
			
			Daar hebben ze geen NSquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:44 schreef hpeopjes het volgende:
Zijn ook alleen onbelangrijke boertjes in het oosten des lands die hier écht last van hebben.
			
			
			
			Ja want je zou maar eens klagen over iets dat niet goed loopt... hoe durven ze!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Redenen kun je toch zeker zelf bedenken.
Rover die klaagt maar zelf voor dit soort toestanden zorgt. Leuker kun je het niet bedenken. Want als Rover graag wilt dat NS boetes krijgt bij teveel % vertragingen dan kun je natuurlijk zoiets verwachten. Maar zo kan Rover zich mooi in stand houden. Papieren tijgers.
			
			
			
			Dat geld voor iedere vervoerder op het net. Concurrentie op een spoorwegnet bestaat niet en zal er nooit komen. Nooit zul je twee verschillende partijen op precies hetzelfde stuk een dienstregeling zien rijden. En dan ook nog eens wie gaat dat betalen. De provincie die moet betalen om dan diverse vervoerders te laten rijden? want ook prorail vraagt een behoorlijk centje van de vervoerders om te mogen rijden op het net. Die op hun plaats weer die kosten doorberekenen aan de provincie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:59 schreef ACT-F het volgende:
Dit krijg je dus als je een bedrijf privatiseert zonder dat er concurrerende bedrijven meerijden op hetzelfde traject. De NS is niet bezig met de reiziger, die is slechts een middel om geld binnen te harken. De NS is bezig met de concessie-eisen, want als daar niet aan gehouden wordt dan kan dat miljoenen boetes opleveren. Als in de concessie-eisen staat dat te veel vertraging beboet wordt, maar het overslaan van een station niet, dan sla je een station over. Geld is wat telt, en niet de reiziger. Het merendeel heeft toch geen keuze, en dat weet de NS maar al te goed.
			
			
			
			
			
			
			
			Met zo'n instelling krijg je inderdaad nooit concurrentie op het spoor. Dit is geen argument maar onwil, en dat is juist het probleem.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:41 schreef Cherna het volgende:
Concurrentie op een spoorwegnet bestaat niet en zal er nooit komen. Nooit zul je twee verschillende partijen op precies hetzelfde stuk een dienstregeling zien rijden.
Linksom of rechtsom, het is uiteindelijk de burger die betaalt. Geef de prijzen van de kaartjes vrij en ga indirect subsidiëren door een lage of geen kilometervergoeding te vragen. ProRail opheffen als BV. en inlijven bij Rijkswaterstaat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:41 schreef Cherna het volgende:
En dan ook nog eens wie gaat dat betalen. De provincie die moet betalen om dan diverse vervoerders te laten rijden? want ook prorail vraagt een behoorlijk centje van de vervoerders om te mogen rijden op het net. Die op hun plaats weer die kosten doorberekenen aan de provincie.
In feite zijn het allemaal monopolisten. Dus ook Veolia etc die op bepaalde stukken rijd. Want daar mag immers ook tien jaar lang niemand anders rijden. En ieder jaar een ander laten rijden is onbetaalbaar. Wie gaat dan steeds die opstart kosten etc betalen? iedere overname of wisseling van vervoerder kost veel geld.
			
			
			
			Als jij al 8 jaar met de trein reist weet je dat de NS vaker niet dan wel, duidelijk is qua communicatie. En dan toch de aanname maken dat reizigers van tevoren geïnformeerd worden, en niet pas als ze in de trein zitten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Weer een foute conclusie.
Ik heb 8 jaar elke werkdag met de trein gereisd en doe dat nu nog regelmatig. Iedereen met wat ervaring en genoeg oplettendheid heeft door dat dit geen slechte oplossing is, mits de NS duidelijk is qua communicatie.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |