abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:54:45 #201
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131869769
Krijg je met die werklozen en lanterfanters. Ze gaan zich vervelen en zien internet als hun spreekbuik om te brallen en zich heel wat te voelen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:56:21 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_131869806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Duitsland betaalt tot op de dag van vandaag aan Israël. In welke mate is de slavernij gecompenseerd? Ok, het is iets langer geleden maar je hoort nog vrijwel dagelijks over de holocaust. Gisteren nog in het nieuws dat er wel tig miljoen naar een concentratiekamp gaat.

Door je de vrijheid terug te geven zodat je kunt doen en laten wat je wilt. Iedere aandachttrekkerij is hoerengedrag en misbruik maken van de situatie van je voorouders, voor je eigen gewin.
Over de ruggen van je eigen bloed nog wel.
quote:
Over de Trans-Atlantische slavenhandel hoor je veel minder terwijl dat in mijn optiek net zo erg was gezien de omvang en langdurige periode.

Europese joden in 1933: 10mln, doden in 1945 6 a 7mln over 12 jaar tijd...
Getransporteerde slaven: 11mln, doden 15% = 1.65mln over 350 jaar.

En iets wat mensen die nu nog bestaan, helder hebben meegemaakt tegenover iets dat alleen maar uit geschriften en van horen-zeggen is.
quote:
[..]

Het gaat er niet om dat hij zwart is. Het gaan om een stereotypering van een zwarte slaaf. Dat onderscheid snap je toch?
Op jou komt het over dat het een stereotype zwarte slaaf is. Voor ons is het een vrolijke hulp van een goedheiligman die aardig is voor koters. Een kind van 5 weet echt totaal niets en ziet ook echt niet dat het een neger is. Voor een kind is iedereen hetzelfde.

Aandachttrekkerij, goedkope. Over de rug van kleine kinderen en het bloed van je voorouders. Ziek zijn jullie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131869925
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:45 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Wat doen ze dan? Overigens is die veelvoud aan zwarte Pieten betrekkelijk recent. Vroeger had je maar één zwarte piet. De persoonlijk knecht/slaaf van Sint Nicolaas.

[..]

Het is kleding uit koloniale tijden die knechtjes van koloniale heersers droegen.
Kleding die vroeger door een page werd gedragen dus.
Het is wel een verzonnen knecht trouwens
quote:
"Sint Nicolaas en zijn Knecht"
Een boekje. De knecht was gekleed als page. en een page was een schildknaap van een ridder vanaf zijn zesde levensjaar
quote:
Deze functie was meestal gereserveerd voor afstammelingen van adellijke families.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Page_%28jongen%29

St Niklaas zal vast knechten hebben gehad, maar het ware verhaal van de knecht is verzonnen in 1850
Men sprak niet over slaaf, maar knecht in page kleding. Als in een schildknaap.

St Niklaas was oorspronkelijk een Byzantijn trouwens. Die zullen er rond die tijd niet echt hebben gewoond hier vandaar dat de traditie wat witjes uitgevallen zal zijn. Misschien moet de Sint even onder de zonnebank gaan liggen, want ook Byzantijnen kunnen witte baarden krijgen wanneer oud.
quote:
Nicolaas van Myra is geboren in Patara te Lycië dat tegenwoordig in Turkije ligt, maar in het jaar 280 bij het toenmalige Byzantijnse Rijk hoorde. Later werd hij bisschop van Myra, de hoofdplaats van Lycië. Hij stierf op 6 december 342....[..] , de legende van de drie arme dochters die dankzij giften van Sint-Nicolaas konden trouwen, of de legende van het kind dat in het bad door Sint-Nicolaas werd behoed voor verbranding.[...].
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131870027
Sinterklaas is wel een buitenlander. Weet de PVV dat wel?
pi_131870029
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:56 schreef Red_85 het volgende:
Op jou komt het over dat het een stereotype zwarte slaaf is. Voor ons is het een vrolijke hulp van een goedheiligman die aardig is voor koters.
Prima, ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat nakomeling van slaven hier aanstoot aan kunnen nemen, meer niet.

quote:
Een kind van 5 weet echt totaal niets en ziet ook echt niet dat het een neger is. Voor een kind is iedereen hetzelfde.
Dat is met zekerheid niet waar. Vrijwel iedereen kent wel de verhalen van kleine kinderen die een neger, rond Sinterklaas, aan zien voor zwarte Piet. Toch? Ik heb dit in ieder geval zelf wel eens gezien.

quote:
Over de rug van kleine kinderen en het bloed van je voorouders. Ziek zijn jullie.
Waar heb je het over? Nogmaals, ik heb alleen gezegd dat ik me voor kan stellen dat nakomeling van slaven hier aanstoot aan kunnen nemen, meer niet. :{

Waar heb je mij zien pleiten voor het afschaffen van Sinterklaas? Nergens.
pi_131870070
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Kleding die vroeger door een page werd gedragen dus.
Het is wel een verzonnen knecht trouwens

Dat sowieso. De typische kleding van zwarte piet strookt totaal niet met de tijd waarin Sint Nicolaas geleefd heeft.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:11:06 #207
341203 3-voud
pi_131870091
Ik snap dit soort discussies niet.
Ludd heeft zijn standpunt al ingenomen. Die reageert niet eerder op alle argumenten tot ie er om heen kan draaien of verdraaien. En toch dat gemuggezift op miniscule details wat overgaat in eeuwig gedram.

Geef toch de voorkeur aan de ouderwetse aanpak:"Kom dicht te drammen, zoek wat nuttigs"
Begin eerst eens met die kabel door te knippen of de wifi te storen. Voor het gros is internet niet het beste idee voor hun ontwikkeling. We veranderen in 17 miljoen psychologen die zichzelf erg fucking importend vinden maar eigenlijk het hele sociale klimaat ondermijnen met dit geneuzel. Gelijk willen hebben staat voorop met de bescherming van een anoniem gezicht via internet.

Man man man...
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:13:53 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_131870137
Al was zwarte Piet een oorspronkelijke neger.

Wat is daar mis mee :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:16:18 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_131870172
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131870178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:11 schreef 3-voud het volgende:
Ik snap dit soort discussies niet.
Ludd heeft zijn standpunt al ingenomen.
En wat is dat standpunt volgens jou?
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:17:06 #211
341203 3-voud
pi_131870190
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

En wat is dat standpunt volgens jou?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:20:41 #212
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_131870263
De droef toeters weten niet eens waarom zwarte piet zwart is :')
pi_131870318
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:
De droef toeters weten niet eens waarom zwarte piet zwart is :')
Iedereen zou pikzwart eindigen bij de eerste de beste gang door een schoonsteen. Of je van oorsprong zwart of blank bent. Dus niks discriminerend. :')
pi_131870709
Owja, dan schoorsteen verhaal weer :') Toch knap dat ze kroeshaar krijgen, rode lippen, etc. maar dan hun pakje wel schoon is :') Kom op zeg.
pi_131870773
Zwarte Piet moet gewoon blijven wat mij betreft in de huidige vorm, maar dat hele schoorsteenverhaal is toch wel de meest trieste politiek-correcte fabel om een slavendrijversverleden weg te poetsen.
pi_131870811
Hier trouwens een stuk van hoofdpiet Erik van Muiswinkel over het thema:

http://amsterdam.blog.nl/(...)warte-piet-discussie
pi_131870816
beginnen we hier nu alweer over? ik doe pas mee als het november is.

maar zwarte piet is natuurlijk wel racistisch.
pi_131870870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:48 schreef Fides het volgende:
Owja, dan schoorsteen verhaal weer :') Toch knap dat ze kroeshaar krijgen, rode lippen, etc. maar dan hun pakje wel schoon is :') Kom op zeg.
Zwarte piet is allang niet meer ondergeschikt. Wat is het probleem met zijn komaf dan nog?
pi_131872023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:15 schreef Fides het volgende:

[..]

Verschil is dat dit feest natuurlijk gedeeltelijk publiek gefinancierd wordt. Lijkt me niet zo gek dat deze gasten hier dan bezwaar tegen maken als zij het aanstoot nemen aan bepaalde elementen van dit feestje.
Daarnaast moet je deze actie in een breder perspectief zien. Ik heb een paar van die gasten die hier achter zitten weleens gesproken, en het is heus niet zo heel bizar wat ze zeggen. Ik vind ze wel wat lichtgeraakt (maar ik kan niet anders dan bekennen dat er wel een racistisch element achter het Zwarte Piet figuur zit) en iets te aandachtsgeil, toch vind ik het ook prima dat iemand ons Nederlanders of wat minder mooie erfenissen uit ons (koloniale) verleden wijst.
Die reflex waar sommigen hier op dit forum (en elders) in schieten ("ga maar terug naar je eigen land", "ze zijn zelf de racisten", "Jankers!") vind ik ook wat treurig.
De geschiedenis van de slavernij is bekend en mag gerust een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis genoemd worden, daar zal ook niemand een probleem mee hebben. Wat me echter wél stoort, is dat niet het volledige verhaal achter de slavernij en de omstandigheden in het Nederland van toen verteld wordt. Veel slaven waren nl. leden van stammen, die verslagen waren door andere stammen en waarbij de overwinnaars de verliezers doodleuk aan de "boze blanke man" verkochten. Bovendien waren de leefomstandigheden van het gros der Nederlanders in die tijd op zijn zachtst gezegd ook verre van florissant. Het fenomeen van "lijfeigene" bestond toen weliswaar niet meer, maar de veelal kleine boertjes vochten indertijd ook gewoon keihard voor hun bestaan. Het verhaal dat Nederland als geheel enorm verdiend heeft aan de slavernij is dan ook regelrechte propaganda...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:07:07 #220
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131872376
Zwarte Piet is zwart omdat het een neger is, al hoorde ik pas van die antizwartepietennegers dat het woord neger ook beledigend is: je moet zwarte zeggen :D

Wat mij irriteert is dat je je als zwarte schijnbaar identificeert met een kroeskopnikker met knalrode lippen, gouden oorringen en een apenpakkie. Dan ben je volgens mij niet wijs.
Als blanke kan je dan bezwaar gaan maken tegen clowns.

Maar goed, gezien de staat van Nederland en de kuthippies in Amsterdam zal zwarte piet bij de aankomst wel wit zijn.

Zeiknegers zijn het.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131872560
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De geschiedenis van de slavernij is bekend en mag gerust een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis genoemd worden, daar zal ook niemand een probleem mee hebben. Wat me echter wél stoort, is dat niet het volledige verhaal achter de slavernij en de omstandigheden in het Nederland van toen verteld wordt. Veel slaven waren nl. leden van stammen, die verslagen waren door andere stammen en waarbij de overwinnaars de verliezers doodleuk aan de "boze blanke man" verkochten. Bovendien waren de leefomstandigheden van het gros der Nederlanders in die tijd op zijn zachtst gezegd ook verre van florissant. Het fenomeen van "lijfeigene" bestond toen weliswaar niet meer, maar de veelal kleine boertjes vochten indertijd ook gewoon keihard voor hun bestaan. Het verhaal dat Nederland als geheel enorm verdiend heeft aan de slavernij is dan ook regelrechte propaganda...
Ik vind dat het stammenoorlogverhaal de laatste tijd teveel als excuus wordt gebruikt. Juist hier wordt niet het volledige verhaal vertelt.

Het karakter en de aantallen van de slavernij veranderde volledig toen de Portugezen en Nederlanders zich er mee gingen bemoeien. Na een verloren strijd kon je slaaf worden, echter konden de rollen ook zo omdraaien als jou stam de volgende strijd won. Maar het belangrijkste verschil is dat Nederlanders er een industrie van maakten. Door de grote vraag en de Ashanti met vuurwapens te betalen veranderde de stammenstrijd in een klopjacht.
pi_131872859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:16 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ik vind dat het stammenoorlogverhaal de laatste tijd teveel als excuus wordt gebruikt. Juist hier wordt niet het volledige verhaal vertelt.

Het karakter en de aantallen van de slavernij veranderde volledig toen de Portugezen en Nederlanders zich er mee gingen bemoeien. Na een verloren strijd kon je slaaf worden, echter konden de rollen ook zo omdraaien als jou stam de volgende strijd won. Maar het belangrijkste verschil is dat Nederlanders er een industrie van maakten. Door de grote vraag en de Ashanti met vuurwapens te betalen veranderde de stammenstrijd in een klopjacht.
Ze werden dus wel degelijk als slaaf gebruikt na een overwinning. En toen er wat aan te verdienen viel werd er meer oorlog gevoerd. De grootste misdadigers waren de mensen die ze tot slaaf maakten en verkochten. In heel veel gevallen waren dat toch de leiders van andere stammen. Ja, er zullen vast ook slaven ontvoerd zijn. Net als de blanke slaven die uit huis werden ontvoerd. als seksslavin of zich dood moesten werken (kregen nauwelijks eten)
Waarom heb ik dit trouwens nooit geleerd op school, terwijl de slavernij van afrikanen meer dan eens aan bod gekomen zijn. Ben ik te min omdat ik blank ben?

Java was het enige land wat maar heel weinig aan slavernij deed. Voor de rest is de hele wereld hier schuldig aan. Dat woord slaaf begint net zo irritant te worden als de holocaust.

Officieel is de slavernij overal afgeschaft, maar er zijn nu meer slaven dan in de tijd dat Slavenhaler speelt. Afrikaanse landen, Brazilië. Arabische landen etc etc speelt het nog steeds. Miljoenen mensen, onder wie heel veel kinderen en heel veel vrouwen, worden ook nu nog iedere dag misbruikt als slaven.

Piet is een helper, geen slaaf. Zo simpel is het bij hoe piet weggezet werd. Je kan het vergelijken als personeel en vriend ineen. Een schildknaap was ook een eerbaar beroep
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_131873507
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
Aanvulling: Het was voor 'de blanken' niet mogelijk de binnenlanden in te trekken. Zij bleven derhalve in hun kust/haven forten. De stammen kwamen de slaven geheel uit eigen belang en eigen initiatief brengen. Niet onder druk van dwang van die blanken dus. Sterker nog; Toen de slavernij werd afgeschaft braken er bij diverse forten onlusten uit onder de stammen jegens de blanken omdat zij de slaven niet meer af wilden nemen.

Het zwart (slachtoffer) - wit (dader) verhaal komt hiermee in een heel ander daglicht te staan.

Het wordt hoog tijd dat de nakomelingen van de slaven eens bij hun eigen stammen om excuses en schadevergoedingen gaan aankloppen in plaats van stelselmatig bij de 'blanken'.
pi_131873558
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:16 schreef stalybridge het volgende:
Door de grote vraag veranderde de stammenstrijd in een klopjacht.
En die grote vraag kwam niet van de 'Ollanders' maar van de Amerikanen.. Vergeet niet dat de Nederlanders gewoon tussenhandelaren waren. Ze maakten niemand tot slaaf maar kochten op en verkochten door. Zowel het vraag als het aanbod verhaal kan je dus niet zo maar bij Nederland neerleggen. Dat is veel te kortzichtig.
pi_131873730
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die grote vraag kwam niet van de 'Ollanders' maar van de Amerikanen.. Vergeet niet dat de Nederlanders gewoon tussenhandelaren waren. Ze maakten niemand tot slaaf maar kochten op en verkochten door. Zowel het vraag als het aanbod verhaal kan je dus niet zo maar bij Nederland neerleggen. Dat is veel te kortzichtig.
Dat beweerde ik ook niet. Hoewel het wel deels eigen vraag was door plantages in Suriname en toen nog Brazilië. Ik stelde enkel dat het karakter veranderde door de trans-Atlantische slavernij en dat de stammenstrijd teveel als excuus wordt gebruikt.
pi_131873734
quote:

[..]

Ben je nog niet meteen onschuldig in mijn ogen. Net als geen enkel land onschuldig is.
pi_131875194
Personeel met een kleurtje in dienst nemen is duidelijk discriminerend, ze mogen alleen de baas zijn.
pi_131875230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:17 schreef stalybridge het volgende:
Dat beweerde ik ook niet. Hoewel het wel deels eigen vraag was door plantages in Suriname en toen nog Brazilië. Ik stelde enkel dat het karakter veranderde door de trans-Atlantische slavernij en dat de stammenstrijd teveel als excuus wordt gebruikt.
Je draait het om. De Afrikanen (en de nakomelingen van slaven) gebruiken de handel als smoes om zelf geen verantwoording te dragen. Het is pas sinds kort dat er wat tegengas wordt gegeven en er sporadisch eens naar de Afrikanen zelf gewezen wordt.
pi_131877694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je draait het om. De Afrikanen (en de nakomelingen van slaven) gebruiken de handel als smoes om zelf geen verantwoording te dragen. Het is pas sinds kort dat er wat tegengas wordt gegeven en er sporadisch eens naar de Afrikanen zelf gewezen wordt.
Het gaat mij eerlijk gezegd nog niet eens zo zeer om de schuldvraag, als meer om het hameren op de slachtofferrol door nakomelingen van slaven. Er is immers op enig moment in de geschiedenis met vrijwel ieder "volk" wel een keer op een beestachtige wijze omgesprongen. De meeste voorouders van autochtone Nederlanders zullen in de middeleeuwen waarschijnlijk ook maar gewoon horige of lijfeigene geweest zijn, net zoals ze in latere eeuwen als goedkoop en vervangbaar productiemiddel misbruikt zijn. Hoe hard sommige afstammelingen van slaven ook zeuren, het gros der Nederlanders hoeft helemaal geen boete te doen als het om de slavernij gaat, omdat hun voorouders helemaal nooit in een positie verkeerd hebben dat ze daadwerkelijk van de slavernij geprofiteerd hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_131877919
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gaat mij eerlijk gezegd nog niet eens zo zeer om de schuldvraag, als meer om het hameren op de slachtofferrol door nakomelingen van slaven. Er is immers op enig moment in de geschiedenis met vrijwel ieder "volk" wel een keer op een beestachtige wijze omgesprongen. De meeste voorouders van autochtone Nederlanders zullen in de middeleeuwen waarschijnlijk ook maar gewoon horige of lijfeigene geweest zijn, net zoals ze in latere eeuwen als goedkoop en vervangbaar productiemiddel misbruikt zijn. Hoe hard sommige afstammelingen van slaven ook zeuren, het gros der Nederlanders hoeft helemaal geen boete te doen als het om de slavernij gaat, omdat hun voorouders helemaal nooit in een positie verkeerd hebben dat ze daadwerkelijk van de slavernij geprofiteerd hebben.
De enige oplossing is een alliantie van de betrokken landen; In Afrika, Portugal, Nederland, GB, Brazilië, Argentinië, USA enz. Schade vergoeding door 3 gelijke delen. 1 voor de verkopers, 1 voor de handelaren , 1 voor de opkopers.
Ik denk dat Afrika er dan bekaaid en genaaid af gaat komen.
Uiteraard kan van 1 slaaf maar 1 totaal vergoeding worden betaald en niet maal zoveel nakomelingen.

Ach dat hele gezever is gewoon een methode om meer gratis geld te bemachtigen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:10:48 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131882159
Terecht.
pi_131882231
Ik snap wel dat die zwarten lopen te balen, in de sinterklaas periode.
Toen ik zelf met kleintjes over straat liep, en opeens op een straathoek een zwarte tegenkwam,
ging er een golfje van opwinding door ons heen: Oh! Zwarte Piet! ... O nee, toch niet...[schaamte!]
Zal wel vaker gebeuren ,neem ik aan.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:24:02 #233
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131882613
Ga maar op de FB pagina van Roet in heten zeggen dat je het niet met hem eens bent.
Je bericht wordt verwijderd en je bent meteen geblokt.
Zegt al genoeg lijkt me :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_131883059
quote:

[..]

Klopt en "we" kochten die slaven van arabieren vooral uit turkije en marokko.
En zie je in amrika veel nabestaande uit de slaventijd omdat ze gewoon bleven leven, in de arabische wereld waar veeel langer en veeel meer zwarte slaven zijn gebruikt werden de slaven gedood als ze niet mee rnuttig waren.
Het is dan ook erg vreemd als arabieren positief gediscrimeneerd worden vanwege het slavenverleden.

En dan nog slecht 0.5% van de Nederlanders heeft ooit een slaaf gehad of verhandeld in die tijd. De meeste van die 0.5 waren analfabeten. Ik wens dan ook niet geassocieerd met die zeer kleine minderheid van analfabeten te worden.
pi_131883226
Haha, wat een wartaal.
pi_131884202
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:07 schreef Webschip het volgende:
Sinterklaas is wel een buitenlander. Weet de PVV dat wel?
Je hoort ook zoveel over Spanjaarden die ons overlast opleveren...... (Was Sint nu een Pool, Roemeen, Bulgaar, Albanees, Nigeriaan, Somalier, Kroaat, Servier, Antilliaan, enz..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:26:11 #237
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131886869
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je hoort ook zoveel over Spanjaarden die ons overlast opleveren...... (Was Sint nu een Pool, Roemeen, Bulgaar, Albanees, Nigeriaan, Somalier, Kroaat, Servier, Antilliaan, enz..)
Sinterklaas is/was een Turk toch ?
Of was hij alleen in Turkije begraven ?

:@
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:42:03 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131887329
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Geboren in Patara (ook Turkije), overleden in Myra.

Van Patara maar Myra stelt qua afstand niet veel voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131887998
Steeds. Maar. Weer.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 6 oktober 2013 @ 01:07:26 #240
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_131889490
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_131889553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ben je nog niet meteen onschuldig in mijn ogen. Net als geen enkel land onschuldig is.
De mensen die schuldig waren zijn allang dood. Of moeten we maar voor eeuwig WOII nadragen aan de Duitsers ?
pi_131890879
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 01:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De mensen die schuldig waren zijn allang dood. Of moeten we maar voor eeuwig WOII nadragen aan de Duitsers ?
Uiteraard mee eens.Had "was"moeten invullen i.p.v is.
pi_131890915
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geboren in Patara (ook Turkije), overleden in Myra.

Van Patara maar Myra stelt qua afstand niet veel voor.
Was in die tijd nog het Byzantijnse rijk als ik het goed heb. Maar goed. Er komt dus weer een openbare hoorzitting dus waarschijnlijk speelt geld geen rol.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 06-10-2013 03:35:52 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:58:47 #244
132605 kawotski
Il Dottore
pi_131892781
quote:

[..]

Ja, maar later geemigreerd naar Spanje met zijn boot ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:59:43 #245
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131892800
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja, maar later geemigreerd naar Spanje met zijn boot ;)
Deden meer Turken dat maar :P
  zondag 6 oktober 2013 @ 10:02:54 #246
28167 matthijst
pi_131892851
Wel jammer dat die zwarte (je mag geen neger zeggen) direct mensen bant op z'n facebookgroepje, of een half a4-tje aan tekst als standaard reply post als iemand zijn racismeverhaaltjes probeert te ontkrachten.

Standaard wikipedia als source, waar hij waarschijnlijk zelf elke dag een updateje doet. Kanloze jankkneus is het.
Mooi filmpje van Sinterklaas op Aruba, maar dan zegt die neger dat zwarten op Aruba hun geschiedenis niet kennen. Wat een fuckin droeftoeter :r
pi_131893111
Het grappige is dat Aruba grappig genoeg geen/nauwelijks slavernij kende (in tegenstelling tot Suriname/Curacao).
Verder mag hij 't toch gewoon racistisch vinden,ongedacht van wat andere mensen op Aruba er van vinden?
pi_131893207
Gemeente Amsterdam voert een psychologische oorlog tegen 'haar' burgers.
Men mis/gebruikt het sinterklaasfeest om nationalistische gevoelens inwoners op te krikken, en zo kan de politiek daar weer een slag uit slaan.
pi_131893286
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:23 schreef Synthercell het volgende:
Men mis/gebruikt het sinterklaasfeest om nationalistische gevoelens inwoners op te krikken, en zo kan de politiek daar weer een slag uit slaan.
:')
  zondag 6 oktober 2013 @ 10:45:34 #250
28167 matthijst
pi_131893612
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:18 schreef Fides het volgende:
Verder mag hij 't toch gewoon racistisch vinden,ongedacht van wat andere mensen op Aruba er van vinden?
Dat mag hij zeker, maar het is natuurlijk nogal kansloos om iedereen met een andere mening weg te zetten als racist of te bannen, als je zelf zo "vecht" om een einde aan dit maatschappelijke onrecht te maken.
Dictatoriaal bijna. En sneu.

En 21 klachten/3000 likes. Waar heb je het over op bijna 17.000.000 mensen.
Die neger moet gewoon niet zo janken. Als je vraagt wat het probleem precies is, of hij zich als neger identificeert met iemand met zululippen een kroeskop en gouden oorbellen, dan krijg je een lulverhaal dat het daar niet om gaat.

Neu, die zwarte, probeert in NL Amerikaanse toestanden aan te halen. Met z'n "blackface" gezeik. Straks ook geen neger meer, maar het "n-woord". En zwarte piet heet voortaan "getinte medelander". Nu alleen nog even alle liedjes en verhaaltjes aanpassen en klaar, weer wat historie uitgewist.
pi_131893639
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:23 schreef Synthercell het volgende:
Dus zelfs Sinterklaas ontkomt niet aan de flanken? :')
pi_131894645
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat mag hij zeker, maar het is natuurlijk nogal kansloos om iedereen met een andere mening weg te zetten als racist of te bannen, als je zelf zo "vecht" om een einde aan dit maatschappelijke onrecht te maken.
Dictatoriaal bijna. En sneu.

En 21 klachten/3000 likes. Waar heb je het over op bijna 17.000.000 mensen.
Die neger moet gewoon niet zo janken. Als je vraagt wat het probleem precies is, of hij zich als neger identificeert met iemand met zululippen een kroeskop en gouden oorbellen, dan krijg je een lulverhaal dat het daar niet om gaat.

Neu, die zwarte, probeert in NL Amerikaanse toestanden aan te halen. Met z'n "blackface" gezeik. Straks ook geen neger meer, maar het "n-woord". En zwarte piet heet voortaan "getinte medelander". Nu alleen nog even alle liedjes en verhaaltjes aanpassen en klaar, weer wat historie uitgewist.
Het feit dat jij hem (? of wie exact heb je 't) telkens 'die neger' en 'die zwarte' noemt vind ik ook niet echt in je voordeel spreken.
Die zoeloelippen, kroeskop en oorbellen is gewoon een ouderwetse (19-mid 20e eeuwse) karikatuur van een Afrikaan, sla de oude Kuifje er maar op na.
Tuurlijk overdrijft hij 't een beetje maar misschien is dat wel nodig om een keer een volwassen discussie over dit onderwerp te krijgen. Bovendien zijn er blijkbaar mensen in geinteresseerd, want op een of andere manier haalt 't iniatief ondanks de relatief kleine steun bij dee petitie en op de fb account toch elke keer het landelijk nieuws.
Over historie gesproken, ik vind juist dat we wat meer historisch besef moeten krijgen. Waarom is Zwarte Piet zo extreem belangrijk als 'cultureel erfgoed', maar slaan we de zwartere pagina's uit ons verleden vrijwel over bij de geschiedenisles?
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:06:53 #253
28167 matthijst
pi_131895357
Ik noem hem telkens bewust die neger en die zwarte omdat hij zelf ook van overdrijven houdt.
Wie kaatst blabla.

Waarom mensen dit stukje cultuur willen verdedigen? Geen idee, persoonlijk haat ik jankerds. Zwart of wit.
pi_131895853
Not this shit again.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_131896048
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 11:34 schreef Fides het volgende:

[..]

Het feit dat jij hem (? of wie exact heb je 't) telkens 'die neger' en 'die zwarte' noemt vind ik ook niet echt in je voordeel spreken.
Die zoeloelippen, kroeskop en oorbellen is gewoon een ouderwetse (19-mid 20e eeuwse) karikatuur van een Afrikaan, sla de oude Kuifje er maar op na.
Tuurlijk overdrijft hij 't een beetje maar misschien is dat wel nodig om een keer een volwassen discussie over dit onderwerp te krijgen. Bovendien zijn er blijkbaar mensen in geinteresseerd, want op een of andere manier haalt 't iniatief ondanks de relatief kleine steun bij dee petitie en op de fb account toch elke keer het landelijk nieuws.
Over historie gesproken, ik vind juist dat we wat meer historisch besef moeten krijgen. Waarom is Zwarte Piet zo extreem belangrijk als 'cultureel erfgoed', maar slaan we de zwartere pagina's uit ons verleden vrijwel over bij de geschiedenisles?
Dit heeft niets meer met historisch besef te maken, het is een kinderfeest met 'n moraal: braaf zijn betekent kadootjes. Het belangrijkste lijkt me dat het een familiefeest is; gedichtjes, kadootjes voor elkaar kopen, veel snoepen en vooral leuk voor de kleintjes.

Dat is alles. Als je hier een historische betekenis aan wilt geven (en niet cultureel) wordt het inderdaad beladen, dat moet je dus helemaal niet willen. Waarom is het in godesnaam belangrijk om te weten waar dit vandaan komt? Het wordt al jaren op onschuldige en zeer uitbundige wijze gevierd, daar moeten we niets mee verder. Gewoon zo laten.

Ik zeg het nog maar eens; de enige die hier een gevoelige zaak van maken en er blijkbaar racistische gedachten op nahouden zijn die klagers zelf. In die kinderhoofdjes en in de hoofden van de ouders en van de juffen en meesters zitten geen rotte ideeën met betrekking tot het sinterklaasfeest.

En los hiervan; er zijn helemaal geen 'zwartere pagina's', we hoeven ons niet te schamen voor 'n mentaliteit van honderden jaren geleden. Armere blanke mensen waren in vergelijking met de tegenwoordige tijd in een ver verleden net zo goed de sjaak. De wereld was op nog veel meer terreinen niet mooi. Ik heb op de basisschool én op de middelbare school gewoon les gehad over slavernij, daar was niets geheimzinnigs aan. Laat staan dat dat ook maar enig verband heeft met het sinterklaasfeest zoals dat de afgelopen decennia wordt gevierd.
pi_131899295
quote:

[..]

Hij was daar iig bisschop.
pi_131900645
waaom mogen er eigenlijk geen witte pieten zijn? racistisch hoor.

beetje witte piet discrimineren.
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:03:38 #258
28167 matthijst
pi_131900710
Witte pieten heten clowns?
pi_131930155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jij ziet het verkeerd. Het blijft racistisch vanwege de de blanke sint met al zijn zwarte (!!!) helpers.
Nee jij ziet het verkeerd. Dit traditionele feest wordt al jaren lang gevierd en nooit is men gaan klagen. Dit is een trent van de laatste jaren. Het is racistisch om in een land te gaan wonen en daar de tradities willen veranderen. Als ik in bijv. Afrika ga wonen en ze doen daar een bepaalde traditie ga ik toch ook niet klagen dat er geen blanke aan mee doet.
Haters gonna hate.
pi_131930479
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]
Het is racistisch om in een land te gaan wonen en daar de tradities willen veranderen.
Euhm in NL worden natuurlijk geen allochtonen geboren?
pi_131930752
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Euhm in NL worden natuurlijk geen allochtonen geboren?
Ja ook natuurlijk, maar dat bedoelde ik er niet mee. Het is gewoon stom dat men zich daar nu ineens druk over gaat maken. Ik ga toch ook niet in een ander land moeilijk lopen doen bij hun tradities. Tradities zijn nu eenmaal land / cultuurgebonden en die krijg je erbij als je daar woont. En als je het niet leuk vind, dan vier je het toch niet.
Haters gonna hate.
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:26:57 #262
28167 matthijst
pi_131930903
Typisch Nederland; tijd teveel, druk maken om onnozele dingen zoals een zwarte piet die zwart is. De neger heet nota bene "Piet", waar maak je je druk om. De knecht van Sinterklaas.

knecht (meervoud: knechten, knechts) 1(m) mannelijke bediende

Opeens komt de negro-fashionpolice voorbij en die gaat dan lopen janken over 100-jaar oude outfits en gouden oorringen. Of dat rode lipstick uit de tijd is in 2013.
pi_131930943
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:21 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ga toch ook niet in een ander land moeilijk lopen doen bij hun tradities. Tradities zijn nu eenmaal land / cultuurgebonden en die krijg je erbij als je daar woont. En als je het niet leuk vind, dan vier je het toch niet.
En als je het als ouder niet zou waarderen, zou je je kids ook verbieden het te vieren bijv op school en het schoentje thuis te zetten?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:37:02 #264
28167 matthijst
pi_131931192
Ik vind het vooral vermoeiend dat ze zo verontwaardigd doen als iemand zegt dat hij niks racistisch ziet in het sinterklaasfeest en dat ook nooit zo mheeft gezien. Dan krijg je als opmerking iets als: 'dat jij het niet zo ziet wil niet zeggen dat het niet zo is. Dit zijn de feiten, kijk maar op wikipedia'.
Alsof we hier in Nederland al honderden jaren KKK-feestjes houden waarbij de nikkers moeten werken voor de grote blanke sint.
Die chantageredenatie: als je vindt dat zwarte piet zwart moet blijven dan ben je een botte racist, een PVV-stemmer, en heb je het IQ van een etc, etc...

Volk is niet voor rede vatbaar, en publiciteit vergaren met een leus als "Zwarte Piet is racisme" lijkt mij niet de meest geschikte manier om medestanders te krijgen. Tenzij het grote doel natuurlijk is om in de media te komen, want dat lukt die attention whore aardig.
pi_131931491
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

En als je het als ouder niet zou waarderen, zou je je kids ook verbieden het te vieren bijv op school en het schoentje thuis te zetten?
Er zijn er genoeg die het thuis niet vieren en de kids op school gewoon mee laten doen. Zo kan je ook de kerstman afschaffen omdat hij een dierenbeul is en dat lilliputters zijn slaaf zijn.
Haters gonna hate.
pi_131931537
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:37 schreef matthijst het volgende:
Ik vind het vooral vermoeiend dat ze zo verontwaardigd doen als iemand zegt dat hij niks racistisch ziet in het sinterklaasfeest en dat ook nooit zo heeft gezien.
vrijheid van meningsuiting hè
pi_131932217
ok dus de zwarte piet is zwart door schoorsteenroet, zeggen meerdere mensen hier, maar waarom heeft bijna elke zwarte piet dan afro/krullend haar, is dat ook toeval? niet dat ik klaag over zwarte pieten en ik vind dit ook belachelijk maar dat ik vind het wel grappig dat ze allemaal afro haar hebben behalve die muziekpiet (maar kijk dan naar little richard) maar dus niet negroïde zijn

als je de sint door de schoorsteen douwde dan had hij ook niet ineens krullend haar, niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door .Masturbatron. op 07-10-2013 12:39:14 ]
pi_131932546
Hij is niet zwart van de rook, maar van het roet.
Los daarvan is het niet onwaarschijnlijk dat het van oorsprong best een moor was, daar die rijkelijk aanwezig waren op het iberisch schiereiland en omgeving als je een beetje in de geschiedenis duikt, maar waarom dat dan meteen minder of een slaaf zou moeten zijn?

Wees blij dat er twee "rassen" samen vertegenwoordigd zijn in een feest. Vind ik een positief voorbeeld.
Dat volwassenen er iets slechts van maken komt door hun eigen opvattingen. Maar die moeten ze niet door gaan geven aan hun kinderen die het concept van ongelijkheid op basis van kleur niet zouden moeten kennen.

Overigens zijn het voor kinderen net zulke sprookjesfiguren als een heks of een fee...
pi_131932876
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:
Hij is niet zwart van de rook, maar van het roet.
Los daarvan is het niet onwaarschijnlijk dat het van oorsprong best een moor was, daar die rijkelijk aanwezig waren op het iberisch schiereiland en omgeving als je een beetje in de geschiedenis duikt, maar waarom dat dan meteen minder of een slaaf zou moeten zijn?

Wees blij dat er twee "rassen" samen vertegenwoordigd zijn in een feest. Vind ik een positief voorbeeld.
Dat volwassenen er iets slechts van maken komt door hun eigen opvattingen. Maar die moeten ze niet door gaan geven aan hun kinderen die het concept van ongelijkheid op basis van kleur niet zouden moeten kennen.

Overigens zijn het voor kinderen net zulke sprookjesfiguren als een heks of een fee...
oeps roet ja sorry even verkeerd getypt
ja ik vond sinterklaas ook nooit discriminerend toen ik jong was. je kunt duidelijk zien dat het blanke mannen in het zwart waren maar dat is uiteraard wat anders dan negroïde mannen. ja dan zou ik zeggen ho maar, maar dat is dus niet zo

misschien moeten ze die pieten voortaan gwn wat minder zwart kleuren? :P

hier is overigens een interessant artikel voor de 1% op fok die van lezen houdt
http://www.ninsee.nl/webl(...)tionale-Hitlergroet-
pi_131932925
Objectief stuk inderdaad :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_131933086
als dit andere tijden waren zou ik er meer bezwaar tegen hebben gehad, maar we leven nu in de moderne tijden, slavernij is al 150 jaar afgeschaft, dit is nederland en niet amerika, dus ik zou zeggen, kleur die pieten wat minder zwart maar houdt de zwarte pieten gwn zwart en klaag er verder niet over want aan het einde van de dag is het gwn een grijp naar het verleden wat betreft interpretatieve en esthetische onenigheid voor sommigen onder ons

maar dat is mijn mening maar. als sinterklaas eventueel wordt afgeschaft dan wordt het afgeschaft (of gewijzigd), ik zou het jammer vinden maar ik respecteer het uiteindelijke besluit mits de meerderheid van dit land ermee instemt
pi_131933098
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:

2 rassen? of verkleedfeestje van 2 rassen? in een feest ook vertegenwoordigd door 2 rassen?
pi_131933236
quote:
maar dat is mijn mening maar. als sinterklaas eventueel wordt afgeschaft dan wordt het afgeschaft (of gewijzigd), ik zou het jammer vinden maar ik respecteer het uiteindelijke besluit mits de meerderheid van dit land ermee instemt
20 bezwaren, bijna een meerderheid.
pi_131933270
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:55 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

20 bezwaren, bijna een meerderheid.
lol
pi_131933330
negerzoenen mogen ook al niet meer, wie weet 7.gif
pi_131933389
Ik geef gewoon de sociale media en internet de schuld van dit gezeik om niks ; -tig jaar geleden was er nooit zo'n discussie die werkelijk waar ieder jaar gevoerd werd, maar nu kan iedere mongool zijn moment of fame meepikken dankzij het internet.

Het is gewoon met je botte harses in de belangstelling willen staan voor een erg groot publiek, meer is het niet.

Als het internet niet bestaan had dan is de kans vrij groot dat die Quinsy ook zijn muil had gehouden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_131933502
Maar klopt het dat het verder terug in de tijd gevierd werd zonder zwarte Piet?
pi_131933652

[ Bericht 100% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-10-2013 13:13:50 ]
pi_131933698
Wat een geouwehoer weer om niks. Het probleem is dat we het ons allemaal laten aanpraten en we gaan er nog mee in ook. Niks geen eigen mening, nee we luisteren gewoon naar anderen en we passen daar ons op aan. Kan ik ook wel gaan zeiken om blanke vla. Want ik lust helemaal geen vla.

In Belgie heb je het witte kinderbos. Ter herinnering aan alle gedode en vermiste kinderen. Aangezien daar ook vast donkere kindjes onder vallen, is er daar geen haan die daarnaar kraait.
pi_131934019
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:49 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Gewoon helemaal geen zwarte Pieten meer, weg met dat zwarte verhaal. Ik vond die gekleurde Pieten van een poos gelee niet eens zo gek maar vanuit de volwassenen kwam daar een hoop commentaar op zeg. Ik denk dat het voor kinderen niet eens zoveel uitmaakt, na 2 jaar weten ze al niet meer beter.
Al die anders gekleurde pieten komen duidelijk uit de koker van een stelletje geitenwollenkutmongolen.
pi_131934437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:21 schreef matthijst het volgende:
Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
Gohhhhh dat lijkt wel racisme.
Maar dat kan toch niet ?
Er is helemaal geen racisme in Nederland ....
pi_131934514
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:23 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Al die anders gekleurde pieten komen duidelijk uit de koker van een stelletje geitenwollenkutmongolen.
Blanke pieten, roze pieten, mahoniekleurige pieten, beige pieten. ?
Wat zijn mongolen ? Die mensen die in Mongolië wonen?
Die zouden best geiten kunnen houden en kleding maken van geitenwol. Leuk toh ?
pi_131934804
Ik als blanke heb ook groot bezwaar tegen het Sinterklaasfeest.
De blanke Sinterklaas wordt stigmatiserend neergezet als een demente blanke oude zak met pedo-neigingen, terwijl die Zwarte Pieten allemaal sportieve actieve regelaars zijn, die het werk doen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_131935198
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

2 rassen? of verkleedfeestje van 2 rassen? in een feest ook vertegenwoordigd door 2 rassen?
Hallo, rassen staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Of dat nou een groene elf en een paarse heks is, of een roze koningin met een blauwe vogel of een witte man in een jurk en een zwarte man in pofbroek... Diversiteit is altijd een goed voorbeeld, omdat die ook aanwezig is in de groepen waarin kinderen tegenwoordig leven. Dan moet je niet gaan zeiken over eventuele achtergronden die totaal niet bekend zijn bij kinderen.
Als ze allemaal wit zouden zijn, was dat weer een punt om over te vallen en als ze allemaal zwart zouden zijn ook. Dus wat wil men nu eigenlijk? Zo is het verdeeld, de zwarten zijn zelfs in de meerderheid, en nog is er gezeik?

Laat ze dan maar in alle kleuren van de regenboog schiminken, al het gezeik opgelost. Onee, dan zijn ze homo en homo´s mogen natuurlijk ook niet zo neergezet...

En niet om het een of ander, maar als mensen willens en wetens een kinderfeest willen verknallen, dan deugen die mensen gewoon niet. Het is onzin om te gaan zoeken naar waarom Zwarte Piet dit of dat zou zijn. Voor kinderen zijn ze gewoon "Zwarte Piet" en dat kon net zo goed "Groene Kees" zijn. Ze denken niet "neger piet", zwart is voor hen niet meer dan een kleur. Tot volwassenen zich ermee gaan bemoeien.

We hebben het ook nog steeds onterecht over "rood" haar.... Ook maar stennis over gaan maken?
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:07:10 #285
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_131935293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat racistische zou er niet meer zijn als de pieten niet meer zwart zouden zijn. Want voor mensen die niet Nederlands zijn komt het nog steeds aardig racistisch over ook al hebben we Piet aangepast, minder dom gemaakt, hij kan zelfs praten etc hij blijft de (zwarte) knecht/hulpje van blanke Klaas :)
Ja, want als je een zwart hulpje hebt, ben je racistisch. Duidelijk.
Gelukkig mag het andersom wel en zien we in iedere Amerikaanse film of serie een zwarte president, een zwarte rechter en een zwarte politiecommissaris.

Echt, mensen zoals jij :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Echt snugger ben je niet. Bovendien moet de werkvloer een afspiegeling zijn van de maatschappij misschien ook een tip voor de Sint :)
Hahahahaha, de tering wat een naïviteit hier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:08:54 #286
28167 matthijst
pi_131935345
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting hè
Zeker. Alleen beetje dictatoriaal gedrag als iemand het niet met ze eens is. Maar goed, lekker laten zwammen die stumperdjes denk ik. Al vrees ik dat de gemeente Amsterdam het allemaal oh zo erg vind dat er 21 klachten zijn binnengekomen.
pi_131935526
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:03 schreef Alentejana het volgende:
Zo is het verdeeld, de zwarten zijn zelfs in de meerderheid, en nog is er gezeik?
Wat een verering
quote:
Voor kinderen zijn ze gewoon "Zwarte Piet" en dat kon net zo goed "Groene Kees" zijn. Ze denken niet "neger piet", zwart is voor hen niet meer dan een kleur. Tot volwassenen zich ermee gaan bemoeien.

Het is niet door volwassenen bedacht om het zo te vieren?
Daar kan geen kind wat aan doen, lijkt me duidelijk.
pi_131935530
Aangezien het een kinderfeestje is, en het kinderen geen hol uitmaakt of een piet zwart, geel of groen is, waarom dan Zwarte Piet idd niet afschaffen ? Het is immers toch een commercieel bedenksel dat geen historische achtergrond heeft. Nou ja, die is er wel, maar dan van een enkele neger als knecht van Sinterklaas.De rest is er later bij verzonnen, vooral na WO 2.
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:17:53 #289
28167 matthijst
pi_131935575
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-10-2013 14:43:10 ]
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:19:19 #290
28167 matthijst
pi_131935619
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gohhhhh dat lijkt wel racisme.
Maar dat kan toch niet ?
Er is helemaal geen racisme in Nederland ....
Gebrek aan humor zie je inderdaad wel vaker bij die racismefetisjisten.
*O*
pi_131935742
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:16 schreef gelly het volgende:
Aangezien het een kinderfeestje is, en het kinderen geen hol uitmaakt of een piet zwart, geel of groen is, waarom dan Zwarte Piet idd niet afschaffen ? Het is immers toch een commercieel bedenksel dat geen historische achtergrond heeft. Nou ja, die is er wel, maar dan van een enkele neger als knecht van Sinterklaas.De rest is er later bij verzonnen, vooral na WO 2.
Werd het nog verder in het verleden niet zonder zwarte Piet gevierd? Of klopt dat niet?
pi_131935768
Op welke grond zouden Zwarte Pieten moeten worden afgeschaft? Hoe moet dat de geschiedenis in gaan? "Door de groeiende buitenlandse invloed in Nederland mochten Zwarte Pieten niet meer bestaan?"
"Doordat de geschiedenis boeken nog eens werden doorgespit bleek..."

Begint er niemand over pedofilie en kindermisbruik, Katholieke kerk enzo?
Dierenbeulerij, zo´n paard het dak op laten gaan?
pi_131935806
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:24 schreef Alentejana het volgende:
Op welke grond zouden Zwarte Pieten moeten worden afgeschaft?
Wat is het bezwaar om ipv Zwarte Pieten, gewoon Pieten te doen ?
pi_131935822
quote:
Dierenbeulerij, zo´n paard het dak op laten gaan?
Thieme kom er maar in!
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:29:20 #295
28167 matthijst
pi_131935890
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat ze om de outfits: ze mogen geen gouden oorbellen, geen rode lippenstift, geen gekleurde outfits meer aan. En ze mogen uiteraard niet meer zwart zijn, maar random kleuren met roetveven op het gezicht.

Dat laatste kan ik wel inkomen, maar waarom de Frans Molenaar uithangen en meteen alles aan zwarte piet veranderen omdat 21 mensen in de spiegel kijken en daar schijnbaar iets zien staan dat lijkt op een zwarte piet?

Kan je als dronken Ier dan ook eisen dat clowns voortaan geen rode lippen, rooie pruik en rooie neus hebben?
pi_131935901
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:26 schreef gelly het volgende:

[..]

En dan wel zwart? Of moeten ze dan ook wit? Dan discrimineer je weer, want waarom alleen witten, zijn die soms beter? ;)
Wat is het bezwaar tegen een woord ervoor? Het gaat om een bijnaam. Net als "Malle Pietje" "Schele Jan", "Rooie Truus" etc.
  maandag 7 oktober 2013 @ 14:34:00 #297
28167 matthijst
pi_131936009
Dat is het sneue: als het andersom was geweest:

Hadden ze lopen janken waarom er alleen maar witte pieten waren. Dan hadden er opeens zwarte pieten moeten komen, die dan in exact dezelfde outfits zouden rondhuppelen, waarover Quinsy nu loopt te janken.

Prachtig, als je zoveel vrije tijd hebt.
pi_131936072
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:16 schreef anonymoussie het volgende:

Het is niet door volwassenen bedacht om het zo te vieren?
Daar kan geen kind wat aan doen, lijkt me duidelijk.
Elk feest is door volwassenen bedacht. Je punt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')