Bedankt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:10 schreef Johnny-V het volgende:
Succes! Heb je wel afleiding voor momenten dat je normaal drinkt?
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef rhubarbje het volgende:
waarom minderen en niet in 1x stoppen?
is dat onder begeleiding bepaald?
Je lichaam wordt er niet vrolijk van.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef rhubarbje het volgende:
waarom minderen en niet in 1x stoppen?
is dat onder begeleiding bepaald?
dat wist ik nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:25 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.
Ik ook niet, mijn moeder is in 1x gestopt, een liter jenever per dag en de nodige hoeveelheid wijn. Ze leeft nogquote:
Ondersteunende medicatie schrijf je in de regel niet aan jezelf voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat wist ik niet
maar mijn vraag ging meer over het tweede deel: of TS begeleiding heeft
want dat lijkt me wel wenselijk
Het was dat of dood.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:36 schreef livelink het volgende:
Een liter jenever per dag? Dat is knap dat ze gestopt is, dan. Succes Spy-freak! Ik hoop echt dat het je gaat lukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zou er haast een boek over schrijven!
ondersteunende medicatie op zich is ook geen begeleidingquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ondersteunende medicatie schrijf je in de regel niet aan jezelf voor.
Hm, ik heb zelf net soep gemaakt voor avondeten. En dit kan eigenlijk best wel eens een goede tip zijnquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:27 schreef sturmpie het volgende:
grote pan dunne soep maken, tomaat/ui/preisoep bijvoorbeeld
dat vult lekker
De eerste 24 uur zijn het ergst. Bereid je voor op extreme brakheid met alle gevolgen van dien. Na een dag of drie is het ergste over. Zorg trouwens dat iemand af en toe controleert hoe het met je gaat, je wil niet dat je onwel wordt en dagen later pas gevonden wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:52 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb wel begeleiding maar ik heb besloten om thuis detox te doen.
Succes daarmeequote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:59 schreef Psy-freak het volgende:
Hallo, ik ga vanaf morgen thuis afkicken van de alcohol
ervaring mee?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:07 schreef F1978 het volgende:
[..]
Succes daarmee.... maar mocht het toch niet lukken op termijn, PSYQ is een goede instelling om af te kicken.
Mijn zus wel, en die dronk aardig wat... is nu al 2 jaar vrij van de alcoholquote:
jaquote:
gewoon 1 dag zuipen..rest van de dagen niet..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:03 schreef Psy-freak het volgende:
Minderen om er van af te komen ja. Ik weet dat ik niet 'een paar' pilsjes kan drinken.
Niet met een fles wijn en een paar biertjes per dag. Dat is als je elke dag een liter of meer jenever drinkt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:25 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Als je verstand hebt van een alcoholverslaving, in één keer stoppen is levensgevaarlijk met alcohol.
geef maar door! motivatie!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:31 schreef Roellie80 het volgende:
Heftig, Ik weet nog wel een schokkende docu over de alcoholverslaving van een jonge gozer mocht je er behoefte aan hebben
Best vroeg nog. Nou ja het is wel vrijdag.. Maar toch!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:46 schreef Psy-freak het volgende:
Dag 1
Pas net de wijn opengetrokken, brr
Nogal laat voor mij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Best vroeg nog. Nou ja het is wel vrijdag.. Maar toch!
Succes
Ik ben afgekeurd met een angststoornisquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast ik heb precies hetzelfde!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:59 schreef Psy-freak het volgende:
Hallo, ik ga vanaf morgen thuis afkicken van de alcohol. (1 liter wijn en zeker 6 biertjes per dag).
Ik wil hier een aantal keer per dag posten hoe het gaat. Ik ga vanaf morgen minderen (alleen wijn) met ondersteunende medicatie.
Ik ben nu bang, bang voor de realiteit van morgen. De harde geluiden, de oorverdovende stilte die ik mijzelf heb aangeleerd zal mij opbreken. Mijn emoties zullen naar buiten komen, verdriet, geluk en melancholiek. We gaan het zien.
Oxazepam of Ritalinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben afgekeurd met een angststoornis
Okay, wat doe je nu dan om je gedachten te verzetten? Dat je niet aan de alcohol denkt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hetzelfde als altijd, ik moet wel door.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, wat doe je nu dan om je gedachten te verzetten? Dat je niet aan de alcohol denkt?
Dat hielp bij mij niet. Maar bedankt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:31 schreef erikkll het volgende:
R&P / Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #7
balen. succes!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:33 schreef Psy-freak het volgende:
Dat hielp bij mij niet. Maar bedankt.
Ga dan vrijwilligerswerk ofzoiets doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het je lukt, maar gewoon maar wijn er bij blijven drinken is toch geen afkicken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Dag 1, 17:37
Twee wijntjes op, last van afkickverschijnselen maar going strong
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Al geprobeerd, ik ben nu gemotiveerd. Om het zelf te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.
Dit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Als je op dag één ondanks twee wijntjes last hebt van afkickverschijnselen moet je echt hulp zoeken en onder begeleiding volledig stoppen. Just my 2 cents.
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:11 schreef starla het volgende:
[..]
Dit.
Wat je doet is echt levensgevaarlijk man![]()
Als je na slechts twee wijntjes al begint te onttrekken, dan houdt dat in dat je zwaar, maar echt zwaar lichamelijk afhankelijk bent van dat spul. Zonder begeleiding ga je geheid een delirium tremens krijgen...
ZOEK PROFESSIONELE HULP
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:14 schreef starla het volgende:
[..]
Dat zei Jacob Veldhuyzen van Zanten ook tegen zijn co-piloot.
Misschien heb ik wel eens veilig op een snelweg gelopen. Dat wil niet zeggen dat ik het nog een keer moet doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.
Je bent een aansteller, dat afkicken zit tussen je oren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:37 schreef Psy-freak het volgende:
Dat zei je vorige keer niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik ben er al eerder zelf afgekomen maar nu permanent. Komt goed.
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.quote:
Een griepje dus?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.
Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is en weet dan echt niet meer hoeveel dat was.
Een klein griepje van dag of 2 is wel vergelijkbaar.quote:
Het zou voor veel alcoholisten al helpen, denk ik, als je alleen maar drank in slijterijen kan kopen en niet je elke paar dagen in de supermarkt langs de bier- en wijnafdeling moet worstelenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Wat heb je voor angststoornis? Angsten worden er vaak niet beter op de dag na veel alcohol. Het kan elkaar in stand houden dan wel versterken. Volgens mij kan je het beste gewoon helemaal geen drank in huis halen, want je weet zelf dat als het voor handen is en je hebt wat op dat het moeilijk is om vanaf te blijven.
Zoe iets wat je kan afleiden. Wordt lid van de sportschool zodat je daar een uurtje kan gaan sporten.
Welnee, mijn moeder had een complete route, de ene dag die winkel, de volgende dag de andere winkel en zo ging ze de hele woonplaats in de rondte.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:29 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Het zou voor veel alcoholisten al helpen, denk ik, als je alleen maar drank in slijterijen kan kopen en niet je elke paar dagen in de supermarkt langs de bier- en wijnafdeling moet worstelen
Maar wat nou als je clean bent, maar de verleiding moeilijk kan weerstaan, maar slijterijen uit de route mijd?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Welnee, mijn moeder had een complete route, de ene dag die winkel, de volgende dag de andere winkel en zo ging ze de hele woonplaats in de rondte.
slijterijen zitten vaak in supermarkten gemeubeld, das best lastig boodschappen doenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:37 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Maar wat nou als je clean bent, maar de verleiding moeilijk kan weerstaan, maar slijterijen uit de route mijd?
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het probleem van TS is niet de alcohol, een liter wijn en 6 biertjes kick je zo vanaf zonder al te grote afkickverschijnselen. Da's een dagje rillerig en een paar dagen moeilijk in slaap vallen.
Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is en weet dan echt niet meer hoeveel dat was.
De grootste onzin vertel jij, lichamelijk afkicken werkt voor iedereen hetzelfde, geestelijk afkicken is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De mate waarin iemand last krijgt van afkickverschijnselen is per persoon verschillend. Het heeft niet alleen met de hoeveelheid maar bijvoorbeeld ook met de duur van het gebruik te maken. De mate waarin iemands lichaam afhankelijk wordt van de alcohol speelt mee, dit verschilt per persoon, het ene lichaam werkt nou eenmaal niet hetzelfde als het andere.
En de opmerking dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weer hoeveel dat was slaat al helemaal nergens op. Iemand is alcoholist als hij niet zonder alcohol kan, of dit nou 3 of 30 drankjes zijn maakt niet uit, het gaat om de afhankelijkheid niet om de hoeveelheid.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De mate waarin iemand last krijgt van afkickverschijnselen is per persoon verschillend. Het heeft niet alleen met de hoeveelheid maar bijvoorbeeld ook met de duur van het gebruik te maken. De mate waarin iemands lichaam afhankelijk wordt van de alcohol speelt mee, dit verschilt per persoon, het ene lichaam werkt nou eenmaal niet hetzelfde als het andere.
En de opmerking dat iemand pas alcoholist is als hij drinkt tot alles op is en niet meer weer hoeveel dat was slaat al helemaal nergens op. Iemand is alcoholist als hij niet zonder alcohol kan, of dit nou 3 of 30 drankjes zijn maakt niet uit, het gaat om de afhankelijkheid niet om de hoeveelheid.
halfverwege, wat een goed teken isquote:
Aan het einde van de avond heb jij 'm leeg.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
halfverwege, wat een goed teken is
Bron?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
De grootste onzin vertel jij, lichamelijk afkicken werkt voor iedereen hetzelfde, geestelijk afkicken is een ander verhaal.
Volgens jouw definitie is half Nederland alcoholist.
Daarmee bevestig je zelf dit:"Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:42 schreef madam-april het volgende:
Niet iedereen die regelmatig/vaak drinkt is ook daadwerkelijk afhankelijk van de alcohol. Dus iemand kan vaak drinken maar heel goed instaat zijn om het te laten staan, die persoon is dan wel een overmatige drinker maar geen alcoholist.
Ik vind het heel knap van je! Is er trouwens wel iemand in jouw omgeving die regelmatig langskomt om te kijken hoe het gaat? En laat je je bloeddruk twee keer per dag (bijv. bij de huisarts) controleren?(dit is wel verstandig omdat je dan goed in de gate kan houden hoe jouw lichaam reageert op het afkicken)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:38 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
halfverwege, wat een goed teken is
Helemaal niet, een alcoholist is afhankelijk van alcohol of dit nou 3 of 30 drankjes zijn doet er niet toe. Als iemand 3 drankjes per dag moet drinken, dan is die persoon alcoholist, als iemand 30 drankjes per dag drinkt maar dit niet moet, dan is die persoon geen alcoholist.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je zelf dit:"Een echte alcoholist drinkt ook net zolang door tot alles op is"
dankje manquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
De avond is nog niet voorbij. Die fles gaat nog leeg.
Iemand die 3 drankjes per dag drinkt is gezond bezig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Helemaal niet, een alcoholist is afhankelijk van alcohol of dit nou 3 of 30 drankjes zijn doet er niet toe. Als iemand 3 drankjes per dag moet drinken, dan is die persoon alcoholist, als iemand 30 drankjes per dag drinkt maar dit niet moet, dan is die persoon geen alcoholist.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
De avond is nog niet voorbij. Die fles gaat nog leeg.
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:52 schreef madam-april het volgende:
[..]Echt een misselijke opmerking!
Wat probeer je hier nou mee te bereiken?
Droom jij lekker verder..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iemand die 3 drankjes per dag drinkt is gezond bezig.
Ah, een kennerquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.
Voor sommige mensen werkt geleidelijk stoppen wel, het is voor iemand die thuis stopt overigens veiliger om geleidelijk te stoppen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Pappen en nathouden werkt niet, geleidelijk stoppen ook niet.
Genoeg info over te vinden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Droom jij lekker verder..
Ik wacht trouwens nog steeds op een bron die bewijst dat lichamelijk afkicken voor iedereen hetzelfde is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |