abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126940153

In dit topic komen mensen samen die verslaafd zijn aan alcohol, blowen, GHB, cocaïne of medicijnen. Je zal hier succesverhalen lezen van mensen die met het middel Baclofen (Lioresal) zonder al teveel moeite gestopt zijn met hun verslaving en een totaal nieuw leven opbouwen.

Artikel over Baclofen op Wikipedia (klik op de spoiler):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.

Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.

Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.

Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij www.Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.

Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.

Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!

Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”

• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg

Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.

Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.

Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.

Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.

In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.
pi_126940447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:51 schreef blommetjes het volgende:
Ik volg dit forum al geruime tijd, en gebruik zelf ook al tijden baclofen, voor m.n voor angst en depressie,
en om me "normaal"te voelen.
Nu krijg ik steeds meer last van bijwerkingen, en sommige neem ik voor lief, zoals wat meer hoofdpijn , hazeslaapjes doen, maar waar ik niet langer meer tegenop kan zijn de pijn in mijn zij buik en ribben, dit krijg ik steeds aan het eind van de middag tot en met s,avonds.
Ik slik 50mg s,morgens ... verder de dag niets.
Ik slik bewust de hele dosis s,morgens omdat het dan pas helpt tegen het depri zijn , minder doet niks.
Ik heb al allerlei manieren verzonnen om het te verspreiden over de dag, maar dan voel ik de hele dag rot.

Herkennen jullie iets van deze bijwerkingen?
Ik stop ook soms wel is 2 dagen en dan is de pijn weg.... maar dan heb ik geen "leven".

Ik ben door de baclofen met gemak van de mirtazepine en citalopram afgeraakt.
Wie o wie heeft een advies??
Oja heb ook al maagbeschermers hiervoor gekregen .Deze zou ik nog op kunnen hogen....?
Eigenlijk ben ik gewoon bang dat ik wel verplicht moet stoppen met de baclofen omdat dit niet lang
meer goed gaat, maar wat dan...........de donkere tunnel weer in?
Ik herken deze bijwerkingen niet, vervelend voor je. Is het toch geen optie om die 50mg niet in één keer te nemen, maar toch meer over de hele dag?

Ik zit nu ook op 50mg per dag, maar dit wel over een hele dag in eenheden van 10mg. Wil de aankomende weken opbouwen richting de 80mg per dag.

Bijwerkingen worden steeds minder, niet meer misselijk. Ik zal wekelijks mijn bevindingen posten.
pi_126944925
Ja ik denk dat het beter is, ga dan naar 12,5mg per 4 uur.
Is het proberen zeker waard.

Bij alles ineens s,morgens innemen voel ik me goed , maar het lijkt dan aan het einde van de middag uitgewerkt.... het op m,n botten en spieren slaat.
Ik zeg maar wat want eigenlijk heb ik geen flauw idee
Maar dank voor je reactie!!
fijn dat het bij jou wel goed gaat en dat je zelfs nog op gaat hogen, super voor je!!
pi_127245374
Inmiddels verhoogd tot 80mg (4 x 20) per dag, in overleg met arts.

Nagenoeg geen bijwerkingen meer, meer rust. Weinig tot geen gebruik en geen zucht meer, erg prettig.
pi_127738309
hoe gaat het met iedereen?
pi_127747115
Misschien wel aardig om ook nog een update te doen na zo'n lange tijd. Ik ben dus al geruime tijd gestopt met baclofen en heb het aardig onder controle, wel heb ik ervan geleerd dat mijn probleem niet zit in de lichamelijke afhankelijkheid van alcohol of andere middelen (onthouding levert weinig tot geen problemen op) maar innig verweven is met insomnie. ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 05:58:17 #7
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128608960
Onderzoeken/ontwikkelingen arBaclofen gestopt? Kort nagezocht, maar erg zonde als ze alleen getest hebben op verbetering van ms behandelingen. Misschien mensen die dit beter gevolgd hebben en meer duidelijkheid kunnen geven?
Touching from a distance ~
pi_128611512
volgens mij gaan de onderzoeken gewoon verder.

op de site van solutions staat hier nog info over..
net zoals op www.baclofenstudie.com

en die onderzoeken gaan over baclofen en verslaving.
pi_128680746
even een update van mij dan..

ik werd nogal laks met de baclofen innemen, 4x daags 25mg..
ik vergat het regelmatig zodat ik op 50 mg zat..
Nou had ik zoiets als ik t er goed op doe is t alleen maar beter..
Maar met t mooie weer, terrasjes.. kreeg ik behoorlijke trek..

Dus zit weer op de 100mg, 2x daags 50mg..
zucht is weer weg, en ik hou t op de 100mg..
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:19:16 #10
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_129113632
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:05 schreef Blim het volgende:
even een update van mij dan..

ik werd nogal laks met de baclofen innemen, 4x daags 25mg..
ik vergat het regelmatig zodat ik op 50 mg zat..
Nou had ik zoiets als ik t er goed op doe is t alleen maar beter..
Maar met t mooie weer, terrasjes.. kreeg ik behoorlijke trek..

Dus zit weer op de 100mg, 2x daags 50mg..
zucht is weer weg, en ik hou t op de 100mg..
Jammer dat het niet werkte met de lagere dosis, maar fijn dat je nu weer op een dosis zit zodat je de zucht niet meer ervaart. Ik kan me ook wel voorstellen dat het met dit weer wel een uitdaging is als je graag alcohol drinkt. Terrasjes, barbecues, vakantie, uitdagingen alom. ;) Lastig!

Ik gebruik het zelf niet ivm alcohol of verslavingsklachten, maar voor de rustgevende werking en tegen angstklachten, ik neem 2 a 3 kleine pilletjes per dag en het helpt goed. Ik heb alleen behoorlijke last van het geheugen al lange tijd, ik weet nou niet of dat daardoor komt. Heb jij die ervaring ook?

Of anderen; merken jullie dat je geheugen slechter is, korte termijngeheugen, dingen onthouden?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:23:04 #11
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_129113729
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:57 schreef 2772011 het volgende:
Misschien wel aardig om ook nog een update te doen na zo'n lange tijd. Ik ben dus al geruime tijd gestopt met baclofen en heb het aardig onder controle, wel heb ik ervan geleerd dat mijn probleem niet zit in de lichamelijke afhankelijkheid van alcohol of andere middelen (onthouding levert weinig tot geen problemen op) maar innig verweven is met insomnie. ;)
Wat goed dat je het aardig onder controle hebt, knap! hoe ben je er zo achter gekomen dat het met insomnie te maken heeft? Speciale onderzoeken gedaan of er zo in de loop der tijd door wijsheid zelf achter gekomen?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_129204707
Bij deze wil ik het onderzoek, wat ik heb gemaakt op mijn ondervindingen over dit middel, openbaar maken. Dit kan helpen mensen naar de dokter te stappen met concrete informatie over dit product. Download het voor vrij gebruik. Bij aanpassen graag mij als bron vermelden.

pi_129204743
Overigens, ik ben Michel en kom uit Scheveningen en kamp momenteel met een cannabis en alcohol verslaving.
pi_129206849
en je neemt zelf ook baclofen neem ik aan??
pi_129206908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:19 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Jammer dat het niet werkte met de lagere dosis, maar fijn dat je nu weer op een dosis zit zodat je de zucht niet meer ervaart. Ik kan me ook wel voorstellen dat het met dit weer wel een uitdaging is als je graag alcohol drinkt. Terrasjes, barbecues, vakantie, uitdagingen alom. ;) Lastig!

Ik gebruik het zelf niet ivm alcohol of verslavingsklachten, maar voor de rustgevende werking en tegen angstklachten, ik neem 2 a 3 kleine pilletjes per dag en het helpt goed. Ik heb alleen behoorlijke last van het geheugen al lange tijd, ik weet nou niet of dat daardoor komt. Heb jij die ervaring ook?

Of anderen; merken jullie dat je geheugen slechter is, korte termijngeheugen, dingen onthouden?
Mijn geheugen is sowieso fucked up.. denk dat t eerder door een leven lang alcohol en drugsmisbruik komt dan door de baclofen ;)
pi_129207534
Ik ben het van plan te gaan gebruiken als mijn huisarts het goedkeurt. Hierna, wanneer die dat niet doet, vraag ik een seccond opinon aan. Als dit geen resultaat heeft zoek ik een psychiater die mij dit voorschrijft.
pi_129322630
en wanneer ga je naar je huisarts? of ben je al geweest?
pi_131087838
Update: dagelijke dosis stabiel op 80mg (30mg ochtend, 20 mg einde middag, 30 voor het slapen). Huisarts schrijft nog 6 maanden voor, daarna kijken hoe afbouwen gaat.

Resultaten zijn goed. Weinig tot geen zucht. Veel rust in mijn hoofd, scherper, zelfverzekerd, rustiger. Weinig bijwerkingen, hier en daar wat duizelingen. Sporten gaat prima.

Kan een ieder met dergelijke problematiek aanraden een poging te wagen met dit middel.
pi_131109593
Wisten jullie al dat dr Ameissen overleden is? 18-07-2013
Hartaanval, in zn slaap.....
R.I.P.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_131123604
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:45 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wisten jullie al dat dr Ameissen overleden is? 18-07-2013
Hartaanval, in zn slaap.....
R.I.P.
Spijtig om te horen... RIP
  maandag 16 september 2013 @ 16:19:07 #21
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_131241926
Zitten jullie hier ! *) ik was jullie al kwijt .

Ameisen dood ? die komt bijna weer terug maar evengoed treurig dat hij is overleden op 60 jarige
leeftijd. Ik zal hem altijd dankbaar blijven, hij heeft tenslotte mijn leven gered.

Nog 2 weken en dan gebruik ik 3 jaar Baclofen en ben ik ook 3 jaar droog, dat wil zeggen géén alcohol meer.
Zonder bijwerkingen en andere toestanden, gewoon helemaal niets. *O*
Eerlijk gezegd ben ik hier best een beetje trots op toch...en dat bij 60mg. p/dag !
Verder eigenlijk niets te melden, het leven gaat door.
Hopelijk bij jullie ook alles goed en onder controle en ik ben blij dat ik jullie weer gevonden heb.

de groetjes :W
pi_131320282
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:19 schreef Kratos58 het volgende:

Ameisen dood ? die komt bijna weer terug maar evengoed treurig dat hij is overleden op 60 jarige
leeftijd. Ik zal hem altijd dankbaar blijven, hij heeft tenslotte mijn leven gered.

Nog 2 weken en dan gebruik ik 3 jaar Baclofen en ben ik ook 3 jaar droog, dat wil zeggen géén alcohol meer.
Eerlijk gezegd ben ik hier best een beetje trots op toch...en dat bij 60mg. p/dag !
Hopelijk bij jullie ook alles goed en onder controle en ik ben blij dat ik jullie weer gevonden heb.

Wat goed om te horen!

Via wie krijg je het voorgeschreven? Ik heb nog sowieso zes maanden toegezegd gekregen maar wil graag weten wat ik daarna kan doen.
pi_131320940
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 16:19 schreef Kratos58 het volgende:

Als ik dit lees vraag ik mij toch af: Als je 3 jaar een middel moet slikken om van een verslaving af te komen, is dat dan niet een verslaving op zichzelf?
  donderdag 19 september 2013 @ 10:47:08 #24
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_131341653
dikke vette TVP, kom ik nog eens op terug wanneer ik nuchter ben O+
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 19 september 2013 @ 11:03:27 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131342015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:28 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Als ik dit lees vraag ik mij toch af: Als je 3 jaar een middel moet slikken om van een verslaving af te komen, is dat dan niet een verslaving op zichzelf?
een verslaving is natuurlijk alleen een verslaving als je fysieke en mentale functioneren er door wordt beperkt. Anders zou zuurstof ook een verslaving zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')