abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131986250
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

O nou het spijt me hoor. Ik zal het noooooit meer doen.
Mooi zo. Nu ga ik even de kraan aanzetten terwijl het niet nodig is. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131986538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mooi zo. Nu ga ik even de kraan aanzetten terwijl het niet nodig is. _O_
Denk toch aan die arme kindertjes.

pi_131986621
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Denk toch aan die arme kindertjes.

Krijgen die het water wat niet uit je kraan komt terwijl je je tanden poetst? Wat een ingenieus systeem.
pi_131986772
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Krijgen die het water wat niet uit je kraan komt terwijl je je tanden poetst? Wat een ingenieus systeem.
Dat is een publiek geheim. Reptilians hebben deze buizen jaren geleden aangelegd in samenwerking met de Illuminati om zo ons drinkwater, dat medicijnen bevat waarmee ze onze gedachten kunnen aansturen, ook te verspreiden op het Afrikaanse continent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 21:58:44 ]
pi_131987022
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is een publiek geheim. Reptilians hebben deze buizen jaren geleden aangelegd in samenwerking met de Illuminati om zo ons drinkwater, dat medicijnen bevat waarmee ze onze gedachten kunnen aansturen, ook te verspreiden op het Afrikaanse continent.
Je hebt me overtuigd, maar wel het topic ernstig vervuild.
pi_131989122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:38 schreef jroz het volgende:

[..]

Ik ben niet TS, maar hier moet ik op reageren:
- Rechtsbijstand heb je voor meer dan alleen arbeid. Ik ben het er mee eens dat de rechtsbijstandverzekering omlaag kan, maar is geen overbodige verzekering
- Reisverzekering: Medische kosten worden gedekt, maar reisverzekeringen vergoeden vaak ook je eigen risico. Daarnaast, als je ergens strand, vergoeden zij ongeplande overnachtingen e.d.
- Kinderopvang: ja, makkelijk om dat te regelen met vrienden/buurtbewoners. Iedereen heeft in zijn omgeving namelijk wel mensen in de omgeving waar kinderen terecht kunnen? *sarcasme*
Caravanverzekering: Het kan behoorlijk hagelen in Frankrijk...
Contributie: je kan het je niet voorstellen, maar je weet wel dat het voor de helft kan?

Maw: ik vind jou opmerkingen zéér kort door de bocht.
Ik niet. Het is ALTIJD ongunstiger om je te verzekeren tegen iets, als je het geld kan missen. Daarom verzeker je je alleen tegen zaken waar je het risico niet zelf kan dragen. Daarom verzeker je je huis of je (nieuwe) auto. Maar niet je begrafenis, de ramen van je auto of een fiets. Ook verzeker je niet als je op vakantie gaat. Dat kan je als je een gezonde financiele boekhouding voert, makkelijk dragen als risico. De verzekeringen worden rijk van deze handel en spelen graag in op de gevoelens van de angstige Nederlander. Gooi het bespaarde geld op een hoop en hou dit aan als risico-buffer.
Kinderopvang is zeer eenvoudig te regelen. Je kind gaat toch naar school? Daar tref je genoeg ouders die in dezelfde situatie zitten. Spreek mensen eens aan en regel het zelf. Ga dus niet een handje ophouden dat de maatschappij dit maar voor je regelt. Eigen verantwoordelijkheid.

quote:
En TS ontvangt die 1200 per maand niet gratis:
- daarvoor moet TS werken en ook belasting betalen
- maar ook kinderen opvoeden zodat de overheid grotere kans heeft dat die in de toekomst ook hun bijdrage in het laatje gaan stoppen middels bv inkomstenbelasting.
- En wat betreft de HRA, dit krijgt TS, zodat de overheid het makelaars/ hypotheekwereldje overeind kan houden, omdat de huizen hierdoor een stuk duurder zijn. En dus een hogere hypotheek moet afsluiten.
Het is wel gratis geld. Je kan ook verantwoordelijkheden bij de ouders neerleggen en het geld nuttiger besteden.
Het voor meer dan de helft gratis weggeven van huizen bij een beetje inkomen om het hypotheekwereldje overeind te houden, daar zal ik maar niet op ingaan, dit is natuurlijk grote kolder.

[ Bericht 2% gewijzigd door kabelmannetje op 08-10-2013 22:49:38 ]
pi_131989375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed hè.... Energie kan door overstappen sowieso goedkoper?? WTF? Je weet niet eens of iemand nog midden in een (wellicht al heel gunstig) contract zit, waarbij overstappen afkopen betekent, maar wel stellen dat het per definitie goedkoper kan :')
Kerel, lees even. Ik zeg alleen maar dat overstappen 20/maand kan besparen. TS kan zelf inschatten of hij dat nu doet of niet? Dat kan ik hier toch niet inschatten? Jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door kabelmannetje op 08-10-2013 22:48:53 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:48:40 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131989735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:41 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Dude, lees even. Ik zeg alleen maar dat overstappen 20/maand kan besparen. TS kan zelf inschatten of hij dat nu doet of niet? Dat kan ik hier toch niet inschatten? Jij wel?
Je hebt er bij andere zaken ook geen moeite mee te stellen dat het voor de helft kan, ongeacht of je weet waarvoor het is.
Dus je kunt achteraf wel lekker genuanceerd zitten doen, je eerste post was dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:49:54 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131989793
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:02 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Heb het waterverbuik er eens bijgezocht. Ik kom op een verbruik van gemiddeld 215 m3 per jaar. Das wel erg bovengemiddeld als ik dat zo begrijp, dus de volgende stap is eens te bekijken waar dit door komt.
Dat is wel meer dan gemiddeld, maar niet zoveel meer dat het ¤ 40 per maand zou moeten kosten.
Worden er ook nog belastingen door het waterbedrijf geïnd??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131989974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:37 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Ik niet. Het is ALTIJD ongunstiger om je te verzekeren tegen iets, als je het geld kan missen. Daarom verzeker je je alleen tegen zaken waar je het risico niet zelf kan dragen. Daarom verzeker je je huis of je (nieuwe) auto. Maar niet je begrafenis, de ramen van je auto of een fiets. De verzekeringen worden rijk van deze handel en spelen graag in op de gevoelens van de angstige Nederlander.
Kinderopvang is zeer eenvoudig te regelen. Je kind gaat toch naar school? Daar tref je genoeg ouders die in dezelfde situatie zitten. Spreek mensen eens aan en regel het zelf. Ga dus niet een handje ophouden dat de maatschappij dit maar voor je regelt. Eigen verantwoordelijkheid.
Je hebt het nu over begrafenis, ramen van je auto en de fiets. 3 Dingen die ik niet noem in mijn post. Die dingen heb ik niet voor niets niet genoemd.
En na je edit: reisverzekering, ik heb graag een paar tientjes voor een minder risicovolle vakantie over. Mijn auto is 14 jaar oud. De kans dat ik dus ergens stilval in Z-Frankrijk is dan groter dan een auto van 2 jaar oud. Ik bel even naar mijn reisverzekering en die regelt de rest, ipv dat ik zelf met m'n belabberde Frans een garage moet vinden, de auto daarheen moet laten slepen, etc. Ja, die kosten kan ik wel hebben, maar als ik ergens een ongeluk krijg/ pech krijg, dan bel ik liever naar een persoon die verstand heeft van zaken in het buitenland dan dat ik het nog even zelf moet uitzoeken.
En nee, mijn kind(eren) gaan niet naar school. En nu?
quote:
Het is wel gratis geld. Je kan ook verantwoordelijkheden bij de ouders neerleggen en het geld nuttiger besteden.
Het voor meer dan de helft gratis weggeven van huizen bij een beetje inkomen om het hypotheekwereldje overeind te houden, daar zal ik maar niet op ingaan. Dan wil ik ook dat mijn werksector betaald wordt uit gratis geld als je een huis koopt.
Gratis geld waar mijn huishouden voor betaalt. Doordat ook mijn vrouw werkt betalen we meer loonbelasting, kunnen we meer kopen, dus betalen we netto meer BTW, rijden we meer auto, dus betalen we meer accijns. Betalen we onze gastouder, waardoor zij inkomsten heeft en loonbelasting moet afdragen, maar ook meer geld te besteden heeft, dus netto meer BTW betaald aan luxe goederen.

Het is een mooi cirkeltje en op deze manier valt jou aandeel aan mijn kinderopvangtoeslag mee.

En HRA... tja, dat krijg ik ook, maar mogen ze van mij afschaffen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:53:46 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_131990003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:37 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Ik niet. Het is ALTIJD ongunstiger om je te verzekeren tegen iets, als je het geld kan missen. Daarom verzeker je je alleen tegen zaken waar je het risico niet zelf kan dragen. Daarom verzeker je je huis of je (nieuwe) auto. Maar niet je begrafenis, de ramen van je auto of een fiets. Ook verzeker je niet als je op vakantie gaat. Dat kan je als je een gezonde financiele boekhouding voert, makkelijk dragen als risico. De verzekeringen worden rijk van deze handel en spelen graag in op de gevoelens van de angstige Nederlander. Gooi het bespaarde geld op een hoop en hou dit aan als risico-buffer.

Ik verzeker me wel tijdens de vakantie. Weet je waarom? Omdat als ik ga skiën en er overkomt me iets, ik geen rekening van 10k wil ontvangen vanwege een tripje met de helicopter en een bezoek aan een prive-kliniek. Of als er in de zomervakantie iets gebeurt, ik de repatriëringskosten zelf mag gaan betalen. Je mag heel wat jaartjes premie sparen wil je dit zelf kunnen betalen.

En Einstein, als TS z'n kinderen op school zaten was kinderopvang niet nodg geweest!
pi_131991344
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:42 schreef jroz het volgende:
Mijn uitvaartverzekering kost nog geen ¤ 22,- p/m met deze voorwaarden:
- 2 volwassenen
- kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd
- ¤ 5000,- (met indexering, maar dat is maar een paar eurootjes per jaar)
- 20 jaar betalen, en daarna vervalt de premieverplichting.
- Alleen bij de eerste die overlijdt wordt uitgekeerd.

Voor ¤ 10K kan je een flinke uitvaart organiseren. Met mijn 5K zit je er niet, dat klopt, maar veel meer dan 7,5K hoeft het niet te kosten.

Wat ik me wel afvraag: is die verzekering niet voor de 1e die overlijd? Een verzekeraar kan het geld opzij zetten en daarmee wat verdienen, maar van ¤ 17.640 zo even ¤ 40.000 maken lijkt me sterk. Waarschijnlijk geld deze verzekering dan voor je kinderen alleen tot 18 jaar? Ik zou nog eens goed kijken naar de voorwaarden van je verzekering.

Verder zoals gezegd is:
- Ziggo
- Energie (wij betalen met z'n 4'en, eensgezinswoning, ¤ 125,-.

We hebben het hier alleen wel over tientjeswerk...
De vraag is terecht mar voor 50 euro maag je opzich verwachten dat de voorwaarde gunstig zijn. van 17800, 40k maken is als de kinderen i.d.d. volledig meeverzekerd zouden zijn helemaal niet raar met een levensverwachting van 70/80 voor de kinderen heeft dat een behoorlijke renderingstermijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:58 schreef Kloontje1234567890 het volgende:

[..]

Staat in mijn lange post hierboven ook: Alles in 1 plus, sport 1, eredivisie en een belpakket. En ik geloof ook nog een kidspakket.
Belpakket, bel je veel met de vaste lijn? Of kan dat ook wel via je mobiele abbo. Ik heb een vaste lijn om op gebeld te worden. Zelf bellen doe ik mobiel.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:30:03 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131991664
Met een driejarige in huis is dat wellicht een andere afweging.
Als mijn (bijna) driejarige oma aan de telefoon heeft dan heb ik ook liever dat hij de telefoon van de vaste lijn heeft dan mijn Xperia Z van ¤ 600,=
Die Siemens kan een stuk beter tegen een landing op het parket of de leisteenvloer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131991699
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:35 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat TS ontzettend zuinig leeft! Hulde voor je zaakjes zo goed op orde te hebben.

Ik denk dat in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt het erg lastig gaat worden nog verder te bezuinigen.
Ben het wel beetje met je eens. ja er zijn kleine kansen maar veel tientjes werk. Boodschappen is voor mij alleen al snel 250 :$
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_131993044
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik verzeker me wel tijdens de vakantie. Weet je waarom? Omdat als ik ga skiën en er overkomt me iets, ik geen rekening van 10k wil ontvangen vanwege een tripje met de helicopter en een bezoek aan een prive-kliniek. Of als er in de zomervakantie iets gebeurt, ik de repatriëringskosten zelf mag gaan betalen. Je mag heel wat jaartjes premie sparen wil je dit zelf kunnen betalen.

En Einstein, als TS z'n kinderen op school zaten was kinderopvang niet nodg geweest!
Precies, dus verzeker je je alleen als je de risico's niet zelf kan dragen. Veel verzekeringen heb je als je het risico kan dragen niet nodig; bij TS zijn dat rechtsbijstand, begrafenis, onderhoudscontract cv, caravan en caravan-reistrips binnen Europa (jij haalt ski-vakanties aan, dat doet TS dus niet...). Wanneer je het risico niet wil dragen, dan betaal je daar zeer ruim voor aan de verzekeraar. Een persoonlijke keuze. Ik dacht dat TS vroeg om bespaartips, je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat iedereen dit nodig heeft omdat jij bijv. skiet.
Nog steeds maak je mij niet wijs dat ouders niet andere ouders kennen waar je je kinderen naar toe kan brengen. Je hebt toch een sociaal netwerk? Dit land is echt te ver doorgeslagen in het oplossend vermogen van haar burgers te ondermijnen.

[ Bericht 25% gewijzigd door kabelmannetje op 09-10-2013 00:14:52 ]
pi_131993454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:01 schreef kabelmannetje het volgende:
Precies, dus verzeker je je alleen als je de risico's niet zelf kan dragen. Dus veel verzekeringen heb je niet nodig.
Welke verzekeringen heb je dan (buiten glasschade) zoal niet nodig?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 00:18:03 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131993534
Wat is dat toch voor gezeur dat je je kinderen maar bij een andere ouder moet brengen, en dan ook nog eens gratis?
De buurvrouw werkt, en omdat ik thuis ben moet ik maar op haar kinderen passen zodat zij geld kan verdienen?

Ga eens op een doordeweekse dag om 11.00 uur in een vinexwijk kijken hoeveel moeders en kinderen thuis zijn.... uitgestorven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131993546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welke verzekeringen heb je dan (buiten glasschade) zoal niet nodig?
Bij TS zie ik zo de rechtsbijstand, begrafenis, onderhoudscontract cv, caravan en caravan-reistrips binnen Europa (reisverzekering).
Je betaalt echt tientallen procenten premie. Als je het risico financieel kan dragen, dan heb je altijd voordeel en stop je die tientallen procenten in je portemonnee.
Voorbeeld, de monteur van de CV. Als mijn CV stuk is (gebeurt statistisch echt niet meer dan eens per 5 jaar) dan bel ik iemand van Marktplaats en die betaal ik 150 euro voor zijn werk. Dit zijn zowat de jaarlijkse kosten die de "verzekering" in rekening brengt. Enzovoorts..
  woensdag 9 oktober 2013 @ 00:22:41 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131993657
Op basis waarvan kun jij bepalen of TS die verzekeringen wel of niet nodig heeft?
Dat ze voor jou overbodig zijn wil niet zeggen dat ze dat voor een ander ook zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131993689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef kabelmannetje het volgende:
Bij TS zie ik zo de rechtsbijstand
Enig idee wat het kost als je geen recht hebt op gefinancierde rechtshulp, en iemand die dat wel heeft spant een procedure aan? En daarna hoger beroep (als dat na een procedure ook zo heet) en eventueel nog hogerop? Vast niet.

quote:
begrafenis
Kan best een uitkomst zijn. Voor mij persoonlijk niet want ORV, maar dat geld niet voor iedereen.

quote:
onderhoudscontract cv
Een onderhoudscontract is geen verzekering.

quote:
caravan en caravan-reistrips binnen Europa (reisverzekering).
Ligt aan de caravan. Als het er 1 is die 3K waard is lijkt het me onzin, maar er zijn er ook van 20 a 40K.

quote:
Je betaalt echt tientallen procenten premie. Als je het risico financieel kan dragen, dan heb je altijd voordeel en stop je die tientallen procenten in je portemonnee.
Dat is logisch.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131993693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef Leandra het volgende:
Wat is dat toch voor gezeur dat je je kinderen maar bij een andere ouder moet brengen, en dan ook nog eens gratis?
De buurvrouw werkt, en omdat ik thuis ben moet ik maar op haar kinderen passen zodat zij geld kan verdienen?

Ga eens op een doordeweekse dag om 11.00 uur in een vinexwijk kijken hoeveel moeders en kinderen thuis zijn.... uitgestorven.
Omdat jij dit gezeur vindt, moet de gemeenschap jou maar honderden euro's sponseren omdat je geen plan met vrienden -die ook kinderen hebben- kan maken om de opvang te delen? Ik vind dit werkelijk vreemd. Zelf heb ik geen kinderen, maar vrienden van mij regelen dit gewoon allemaal zelf onderling, zonder hun handje op te houden om geld van de gemeenschap te ontvangen.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 00:26:58 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131993761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:24 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Omdat jij dit gezeur vindt, moet de gemeenschap jou maar honderden euro's sponseren omdat je geen plan met vrienden -die ook kinderen hebben- kan maken om de opvang te delen? Ik vind dit werkelijk vreemd. Zelf heb ik geen kinderen, maar vrienden van mij regelen dit gewoon allemaal zelf onderling, zonder hun handje op te houden om geld van de gemeenschap te ontvangen.
Mijn vriendinnen hebben geen kinderen in dezelfde leeftijd als mijn kind, daarbij werken ze.... ze hebben dus geen tijd om mijn kind op te vangen.

En incidentele opvang is wat anders, dan kan ik mijn kind ook prima ergens een dagje kwijt, maar opvang omdat moeders moet werken is geen incidentele opvang, dat is gewoon structureel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131995566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:53 schreef jroz het volgende:

Gratis geld waar mijn huishouden voor betaalt. Doordat ook mijn vrouw werkt betalen we meer loonbelasting, kunnen we meer kopen, dus betalen we netto meer BTW, rijden we meer auto, dus betalen we meer accijns. Betalen we onze gastouder, waardoor zij inkomsten heeft en loonbelasting moet afdragen, maar ook meer geld te besteden heeft, dus netto meer BTW betaald aan luxe goederen.

Nee. Doordat de moeder werkt kost het de staat 100.000 per jaar aan kosten voor de opvang. Dus tenzij je vrouwtje ruim boven de 2 ton zit qua salaris kost het de maatschappij gewoon veel geld.
pi_131995602
100.000 is wel erg veel. Hoe heb je dat berekend?
pi_131995690
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 06:49 schreef arjan1112 het volgende:
100.000 is wel erg veel. Hoe heb je dat berekend?
Dat heb ik niet berekend, dat heeft het CPB gedaan.

Extra participatie van vrouwen kostte 100.000 euro per baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')