weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar komt jouw interesse in het Arabisch vandaan?
Same herequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
Waarom niet? Heb je er ooit serieus naar geluisterd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuws?!
ik ben verlichtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzen
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso valt Arabisch muziek niet te evenaren
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Verder vind ik Spaans ook niet mooi, met dat gelispel. Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
ZIJN?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup, begrijp ook niet dat vrijwel iedereen hier het Hebreeuws en Arabisch genoemd. Laat dat nou net de 2 mooiste talen zijn.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.
Nederlands klinkt als een soort dialect/variatie van het Duits is wat er tegen mij over gezegd is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:22 schreef Gewas het volgende:
Opvallend dat veel mensen Duits zo'n lelijke taal vinden. Ik denk dat het Nederlands voor een buitenstaander veel harder en agressiever klinkt.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
Oeh, jij houdt van de meer traditionele liedjesquote:
Fries een dialect noemenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Shivers het volgende:
Fries is nooit een taal maar dialect (volgens vele fokkers vooral). Maar komt er vervolgens een topic met de vraag wat je de lelijkste 3 talen vindt... Ja dan wordt er toch Fries genoemd.![]()
Fries![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.i still see your shadows in my room
jij spreekt arabisch?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
Al die mensen die haten op het Duits
Het is inderdaad heel lelijk als ome Henk Engels probeert te praten, Fries is ook verschrikkelijk, en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.het is inderdaad niet zo leuk als mensen een andere mening hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch lijken ze erg op elkaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Idem voor het Hebreeuws.
Portugees heeft inderdaad helemaal niets te doen met Spaans, alleen op schrift.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:29 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.
Het klinkt vooral ook erg onsympathiek vind ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld, maar ik vind het Hebreeuws niet mooi klinken.
Mijn mening:quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?
wat is het verschil ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mijn mening:
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
Terwijl het Arabisch in Raï wel weer mooi klinkt vind ik. Maar gezongen taal is natuurlijk altijd weer anders dan gesproken. In hoeverre wijken deze dialecten eigenlijk van elkaar af qua vocabulaire? Het is vooral het accent, of zitten er ook grote verschillen in woordgebruik?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Esperanto, moeilijk in een hokje te stoppen en dan doe je als Hollander nou eenmaal graag.
Fins is überhaupt geen Scandinavische taal...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef OllieWilliams het volgende:
Zweeds (eigenlijk elke Scandinavische taal muv Fins).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |