Niet alleen op het schiereiland, bijna nergens wordt het op straat gesproken. Op enkele dorpjes na. Maar het is wel de taal van de literatuur en wat ook gebruikt wordt door intellectuelen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:42 schreef arjan1112 het volgende:
Jemig.. Arabisch is volgens Iljas dus alleen de taal die op het schiereiland gesproken word
..
de rest zijn varianten en dialecten ofzoiets.
Voor buitenlanders klinkt Limburgs waarschijnlijk beter dan dat gerochel in Holland.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef arjan1112 het volgende:
Nou Limburgs is toch wel erg kut
Dat versta ik gewoon niet.
Jij woont zeker in Maastricht.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:44 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Voor buitenlanders klinkt Limburgs waarschijnlijk beter dan dat gerochel in Holland.
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die vooroordelen die jij weer blijft bevestigen
Nee...quote:
Het Arabisch alfabet en de Chinese karakters bestaan al veel langer dan het Latijnse, nu jij weerquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:36 schreef CookieSlikker het volgende:
Arabisch
Chinees
Russisch.
Alle 3 alleen al door hun letters. (Wat je geen letters mag noemen)
Ach laat die snotneuzen maar lekker stoer doen op internet, ze zullen toch nooit tevreden zijn met je.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!
Nee het heeft van doen met je afkomst/cultuur/familie en daarom reageer jij zonder beschaving op anderen, dat is duidelijk dus dan mag ik je daar best op wijzen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Apart. Ik spreek de vele tijd die ik in het weekend doorbreng op FOK! mensen toch op een redelijk normale manier aan! De ene keer dat ik het vies speel, komt door figuren zoals Leell die dergelijke termen als 'Rifapen' gebruiken! Overigens vaak genoeg dat ik het over mij heen laat gaan. Heeft niet altijd veel zin, maar vanavond moest ik toch een geluid horen. Dat jij dan gelijk een verband legt met mijn afkomst, mijn reactie en je vooroordelen bevestigd maar weer dat je een mannetje bent die een zaak niet afzonderlijk kan bekijken maar mij op de grote hoop gooit! Kortom, we nemen je niet serieus, dus verdwijn uit mijn zicht!
Ma't hadarsh, khouya. Khalihoum.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houdenquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het Arabisch alfabet bestaat veel langer dan het Latijnse, nu jij weer. Wat een debiele reacties hier zeg, de tering.
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciėrs.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het Arabisch alfabet bestaat veel langer dan het Latijnse, nu jij weer. Wat een debiele reacties hier zeg, de tering.
Ah, we hebben een tokkie in ons midden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houden
Leuker dan je denktquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ah, we hebben een tokkie in ons midden.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:48 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ach laat die snotneuzen maar lekker stoer doen op internet, ze zullen toch nooit tevreden zijn met je.
Een waarheid als een koe. Ik verspil mijn tijd.quote:
Lekker wereldvreemd blijven, ga toch boerenkool eten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Ja dus? Ik leef in NL. Met zulke informatie ga ik me niet bezig houden
Daar heb je wel gelijk in nu je het zegt, dat ontging mij even.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciėrs.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Lekker wereldvreemd blijven, ga toch boerenkool eten.
Leuker dan die stamppot en die ene keer per maand "Chinees" eten bij dat wokrestaurant waar je toch alleen maar frikandellen en patat opschept omdat je de rest "niet mot hebbūh".quote:
Als ik wok, haal ik de prijs er wel uitquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Leuker dan die stamppot en die ene keer per maand "Chinees" eten bij dat wokrestaurant waar je toch alleen maar frikandellen en patat opschept.
Komt door de zachtere G, buitenlandse analysten op mijn werk doen vaak een cursus Nederlands in Brussel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:47 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Nee...Ik spreek meer uit ervaring met buitenlanders. De meerderheid van hen vindt Zuid Nederlandse/Belgische accenten beter klinken dan ABN.
die waren toch van de paarse verf o.i.dquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:50 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hoezo is het ouder? Beiden hebben het gejat van de Phoeniciėrs.
Patat, oke. Maar niet dik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:53 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Sorry, patat dan? Lekker dik of juist een ecto zijn hmmmmmmm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |