een hele fles wijn (liter) en 2 biertjes ongeveerquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:54 schreef APK het volgende:
[..]
Wat zou je normaalgesproken op een zaterdag rond deze tijd achter de kiezen hebben?
Doe je vandaag nog iets om het verminderen te vereenvoudigen of zit je echt naar de klok te loeren tot je weer een glaasje in mag schenken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
een hele fles wijn (liter) en 2 biertjes ongeveer
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:18 schreef APK het volgende:
[..]
Doe je vandaag nog iets om het verminderen te vereenvoudigen of zit je echt naar de klok te loeren tot je weer een glaasje in mag schenken?
En wat is eigenlijk het uiteindelijke doel?
Vier glazen wijn per dag oid?
Een week lijkt mij vrij snel, maar het moet zeker mogelijk zijn als je gemotiveerd bent.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.
Ik wil in een week 0 drinken. Echt ervanaf zijn.
niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je het enorm versimpelt en dat je hier meer hulp bij nodig gaat hebbenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Naar de klok te loeren. Als ik van die troep af ben kan ik weer werken, naar buiten etc. dingen doen.
Ik wil in een week 0 drinken. Echt ervanaf zijn.
Jazeker, al ben ik wel beroerd van de afkickverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:30 schreef APK het volgende:
[..]
Een week lijkt mij vrij snel, maar het moet zeker mogelijk zijn als je gemotiveerd bent.
Good luck!
Probeer je inmiddels al dingen te doen die normaalgesproken onmogelijk waren om een beetje trots op te bouwen?
Doe ik ook...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:03 schreef watheet het volgende:
Wat is de reden dat je naar de klok moet loeren? Kun je niet gewoon een flink stuk wandelen of iemand bezoeken ofzo?
Ik heb een angststoornis. D emedicatie die ik gebruik daarvoor werkt alleen goed zonder alcohol.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je het enorm versimpelt en dat je hier meer hulp bij nodig gaat hebben
waar kun je met een halve fles op niet naar buiten dan? En over een week magisch wel?
Ik ken mijzelf het bestequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry ik denk niet dat medicatie nemen an sich een oplossing is
niet om af te kicken en niet om je stoornis het hoofd te bieden
en volgens mij word dit ondersteunt door onderzoeken
Afkickverschijnselen na een halve liter wijn?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:33 schreef Psy-freak het volgende:
Jazeker, al ben ik wel beroerd van de afkickverschijnselen.
Zoals ik het lees gebruikt hij medicatie tegen een angststoornis en niet tegen ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry ik denk niet dat medicatie nemen an sich een oplossing is
niet om af te kicken en niet om je stoornis het hoofd te bieden
en volgens mij word dit ondersteunt door onderzoeken
eerder in het topic heeft hij het over ondersteuning d.m.v. medicatie bij het afkickenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef APK het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gebruikt hij medicatie tegen een angststoornis en niet tegen ontwenningsverschijnselen.
Die medicatie werkt niet -of minder goed- als hij erbij drinkt en dus probeert hij te stoppen met drinken.
Oh, ik heb net voor de zekerheid even snel teruggelezen maar dat kwam ik niet tegen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
eerder in het topic heeft hij het over ondersteuning d.m.v. medicatie bij het afkicken
Had je gisteren al met die halve fles wijn moeten doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:04 schreef Psy-freak het volgende:
Ik kwam net een fles Juttertje tegen. Ik heb 'm leeggegooid
Jij kan het weten he?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Had je gisteren al met die halve fles wijn moeten doen.
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.quote:
Ah tuurlijk...met mensen zoals TS. Ik denk eerder met jezelf, en dat je daarom zo heftig reageert.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.
Dat mag jij denken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ah tuurlijk...met mensen zoals TS. Ik denk eerder met jezelf, en dat je daarom zo heftig reageert.
Het is gister wel duidelijk geworden dat er niks van af weet en er niks van begrijpt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ervaring met mensen zoals TS ja.
Denk je echt dat je antwoord krijgt?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
OT: Hoeveel heeft TS in huis voor morgen?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
10 flessen vodka nou goedquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:46 schreef sig000 het volgende:
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in cokequote:
Ben je kind van een alcoholist geweest? Zou je vijandelijke houding uitleggen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in coke
jammer dat we alleen zeggen dat je het verpest met je negatieve houding.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:32 schreef sig000 het volgende:
Dit is een openbaar forum en ik post wat en waar ik wil.
Wat probeer jij precies te bereiken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zou ik ook je dealer bellen dan werken die wat beter weg. KLB / Zin in coke
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:16 schreef Slaap_Zak het volgende:
Met elk topic van TS dalen we dieper af in het donkere ravijn van zijn mentale retardatie
Zo ja, wat dan nog? Je post hier duidelijk niet om TS te helpen maar vanwege je eigen frustratie. Hopelijk lucht het op, dan is er ten minste iemand bij gebaat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:57 schreef sig000 het volgende:
Verdiep je even in TS topics en je weet dat zijn probleem niet de alcohol is.
Ik begrijp sig ook niet btw.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo ja, wat dan nog? Je post hier duidelijk niet om TS te helpen maar vanwege je eigen frustratie. Hopelijk lucht het op, dan is er ten minste iemand bij gebaat.
Leg ik het uit, TS zoekt aandacht, in KLB lukt dat niet dus dan maar in R&P.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik begrijp sig ook niet btw.
Negatieve aandacht is ook aandacht. Dus ook dan kan je beter wegblijven.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Leg ik het uit, TS zoekt aandacht, in KLB lukt dat niet dus dan maar in R&P.
daar sluit ik me bij aanquote:Op zondag 6 oktober 2013 01:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Negatieve aandacht is ook aandacht. Dus ook dan kan je beter wegblijven.
Jij hebt blijkbaar precies dezelfde negatieve aandacht nodig.quote:
Ik heb zo' idee dat amper voor jou toch wat anders betekent dan voor mij.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
Terugval gehad gister maar vandaag amper gedronken
Hoe serieus was de terugval gisteren?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
nee dat niet maar je gedragen zoals je hier doet is gewoon trollen, dus je hebt de keuze, normaal doen of je posts verdwijnenquote:Op zondag 6 oktober 2013 02:02 schreef sig000 het volgende:
Het is de bedoeling van dit subforum om mee te lullen met TS en 'm veel sterkte te wensen?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:59 schreef Dastan het volgende:
Natuurlijk is het in het begin klote en ik voel me nu ziek, maar mijn wilskracht is groot en het idee dat ik bij een borrel weer helemaal opnieuw moet beginnen weerhoudt mij ervan te drinken.
Succes.
Ja TS, hoe gaat het ermee?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:12 schreef Psy-freak het volgende:
Is ook een broodje aap verhaal.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ook niet, mijn moeder is in 1x gestopt, een liter jenever per dag en de nodige hoeveelheid wijn. Ze leeft nog
Omdat jij het nog nooit hebt gemerkt is het een broodje aapverhaal?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Is ook een broodje aap verhaal.
Plotseling stoppen zou bv epileptische aanvallen kunnen veroorzaken.
Nooit wat van gemerkt
Ik wel. Zie ze regelmatig stuiterend op de SEH binnenkomenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
Nooit wat van gemerkt
Ja want als jij tijdens jouw ene keer afkicken er geen last van hebt gehad is het meteen onzinquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt
Het kan voorkomen ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:49 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt
je lichaam is gewend om de alcohol toe moeten verwerken, bij alcoholisme is het zo dat het lichaam al anti stoffen maakt, voor er drank in zit, doordat er minder of geen alcohol in komt, krijg je de lichamelijke afkickverschijnselen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Afkickverschijnselen na een halve liter wijn?
whuut? Ik dacht dat jij 16 was of zoquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
je lichaam is gewend om de alcohol toe moeten verwerken, bij alcoholisme is het zo dat het lichaam al anti stoffen maakt, voor er drank in zit, doordat er minder of geen alcohol in komt, krijg je de lichamelijke afkickverschijnselen.
Succes psy, ik weet hoe het is om te stoppen. En mag met trots zeggen dat ik meer dan 10 jaar herstellend ben. Met hier en daar een terug val, maar nooit langer dan een dag.
Sowieso.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Gezien de stilte denk ik dat hij gestopt is met stoppen
Dan hebben de mensen die ik ken, mazzel gehad, allemaal cold turkey gestopt, gelukkig geen last van stuipen gehad..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 02:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het kan voorkomen ja.
Betekent niet dat iedereen dat krijgt. Maar genoeg die er op de SpoedEisende Hulp meekomen, zoals Starla al zei.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
whuut? Ik dacht dat jij 16 was of zo
dat denk ik ook wel..quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
Dus niet sober, zo?quote:
Mijn grapje missenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:21 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Dat hij weer aan de fles is.
ik vond hem grappigquote:
quote:
do tell more!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef BlueMage het volgende:
Nou kan ik me ook iets herinneren van dat TS een gevangenisstraf boven het hoofd hing, misschien is dat wel de verklaring voor z'n afwezigheid?
Idd wel de oplossingquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
do tell more!!
Nou ja dan moet hij wel cold turkey
Je kunt gewoon zien dat hij iets meer dan 8 uur geleden nog online is geweest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:43 schreef b4kl4p het volgende:
Ik vraag me serieus wel af wat er met TS gebeurt is, en hoop dat hij nog durft te reageren, want een terugval is niet het einde mits je eruit weet te komen. Een reactie zou al een eerste stap zijn.
ooh nederlandse gevangenissen zijn zo spannend toch niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In een ideale wereld ja ...
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:51 schreef djkoelkast het volgende:
Een soort R&P / Hoop gaat stoppen met drinken. ?
En toch is het wel zo dat je die mentaliteit moet hebben... erkenning van je verslaving.. en gek genoeg het helpt als je het als verslaafde doet voor iemand of iets anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Fijn is dat, en "hoop" is nooit meer teruggevonden?
Maar goed toont maar weer eens aan hoe ontzettend moeilijk het is om het roer "gewoon" even 180 graden om te gooien. Imho kan dat alleen stapje voor stapje.
Middelen eruit, en rustig afwachten totdat je stabiliseert en dan langzaam activiteiten gaan ontplooien die je zonder drank gaat doen. Het lukt de meesten in iedergeval niet door er een wilskracht bom tegenaan te gooien en te zeggen: en NU is het afgelopen.
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.quote:Komt nog eens bij dat er een taboe op verslavingen ligt. bv
"Wil je een biertje?"
"Nee ik drink niet meer!"
"Wat saai man"
Er is niemand die inziet hoe ongelooflijk moeilijk die 2e zin is voor een verslaafde. Maar goed ik blijf erbij, ga naar de huisarts, zoek hulp en pak er een medicijn als refusal bij.
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:08 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt.. Mijn vrienden weten waar om ik niet drink. Een vreemde gaat het niets aan. Dus ik zal niet zeggen ik drink niet meer. Ik zeg: nee, dank je ik drink niet.
Dan komt vaak de vraag: Waarom niet?
mijn antwoord is standaard: "ik kan net zoveel lol hebben zonder drank als jullie met drank. zelfs wel meer, als jullie dronken zijn"
Daarbij komt dat je in het begin als je net gestopt bent vaak niet eens op stap gaat.. dat heeft bij mij een hele tijd geduurd en als ik ging, ging ik alleen met iemand die 100% vertrouwde.. en dan gaf ik mijn geld aan die persoon, zodat ik niet in de verleiding kon komen.
En nee, een verslaafde houdt het echt niet bij 1 drankje... no fucking way!
die wil meer.. en meer... en meer...
Ik ben wel eens op stap gegaan en heb ik met mezelf afgesproken dat ik 1 drankje mocht...
dat is nog moeilijker dan niet drinken..
Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik me ook vaak schuil achter "ik ben bob, ik rij, dus druk niet"quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mijn vrienden zullen dat ook niet zeggen maar ik heb regelmatig te horen gekregen dat het saai is dat ik niet ook een wijntje neem, of de vraag of ik homo ben als ik met een cola de avond doorkom. Dit kwam dan vooral van kennissen die van niets weten.
Misschien is het nog te vers maar ik vind dat wel vervelend, het heeft me veel moeite gekost. Iets wat voor een ander dood normaal is.
Dat is goedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Sorry, ik ben er weer. Pff, dat was een zware tijd maar ik ben CLEAN!
Elke keer dan denk ik weerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef computergirl het volgende:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:39 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden sowieso, ik voel me heerlijk.
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.quote:
Knap dan zeg, probeer het vol te houdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Afgebouwd, maar ik ben er nu van af.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Volhouden!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nou, nu maar je mod sollicitatie de deur uitdoenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee. ben intens verdrietigquote:
moet je ff doorheen, heb je psychologische hulp? zit je alleen of heb je een sociale cirkel?quote:
We zijn een week verder. Hoe voel je je nu?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |