Heeft hij al gedaan, ca. 17.000 betalen voor 40.000 uitbetaling.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef aegir_de_viking het volgende:
Begrafenisverzekering... heb ik ook niet... duurt hopelijk ook nog heel wat jaartjes tot de begrafenis...
Beetje begrafenis kost wel een paar duizend euro (volgens internet gem. 6500 euro).
Reken eens uit wat je nu aan de verzekering betaald...
Echt nodig? Nee, maar ze zijn wel leukquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:51 schreef DahBigKahuna het volgende:
Ik heb ook Ziggo alles in 1 en betaal slechts 43 euro.
Dan heb je iets minder snel internet.
Waarom is dat bij jullie zo duur? Heb je alle TV zenders ofzo? Zeg nou eerlijk: heb je die echt nodig?
Met als verschil dat van de caravan een dubbele verzekering was voor een groot deelquote:Als je, zoals ik boven lees al blij bent dat je 12 euro kunt besparen op de verzekering voor je caravan, zul je wel helemaal verguld zijn om te horen dat je dus bijna 60 euro kunt besparen of TV, telefonie en internet.
Toch vind ik dat een raar verhaal. Zo'n verzekeringsmaatschappij kan natuurlijk niet bestaand als iedereen minder geld inlegt dan uitgekeerd krijgt. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over dergelijke verzekeringen. Blijken er toch ineens een hoop "tenzij" en "behalve" in de voorwaarden te staan waardoor uiteindelijk tussen 3k en 5k wordt uitgekeerd (mensen uit directe omgeving die dit meemaakte) i.p.v. de 10k die voorgehouden wordt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft hij al gedaan, ca. 17.000 betalen voor 40.000 uitbetaling.
4x ¤6500,- = 26.000¤ uitbetalenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Kan ook morgen, of binnen een paar weken zoals we uit ervaring weten....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef aegir_de_viking het volgende:
Begrafenisverzekering... heb ik ook niet... duurt hopelijk ook nog heel wat jaartjes tot de begrafenis...
Zie het vorige deel. Over de 30 jaar iets van 17-18 kEUR, maar daar zijn 4 begravenissen voor verzekered van ieder min. 10 kEUR (dus bij elkaar 40 kEUR).quote:Beetje begrafenis kost wel een paar duizend euro (volgens internet gem. 6500 euro).
Reken eens uit wat je nu aan de verzekering betaald...
Dat is nog niet max besparen..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.
Dus eigenlijk een dubbele levensverzekering, want die zit ook al in/aan de hypotheek gekoppeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom ga ik de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen inderdaadquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:59 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Toch vind ik dat een raar verhaal. Zo'n verzekeringsmaatschappij kan natuurlijk niet bestaand als iedereen minder geld inlegt dan uitgekeerd krijgt. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over dergelijke verzekeringen. Blijken er toch ineens een hoop "tenzij" en "behalve" in de voorwaarden te staan waardoor uiteindelijk tussen 3k en 5k wordt uitgekeerd (mensen uit directe omgeving die dit meemaakte) i.p.v. de 10k die voorgehouden wordt.
Of je leest even terugquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
4x ¤6500,- = 26.000¤ uitbetalen
50 jaar betalen? x 12 x 50¤ = 29.500¤
De kinderen die waarschijnlijk >80 jaar oud worden betalen nog veel langer.
Ga nooit blind op een tussenpersoon af, die wordt tenslotte direct of indirect ook betaald (fee) door de maatschappij waar hij verzekeringen voor jullie afsluit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:01 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Daarom ga ik de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen inderdaadMaar we hebben dit uitvoeirg besproken met onze vorige tussenpersoon, die de verzekering afsloot voor ons. Zou dus goed moeten zijn.
Laat dan 2-jaarlijks een mannetje komen. Ben je nog altijd goedkoper uit. Beter nog: kijk mee en doe het voortaan zelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:37 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Maar men vergeet dat je ook regulier onderhoud moet doen aan een CV. En die kosten zitten in dit onderhoudspakket inbegrepen.
Oh dat doe ik niet hoor, ik wilde jou alleen die tip meegeven; voor hetzelfde geld ben je daarvan niet op de hoogte en dan is het prettig als iemand je erop wijst.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:45 schreef imanidiot het volgende:
[..]
En dus doe ik dat zeg dat het met de vlammen mee is gegaan.
Mocht dat nou allemaal niet zo zijn kan hij wel een kladje voor me maken.
Je moet niet denken in problemen.
Alleen is Telfort kwalitatief kut, we zijn er juist weggegaan omdat ik weleens ongestoord wat wil kunnen volgenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is nog niet max besparen..
Telfort alles in 1 is 36 euro per maand bijvoorbeeld.
Een levensverzekering is wat anders, de uitvaart is voor de kosten van de uitvaart de levensverzekering voor dekking van de hyptheeksom.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:00 schreef Nies het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een dubbele levensverzekering, want die zit ook al in/aan de hypotheek gekoppeld.
Ik betaal ongeveer 15 euro voor circa 10.000. Lijkt me genoeg.
Alles valt tegenwoordig via internet binnen te harken, ook live. 115 euro vind ik ronduit asociaal hoog. Dat is alles in 1 met de allerhoogste snelheid en een hele hoop film en voetbalzooi.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:56 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Een besparing van ¤ 100 is wat overdreven, maar kan inderdaad goedkoper. Ben nu aan het overwegen om Sport1 er uit te knallen, en misschien zelfs ook wel Eredivisie.
[..]
We koken op elektra (keramisch) en gebruiken de wasmachine relatief veel. Dus of we daar echt op kunnen besparen weet ik niet, maar ga er zeker naar kijken.
[..]
Dat scheelt dus zo goed als niks. Het tarief ligt lager, dat klopt. Maar de toeslag wordt ook lager. Plus dat je daar vaak nog extra kosten hebt als luiers (voor zover nog van toepassing overigens) en voeding.
[..]
Das o.a. voor de zwemles van de oudtse (¤ 50), de rest is voor ons. Valt dus nog wel mee. En voor onze hobbies kan dit echt niet goedkoper (ik heb zelf bv al het goedkoopst mogelijk ealternatief).
[..]
Is niet zo gek afwijkend van de Nibud norm, maar ook hier gaan we eens naar kijken. Zeker nu de jongste zo goed als uit de luiers is.
Daarom ga ik het nog doornemenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ga nooit blind op een tussenpersoon af, die wordt tenslotte direct of indirect ook betaald (fee) door de maatschappij waar hij verzekeringen voor jullie afsluit.
Dat hoeft niet, een levensverzekering keert een bedrag uit. Heel waarschijnlijk wordt dat inderdaad voor aflossing van de hypotheek gebruikt, maar je kunt daarvanook een deel voor de uitvaart gebruiken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef Kloontje1234567890 het volgende:
[..]
Een levensverzekering is wat anders, de uitvaart is voor de kosten van de uitvaart de levensverzekering voor dekking van de hyptheeksom.
Oeps, true. Maar voor de uitkomst van de rekensom maakt dat geen verschilquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Overigens vergeet ts steeds de verzekeringskosten elke keer als hij zegt dat de caravan hem niks meer kost dan de stalling.
Hoe kom jij aan zo'n goedkope autoverzekeringquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Tsja, ik zit op precies de helft van de vaste lasten met 1 salaris en een vriendin die de 2 kinderen opvoed. Verder zit ik in een huur-hokje drie hoog dus TS heeft wel wat uit te geven.
Maakt het leven wel overzichtelijker:
huur 487,72
boodschappen 300,00
zorgverzekering 144,50
gas + electra 90,00
benzine 63,00
gemeentebelasting 20,73
waterschapsbelasting 15,93
wegenbelasting motor 9,33
televisie 9,08
autoverzekering 8,34
internet 7,50
water 6,87
motorverzekering 2,26
bank 1,95
totale vaste lasten: 1167,21
Ik las inderdaad iets over een Raspberry Pi, ga ik nog naar kijken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:03 schreef Nies het volgende:
Alles valt tegenwoordig via internet binnen te harken, ook live. 115 euro vind ik ronduit asociaal hoog. Dat is alles in 1 met de allerhoogste snelheid en een hele hoop film en voetbalzooi.
Het is maar wat je wil. Jij wil besparen, lijkt me dat toch wel 1 van de eerste posten die je onder handen neemt.
Nee, dat vergeet ik niet. Ik heb zelf ook een HR-ketel. Om de 5 jaar laat ik dat ding schoonmaken door een mannetje van Marktplaats en in de tussentijd doe ik dat zelf even. Kost nog geen 50 euro.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:41 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Kabelmannetje vergeet even voor het gemak dat een ketel elk jaar onderhoud nodig heeft. Ik vraag me af wat er gebeurd als dat ding in de hens vliegt omdat je op onderhoud bespaart.
Nee dat kan niet, omdat de verzekering verpand is aan de hypotheekverstrekker. hij keert dus niet aan ons uit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:03 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een levensverzekering keert een bedrag uit. Heel waarschijnlijk wordt dat inderdaad voor aflossing van de hypotheek gebruikt, maar je kunt daarvanook een deel voor de uitvaart gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |