Bedankt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:10 schreef Johnny-V het volgende:
Succes! Heb je wel afleiding voor momenten dat je normaal drinkt?
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef rhubarbje het volgende:
waarom minderen en niet in 1x stoppen?
is dat onder begeleiding bepaald?
Je lichaam wordt er niet vrolijk van.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef rhubarbje het volgende:
waarom minderen en niet in 1x stoppen?
is dat onder begeleiding bepaald?
dat wist ik nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:25 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.
Ik ook niet, mijn moeder is in 1x gestopt, een liter jenever per dag en de nodige hoeveelheid wijn. Ze leeft nogquote:
Ondersteunende medicatie schrijf je in de regel niet aan jezelf voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat wist ik niet
maar mijn vraag ging meer over het tweede deel: of TS begeleiding heeft
want dat lijkt me wel wenselijk
Het was dat of dood.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:36 schreef livelink het volgende:
Een liter jenever per dag? Dat is knap dat ze gestopt is, dan. Succes Spy-freak! Ik hoop echt dat het je gaat lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zou er haast een boek over schrijven!
ondersteunende medicatie op zich is ook geen begeleidingquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ondersteunende medicatie schrijf je in de regel niet aan jezelf voor.
Hm, ik heb zelf net soep gemaakt voor avondeten. En dit kan eigenlijk best wel eens een goede tip zijnquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:27 schreef sturmpie het volgende:
grote pan dunne soep maken, tomaat/ui/preisoep bijvoorbeeld
dat vult lekker
De eerste 24 uur zijn het ergst. Bereid je voor op extreme brakheid met alle gevolgen van dien. Na een dag of drie is het ergste over. Zorg trouwens dat iemand af en toe controleert hoe het met je gaat, je wil niet dat je onwel wordt en dagen later pas gevonden wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:52 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb wel begeleiding maar ik heb besloten om thuis detox te doen.
Succes daarmeequote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:59 schreef Psy-freak het volgende:
Hallo, ik ga vanaf morgen thuis afkicken van de alcohol
ervaring mee?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:07 schreef F1978 het volgende:
[..]
Succes daarmee.... maar mocht het toch niet lukken op termijn, PSYQ is een goede instelling om af te kicken.
Mijn zus wel, en die dronk aardig wat... is nu al 2 jaar vrij van de alcoholquote:
jaquote:
gewoon 1 dag zuipen..rest van de dagen niet..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:03 schreef Psy-freak het volgende:
Minderen om er van af te komen ja. Ik weet dat ik niet 'een paar' pilsjes kan drinken.
Niet met een fles wijn en een paar biertjes per dag. Dat is als je elke dag een liter of meer jenever drinkt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:25 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.
geef maar door! motivatie!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:31 schreef Roellie80 het volgende:
Heftig, Ik weet nog wel een schokkende docu over de alcoholverslaving van een jonge gozer mocht je er behoefte aan hebben
Best vroeg nog. Nou ja het is wel vrijdag.. Maar toch!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:46 schreef Psy-freak het volgende:
Dag 1
Pas net de wijn opengetrokken, brr
Nogal laat voor mij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Best vroeg nog. Nou ja het is wel vrijdag.. Maar toch!
Succes
Ik ben afgekeurd met een angststoornisquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast ik heb precies hetzelfde!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:59 schreef Psy-freak het volgende:
Hallo, ik ga vanaf morgen thuis afkicken van de alcohol. (1 liter wijn en zeker 6 biertjes per dag).
Ik wil hier een aantal keer per dag posten hoe het gaat. Ik ga vanaf morgen minderen (alleen wijn) met ondersteunende medicatie.
Ik ben nu bang, bang voor de realiteit van morgen. De harde geluiden, de oorverdovende stilte die ik mijzelf heb aangeleerd zal mij opbreken. Mijn emoties zullen naar buiten komen, verdriet, geluk en melancholiek. We gaan het zien.
Oxazepam of Ritalinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben afgekeurd met een angststoornis
Okay, wat doe je nu dan om je gedachten te verzetten? Dat je niet aan de alcohol denkt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hetzelfde als altijd, ik moet wel door.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, wat doe je nu dan om je gedachten te verzetten? Dat je niet aan de alcohol denkt?
Dat hielp bij mij niet. Maar bedankt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:31 schreef erikkll het volgende:
R&P / Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #7
balen. succes!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:33 schreef Psy-freak het volgende:
Dat hielp bij mij niet. Maar bedankt.
Ga dan vrijwilligerswerk ofzoiets doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het je lukt, maar gewoon maar wijn er bij blijven drinken is toch geen afkicken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Dag 1, 17:37
Twee wijntjes op, last van afkickverschijnselen maar going strong
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Al geprobeerd, ik ben nu gemotiveerd. Om het zelf te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.
Dit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:11 schreef starla het volgende:
[..]
Dit.
Wat je doet is echt levensgevaarlijk man![]()
Als je na slechts twee wijntjes al begint te onttrekken, dan houdt dat in dat je zwaar, maar echt zwaar lichamelijk afhankelijk bent van dat spul. Zonder begeleiding ga je geheid een delirium tremens krijgen...
ZOEK PROFESSIONELE HULP
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:14 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zei Jacob Veldhuyzen van Zanten ook tegen zijn co-piloot.
Misschien heb ik wel eens veilig op een snelweg gelopen. Dat wil niet zeggen dat ik het nog een keer moet doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.
Je bent een aansteller, dat afkicken zit tussen je oren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Dat zei je vorige keer niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.quote:
Een griepje dus?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.
Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is en weet dan echt niet meer hoeveel dat was.
Een klein griepje van dag of 2 is wel vergelijkbaar.quote:
Het zou voor veel alcoholisten al helpen, denk ik, als je alleen maar drank in slijterijen kan kopen en niet je elke paar dagen in de supermarkt langs de bier- en wijnafdeling moet worstelenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Wat heb je voor angststoornis? Angsten worden er vaak niet beter op de dag na veel alcohol. Het kan elkaar in stand houden dan wel versterken. Volgens mij kan je het beste gewoon helemaal geen drank in huis halen, want je weet zelf dat als het voor handen is en je hebt wat op dat het moeilijk is om vanaf te blijven.
Zoe iets wat je kan afleiden. Wordt lid van de sportschool zodat je daar een uurtje kan gaan sporten.
Welnee, mijn moeder had een complete route, de ene dag die winkel, de volgende dag de andere winkel en zo ging ze de hele woonplaats in de rondte.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:29 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Het zou voor veel alcoholisten al helpen, denk ik, als je alleen maar drank in slijterijen kan kopen en niet je elke paar dagen in de supermarkt langs de bier- en wijnafdeling moet worstelen
Maar wat nou als je clean bent, maar de verleiding moeilijk kan weerstaan, maar slijterijen uit de route mijd?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Welnee, mijn moeder had een complete route, de ene dag die winkel, de volgende dag de andere winkel en zo ging ze de hele woonplaats in de rondte.
slijterijen zitten vaak in supermarkten gemeubeld, das best lastig boodschappen doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:37 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Maar wat nou als je clean bent, maar de verleiding moeilijk kan weerstaan, maar slijterijen uit de route mijd?
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.
Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is en weet dan echt niet meer hoeveel dat was.
De grootste onzin vertel jij, lichamelijk afkicken werkt voor iedereen hetzelfde, geestelijk afkicken is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De mate waarin iemand last krijgt van afkickverschijnselen is per persoon verschillend. Het heeft niet alleen met de hoeveelheid maar bijvoorbeeld ook met de duur van het gebruik te maken. De mate waarin iemands lichaam afhankelijk wordt van de alcohol speelt mee, dit verschilt per persoon, het ene lichaam werkt nou eenmaal niet hetzelfde als het andere.
En de opmerking dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weer hoeveel dat was slaat al helemaal nergens op. Iemand is alcoholist als hij niet zonder alcohol kan, of dit nou 3 of 30 drankjes zijn maakt niet uit, het gaat om de afhankelijkheid niet om de hoeveelheid.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De mate waarin iemand last krijgt van afkickverschijnselen is per persoon verschillend. Het heeft niet alleen met de hoeveelheid maar bijvoorbeeld ook met de duur van het gebruik te maken. De mate waarin iemands lichaam afhankelijk wordt van de alcohol speelt mee, dit verschilt per persoon, het ene lichaam werkt nou eenmaal niet hetzelfde als het andere.
En de opmerking dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weer hoeveel dat was slaat al helemaal nergens op. Iemand is alcoholist als hij niet zonder alcohol kan, of dit nou 3 of 30 drankjes zijn maakt niet uit, het gaat om de afhankelijkheid niet om de hoeveelheid.
halfverwege, wat een goed teken isquote:
Aan het einde van de avond heb jij 'm leeg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
halfverwege, wat een goed teken is
Bron?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
De grootste onzin vertel jij, lichamelijk afkicken werkt voor iedereen hetzelfde, geestelijk afkicken is een ander verhaal.
Volgens jouw definitie is half Nederland alcoholist.
Daarmee bevestig je zelf dit:"Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:42 schreef madam-april het volgende:
Niet iedereen die regelmatig/vaak drinkt is ook daadwerkelijk afhankelijk van de alcohol. Dus iemand kan vaak drinken maar heel goed instaat zijn om het te laten staan, die persoon is dan wel een overmatige drinker maar geen alcoholist.
Ik vind het heel knap van je! Is er trouwens wel iemand in jouw omgeving die regelmatig langskomt om te kijken hoe het gaat? En laat je je bloeddruk twee keer per dag (bijv. bij de huisarts) controleren?(dit is wel verstandig omdat je dan goed in de gate kan houden hoe jouw lichaam reageert op het afkicken)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
halfverwege, wat een goed teken is
Helemaal niet, een alcoholist is afhankelijk van alcohol of dit nou 3 of 30 drankjes zijn doet er niet toe. Als iemand 3 drankjes per dag moet drinken, dan is die persoon alcoholist, als iemand 30 drankjes per dag drinkt maar dit niet moet, dan is die persoon geen alcoholist.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je zelf dit:"Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is"
dankje manquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
De avond is nog niet voorbij. Die fles gaat nog leeg.
Iemand die 3 drankjes per dag drinkt is gezond bezig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Helemaal niet, een alcoholist is afhankelijk van alcohol of dit nou 3 of 30 drankjes zijn doet er niet toe. Als iemand 3 drankjes per dag moet drinken, dan is die persoon alcoholist, als iemand 30 drankjes per dag drinkt maar dit niet moet, dan is die persoon geen alcoholist.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
De avond is nog niet voorbij. Die fles gaat nog leeg.
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:52 schreef madam-april het volgende:
[..]Echt een misselijke opmerking!
Wat probeer je hier nou mee te bereiken?
Droom jij lekker verder..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iemand die 3 drankjes per dag drinkt is gezond bezig.
Ah, een kennerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.
Voor sommige mensen werkt geleidelijk stoppen wel, het is voor iemand die thuis stopt overigens veiliger om geleidelijk te stoppen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.
Genoeg info over te vinden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Droom jij lekker verder..
Ik wacht trouwens nog steeds op een bron die bewijst dat lichamelijk afkicken voor iedereen hetzelfde is.
Ik zie nog steeds geen bron..quote:
bronquote:Lichamelijk afkicken
Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De ontwenningsverschijnselen kunnen per persoon iets verschillen. De eerste dagen zijn deze vaak het hevigst. Dit is afhankelijk van hoe lang en hoeveel er gedronken is, de lichamelijke conditie en gevoeligheid.
Ow jee, het kan iets verschillen, kortom bij iedereen bijna hetzelfde, de hoeveelheid maakt het meeste verschil en bij TS is dat een eitje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen bron..
Oke dan geef ik wel een bron..
[..]
bron
Nadeel van laat beginnen is, is dat je de schade gaat inhalen omdat "het mag"....Heb je nu echt een stuk minder op dan dat je normaal zou ophebben op dit tijdstip?quote:
Dan is de alcoholist gezonder bezigquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Helemaal niet, een alcoholist is afhankelijk van alcohol of dit nou 3 of 30 drankjes zijn doet er niet toe. Als iemand 3 drankjes per dag moet drinken, dan is die persoon alcoholist, als iemand 30 drankjes per dag drinkt maar dit niet moet, dan is die persoon geen alcoholist.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ow jee, het kan iets verschillen, kortom bij iedereen bijna hetzelfde, de hoeveelheid maakt het meeste verschil en bij TS is dat een eitje.
Een liter wijn en 6 biertjes per dag kun je zonder probleem in 1 keer met stoppen.
2 kratten bier of flessen sterke drank per dag wordt een ander verhaal.
De een krijgt alleen last van trillende handen enz. en de ander krijgt last van dilerium tremens, dat is 'iets verschil' maar wel een significant verschil.quote:In volgorde van ernst komt het meest voor:
-Trillende handen, transpireren, misselijk, slecht slapen, vermoeid, onrustig, verhoogde bloeddruk, spierkramp, gespannen zijn. Dit komt meestal de eerste week voor. Met uitzondering van het slechte slapen en gespannen zijn, moeten de klachten na een paar dagen af gaan nemen.
-Angstig, somber en lusteloos gevoel. Deze klachten kunnen langer aanhouden.
-Toevallen of insult: een korte periode van bewustzijnsverlies al dan niet met heftige krampen. Dit komt niet zo vaak voor en treedt vooral op in de eerste week na het stoppen met drinken.
-Delirium tremens: verlaagd bewustzijn met hallucinaties. Dit komt niet vaak voor en openbaart zich meestal binnen een week na het stoppen met drinken.
-Vitamine B gebrek: door drinken van alcohol en een slecht eetpatroon wordt minder vitamine B1 door het lichaam opgenomen. Bij een tekort kunnen vermoeidheid, zenuwontstekingen en spierverlammingen ontstaan. Het is het aan te raden om bij het stoppen met alcoholgebruik extra vitamine B in te nemen.
Dat staat in de info die jij deskundig niet volledig plaatst.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:35 schreef madam-april het volgende:
[..]
[..]
De een krijgt alleen last van trillende handen enz. en de ander krijgt last van dilerium tremens, dat is 'iets verschil' maar wel een significant verschil.
En waar zie jij staan dat de hoeveelheid het meeste verschil maakt?
Quote het stuk waar dat staat dan eens..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat staat in de info die jij deskundig niet volledig plaatst.
En dilerium tremens is totaal niet aan de orde bij TS, daar is veel meer voor nodig.
Dit staat er: Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De ontwenningsverschijnselen kunnen per persoon iets verschillen. De eerste dagen zijn deze vaak het hevigst. Dit is afhankelijk van hoe lang en hoeveel er gedronken is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Quote het stuk waar dat staat dan eens..
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dit staat er: Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De ontwenningsverschijnselen kunnen per persoon iets verschillen. De eerste dagen zijn deze vaak het hevigst. Dit is afhankelijk van hoe lang en hoeveel er gedronken is.
Heb je zelf gepost muts.
En dan zeg jij tegen mij dat ik 'deskundig' niet alles info plaats?quote:Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De ontwenningsverschijnselen kunnen per persoon iets verschillen. De eerste dagen zijn deze vaak het hevigst. Dit is afhankelijk van hoe lang en hoeveel er gedronken is, de lichamelijke conditie en gevoeligheid.
Die madam hangt graag de dramaqueen uit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:56 schreef moussy het volgende:
Voor een dilerium tremens moet je al bijna op sterk water lopen, die komt heus niet zo maar aanwapperen bij een fles wijn en wat bier.
Een schop onder je reet heb je nodig om de dag zinvol te besteden dan kun jij gewoon stoppen.quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een schop onder je reet heb je nodig om de dag zinvol te besteden dan kun jij gewoon stoppen.
Wat je nu aan het doen bent is jezelf voor de gek houden.
Want mensen die wel werken of dagbesteding hebben kunnen geen alcoholist zijnquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een schop onder je reet heb je nodig om de dag zinvol te besteden dan kun jij gewoon stoppen.
Wat je nu aan het doen bent is jezelf voor de gek houden.
En wat heeft dat met TS te maken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:06 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Want mensen die wel werken of dagbesteding hebben kunnen geen alcoholist zijn![]()
Wordt juist vaak misbruikt door mensen die veel werken tegen de stress en spanning van het dagelijkse leven
Jij zegt dat TS geen alcoholist zou zijn als hij wel werk had of iets te doen en ik zeg dat er niets mee te maken hoeft te hebbenquote:
Dat zei ik ook niet. Ik gaf alleen aan dat de ontwenningsverschijnselen per persoon verschillen en dat dit verschil niet alleen aan de hoeveelheid ligt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:56 schreef moussy het volgende:
Voor een dilerium tremens moet je al bijna op sterk water lopen, die komt heus niet zo maar aanwapperen bij een fles wijn en wat bier.
Waar staat dan dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weet hoeveel hij heeft gedronken en waar staat dat de lichamelijke afkickverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:55 schreef sig000 het volgende:
Ga hier maar eens lezen, zal zeer verhelderend voor je zijn: http://alcoholengezondheid.nl/
TS wil van af van alcoholgebruik en wanneer hij dat op deze manier gaat aanpakken en verder niets aan zijn situatie gaat veranderen is voor mij de afloop voorspelbaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:13 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Jij zegt dat TS geen alcoholist zou zijn als hij wel werk had of iets te doen en ik zeg dat er niets mee te maken hoeft te hebben
Dat heeft meer met je wilskracht dan je dagbesteding te makenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
TS wil van af van alcoholgebruik en wanneer hij dat op deze manier gaat aanpakken en verder niets aan zijn situatie gaat veranderen is voor mij de afloop voorspelbaar.
dat jij er niet af kan blijven is niet mijn probleemquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
TS wil van af van alcoholgebruik en wanneer hij dat op deze manier gaat aanpakken en verder niets aan zijn situatie gaat veranderen is voor mij de afloop voorspelbaar.
Jij hebt een probleem, ik niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
dat jij er niet af kan blijven is niet mijn probleem
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:20 schreef sig000 het volgende:
[..]
Jij hebt een probleem, ik niet.
Probeer het maar eens, morgen gewoon helemaal niets drinken.
Hoeveel zit er nu nog in de fles wijn?quote:
Niet helemaal, je moet inderdaad wel willen stoppen maar dat het vaak niet lukt ligt niet aan een gebrek aan wilskracht. Alcoholisme (net als alle verslavingen) is een ziekte met lichamelijke en psychische symptomen, een van die symptomen is het niet kunnen stoppen met drinken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:18 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Dat heeft meer met je wilskracht dan je dagbesteding te maken
Wat een kansloos figuur ben jij..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hoeveel zit er nu nog in de fles wijn?
Ga jij nu maar zoete broodjes bakken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat een kansloos figuur ben jij..![]()
Maar ga je nog antwoord geven? Ik heb namelijk nog steeds geen bron gezien die jouw uitspraken ondersteunt..
Lastig hè.. onzin onderbouwenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ga jij nu maar zoete broodjes bakken.
Heb je die site met fatsoenlijke info al helemaal gelezen?quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Heb je die site met fatsoenlijke info al helemaal gelezen?
Trouwens verwijst jouw bron naar mijn bron voor info over alcoholisme..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:15 schreef madam-april het volgende:
[..]
Waar staat dan dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weet hoeveel hij heeft gedronken en waar staat dat de lichamelijke afkickverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn?
Voor de simpele info ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:52 schreef madam-april het volgende:
[..]
[..]
Trouwens verwijst jouw bron naar mijn bron voor info over alcoholisme..
Goed punt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zeg jullie 2, hoe helpen jullie TS met dat gekibbel?
Dat kan alleen TS zelf.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zeg jullie 2, hoe helpen jullie TS met dat gekibbel?
De rest van de fles leeggooien nu.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:18 schreef Psy-freak het volgende:
Halve fles wijn gedronken en ik ga nu proberen te slapen.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:18 schreef Psy-freak het volgende:
Dat lukt wel met een halve fles opquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:18 schreef Psy-freak het volgende:
Geef die jongen gewoon een kans johquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:45 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Dat lukt wel met een halve fles op![]()
Drink je de wijn uit kleine, grote glazen of uit de fles?
Kortom, de student die elke donderdag en vrijdagavond bezopen wordt, en zaterdag misschien ook nog wel, is al een beginnend alcoholist. Zeker als hij doordeweeks merkt, dat bij de TV na het studeren hij nog wel een biertje lust.quote:Sociale drinker
De sociale drinker heeft weinig problemen met alcohol en wijdt er niet veel aandacht aan. Een sociale drinker heeft zijn drankgebruik onder controle. Voor deze mensen is het drinken van alcohol van secundaire betekenis. De interactie met andere mensen bij het feestje, de maaltijd, de conversaties zijn interessant, niet het drinken van alcohol. Toch kan hij of zij onbedoeld meer drinken dan voorgenomen is. Dit komt doordat na het nuttigen van alcohol de manier van denken verandert. Een sociale drinker kan zich voornemen twee biertjes te nemen, omdat hij of zij nog moet rijden, maar in sommige gevallen zullen het er toch drie worden of soms meer. Er zijn ook nogal wat mensen die denken hun alcoholgebruik onder controle te hebben, maar toch excuses gebruiken zoals: "het is al een uur geleden dat ik de laatste heb genomen, dus ik kan wel rijden".
Eerste stadium
Het eerste stadium van alcoholisme ervaart men wanneer men problemen heeft gerelateerd aan alcoholgebruik. Men gaat soms stiekem drinken, zich schuldig voelen over het drinken en er veel aan denken. Familie en vrienden beginnen zich zorgen te maken over de consumptie van alcohol. Drinken tot men helemaal dronken is, achteraf het zich niet herinneren, de zogenaamde black-out en toenemende tolerantie (meer moeten drinken voor hetzelfde effect) zijn de eerste tekenen van alcoholisme. Men begint het gezelschap te zoeken van de zwaardere drinkers en activiteiten te mijden waar geen alcohol wordt gedronken. Men krijgt problemen op het werk, zoals laatkomen of taken niet goed uitvoeren. Vooral gevoelige personen krijgen hevige angst en spanning als ontwenningsverschijnsel wat pas verdwijnt na het nuttigen van meerdere consumpties. Ook een tremor ( beven/trillen met onder andere de handen) komt vaak voor, vooral als men ook niet (meer) voldoende eet.
Middenstadium
Het middenstadium van alcoholisme kenmerkt zich door een steeds meer onbeheersbare levenssituatie. De alcoholist blijft echter ontkennen dat er problemen zijn. Er wordt steeds meer gedronken dan de bedoeling was. Er wordt gedronken om schuldgevoelens of gevoelens van depressie en ongemak te onderdrukken. En 's morgens om een kater en ontwenningsverschijnselen, zoals beven en hevige angst, te voorkomen of te verminderen. Een arts zal suggereren dat alcoholconsumptie moet stoppen. De persoon zal het proberen, maar vaak zonder succes. Er is vaak sprake van verlies van baan, medische problemen en familieproblemen.
Gevorderd stadium
In het late stadium van alcoholisme is het dagelijkse leven geheel onbeheersbaar. Medische problemen zoals leveraantasting, pancreatitis, zenuw- en spierschade, hoge bloeddruk en interne bloedingen kunnen het gevolg zijn. Het hart en de hersenen worden aangetast met als resultaat hartaanvallen of beroerte. Ook is er een toename van depressie, slapeloosheid en zelfmoordneigingen. Psychische stoornissen zoals achtervolgingswaanzin kunnen ontstaan, welke overigens meestal weer verdwijnen als men is afgekickt van de alcohol. Een epileptisch insult bij het plotseling staken van alcoholgebruik kan bij alcoholisten voorkomen. Sommige alcoholisten worden hevig bevend wakker en hebben 's nachts al een glas met bijvoorbeeld jenever klaargezet omdat zij door het beven 's ochtends de fles niet meer open kunnen krijgen. Pas na het drinken van een tot drie glazen komt het beven weer tot rust en moet de alcoholist vaak weer op pad naar de slijterij. De volgende dag herhaalt het hele ritueel zich weer. Vaak hebben zware alcoholisten nog maar een of twee uur per dag plezier van de alcohol. De rest van de dag zijn ze bezig de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan en om zich staande te houden en het voor de buitenwereld te verbergen. Vaak is er nog maar weinig contact met familie of vrienden en zit men achter de gesloten gordijnen of in de kroeg te 'zuipen'. Soms verwaarloost de alcoholist zichzelf of komt op straat terecht. Dit zijn vaak de mensen die als 'alcoholist' worden gezien terwijl er veel meer alcoholisten zijn, die het verborgen proberen te houden en vaak nog onderdak en nette kleren hebben. Bij hardnekkig alcoholisme eindigt het tenslotte in aandoeningen zoals levercirrose vaak eindigend met de dood. Ook het syndroom van Korsakov, ook wel bekend als alcoholdementie komt veel voor bij zware alcoholisten. Dit tast vooral het kortetermijngeheugen aan. Soms vergeet men dat men geen alcohol meer kan drinken en zitten mensen met korsakov gerust aan een biertje of aan een andere alcoholische drank zonder de gevolgen te overzien.
Denk dat je beter de DSM criteria kunt hanteren dan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:49 schreef Godshand het volgende:
Ik zat even te kijken wat nu de definitie van alcoholisme is.
Dat is dat je dus afhankelijk van alcohol bent.
Maar dat gaat heel geleidelijk.
Inderdaad is daarmee half Nederland een alcoholist.
Van Wikipedia:
[..]
Kortom, de student die elke donderdag en vrijdagavond bezopen wordt, en zaterdag misschien ook nog wel, is al een beginnend alcoholist. Zeker als hij doordeweeks merkt, dat bij de TV na het studeren hij nog wel een biertje lust.
Een hoop komen gelukkig niet verder dan dat stadium: werk vraagt veel, kinderen komen eraan en men neemt zijn verantwoordelijkheid: de krat bier wordt niet meer gekocht, uitgaan stopt en een fles wijn wordt alleen open getrokken bij de maaltijd als oma jarig is, of zelfs helemaal niet.
Dus de raaskaller die zegt dat een alcoholist "Flessen wijn leegdrinkt, en dan niet meer weet wat hij heeft gedronken" is inderdaad een alcoholist, maar de bouwvakker die na het werk 3 pilsjes drinkt en vanaf donderdag al lam is, die man ook, alleen in een beginnend stadium.
In het beginstadium stoppen is makkelijker dan als je ver heen bent en je trillend je wodka 's nachts inschenkt..
quote:Middelenverslaving wordt gediagnosticeerd als 3 of meer van de volgende symptomen zich tegelijkertijd voordoen binnen 12 maanden:
1) Tolerantie treedt op, dat wil zeggen dat er steeds meer van het verslavende middel nodig is om het gewenste effect te bereiken of dat steeds minder effect optreedt bij het gebruik van eenzelfde hoeveelheid van het verslavende middel
2) Er treden ontwenningsverschijnselen op, specifiek voor dat middel, of er worden gelijksoortige middelen genomen om de ontwenningsverschijnselen het hoofd te bieden.
3) Het middel wordt in steeds grotere hoeveelheden genomen, over een langere tijd dan eigenlijk de bedoeling was
4) Er is de drang om te stoppen met het middel, verschillende (mislukte) pogingen zijn ondernomen om te stoppen, te minderen
5) Veel tijd wordt gestoken in het verkrijgen van het middel en/of het gebruiken van het middel
6) Belangrijke sociale activiteiten, werk en/of vrijetijdsbesteding worden opgegeven of verminderd voor het middelengebruik
7) Ook al weet de persoon dat het middel dat wordt genomen zorgt voor fysieke of psychologische aandoeningen of verslechtering daarvan, hij of zij blijft doorgaan met het gebruik ervan.
Wat zou je normaalgesproken op een zaterdag rond deze tijd achter de kiezen hebben?quote:
een hele fles wijn (liter) en 2 biertjes ongeveerquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:54 schreef APK het volgende:
[..]
Wat zou je normaalgesproken op een zaterdag rond deze tijd achter de kiezen hebben?
Doe je vandaag nog iets om het verminderen te vereenvoudigen of zit je echt naar de klok te loeren tot je weer een glaasje in mag schenken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
een hele fles wijn (liter) en 2 biertjes ongeveer
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:18 schreef APK het volgende:
[..]
Doe je vandaag nog iets om het verminderen te vereenvoudigen of zit je echt naar de klok te loeren tot je weer een glaasje in mag schenken?
En wat is eigenlijk het uiteindelijke doel?
Vier glazen wijn per dag oid?
Een week lijkt mij vrij snel, maar het moet zeker mogelijk zijn als je gemotiveerd bent.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.
Ik wil in een week 0 drinken. Echt ervanaf zijn.
niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je het enorm versimpelt en dat je hier meer hulp bij nodig gaat hebbenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.
Ik wil in een week 0 drinken. Echt ervanaf zijn.
Jazeker, al ben ik wel beroerd van de afkickverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:30 schreef APK het volgende:
[..]
Een week lijkt mij vrij snel, maar het moet zeker mogelijk zijn als je gemotiveerd bent.
Good luck!
Probeer je inmiddels al dingen te doen die normaalgesproken onmogelijk waren om een beetje trots op te bouwen?
Doe ik ook...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:03 schreef watheet het volgende:
Wat is de reden dat je naar de klok moet loeren? Kun je niet gewoon een flink stuk wandelen of iemand bezoeken ofzo?
Ik heb een angststoornis. D emedicatie die ik gebruik daarvoor werkt alleen goed zonder alcohol.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je het enorm versimpelt en dat je hier meer hulp bij nodig gaat hebben
waar kun je met een halve fles op niet naar buiten dan? En over een week magisch wel?
Ik ken mijzelf het bestequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry ik denk niet dat medicatie nemen an sich een oplossing is
niet om af te kicken en niet om je stoornis het hoofd te bieden
en volgens mij word dit ondersteunt door onderzoeken
Afkickverschijnselen na een halve liter wijn?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:33 schreef Psy-freak het volgende:
Jazeker, al ben ik wel beroerd van de afkickverschijnselen.
Zoals ik het lees gebruikt hij medicatie tegen een angststoornis en niet tegen ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry ik denk niet dat medicatie nemen an sich een oplossing is
niet om af te kicken en niet om je stoornis het hoofd te bieden
en volgens mij word dit ondersteunt door onderzoeken
eerder in het topic heeft hij het over ondersteuning d.m.v. medicatie bij het afkickenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef APK het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gebruikt hij medicatie tegen een angststoornis en niet tegen ontwenningsverschijnselen.
Die medicatie werkt niet -of minder goed- als hij erbij drinkt en dus probeert hij te stoppen met drinken.
Oh, ik heb net voor de zekerheid even snel teruggelezen maar dat kwam ik niet tegen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
eerder in het topic heeft hij het over ondersteuning d.m.v. medicatie bij het afkicken
Had je gisteren al met die halve fles wijn moeten doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:04 schreef Psy-freak het volgende:
Ik kwam net een fles Juttertje tegen. Ik heb 'm leeggegooid
Jij kan het weten he?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Had je gisteren al met die halve fles wijn moeten doen.
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.quote:
Ah tuurlijk...met mensen zoals TS. Ik denk eerder met jezelf, en dat je daarom zo heftig reageert.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.
Dat mag jij denken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ah tuurlijk...met mensen zoals TS. Ik denk eerder met jezelf, en dat je daarom zo heftig reageert.
Het is gister wel duidelijk geworden dat er niks van af weet en er niks van begrijpt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.
Denk je echt dat je antwoord krijgt?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
OT: Hoeveel heeft TS in huis voor morgen?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
10 flessen vodka nou goedquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in cokequote:
Ben je kind van een alcoholist geweest? Zou je vijandelijke houding uitleggen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in coke
jammer dat we alleen zeggen dat je het verpest met je negatieve houding.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:32 schreef sig000 het volgende:
Dit is een openbaar forum en ik post wat en waar ik wil.
Wat probeer jij precies te bereiken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in coke
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:16 schreef Slaap_Zak het volgende:
Met elk topic van TS dalen we dieper af in het donkere ravijn van zijn mentale retardatie
Zo ja, wat dan nog? Je post hier duidelijk niet om TS te helpen maar vanwege je eigen frustratie. Hopelijk lucht het op, dan is er ten minste iemand bij gebaat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:57 schreef sig000 het volgende:
Verdiep je even in TS topics en je weet dat zijn probleem niet de alcohol is.
Ik begrijp sig ook niet btw.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo ja, wat dan nog? Je post hier duidelijk niet om TS te helpen maar vanwege je eigen frustratie. Hopelijk lucht het op, dan is er ten minste iemand bij gebaat.
Leg ik het uit, TS zoekt aandacht, in KLB lukt dat niet dus dan maar in R&P.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik begrijp sig ook niet btw.
Negatieve aandacht is ook aandacht. Dus ook dan kan je beter wegblijven.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Leg ik het uit, TS zoekt aandacht, in KLB lukt dat niet dus dan maar in R&P.
daar sluit ik me bij aanquote:Op zondag 6 oktober 2013 01:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Negatieve aandacht is ook aandacht. Dus ook dan kan je beter wegblijven.
Jij hebt blijkbaar precies dezelfde negatieve aandacht nodig.quote:
Ik heb zo' idee dat amper voor jou toch wat anders betekent dan voor mij.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
Terugval gehad gister maar vandaag amper gedronken
Hoe serieus was de terugval gisteren?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
nee dat niet maar je gedragen zoals je hier doet is gewoon trollen, dus je hebt de keuze, normaal doen of je posts verdwijnenquote:Op zondag 6 oktober 2013 02:02 schreef sig000 het volgende:
Het is de bedoeling van dit subforum om mee te lullen met TS en 'm veel sterkte te wensen?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:59 schreef Dastan het volgende:
Natuurlijk is het in het begin klote en ik voel me nu ziek, maar mijn wilskracht is groot en het idee dat ik bij een borrel weer helemaal opnieuw moet beginnen weerhoudt mij ervan te drinken.
Succes.
Ja TS, hoe gaat het ermee?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
Is ook een broodje aap verhaal.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook niet, mijn moeder is in 1x gestopt, een liter jenever per dag en de nodige hoeveelheid wijn. Ze leeft nog
Omdat jij het nog nooit hebt gemerkt is het een broodje aapverhaal?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Is ook een broodje aap verhaal.
Plotseling stoppen zou bv epileptische aanvallen kunnen veroorzaken.
Nooit wat van gemerkt
Ik wel. Zie ze regelmatig stuiterend op de SEH binnenkomenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
Nooit wat van gemerkt
Ja want als jij tijdens jouw ene keer afkicken er geen last van hebt gehad is het meteen onzinquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt
Het kan voorkomen ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt
je lichaam is gewend om de alcohol toe moeten verwerken, bij alcoholisme is het zo dat het lichaam al anti stoffen maakt, voor er drank in zit, doordat er minder of geen alcohol in komt, krijg je de lichamelijke afkickverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Afkickverschijnselen na een halve liter wijn?
whuut? Ik dacht dat jij 16 was of zoquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
je lichaam is gewend om de alcohol toe moeten verwerken, bij alcoholisme is het zo dat het lichaam al anti stoffen maakt, voor er drank in zit, doordat er minder of geen alcohol in komt, krijg je de lichamelijke afkickverschijnselen.
Succes psy, ik weet hoe het is om te stoppen. En mag met trots zeggen dat ik meer dan 10 jaar herstellend ben. Met hier en daar een terug val, maar nooit langer dan een dag.
Sowieso.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Gezien de stilte denk ik dat hij gestopt is met stoppen
Dan hebben de mensen die ik ken, mazzel gehad, allemaal cold turkey gestopt, gelukkig geen last van stuipen gehad..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 02:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het kan voorkomen ja.
Betekent niet dat iedereen dat krijgt. Maar genoeg die er op de SpoedEisende Hulp meekomen, zoals Starla al zei.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
whuut? Ik dacht dat jij 16 was of zo
dat denk ik ook wel..quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Dus niet sober, zo?quote:
Mijn grapje missenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:21 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dat hij weer aan de fles is.
ik vond hem grappigquote:
quote:
do tell more!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef BlueMage het volgende:
Nou kan ik me ook iets herinneren van dat TS een gevangenisstraf boven het hoofd hing, misschien is dat wel de verklaring voor z'n afwezigheid?
Idd wel de oplossingquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
Je kunt gewoon zien dat hij iets meer dan 8 uur geleden nog online is geweest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:43 schreef b4kl4p het volgende:
Ik vraag me serieus wel af wat er met TS gebeurt is, en hoop dat hij nog durft te reageren, want een terugval is niet het einde mits je eruit weet te komen. Een reactie zou al een eerste stap zijn.
ooh nederlandse gevangenissen zijn zo spannend toch niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In een ideale wereld ja ...
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:51 schreef djkoelkast het volgende:
Een soort R&P / Hoop gaat stoppen met drinken. ?
En toch is het wel zo dat je die mentaliteit moet hebben... erkenning van je verslaving.. en gek genoeg het helpt als je het als verslaafde doet voor iemand of iets anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?
Maar goed toont maar weer eens aan hoe ontzettend moeilijk het is om het roer "gewoon" even 180 graden om te gooien. Imho kan dat alleen stapje voor stapje.
Middelen eruit, en rustig afwachten totdat je stabiliseert en dan langzaam activiteiten gaan ontplooien die je zonder drank gaat doen. Het lukt de meesten in iedergeval niet door er een wilskracht bom tegenaan te gooien en te zeggen: en NU is het afgelopen.
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.quote:Komt nog eens bij dat er een taboe op verslavingen ligt. bv
"Wil je een biertje?"
"Nee ik drink niet meer!"
"Wat saai man"
Er is niemand die inziet hoe ongelooflijk moeilijk die 2e zin is voor een verslaafde. Maar goed ik blijf erbij, ga naar de huisarts, zoek hulp en pak er een medicijn als refusal bij.
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.
Dan komt vaak de vraag: Waarom niet?
mijn antwoord is standaard: "ik kan net zoveel lol hebben zonder drank als jullie met drank. zelfs wel meer, als jullie dronken zijn"
Daarbij komt dat je in het begin als je net gestopt bent vaak niet eens op stap gaat.. dat heeft bij mij een hele tijd geduurd en als ik ging, ging ik alleen met iemand die 100% vertrouwde.. en dan gaf ik mijn geld aan die persoon, zodat ik niet in de verleiding kon komen.
En nee, een verslaafde houdt het echt niet bij 1 drankje... no fucking way!
die wil meer.. en meer... en meer...
Ik ben wel eens op stap gegaan en heb ik met mezelf afgesproken dat ik 1 drankje mocht...
dat is nog moeilijker dan niet drinken..
Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik me ook vaak schuil achter "ik ben bob, ik rij, dus druk niet"quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.
Misschien is het nog te vers maar ik vind dat wel vervelend, het heeft me veel moeite gekost. Iets wat voor een ander dood normaal is.
Dat is goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Sorry, ik ben er weer. Pff, dat was een zware tijd maar ik ben CLEAN!
Elke keer dan denk ik weerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden sowieso, ik voel me heerlijk.
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.quote:
Knap dan zeg, probeer het vol te houdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nou, nu maar je mod sollicitatie de deur uitdoenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee. ben intens verdrietigquote:
moet je ff doorheen, heb je psychologische hulp? zit je alleen of heb je een sociale cirkel?quote:
We zijn een week verder. Hoe voel je je nu?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |