Huh? Hier zijn de bomen allang aan het verkleuren. Net gewandeld en zakken vol rode en oranje blaadjes mee naar huis genomen voor een herfstversiering. En kastanjesquote:
Jep hier ook. Zelfs de tuin is nog prachtig groenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:07 schreef Fred0w het volgende:
Hier ook nog groene populieren, in de herfst kleuren ze goudgeel.
Da's een flinke bel ja. Heerlijk om te zien dat de kou tot Zuid-Frankrijk trekt maar dat er aan weerszijdes warmte tot diep over de poolcirkel gaat!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:03 schreef aloa het volgende:
Wat een kaart van het Europees model.Kou uit de noordpool boven Nederland.
[ afbeelding ]
poolcirkel loopt over lapland, dus echt diep over de poolcirkel valt mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Da's een flinke bel ja. Heerlijk om te zien dat de kou tot Zuid-Frankrijk trekt maar dat er aan weerszijdes warmte tot diep over de poolcirkel gaat!
Ten noorden van Kola, IJsland en delen van Groenland is het warm. Dat vind ik betrekkelijk ver over de poolcirkelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:56 schreef aloa het volgende:
[..]
poolcirkel loopt over lapland, dus echt diep over de poolcirkel valt mee.
Noordpool ijs, groeit als een speer trouwens. En al flink wat sneeuw in de pole of cold.
IJsland ligt trouwens net onder de poolcirkelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ten noorden van Kola, IJsland en delen van Groenland is het warm. Dat vind ik betrekkelijk ver over de poolcirkel
Daarom 'ten noorden'quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:26 schreef aloa het volgende:
[..]
IJsland ligt trouwens net onder de poolcirkel
Aan welke temperaturen moet ik dan denken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:03 schreef aloa het volgende:
Wat een kaart van het Europees model.Kou uit de noordpool boven Nederland.
[ afbeelding ]
10-15.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Aan welke temperaturen moet ik dan denken?
Het klimaat bij jou is volgens mij redelijk gelijk aan dat van in Turkije of zie ik dat verkeerd?quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Kou is hier sinds vandaag ook weer de lucht uit. Al was het gister met 13 graden in de schaduw, in de zon nog steeds bijzonder warm. Lekker weekje in ieder gevalEn hierdoor schat ik de kans op koeler weer in NL ook groot in
Afhankelijk van waar je in Turkije zitquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het klimaat bij jou is volgens mij redelijk gelijk aan dat van in Turkije of zie ik dat verkeerd?
Gaat weer heerlijk worden. Maanden lang geklaag van mensen die het te koud enzo vinden aan de ene zijde tot de meest prachtige foto'van besneeuwde en ijzige landschappen. Winteretaferelen als koek & zopie bij de lokale vijver waar iedereen aan het schaatsen is. Vertraagde en uitgevallen treinen, het gladde kruispunt met de webcam bekijken, elfstedentocht en nog veeeeeeel meer prachtige en erbarmelijke zakenquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:54 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb de winterbanden er alvast weer onder gezet...
Over twee weken zit ik voor 15 dagen op Gran Canaria, zo rond de 27 graden is prima.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vannacht teruggekomen van 2 heerlijke weken in Turkije. Toch weer even 2 extra weken echt zomer meegepikt.
Bij mij werkt het allemaal wel?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:15 schreef alors het volgende:
Is Buienradar kapot? Al die kaarten blijven staan op gisteravond.
Bij mij werkt 'ie ookquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:15 schreef alors het volgende:
Is Buienradar kapot? Al die kaarten blijven staan op gisteravond.
quote:
Ja bij mij nu ook wel weer. Maar zonet bleef hij staan op gisteravond 20:20 ook na vernieuwen en andere kaarten aanklikken.quote:
Perfect! Heerlijk is dat!quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:35 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Over twee weken zit ik voor 15 dagen op Gran Canaria, zo rond de 27 graden is prima.
Nah, het kan verkeren. Nog steeds kan het opeens 'zomers' zijnquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Over een paar dagen gaat de herfst toch echt beginnen.
Een lagedrukgebied in het noorden begint de overhand te krijgen hier, het is zeker dat het erg de verkeerde kant op gaatquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Nah, het kan verkeren. Nog steeds kan het opeens 'zomers' zijn
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:59 schreef Pino112 het volgende:
Supercell vanaf 30 - 34k feet.
http://www.liveleak.com/view?i=ba7_1381006224
Juist doordat het weer op de kaarten zo'n complete ommezwaai maakt is de kans aanwezig dat het weer richting stabiel nazomerweer draait las ik inderdaad. Mag vooral van mij de 20e zo zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Nah, het kan verkeren. Nog steeds kan het opeens 'zomers' zijn
Mogelijk ja, al zie ik de lange termijn wel stabiel maar ook betrekkelijk koel zijn. Sowieso maar afwachten natuurlijk, is wel errug ver vooruit, zeker voor deze omslachtige periode van het jaar!quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Juist doordat het weer op de kaarten zo'n complete ommezwaai maakt is de kans aanwezig dat het weer richting stabiel nazomerweer draait las ik inderdaad. Mag vooral van mij de 20e zo zijn.
Ik ga ook de voorspellingen pas 4 dagen van te voren echt in de gaten houden. Als het even kan wil ik geen zeiknatte dag als ik de halve marathon loop. Het is al zwaar genoeg.quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Mogelijk ja, al zie ik de lange termijn wel stabiel maar ook betrekkelijk koel zijn. Sowieso maar afwachten natuurlijk, is wel errug ver vooruit, zeker voor deze omslachtige periode van het jaar!
Volgens mij zou het wel schoon weer blijven. Dat met een graadje of 10-15 zou in principe toch behoorlijk ideaal moeten zijn (afhankelijk van de wind)quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik ga ook de voorspellingen pas 4 dagen van te voren echt in de gaten houden. Als het even kan wil ik geen zeiknatte dag als ik de halve marathon loop. Het is al zwaar genoeg.
Zon met een beetje bewolking + 10-15 graden en een zacht windje zou ideaal zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij zou het wel schoon weer blijven. Dat met een graadje of 10-15 zou in principe toch behoorlijk ideaal moeten zijn (afhankelijk van de wind)
Indianen in Zeelandquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:17 schreef Fred0w het volgende:
Mooie sat-foto's van Zeeland en Rotterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is maar een weerhoroscoop van pietje, wordt dus het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:05 schreef Nattekat het volgende:
Nog nooit zo'n negatief weerbericht gezien
Oktober gaat dus ook kouder dan gemiddeld uitvallen zo, gaat lekker
Ik had het over de aankomende weekquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
het is maar een weerhoroscoop van pietje, wordt dus het tegenovergestelde
Niet prettig maar toch geen heel ongewone temperatuur voor mid-oktober?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had het over de aankomende week
Vrijdag 11 graden.
Nee, 5 graden te koud.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet prettig maar toch geen heel ongewone temperatuur voor mid-oktober?
Over een paar weken trouwens de winterverwachting van accuweather. Die is meestal redelijk correct
Gemiddeld is 14.5, dus slechts 3.5 wanneer je ook nog eens uitgaat van de minimale maximale waardequote:
Kom naar Portugalquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:40 schreef alors het volgende:
Met smerige oostenwinddus gevoelstemperatuur van rond het vriespunt. Het thermo ondergoed kan weer uit de kast
Dat kan je bijna jaarrond aan tegenwoordig.
Gemiddeld maximum is 16 gradenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Gemiddeld is 14.5, dus slechts 3.5 wanneer je ook nog eens uitgaat van de minimale maximale waardeBuiten dat kenmerkt oktober zich door het seizoen wel door temperatuurschommelingen natuurlijk dus wat dat betreft is de hele 11-18 range niet uitzonderlang heet of koud
KNMI zegt 14.5quote:
Voor oktober is het gemiddelde maximum 14.5 graad, dus zo vreemd is 11/12 graden niet.quote:
Meid, het is wat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:40 schreef alors het volgende:
Met smerige oostenwinddus gevoelstemperatuur van rond het vriespunt. Het thermo ondergoed kan weer uit de kast
Dat kan je bijna jaarrond aan tegenwoordig.
Het is wel erg warm met thermo-ondergoed als het 30 graden of meer is.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor oktober is het gemiddelde maximum 14.5 graad, dus zo vreemd is 11/12 graden niet.
Vrijdag is het al bijna midden oktober, schommelingen van een aantal graad zijn heel normaal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vergeet niet dat het Nog begin oktober is. De max. temperatuur valt lager dan het gemiddelde van de hele dag vrijdag.
Neemt niet weg dat het vanaf vrijdag erg koud wordtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vrijdag is het al bijna midden oktober, schommelingen van een aantal graad zijn heel normaal.
het is echt absurd lekker buiten, net ff wat ik denk het laatste glaasje wijn buiten dit seizoen, de hele buurt zit denk ik binnen denk want in Oktober kan het geen lekker weer zijn en moet de verwarming aanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Nog even genieten, morgen trekt het koufront over
Peter Paprika en de poepslipper?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:59 schreef Klonk het volgende:
Drie maal raden wie er komende zaterdag nieuwe winterbanden op de auto krijgt
Vladimir Putin?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:59 schreef Klonk het volgende:
Johan Derksen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:59 schreef Klonk het volgende:
Hans Christian Andersen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:59 schreef Klonk het volgende:
Zit allemaal wel erg dicht bij elkaar in de omgeving van NL. Kan zo lekker zijn, kan zo koud zijn..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er weer beter uit, de straalstroom verdwijnt een we komen onder een nieuw gevormde. De kou is van korte duur.
Echt lekker gaat het voorlopig niet meer worden hierquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit allemaal wel erg dicht bij elkaar in de omgeving van NL. Kan zo lekker zijn, kan zo koud zijn..
Hier morgen 25, overmorgen 28. De nazomer is weer terug !
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit allemaal wel erg dicht bij elkaar in de omgeving van NL. Kan zo lekker zijn, kan zo koud zijn..
Hier morgen 25, overmorgen 28. De nazomer is weer terug !
Protip : Ga andere bronnen gebruiken dan zooverquote:
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Protip : Ga andere bronnen gebruiken dan zoover
Zoover is of te warm of te koud. Hier is het in de zomer ook altijd 43 graden volgens zooverquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]![]()
Ik weet nog vlak voor ik op vakantie ging, keek ik voor recensies nog even snel op zoover.
Viel me toen op dat hij 13 graden aangaf en onweer op dag van aankomst in Antalya. Toen ik aankwam die dag was het 31 graden en strak blauwe lucht
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er weer beter uit, de straalstroom verdwijnt een we komen onder een nieuw gevormde. De kou is van korte duur.
Lijkt rond dit weekend wat gesputter van de herfst te zijn en daarna weer stabieler inderdaad.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
In de lente en zomer vaak zat/altijd volgens mij?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:51 schreef GekkePoes het volgende:
Waddeneilanden , kouder dan de rest van Nederland.... zie ik niet zo vaak gebeuren
[ afbeelding ]
Normaal is het er altijd warmer in de herfst . maar dat kan verbeelding zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:57 schreef Dven het volgende:
[..]
In de lente en zomer vaak zat/altijd volgens mij?
Herfst natuurlijk wel door de ligging op zee. Anderzijds, wanneer de wind uit het zuiden komt kan ik me goed voorstellen dat het daar alsnog koud is. Ook wanneer de wind vanuit het noorden komt eigenlijk. Ik heb geen flauw ideequote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Normaal is het er altijd warmer in de herfst . maar dat kan verbeelding zijn.
Het blijft er kouder tot het verschil tussen zee en land groot wordt, wat aankomende dagen gaat gebeuren. Maar zelfs dan kan het er kouder zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:10 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Normaal is het er altijd warmer in de herfst . maar dat kan verbeelding zijn.
Ah, daar werd ik dus wakker van.quote:
En voel je nattigheid?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 07:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, daar werd ik dus wakker van.
Nu gewoon een strakblauwe lucht met hier en daar een hoog wolkje met een oranje bovenkant, haast niet voor te stellen dat het vandaag regenachtig wordt.
En toen keek ik naar het westen
Volgens mij is geheel Europa bijzonder schoonquote:
Klopt, en later gaat de regen vanaf 1000 m in sneeuw over.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij is geheel Europa bijzonder schoon
Edit : Niet dus. Griekenland heeft zware buien en er loopt een flink band over Frankrijk, Zwitserland en Duitsland
Door dit soort berichten kan ik niet wachten op een ijskoude en sneeuwrijke winterquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, en later gaat de regen vanaf 1000 m in sneeuw over.
Vandaag is het dan zover. De kouinval die de Duitsers altijd prachtig "wintereinbruch" noemen, bereikt in de loop van deze middag de Alpen. Rond middernacht sneeuwt het bijna overal, plaatselijk tot op 800 meter en morgen worden we op veel plaatsen wakker in een sprookje.
Waar de meeste sneeuw?
Dat is zo'n beetje het beeld dat ik heb als ik de laatste weerkaarten bekijk. Even was het nog onduidelijk of het hele Alpengebied wel in de koude lucht zou komen maar ik heb vertrouwen dat het bijna overal wel tot sneeuw komt al is het maar tijdelijk. Wat ik in mijn video weerbericht aangaf lijkt nog aardig van toepassing: De meeste sneeuw (plaatselijk meer dan 50cm) valt in het centrale deel van de Alpen op de grens van Oostenrijk en Italië, met een uitloop in de richting van Sankt Moritz.
De reden is koude lucht die vandaag binnen een paar uur een temperatuurdaling veroorzaakt van zo'n 10 graden. Die lucht bereikt vanavond ook het warme Middellandse Zeewater en het temperatuurverschil tussen beide geeft een verdere opleving van sneeuw in de Zuidalpen. Dus zowel noord als zuid zit morgen goed!
Zolang de winter maar in Bulgarije blijft. 2 Tot 3 weken is genoeg, daarna weer 10 gradenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Door dit soort berichten kan ik niet wachten op een ijskoude en sneeuwrijke winter
Maar voorlopig de komende dagen nog rond de 26/29 graden hier
Honden zijn ook zulke k*t beestenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:41 schreef Bienelientjee het volgende:
De hond schrok van een flinke hagelbui van vanochtend. Om 4 uur besloot ze even het hele huis wakker te blaffen!En een uurtje later, bij de volgende bui, nog eens!
Tis hier prachtig mooi weerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:24 schreef Elan het volgende:
Verwachte storm, regen en ander noodweer maar in Rotterdam momenteel lente-achtige taferelen.
Weg jijquote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:21 schreef pfaf het volgende:
Alweer een dag heerlijk in de tuin gezeten. Het isnu echt al 2 maanden non-stop perfect weer? <3
die krijgen we inderdaad nog.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:14 schreef Fred0w het volgende:
Er zit nog veel neerslag op de noordzee zeg, zal vooral voor Vlaanderen en Zeeland zijn.
Zo ziet ie er hier in Rdam ook wel uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat straks los hier, in Leyden
2 koufronten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:54 schreef Rabieluh het volgende:
Het is nog maar 8 graden, wat is er gebeurt.
Kan zo als kerstkaartje dienenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:31 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
St. Moritz Suvretta, 1850m.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:31 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
St. Moritz Suvretta, 1850m.
Amaiquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jup. Daarom nog maar een mooi plaatje.
[ afbeelding ]
Niederthal.
Ik schrok en las Neaderthal, die kant ga ik vanmiddag opquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jup. Daarom nog maar een mooi plaatje.
[ afbeelding ]
Niederthal.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik schrok en las Neaderthal, die kant ga ik vanmiddag op
dan is het hier al volgende week, koud buiten, +3quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:35 schreef Dven het volgende:
Kou gaat vanaf volgende week Scandinavie intrekken..
Waar is hier?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan is het hier al volgende week, koud buiten, +3
Wanneer ik de vooruitzichten zie dan zijn deze juist betrekkelijk hoog?quote:
nu nietquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer ik de vooruitzichten zie dan zijn deze juist betrekkelijk hoog?
Da's minimum en telt nietquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
nu niet
Arcen 3.7 99 NNO 2
Brrrrrrr
Waar hang jij dan uit? Hier in Drenthequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Da's minimum en telt nietAl is het wel frisjes ja
Lange termijn ziet er voor NL in ieder geval goed uit met temperaturen rond de 15 graden, prima herfstweer! Hier lijkt het de komende anderhalve week nog wel boven de 20 te blijven maar het begint steeds meer een loterij te worden. Het moment dat de temperaturen richting de 0 gaan schieten komt razendsnel dichterbij
Ik woon in Bulgarije waar het straks dus vechten wordt tussen siberische koude en mediterraanse warmtequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:43 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Waar hang jij dan uit? Hier in Drentheis het nu 10 graden, grijs & nat.
Wil ik he weten? Hier is het zowaar droog hier maar straks ga ik daar naartoequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:43 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Waar hang jij dan uit? Hier in Drentheis het nu 10 graden, grijs & nat.
Oh, vandaar dat ze daar zoveel aan gewichtheffen doen en in yoghurt blijven draaien. Dat doen ze natuurlijk als het plotseling zo koud begint te worden, om lekker warm te blijven.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon in Bulgarije waar het straks dus vechten wordt tussen siberische koude en mediterraanse warmte
Blijf maar thuis, want je komt depressief terug.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wil ik he weten? Hier is het zowaar droog hier maar straks ga ik daar naartoe
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:47 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat ze daar zoveel aan gewichtheffen doen en in yoghurt blijven draaien. Dat doen ze natuurlijk als het plotseling zo koud begint te worden, om lekker warm te blijven.
Kijk! Dat lijkt al meer op herfst!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:40 schreef Fred0w het volgende:
Dat word een natte bende morgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fuck, windjack kan dus in de tas voor de HMquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:40 schreef Fred0w het volgende:
Dat word een natte bende morgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De nieuwe run is voor morgen stukken beter! Althans, voor het oosten helemaal niet zo nat. Gelukkig maar want het is nationale bokbierdagquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kijk! Dat lijkt al meer op herfst!
Niks van gemerkt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:25 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen zeg hier, het Noorden is wederom de hoek waar de klappen vallen! Het regent hier al drie dagen nagenoeg onafgebroken, en ook de komende dagen nog een duidelijke tweedeling. Denk dat ik maar naar Limburg emigreer, daar schijnt altijd de zon...
die komt wel weer in 2014, geniet van het mooie wisselvallige weer dat we hebben, hier in het westen hadden we vandaag een mevaller met veel zon! Nu regent het alweer een tijdje...quote:
Ook in het oosten, toen ik er was iig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
die komt wel weer in 2014, geniet van het mooie wisselvallige weer dat we hebben, hier in het westen hadden we vandaag een mevaller met veel zon! Nu regent het alweer een tijdje...
Tijd voor Martin Gaus of Derek, aan jou de keuzequote:Op zondag 13 oktober 2013 00:59 schreef Greys het volgende:
Regio Rotterdam hoost het nu al uren non-stop.
En de hond wil zo niet plassen
De buren die me zagen gaan verklaren me voor gek, ik liep met de paraplu boven de hond en zelf te verzuipen, maar ook dat mocht niet batenquote:Op zondag 13 oktober 2013 01:07 schreef APK het volgende:
[..]
Tijd voor Martin Gaus of Derek, aan jou de keuze
quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:43 schreef Greys het volgende:
[..]
De buren die me zagen gaan verklaren me voor gek, ik liep met de paraplu boven de hond en zelf te verzuipen, maar ook dat mocht niet baten
hier in het Sloterparkbad stroomt het water van de ramen. van onweer niets gemerkt tot nu toe.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Die krul draait hier naast Amsterdam vol over. Hoor ook wat gedonder en een behoorlijke bak water al gevallen.
Hier ook. De bomen zijn trouwens in één nachtje meer dan de helft van hun bladeren kwijt.quote:
Bron?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hier ook. De bomen zijn trouwens in één nachtje meer dan de helft van hun bladeren kwijt.
Gaat nog de hele dag zo door. Wateroverlast zou mij niet verbazen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:59 schreef Greys het volgende:
Regio Rotterdam hoost het nu al uren non-stop.
En de hond wil zo niet plassen
Het is een enkele donderklap geweest. Wel erg donker buiten voor 9 uur s'ochtends nu. Ben blij dat de afwatering hier in de straat kort geleden opgeknapt is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:05 schreef Againzender het volgende:
[..]
hier in het Sloterparkbad stroomt het water van de ramen. van onweer niets gemerkt tot nu toe.
het gaat goed los daar in de buurt als ik de berichten zie. hagel, onweer, wolkbreuken.quote:
Dan was ik erg blij dat het gisteren toen ik met de trein ging niet sneeuwdequote:Op zondag 13 oktober 2013 10:10 schreef De_Coulance het volgende:
Als dit sneeuw was, aflandige wind, enorme hoeveelheden. Dat zou een ramp zijn van epische proporties.
maar wel lachuhquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:10 schreef De_Coulance het volgende:
Als dit sneeuw was, aflandige wind, enorme hoeveelheden. Dat zou een ramp zijn van epische proporties.
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-10-2013 om 10:58:27Volgens http://t.co/g9zjqbUIYK is er in Hellevoetsluis sinds middernacht al 70 mm gevallen. Misschien halen ze de 100 wel. #ExtreemWeer reageer retweet
Vanaf 0:00u toch nog 59.5 mm gevallen in Spijkenisse, op Hellevoetsluis na het meeste.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Het regende vanochtend vrij hard (vlakbij Spijkenisse), maar nu is het eigenlijk afgezwakt naar een simpel regentje.
Is niet helemaal up to date...quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:59 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-10-2013 om 10:58:27Volgens http://t.co/g9zjqbUIYK is er in Hellevoetsluis sinds middernacht al 70 mm gevallen. Misschien halen ze de 100 wel. #ExtreemWeer reageer retweet
Ik krijg nu zo'n visioen waarbij de hele bovenverdieping al onder water staatquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:10 schreef Snowsquall het volgende:
Dus het wordt pompen of verzuipen Eyjafjallajoekull?
quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:36 schreef Klonk het volgende:
Heerlijk buiten, lekker twee uur op de fiets gezeten, lekker nat geworden, alle mooi weer fietsers zitten binnen te mopperen, de hele wereld voor mij alleen. Mooier kan haast niet. Nu lekker warm bakkie chocomel bij de verwarming en weer een beetje droog worden
Ja, ben daar gek opquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ken dat. Lekker met dit weer gaan fietsen
Hier ook, voor het eerst. Kozijn aan de zuid-zuidwestkant lekt doorquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu zal je het krijgen hoor, lekkage aan de binnenkant van de raamkozijnen. Alleen zitten er nog 2 verdiepingen boven mij....
In Twente is het droog en bewolktquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:40 schreef Postbus100 het volgende:
Hebben jullie foto's van het weer in het midden van het land? Hier in Groningen waait het behoorlijk, maar geen spatje regen. Zet ik net de radio aan, hoor ik dat het noodweer is in Nederland. Een blik op de buienradar laat me zien dat heel Nederland behalve Friesland, Groningen en Drenthe flink wat regen te verduren heeft.
hier ook niet. de trip naar Oostende wordt een week verzet omdat het dinsdag ook blijft regenen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:42 schreef Greys het volgende:
Regio R'dam.
Het houdt niet op, niet vanzelf
Kijkt u eens HIER 5 blz met info/foto'squote:Op zondag 13 oktober 2013 12:40 schreef Postbus100 het volgende:
Hebben jullie foto's van het weer in het midden van het land? Hier in Groningen waait het behoorlijk, maar geen spatje regen. Zet ik net de radio aan, hoor ik dat het noodweer is in Nederland. Een blik op de buienradar laat me zien dat heel Nederland behalve Friesland, Groningen en Drenthe flink wat regen te verduren heeft.
Dat arme verkeersbordquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Fred0w het volgende:
Stellendam:
[ afbeelding ]
Noodweer hier in Zeeland, sinds gisteravond continu regen.
RIP aan de nabestaandenquote:
Zijn dat nou zakken kattengrit?quote:
Bij de Lidlquote:
Het idee is niet eens zo gek. Kattengrind neemt vocht op waardoor het zwaarder wordt en het lijkt het water dan ook behoorlijk effectief tegen te houden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hellevoetsluis
[..]
Lijkt er wel op, gewoon uit de winkel gehaald volgens mij
Volgens mij was de afweging vooral gewicht, formaat en prijsquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef bondage het volgende:
[..]
Het idee is niet eens zo gek. Kattengrind neemt vocht op waardoor het zwaarder wordt en het lijkt het water dan ook behoorlijk effectief tegen te houden.
Wel een beetje raar dat de hele straat vol met water ligt, het ook nog regent, en die helling vervolgens kurkdroog lijkt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef bondage het volgende:
[..]
Het idee is niet eens zo gek. Kattengrind neemt vocht op waardoor het zwaarder wordt en het lijkt het water dan ook behoorlijk effectief tegen te houden.
Ja ik keek er ook al van op dat er niet eens een straaltje water doorheen sijpelt ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wel een beetje raar dat de hele straat vol met water ligt, het ook nog regent, en die helling vervolgens kurkdroog lijkt.
Misschien zit dat wel onder een afdak?quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:03 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wel een beetje raar dat de hele straat vol met water ligt, het ook nog regent, en die helling vervolgens kurkdroog lijkt.
Dat. En er ligt wel een beetje water zo te zien, je kunt de lampen er in zien reflecteren als je goed kijkt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:04 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Misschien zit dat wel onder een afdak?
Amen!quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:13 schreef Djeez het volgende:
De rollen zijn een keer omgedraaid, mag ook wel eens. Nu heeft het Noorden eens een keer mooi weer, en het Zuiden regen
quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef bondage het volgende:
[..]
En het vormt een soort van dichte cement achtige massa. en natuurlijk is het opofferen van zakken kattengrit buiten de winkel beter dan dat ze toch wel nat worden als ze binnen liggen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:02 schreef bondage het volgende:
[..]
Extreem weer? Echt?quote:
je bedoelt een zeilquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Extreem weer? Echt?
Moet een zijl op mijn fiets zetten met dit weer
Ja dat... meestal als ik aan zyl denk, denk ik aan een zwembad/club hier in de buurt die 'De Zijl" heetquote:
Jij met jouw nickname weet dat soort dingenquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En het vormt een soort van dichte cement achtige massa. en natuurlijk is het opofferen van zakken kattengrit buiten de winkel beter dan dat ze toch wel nat worden als ze binnen liggen.
Er zit iets in wat ook in luiers zit, zodat het vocht hard wordquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:30 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jij met jouw nickname weet dat soort dingen
Als er iemand is die er veel van af moet weten...quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:30 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jij met jouw nickname weet dat soort dingen
Hier hebben ze ook aanpassingen gedaan om wateroverlast van voorgaande jaren tegen te gaan, nieuwe riolering, een wadi. Vandaag staat dezelfde straat weer blank.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:23 schreef Nattekat het volgende:
Hier overstromen de wegen nooit, op een keer na dan, maar die weg is ondertussen opgehoogd.
En het heeft hier al aardig geregend.
Klei, daar ligt het niet aan. Het ligt sowieso niet aan de ondergrond als straten blank staanquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:40 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zou kunnen. het kan zijn dat er veel zandgrond is, dan is het water zo weg.
Opzich geen gek idee tegenover de kosten van een kelder vol water incl alle schadequote:Op zondag 13 oktober 2013 13:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hellevoetsluis
[..]
Lijkt er wel op, gewoon uit de winkel gehaald volgens mij
De herfst is duidelijk aan het inzetten. Valt me hier nog mee hoeveel blad er op de grond ligt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:55 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
Gooreind-Wuustwezel, 13 oktober 2013.
er staan ook vele bomen en die zijn inderdaad kaal aan het worden. het stormt hier.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:57 schreef bondage het volgende:
[..]
De herfst is duidelijk aan het inzetten. Valt me hier nog mee hoeveel blad er op de grond ligt.
Een beetje wind erbij helpt inderdaad wel om de uitgedroogde bladeren van de bomen te krijgen. Ik vind het altijd wel grappig te zien dat de omgeving volledig veranderd tijdens de overgang van de zomer naar de herfst. Als ik dan in de trein zit dan ziet alles er weer heel anders uit omdat ik dan door de bomen heen kan kijken in plaats van ernaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
er staan ook vele bomen en die zijn inderdaad kaal aan het worden. het stormt hier.
dat wel maar het leek een waterplas. schijn bedriegt blijkbaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:11 schreef Greys het volgende:
Dat is toch geen gigantische waterplas?
Dat is gewoon een natgeregend terrein, dat is Herfst.
ONGELOOOOOOOOOOOFLIJK ZIE DIE WATEROVERLAST DAT DIT KAN IN NEDERLAND!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:09 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
dit noem ik al een gigantische waterplas. dit is aan de voorkant genomen.
sorry voor de kwaliteit. ik wilde het zo dicht mogelijk fotograferen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |