Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:30 schreef Springtouw het volgende:
[..]
Als je al Nederlander ernaar luistert komen dezelfde klanken wel terug. Sh en Gggg enzo. En dit vertel ik als iemand die Arabisch kan
Precies. Het alfabet van Arabieren lijkt qua klanken ook al ik de verre verste niet op de Turkse. Ben dan ook wel benieuwd waar hij dit vandaan haalt en wat voor Arabisch hij spreekt? Het Marokkaans-Arabisch lijkt in elk evan niet op Turks gelukkig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.
Oh ik vind Scandinavische talen juist echt tof!quote:
Ik vind het niet om aan te horen. Een Noorse of Deense film zet ik bij voorbaat al niet opquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:49 schreef kaylent het volgende:
[..]
Oh ik vind Scandinavische talen juist echt tof!
Zelf vind ik:
- Duits
- Oostbloktalen
- Arabische talen
oke dat zijn er eigenlijk heel veel.
Fucking Åmålquote:Op maandag 7 oktober 2013 11:27 schreef Dressers het volgende:
[..]
Ik vind het niet om aan te horen. Een Noorse of Deense film zet ik bij voorbaat al niet op
Fokking goede film ja toen ik hem zag vroeger.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Fucking Åmål
Toen ik tiener was in ieder geval.
Één jeugdfilm wat ik mij nog kan herinneren ging over een jongen van een jaar of 13 die samen met zijn moeder leefde. Hij liep wat achter in de pubertijd m.b.t. schaamhaar en dergelijke en zij op alles "fokt". Zijn vader was in een dronken bui van het dak van hun huis gekletterd toen daar danste op een rockplaat. Sindsdien mocht die rockplaat nooit meer daar in huis gedraaid worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Fucking Åmål
Toen ik tiener was in ieder geval.
Kans zit er dik in.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Lijkt wel alsof ik de enige ben die Arabisch de mooiste taal ter wereld vind.
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Lijkt wel alsof ik de enige ben die Arabisch de mooiste taal ter wereld vind.
Harde G's zijn veel minder frequent in het Arabisch dan het Nederlands. Wat Arabisch zo vreemd doet overkomen zijn stemhebbende faryngale fricatieven.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turken gebruiken geen eckte harde Gggg zoals Hollanders en Arabieren.
Nee hoor, gewoon smaken die verschillen! Vind Arabisch de allermooiste taal op aarde.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?
Wij van WC-eend stemmen daarbij voor Spaans, met name het Spaans uit Medellín.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon smaken die verschillen! Vind Arabisch de allermooiste taal op aarde.
Dat kan en mag je vinden!quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wij van WC-eend stemmen daarbij voor Spaans, met name het Spaans uit Medellín.
Niet echt, zelf vind ik Marokkaans/Algerijns/Libisch/Egyptisch -Arabisch niet zo mooi tot verschrikkelijk maar Levant-Arabisch en de Standaardarabisch zijn zo mooi.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, een gevalletje wij van WC-Eend..?
Dat Nederlanders van 80+ andere associaties hebben met Duitse taal is begrijpelijk. Maar ik begrijp ook niet zo goed wat er verder zo lelijk is aan het Duits (ik ben redelijk goed bekend met die taal omdat ik veel in Duitsland kom) en moet zeggen dat ik de taal best mooi vind.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Grappig dat Duits zoveel genoemd word inderdaad. Voor een buitenstaander zal er niet veel verschil tussen Duits en Nederlands zitten, sterker nog, Nederlands zullen ze veel lelijker vinden.
Daar loopt het op mijn werk vol vanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:11 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Nog erger is als Nederlanders een poging doen om Engels te praten en dan ook die typische Amerikaanse klanken overnemen, of dit gaan proberen.
Arabisch is prachtig!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat is er nou zo erg aan Turks?![]()
Arabisch!
Yup, begrijp ook niet dat vrijwel iedereen hier het Hebreeuws en Arabisch genoemd. Laat dat nou net de 2 mooiste talen zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ik snap de frequentie van Hebreeuws in dit topic niet. Prachtige taalZeker als je het enigszins begint te begrijpen. Mooie grammatica en syntax. Verder klinkt het ook een stuk minder hard als Nederlands. Wij hebben meer harde G-klanken..
Ik ben liever vanaf het begin duidelijk dat ik liever heb dat mijn vrouw in mijn omgeving zo weinig mogelijk praatquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind Semitische talen zoals Arabisch, Hebreeuws of Maltees en daarnaast ook Farsi (geen Semitische taal maar toch) juist enorm mooi. Vooral als een vrouw dat spreekt
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuwsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind Semitische talen zoals Arabisch, Hebreeuws of Maltees en daarnaast ook Farsi (geen Semitische taal maar toch) juist enorm mooi. Vooral als een vrouw dat spreekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuws ?!
Waar komt jouw interesse in het Arabisch vandaan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Mooie talen: Engels, Papiamento, Duits, Rotterdams, Arabisch, Russisch
Lelijke talen: Scandinavische talen, Koreaans, Amerikaans Engels, Fries, Limburgs,
weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar komt jouw interesse in het Arabisch vandaan?
Same herequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 01:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
weet niet, vind het gewoon goed klinken eigenlijk.
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
Waarom niet? Heb je er ooit serieus naar geluisterd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Farsi is wel geil ja bij een vrouw, maar Hebreeuws?!
ik ben verlichtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
check deze brah dan al die boerenpummels onderwijzen
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso valt Arabisch muziek niet te evenaren
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Verder vind ik Spaans ook niet mooi, met dat gelispel. Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
ZIJN?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup, begrijp ook niet dat vrijwel iedereen hier het Hebreeuws en Arabisch genoemd. Laat dat nou net de 2 mooiste talen zijn.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:07 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Portugezen zeggen dat Spanjaarden Portugees spreken met een spraakgebrek.
Nederlands klinkt als een soort dialect/variatie van het Duits is wat er tegen mij over gezegd is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:22 schreef Gewas het volgende:
Opvallend dat veel mensen Duits zo'n lelijke taal vinden. Ik denk dat het Nederlands voor een buitenstaander veel harder en agressiever klinkt.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:52 schreef SEMTEX het volgende:
Grieks vind ik ook heel raar klinken en dat terwijl het zo'n oude taal is
Oeh, jij houdt van de meer traditionele liedjesquote:
Fries een dialect noemenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Shivers het volgende:
Fries is nooit een taal maar dialect (volgens vele fokkers vooral). Maar komt er vervolgens een topic met de vraag wat je de lelijkste 3 talen vindt... Ja dan wordt er toch Fries genoemd.![]()
Fries![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.i still see your shadows in my room
jij spreekt arabisch?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:28 schreef leeell het volgende:
ik vind het grappiger dan mensen arabisch zo lelijk vinden klinken, daar zit bijna net zoveel verschil tussen uitspraak en woorden als elke west-europese taal onderling, sowieso is (officieel) arabisch geen gesproken, enkel geschreven taal.
ik denk dat (bijna) iedereen hier Berber bedoeld door 14 jarige rifapen, dat staat in schril contrast tegen een mooie arabische taal als Egyptisch bijvoorbeeld
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
Al die mensen die haten op het Duits
Het is inderdaad heel lelijk als ome Henk Engels probeert te praten, Fries is ook verschrikkelijk, en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.het is inderdaad niet zo leuk als mensen een andere mening hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch lijken ze erg op elkaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Idem voor het Hebreeuws.
Portugees heeft inderdaad helemaal niets te doen met Spaans, alleen op schrift.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:04 schreef Dearest het volgende:
en ik dacht altijd dat Portugees heel erg op Spaans leek maar ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vind Portugees veel lomper en raarder klinken dan Spaans, vind het niet echt een mooie taal eigenlijk. Zeg niet dat ik het lelijk vind maar het klinkt totaal niet sensueel oid.
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mensen die het Arabisch hier noemen hebben waarschijnlijk nooit echt goed naar de taal geluisterd. Vooral van IPA had ik het niet verwacht.
Arabisch.
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik luister er geregeld goed naar, en vind het toch echt geen mooie taal.
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:29 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk per accent/dialect.
Het klinkt vooral ook erg onsympathiek vind ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld, maar ik vind het Hebreeuws niet mooi klinken.
Mijn mening:quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Welke dialecten vind je dan het mooist en welke het minst mooi?
wat is het verschil ?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mijn mening:
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
Terwijl het Arabisch in Raï wel weer mooi klinkt vind ik. Maar gezongen taal is natuurlijk altijd weer anders dan gesproken. In hoeverre wijken deze dialecten eigenlijk van elkaar af qua vocabulaire? Het is vooral het accent, of zitten er ook grote verschillen in woordgebruik?quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Mooi:
- Levant-Arabisch (Syrisch, Libanees, Jordaans etc)
- Golf-Arabisch (SA, UAE, Yemitisch etc)
Lelijk:
- Maghrebijns-Arabisch (Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Libisch)
- Egyptisch-Arabisch
quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Esperanto, moeilijk in een hokje te stoppen en dan doe je als Hollander nou eenmaal graag.
Fins is überhaupt geen Scandinavische taal...quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef OllieWilliams het volgende:
Zweeds (eigenlijk elke Scandinavische taal muv Fins).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |