abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58774130
Hoi allemaal,

Ik ben Hoop, een clone omdat veel mensen weten wie ik ben als ik onder mijn 'echte' nickname post.
Hier ga ik voor mezelf een logje bijhouden over stoppen met drinken. De stok achter de deur van mijn drankkast.

Ik ben nu al zeker 11 jaar zwaar alcoholist. Ik drink al die jaren per dag minimaal 8 halve liters +2 of 3 flessen wijn. Vaak drink ik echter ook meer, met als hoogtepunt een literfles whiskey,een halve krat bier en een halve fles jenever. Mijn leven is er eigenlijk kapot door en voor ik echt in de goot eindig (ik zit er een zijde draadje vanaf) heb ik besloten mijn leven terug te willen. Stoppen met drinken dus. Ook ben ik bang dat ik suikerziekte heb opgelopen want mijn ogen gaan hard achteruit, ik durf daar alleen nog niet voor naar de dokter te gaan. Geestelijk ben ik ook naar de klote van alle drank. Een sociaal leven heb ik al lang niet meer. Dat valt niet te combineren met drinken.

Hopelijk vind ik hier een beetje steun hoewel ik ook weet dat de nachtbagger nog aan de gang is op dit tijdstip.

De tussenstand zover:

De eerste 12 uur heb ik er inmiddels opzitten en de kater van gisteren begint nu wat weg te trekken. Tegelijkertijd merk ik dat ik wel wat hoofdpijn krijg en veel aan drinken moet denken. Ik heb wel wat fris en thee in huis en ook wat snoep om me wat af te leiden. Gelukkig was ik gisteren te ziek van de dag ervoor om nieuwe drank te halen dus er is niets in huis. Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.

Nouja, ik had even behoefte dit nu van me af te tikken en voor mezelf een concrete belofte te doen door te kappen. Ik zal proberen elke dag te laten weten hoe het gaat, maar zal vast en zeker ook weleens uitjanken hier omdat ik het moeilijk heb.

Voel je vrij je vragen te stellen of commentaar te geven ofzo. Of kijk gewoon toe hoe een alcoholist zijn leven terug wil.

-Hoop-
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:41:24 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58774135
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 05:37 schreef Hoop het volgende:
Het enige wat ik gisteren toen ik opstond heb gedronken waren trouwens 2 halve liters die ik nog had liggen. Zoals een goede alcoholist dat doet, bij het opstaan en lauw.
Christus, dan ben je wel ver heen zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774136
Dat ben ik ook ja. Vandaar dat het nu moet stoppen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:44:52 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58774139
Hoe oud ben je?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58774146
Ik ben net 30 geworden.

edit: ben trouwens met 16 begonnen (bijna) dagelijks te drinken. In het begin 1 of 2 kleine blikjes maar toen ik 18 was zat ik al op 7 halve liters en echt elke dag. In die tijd tot nu zijn er een paar momenten geweest dat ik niet heb gedronken maar nooit langer dan 3 dagen achter elkaar en hooguit 3 of 4 keer per jaar.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 05:48:21 #6
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_58774148
En je gaat dit in je uppie doen? Niet de behoefte om toch wat hulp erbij te krijgen? Als je al 11 jaar zuipt als een malle dan lijkt de slagingskans me best klein op deze manier. Maar kudos voor jou dat je dit doorzet.
pi_58774151
Nouja schaamte speelt een grote rol. Ik heb een vriendin gekregen via internet sinds kort. Ze is ook al hier geweest en dan drink ik maar 1 of 2 flessen wijn op de avond. Maar steeds als ze komt, wat nog niet zo heel vaak is door afstand, dan ben ik 2 dagen bezig met alle flessen enzo weg te dragen zodat ze het niet ziet. Ik ben bang dat ik haar kwijt ben nog voordat het echt begonnen is als ik het haar vertel. Dat wil ik niet laten gebeuren. Ik ben stapel op haar. Dat is ook de rede dat ik hier kom, ik hoop dat hier gewoon mijn hart luchten hulp genoeg zal zijn.
pi_58774153
Sterkte, je zult het nodig hebben
pi_58774156
Succes ermee kerel.
Wat maakt deze keer anders dan de andere keren dat je wilde stoppen? (behalve je nieuwe vriendin)
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:05:06 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774159
*Hosselcopter*
pi_58774160
Nouja de andere keren wilde ik niet echt stoppen, toen was ik gewoon zo ziek dat ik niet kon drinken.
Of nouja, heb er weleens over gedacht enzo, eigenlijk al heel lang. Maar ik zat/zit nogal in de knoop. Als ik er een keer bij in was gebleven had ik het wel mooi gevonden. Maar daar heb ik nu dus gewoon genoeg van. Als ik andere mensen zie dan ben ik stikjaloers. Als ik denk aan hoe gelukkig ik vroeger als tiener was en hoe sociaal ik was en wat er daar nu nog van over is. Ik wil het gewoon niet meer. Ik wil ook normaal leven. Ben nu nog redelijk jong hoewel mijn lever vast al dubbel zo oud is, maarja zonder alcohol zou ik dan toch nog de 60 moeten kunnen halen. Dat is veel tijd, 30 jaar. Die wil ik anders invullen dan ik de laatste 11 jaar heb gedaan. Ik wil ook van de constante depressies af en van het eeuwige schuldgevoel elke keer als ik een slok neem.
pi_58774162
Succes. Sterkte.
  Boks-Chick dinsdag 20 mei 2008 @ 06:11:17 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58774163
Dappere zet, Hoop!
al 11 jaar als een bezetene drinken en het dan zonder hulp doen... wow dat is heavy. Ik hoop dat het je lukt!
De eerste stap heb je al gezet, nu volhouden dus. En tof idee om het zo te doen, een virtuele stok achter de deur.
lolwut
pi_58774182
Ik zou niet de eerste zijn die het heeft gedaan en vast ook niet de laatste.
Dank jullie trouwens allemaal voor de succes en sterkte enzo
Nu ga ik even scrapheap afkijken, zal straks nog wel een update geven en eventuele nieuwe vragen beantwoorden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:28:11 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_58774187
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:30:41 #16
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_58774190
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 06:28 schreef Libris het volgende:
Wat doet 11 jaar zwaar drinken met je lichaam?

Daarnaast, werk je zelf? Zo ja, hoe kan je nog normaal functioneren als je iedere dag een kater hebt?
Betwijfel het of hij een kater krijgt ivm gewenning eraan.
*Hosselcopter*
pi_58774251
Ik heb geen werk, dat valt ook niet te combineren met drinken. Wat doet het met je lichaam... Van de buitenkant niet zo heel veel. Maar mijn ogen gaan dus de laatste tijd heel hard achteruit al weet ik niet of dat nou door het drinken komt. Voor je tanden is het ook niet goed. Die van mij beginnen af te breken. Ik krijg niet zo een kater als in uitdroging zoals jullie dat hebben. Of althans ik krijg dat natuurlijk wel maar heel anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit hoofdpijn van het drinken. Ik krijg hoofdpijn van het niet drinken. Wel ben ik altijd duizelig bij het opstaan, kan ik mijn ogen nauwelijks op 1 punt houden en rechtop lopen lukt ook niet tot ik weer wat gedronken heb. En veel zweten natuurlijk. Maar omdat ik dus bij het opstaan al een blik bier of glas wijn drink is dat ook zo over en zit ik weer zo in die alcoholroes, voor zover ik er altijd ben. Echt zat word ik trouwens nooit meer. Weleens aangeschoten, maar ik kan gewoon normaal rechtdoor lopen etc als ik gedronken heb. Alleen drink ik me ook regelmatig gewoon in coma. Mijn fijne motoriek is natuurlijk wel minder als ik echt veel gedronken heb. Maar waarschijnlijk zullen de meeste mensen hier gewoon doodgaan als ze een keer drinken wat ik drink. Letterlijk.
Geestelijk heeft het me wel gesloopt. Ik ben al mijn vrienden kwijt omdat ik afspraken nooit nakom omdat ik liever drink. Nouja liever, niet echt liever maar als puntje bij paaltje kwam (tot vandaag dan) dan liet ik het gewoon afweten. Verder raak ik dan misschien mijn motoriek niet kwijt als ik dronken ben, maar ik denk en reageer dan wel als iedereen die dronken is. En dat kan soms erg heftig zijn. Je denkt dan toch dat je het allemaal beter weet en altijd gelijk hebt. En net zoals veel alcoholisten is voeding van ondergeschikt belang. Van de drank krijg je zoveel joules binnen dat je niet hoeft te eten. Waardoor ik vast en zeker wel wat gebrek aan de nodige vitamines zal hebben. Dat was iets waar ik wel steeds meer op ben gaan letten, mezelf dwingen in elk geval 3 of 4 keer per groente, rijst, vlees/vis te eten.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:10:59 #18
101884 PeRi
Allons-y!
pi_58774278
Sterkte man, en heel veel succes. Wat ontzettend dapper van je. .
Whatever I want.
pi_58774373
Update na ongeveer 13/14 uur zonder drank:

Ik wilde wat gaan slapen en het gaat nu echt beginnen. De eerste ontwenningsverschijnselen beginnen te komen. Laagje zweet op mijn hoofd, onrustig, nog niet in slaap kunnen vallen.

Ik kruip er weer in met de lakens over mijn hoofd
  Moderator dinsdag 20 mei 2008 @ 07:43:05 #20
5428 crew  miss_sly
pi_58774391
Ik vind dat je op zich wel goed klinkt, je hebt de juiste argumenten genoemd waarom je zou willen stoppen, je bent je bewust van de afbraak van je lichaam en wat de drank met je doet. Ik vind het ook erg knap wat je doet, maar ik denk echt dat je hier hulp bij nodig gaat hebben. Je werkt niet, zeg je, en je vriendenkring is ook ernstig uitgedund, dus wie gaat je hierbij in het echie helpen? Wie gaat je helpen te voorkomen dat je door verveleing (de dagen worden lang en saai zonder werk/bezigheden en zonder drank) toch maar weer een slok neemt?

Ik begrijp best dat je je schaamt, maar als je daar overheen zou kunnen stappen, denk ik dat je kans van slagen echt enorm stijgt! En de mensen waarbij je aan kan kloppen voor hulp zijn mensen die het allemaal al eens gezien en gehoord hebben, ik dnek niet dat je die nog snel laat schrikken ofzo.

In ieder geval veel succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:06:05 #21
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58774543
Wow TS, heftig verhaal!!

Heel veel sterkte
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:16:16 #22
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_58774652
maar goed dat je gaat minderen/ afkicken want kende er ook ene die echt veel zoop, ze is dan ook niet ouder geworden dan 48, gestorven aan levercirose. Fatsoenlijk eten is erg belangrijk! Gelukkig dat je dit zelf ook inziet.
De persoon waar ik het over heb at dus ook haast niet meer, alleen maar drinken, drinken en nog eens drinken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:25:24 #23
92409 Twinky
Little star.
pi_58774755
Hey, top! Een vriend van me is nu aan het afkicken na 26 jaar drinken, die trilde helemaal als hij niet dronk enzo. Maar hij doet het wel met hulp, detox in een kliniek en daarna nog minstens twee maanden behandeling.

Ze krijgen daar veel vitaminepillen, misschien is dat voor jou ook een idee. Gewoon een vitamine c-tje en een coctail 's ochtends bij het eten.
Verder waren bij hem de ergste afkickverschijnselen na drie dagen weg, al wordt het nog wel veeeeel erger dan een beetje zweten. Het lijkt me verstandig als je alle alcohol je huis uit doet (mits je dat nog kan als je wakker wordt) want je gaat het willen...

Hij is trouwens nu drie weken droog en het gaat hartstikke goed
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:26:42 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_58774773
en probeer inderdaad zo veel mogelijk te eten. Maakt niet zoveel uit wat, als je maar eet. Boterhammen, gebakken ei, hamburgers, groente...
pi_58774795
Damn 14 uur zonder drank en dan al zweten door de ontwenning.
Heel veel sterkte, probeer inderdaad goed te gaan eten (vitaminen, groente, vis etc) en desnoods hiervoor een dietist te raadplegen die je op gang kan helpen. Boeie als je 10 weken lang hetzelfde eet elke week.

Probeer ook een ritme op te bouwen, je hebt geen baan dus je moet toch die 16 uur per dag volmaken. Koop/repareer je fiets en ga elke dag een uurtje fietsen, ga om een bepaald tijdstip boodschappen doen en lees daarna een boek. Tussendoor beetje internetten en TV kijken en op een normale tijd naar bed. Zo snel mogelijk een ritme opbouwen, als je dan 'klaar' bent met stoppen met drinken, kan je in ieder geval een baantje zoeken.

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')