do tell more!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef BlueMage het volgende:
Nou kan ik me ook iets herinneren van dat TS een gevangenisstraf boven het hoofd hing, misschien is dat wel de verklaring voor z'n afwezigheid?
Idd wel de oplossingquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
Je kunt gewoon zien dat hij iets meer dan 8 uur geleden nog online is geweest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:43 schreef b4kl4p het volgende:
Ik vraag me serieus wel af wat er met TS gebeurt is, en hoop dat hij nog durft te reageren, want een terugval is niet het einde mits je eruit weet te komen. Een reactie zou al een eerste stap zijn.
ooh nederlandse gevangenissen zijn zo spannend toch niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In een ideale wereld ja ...
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:51 schreef djkoelkast het volgende:
Een soort R&P / Hoop gaat stoppen met drinken. ?
En toch is het wel zo dat je die mentaliteit moet hebben... erkenning van je verslaving.. en gek genoeg het helpt als je het als verslaafde doet voor iemand of iets anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?
Maar goed toont maar weer eens aan hoe ontzettend moeilijk het is om het roer "gewoon" even 180 graden om te gooien. Imho kan dat alleen stapje voor stapje.
Middelen eruit, en rustig afwachten totdat je stabiliseert en dan langzaam activiteiten gaan ontplooien die je zonder drank gaat doen. Het lukt de meesten in iedergeval niet door er een wilskracht bom tegenaan te gooien en te zeggen: en NU is het afgelopen.
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.quote:Komt nog eens bij dat er een taboe op verslavingen ligt. bv
"Wil je een biertje?"
"Nee ik drink niet meer!"
"Wat saai man"
Er is niemand die inziet hoe ongelooflijk moeilijk die 2e zin is voor een verslaafde. Maar goed ik blijf erbij, ga naar de huisarts, zoek hulp en pak er een medicijn als refusal bij.
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.
Dan komt vaak de vraag: Waarom niet?
mijn antwoord is standaard: "ik kan net zoveel lol hebben zonder drank als jullie met drank. zelfs wel meer, als jullie dronken zijn"
Daarbij komt dat je in het begin als je net gestopt bent vaak niet eens op stap gaat.. dat heeft bij mij een hele tijd geduurd en als ik ging, ging ik alleen met iemand die 100% vertrouwde.. en dan gaf ik mijn geld aan die persoon, zodat ik niet in de verleiding kon komen.
En nee, een verslaafde houdt het echt niet bij 1 drankje... no fucking way!
die wil meer.. en meer... en meer...
Ik ben wel eens op stap gegaan en heb ik met mezelf afgesproken dat ik 1 drankje mocht...
dat is nog moeilijker dan niet drinken..
Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik me ook vaak schuil achter "ik ben bob, ik rij, dus druk niet"quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.
Misschien is het nog te vers maar ik vind dat wel vervelend, het heeft me veel moeite gekost. Iets wat voor een ander dood normaal is.
Dat is goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Sorry, ik ben er weer. Pff, dat was een zware tijd maar ik ben CLEAN!
Elke keer dan denk ik weerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Gezien de stilte denk ik dat hij gestopt is met stoppen
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden sowieso, ik voel me heerlijk.
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.quote:
Knap dan zeg, probeer het vol te houdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Sorry, ik ben er weer. Pff, dat was een zware tijd maar ik ben CLEAN!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |