abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131873734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die grote vraag kwam niet van de 'Ollanders' maar van de Amerikanen.. Vergeet niet dat de Nederlanders gewoon tussenhandelaren waren. Ze maakten niemand tot slaaf maar kochten op en verkochten door. Zowel het vraag als het aanbod verhaal kan je dus niet zo maar bij Nederland neerleggen. Dat is veel te kortzichtig.
Ben je nog niet meteen onschuldig in mijn ogen. Net als geen enkel land onschuldig is.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131875194
Personeel met een kleurtje in dienst nemen is duidelijk discriminerend, ze mogen alleen de baas zijn.
pi_131875230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:17 schreef stalybridge het volgende:
Dat beweerde ik ook niet. Hoewel het wel deels eigen vraag was door plantages in Suriname en toen nog Brazilië. Ik stelde enkel dat het karakter veranderde door de trans-Atlantische slavernij en dat de stammenstrijd teveel als excuus wordt gebruikt.
Je draait het om. De Afrikanen (en de nakomelingen van slaven) gebruiken de handel als smoes om zelf geen verantwoording te dragen. Het is pas sinds kort dat er wat tegengas wordt gegeven en er sporadisch eens naar de Afrikanen zelf gewezen wordt.
pi_131877694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 16:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je draait het om. De Afrikanen (en de nakomelingen van slaven) gebruiken de handel als smoes om zelf geen verantwoording te dragen. Het is pas sinds kort dat er wat tegengas wordt gegeven en er sporadisch eens naar de Afrikanen zelf gewezen wordt.
Het gaat mij eerlijk gezegd nog niet eens zo zeer om de schuldvraag, als meer om het hameren op de slachtofferrol door nakomelingen van slaven. Er is immers op enig moment in de geschiedenis met vrijwel ieder "volk" wel een keer op een beestachtige wijze omgesprongen. De meeste voorouders van autochtone Nederlanders zullen in de middeleeuwen waarschijnlijk ook maar gewoon horige of lijfeigene geweest zijn, net zoals ze in latere eeuwen als goedkoop en vervangbaar productiemiddel misbruikt zijn. Hoe hard sommige afstammelingen van slaven ook zeuren, het gros der Nederlanders hoeft helemaal geen boete te doen als het om de slavernij gaat, omdat hun voorouders helemaal nooit in een positie verkeerd hebben dat ze daadwerkelijk van de slavernij geprofiteerd hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_131877919
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het gaat mij eerlijk gezegd nog niet eens zo zeer om de schuldvraag, als meer om het hameren op de slachtofferrol door nakomelingen van slaven. Er is immers op enig moment in de geschiedenis met vrijwel ieder "volk" wel een keer op een beestachtige wijze omgesprongen. De meeste voorouders van autochtone Nederlanders zullen in de middeleeuwen waarschijnlijk ook maar gewoon horige of lijfeigene geweest zijn, net zoals ze in latere eeuwen als goedkoop en vervangbaar productiemiddel misbruikt zijn. Hoe hard sommige afstammelingen van slaven ook zeuren, het gros der Nederlanders hoeft helemaal geen boete te doen als het om de slavernij gaat, omdat hun voorouders helemaal nooit in een positie verkeerd hebben dat ze daadwerkelijk van de slavernij geprofiteerd hebben.
De enige oplossing is een alliantie van de betrokken landen; In Afrika, Portugal, Nederland, GB, Brazilië, Argentinië, USA enz. Schade vergoeding door 3 gelijke delen. 1 voor de verkopers, 1 voor de handelaren , 1 voor de opkopers.
Ik denk dat Afrika er dan bekaaid en genaaid af gaat komen.
Uiteraard kan van 1 slaaf maar 1 totaal vergoeding worden betaald en niet maal zoveel nakomelingen.

Ach dat hele gezever is gewoon een methode om meer gratis geld te bemachtigen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:10:48 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131882159
Terecht.
pi_131882231
Ik snap wel dat die zwarten lopen te balen, in de sinterklaas periode.
Toen ik zelf met kleintjes over straat liep, en opeens op een straathoek een zwarte tegenkwam,
ging er een golfje van opwinding door ons heen: Oh! Zwarte Piet! ... O nee, toch niet...[schaamte!]
Zal wel vaker gebeuren ,neem ik aan.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:24:02 #233
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131882613
Ga maar op de FB pagina van Roet in heten zeggen dat je het niet met hem eens bent.
Je bericht wordt verwijderd en je bent meteen geblokt.
Zegt al genoeg lijkt me :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_131883059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die grote vraag kwam niet van de 'Ollanders' maar van de Amerikanen.. Vergeet niet dat de Nederlanders gewoon tussenhandelaren waren. Ze maakten niemand tot slaaf maar kochten op en verkochten door. Zowel het vraag als het aanbod verhaal kan je dus niet zo maar bij Nederland neerleggen. Dat is veel te kortzichtig.
Klopt en "we" kochten die slaven van arabieren vooral uit turkije en marokko.
En zie je in amrika veel nabestaande uit de slaventijd omdat ze gewoon bleven leven, in de arabische wereld waar veeel langer en veeel meer zwarte slaven zijn gebruikt werden de slaven gedood als ze niet mee rnuttig waren.
Het is dan ook erg vreemd als arabieren positief gediscrimeneerd worden vanwege het slavenverleden.

En dan nog slecht 0.5% van de Nederlanders heeft ooit een slaaf gehad of verhandeld in die tijd. De meeste van die 0.5 waren analfabeten. Ik wens dan ook niet geassocieerd met die zeer kleine minderheid van analfabeten te worden.
pi_131883226
Haha, wat een wartaal.
pi_131884202
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:07 schreef Webschip het volgende:
Sinterklaas is wel een buitenlander. Weet de PVV dat wel?
Je hoort ook zoveel over Spanjaarden die ons overlast opleveren...... (Was Sint nu een Pool, Roemeen, Bulgaar, Albanees, Nigeriaan, Somalier, Kroaat, Servier, Antilliaan, enz..)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:26:11 #237
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131886869
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je hoort ook zoveel over Spanjaarden die ons overlast opleveren...... (Was Sint nu een Pool, Roemeen, Bulgaar, Albanees, Nigeriaan, Somalier, Kroaat, Servier, Antilliaan, enz..)
Sinterklaas is/was een Turk toch ?
Of was hij alleen in Turkije begraven ?

:@
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:42:03 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131887329
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Geboren in Patara (ook Turkije), overleden in Myra.

Van Patara maar Myra stelt qua afstand niet veel voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131887998
Steeds. Maar. Weer.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 6 oktober 2013 @ 01:07:26 #240
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_131889490
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_131889553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ben je nog niet meteen onschuldig in mijn ogen. Net als geen enkel land onschuldig is.
De mensen die schuldig waren zijn allang dood. Of moeten we maar voor eeuwig WOII nadragen aan de Duitsers ?
pi_131890879
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 01:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De mensen die schuldig waren zijn allang dood. Of moeten we maar voor eeuwig WOII nadragen aan de Duitsers ?
Uiteraard mee eens.Had "was"moeten invullen i.p.v is.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_131890915
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geboren in Patara (ook Turkije), overleden in Myra.

Van Patara maar Myra stelt qua afstand niet veel voor.
Was in die tijd nog het Byzantijnse rijk als ik het goed heb. Maar goed. Er komt dus weer een openbare hoorzitting dus waarschijnlijk speelt geld geen rol.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 06-10-2013 03:35:52 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:58:47 #244
132605 kawotski
Il Dottore
pi_131892781
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ja, maar later geemigreerd naar Spanje met zijn boot ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 6 oktober 2013 @ 09:59:43 #245
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_131892800
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 09:58 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja, maar later geemigreerd naar Spanje met zijn boot ;)
Deden meer Turken dat maar :P
  zondag 6 oktober 2013 @ 10:02:54 #246
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131892851
Wel jammer dat die zwarte (je mag geen neger zeggen) direct mensen bant op z'n facebookgroepje, of een half a4-tje aan tekst als standaard reply post als iemand zijn racismeverhaaltjes probeert te ontkrachten.

Standaard wikipedia als source, waar hij waarschijnlijk zelf elke dag een updateje doet. Kanloze jankkneus is het.
Mooi filmpje van Sinterklaas op Aruba, maar dan zegt die neger dat zwarten op Aruba hun geschiedenis niet kennen. Wat een fuckin droeftoeter :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131893111
Het grappige is dat Aruba grappig genoeg geen/nauwelijks slavernij kende (in tegenstelling tot Suriname/Curacao).
Verder mag hij 't toch gewoon racistisch vinden,ongedacht van wat andere mensen op Aruba er van vinden?
pi_131893207
Gemeente Amsterdam voert een psychologische oorlog tegen 'haar' burgers.
Men mis/gebruikt het sinterklaasfeest om nationalistische gevoelens inwoners op te krikken, en zo kan de politiek daar weer een slag uit slaan.
pi_131893286
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:23 schreef Synthercell het volgende:
Gemeente Amsterdam voert een psychologische oorlog tegen 'haar' burgers.
Men mis/gebruikt het sinterklaasfeest om nationalistische gevoelens inwoners op te krikken, en zo kan de politiek daar weer een slag uit slaan.
:')
  zondag 6 oktober 2013 @ 10:45:34 #250
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131893612
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:18 schreef Fides het volgende:
Verder mag hij 't toch gewoon racistisch vinden,ongedacht van wat andere mensen op Aruba er van vinden?
Dat mag hij zeker, maar het is natuurlijk nogal kansloos om iedereen met een andere mening weg te zetten als racist of te bannen, als je zelf zo "vecht" om een einde aan dit maatschappelijke onrecht te maken.
Dictatoriaal bijna. En sneu.

En 21 klachten/3000 likes. Waar heb je het over op bijna 17.000.000 mensen.
Die neger moet gewoon niet zo janken. Als je vraagt wat het probleem precies is, of hij zich als neger identificeert met iemand met zululippen een kroeskop en gouden oorbellen, dan krijg je een lulverhaal dat het daar niet om gaat.

Neu, die zwarte, probeert in NL Amerikaanse toestanden aan te halen. Met z'n "blackface" gezeik. Straks ook geen neger meer, maar het "n-woord". En zwarte piet heet voortaan "getinte medelander". Nu alleen nog even alle liedjes en verhaaltjes aanpassen en klaar, weer wat historie uitgewist.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')