Ja best welquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Clashy het volgende:
Grappig dat zovelen het Duits lelijk vinden
cirkelredenering XDquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja best wel
Maar het is ook wel een graflelijke taal, dus het is wel begrijpelijk.
Zou er dan toch waarheid in zitten..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mehh ik wist niet dat andere mensen er ook zo over dachten.
Dit, ik kan Arabisch praten omdat ik afkomstig ben uit Irak, en Arabisch is een hele mooie taalquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
Blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:29 schreef Clashy het volgende:
[..]
Zou er dan toch waarheid in zitten..
Wat is je eigen top 3 ?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit, ik kan Arabisch praten omdat ik afkomstig ben uit Irak, en Arabisch is een hele mooie taal
maar praat je dan MSA, Irakees dialect of Egyptisch ?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit, ik kan Arabisch praten omdat ik afkomstig ben uit Irak, en Arabisch is een hele mooie taal
Berbers is dan ook een ontzettend lelijke taal. Alleen hun alfabet is wel interessant om naar te kijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld.
Irakeesquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:31 schreef leeell het volgende:
[..]
maar praat je dan MSA, Irakees dialect of Egyptisch ?
Welke van de vier gesproken talen in Marokko? Arabisch, Berbers, Frans of Spaans?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:36 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
1. De taal waarmee Marokkanen 'communiceren'.
Ik vindt hoe Zuid Afrikanen het Nederlands spreken zoooo lelijk. En Mandarijn, zo eentonigquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:40 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom Afrikaans ? en wat is er zo lelijk aan Mandarijn ( chinees )
het is zo apart omdat Marokkaans (berber) niet onder Arabisch valt, wel een Semitische taal, geen Arabisch.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Toch wel Mandarijn, Marokkaans ( Zeer apart Arabisch ) en Zuid Afrikaans Nederlands
spaans in Marokko ? vertelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:38 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Welke van de vier gesproken talen in Marokko? Arabisch, Berbers, Frans of Spaans?
Ohquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:41 schreef leeell het volgende:
[..]
het is zo apart omdat Marokkaans (berber) niet onder Arabisch valt, wel een Semitische taal, geen Arabisch.
Aan de grens van Marokko wordt er Spaans gesproken in Marokkoquote:
Degene die het spreken. Net als die andere 2 die ik heb opgeschrevenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:42 schreef rubbels het volgende:
[..]
Fries is gewoon een boers dialect
En wat is er lelijk aan Frans?
in 1500 had je één nederlands in holland ging het de ene kant op, en in Zuid-Afrika de andere kant...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik vindt hoe Zuid Afrikanen het Nederlands spreken zoooo lelijk. En Mandarijn, zo eentonig
Hahaha, bedankt hèquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:43 schreef theKiD het volgende:
[..]
Degene die het spreken. Net als die andere 2 die ik heb opgeschreven
Maar buitenlanders vinden Nederlands juist vaak op Duits lijkenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja best wel
Maar het is ook wel een graflelijke taal, dus het is wel begrijpelijk.
nooit gehoord van Cordoba?quote:
Daar ga ik het niet mooier door vindenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:44 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Maar buitenlanders vinden Nederlands juist vaak op Duits lijken
En dan denken ze ook nog dat Dutch hetzelfde als Deutsch is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:44 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Maar buitenlanders vinden Nederlands juist vaak op Duits lijken
Als je dat recht in mijn gezicht had gezegd, dan had je de stoep binnen no-time gekust. Dan zal ik gelijk aan het stereotype voldoen dat jij van Berbers hebt, flikker!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
Het Spaans wordt vooral gesproken door Berbers die in het noorden wonen omdat die regio een aantal decennia geleden een Spaans protectoraat was, maar het Darija (Marokkaans-Arabisch) en Frans blijven de grote talen! Het Spaans heeft een bescheiden plek in de Marokkaanse samenleving.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:47 schreef arjan1112 het volgende:
oke in de anclaves word spaans gesproken , ik heb hem door
Grappig, want mandarijn heeft juist 4 tonen, 3 meer dan Nederlands dus.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik vindt hoe Zuid Afrikanen het Nederlands spreken zoooo lelijk. En Mandarijn, zo eentonig
Zo zie je maar weer... Jij poogt alijd met linkjes te strooien en denkt wijsheid te verkondigen maar blijft gewoon een Riffer zonder enige beschaving.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je dat recht in mijn gezicht had gezegd, dan had je de stoep binnen no-time gekust. Dan zal ik gelijk aan het stereotype voldoen dat jij van Berbers hebt, flikker!
Ha! Dat is inderdaad mijn bloed en daar liggen de wortels van mijn voorouders. Het doet er verder niet aan toe wat je gedachten zijn, want die doen er niet toe, maar het spreekt boekdelen dat je tegen mij ageert in plaats van dat je blonde landgenoot erop wijst dat het heel kwetsend kan zijn als hij een volk met de term 'Rifapen' aanspreekt. Kortom, scheer je weg uit dit topic. Jij bent de laatste die we serieus nemen gezien je postgeschiedenis als het op dit onderwerp aankomt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer... Jij poogt alijd met linkjes te strooien en denkt wijsheid te verkondigen maar blijft gewoon een Riffer zonder enige beschaving.
Êtes-vous jaloux?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:57 schreef kristalhelder het volgende:
Frans is inderdaad ook klachtwaardig. Verwijfd taaltje met een hoog gaystemmetje waarvan de geschreven taal bijna helemaal niets te maken heeft met hoe je het moet uitspreken.
1,81 en beter getraind dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:12 schreef arjan1112 het volgende:
Je beweerde toch over jezelf dat je een klein mannetje bent die moeilijk de trap op komt
Hoezo zou je in staat zijn om hem op de stoep te slaan ?
Een agressor zonder enige beschaving zijn en dan ook nog denken orders te kunnen geven, al dat trouwen binnen de familie heeft je familie geen goed gedaan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ha! Dat is inderdaad mijn bloed en daar liggen de wortels van mijn voorouders. Het doet er verder niet aan toe wat je gedachten zijn, want die doen er niet toe, maar het spreekt boekdelen dat je tegen mij ageert in plaats van dat je blonde landgenoot erop wijst dat het heel kwetsend kan zijn als hij een volk met de term 'Rifapen' aanspreekt. Kortom, scheer je weg uit dit topic. Jij bent de laatste die we serieus nemen gezien je postgeschiedenis als het op dit onderwerp aankomt.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:57 schreef kristalhelder het volgende:
Frans is inderdaad ook klachtwaardig. Verwijfd taaltje met een hoog gaystemmetje waarvan de geschreven taal bijna helemaal niets te maken heeft met hoe je het moet uitspreken.
Nog zo een stink Hollander met vooroordelen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een agressor zonder enige beschaving zijn en dan ook nog denken orders te kunnen geven, al dat trouwen binnen de familie heeft je familie geen goed gedaan.
Je bent in de war tussen ieelll(ofzo) en Jellereppequote:Op zondag 6 oktober 2013 00:12 schreef arjan1112 het volgende:
Je beweerde toch over jezelf dat je een klein mannetje bent die moeilijk de trap op komt
Hoezo zou je in staat zijn om hem op de stoep te slaan ?
Ben ik nooit.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:16 schreef arjan1112 het volgende:
Ik hoop dat je vandaag niet zo extreem chagerijnig bent, magrebijnse
Zo, de stank van je onderbuik komt vandaag naar boven drijven. Je hoeft je over mijn familie geen zorgen te maken. Mijn ouders hebben 5 kinderen gekregen in NL en daarvan volgen er 3 universitair onderwijs. Alleen ik walg wel van je. Je houdt er racistische kenmerken op na en de haat spat van je posts en dat op basis van mijn afkomst. Scheer je weg, kutHollander!quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een agressor zonder enige beschaving zijn en dan ook nog denken orders te kunnen geven, al dat trouwen binnen de familie heeft je familie geen goed gedaan.
Hij is Turks.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo, de stank van je onderbuik komt vandaag naar boven drijven. Je hoeft je over mijn familie geen zorgen te maken. Mijn ouders hebben 5 kinderen gekregen in NL en daarvan volgen er 3 universitair onderwijs. Alleen ik walg wel van je. Je houdt er racistische kenmerken op na en de haat spat van je posts en dat op basis van mijn afkomst. Scheer je weg, kutHollander!
Haat mensen die niks van Marokko weten maar wel dingen roepen die niet kloppend zijn. Terecht dat ik dan fel reageer.quote:
En terecht. Eerlijk is eerlijk, ik heb het ook niet zo met Riffijnen (de Nederlandse en de mensen uit Al Hoceima en de bergboeren) als Arabische Marokkaan uit Casablanca maar met termen als Rifapen gooien is ook weer te. Respect moet er ook zijn naar elkaar.quote:
Als FOK! daadwerkelijk de samenleving zou spiegelen dan zou ik hier nog sneller weg willen gaan dan nuquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:23 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Klopt, ben heel lief, en toch maken mensen racistische opmerkingen ongeacht wat.
Je bent zelf ook een Riffijn, hoe erg je ze ook niet mag. Ik ga ervan uit dat je de geschiedenis van je land kent en dus ook weet dat jij gewoon Berbers bloed door je aderen hebt stromen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:23 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
En terecht. Eerlijk is eerlijk, ik heb het ook niet zo met Riffijnen (de Nederlandse en de mensen uit Al Hoceima) als Arabische Marokkaan uit Casablanca maar met termen als Rifapen gooien is ook weer te. Respect moet er ook zijn naar elkaar.
Oh niet alleen op FOK! hoor, irl krijg ik ook wel eens opmerkingen van bijvoorbeeld bouwvakkersquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:26 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als FOK! daadwerkelijk de samenleving zou spiegelen dan zou ik hier nog sneller weg willen gaan dan nu
Dus je wilt uitkeringtrekkers doodschieten ofzoquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:27 schreef blow... het volgende:
ik heb alleen een hekel aan mensen die niets bijdragen aan de maatschappij. dat er veel marrokanen en turken etc zijn die het beeld voor de rest verpesten is gewoon jammer.
Tuurlijk heb ik ook Berbers bloed in me, maar niet in een ontzettend grote mate als de echte Riffijnen uit het noorden. Ik ken mijn familie, laten we het daarop houdenquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je bent zelf ook een Riffijn, hoe erg je ze ook niet mag. Ik ga ervan uit dat je de geschiedenis van je land kent en dus ook weet dat jij gewoon Berbers bloed door je aderen hebt stromen.
Me love you long time ?quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Oh niet alleen op FOK! hoor, irl krijg ik ook wel eens opmerkingen van bijvoorbeeld bouwvakkers
Vunzige opmerkingen tot gewoon ni hao
Maarja
Hopelijk studeer je gauw af, ben je niet meer afhankelijk van je ouders om je woonplaats.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Oh niet alleen op FOK! hoor, irl krijg ik ook wel eens opmerkingen van bijvoorbeeld bouwvakkers
Vunzige opmerkingen tot gewoon ni hao
Maarja
wel alss ze dat de rest van hun leven doen en niets terugdoen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus je wilt uitkeringtrekkers doodschieten ofzo
..
Of niet natuurlijk.
Ik woon in een dorpje/stadje in 't Gooi hoor, maar racisten/aso's heb je overal helaasquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:31 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Hopelijk studeer je gauw af, ben je niet meer afhankelijk van je ouders om je woonplaats.
Nee, je hebt meer Berbers bloed dan Arabisch bloed. Sterker nog, de Arabieren hebben zich weinig tot niet gemengd met de inheemse bevolking destijds, dus er is geen sprake geweest van een echte verarabisering. Hooguit verarabisering in cultuur en taal.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik ook Berbers bloed in me, maar niet in een ontzettend grote mate als de echte Riffijnen uit het noorden. Ik ken mijn familie, laten we het daarop houden
Nou ik maak mij over je familie geen zorgen hoor, geef ook niks om zequote:Op zondag 6 oktober 2013 00:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo, de stank van je onderbuik komt vandaag naar boven drijven. Je hoeft je over mijn familie geen zorgen te maken. Mijn ouders hebben 5 kinderen gekregen in NL en daarvan volgen er 3 universitair onderwijs. Alleen ik walg wel van je. Je houdt er racistische kenmerken op na en de haat spat van je posts en dat op basis van mijn afkomst. Scheer je weg, kutHollander!
quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:32 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik woon in een dorpje/stadje in 't Gooi hoor, maar racisten/aso's heb je overal helaas
Heel mooi! Ik ageer hard tegen mensen die met dat soorten termen strooien! Om even 5 miljoen Riffijnen over een kam te scheren gaat mij veel te ver. Als er over en weer geen respect is, dan zal ik mij daar ook naar schikken! Heel simpel! Na jarenlang van alles te hebben gelezen is mijn geduld op met racisten en ander gespuis! Verder zal het aan mijn reet roesten wat je bent, vies mannetje. Rot gewoon een eind op.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou ik maak mij over je familie geen zorgen hoor, geef ook niks om ze
Maar dat jij zo'n agressor bent is natuurlijk wel een blamage voor ze.. naar Nederlandse maatstaven althans.
Ben natuurlijk zelf in de eerste plaats een Circassier maar dat weet jij ook wel.
ik had khoikhoiquote:
Je weet dat je meerdere Berberstammen in Marokko hebt he? Dus ik kan sowieso niet per definitie Riffijn zijn, wat jij in je eerste post tegen mij zei.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, je hebt meer Berbers bloed dan Arabisch bloed. Sterker nog, de Arabieren hebben zich weinig tot niet gemengd met de inheemse bevolking destijds, dus er is geen sprake geweest van een echte verarabisering. Hooguit verarabisering in cultuur en taal.
Het zijn dan ook karakters.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:36 schreef CookieSlikker het volgende:
Arabisch
Chinees
Russisch.
Alle 3 alleen al door hun letters. (Wat je geen letters mag noemen)
Ook dat is het niet waard.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:38 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het zijn dan ook karakters.
Shit hey, sommige reacties hier
Ga toch geweld gebruiken mies mannetjequote:Op zondag 6 oktober 2013 00:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heel mooi! Ik ageer hard tegen mensen die met dat soorten termen strooien! Om even 5 miljoen Riffijnen over een kam te scheren gaat mij veel te ver. Als er over en weer geen respect is, dan zal ik mij daar ook naar schikken! Heel simpel! Na jarenlang van alles te hebben gelezen is mijn geduld op met racisten en ander gespuis! Verder zal het aan mijn reet roesten wat je bent, vies mannetje. Rot gewoon een eind op.
Fos7aquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:39 schreef De_Ilias het volgende:
Het Arabisch (fos7a) is het meest prachtige wat er bestaat, veel mensen weten dit niet omdat zij die lelijke dialecten aannemen als het werkelijke Arabisch, terwijl dat niet zo is.
Idioot die er aardig wat vooroordelen op na houdt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ga toch geweld gebruiken mies mannetje
Er zijn genoeg echte Arabieren in Marokko met stambomen tot aan de Arabische stammen in Jemen en Saudi Arabië. Hoewel ze in vergelijking met de berbers wel een minderheid zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:37 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je weet dat je meerdere Berberstammen in Marokko hebt he? Dus ik kan sowieso niet per definitie Riffijn zijn, wat jij in je eerste post tegen mij zei.
Maar nogmaals, ik ken mijn familie dus daarover ga ik niet discussieren. Maar ga het lange verhaal niet hier posten, DM/PM mij maar bij meer interesse.
Die vooroordelen die jij weer blijft bevestigenquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Idioot die er aardig wat vooroordelen op na houdt.
Versta ik ook niet maar kan het bij een vrouw wel charmant vinden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef arjan1112 het volgende:
Nou Limburgs is toch wel erg kut
Dat versta ik gewoon niet.
Niet alleen op het schiereiland, bijna nergens wordt het op straat gesproken. Op enkele dorpjes na. Maar het is wel de taal van de literatuur en wat ook gebruikt wordt door intellectuelen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:42 schreef arjan1112 het volgende:
Jemig.. Arabisch is volgens Iljas dus alleen de taal die op het schiereiland gesproken word
..
de rest zijn varianten en dialecten ofzoiets.
Voor buitenlanders klinkt Limburgs waarschijnlijk beter dan dat gerochel in Holland.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef arjan1112 het volgende:
Nou Limburgs is toch wel erg kut
Dat versta ik gewoon niet.
Jij woont zeker in Maastricht.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:44 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Voor buitenlanders klinkt Limburgs waarschijnlijk beter dan dat gerochel in Holland.
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die vooroordelen die jij weer blijft bevestigen
Nee...quote:
Het Arabisch alfabet en de Chinese karakters bestaan al veel langer dan het Latijnse, nu jij weerquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:36 schreef CookieSlikker het volgende:
Arabisch
Chinees
Russisch.
Alle 3 alleen al door hun letters. (Wat je geen letters mag noemen)
Ach laat die snotneuzen maar lekker stoer doen op internet, ze zullen toch nooit tevreden zijn met je.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!
Nee het heeft van doen met je afkomst/cultuur/familie en daarom reageer jij zonder beschaving op anderen, dat is duidelijk dus dan mag ik je daar best op wijzen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!
Ma't hadarsh, khouya. Khalihoum.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houdenquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het Arabisch alfabet bestaat veel langer dan het Latijnse, nu jij weer. Wat een debiele reacties hier zeg, de tering.
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciërs.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het Arabisch alfabet bestaat veel langer dan het Latijnse, nu jij weer. Wat een debiele reacties hier zeg, de tering.
Ah, we hebben een tokkie in ons midden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houden
Leuker dan je denktquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ah, we hebben een tokkie in ons midden.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ach laat die snotneuzen maar lekker stoer doen op internet, ze zullen toch nooit tevreden zijn met je.
Een waarheid als een koe. Ik verspil mijn tijd.quote:
Lekker wereldvreemd blijven, ga toch boerenkool eten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houden
Daar heb je wel gelijk in nu je het zegt, dat ontging mij even.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciërs.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Lekker wereldvreemd blijven, ga toch boerenkool eten.
Leuker dan die stamppot en die ene keer per maand "Chinees" eten bij dat wokrestaurant waar je toch alleen maar frikandellen en patat opschept omdat je de rest "niet mot hebbûh".quote:
Als ik wok, haal ik de prijs er wel uitquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Leuker dan die stamppot en die ene keer per maand "Chinees" eten bij dat wokrestaurant waar je toch alleen maar frikandellen en patat opschept.
Komt door de zachtere G, buitenlandse analysten op mijn werk doen vaak een cursus Nederlands in Brussel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:47 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Nee...Ik spreek meer uit ervaring met buitenlanders. De meerderheid van hen vindt Zuid Nederlandse/Belgische accenten beter klinken dan ABN.
die waren toch van de paarse verf o.i.dquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciërs.
Patat, oke. Maar niet dik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:53 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sorry, patat dan? Lekker dik of juist een ecto zijn hmmmmmmm
Boerenkool ik eet het echt nooit.. zuurkool heel soms.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Lekker wereldvreemd blijven, ga toch boerenkool eten.
haha bijna!quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
http://translate.google.n(...)84%D9%8A%D9%87%D9%85
iets met broer.
Dus jij eet nasi bij het ontbijt ?quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:53 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sorry, patat dan? Lekker dik of juist een ecto zijn hmmmmmmm
blablaquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je dat recht in mijn gezicht had gezegd, dan had je de stoep binnen no-time gekust. Dan zal ik gelijk aan het stereotype voldoen dat jij van Berbers hebt, flikker!
[..]
Het Spaans wordt vooral gesproken door Berbers die in het noorden wonen omdat die regio een aantal decennia geleden een Spaans protectoraat was, maar het Darija (Marokkaans-Arabisch) en Frans blijven de grote talen! Het Spaans heeft een bescheiden plek in de Marokkaanse samenleving.
Haha nee bami xDquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus jij eet nasi bij het ontbijt ?
Qué?quote:
Je bent er bijna, je hebt nog twee pogingen. Een hint: Het is Marokkaans-Arabisch (Darija).quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
http://translate.google.n(...)84%D9%8A%D9%87%D9%85
iets met broer.
laat maar google heeft geen marokaans alleen arabischquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:57 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je bent er bijna, je hebt nog twee pogingen. Een hint: Het is Marokkaans-Arabisch (Darija).
Ja, maar swassa en slouh en alle rest schaar ik ook onder Rwaffa.. aangezien dat ook gewoon Berbers zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:37 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je weet dat je meerdere Berberstammen in Marokko hebt he? Dus ik kan sowieso niet per definitie Riffijn zijn, wat jij in je eerste post tegen mij zei.
Maar nogmaals, ik ken mijn familie dus daarover ga ik niet discussieren. Maar ga het lange verhaal niet hier posten, DM/PM mij maar bij meer interesse.
Hoe kan je swassa in godsnaam onder Rif schuilenquote:Op zondag 6 oktober 2013 01:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar swassa en slouh en alle rest schaar ik ook onder Rwaffa.. aangezien dat ook gewoon Berbers zijn.
Swassa vallen onder de Imazighen, net zoals de andere stammen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:09 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Hoe kan je swassa in godsnaam onder Rif schuilenDie zitten honderden kilometers ten zuiden van de Rifgebergte en swassa zijn gewoon Saharastammen.
Riffijnen zijn gewoon Berbers uit de Rif. Betrek ajb de andere stammen er niet bij. Hoe graag jij dat ook wilt, klopt dat voor geen ene meter.
Rif is inderdaad Imazighen, maar Imazighen is geen Rif. Swassa en Slou7 zijn heel anders man.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Swassa vallen onder de Imazighen, net zoals de andere stammen.
Dat je de taal niet mooi vindt betekent niet dat je per se een antipathie voor een land/volk hebt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:45 schreef arjan1112 het volgende:
Er zijn toch nog meer anti-duitse gevoelens in Nederland dan iedereen denkt
Goebbels kon er ook wat van.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:30 schreef arjan1112 het volgende:
Duits klinkt hard. en dat komt natuurlijk vooral door de manier waarop Hitler toespraken gaf
http://www.dumpert.nl/med(...)tie_van_een_man.htmlquote:Op zondag 6 oktober 2013 11:56 schreef KLTZK het volgende:
1. Het Duits achtige gebral dat ze in Zwitserland spreken.
2. Frans
3. Queen's English
Daartegenover de bazentalen
1. IJslands/Oud-Noords.
2. 'Gewoon' Engels
3. Nieuw-Noors
Altaische talen zijn mooi: Turks, Japans, Koreaans, alleen Mongools klinkt een beetje apart, maar niet lelijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Goed dat niemand Turks noemt trouwens.
*trots is*
Latijns is gebaseerd op het alfabet van de Etrusken en Grieken, welke weer afstamt van het Fenisch alfabet, welke veel ouder is dan het Arabische.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het Arabisch alfabet en de Chinese karakters bestaan al veel langer dan het Latijnse, nu jij weer. Wat een debiele reacties hier zeg, de tering.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die menen dat Duits lelijk is zijn gewoon te dom om het te leren
Goeie, Pools vind ik ook niet mooi, maar dat komt met name door de orthografie, niet zozeer door hoe het klinkt. Qua klank lijkt het namelijk wel wat op Tsjechisch (logisch want ze zijn ook nauw verwant) en dat vind ik wel heel mooi.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:57 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Wel opvallend dat Pools nog niet genoemd, lijkt me zeer ingewikkeld om te leren en het is niet om aan te horen.
Allt í lagi! Nog een fan van het IJslands.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:56 schreef KLTZK het volgende:
Daartegenover de bazentalen
1. IJslands/Oud-Noords.
Dat je Turks en Arabisch in 1 adem noemt is hilarisch en dom. Turks is van een heel ander taalfamilie dan het Arabisch en lijkt totaal niet op elkaar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:59 schreef Springtouw het volgende:
Nederlands
Midden-Oosterse talen (Arabisch, Turks etc.) Kan er qua klank niet veel onderscheid uit halen.
Frans
Haten op Farsiquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:59 schreef Springtouw het volgende:
Nederlands
Midden-Oosterse talen (Arabisch, Turks etc.) Kan er qua klank niet veel onderscheid uit halen.
Frans
Ja.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
IPA, vind je Farsi dan een mooie taal?
Het klinkt nogal agressief. Zo is Levantijns Arabisch veel mooier. Maar geen Semitische taal verdient echt een schoonheidsprijs. Misschien voor het schrift, dat dan weer wel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
Grappig, velen vinden het Maghrebijns een lelijke taal! Ik vind het een zeer mooie taal... trots dat ik het vloeiend spreek.
Als je al Nederlander ernaar luistert komen dezelfde klanken wel terug. Sh en Gggg enzo. En dit vertel ik als iemand die Arabisch kanquote:Op maandag 7 oktober 2013 00:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat je Turks en Arabisch in 1 adem noemt is hilarisch en dom. Turks is van een heel ander taalfamilie dan het Arabisch en lijkt totaal niet op elkaar.
Ik vind alle 'Aziatische talen' lelijk en alle 'Afrikaanse talen' ( alles ten zuiden van de Sahara).
Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:30 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Als je al Nederlander ernaar luistert komen dezelfde klanken wel terug. Sh en Gggg enzo. En dit vertel ik als iemand die Arabisch kan
Precies. Het alfabet van Arabieren lijkt qua klanken ook al ik de verre verste niet op de Turkse. Ben dan ook wel benieuwd waar hij dit vandaan haalt en wat voor Arabisch hij spreekt? Het Marokkaans-Arabisch lijkt in elk evan niet op Turks gelukkig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.
Oh ik vind Scandinavische talen juist echt tof!quote:
Ik vind het niet om aan te horen. Een Noorse of Deense film zet ik bij voorbaat al niet opquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:49 schreef kaylent het volgende:
[..]
Oh ik vind Scandinavische talen juist echt tof!
Zelf vind ik:
- Duits
- Oostbloktalen
- Arabische talen
oke dat zijn er eigenlijk heel veel.
Fucking Åmålquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:27 schreef Dressers het volgende:
[..]
Ik vind het niet om aan te horen. Een Noorse of Deense film zet ik bij voorbaat al niet op
Fokking goede film ja toen ik hem zag vroeger.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Fucking Åmål
Toen ik tiener was in ieder geval.
Één jeugdfilm wat ik mij nog kan herinneren ging over een jongen van een jaar of 13 die samen met zijn moeder leefde. Hij liep wat achter in de pubertijd m.b.t. schaamhaar en dergelijke en zij op alles "fokt". Zijn vader was in een dronken bui van het dak van hun huis gekletterd toen daar danste op een rockplaat. Sindsdien mocht die rockplaat nooit meer daar in huis gedraaid worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Fucking Åmål
Toen ik tiener was in ieder geval.
Kans zit er dik in.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Lijkt wel alsof ik de enige ben die Arabisch de mooiste taal ter wereld vind.
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Lijkt wel alsof ik de enige ben die Arabisch de mooiste taal ter wereld vind.
Harde G's zijn veel minder frequent in het Arabisch dan het Nederlands. Wat Arabisch zo vreemd doet overkomen zijn stemhebbende faryngale fricatieven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.
Nee hoor, gewoon smaken die verschillen! Vind Arabisch de allermooiste taal op aarde.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?
Wij van WC-eend stemmen daarbij voor Spaans, met name het Spaans uit Medellín.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon smaken die verschillen! Vind Arabisch de allermooiste taal op aarde.
Dat kan en mag je vinden!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wij van WC-eend stemmen daarbij voor Spaans, met name het Spaans uit Medellín.
Niet echt, zelf vind ik Marokkaans/Algerijns/Libisch/Egyptisch -Arabisch niet zo mooi tot verschrikkelijk maar Levant-Arabisch en de Standaardarabisch zijn zo mooi.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?
Dat Nederlanders van 80+ andere associaties hebben met Duitse taal is begrijpelijk. Maar ik begrijp ook niet zo goed wat er verder zo lelijk is aan het Duits (ik ben redelijk goed bekend met die taal omdat ik veel in Duitsland kom) en moet zeggen dat ik de taal best mooi vind.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Grappig dat Duits zoveel genoemd word inderdaad. Voor een buitenstaander zal er niet veel verschil tussen Duits en Nederlands zitten, sterker nog, Nederlands zullen ze veel lelijker vinden.
Daar loopt het op mijn werk vol vanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:11 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Nog erger is als Nederlanders een poging doen om Engels te praten en dan ook die typische Amerikaanse klanken overnemen, of dit gaan proberen.
Arabisch is prachtig!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat is er nou zo erg aan Turks?![]()
Arabisch!
Yup, begrijp ook niet dat vrijwel iedereen hier het Hebreeuws en Arabisch genoemd. Laat dat nou net de 2 mooiste talen zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ik snap de frequentie van Hebreeuws in dit topic niet. Prachtige taalZeker als je het enigszins begint te begrijpen. Mooie grammatica en syntax. Verder klinkt het ook een stuk minder hard als Nederlands. Wij hebben meer harde G-klanken..
Ik ben liever vanaf het begin duidelijk dat ik liever heb dat mijn vrouw in mijn omgeving zo weinig mogelijk praatquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind Semitische talen zoals Arabisch, Hebreeuws of Maltees en daarnaast ook Farsi (geen Semitische taal maar toch) juist enorm mooi. Vooral als een vrouw dat spreekt
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuwsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind Semitische talen zoals Arabisch, Hebreeuws of Maltees en daarnaast ook Farsi (geen Semitische taal maar toch) juist enorm mooi. Vooral als een vrouw dat spreekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuws ?!
Waar komt jouw interesse in het Arabisch vandaan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Mooie talen: Engels, Papiamento, Duits, Rotterdams, Arabisch, Russisch
Lelijke talen: Scandinavische talen, Koreaans, Amerikaans Engels, Fries, Limburgs,
weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar komt jouw interesse in het Arabisch vandaan?
Same herequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
Waarom niet? Heb je er ooit serieus naar geluisterd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuws?!
ik ben verlichtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzen
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso valt Arabisch muziek niet te evenaren
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Verder vind ik Spaans ook niet mooi, met dat gelispel. Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
ZIJN?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup, begrijp ook niet dat vrijwel iedereen hier het Hebreeuws en Arabisch genoemd. Laat dat nou net de 2 mooiste talen zijn.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.
Nederlands klinkt als een soort dialect/variatie van het Duits is wat er tegen mij over gezegd is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:22 schreef Gewas het volgende:
Opvallend dat veel mensen Duits zo'n lelijke taal vinden. Ik denk dat het Nederlands voor een buitenstaander veel harder en agressiever klinkt.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
Oeh, jij houdt van de meer traditionele liedjesquote:
Fries een dialect noemenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Shivers het volgende:
Fries is nooit een taal maar dialect (volgens vele fokkers vooral). Maar komt er vervolgens een topic met de vraag wat je de lelijkste 3 talen vindt... Ja dan wordt er toch Fries genoemd.![]()
Fries![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.i still see your shadows in my room
jij spreekt arabisch?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
Al die mensen die haten op het Duits
Het is inderdaad heel lelijk als ome Henk Engels probeert te praten, Fries is ook verschrikkelijk, en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.het is inderdaad niet zo leuk als mensen een andere mening hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch lijken ze erg op elkaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Idem voor het Hebreeuws.
Portugees heeft inderdaad helemaal niets te doen met Spaans, alleen op schrift.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:29 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.
Het klinkt vooral ook erg onsympathiek vind ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld, maar ik vind het Hebreeuws niet mooi klinken.
Mijn mening:quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?
wat is het verschil ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mijn mening:
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
Terwijl het Arabisch in Raï wel weer mooi klinkt vind ik. Maar gezongen taal is natuurlijk altijd weer anders dan gesproken. In hoeverre wijken deze dialecten eigenlijk van elkaar af qua vocabulaire? Het is vooral het accent, of zitten er ook grote verschillen in woordgebruik?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Esperanto, moeilijk in een hokje te stoppen en dan doe je als Hollander nou eenmaal graag.
Fins is überhaupt geen Scandinavische taal...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef OllieWilliams het volgende:
Zweeds (eigenlijk elke Scandinavische taal muv Fins).
Ah ja, vandaar ook. Ligt nochtans daar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Fins is überhaupt geen Scandinavische taal...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |