abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131973133
Verbaas me wel enigszins over hoe makkelijk sommige mensen denken te besparen. De rechtsbijstand is bijvoorbeeld al een aantal keer aan bod gekomen in dit topic. Kinderopvang, "regel gewoon vrienden/buurtbewoners"? Super als dat bij die betreffende mensen zo makkelijk gaat, maar bij het gros van de gezinnen gaat dat echt niet zo.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_131973381
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:16 schreef kabelmannetje het volgende:
Hypotheek: kan ik niets over zeggen. Je zal zelf moeten bepalen of oversluiten voordeel oplevert.
Rechtsbijstand: niet nodig. Eventueel kan je een lidmaatschap van een vakbond overwegen. Scheelt + 15,= maand.
Begravenisverzekering: niet nodig: + 49,=
Reisverzekering: binnen Europa niet nodig, ziekekosten zijn gedekt. Je hebt ook geen dekking voor gestolen spullen rond je huis, dus waarom wel op vakantie? +9,=
Energie: door jaarlijks overstappen bespaar je +20,= / maand.
Onderhoudscontract: niet nodig, je betaalt toch gewoon een monteur bij problemen? + 11,20
Kinderopvang: regel gewoon met vrienden/buurtbewoners wat. +300,=
Caravanverzekering. Hoe groot is nu werkelijk de kans op schade voor die paar weken per jaar? + 20/maand
Ziggo alles in 1: ik wist niet eens dat zulke dure abonnementen te koop zijn. Mocht je echt TV willen kijken, voor 45/maand heb je al een 3-in-1 glas-pakket. +70
contributie1+2. Ik kan mij niet voorstellen wat dit is, maar dat kan toch wel voor de helft? +25
Automatisch sparen. Dit is geen uitgave maar verplaatsen van geld. +100

Ik kom uit op 519 besparing per jaar. Bijna een 1/4 minder. Gooi de besparing op een hoop en je kan bijna al je verzekeringen die ik genoemd heb, opzeggen omdat je voldoende buffer hebt om het zelf te bekostigen.

Krankzinnig overigens dat je 1200/maand gratis van de maatschappij ontvangt. Maar dat is een andere discussie.
Succes!
Ik ben niet TS, maar hier moet ik op reageren:
- Rechtsbijstand heb je voor meer dan alleen arbeid. Ik ben het er mee eens dat de rechtsbijstandverzekering omlaag kan, maar is geen overbodige verzekering
- Reisverzekering: Medische kosten worden gedekt, maar reisverzekeringen vergoeden vaak ook je eigen risico. Daarnaast, als je ergens strand, vergoeden zij ongeplande overnachtingen e.d.
- Kinderopvang: ja, makkelijk om dat te regelen met vrienden/buurtbewoners. Iedereen heeft in zijn omgeving namelijk wel mensen in de omgeving waar kinderen terecht kunnen? *sarcasme*
Caravanverzekering: Het kan behoorlijk hagelen in Frankrijk...
Contributie: je kan het je niet voorstellen, maar je weet wel dat het voor de helft kan?

Maw: ik vind jou opmerkingen zéér kort door de bocht.

En TS ontvangt die 1200 per maand niet gratis:
- daarvoor moet TS werken en ook belasting betalen
- maar ook kinderen opvoeden zodat de overheid grotere kans heeft dat die in de toekomst ook hun bijdrage in het laatje gaan stoppen middels bv inkomstenbelasting.
- En wat betreft de HRA, dit krijgt TS, zodat de overheid het makelaars/ hypotheekwereldje overeind kan houden, omdat de huizen hierdoor een stuk duurder zijn. En dus een hogere hypotheek moet afsluiten.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:40:49 #228
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_131973466
Pff ben wel jaloers op zo'n uitgave patroon hoor.

Heb vorige week eens het afaspersonal pakket in gebruik genomen.
Voor mijn gevoel ging er ook teveel uit.

Zit nu gemiddeld op 10k per maand netto wat er uit gaat.
Ben wat meer aan het budgetteren nu.
Kan je wel aanraden om dat pakket te nemen, geeft heel goed inzage in waar t geld heen gaat enzo.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:54:07 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_131973941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:16 schreef kabelmannetje het volgende:
Hypotheek: kan ik niets over zeggen. Je zal zelf moeten bepalen of oversluiten voordeel oplevert.
Rechtsbijstand: niet nodig. Eventueel kan je een lidmaatschap van een vakbond overwegen. Scheelt + 15,= maand.
Begravenisverzekering: niet nodig: + 49,=
Reisverzekering: binnen Europa niet nodig, ziekekosten zijn gedekt. Je hebt ook geen dekking voor gestolen spullen rond je huis, dus waarom wel op vakantie? +9,=
Energie: door jaarlijks overstappen bespaar je +20,= / maand.
Onderhoudscontract: niet nodig, je betaalt toch gewoon een monteur bij problemen? + 11,20
Kinderopvang: regel gewoon met vrienden/buurtbewoners wat. +300,=
Caravanverzekering. Hoe groot is nu werkelijk de kans op schade voor die paar weken per jaar? + 20/maand
Ziggo alles in 1: ik wist niet eens dat zulke dure abonnementen te koop zijn. Mocht je echt TV willen kijken, voor 45/maand heb je al een 3-in-1 glas-pakket. +70
contributie1+2. Ik kan mij niet voorstellen wat dit is, maar dat kan toch wel voor de helft? +25
Automatisch sparen. Dit is geen uitgave maar verplaatsen van geld. +100

Ik kom uit op 519 besparing per jaar. Bijna een 1/4 minder. Gooi de besparing op een hoop en je kan bijna al je verzekeringen die ik genoemd heb, opzeggen omdat je voldoende buffer hebt om het zelf te bekostigen.

Krankzinnig overigens dat je 1200/maand gratis van de maatschappij ontvangt. Maar dat is een andere discussie.
Succes!
Wat ik krankzinnig vind is hoe makkelijk je bepaalde dingen als "nutteloos" bestempeld en dat je zonder blikken of blozen 500 euro denkt te besparen. Zelfs dingen waarvan je niet weet wat het is denk je zomaar 50% op te kunnen besparen ...
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:55:08 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_131973969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Nerdmans het volgende:
Pff ben wel jaloers op zo'n uitgave patroon hoor.

Heb vorige week eens het afaspersonal pakket in gebruik genomen.
Voor mijn gevoel ging er ook teveel uit.

Zit nu gemiddeld op 10k per maand netto wat er uit gaat.
Ben wat meer aan het budgetteren nu.
Kan je wel aanraden om dat pakket te nemen, geeft heel goed inzage in waar t geld heen gaat enzo.
Of je gooit alles gewoon in excel, als je een beetje goed bent met excel is dat helemaal niet zo moeilijk en kost je waarschijnlijk zelfs minder tijd
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:18:12 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131974705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat ik krankzinnig vind is hoe makkelijk je bepaalde dingen als "nutteloos" bestempeld en dat je zonder blikken of blozen 500 euro denkt te besparen. Zelfs dingen waarvan je niet weet wat het is denk je zomaar 50% op te kunnen besparen ...
Goed hè.... Energie kan door overstappen sowieso goedkoper?? WTF? Je weet niet eens of iemand nog midden in een (wellicht al heel gunstig) contract zit, waarbij overstappen afkopen betekent, maar wel stellen dat het per definitie goedkoper kan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131977563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Nou, ik verwacht niet dat je 24/7 online bent, maar wel dat je je een beetje bemoeit met je eigen topic, waarin je immers om advies vraagt.
Ze had idd. wat eerder mogen reageren, echter maakt haar bovenstaande post wel veel goed.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_131977726
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:12 schreef Kloontje1234567890 het volgende:

En wellicht zijn er een aantal zaken die ik misschien toch niet zoveel gebruik of niet zo erg nodig heb maar die veel geld kosten (denk aan Eredivisie Live en Sport 1; ik kijk er wel naar maar eigenlijk maar 1 of 2 uurtjes per week). Is het dan de moeite wel waard om het te houden?
Lijkt me niet. Probeer anders gewoon af te bouwen door nog maar 1 extra sportzender te nemen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:16:38 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131977913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:07 schreef eight het volgende:

[..]

Ze had idd. wat eerder mogen reageren, echter maakt haar bovenstaande post wel veel goed.
Hij, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131983164
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij, volgens mij.
Laatste keer dat ik mijn vrouw om bevestiging vroeg nog wel in ieder geval :D :P
Tja....
pi_131983228
Heb het waterverbuik er eens bijgezocht. Ik kom op een verbruik van gemiddeld 215 m3 per jaar. Das wel erg bovengemiddeld als ik dat zo begrijp, dus de volgende stap is eens te bekijken waar dit door komt.
Tja....
pi_131983657
Draai je veel kleine wasjes? Hoevaak gaat de vaatwasser aan? Tandenpoetsen met het hele gezin, blijft de kraan dan open staan? Loopt het toilet continu door? Hoelang en hoevaak wordt er gedoucht? Wordt de tuin regelmatig gesproeid? Zwembadjes in de zomer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131984049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Draai je veel kleine wasjes? Hoevaak gaat de vaatwasser aan? Tandenpoetsen met het hele gezin, blijft de kraan dan open staan? Loopt het toilet continu door? Hoelang en hoevaak wordt er gedoucht? Wordt de tuin regelmatig gesproeid? Zwembadjes in de zomer?
Heb je enig idee hoe goedkoop 1000 liter kraanwater is? _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131984120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe goedkoop 1000 liter kraanwater is? _O-
En daarom moet je het maar onnodig verspillen. Onder het mom ik betaal er toch voor?
pi_131984243
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En daarom moet je het maar onnodig verspillen. Onder het mom ik betaal er toch voor?
:?
Daarom zet het totaal geen zoden aan de dijk om er zo moeilijk mee te doen. Laten we zeggen dat je dagelijks een halve liter water "verspilt" met tandenpoetsen, dan bespaar je nog geen halve euro per jaar. Volstrekt nutteloze tips dus. ;)
pi_131984527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:?
Daarom zet het totaal geen zoden aan de dijk om er zo moeilijk mee te doen. Laten we zeggen dat je dagelijks een halve liter water "verspilt" met tandenpoetsen, dan bespaar je nog geen halve euro per jaar. Volstrekt nutteloze tips dus. ;)
Halve liter? Heb je enig idee hoeveel er per minuut uit je kraan komt? Of hoeveel liter je doortrekt? Hoeveel liter je vaatwasser gebruikt?

Als 4 mensen elk 2 minuten gewoon de kraan open laten staan, 2x per dag, zit je op een kwartier dat de kraan loopt. Zonder doel dus.
pi_131985082
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Halve liter? Heb je enig idee hoeveel er per minuut uit je kraan komt? Of hoeveel liter je doortrekt? Hoeveel liter je vaatwasser gebruikt?

Als 4 mensen elk 2 minuten gewoon de kraan open laten staan, 2x per dag, zit je op een kwartier dat de kraan loopt. Zonder doel dus.
Laten we uitgaan van 10 liter water per minuut, en je laat ze niet stromen terwijl je je tanden poetst, dan staan ze in plaats van een kwartier maar vijf minuten aan. Bespaar je dus 100 liter per dag, oftewel 10 cent.Dit is als je een oude kraan hebt die redelijk veel water doorlaat. Dus niet met van die irritante systemen erin die de helft van het water tegenhouden. Dan bespaar je in plaats van 10 cent per dag misschien 5-7 cent.

Ik hoop voor je dat je kranen niet sneller slijten door dat moeilijke gedoe. :*
pi_131985317
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Laten we uitgaan van 10 liter water per minuut, en je laat ze niet stromen terwijl je je tanden poetst, dan staan ze in plaats van een kwartier maar vijf minuten aan. Bespaar je dus 100 liter per dag, oftewel 10 cent.

Ik hoop voor je dat je kranen niet sneller slijten door dat moeilijke gedoe. :*
100 liter per dag. Noem het maar niets. Door zo kleine verandering.
pi_131985323
Ik vind eigenlijk dat TS ontzettend zuinig leeft! Hulde voor je zaakjes zo goed op orde te hebben.

Ik denk dat in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt het erg lastig gaat worden nog verder te bezuinigen.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_131985405
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

100 liter per dag. Noem het maar niets. Door zo kleine verandering.
Ik heb het toch net voor je uitgerekend? 8)7 Afhankelijk van het soort kraan wat je hebt 5-10 cent per dag (met zijn vieren). DIe kan TS mooi in haar zak steken. _O_
pi_131985884
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb het toch net voor je uitgerekend? 8)7 Afhankelijk van het soort kraan wat je hebt 5-10 cent per dag (met zijn vieren). DIe kan TS mooi in haar zak steken. _O_
Een beter milieu begint bij jezelf.
pi_131985945
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een beter milieu begint bij jezelf.
Wat heeft dat nou weer te maken met de kraan dichtdoen, of met besparen op je vaste lasten?
pi_131986053
100*365 = 36.500 liter water dat je wegflikkert tijdens het tandenpoetsen.

Dichtdoen betekent minder waterverspilling, wat een positieve invloed heeft op het milieu.
pi_131986116
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:46 schreef Sloggi het volgende:
100*365 = 36.500 liter water dat je wegflikkert tijdens het tandenpoetsen.

Dichtdoen betekent minder waterverspilling, wat een positieve invloed heeft op het milieu.
Ik zou niet weten waarom, maar open er een een huilhippietopic over want hier is dit geneuzel niet relevant.
pi_131986165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom, maar open er een een huilhippietopic over want hier is dit geneuzel niet relevant.
O nou het spijt me hoor. Ik zal het noooooit meer doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')