abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:10:05 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_132334469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus niet sober, zo?
:D
pi_132338865
Ik vraag me serieus wel af wat er met TS gebeurt is, en hoop dat hij nog durft te reageren, want een terugval is niet het einde mits je eruit weet te komen. Een reactie zou al een eerste stap zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_132339570
Nou kan ik me ook iets herinneren van dat TS een gevangenisstraf boven het hoofd hing, misschien is dat wel de verklaring voor z'n afwezigheid?
Hallon!
pi_132339612
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef BlueMage het volgende:
Nou kan ik me ook iets herinneren van dat TS een gevangenisstraf boven het hoofd hing, misschien is dat wel de verklaring voor z'n afwezigheid?
do tell more!!

Nou ja dan moet hij wel cold turkey
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_132339647
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

do tell more!!

Idd wel de oplossing :') alhoewel ik van horen zeggen heb dat je in de gevangenis alles kunt krijgen als je het goed weet te regelen. Van horen zeggen he? :@ Oh en volgens mij worden posts over TS z'n "verleden" hier weggemod maar er was iets met brandstichting en stalking oid. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
pi_132339653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

do tell more!!

In een ideale wereld ja ...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:48:30 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132341916
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:43 schreef b4kl4p het volgende:
Ik vraag me serieus wel af wat er met TS gebeurt is, en hoop dat hij nog durft te reageren, want een terugval is niet het einde mits je eruit weet te komen. Een reactie zou al een eerste stap zijn.
Je kunt gewoon zien dat hij iets meer dan 8 uur geleden nog online is geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132341964
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

In een ideale wereld ja ...
ooh nederlandse gevangenissen zijn zo spannend toch niet? :@
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:51:12 #234
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_132342020
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_132351295
quote:
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?

Maar goed toont maar weer eens aan hoe ontzettend moeilijk het is om het roer "gewoon" even 180 graden om te gooien. Imho kan dat alleen stapje voor stapje.

Middelen eruit, en rustig afwachten totdat je stabiliseert en dan langzaam activiteiten gaan ontplooien die je zonder drank gaat doen. Het lukt de meesten in iedergeval niet door er een wilskracht bom tegenaan te gooien en te zeggen: en NU is het afgelopen.

Komt nog eens bij dat er een taboe op verslavingen ligt. bv

"Wil je een biertje?"

"Nee ik drink niet meer!"

"Wat saai man"

Er is niemand die inziet hoe ongelooflijk moeilijk die 2e zin is voor een verslaafde. Maar goed ik blijf erbij, ga naar de huisarts, zoek hulp en pak er een medicijn als refusal bij.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:08:26 #236
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132353960
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:22 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?

Maar goed toont maar weer eens aan hoe ontzettend moeilijk het is om het roer "gewoon" even 180 graden om te gooien. Imho kan dat alleen stapje voor stapje.

Middelen eruit, en rustig afwachten totdat je stabiliseert en dan langzaam activiteiten gaan ontplooien die je zonder drank gaat doen. Het lukt de meesten in iedergeval niet door er een wilskracht bom tegenaan te gooien en te zeggen: en NU is het afgelopen.
En toch is het wel zo dat je die mentaliteit moet hebben... erkenning van je verslaving.. en gek genoeg het helpt als je het als verslaafde doet voor iemand of iets anders.
Je moet het voor jezelf doen, maar een verslaafde vindt zichzelf niet veel waard, dus boeit het hem/haar niet.
Heb je als verslaafde een familielid of persoon of dier.. die afhankelijk lijkt te zijn van jou.. neem je sneller verantwoording door te stoppen.

quote:
Komt nog eens bij dat er een taboe op verslavingen ligt. bv

"Wil je een biertje?"

"Nee ik drink niet meer!"

"Wat saai man"

Er is niemand die inziet hoe ongelooflijk moeilijk die 2e zin is voor een verslaafde. Maar goed ik blijf erbij, ga naar de huisarts, zoek hulp en pak er een medicijn als refusal bij.
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.
Dan komt vaak de vraag: Waarom niet?
mijn antwoord is standaard: "ik kan net zoveel lol hebben zonder drank als jullie met drank. zelfs wel meer, als jullie dronken zijn"

Daarbij komt dat je in het begin als je net gestopt bent vaak niet eens op stap gaat.. dat heeft bij mij een hele tijd geduurd en als ik ging, ging ik alleen met iemand die 100% vertrouwde.. en dan gaf ik mijn geld aan die persoon, zodat ik niet in de verleiding kon komen.
En nee, een verslaafde houdt het echt niet bij 1 drankje... no fucking way!
die wil meer.. en meer... en meer...

Ik ben wel eens op stap gegaan en heb ik met mezelf afgesproken dat ik 1 drankje mocht...
dat is nog moeilijker dan niet drinken..

[ Bericht 0% gewijzigd door dolfina-chica op 20-10-2013 13:15:30 ]
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:07:35 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132355360
En weer slaan vaste PI's de plank volledig mis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132358973
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:08 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.
Dan komt vaak de vraag: Waarom niet?
mijn antwoord is standaard: "ik kan net zoveel lol hebben zonder drank als jullie met drank. zelfs wel meer, als jullie dronken zijn"

Daarbij komt dat je in het begin als je net gestopt bent vaak niet eens op stap gaat.. dat heeft bij mij een hele tijd geduurd en als ik ging, ging ik alleen met iemand die 100% vertrouwde.. en dan gaf ik mijn geld aan die persoon, zodat ik niet in de verleiding kon komen.
En nee, een verslaafde houdt het echt niet bij 1 drankje... no fucking way!
die wil meer.. en meer... en meer...

Ik ben wel eens op stap gegaan en heb ik met mezelf afgesproken dat ik 1 drankje mocht...
dat is nog moeilijker dan niet drinken..
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.

Misschien is het nog te vers maar ik vind dat wel vervelend, het heeft me veel moeite gekost. Iets wat voor een ander dood normaal is.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:05:53 #239
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132359251
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:59 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.

Misschien is het nog te vers maar ik vind dat wel vervelend, het heeft me veel moeite gekost. Iets wat voor een ander dood normaal is.
Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik me ook vaak schuil achter "ik ben bob, ik rij, dus druk niet"
Waardoor je geen discussie krijgt, verder geen vragen krijgt.
En wees trots op je zelf, jij weet wat je er voor hebt moeten doen om niet dat wijntje te pakken, elke keer dat je wat afslaat, is weer een overwinning.

Ik schaam me niet voor waar ik vandaan kom, wat voor weg ik heb afgelegd, maar ik ga niet in een kroeg roepen: "ik drink al 10 jaar niet meer, want ik kan er dan niet meer vanaf blijven" gaat ze geen zak aan.. Als ik nieuwe mensen leer kennen en het komt ter sprake, ja, dan leg ik het wel uit, maar als ik gewoon op stap ben en we hebben een "random" gesprek.. nee.. dan ben ik met auto.. en drink ik niet.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:13:14 #240
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132359546
Of nootropics
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:27:41 #241
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_132440780
Sorry, ik ben er weer. Pff, dat was een zware tijd maar ik ben CLEAN!
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_132440854
Gefeliciteerd dan. Nu volhouden.
pi_132441005
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Dat is goed ^O^
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:39:05 #244
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_132441088
Volhouden sowieso, ik voel me heerlijk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:51:33 #245
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132441455
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Gezien de stilte denk ik dat hij gestopt is met stoppen
Elke keer dan denk ik weer
Ik drink niet meer
Ik doe het niet meer
En de volgende keer
Fuck daar ga ik weer
En drink nog meer dan de vorige keer
Het kost je je hersencellen en je lever
Om nou nog maar te zwijgen over geld uitgeven
Maar ik ben geen type om mezelf te foppen
Dus ik denk maar dat ik ga stoppen met stoppen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132441588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden sowieso, ik voel me heerlijk.
^O^
pi_132441614
Just like that?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:58:52 #248
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_132441701
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Just like that?
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.
pi_132441725
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.
Knap dan zeg, probeer het vol te houden :)
Wat voor medicatie heb je gebruikt als ik vragen mag?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:46:39 #250
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_132444063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
*O* *O* *O* vol houden!
Fokbijbel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')