Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Bij TS zie ik zo de rechtsbijstand, begrafenis, onderhoudscontract cv, caravan en caravan-reistrips binnen Europa (reisverzekering).
Je betaalt echt tientallen procenten premie. Als je het risico financieel kan dragen, dan heb je altijd voordeel en stop je die tientallen procenten in je portemonnee.
Voorbeeld, de monteur van de CV. Als mijn CV stuk is (gebeurt statistisch echt niet meer dan eens per 5 jaar) dan bel ik iemand van Marktplaats en die betaal ik 150 euro voor zijn werk. Dit zijn zowat de jaarlijkse kosten die de "verzekering" in rekening brengt. Enzovoorts..
Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:37 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.
En dan duurder op vakantie gaan? Zie deel 1quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:40 schreef GroningseGast het volgende:
caravan weg doen en goedkoper internet afsluiten.
Ik had wel is begrepen dat het voordeliger was om een caravan te huren ipv er 1 te bezitten en hem amper te gebruiken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
En dan duurder op vakantie gaan? Zie deel 1Een vakantie met eigen caravan is ruim ¤ 1.000 per twee weken goedkoper, dus die stalling verdien je terug op die manier.
Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.
Ik heb jouw rapport ook gelezen, en je leest wel heel selectief; feitelijk komt het erop neer dat:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Toch is het blijkbaar prima mogelijk als de geldkraan wordt dichtgedraaid.
[ link | afbeelding ]
http://www.wijzeringeldza(...)n%20kinderopvang.pdf
Iets wat je ook op een andere manier al zag terugkomen:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/ondernem(...)centra-failliet.html
Het is natuurlijk kosteloos, maar er staat wel wat tegenover. Dat er ook op haar kinderen gepast wordt namelijk. Een soort ruildienst dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef nelisb het volgende:
[..]
Niks is onmogelijk, maar je kan niet van anderen verwachten dat anderen kosteloos op een kind van een ander gaan passen de komende 10-15 jaar.
Maar als de boel in de hens vliegt wil een verzekeringsmaatschappij daar wel een bewijsje van. Heel kinderachtig eigenlijk, maar volgens mij staat dat vaak duidelijk in de voorwaarden van een verzekering....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Heb ik nou nog nooit gehad we doen het onderhoud 1 x in de 2/3 jaar.
Doet een kennis van me scheelt enorm.
Ja tuurlijk scheelt het, totdat je ketel in de hens vliegt en je verzkering niet uitkeert omdat je ketel 1x per 3 jaar door een beunhaas wordt nagekeken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Wij gaan er ca. 4-5 weken per jaar mee weg. Een eigen caravan kost ons per maand niks meer behalve stalling. Hij gaat nog zo een jaar of 10-15 mee als we zouden willen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Ik had wel is begrepen dat het voordeliger was om een caravan te huren ipv er 1 te bezitten en hem amper te gebruiken.
En dus doe ik dat zeg dat het met de vlammen mee is gegaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar als de boel in de hens vliegt wil een verzekeringsmaatschappij daar wel een bewijsje van. Heel kinderachtig eigenlijk, maar volgens mij staat dat vaak duidelijk in de voorwaarden van een verzekering....
Die zwartwerkende klussers vragen ook een beloning, en het materiaal moet je sowieso betalen. Dat zit bij ons allemaal inbegrepen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Het is heel fijn om ook zwartwerkende klussers in je netwerk te hebben.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom roept iedereen dat de caravan weg moet eigenlijk?
Dat is met kinderen toch veel goedkoper?
Ja die vraagt bierquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:46 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Die zwartwerkende klussers vragen ook een beloning, en het materiaal moet je sowieso betalen. Dat zit bij ons allemaal inbegrepen.
Tsja, ik zit op precies de helft van de vaste lasten met 1 salaris en een vriendin die de 2 kinderen opvoed. Verder zit ik in een huur-hokje drie hoog dus TS heeft wel wat uit te geven.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Nies het volgende:
115 euro voor een Ziggo-abo? In de categorie 'ik-wil-werkelijk-alles'?
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:48 schreef Nies het volgende:
115 euro voor een Ziggo-abo? In de categorie 'ik-wil-werkelijk-alles'? Die kan bijkant 100 euro goedkoper.
We koken op elektra (keramisch) en gebruiken de wasmachine relatief veel. Dus of we daar echt op kunnen besparen weet ik niet, maar ga er zeker naar kijken.quote:Bijna 190 euro gas en elektra vind ik ook nogal wat, daar kun je zeker op besparen.
Dat scheelt dus zo goed als niks. Het tarief ligt lager, dat klopt. Maar de toeslag wordt ook lager. Plus dat je daar vaak nog extra kosten hebt als luiers (voor zover nog van toepassing overigens) en voeding.quote:Kinderen niet naar de opvang maar een gastouder zal ook goedkoper zijn.
Das o.a. voor de zwemles van de oudtse (¤ 50), de rest is voor ons. Valt dus nog wel mee. En voor onze hobbies kan dit echt niet goedkoper (ik heb zelf bv al het goedkoopst mogelijk ealternatief).quote:In totaal 100 euro contributie voor het een of ander per maand is ook een best bedrag
Is niet zo gek afwijkend van de Nibud norm, maar ook hier gaan we eens naar kijken. Zeker nu de jongste zo goed als uit de luiers is.quote:500 euro aan boodschappen per maand vind ik net als het Ziggo-abo ronduit veel.
Heeft hij al gedaan, ca. 17.000 betalen voor 40.000 uitbetaling.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef aegir_de_viking het volgende:
Begrafenisverzekering... heb ik ook niet... duurt hopelijk ook nog heel wat jaartjes tot de begrafenis...
Beetje begrafenis kost wel een paar duizend euro (volgens internet gem. 6500 euro).
Reken eens uit wat je nu aan de verzekering betaald...
Echt nodig? Nee, maar ze zijn wel leukquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:51 schreef DahBigKahuna het volgende:
Ik heb ook Ziggo alles in 1 en betaal slechts 43 euro.
Dan heb je iets minder snel internet.
Waarom is dat bij jullie zo duur? Heb je alle TV zenders ofzo? Zeg nou eerlijk: heb je die echt nodig?
Met als verschil dat van de caravan een dubbele verzekering was voor een groot deelquote:Als je, zoals ik boven lees al blij bent dat je 12 euro kunt besparen op de verzekering voor je caravan, zul je wel helemaal verguld zijn om te horen dat je dus bijna 60 euro kunt besparen of TV, telefonie en internet.
Toch vind ik dat een raar verhaal. Zo'n verzekeringsmaatschappij kan natuurlijk niet bestaand als iedereen minder geld inlegt dan uitgekeerd krijgt. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over dergelijke verzekeringen. Blijken er toch ineens een hoop "tenzij" en "behalve" in de voorwaarden te staan waardoor uiteindelijk tussen 3k en 5k wordt uitgekeerd (mensen uit directe omgeving die dit meemaakte) i.p.v. de 10k die voorgehouden wordt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft hij al gedaan, ca. 17.000 betalen voor 40.000 uitbetaling.
4x ¤6500,- = 26.000¤ uitbetalenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Kan ook morgen, of binnen een paar weken zoals we uit ervaring weten....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef aegir_de_viking het volgende:
Begrafenisverzekering... heb ik ook niet... duurt hopelijk ook nog heel wat jaartjes tot de begrafenis...
Zie het vorige deel. Over de 30 jaar iets van 17-18 kEUR, maar daar zijn 4 begravenissen voor verzekered van ieder min. 10 kEUR (dus bij elkaar 40 kEUR).quote:Beetje begrafenis kost wel een paar duizend euro (volgens internet gem. 6500 euro).
Reken eens uit wat je nu aan de verzekering betaald...
Dat is nog niet max besparen..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.
Dus eigenlijk een dubbele levensverzekering, want die zit ook al in/aan de hypotheek gekoppeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom ga ik de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen inderdaadquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:59 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Toch vind ik dat een raar verhaal. Zo'n verzekeringsmaatschappij kan natuurlijk niet bestaand als iedereen minder geld inlegt dan uitgekeerd krijgt. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over dergelijke verzekeringen. Blijken er toch ineens een hoop "tenzij" en "behalve" in de voorwaarden te staan waardoor uiteindelijk tussen 3k en 5k wordt uitgekeerd (mensen uit directe omgeving die dit meemaakte) i.p.v. de 10k die voorgehouden wordt.
Of je leest even terugquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
4x ¤6500,- = 26.000¤ uitbetalen
50 jaar betalen? x 12 x 50¤ = 29.500¤
De kinderen die waarschijnlijk >80 jaar oud worden betalen nog veel langer.
Ga nooit blind op een tussenpersoon af, die wordt tenslotte direct of indirect ook betaald (fee) door de maatschappij waar hij verzekeringen voor jullie afsluit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Daarom ga ik de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen inderdaadMaar we hebben dit uitvoeirg besproken met onze vorige tussenpersoon, die de verzekering afsloot voor ons. Zou dus goed moeten zijn.
Laat dan 2-jaarlijks een mannetje komen. Ben je nog altijd goedkoper uit. Beter nog: kijk mee en doe het voortaan zelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:37 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.
Oh dat doe ik niet hoor, ik wilde jou alleen die tip meegeven; voor hetzelfde geld ben je daarvan niet op de hoogte en dan is het prettig als iemand je erop wijst.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:45 schreef imanidiot het volgende:
[..]
En dus doe ik dat zeg dat het met de vlammen mee is gegaan.
Mocht dat nou allemaal niet zo zijn kan hij wel een kladje voor me maken.
Je moet niet denken in problemen.
Alleen is Telfort kwalitatief kut, we zijn er juist weggegaan omdat ik weleens ongestoord wat wil kunnen volgenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is nog niet max besparen..
Telfort alles in 1 is 36 euro per maand bijvoorbeeld.
Een levensverzekering is wat anders, de uitvaart is voor de kosten van de uitvaart de levensverzekering voor dekking van de hyptheeksom.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef Nies het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een dubbele levensverzekering, want die zit ook al in/aan de hypotheek gekoppeld.
Ik betaal ongeveer 15 euro voor circa 10.000. Lijkt me genoeg.
Alles valt tegenwoordig via internet binnen te harken, ook live. 115 euro vind ik ronduit asociaal hoog. Dat is alles in 1 met de allerhoogste snelheid en een hele hoop film en voetbalzooi.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.
[..]
We koken op elektra (keramisch) en gebruiken de wasmachine relatief veel. Dus of we daar echt op kunnen besparen weet ik niet, maar ga er zeker naar kijken.
[..]
Dat scheelt dus zo goed als niks. Het tarief ligt lager, dat klopt. Maar de toeslag wordt ook lager. Plus dat je daar vaak nog extra kosten hebt als luiers (voor zover nog van toepassing overigens) en voeding.
[..]
Das o.a. voor de zwemles van de oudtse (¤ 50), de rest is voor ons. Valt dus nog wel mee. En voor onze hobbies kan dit echt niet goedkoper (ik heb zelf bv al het goedkoopst mogelijk ealternatief).
[..]
Is niet zo gek afwijkend van de Nibud norm, maar ook hier gaan we eens naar kijken. Zeker nu de jongste zo goed als uit de luiers is.
Daarom ga ik het nog doornemenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ga nooit blind op een tussenpersoon af, die wordt tenslotte direct of indirect ook betaald (fee) door de maatschappij waar hij verzekeringen voor jullie afsluit.
Dat hoeft niet, een levensverzekering keert een bedrag uit. Heel waarschijnlijk wordt dat inderdaad voor aflossing van de hypotheek gebruikt, maar je kunt daarvanook een deel voor de uitvaart gebruiken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Een levensverzekering is wat anders, de uitvaart is voor de kosten van de uitvaart de levensverzekering voor dekking van de hyptheeksom.
Oeps, true. Maar voor de uitkomst van de rekensom maakt dat geen verschilquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Overigens vergeet ts steeds de verzekeringskosten elke keer als hij zegt dat de caravan hem niks meer kost dan de stalling.
Hoe kom jij aan zo'n goedkope autoverzekeringquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Tsja, ik zit op precies de helft van de vaste lasten met 1 salaris en een vriendin die de 2 kinderen opvoed. Verder zit ik in een huur-hokje drie hoog dus TS heeft wel wat uit te geven.
Maakt het leven wel overzichtelijker:
huur 487,72
boodschappen 300,00
zorgverzekering 144,50
gas + electra 90,00
benzine 63,00
gemeentebelasting 20,73
waterschapsbelasting 15,93
wegenbelasting motor 9,33
televisie 9,08
autoverzekering 8,34
internet 7,50
water 6,87
motorverzekering 2,26
bank 1,95
totale vaste lasten: 1167,21
Ik las inderdaad iets over een Raspberry Pi, ga ik nog naar kijken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:03 schreef Nies het volgende:
Alles valt tegenwoordig via internet binnen te harken, ook live. 115 euro vind ik ronduit asociaal hoog. Dat is alles in 1 met de allerhoogste snelheid en een hele hoop film en voetbalzooi.
Het is maar wat je wil. Jij wil besparen, lijkt me dat toch wel 1 van de eerste posten die je onder handen neemt.
Nee, dat vergeet ik niet. Ik heb zelf ook een HR-ketel. Om de 5 jaar laat ik dat ding schoonmaken door een mannetje van Marktplaats en in de tussentijd doe ik dat zelf even. Kost nog geen 50 euro.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.
Nee dat kan niet, omdat de verzekering verpand is aan de hypotheekverstrekker. hij keert dus niet aan ons uit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:03 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een levensverzekering keert een bedrag uit. Heel waarschijnlijk wordt dat inderdaad voor aflossing van de hypotheek gebruikt, maar je kunt daarvanook een deel voor de uitvaart gebruiken.
Lekker is dat dan...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:06 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, omdat de verzekering verpand is aan de hypotheekverstrekker. hij keert dus niet aan ons uit.
Niet iedereen is even handigquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:06 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Nee, dat vergeet ik niet. Ik heb zelf ook een HR-ketel. Om de 5 jaar laat ik dat ding schoonmaken door een mannetje van Marktplaats en in de tussentijd doe ik dat zelf even. Kost nog geen 50 euro.
Maar goed, je bent vrij om het 5-voudige aan kosten te betalen!
De onderhoudsmonteur heeft jou in je systeem staan of niet, daar heb je geen kladje voor nodigquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:45 schreef imanidiot het volgende:
[..]
En dus doe ik dat zeg dat het met de vlammen mee is gegaan.
Mocht dat nou allemaal niet zo zijn kan hij wel een kladje voor me maken.
Je moet niet denken in problemen.
Natuurlijk betaal je wel voorrijkosten of uurloon. Die zitten in die 8,50.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet iedereen is even handigIk vind een ketel wel iets waar niet erg op bespaard mag worden, vooral als het een oudere ketel is. Ik betaal 8,50 in de maand en hij wordt elke 18 maanden helemaal nagekeken. Ik heb er geen verstand van
Als er iets is, hoef ik alleen materiaalkosten te betalen, geen voorrijkosten of uurloon.
Als ik het zelf ga doen ben je met 50 euro niet klaar hoor, dan ben ik uiteindelijk duurder uit denk ikquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk betaal je wel voorrijkosten of uurloon. Die zitten in die 8,50.Je betaalt dus iets van 160 euro voor een nakijkbeurt. Het kan dus voor 110 minder!
Normaal gesproken is zo'n abbo meer dan alleen een onderhoudsbeurt. Vaak kan je bellen als er iets mis is en dan komen ze langs (zonder kosten, behalve je abbo kosten, en in dit geval bij een defect de materiaalkosten). Dus het is een soort risico afdekking tegen verhoogde kosten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk betaal je wel voorrijkosten of uurloon. Die zitten in die 8,50.Je betaalt dus iets van 160 euro voor een nakijkbeurt. Het kan dus voor 110 minder!
Dan schiet besparen hierop inderdaad niet zo op. Je kan misschien het bezit van een caravan delen met iemand die in dezelfde situatie zit (deed ik altijd met mijn auto) als je deze toch minder dan 10% van het jaar gebruikt. Maar dat moet je willen en zelf inschatten wat extra financiele ruimte je waard is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:52 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Om de caravanhaters te overtuigen:
De caravan kost ons niets meer dan de stalling. Hij is volledig betaald dus geen maandelijkse lasten.
We gaan in de zomer 2-3 weken weg, en tussendoor 2x een lang weekend. Laten we het afronden op alles bij elkaar 4-5 weken indien je hem gaat huren (je moet ook inladen en voorbereiden).
De huur kost in het hoogseizoen tussen de ¤ 440 en ¤ 550 per week. En dan betreft het nog steeds caravans die kleiner zijn dan onze eigen caravan.......
Bron: http://www.caravanshuren.nl/index.php/huurprijzen
En dan reken ik nog niet eens mee dat we voor de hobby van mijn vrouw ook nog met enige regelmaat kamperen omdat het meerdaagse evenementen zijn.
Mag ik even mijn complimenten uitspreken voor de creativiteit die jij in deze discussie meebrengt?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:30 schreef kabelmannetje het volgende:
Je kan misschien het bezit van een caravan delen met iemand die in dezelfde situatie zit (deed ik altijd met mijn auto) als je deze toch minder dan 10% van het jaar gebruikt.
WA, max 12.000km, goedkope auto, 8 schadevrije jaren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:04 schreef Nies het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan zo'n goedkope autoverzekering
Mijn ervaring is dat het voor 50 euro prima kan. Op MP zie ik dat zelfs voor 35,= al kan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Normaal gesproken is zo'n abbo meer dan alleen een onderhoudsbeurt. Vaak kan je bellen als er iets mis is en dan komen ze langs (zonder kosten, behalve je abbo kosten, en in dit geval bij een defect de materiaalkosten). Dus het is een soort risico afdekking tegen verhoogde kosten.
Als je rekent, reken dan wel eerlijk.
Stel er gaat iets stuk.
Voorrijkosten: 70 euro ongeveer
Uurloon: 50 euro ongeveer
Materiaalkosten: varierend.
Vaak kost het een monteur langer dan een uur aan werk.. Dus reken maar uit.
Je moet het zien als een verzekering eigenlijk.
Als je verstand hebt van CV ketels en je de oorzaak van een defect zelf kan achterhalen en evt zelf repareren, sluit dan niet zo'n abbo af, maar geloof me, 99 van de 100 mensen in NL kunnen dat niet.
Hoe selectief wil je dit samenvatten dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:43 schreef zatoichi het volgende:
Even uit deel 1:
[..]
Ik heb jouw rapport ook gelezen, en je leest wel heel selectief; feitelijk komt het erop neer dat:
Ik vind dat je niet alles kunt hebben op kosten van een ander. Als je economische vrijheid op prijs stelt zal je misschien je kinderplannen wat moeten bijstellen.quote:Mijn vrouw en ik werken beide full-time (iets wat ik ook belangrijk vind; economische en maatschappelijke vrijheid). Nu ben ik gelukkig niet heel erg afhankelijk van de subside voor het KDV, want we verdienen beiden redelijk, maar ik vind eigenlijk dat iedereen die kans moet kunnen krijgen.
Jij snapt het! Als je zo rekent zou het zomaar kunnen dat het huren van een caravan voor een paar weken per jaar financieel veel goedkoper is. Je moet je financien dan ook helemaal doorlichten (zonder emoties) en voor een termijn van 5-10 jaar. Daaruit trek je een conclusie.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:49 schreef CafeRoker het volgende:
De kosten die ik bij de afweging van een huisje huren VS eigen caravan ook mis zijn de veel hogere brandstofkosten tijdens de vakantie, en de kosten van een eventuele grotere auto met bijbehorende hogere onderhoudskosten en verbruik door het jaar heen. Nu gaat het ts niet alleen om de zomervakantie en zijn er blijkbaar ook niet-financiėle redenen om hem te houden maar om de discussie zuiver te houden moet je dit ook meenemen. Net als de afschrijving op de caravan.. Die mis ik ook. 'Hij is al betaald' is natuurlijk geen argument.
Ja, dat is een bewuste keuze geweestquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:10 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Lekker is dat dan...
Ik heb zelf geen kinderen, en dus ook niet gekozen voor een levensverzekering. Als ik de pijp uit ga moet m'n vrouw de tent verkopen en kleiner gaan wonen.
Delen is geen optie wat ons betreft, dan hebben we liever de kosten alleenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:30 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Dan schiet besparen hierop inderdaad niet zo op. Je kan misschien het bezit van een caravan delen met iemand die in dezelfde situatie zit (deed ik altijd met mijn auto) als je deze toch minder dan 10% van het jaar gebruikt. Maar dat moet je willen en zelf inschatten wat extra financiele ruimte je waard is.
En die richten op je "warm"water leiding voor de douchequote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:44 schreef CafeRoker het volgende:
Onderhoudscontracten zijn een stuk zekerheid, maar financieel zijn ze maar voor een van de twee partijen voordelig. En zelf ben je niet die partij.
Even de onderhoudsdiscussie in het midden gelaten zit je ook nog met de zekerheid van snelle service bij plotselinge kou. Maar je kunt je afvragen of je dat niet net zo goed kunt ondervangen met het achter de hand houden van twee straalkacheltjes.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:49 schreef CafeRoker het volgende:
De kosten die ik bij de afweging van een huisje huren VS eigen caravan ook mis zijn de veel hogere brandstofkosten tijdens de vakantie, en de kosten van een eventuele grotere auto met bijbehorende hogere onderhoudskosten en verbruik door het jaar heen. Nu gaat het ts niet alleen om de zomervakantie en zijn er blijkbaar ook niet-financiėle redenen om hem te houden maar om de discussie zuiver te houden moet je dit ook meenemen.
Net als de afschrijving op de caravan.. Die mis ik ook. 'Hij is al betaald' is natuurlijk geen argument.
Ik heb alleen geen extra brandstofkosten omdat ik een leaseauto hebquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:57 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Jij snapt het! Als je zo rekent zou het zomaar kunnen dat het huren van een caravan voor een paar weken per jaar financieel veel goedkoper is. Je moet je financien dan ook helemaal doorlichten (zonder emoties) en voor een termijn van 5-10 jaar. Daaruit trek je een conclusie.
Ach vroeger toen het nog "officieel ging"quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:18 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
De onderhoudsmonteur heeft jou in je systeem staan of niet, daar heb je geen kladje voor nodig![]()
Misschien moet je is beginnen met nadenken?
1 x in de 5 jaar schoon laten maken is natuurlijk wachten op problemen. Die van mij was 3 jaar niet schoongemaakt en stond op het punt om het te begeven vanwege alle troep die blijft hangen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:06 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Nee, dat vergeet ik niet. Ik heb zelf ook een HR-ketel. Om de 5 jaar laat ik dat ding schoonmaken door een mannetje van Marktplaats en in de tussentijd doe ik dat zelf even. Kost nog geen 50 euro.
Maar goed, je bent vrij om het 5-voudige aan kosten te betalen!
3 schadevrije jaren en ben alle sites weer afgefietst, ik kom niet goedkoper dan 20 per maandquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:43 schreef BertV het volgende:
[..]
WA, max 12.000km, goedkope auto, 8 schadevrije jaren.
Probleemdenker, dat is veel minder acuut dan een bevroren huis.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:06 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
En die richten op je "warm"water leiding voor de douche
Ik zei dus: in de tussentijd doe ik het zelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
1 x in de 5 jaar schoon laten maken is natuurlijk wachten op problemen. Die van mij was 3 jaar niet schoongemaakt en stond op het punt om het te begeven vanwege alle troep die blijft hangen.
Maar dat kan toch helemaal niet!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:22 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Ik zei dus: in de tussentijd doe ik het zelf.
een tent, vouwwagen, huizenruil zijn ook opties, en goedkoper.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom roept iedereen dat de caravan weg moet eigenlijk?
Dat is met kinderen toch veel goedkoper?
Schadevrije jaren zijn het belangrijkste. Ik zit nu bij FBTO, nog net met de oude assurantiebelasting.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:20 schreef Nies het volgende:
[..]
3 schadevrije jaren en ben alle sites weer afgefietst, ik kom niet goedkoper dan 20 per maand
Maar TS zit niet in de financiėle problemen, dus hoeft die ook niet als een bezetene te bezuinigen op dingen die die leuk vind en voor zijn plezier doet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:25 schreef poemojn het volgende:
[..]
een tent, vouwwagen, huizenruil zijn ook opties, en goedkoper.
Bij de kosten voor de caravan zou je ook onderhoud en afschrijving moeten meerekenen. Een caravan is wel duurder dan alleen de stallingskosten.
TO lijkt meer voor de sport te willen bezuinigen, maar als hij echt financiele problemen zou hebben zou de caravan beter weg kunnen natuurlijk.
Helemaal mee eens, maar ts gaf volgens mij wel aan nauwelijks een buffer te hebben en dat is dan weer niet gezond. Dat maakt alternatieven als 'caravan delen' dan zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar TS zit niet in de financiėle problemen, dus hoeft die ook niet als een bezetene te bezuinigen op dingen die die leuk vind en voor zijn plezier doet.
TS wil gewoon kijken waar die op zijn jaarlijkse lasten kan bezuinigen zonder dat het teveel pijn doet in afname van luxe e.d. Dat lijkt me een vrij normale en gezonde vraag. Ik ben TS niet eens en ik word er al moe van om continue maar te lezen dat die caravan de deur uit moet. Het slaat namelijk helemaal nergens op. TS moet dan maar niet op vakantie gaan?
dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar TS zit niet in de financiėle problemen, dus hoeft die ook niet als een bezetene te bezuinigen op dingen die die leuk vind en voor zijn plezier doet.
TS wil gewoon kijken waar die op zijn jaarlijkse lasten kan bezuinigen zonder dat het teveel pijn doet in afname van luxe e.d.
Maar die oplossing is dat 20% minder gaat werken! Dat kost tocht ook een hoop voor de overheid aan belastingopbrengsten? Goed die zullen deels wel weer opgevangen worden, maar deels ook niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe selectief wil je dit samenvatten dan?
[ afbeelding ]
Dat plaatje toont in 1 oogopslag aan dat de soep in dit topic veel heter wordt opgediend dan deze is. Verlaag de kinderopvangtoeslag en een whopping 41% van de respondenten geeft aan dat ze hier zelf een oplossing voor zullen verzinnen.
Aan de andere kant heb je daar ook een goed punt, als sociaal liberaal (jaja ze bestaanquote:Ik vind dat je niet alles kunt hebben op kosten van een ander. Als je economische vrijheid op prijs stelt zal je misschien je kinderplannen wat moeten bijstellen.
Je bespaart er keihard 3 miljard euro mee. Als 20% minder gaat werken en dat schijnbaar het grootste probleem is waarom zou je de andere 80% dan financieren met miljarden?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:42 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar die oplossing is dat 20% minder gaat werken! Dat kost tocht ook een hoop voor de overheid aan belastingopbrengsten? Goed die zullen deels wel weer opgevangen worden, maar deels ook niet.
De vraag is dus in hoeverre je hiermee bespaart, rekening houdend met het feit dat ook de macro-economie met dergelijke maatregelen naar de knoppen geholpen wordt.
Als je iets wil moet je er maar voor werken zou ik zeggen. Iedereen heeft alle vrijheid om keuzes te maken maar dat betekent ook dat iedereen de plicht zou moeten hebben om zichzelf in de gemaakte keuze te bedruipen.quote:Aan de andere kant heb je daar ook een goed punt, als sociaal liberaal (jaja ze bestaan) vind ik dat iedereen veel individuele vrijheid moet hebben, maar ook die mogelijkheid voor die vrijheid moet hebben. De praktische invulling hiervan is beste lastig (en af ten toe best tegenstrijdig
)
Helemaal mee eens, maar het zou niet moeten uitmaken of je ouders geld hebben om je studie te bekostigen of niet, of dat je chronisch ziek bent en daarom niet voor de volle 100% mee kunt draaien. Dat zijn namelijk geen keuzes meer.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je iets wil moet je er maar voor werken zou ik zeggen. Iedereen heeft alle vrijheid om keuzes te maken maar dat betekent ook dat iedereen de plicht zou moeten hebben om zichzelf in de gemaakte keuze te bedruipen.
Uiteraard, voor dit soort gevallen zijn dan ook regels bedacht om ze te ondersteunen. Voor mensen met kinderen zou dat niet zo moeten zijn, het is immers een keuze om kinderen te hebben en er naast te willen werken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar het zou niet moeten uitmaken of je ouders geld hebben om je studie te bekostigen of niet, of dat je chronisch ziek bent en daarom niet voor de volle 100% mee kunt draaien. Dat zijn namelijk geen keuzes meer.
Maar waarom zou je dat willen? Een kleine hypotheek is toch ook acceptabel?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:03 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Ja, dat is een bewuste keuze geweestOp die manier blijft de achterblijver hypotheekvrij achter namelijk.
Wij hebben ook de constructie dat er 150k overblijft mocht 1 van de 2 overlijden. Dat is goed te doen met 1 kind. Kosten zijn ook zeer beperkt, namelijk 24 euro per maandquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:15 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen? Een kleine hypotheek is toch ook acceptabel?
Ik heb de ORV zodanig gezet dat er nog een ton overblijft. Daarmee verlagen de maandelijkse kosten tot iets wat m'n vriendin met haar kind nog goed kan betalen.. Het is een verzekering, geen loterij.
En in de huidige markt zadel je haar ook met een flinke schuld op waarschijnlijk... Goed geregeldquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:10 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Lekker is dat dan...
Ik heb zelf geen kinderen, en dus ook niet gekozen voor een levensverzekering. Als ik de pijp uit ga moet m'n vrouw de tent verkopen en kleiner gaan wonen.
Je hebt gelijk, maar je moet het in breder perspectief zien.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uiteraard, voor dit soort gevallen zijn dan ook regels bedacht om ze te ondersteunen. Voor mensen met kinderen zou dat niet zo moeten zijn, het is immers een keuze om kinderen te hebben en er naast te willen werken.
Of je hebt een duur huis (=hoge hypotheek) of je verzekering is schreeuwend duur.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij hebben ook de constructie dat er 150k overblijft mocht 1 van de 2 overlijden. Dat is goed te doen met 1 kind. Kosten zijn ook zeer beperkt, namelijk 24 euro per maand
2 personen ieder voor 150k verzekerd, dus 12 euro p.p. (hypotheek van 300k)Was op dat moment in ieder geval by far de goedkoopste ORV die we konden vinden. Ik vind het persoonlijk niet veel geld, 144 euro per jaar om voor 150k verzekerd te zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je hebt een duur huis (=hoge hypotheek) of je verzekering is schreeuwend duur.
Wat kortzichtig zeg. Waarom alleen kijken naar de kosten en niet naar de opbrengsten/quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je bespaart er keihard 3 miljard euro mee. Als 20% minder gaat werken en dat schijnbaar het grootste probleem is waarom zou je de andere 80% dan financieren met miljarden?
[..]
Als je iets wil moet je er maar voor werken zou ik zeggen. Iedereen heeft alle vrijheid om keuzes te maken maar dat betekent ook dat iedereen de plicht zou moeten hebben om zichzelf in de gemaakte keuze te bedruipen.
Nou, dat ligt er aan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:15 schreef Hallmark het volgende:
Maar waarom zou je dat willen? Een kleine hypotheek is toch ook acceptabel?
Wij hebben een ORV die ¤30k hoger is dan de totale hypotheeksom, maar wel annuļtair dalend om de premie niet te overdrijven (en aangezien we sparen/aflossen voor de hypotheeklening loopt dat aardig in de pas). Maar als ik zou overlijden, daalt het bruto inkomen opeens wel van grofweg ¤5000 naar grofweg ¤1500 per maand (nabestaandenuitkering en toeslagen niet meegerekend). Zelfs een kleine resthypotheek is dan geen garantie op voldoende te kunnen leven. Zeker als dat ook nog eens gaat inhouden dat er méér uitgegeven zal moeten worden aan kinderopvang, aangezien ik ook niet fulltime werk om de kinderen niet 4 dagen kinderopvang in de maag te splitsenquote:Ik heb de ORV zodanig gezet dat er nog een ton overblijft. Daarmee verlagen de maandelijkse kosten tot iets wat m'n vriendin met haar kind nog goed kan betalen.. Het is een verzekering, geen loterij.
Ik ken de regelgeving in Italiė niet: betaalt de bevolking 3 euro per uur, en wordt de rest bv gesubsidieerd door de overheid? Moeten de KDV'en het doen met 3 euro per uur per kind? Je kan wel een vergelijking maken, maar dat een uurtje KDV hier ¤ 6,50 kost betekend nog niet dat de netto kosten ook nog dit bedrag zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:43 schreef Blik het volgende:
Dat kinderopvang niet te betalen is, is ook de schuld van de overheid zelf. De hoeveelheid eisen die gesteld worden aan de inrichting van een kdv is absurd, en de daarbij behorende prijs voor het meubilair ook. Vb. in Italiė is de kinderopvang slechts 3 euro per uur
maargoed, verder een hele andere discussie
Nee hoor, zie de eerrder aangehaalde bronnen. Een enorm groot percentage zal de opvang op een andere manier regelen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar je moet het in breder perspectief zien.
Stel dat hetgeen jij schrijft gebeurd. Dat betekent dat in principe alleen de mensen die op 1 inkomen een heel gezin kunnen onderhouden kunnen beginnen aan kinderen.
In hoeverre is de productie van kinderen gestegen sinds de gesubsidieerde kinderopvang zo uit de klauwen loopt?quote:Dan heb ik ook even buiten beschouwing gelaten dat kinderen nodig zijn in een samenleving om de oudere generatie te voorzien en om een samenleving draaiende te houden. Dus dat stimuleren met geld voor opvang van kinderen werpt ook zo zijn vruchten af.
Zonder toeslag zoeken mensen zelf een oplossing. Opvang elders of minder werken. Het werk moet sowieso gedaan worden dus heel je verhaal over belasting en btw gebeurt toch wel, met of zonder kinderen maar niet noodzakelijkerwijs door je werkende vrouw.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:38 schreef jroz het volgende:
Samenvatting: zonder kinderopvangtoeslag is kinderopvang niet te betalen en krijgt de overheid onder aan de streep alleen maar minder binnen.
Ik ben tegen subsidie die nergens voor nodig is. Er zijn meer dan voldoende mensen om de beschikbare banen te vullen, dat hoeft helemaal niet met subsidies te worden bekostigd.quote:Oh, en als ik jou goed begrijp ben jij tegen elke subsidie? Als dat doorgevoerd wordt, dan worden opleidingen ook vele malen duurder, en is hoger onderwijs echt alleen voor de rijken.
Niet iedereen koopt een huis voor een prijs die het niet waard is...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
En in de huidige markt zadel je haar ook met een flinke schuld op waarschijnlijk... Goed geregeld
Onze ORV kost een stuk meer iig, nou is die ook voor een hoger bedrag, maar het zit waarschijnlijk vooral in onze leeftijden....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:36 schreef Blik het volgende:
[..]
2 personen ieder voor 150k verzekerd, dus 12 euro p.p. (hypotheek van 300k)Was op dat moment in ieder geval by far de goedkoopste ORV die we konden vinden. Ik vind het persoonlijk niet veel geld, 144 euro per jaar om voor 150k verzekerd te zijn.
Onderzoek en realiteit... Vaak liggen die ver uit elkaar. Weet je hoe dat gaat? Onderzoeksbureau stapt op wat mensen af en stelt hen de vraag 'wat als...'. Vervolgens geven deze makkelijk aan dat ze wel iets anders zoeken. Dat betekend niet dat het ook daadwerkelijk gevonden wordt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zonder toeslag zoeken mensen zelf een oplossing. Opvang elders of minder werken. Het werk moet sowieso gedaan worden dus heel je verhaal over belasting en btw gebeurt toch wel, met of zonder kinderen maar niet noodzakelijkerwijs door je werkende vrouw.
Ik ben ook tegen subsidie de nergens voor nodig is. Dus subsidies op bv onderwijs en kinderopvang vind ik goed, omdat dat wel ergens voor nodig is. Zoals ik net al zei zitten we nu toevallig in een periode met hoge werkloosheid, maar straks niet meer. Of moet de overheid per jaar gaan bepalen of kinderopvangtoeslag wordt uitgekeerd of niet? Ohja, en in lang niet alle branches zijn genoeg mensen om plekken in te vullen. In mijn branche is een groot tekort aan specialisten. En nee, daar kan je niet iemand die nu thuis zit, zonder ervaring, neerzetten.quote:Ik ben tegen subsidie die nergens voor nodig is. Er zijn meer dan voldoende mensen om de beschikbare banen te vullen, dat hoeft helemaal niet met subsidies te worden bekostigd.
Er is geen subsidie van de overheid, een uur kdv kost daar gewoon rond de 3 euro waar die in NL 6,50 - 7,00 kost. Onze overheid heeft daar enorme invloed op vanwege de bizarre eisen die er allemaal gesteld worden aan kinderdagverblijven. En ja, onze uurlonen zijn ook hoger, dus dat speelt ook een rol.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:50 schreef jroz het volgende:
[..]
Ik ken de regelgeving in Italiė niet: betaalt de bevolking 3 euro per uur, en wordt de rest bv gesubsidieerd door de overheid? Moeten de KDV'en het doen met 3 euro per uur per kind? Je kan wel een vergelijking maken, maar dat een uurtje KDV hier ¤ 6,50 kost betekend nog niet dat de netto kosten ook nog dit bedrag zijn.
Daarnaast liggen de brutolonen in Italiė natuurlijk ook nog een stuk lager.
nou vooruit danquote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:56 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Niet iedereen koopt een huis voor een prijs die het niet waard is...
De waarde van mijn grond (1200m2 a 140¤/m2) plus de waarde van het huis en garage is ruim meer waard dan de restschuld bij de bank...
Dat is wel heel erg micro bekeken, op de grote schaal wordt die arbeid gewoon ingevuld met andere arbeiders. Sowieso zijn veel 'moeder'baantjes parttime dus de baas is allang gewend aan mensen die een paar uurtjes komen werken om een gat in te vullen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef jroz het volgende:
[..]
Onderzoek en realiteit... Vaak liggen die ver uit elkaar. Weet je hoe dat gaat? Onderzoeksbureau stapt op wat mensen af en stelt hen de vraag 'wat als...'. Vervolgens geven deze makkelijk aan dat ze wel iets anders zoeken. Dat betekend niet dat het ook daadwerkelijk gevonden wordt.
Daarnaast leven we nu toevallig in een periode met hoge werkloosheid, maar wanneer alles weer aantrekt en de bedrijven staan te springen om personeel is het aantal mensen die kinderen kunnen opvangen veel beperkter.
Stel ik zou nu een 'gratis' alternatief MOETEN zoeken, dan kan ik niets anders bedenken dan minder werken. Mijn baas zal hier niet een extra werknemer voor aannemen, maar mij wel minder gaan betalen, waardoor ik dus minder afdraag aan de overheid. Oh ja, hij verwacht wel dat ik nog even veel werk blijf verzetten.
De overheid zou moeten investeren in kennis zodat de mensen die nu en straks werkloos zijn het werk kunnen doen in branches waar dat wellicht moeilijker is. Verder: Als jouw branche zo specifiek is dat er niemand voor te krijgen is dan heb je vast voldoende salaris om de opvang van te betalen.quote:Ik ben ook tegen subsidie de nergens voor nodig is. Dus subsidies op bv onderwijs en kinderopvang vind ik goed, omdat dat wel ergens voor nodig is. Zoals ik net al zei zitten we nu toevallig in een periode met hoge werkloosheid, maar straks niet meer. Of moet de overheid per jaar gaan bepalen of kinderopvangtoeslag wordt uitgekeerd of niet? Ohja, en in lang niet alle branches zijn genoeg mensen om plekken in te vullen. In mijn branche is een groot tekort aan specialisten. En nee, daar kan je niet iemand die nu thuis zit, zonder ervaring, neerzetten.
Ik ben het helemaal met je eens dat de overheid bepaalde dingen erg duur maakt. Maar NETTO is een KDV voor de ouders dus niet eens zoveel duurder als in Italiė, na aftrek kinderopvangtoeslag. Als je dan ook nog rekening houdt met het loon in Italiė en NL zal de kinderopvang in beide landen procentueel gezien ongeveer hetzelfde gedeelte van je inkomen opslokken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is geen subsidie van de overheid, een uur kdv kost daar gewoon rond de 3 euro waar die in NL 6,50 - 7,00 kost. Onze overheid heeft daar enorme invloed op vanwege de bizarre eisen die er allemaal gesteld worden aan kinderdagverblijven. En ja, onze uurlonen zijn ook hoger, dus dat speelt ook een rol.
Kortom: de overheid is er zelf debet aan dat ze zoveel geld kwijt zijn aan kinderopvangtoeslag, door de bizarre eisen die er gesteld worden wordt de uurpijs hoger, waardoor een normaal gezin niet zonder subsidie de kdv kan betalen.
het is dus erg makkelijk om de NL bevolking de schuld te geven van dat ze leven op de kosten van de overheid, maar het is diezelfde overheid die het onbetaalbaar maakt
En hoe duur is de kinderopvang voor mensen die geen ouder zijn? In NL en in Italie?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:14 schreef jroz het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat de overheid bepaalde dingen erg duur maakt. Maar NETTO is een KDV voor de ouders dus niet eens zoveel duurder als in Italiė, na aftrek kinderopvangtoeslag. Als je dan ook nog rekening houdt met het loon in Italiė en NL zal de kinderopvang in beide landen procentueel gezien ongeveer hetzelfde gedeelte van je inkomen opslokken.
En jij bekijkt het weer erg korte termijn. Nu is er genoeg opvang te vinden, maar als alle babyboomers met pensioen zijn, dan liggen de banen voor het oprapen (gelukkig kunnen we dan gastarbeiders uit Bulgarije en Roemeniė aannemenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg micro bekeken, op de grote schaal wordt die arbeid gewoon ingevuld met andere arbeiders. Sowieso zijn veel 'moeder'baantjes parttime dus de baas is allang gewend aan mensen die een paar uurtjes komen werken om een gat in te vullen.
Helaas dat niet, dat je in een branche werkt waar weinig ervaren personen in te vinden zijn betekend niet dat het ook meteen een dikbetaalde baan is.quote:De overheid zou moeten investeren in kennis zodat de mensen die nu en straks werkloos zijn het werk kunnen doen in branches waar dat wellicht moeilijker is. Verder: Als jouw branche zo specifiek is dat er niemand voor te krijgen is dan heb je vast voldoende salaris om de opvang van te betalen.
Zoals ik ook al aangaf als reactie op Blik: de overheid maakt bepaalde dingen ook te duur. In dit stuk geef ik je gelijk. Dat ik voor kinderopvangtoeslag ben, betekend niet dat ik heel de kinderopvang in NL perfect geregeld vind.quote:Met de toeslag die de overheid uitkeert wordt een hele tak van semi-ambtenaren onderhouden, kijk eens naar de opvangcentra die failliet gaan nu de regeling iets versoberd is. Dat betekent dat er dus zonder toeslag geen vraag is naar zoveel opvang.
Geen idee, weet jij het?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En hoe duur is de kinderopvang voor mensen die geen ouder zijn? In NL en in Italie?
De vergelijking die jij maakte is pas eerlijk als je de kosten die de kinderloze belastingbetaler ook mee rekent.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:21 schreef jroz het volgende:
[..]
Geen idee, weet jij het?
Maar als je het zo wilt spelen: Hoe duur is de woninghuurmarkt voor mensen in NL die geen huurwoning hebben?
Hoe duur is onderwijs voor mensen die particulier onderwijs hebben gevolgd en geen kinderen hebben?
etc. etc.
Klopt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:23 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De vergelijking die jij maakte is pas eerlijk als je de kosten die de kinderloze belastingbetaler ook mee rekent.
Erm... er wordt nu op allerlei manier juist voor gezorgd dat er nauwelijks verschillen meer zijnquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:28 schreef jroz het volgende:
Op deze manier is het verschil in arm en rijk in NL erg laag geweest. Dat is dus die mooie verzorgingsstaat waarin we geleefd hebben, waar de VVD en PvdA nu vanaf willen.
je chargeert het wel een beetje, maar je hebt verder absoluut gelijk. Als ik nu meer ga verdienen betaal ik belasting, maar krijg ik ook bijvoorbeeld minder kinderopvangtoeslag terug. Door 250 euro meer bruto te verdienen, ga je er netto waarschijnlijk maar 100 euro op vooruit als je geluk hebt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... er wordt nu op allerlei manier juist voor gezorgd dat er nauwelijks verschillen meer zijn
Nivelleren is een feest. Het maakt netto geen donder meer uit of je 2500 of 2750 bruto verdient, omdat er ergens wel weer een subsidiekraantje druppelt...
Als je iets terug verwacht zal de overheid alleen maar groeien. We kunnen beter met zijn allen zeggen "Hey overheid, hou eens op met dat betuttel dat regelen we zelf wel' zodat we al die belasting niet hoeven te betalen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:52 schreef CafeRoker het volgende:
Zeg Wokkel, waarom mag gezien de stevige belastingdruk de burger niet iets terugverwachten? Daarnaast is het gebrek aan zelfredzaamheid juist voor een groot deel veroorzaakt door diezelfde belastingen. Als je een beetje redelijk inkomen hebt en toeslagen en aftrekposten buiten beschouwing laat schenk je als gezin elk jaar een fabrieksnieuwe Astra aan de overheid. Elk jaar weer opnieuw. Op die manier blijft er niet heel veel over om zelf je zaakjes te regelen of verantwoordelijkheid te nemen.
geloof je het zelf?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je iets terug verwacht zal de overheid alleen maar groeien. We kunnen beter met zijn allen zeggen "Hey overheid, hou eens op met dat betuttel dat regelen we zelf wel' zodat we al die belasting niet hoeven te betalen.
Geen verzending naar Europa. Goeie tip!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:34 schreef announcement het volgende:
http://www.bright.nl/amaz(...)ast-nu-ook-nederland
Opzeggen dat dure TV abonnement dus.
Ik heb bewust geen ORV, want geen restschuld bij executieverkoop.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:11 schreef Blik het volgende:
[..]
nou vooruit dan![]()
Overigens is een ORV ook vaak verplicht gesteld door de hypotheekverstrekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |